abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114207364
Helaas niet, kan dan geen vrij nemen :( heb twee baantjes en ga eind augustus ook een week weg.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:18:25 #52
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114207386
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:17 schreef Nezhi het volgende:
Helaas niet, kan dan geen vrij nemen :( heb twee baantjes en ga eind augustus ook een week weg.
Eeuwig zonde! Hoe oud ben je? Ga je in Leiden wonen en bij vereniging?
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_114207793
19, ja en laatste weet ik nog niet. Moet er nog een uitzoeken. Waar ben jij lid van dan? Ik hoorde wel dat je bij een paar verenigingen alleen in de EL CID kon inschrijven, dus waarschijnlijk doe ik dat volgend jaar wel.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:41:14 #54
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114208051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:34 schreef Nezhi het volgende:
19, ja en laatste weet ik nog niet. Moet er nog een uitzoeken. Waar ben jij lid van dan? Ik hoorde wel dat je bij een paar verenigingen alleen in de EL CID kon inschrijven, dus waarschijnlijk doe ik dat volgend jaar wel.
Een eerste jaar missen is wel zonde. Ligt er natuurlijk ook beetje aan wat je in gedachte hebt. Als je lid word van bijvoorbeeld 't corps (Minerva), dan wil je ook in een leedenhuis. Bij die andere hoeft dat niet heel nodig. Bij SSR en Catena kan je volgens mij hele jaar lid worden. Bij de andere verenigingen alleen tijdens ELCID of soms een proefperiode tijdens lente.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_114208114
Okee, vrienden van mij zitten bij SSR en Catena, alleen die laatste spreekt me totaal niet aan. Waarschijnlijk ga ik ook bij SSR.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:44:53 #56
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114208193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:43 schreef Nezhi het volgende:
Okee, vrienden van mij zitten bij SSR en Catena, alleen die laatste spreekt me totaal niet aan. Waarschijnlijk ga ik ook bij SSR.
Ah, geen probleem dan. Meui.
pi_114255894
Weet al wel waar ik mijn El-Cid week ga doorbrengen. Geen mentor geworden dus moet maar ff de hele week het verdriet wegdrinken :P
Blood Sugar Sex Magik
pi_114353674
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:47 schreef hoogvlieger het volgende:
Weet al wel waar ik mijn El-Cid week ga doorbrengen. Geen mentor geworden dus moet maar ff de hele week het verdriet wegdrinken :P
Netjes dat je dat nu al weet, hier aan de UvA worden we tot de avond vantevoren in spanning gehouden :'(
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_114367452
Je weet toch wel waar je in de introweek kan zuipen? Ik zit iig de hele week bij mn vereniging.
Blood Sugar Sex Magik
pi_114400086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:03 schreef hoogvlieger het volgende:
Je weet toch wel waar je in de introweek kan zuipen? Ik zit iig de hele week bij mn vereniging.
Dat je al weet of je mentor bent of niet bedoel ik
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:15:34 #61
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114410866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 03:49 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Das gek. Hoogvlieger, welke vereniging? Waarschijnlijk ken ik je maar hullen we onszelf in anonimiteit.
pi_114415104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 03:49 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Ja dat weet ik al en nee ik ben het niet geworden.
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:48:18 #63
263417 Keyos
Like a Boss
pi_114438736
Hmm, ik ga dan rechten doen in Leiden, maar ik zit ook een beetje met de el-cid in mijn maag. Ik wil erg graag gaan, maar daardoor loop ik een week werken mis en ik ben niet van plan een studentenvereniging te joinen, lastig of ik mij nog ga opgeven of niet, heb er wel leuke dingen over gehoord.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_114441399
Anders doe je het volgend jaar? :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:07:24 #65
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115136092
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:48 schreef Keyos het volgende:
Hmm, ik ga dan rechten doen in Leiden, maar ik zit ook een beetje met de el-cid in mijn maag. Ik wil erg graag gaan, maar daardoor loop ik een week werken mis en ik ben niet van plan een studentenvereniging te joinen, lastig of ik mij nog ga opgeven of niet, heb er wel leuke dingen over gehoord.
Ik zou het toch gewoon gaan doen. Je leert niet alleen wat mensen kennen (ongeacht of je nu wel of niet bij een vereniging gaat is dat handig), maar je krijgt ook gewoon in een keer veel info over je studie, en je kunt vragen stellen aan ouderejaars. Los van dat het gezellig is (natuurlijk!), is het ook nog eens nuttig want het scheelt je later een hoop gezoek en onnodig geregel....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_115310376
Beste Politicologen (in spe),

Ik vraag mij een aantal zaken af, betreffende de studie politicologie. En ik hoop dat jullie mij daar wat meer duidelijkheid over kunnen geven. De sites van de universiteiten zijn mij toch wat onoverzichtelijk en geven niet een totaal objectief beeld van de studie,vandaar.

1) De studie politicologie in hoeverre is daar ruimte voor het met elkaar in debat gaan? Er zal vast wel wat zijn , maar is er relatief veel ruimte voor filosofie (bv. ter discussie stellen begrippen) en debat. Verschilt dit ook nog per locatie (Leiden / A'dam)

2) Kan men mij een verschil geven tussen Leiden en Amsterdam (UvA)? Hebben zij de focus ergens anders liggen als het gaat om de invulling van de studie?

3) De studie politicologie laat op zichzelf al zeggen dat men de methode van de poltieke wetenschap wordt aangeleerd. Maar in hoeverre is dit leidend. Dus word ik echt gevormd in de mal van het politiek wetenschappelijk denken of is er ruimte voor verschillende invalshoeken? (niet te vaag hoop ik :P )

Hoop dat iemand mijn vragen wil beantwoorden. Alvast bedankt! :)
pi_115313302
Ik moet nog beginnen, maar mij is verteld dat je 3 uur hoorcollege hebt, waarvan de laatste 50 minuten voor vragen en discussies. Dit is in Leiden.
pi_115840774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:05 schreef Daan93 het volgende:
Beste Politicologen (in spe),

Ik vraag mij een aantal zaken af, betreffende de studie politicologie. En ik hoop dat jullie mij daar wat meer duidelijkheid over kunnen geven. De sites van de universiteiten zijn mij toch wat onoverzichtelijk en geven niet een totaal objectief beeld van de studie,vandaar.

1) De studie politicologie in hoeverre is daar ruimte voor het met elkaar in debat gaan? Er zal vast wel wat zijn , maar is er relatief veel ruimte voor filosofie (bv. ter discussie stellen begrippen) en debat. Verschilt dit ook nog per locatie (Leiden / A'dam)

2) Kan men mij een verschil geven tussen Leiden en Amsterdam (UvA)? Hebben zij de focus ergens anders liggen als het gaat om de invulling van de studie?

3) De studie politicologie laat op zichzelf al zeggen dat men de methode van de poltieke wetenschap wordt aangeleerd. Maar in hoeverre is dit leidend. Dus word ik echt gevormd in de mal van het politiek wetenschappelijk denken of is er ruimte voor verschillende invalshoeken? (niet te vaag hoop ik :P )

Hoop dat iemand mijn vragen wil beantwoorden. Alvast bedankt! :)
Leuke vragen!

Ik heb zelf eens een topic gestart over verschillen tussen de studies bestuurskunde en politicologie. Kijk daar even, wellicht helpt het je een (klein) eindje op weg.

Politicologie vs. Bestuurskunde (aan de VU)
  vrijdag 7 september 2012 @ 00:35:07 #69
124676 RobertoCarlos
pi_116486447
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:22 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Jup. Wacht maar tot je Prof.Dr. Andeweg krijgt. Dan word het pas leuk daar.
Wat is er mis met Andeweg?
pi_116491101
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:35 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat is er mis met Andeweg?
Niets mis met die man. Hij houdt alleen niet zo van laatkomers ;) Brengt afentoe mooie momenten met zich mee, al iemand er anders over denkt dan hij :)
Blood Sugar Sex Magik
pi_116493633
Pfft, ik kan die hoorcolleges Nationale Politiek echt niet volgen. Komt zo incoherent en willekeurig over, en kan me niet concentreren. Wat ik dan wel weer kan volgen is gewoon een herhaling van wat er in het boek staat :P

[ Bericht 39% gewijzigd door Nezhi op 07-09-2012 11:56:30 ]
pi_116526465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:48 schreef Nezhi het volgende:
Pfft, ik kan die hoorcolleges Nationale Politiek echt niet volgen. Komt zo incoherent en willekeurig over, en kan me niet concentreren. Wat ik dan wel weer kan volgen is gewoon een herhaling van wat er in het boek staat :P
VU doet het wel aardig. Ideologieën en stukje politieke geschiedenis/basis (state, nation and state-nation). Eerlijk gezegd wel ff lastig/wennen om die termen te onderscheiden, maar brengt veel discussie. Hoe ervaar je de moeilijkheidsgraad? Veel lezen, moeilijk/makkelijk inkomen? Ontstaan er veel discussies en participeer je veel?
  zaterdag 8 september 2012 @ 14:27:32 #73
124676 RobertoCarlos
pi_116533584
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:22 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Niets mis met die man. Hij houdt alleen niet zo van laatkomers ;) Brengt afentoe mooie momenten met zich mee, al iemand er anders over denkt dan hij :)
Inderdaad ja! _O- Hij neemt het allemaal wel heeeeel serieus :s)
Ik had een keer tijdens een les van hem dat we het geloof ik hadden over game theory en we een heeeel ingewikkeld artikel heel serieus bespraken, dat ik zei 'ow, dus eigenlijk net zoals met Big Brother?' Hij keek me heel even streng aan, je zag hem denken 'Big Brother, wat is dat?" en hij ging toen verder. Was geloof ik niet de bedoeling om de zaken eenvoudiger te maken :s)
  zaterdag 8 september 2012 @ 14:41:04 #74
124676 RobertoCarlos
pi_116533938
Goeie vent wel hoor, daar niet van :s)
pi_116534233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:48 schreef Nezhi het volgende:
Wordt dat nog steeds door Ruud Koole gegeven? Het is al zes jaar geleden, maar ik herinner mij toch hele heldere colleges. Het enige wat ik vreemd vond was dat we een Engelstalig boek hadden voor een vak over de nationale politiek :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2012 14:52:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')