abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114207364
Helaas niet, kan dan geen vrij nemen :( heb twee baantjes en ga eind augustus ook een week weg.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:18:25 #52
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114207386
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:17 schreef Nezhi het volgende:
Helaas niet, kan dan geen vrij nemen :( heb twee baantjes en ga eind augustus ook een week weg.
Eeuwig zonde! Hoe oud ben je? Ga je in Leiden wonen en bij vereniging?
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_114207793
19, ja en laatste weet ik nog niet. Moet er nog een uitzoeken. Waar ben jij lid van dan? Ik hoorde wel dat je bij een paar verenigingen alleen in de EL CID kon inschrijven, dus waarschijnlijk doe ik dat volgend jaar wel.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:41:14 #54
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114208051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:34 schreef Nezhi het volgende:
19, ja en laatste weet ik nog niet. Moet er nog een uitzoeken. Waar ben jij lid van dan? Ik hoorde wel dat je bij een paar verenigingen alleen in de EL CID kon inschrijven, dus waarschijnlijk doe ik dat volgend jaar wel.
Een eerste jaar missen is wel zonde. Ligt er natuurlijk ook beetje aan wat je in gedachte hebt. Als je lid word van bijvoorbeeld 't corps (Minerva), dan wil je ook in een leedenhuis. Bij die andere hoeft dat niet heel nodig. Bij SSR en Catena kan je volgens mij hele jaar lid worden. Bij de andere verenigingen alleen tijdens ELCID of soms een proefperiode tijdens lente.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_114208114
Okee, vrienden van mij zitten bij SSR en Catena, alleen die laatste spreekt me totaal niet aan. Waarschijnlijk ga ik ook bij SSR.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:44:53 #56
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114208193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:43 schreef Nezhi het volgende:
Okee, vrienden van mij zitten bij SSR en Catena, alleen die laatste spreekt me totaal niet aan. Waarschijnlijk ga ik ook bij SSR.
Ah, geen probleem dan. Meui.
pi_114255894
Weet al wel waar ik mijn El-Cid week ga doorbrengen. Geen mentor geworden dus moet maar ff de hele week het verdriet wegdrinken :P
Blood Sugar Sex Magik
pi_114353674
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:47 schreef hoogvlieger het volgende:
Weet al wel waar ik mijn El-Cid week ga doorbrengen. Geen mentor geworden dus moet maar ff de hele week het verdriet wegdrinken :P
Netjes dat je dat nu al weet, hier aan de UvA worden we tot de avond vantevoren in spanning gehouden :'(
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_114367452
Je weet toch wel waar je in de introweek kan zuipen? Ik zit iig de hele week bij mn vereniging.
Blood Sugar Sex Magik
pi_114400086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:03 schreef hoogvlieger het volgende:
Je weet toch wel waar je in de introweek kan zuipen? Ik zit iig de hele week bij mn vereniging.
Dat je al weet of je mentor bent of niet bedoel ik
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:15:34 #61
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114410866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 03:49 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Das gek. Hoogvlieger, welke vereniging? Waarschijnlijk ken ik je maar hullen we onszelf in anonimiteit.
pi_114415104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 03:49 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Ja dat weet ik al en nee ik ben het niet geworden.
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:48:18 #63
263417 Keyos
Like a Boss
pi_114438736
Hmm, ik ga dan rechten doen in Leiden, maar ik zit ook een beetje met de el-cid in mijn maag. Ik wil erg graag gaan, maar daardoor loop ik een week werken mis en ik ben niet van plan een studentenvereniging te joinen, lastig of ik mij nog ga opgeven of niet, heb er wel leuke dingen over gehoord.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_114441399
Anders doe je het volgend jaar? :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:07:24 #65
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115136092
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 22:48 schreef Keyos het volgende:
Hmm, ik ga dan rechten doen in Leiden, maar ik zit ook een beetje met de el-cid in mijn maag. Ik wil erg graag gaan, maar daardoor loop ik een week werken mis en ik ben niet van plan een studentenvereniging te joinen, lastig of ik mij nog ga opgeven of niet, heb er wel leuke dingen over gehoord.
Ik zou het toch gewoon gaan doen. Je leert niet alleen wat mensen kennen (ongeacht of je nu wel of niet bij een vereniging gaat is dat handig), maar je krijgt ook gewoon in een keer veel info over je studie, en je kunt vragen stellen aan ouderejaars. Los van dat het gezellig is (natuurlijk!), is het ook nog eens nuttig want het scheelt je later een hoop gezoek en onnodig geregel....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_115310376
Beste Politicologen (in spe),

Ik vraag mij een aantal zaken af, betreffende de studie politicologie. En ik hoop dat jullie mij daar wat meer duidelijkheid over kunnen geven. De sites van de universiteiten zijn mij toch wat onoverzichtelijk en geven niet een totaal objectief beeld van de studie,vandaar.

1) De studie politicologie in hoeverre is daar ruimte voor het met elkaar in debat gaan? Er zal vast wel wat zijn , maar is er relatief veel ruimte voor filosofie (bv. ter discussie stellen begrippen) en debat. Verschilt dit ook nog per locatie (Leiden / A'dam)

2) Kan men mij een verschil geven tussen Leiden en Amsterdam (UvA)? Hebben zij de focus ergens anders liggen als het gaat om de invulling van de studie?

3) De studie politicologie laat op zichzelf al zeggen dat men de methode van de poltieke wetenschap wordt aangeleerd. Maar in hoeverre is dit leidend. Dus word ik echt gevormd in de mal van het politiek wetenschappelijk denken of is er ruimte voor verschillende invalshoeken? (niet te vaag hoop ik :P )

Hoop dat iemand mijn vragen wil beantwoorden. Alvast bedankt! :)
pi_115313302
Ik moet nog beginnen, maar mij is verteld dat je 3 uur hoorcollege hebt, waarvan de laatste 50 minuten voor vragen en discussies. Dit is in Leiden.
pi_115840774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:05 schreef Daan93 het volgende:
Beste Politicologen (in spe),

Ik vraag mij een aantal zaken af, betreffende de studie politicologie. En ik hoop dat jullie mij daar wat meer duidelijkheid over kunnen geven. De sites van de universiteiten zijn mij toch wat onoverzichtelijk en geven niet een totaal objectief beeld van de studie,vandaar.

1) De studie politicologie in hoeverre is daar ruimte voor het met elkaar in debat gaan? Er zal vast wel wat zijn , maar is er relatief veel ruimte voor filosofie (bv. ter discussie stellen begrippen) en debat. Verschilt dit ook nog per locatie (Leiden / A'dam)

2) Kan men mij een verschil geven tussen Leiden en Amsterdam (UvA)? Hebben zij de focus ergens anders liggen als het gaat om de invulling van de studie?

3) De studie politicologie laat op zichzelf al zeggen dat men de methode van de poltieke wetenschap wordt aangeleerd. Maar in hoeverre is dit leidend. Dus word ik echt gevormd in de mal van het politiek wetenschappelijk denken of is er ruimte voor verschillende invalshoeken? (niet te vaag hoop ik :P )

Hoop dat iemand mijn vragen wil beantwoorden. Alvast bedankt! :)
Leuke vragen!

Ik heb zelf eens een topic gestart over verschillen tussen de studies bestuurskunde en politicologie. Kijk daar even, wellicht helpt het je een (klein) eindje op weg.

Politicologie vs. Bestuurskunde (aan de VU)
  vrijdag 7 september 2012 @ 00:35:07 #69
124676 RobertoCarlos
pi_116486447
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:22 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Jup. Wacht maar tot je Prof.Dr. Andeweg krijgt. Dan word het pas leuk daar.
Wat is er mis met Andeweg?
pi_116491101
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:35 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat is er mis met Andeweg?
Niets mis met die man. Hij houdt alleen niet zo van laatkomers ;) Brengt afentoe mooie momenten met zich mee, al iemand er anders over denkt dan hij :)
Blood Sugar Sex Magik
pi_116493633
Pfft, ik kan die hoorcolleges Nationale Politiek echt niet volgen. Komt zo incoherent en willekeurig over, en kan me niet concentreren. Wat ik dan wel weer kan volgen is gewoon een herhaling van wat er in het boek staat :P

[ Bericht 39% gewijzigd door Nezhi op 07-09-2012 11:56:30 ]
pi_116526465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:48 schreef Nezhi het volgende:
Pfft, ik kan die hoorcolleges Nationale Politiek echt niet volgen. Komt zo incoherent en willekeurig over, en kan me niet concentreren. Wat ik dan wel weer kan volgen is gewoon een herhaling van wat er in het boek staat :P
VU doet het wel aardig. Ideologieën en stukje politieke geschiedenis/basis (state, nation and state-nation). Eerlijk gezegd wel ff lastig/wennen om die termen te onderscheiden, maar brengt veel discussie. Hoe ervaar je de moeilijkheidsgraad? Veel lezen, moeilijk/makkelijk inkomen? Ontstaan er veel discussies en participeer je veel?
  zaterdag 8 september 2012 @ 14:27:32 #73
124676 RobertoCarlos
pi_116533584
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:22 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Niets mis met die man. Hij houdt alleen niet zo van laatkomers ;) Brengt afentoe mooie momenten met zich mee, al iemand er anders over denkt dan hij :)
Inderdaad ja! _O- Hij neemt het allemaal wel heeeeel serieus :s)
Ik had een keer tijdens een les van hem dat we het geloof ik hadden over game theory en we een heeeel ingewikkeld artikel heel serieus bespraken, dat ik zei 'ow, dus eigenlijk net zoals met Big Brother?' Hij keek me heel even streng aan, je zag hem denken 'Big Brother, wat is dat?" en hij ging toen verder. Was geloof ik niet de bedoeling om de zaken eenvoudiger te maken :s)
  zaterdag 8 september 2012 @ 14:41:04 #74
124676 RobertoCarlos
pi_116533938
Goeie vent wel hoor, daar niet van :s)
pi_116534233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:48 schreef Nezhi het volgende:
Wordt dat nog steeds door Ruud Koole gegeven? Het is al zes jaar geleden, maar ik herinner mij toch hele heldere colleges. Het enige wat ik vreemd vond was dat we een Engelstalig boek hadden voor een vak over de nationale politiek :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2012 14:52:05 ]
pi_116534902
Geen flauw idee hoe hij heet. Het is een wat oudere man. Hij vertelt zes dingen tegelijk, verwijst terug naar een ander onderdeel, gaat vervolgens iets anders uitleggen en dan het onderdeel waar hij naar verwijst uitleggen en dan weer terug naar iets anders. En hij herhaalt erg veel, hij kan gewoon 5 minuten continu hetzelfde zeggen en er is echt geen touw aan vast te knopen :P
  zaterdag 8 september 2012 @ 16:00:26 #77
124676 RobertoCarlos
pi_116535978
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wordt dat nog steeds door Ruud Koole gegeven?
Dat is Koole idd
https://studiegids.leiden(...)ands_politiek_bestel
pi_116536140
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 15:20 schreef Nezhi het volgende:
Geen flauw idee hoe hij heet. Het is een wat oudere man. Hij vertelt zes dingen tegelijk, verwijst terug naar een ander onderdeel, gaat vervolgens iets anders uitleggen en dan het onderdeel waar hij naar verwijst uitleggen en dan weer terug naar iets anders. En hij herhaalt erg veel, hij kan gewoon 5 minuten continu hetzelfde zeggen en er is echt geen touw aan vast te knopen :P
Sorry, maar als je al niet eens weet van wie je college hebt zal de rest idd ook wel veel van je gevraagd zijn... dus ik ben bang dat het aan jezelf ligt.
pi_116536288
Haha wat een opmerking van iemand die me niet eens kent. Ik ben zeker niet de enige die het hoorcollege met moeite kan volgen vanwege het gebazel van hem. De stof zelf heb ik overigens geen moeite mee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:23 schreef boswandeling83 het volgende:

[..]

VU doet het wel aardig. Ideologieën en stukje politieke geschiedenis/basis (state, nation and state-nation). Eerlijk gezegd wel ff lastig/wennen om die termen te onderscheiden, maar brengt veel discussie. Hoe ervaar je de moeilijkheidsgraad? Veel lezen, moeilijk/makkelijk inkomen? Ontstaan er veel discussies en participeer je veel?
Dit is pas mijn eerste week. Werkgroepen zijn wel aardig. Er zijn nog geen echte discussies gevoerd, maar tijdens Internationale Politiek werd wel gevraagd wat je interessant vond en een mening over bepaalde gebeurtenissen. Bijv. Israel en Iran. Volgende week beginnen we pas met echte groepsdiscussies. Internationale Politiek is echt een geweldig vak en Willigen brengt het allemaal erg leuk. Veel verwijzing naar actualiteit en gaat er ook wat dieper op in, oa. stuxnet was interessant om iets over te horen.

Ben je pas begonnen of ben je al langer bezig? Heb vorig jaar op het VU gezeten maar ben gestopt (andere studie).

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wordt dat nog steeds door Ruud Koole gegeven? Het is al zes jaar geleden, maar ik herinner mij toch hele heldere colleges. Het enige wat ik vreemd vond was dat we een Engelstalig boek hadden voor een vak over de nationale politiek :')
Ik vind het Engels wat fijner weglezen, maar het is voor mij dan wat lastiger om het weer een mooie Nederlandse vertaling te geven. Lezen jullie liever Engels of Nederlands? Ik ben nu ook bezig met een samenvatting in het Engels van Governance and Politics of the Netherlands.

[ Bericht 37% gewijzigd door Nezhi op 08-09-2012 17:42:59 ]
pi_116538806
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:12 schreef Nezhi het volgende:
Haha wat een opmerking van iemand die me niet eens kent. Ik ben zeker niet de enige die het hoorcollege met moeite kan volgen vanwege het gebazel van hem. De stof zelf heb ik overigens geen moeite mee.

Geen oordeel over of je de stof wel of niet beheerst. Het kwam alleen een beetje ongeďnteresseerd over.
quote:
Ik vind het Engels wat fijner weglezen, maar het is voor mij dan wat lastiger om het weer een mooie Nederlandse vertaling te geven. Lezen jullie liever Engels of Nederlands? Ik ben nu ook bezig met een samenvatting in het Engels van Governance and Politics of the Netherlands.
Mij maakt het inmiddels niet meer uit. Afgelopen jaren heb ik zelden nog Nederlandstalige colleges of literatuur gehad. Maar ik vond het wel wat raar dat een Nederlandstalig vak over Nederlandse politiek met een Engelstalig boek komt. Zal wel te maken hebben met de auteurs... die proberen zo wel vaker hun eigen boekverkoop op te stuwen. Is aan de uva niet anders.
pi_116538891
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Inderdaad ja! _O- Hij neemt het allemaal wel heeeeel serieus :s)
Ik had een keer tijdens een les van hem dat we het geloof ik hadden over game theory en we een heeeel ingewikkeld artikel heel serieus bespraken, dat ik zei 'ow, dus eigenlijk net zoals met Big Brother?' Hij keek me heel even streng aan, je zag hem denken 'Big Brother, wat is dat?" en hij ging toen verder. Was geloof ik niet de bedoeling om de zaken eenvoudiger te maken :s)
Haha. Met game theory bedoel je zeker dingen als Prisoners Dilemma etc?
Blood Sugar Sex Magik
pi_116539016
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:12 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Dit is pas mijn eerste week. Werkgroepen zijn wel aardig. Er zijn nog geen echte discussies gevoerd, maar tijdens Internationale Politiek werd wel gevraagd wat je interessant vond en een mening over bepaalde gebeurtenissen. Bijv. Israel en Iran. Volgende week beginnen we pas met echte groepsdiscussies. Internationale Politiek is echt een geweldig vak en Willigen brengt het allemaal erg leuk. Veel verwijzing naar actualiteit en gaat er ook wat dieper op in, oa. stuxnet was interessant om iets over te horen.

Ben je pas begonnen of ben je al langer bezig? Heb vorig jaar op het VU gezeten maar ben gestopt (andere studie).

[..]

IP I en II zijn echt topvakken ja. Alleen jammer dat Prof. Dr. De Wijk dat vak niet meer geeft. Dat waren echt bijzonder interessante colleges. Maar hij zal het wel druk hebben op Clingendael. Vergeleken met De Wijk vond ik van Willigen wel minder. Maarja hij is natuurlijk ook geen hoogleraar.

Ik heb het ook wel gehad het laaste jaar dat ik begonnen was met een paper in het Nederlands, maar omdat alle bronnen die ik gebruikte Engels waren, heb ik het weggegooid en ben overnieuw in het Engels begonnen. Werkt toch een stuk lekkerder als je niet telkens bronnen hoeft te vertalen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_116539066
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 17:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Geen oordeel over of je de stof wel of niet beheerst. Het kwam alleen een beetje ongeďnteresseerd over.

[..]

Mij maakt het inmiddels niet meer uit. Afgelopen jaren heb ik zelden nog Nederlandstalige colleges of literatuur gehad. Maar ik vond het wel wat raar dat een Nederlandstalig vak over Nederlandse politiek met een Engelstalig boek komt. Zal wel te maken hebben met de auteurs... die proberen zo wel vaker hun eigen boekverkoop op te stuwen. Is aan de uva niet anders.
Dat laatste heeft te maken met het feit dat buitenlandse wetenschappers veel sneller citaten nemen uit een Engelstalig boek dan een Nederlandstalig. En vooral om die citaten is het een publicist te doen, want dat stuurt zijn bekenheid en prestige de lucht in.
Blood Sugar Sex Magik
pi_116539294
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:00 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

IP I en II zijn echt topvakken ja. Alleen jammer dat Prof. Dr. De Wijk dat vak niet meer geeft. Dat waren echt bijzonder interessante colleges. Maar hij zal het wel druk hebben op Clingendael. Vergeleken met De Wijk vond ik van Willigen wel minder. Maarja hij is natuurlijk ook geen hoogleraar.

Ik heb het ook wel gehad het laaste jaar dat ik begonnen was met een paper in het Nederlands, maar omdat alle bronnen die ik gebruikte Engels waren, heb ik het weggegooid en ben overnieuw in het Engels begonnen. Werkt toch een stuk lekkerder als je niet telkens bronnen hoeft te vertalen.
Hm, volgens de studiegids krijg ik nog wel De Wijk bij IP 2 en geeft Willigen Internationale Organizaties. Ik kijk vooral uit naar Internationaal Recht. In het derde blok krijg ik pas Andeweg. Maar hij is dus de meest 'interessante' docent, als ik kijk naar jullie ervaringen? ;)
pi_116539370
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:11 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Hm, volgens de studiegids krijg ik nog wel De Wijk bij IP 2 en geeft Willigen Internationale Organizaties. Ik kijk vooral uit naar Internationaal Recht. In het derde blok krijg ik pas Andeweg. Maar hij is dus de meest 'interessante' docent, als ik kijk naar jullie ervaringen? ;)
Ah top. De Wijk is echt een diehard Realist. Dat zul je wel merken. IO is een interessant vak, dat ik helaas wel over moet doen omdat ik het vorig jaar niet gehaald heb. Best stom eigenlijk. IR is een leuk vak, zij het alleen dat de hoorcolleges 4 uur duren en dat kan behoorlijk saai worden. Andeweg is een goede docent, al kan hij soms wat vreemd doen.
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 8 september 2012 @ 18:54:39 #86
124676 RobertoCarlos
pi_116540343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 17:54 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Haha. Met game theory bedoel je zeker dingen als Prisoners Dilemma etc?
Dat is een van de bekendste 'games' idd
  zaterdag 8 september 2012 @ 18:56:58 #87
124676 RobertoCarlos
pi_116540405
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:11 schreef Nezhi het volgende:

[..]
In het derde blok krijg ik pas Andeweg. Maar hij is dus de meest 'interessante' docent, als ik kijk naar jullie ervaringen? ;)
Hij weet echt ontzettend veel en is inhoudelijk erg goed. Hij is alleen dus wel wat serieus, maar dat geeft verders niet.
En hij is een oudgediende in de PvdA, maar dat kun je hem eigenlijk niet kwalijk nemen ;)
pi_116868599
Vandaag mijn eerste paper geschreven, erg lastig maar wel interessante stof om het over te schrijven (An Unnecessary War). Morgen moet ik er ook nog twee schrijven, een pleidooi en een beginnetje voor mijn referaat die ik volgende week moet presenteren. Ik hoop alleen dat het wat sneller gaat, want ik was nu vier uur bezig met 500 woordjes.

Mijn vorige studie was echt een vakantie vergeleken met IBO haha!
pi_116874495
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:40 schreef Nezhi het volgende:
Vandaag mijn eerste paper geschreven, erg lastig maar wel interessante stof om het over te schrijven (An Unnecessary War). Morgen moet ik er ook nog twee schrijven, een pleidooi en een beginnetje voor mijn referaat die ik volgende week moet presenteren. Ik hoop alleen dat het wat sneller gaat, want ik was nu vier uur bezig met 500 woordjes.

Mijn vorige studie was echt een vakantie vergeleken met IBO haha!
Ik heb er mijn werk als redacteur bij fok games voor opgezegd :P
pi_116874957
_O- Ik eigenlijk ook.
pi_116877301
Zojuist klaar met de voorbereiding voor een presentatie over het fascisme. Ben ik ook een dag mee bezig geweest (moest natuurlijk nog inlezen etc. ;) ) De kern kende ik al wel maar om het hoofdstuk te lezen en dat te verwoorden naar een presentatie is mij in eerste instantie tegen gevallen. Maar als ik er zo op terug kijk wel super goed om op deze wijze te doen! Veel van geleerd :D

in november beginnen wij met de papers... ben benieuwd. Maareuh, 4 uur voor 500 woorden is toch ok?! Als het niet verbeterd hoeft te worden dan doe je het best goed ;)
pi_117385949
Ik heb dit jaar mijn wiskunde b niet gehaald en ben dus gezakt, nog 11 maanden wachten tot mijn studie IBO in Leiden :(
pi_117386223
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:16 schreef boswandeling83 het volgende:
Zojuist klaar met de voorbereiding voor een presentatie over het fascisme. Ben ik ook een dag mee bezig geweest (moest natuurlijk nog inlezen etc. ;) ) De kern kende ik al wel maar om het hoofdstuk te lezen en dat te verwoorden naar een presentatie is mij in eerste instantie tegen gevallen. Maar als ik er zo op terug kijk wel super goed om op deze wijze te doen! Veel van geleerd :D

in november beginnen wij met de papers... ben benieuwd. Maareuh, 4 uur voor 500 woorden is toch ok?! Als het niet verbeterd hoeft te worden dan doe je het best goed ;)
Mwah als je drie papers moet inleveren is 4 uur wel veel tijd :(
Heb tot nu toe al zeven papers ingeleverd, in drie weken tijd :P en een presentatie gehouden.
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:25:57 #94
124676 RobertoCarlos
pi_117390202
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:16 schreef boswandeling83 het volgende:
in november beginnen wij met de papers... ben benieuwd. Maareuh, 4 uur voor 500 woorden is toch ok?!
500 woorden is 1 A4-tje dus dat tik je er zo in. En 500 woorden zou ik nog niet echt een paper willen noemen trouwens...
pi_117390381
Bij ons wordt nu alles een paper genoemd? :P Het klinkt idd wel als iets van 25 bladzijdes.
De laatste die ik schreef was 1000 woorden, en nu moet ik er nog een van 750 schrijven. Ik ben niet zo goed in betogen maar ik heb wel goede cijfers gehaald bij PPW :)
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:44:15 #96
124676 RobertoCarlos
pi_117392690
Eigenlijk kun je in 750 woorden ook niet zoveel echt betogen. Dat worden dan korte statements van inleiding, argumenten met een beetje opbouw en dan alweer de conclusie. Een goed verhaal opbouwen met voors en tegens, randvoorwaarden etc zit er dan niet echt in...
pi_117400408
Voor IPW I/II moet je ook van die papers van 600wrd schrijven. Dat is eigenlijk te kort om inhoudelijk dingen goed te bespreken en weer te lang om het te simpel te houden. Doe mij maar liever iets langer dan dat ik achteraf dingen weg moet gooien omdat ik tegen in limiet zit te werken. Volg nu ook het vak Research Methods. Wat een kreng van een vak is dat zeg ;( Maja moet toch nog de nadruk dit blok op Nationaal Politiek I leggen want P vak.
Blood Sugar Sex Magik
pi_117417749
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

500 woorden is 1 A4-tje dus dat tik je er zo in. En 500 woorden zou ik nog niet echt een paper willen noemen trouwens...
Ik heb het inderdaad even nagekeken en het is inderdaad 1 A4-tje, dan is 4 uur misschien ietwat veel ;) .

Ik krijg het vak wetenschappelijk onderzoek vanaf november. Wij dienen een paper van 5-6.000 woorden. Het zal mijn eerste keer zijn.

"Doel vak
Schrijven van een wetenschappelijk paper, waarin de student blijk geeft
van een kritische en analytische kijk op de geformuleerde
onderzoeksvraag"

Ik laat me verrassen!! ;)
  zondag 30 september 2012 @ 13:13:10 #99
124676 RobertoCarlos
pi_117420530
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:21 schreef boswandeling83 het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad even nagekeken en het is inderdaad 1 A4-tje, dan is 4 uur misschien ietwat veel ;) .
Op zich wel, alleen als je ook nog literatuur daarvoor moet lezen en wat dingen moet opzoeken kan het minder tijd zijn dan je zou denken
pi_117420879
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 13:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Op zich wel, alleen als je ook nog literatuur daarvoor moet lezen en wat dingen moet opzoeken kan het minder tijd zijn dan je zou denken
True. Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik kan het mij wel voorstellen. Voor het idee ben ik op zoek geweest naar een paper om een idee te krijgen. In de database van de uni staan helaas alleen afstudeerwerken. Ook wel erg tof om te lezen trouwens, wat zit daar een onderzoek in, leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')