Ik kreeg begin december een brief van het CAK stond in dat ik het in december zou krijgen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:08 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vanuit de Wajong: ik kreeg bericht dat ik het in september gestort zou krijgen en het is 336 euro. Maar ik heb er niet eens naar gekeken, dus... geen bewijs
Je hebt inderdaad Wtcg via de Wajong en bij een bepaalde zorgindicaties. Bij jou is het laatste dan het geval. Of kun je recht op beide toelagen hebben ?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:44 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik kreeg begin december een brief van het CAK stond in dat ik het in december zou krijgen.
Vroeg me af of iemand wist wanneer dat zo ongeveer gaat komen danmaar haalt nie uit.
Als grapje bedoeld of weet je er moeilijk houding aan te geven als er andere mensen in de buurt zijn?quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:03 schreef Kakaroaches het volgende:
Ik voel me alleen maar autistisch als er andere mensen in de buurt zijn :p
En daarmee bedoel ik dat ze het speciale onderwijs kapot maken.quote:Op maandag 12 december 2011 12:01 schreef Vluchtdeur het volgende:
Dit rechtse kabinet maakt Nederland naar de klote.
Kennis is jouw corebusiness.quote:Op zondag 11 december 2011 21:52 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
@EchtGaaf: ik ben ook slecht in gezichten herkennen, helaas.
Mijn kracht zit voor een groot deel in kennis, ja. Tegelijkertijd is het in mijn werk heel belangrijk om iets begrijpelijk uit te kunnen leggen. Ook al werken er heel slimme mensen...
Ik denk dat je je er enigszins op verkijkt dat ik snel overprikkeld raak. Dat overkomt mij niet zo vaak. Anders had ik dit werk niet kunnen doen. Geen idee hoe het met de economische crisis verder gaat, maar kan me voorstellen dat er veel mensen geraakt worden. Maar (zo goed als) niet binnen de directie waar ik werk. De crisis lijkt ergens ietwat onzichtbaar. De verwachting is dat de werkloosheid verder zal oplopen.
Ik voel me autistisch wanneer er iets gebeurd is en ik er uren / dagen over blijf doordenken.quote:Op maandag 12 december 2011 09:12 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als grapje bedoeld of weet je er moeilijk houding aan te geven als er andere mensen in de buurt zijn?
Hier precies omgekeerd...
Ik voel me alleen maar autistisch als er niemand in de buurt is. Zoals deze ochtend
De mensen binnen mijn directie zullen niet zo gauw geraakt zullen worden, vanwege:quote:Op maandag 12 december 2011 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kennis is jouw corebusiness.
Gelukkig dat jij niet zo snel overprikkeld raakt. Zit jij in een ruimte alleen?![]()
Gelukkig dat jij een kennelijk wat veiliger directie werkzaam bent. Want niks is zo stressgevend als onzekerheid. Het zou vreselijk voor je zijn als je dit weer moet verliezen en weer post gaat bezorgen.![]()
Je ouders moeten ook vast blij zijn dat je terechtgekomen bent, die zullen ook best wel eens zorg hebben gehad. Ook gelukkig voor hen dan
Er vinden met name ombuigingen plaats in regelingen waarvan het budgettair beslag sterk is opgelopen, om in de taal van Daniel en Marieke te spreken. Ik kan me je zorgen goed voorstellen. Een ding is zeker: welk beleid er ook door de overheid (met name SZW en VWS) gevoerd wordt, met een inkomen op het Wajong-niveau zal het altijd pittig blijven om rond te komen. Helaas hebben mensen hun mogelijkheden niet altijd voor het uitzoeken.quote:Op maandag 12 december 2011 12:01 schreef Vluchtdeur het volgende:
Dit rechtse kabinet maakt Nederland naar de klote.
Ach ja, zo praat iedereen elkaar de recessie inquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:58 schreef schaal_9 het volgende:
Verhagen waarschuwt voor zwaar 2012
Werkloosheid naar 475.000, zal het wel druk gaan worden op FOK!
Je, daar zit ergens wel een kern van waarheid in, en mensen gaan er dan uiteindelijk in geloven. Merk je zelf eigenlijk nog iets van de recessie of heb je je zaken op orde?quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach ja, zo praat iedereen elkaar de recessie in![]()
Self fulfilling prophecy noemen ze dat.
Leren ze het nou nooit?![]()
Dat scheelt natuurlijk.quote:Op maandag 12 december 2011 19:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De mensen binnen mijn directie zullen niet zo gauw geraakt zullen worden, vanwege:
- gunstige arbeidsmarktpositie
- weinig gebruik van inkomensafhankelijke tegemoetkomingen
Die zitten vaker comfortabeler inderdaad. Ze hebben een hoge rating: AAAquote:Met name de ombuigingen in de kinderopvang slaan in 2012 neer op hogere inkomens. De economische crisis lijkt onzichtbaar, omdat ik vooral contact met hoogopgeleiden heb.
Dat scheelt, maar ik bedoel ook geluiden. Gepraat kan bijvoorbeeld weer afleidend zijn. NT-ers kunnen makkelijker deze geluiden wegfilteren.quote:Het zou niet zoveel moeten uitmaken als ik met meerdere mensen in een ruimte zit, omdat de samenwerking in deze afdeling heel goed is.
Toch knap van ze. Met zo'n inkomen toch een aardig gezin.quote:Mijn ouders laten hun zorgen niet zo gauw blijken; ze hebben in hun jonge jaren zelf met een minimuminkomen moeten rondkomen. Ze wisten niet beter. Hoeveel je in de praktijk nodig hebt om normaal te kunnen leven, hangt van leeftijd en leefvorm af. Van leeftijd, omdat mensen naarmate ze ouder worden steeds meer gaan verdienen.
Erg goed dat je je uitspreekt! Ik zal daar rekening mee houden.quote:Maar... jouw stukje gelezen hebbende, merk ik dat je steeds probeert te raden hoe ik mij voel en dat als een feit presenteert. Met alle respect, maar dat vind ik best moeilijk.
Je merkt bijvoorbeeld dat ziektekosten wel erg omhoog gaan en dat alles gewoon stukken duurder wordt en koopkracht daalt. Het blijft gewoon opletten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:32 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je, daar zit ergens wel een kern van waarheid in, en mensen gaan er dan uiteindelijk in geloven. Merk je zelf eigenlijk nog iets van de recessie of heb je je zaken op orde?
Recessie, recessie... zo te zien zitten we momenteel in een hele andere crisis.
Het antwoord weet ik niet, ik had geen definitie gegeven, het was meer als grapje bedoeld. Dit omdat die ratings zo momenteel onder de aandacht is. Alles wordt gerated, zo dacht ik aan werknemersrating.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:41 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: je vraagt het alsof je het antwoord al weet. Ik kan verder niet over een eventuele AAA-status oordelen. De carrière van een gemiddelde hoogopgeleide is anders dan de loopbaan van veel mensen met Asperger, waarvan een gedeelte nog nooit een vast arbeidscontract heeft gezien. Dit gezegd hebbende, het stemt mij goed dat ik ook veel overeenkomsten heb met NT-ers.
Vergeet niet dat onze beleving van prikkels verschilt. Geluiden kunnen voor jou misschien te veel prikkels geven. Ik raak niet zo gauw afgeleid.
Wat goed dat je er rekening mee probeert te houden !
Gefeliciteerd met deze eerste stap, en dat nog op jonge leeftijd! Goed dat je hebt kunnen hardmaken dat het IQ niet alles zegt, persoonlijke eigenschappen en inzet spelen een niet onbelangrijke rol.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:04 schreef Vluchtdeur het volgende:
Tijdje niks meer laten horen, ben geaccepteerd bij Beschermd Wonen. Mevrouw de GZ-psycholoog vond dat ik met alles wat ik WEL kan prima tussen IQ > 85 pas. Ik heb haar ook duidelijk verteld dat ik het niet met de IQ test eens was, en dat ik hem binnekort over mag doen.
Ik ben heel gelukkig nu, midden januari gaat de verhuizing plaats vinden.
Moeilik, moeilijk... ik had al een beetje een vermoden (als begrotingsramer zat ik al in de zoekgeschiedenis te kijken en daar zag ik 9 december).quote:Op donderdag 15 december 2011 19:10 schreef Auti het volgende:
Ik ben niet veel online omdat het niet goed gaat met mij en ik ben bang voor mijn computer en voor aanvallen. En maandagavond was ik ook in het ziekenhuis met hyperventileren en ik moet rustig aan doen en hopen dat medicijnen beter gaan werken en volgende week krijg ik intake FACT/TIZ team. En ik moet ook nog steeds MRI scan.
Alles is mij momenteel te veel en ik schiet constant in stress en ben steeds moe en erg deprisief en ik kan ook niet goed en scherp nadenken.
Ja, en pas bij het duurste pakket vervalt dat, alleen dan haal je dat er niet uit.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:19 schreef Troel het volgende:
Hebben jullie ook informatie gekregen over eigen bijdrages in 2012? Als in: 200 euro meer neertellen
Daar heb ik niet naar gekeken, ik keek gewoon naar het pakket dat ik hadquote:Op donderdag 15 december 2011 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, en pas bij het duurste pakket vervalt dat, alleen dan haal je dat er niet uit.
Ik ook, maar ik wou kijken of het rendabel was om een duurder pakket te nemen om zo die 200 euro niet te hoeven betalen. Maar dat pakket is duurder dan 200 in een jaarquote:Op donderdag 15 december 2011 19:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar heb ik niet naar gekeken, ik keek gewoon naar het pakket dat ik hadOverigens haal ik mijn pakket er lang en breed uit
Bang voor mijn computer omdat ik die toeval ook achter mijn computer had maar ik heb ook een heel groot scherm, 32 inch, vlak voor mijn neus en ik heb de laatste tijd veel moeite met drukte en alles en dat te verwerken. Ik kan ook niet naar de supermarkt bijvoorbeeld, te veel dingen. TV kijken van een afstandje gaat wel maar bijvoorbeeld was er vandaag een aflevering van family guy waarin Peter aan de Red Bull ging en dus heel erg druk was en alles ging heel snel en dat kan ik momenteel niet aan. Maar ik moet ook zeggen dat eten de laatste tijd een beetje slecht gaat dus ik ben ook gewoon algeheel verzwakt en heb waarschijnlijk ook gewoon een dik trauma opgelopen van die toeval waarbij ik bij het minste al ga denken dat ik er weer 1 krijg. Maar ik/we zijn er mee bezig. Komt wel weer goed, ik moet het gewoon rustig aan doen. Ik heb ook al ruim een week niet meer mijn favoriete spelletje gespeeld en daar baal ik van maar ik durf het gewoon nog niet, zeker niet vlak voor zo'n groot scherm en dan al die drukte.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:19 schreef schaal_9 het volgende:
Moeilik, moeilijk... ik had al een beetje een vermoden (als begrotingsramer zat ik al in de zoekgeschiedenis te kijken en daar zag ik 9 december).
Bang zijn voor je computer... wat moet ik me daarbij voorstellen? Psychose is het eerste wat in mij opkomt. En, wat is dat ook al weer, een MRI-scan, gaan ze een foto maken van je hersenen? Sterkte alvast!
December is sowieso een maand waarin mensen gemakkelijker depressief worden. Vooral voor mensen die van nature graag alleen zijn, lijkt me het een lastige maand.
Voor mij vervalt die 200 euro als het goed is omdat ik bemoeizorg (zo heet dat echt) krijg en dan valt het daar buiten.quote:Op donderdag 15 december 2011 19:19 schreef Troel het volgende:
Hebben jullie ook informatie gekregen over eigen bijdrages in 2012? Als in: 200 euro meer neertellen
Daar had ik niet eens aan gedacht, dat je een grapje maakte... had je me toch mooi tukquote:Op woensdag 14 december 2011 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Het antwoord weet ik niet, ik had geen definitie gegeven, het was meer als grapje bedoeld. Dit omdat die ratings zo momenteel onder de aandacht is. Alles wordt gerated, zo dacht ik aan werknemersrating.![]()
Gelukkig voor je dat je kennelijk niet zo snel wordt afgeleid door o.a. prikkels. Dat scheelt een stuk.
De ziektekosten stijgen snel ja, vanwege de vergrijzing. De intergenerationele solidairiteit wordt steeds meer op de proef gesteld.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Je merkt bijvoorbeeld dat ziektekosten wel erg omhoog gaan en dat alles gewoon stukken duurder wordt en koopkracht daalt. Het blijft gewoon opletten.
Maar ja, als je dagelijks niets anders dan kommer en kwel hoort uit de media, dan wordt je wel somber. Dat geldt voor een ieder, wie durft nog iets te kopen ?
Overdag is er altijd begleiding en s'nachts is er een nachtwacht. Je eet nog met groepsgenoten en je hebt een eigen kamer (met aircoquote:Op donderdag 15 december 2011 19:19 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met deze eerste stap, en dat nog op jonge leeftijd! Goed dat je hebt kunnen hardmaken dat het IQ niet alles zegt, persoonlijke eigenschappen en inzet spelen een niet onbelangrijke rol.
- Krijg je een bepaald aantal uur per dag begeleiding?
- Heb je al een indruk van de groep waar je in terecht komt?
Was dat het probleem van eind deze middag? Want daar begreep ik weer niets vanquote:Op donderdag 15 december 2011 22:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Daar had ik niet eens aan gedacht, dat je een grapje maakte... had je me toch mooi tuk
Tja, er speelt op het ogenblik van alles in de maatschappij. Wat je zegt over een broeiend generatieconflict is waar, solidariteit wordt op de proef gesteld. Jongeren zullen het waarschijnlijk minder goed krijgen dan hun ouders, de babyboomers. Die hadden de tijd wel erg mee...quote:[..]
De ziektekosten stijgen snel ja, vanwege de vergrijzing. De intergenerationele solidairiteit wordt steeds meer op de proef gesteld.
Ik merk niet veel van de economische crisis, omdat ik een vaste aanstelling heb. 2012 brengt mij zelfs een koopkrachtstijging. Verder geef ik niet zoveel uit, volgens mij heb ik aan iets meer dan het minimumloon ook nog genoeg.
Maar je hebt gelijk: de media spelen ook een beetje poppenkast. Alsof onze geluksbeleving ervan afhangt. Wij hebben in 2011 en 2012 de zogeheten nominale nullijn. Vuistregel: krijg je één periodiek speel je quitte, krijg je er twee dan ga je er op vooruit.
Er zijn belangrijkere dingen. Even kort door de bocht: als de vrouwen een beetje lief zijn, vind ik het allang best.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben geslaagd voor mijn tentamen met een 7.Nu nog wachten op mijn tweede cijfer waar ik een iets minder goed gevoel over heb.
Gefeliciteerd, vrolijke meid!quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ben geslaagd voor mijn tentamen met een 7.Nu nog wachten op mijn tweede cijfer waar ik een iets minder goed gevoel over heb.
Ik kom hier eigenlijk nooit meer, omdat alles bij mij op rolletjes loopt, maar ik wil deze gelegenheid toch even gebruiken om je te feliciteren.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:26 schreef Captain_Maximum het volgende:
Duidelijk is dat jij goed met geld kan omgaan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 10:25 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: wat genoeg is, daarover verschillen de meningen. Een jaar of 3 geleden had ik 88 % van het minimumloon. Vandaag was ik het er met een collega wel over eens dat een inkomen van minder dan 100 % van het minimumloon geen pretje is
Nadeel als je er wel genoegen mee neemt, is dat de prikkel is om (meer) te gaan werken kleiner is.
Er zijn gezinnen met een hoog inkomen die niet rond weten te komen. Het betreft een kleine, maar groeiende groep mensen. De vaste lasten zijn ook erg hoog: wonen, energie, zorg, eventueel kinderopvang.
Op welke zender is dat en op welke dag & tijdstip?quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Duidelijk is dat jij goed met geld kan omgaan.Dat is ook een gave.
Maar je hebt gelijk. Grote gezinnen kosten veel geld. En dan is het helemaal oppassen. Misschien ook leuk voor jou: er loopt nu een serie over grote gezinnen op TV: "Een huis vol" Drie weken lang worden 2 gezinnen gevolgd met elk 12 kinderen die nog thuis wonen. Ongelofelijk
Dat staat er niet, alleen dat mijn bruto-inkomen 88 % het minimumloon was. Dit gezegd hebbende, ik merk dat je het zo goed als nooit met mij oneens bent. Heb je soms bewondering voor mij?quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Duidelijk is dat jij goed met geld kan omgaan.Dat is ook een gave.
Maar je hebt gelijk. Grote gezinnen kosten veel geld. En dan is het helemaal oppassen. Misschien ook leuk voor jou: er loopt nu een serie over grote gezinnen op TV: "Een huis vol" Drie weken lang worden 2 gezinnen gevolgd met elk 12 kinderen die nog thuis wonen. Ongelofelijk
Nederland 1 om 19.25.quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:51 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Op welke zender is dat en op welke dag & tijdstip?
Dat klopt, dat stond er ook niet, maar ik maakte dat op uit eerdere posten dat jij toe kon met relatief weinig geld of iets van die strekking of opmerkingen van de strekking dat je de tering naar de nering moet/kunt zetten. Dus impliciet maak ik dan op dat je kennelijk het vermogen hebt dat je redelijk verantwoord met je geld kan omspringen.... En zo ontstond dat beeld bij mij.quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat staat er niet, alleen dat mijn bruto-inkomen 88 % het minimumloon was. Dit gezegd hebbende, ik merk dat je het zo goed als nooit met mij oneens bent. Heb je soms bewondering voor mij?
Die TV-serie, zal ik eens in mijn achterhoofd houden
Mij is wel eens vaker opgevallen dat je een beetje van slag kan zijn als dit topic stil valt of te rustig is, misschien dat het dan ook gelijktijdig is met andere dingen die je online volgt of doet.. dat weet ik niet, maar heb je dan ook echt last van verveling of is het meer een teleurstelling of reactie dat het niet loopt zoals je had verwacht?quote:Op zondag 18 december 2011 01:03 schreef schaal_9 het volgende:
Ik ben zelf een beetje veel off-topic geweest, deels uit verveling.
Je verwacht van vrouwen meestal niet dat ze wiskundig goed onderlegd zijn en daar een affiniteit mee hebben. Wel leuk als je dit zo meemaakt, het is iets wat je niet verwacht. Leuk is altijd als je met iemand met een onderwerp op dezelfde golflengte kan komen.quote:Op zondag 18 december 2011 01:03 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: vrijdag aan een collega iets over regressie verteld en ik hoefde het haar niet verder uit te leggen
Met die collega zit ik op wiskundig terrein dus op dezelfde golflengte. Ergens wel logisch: wat kun je anders verwachten van een MSc (master of science maîtrise ès sciences) in een economische richting. Bij veel mensen is de kwantitatieve kennis een beetje weggezakt. 2011 geeft mij het gevoel: van autist naar econometrist. Het eerste oriënterende gesprek in mei 2009 zal ik niet gauw vergeten !
Ik denk dat het goed is als we het af en toe met elkaar oneens zijn. Soms vind ik het moeilijk dat we veel in elkaar herkennen, maar met mijn diagnose heb ik al veel minder moeite dan een half jaar geleden. Laten we hier inderdaad geen politieke discussies voeren. De kaarten zijn geschud en jij hebt je keus al gemaakt (om nog niet te solliciteren). Ik ben zelf een beetje veel off-topic geweest, deels uit verveling.
Welke gedragsstoornis heb je?quote:Op zondag 18 december 2011 15:15 schreef Daniane het volgende:
Hoi! Ik doe mijn profielwerkstuk over gedragsstoornissen, en daarvoor stel ik mensen met gedragsstoornissen en mensen die iemand kennen met gedragsstoornissen (bijv. in het gezin) vragen die mij kunnen helpen! Zou ik hier een vragenlijstje mogen zetten?Jullie zouden me er heel erg mee helpen!
in PM mag ook
Voor als je een gedragsstoornis hebt:
Welke gedragsstoornis heb je?
Wanneer en hoe werd dit bekend?
Hoe beïnvloed deze gedragsstoornis jou?
Hoe ondervind je omgeving deze gedragsstoornis? Of hoe beïnvloedt het je omgeving
Hoe heb je er mee om leren gaan?
Voor mensen die met mensen omgaan met een gedragsstoornis:
Welke gedragsstoornis heeft deze persoon?
Moet je op een speciale manier met deze persoon omgaan?
Zo ja, hoe ga je met diegene om?
Heeft het je eigen omgeving beïnvloed (bijv. als gezinslid)?
Alvast bedankt!
Heel erg bedankttquote:Op zondag 18 december 2011 15:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
PDD-NOS
Toen ik 26 was ben ik getest en daaruit kwam de diagnose.
Moeite met sociale interactie wat mij belemmerd op bijvoorbeeld een actief sociaal leven te leiden.
Hoe ondervind je omgeving deze gedragsstoornis? Of hoe beïnvloedt het je omgeving
Mijn familie negeert het. Vrienden die weten het vaak niet. Werk ziet de gevolgen maar weet de oorzaak niet.
Ik weet nu beter wat ik wel en niet kan.
Welke gedragsstoornis heeft deze persoon?
Persoonlijkheidsstoornis(Bordeline)
Moet je op een speciale manier met deze persoon omgaan?
Nee
Zo ja, hoe ga je met diegene om?
Proberen zo veel mogelijk conflicten te vermijden.
Heeft het je eigen omgeving beïnvloed (bijv. als gezinslid)?
Ja, nooit normaal over dingen kunnen praten.
De spijker op zijn kop, Auti! Je raakt precies de juiste snaar. Hier zal ik iets aan moeten doen, de structuur doorbreken. Grappig dat je er zelf ook van kan balen. Het aparte is dat ik van sommigen met ASS en een uitkering echt geen idee heb wat ze op een gemddelde dag doen. Die mensen hebben in feite 365 dagen per jaar vrij. Van jou kan ik me nog wel een beeld vormen.quote:Op zondag 18 december 2011 13:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Mij is wel eens vaker opgevallen dat je een beetje van slag kan zijn als dit topic stil valt of te rustig is, misschien dat het dan ook gelijktijdig is met andere dingen die je online volgt of doet.. dat weet ik niet, maar heb je dan ook echt last van verveling of is het meer een teleurstelling of reactie dat het niet loopt zoals je had verwacht?
Want dat kan ik mij wel voorstellen, het is een soort structuur; even topic(s) checken en eventueel meeposten en als er dan een dag of meerdere dagen niets of te weinig gebeurt dan kan ik er ook stevig van balen.
Wow, wat heb je leuk beroepquote:Op zondag 18 december 2011 15:15 schreef Daniane het volgende:
Hoi! Ik doe mijn profielwerkstuk over gedragsstoornissen, en daarvoor stel ik mensen met gedragsstoornissen en mensen die iemand kennen met gedragsstoornissen (bijv. in het gezin) vragen die mij kunnen helpen! Zou ik hier een vragenlijstje mogen zetten?Jullie zouden me er heel erg mee helpen!
in PM mag ook
Haha dankje! wat is dat voor een boek dan?quote:Op zondag 18 december 2011 16:50 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De spijker op zijn kop, Auti! Je raakt precies de juiste snaar. Hier zal ik iets aan moeten doen, de structuur doorbreken. Grappig dat je er zelf ook van kan balen. Het aparte is dat ik van sommigen met ASS en een uitkering echt geen idee heb wat ze op een gemddelde dag doen. Die mensen hebben in feite 365 dagen per jaar vrij. Van jou kan ik me nog wel een beeld vormen.
@EchtGaaf: had je op je werk het gevoel dat het om de manier van denken gaat ? Op het Centraal Planbureau wordt veel econometrie gebruikt. Vooral die discrepantie tussen opleidingsniveau en werk kan minder prettig zijn.
Hoe sta je nu zelf in het leven?
[..]
Wow, wat heb je leuk beroep
Caissière! Ik heb er pas een boek gekocht dat over caissières ging.
Voor als je een gedragsstoornis hebt:
Syndroom van Asperger
In 2007. Ik vroeg vaak te veel aandacht van mensen en ik had last van obsessies. Dit was doorslaggevend voor de diagnose.
Van 2005 tot 2009 kon ik geen werk op mijn eigen opleidingsniveau doen. Ik kreeg een beetje een gevoel van minderwaardigheid. Inmiddels heb ik wel werk. Vandaag de dag heb ik er nog het meeste last van dat ik veel tijd voor mezelf nodig heb. Mijn werk kan ik wel goed uitvoeren (ik kreeg dit jaar 2 periodieken), maar veel alleen zijn, daar scoor je niet mee in deze maatschappij. Mijn ervaring met ASS: als je wilt dat mensen interesse in je tonen, dan moet je daar hard voor werken. Maar dan heb je ook wat
Ik heb nog nooit een vriendin gehad (op mijn leeftijd komt dat in minder dan 1% voor), en dus soms wel het gevoel dat ik iets tekort kom
Goeie vraag! Op mijn werk hebben ze de functie iets aangepast, zodat ik niet te veel wordt gehinderd door mijn Asperger.
Zelfs rondkomen van een Wajong-uitkering went. Maar nu doe ik weer volledig mee in het arbeidsproces. Ik probeer een prettige balans te vinden tussen sociale contacten en tijd voor mezelf nemen. Sociale contacten van tijd tot tijd vind ik wel belangrijk.
Succes met het afronden van je school!
Dank voor je uitgebreide bericht!quote:Op zondag 18 december 2011 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Je verwacht van vrouwen meestal niet dat ze wiskundig goed onderlegd zijn en daar een affiniteit mee hebben. Wel leuk als je dit zo meemaakt, het is iets wat je niet verwacht. Leuk is altijd als je met iemand met een onderwerp op dezelfde golflengte kan komen.
[...]
Wat Auti ook al zei, soms valt het topic gewoon even stil. Of mensen antwoorden niet direct. Ik hoop niet dat je daardoor teleurgesteld raakt. Dit topic is prima, maar ik hoop dat je niet afhankelijk ervan wordt
Lief! Het gaat om een boek, door een caissière geschreven, over haar ervaringen met werken in de supermarkt:quote:
Op zondag 18 december 2011 18:15 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha dankje! wat is dat voor een boek dan?
Dankje voor t invullen
Ja, die vrouwen die redelijk exact zijn, die bestaan zo blijkt.quote:Op zondag 18 december 2011 21:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide bericht!
Vrouwen kunnen ook wiskundig goed onderlegd zijn. Er werkt ook een extraverte vrouw op de directie die gaat programmeren. Verder nog een handvol econometristen. Ik vind ik prettig als ik me ook kan identificeren met mensen zonder ASS en een normaal carrièreverloop. Daarnaast: waar mensen met ASS soms beren op de weg zien, zijn mijn collegas ook positief over mijn arbeidsmarktkansen in de toekomst. Theoretische kennis zakt inderdaad weg. Heb wel een paar boeken gekocht om die kennis weer op te halen. Hoe je een integraal moet berekenen zou ik echt weer op moeten zoeken.
Je hebt zoveel wijsheid... ik vind het vreemd dat sommige mensen tussen wal en schip terecht komen. Meer mensen zouden de kans moeten krijgen om te werken naar vermogen. Sociale aspecten spelen in een baan absoluut een rol. Opleidingsniveau zegt iets over je manier van denken, de wijze waarop je een probleem oplost. Wel vraag ik me af: heb je in de afgelopen 5 of zelfs 10 jaar geprobeerd om alternatief werk te vinden? Of is het verlangen helemaal weg, om in ieder geval iets meer dan het minimumloon te gaan verdienen.
[..]
Oh, lijkt me een leuk boek!quote:Op zondag 18 december 2011 21:25 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Lief! Het gaat om een boek, door een caissière geschreven, over haar ervaringen met werken in de supermarkt:
De kassière
Heb je al een idee wat je na je middelbare school wil gaan studeren?
Moeilijk...quote:Op maandag 19 december 2011 19:23 schreef mrspoeZ het volgende:
Hallo. Mijn zoon van 14 heeft een asgergerdiagnose en is een, wat je noemt, lastige leerling. Hij zit op het speciaal onderwijs waar ze toch redelijk weten wat ze met lastige leerlingen moeten, maar ook daar zijn ze een beetje uitgedokterd. Hij doet namelijk regelmatig niets, ligt dan de hele dag op zijn tafel of op een tafel in de gang, gaat tegen de regels in toch gewoon de pauzes naar buiten, huiswerk neemt hij gewoon niet mee naar huis, leren doet hij zelden en beleefd tegen de leraren is hij al helemaal niet. Het rare is dat het niet continu is, het is een soort van golfbeweging waarin hij een week of anderhalf prima, hoewel minimaal, werkt en dan opeens is er zo'n dag waarop hij niets doet. Lijkt niet zo vreselijk maar het is natuurlijk niet acceptabel.
Ik heb hier thuis al alles geprobeerd wat ik kon bedenken (belonen, straffen, praten, juist niet praten en hopen dat het overgaat ... ) maar niets werkt langer dan een dag of twee. Nu kreeg ik vandaag wéér een mailtje van zijn juf en ik ben er zó klaar mee.
Iemand suggesties hoe ik in hemelsnaam dit kind ga overtuigen dat hij er echt slimmer aan doet zijn werk gewoon te doen? Iemand die me kan uitleggen wat er in dat hoofdje gebeurt?
Is zeker een leuk boek...quote:Op maandag 19 december 2011 17:32 schreef Daniane het volgende:
[..]
Oh, lijkt me een leuk boek!
Ik wil hoogstwaarschijnlijk Maatschappelijk Werk en Dienstverlening doen!Maar ga in januari een dagje meelopen op de opleiding Toegepaste Psychologie.
Jammer inderdaad. De dader kan zich beter voor een studie inschrijven wil-ie een netto-inkomen met vier cijfers voor de komma vergaren. Over een kleine week ga ik op vakantie, en daarna koop ik wel een fiets via mijn werk met belastingvoordeel.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is mooi klote, Schaal_9 met die fiets.![]()
Het is voor sommigen kennelijk moeilijk om het mijn en dein te scheiden.
Wat die cassiere betreft die ineens "u" zegt, hoeft niet te betekenen dat ze ineens geen praatje wilt hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |