Eerstejaars worden dan automatisch ingeschreven voor hun vakken, dus je bent eerstesjaars denk ik dan...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:19 schreef Lorrelies het volgende:
Ik kon me ook niet inschrijven voor hoorcolleges (wist eerlijk gezegd ook niet of het moest) maar toen stonden ze wel ineens in mijn rooster
Je staat erbij!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:23 schreef Nezhi het volgende:
Kan ik in de OP toegevoegd worden onder 'Politicologie' ?
Nee, tweedejaars, maar misschien heb ik het toch wel zelf gedaan... is alweer even terug, maar ik kan het me niet meer herinnerenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 03:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eerstejaars worden dan automatisch ingeschreven voor hun vakken, dus je bent eerstesjaars denk ik dan...
Voor de 100% zekerheid kun je het het beste ook nog even checken bij het topic van de Lsvb: [LSVb] Landelijke Studenten Vakbond vraagbaak: stel hier je vragen!quote:Artikel 7.45b. Verhoogd wettelijk collegegeld
1. Het wettelijke collegegeld volgens het verhoogde tarief, bedoeld in
artikel 7.45, eerste lid, is verschuldigd door een student die voldoet aan de
voorwaarden die in artikel 7.45a worden gesteld om in aanmerking te
komen voor het wettelijke collegegeld en die blijkens het Centraal register
inschrijving hoger onderwijs, bedoeld in artikel 7.52, sedert 1991
a. langer voor een opleiding ingeschreven is geweest dan:
1°. vijf studiejaren, indien de inschrijving een bacheloropleiding met een
studielast van 240 studiepunten betreft, of
2°. vier studiejaren, indien de inschrijving een bacheloropleiding met
een studielast van 180 studiepunten betreft, dan wel
b. langer voor een masteropleiding ingeschreven is geweest dan:
1°. vijf studiejaren, indien de inschrijving een masteropleiding met een
studielast van 240 studiepunten betreft,
2°. vier studiejaren, indien de inschrijving een masteropleiding met een
studielast van 180 studiepunten betreft,
3°. drie studiejaren, indien de inschrijving een masteropleiding met een
studielast van 120 studiepunten betreft,
Dit pasje is alleen voor de bieb en zo, dus heeft niet echt haast. Ik heb heb hem vorig jaar aangevraagd en nog steeds niet gekregenquote:Op zondag 2 september 2012 16:02 schreef Nezhi het volgende:
Godver, moet ik nog een studentenkaart ding inleveren voor Politicologie en er moet een pasfoto bij.. maar die heb ik dus niet. Ik zag niet eens dat er een bijlage in de e-mail stond, zag het pas met die nieuwe versie van de webmail. En ik maar rot zoeken naar een studentenkaart, ik ging er maar vanuit dat het een pasje was die ik al had
Dan maar wat vroeger naar Leiden...
Thanks! Mijn master betreft inderdaad 120 punten. Ik zal het deze week ook even navragen bij de master-coördinator voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
Volgens mij heb je dan 3 jaar in totaal (2 jaar + 1 uitloopjaar).
Kijk maar naar de tekst die ik heb vet gemaakt in het desbetreffende artikel uit de Langstudeer-wet :
[..]
Voor de 100% zekerheid kun je het het beste ook nog even checken bij het topic van de Lsvb: [LSVb] Landelijke Studenten Vakbond vraagbaak: stel hier je vragen!
quote:Op maandag 3 september 2012 19:23 schreef Boomeister het volgende:
Maar moet je die 2 plakkers nou op elkaar plakken ofzo? .
Top. Zie je wel een keer bij NP1.quote:Op maandag 3 september 2012 19:45 schreef Nezhi het volgende:
Vandaag leuk eerste hoorcollege gehad. Introductie eigenlijk. Ook een rondleiding en kennismaking met SPIL
Ik kan helaas de post niet meer aanpassen :squote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:59 schreef Boomeister het volgende:
Voeg mij maar toe aan geschiedenis.
http://hum2.leidenuniv.nl/roosters/rooster2012/GES-000001-S1.htmlquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:42 schreef Boomeister het volgende:
Heb nog steeds geen rooster en weet mijn werkgroep ook niet. Weet alleen dat de colleges beginnen 10 september maar meer ook echt niet.
Zojuist een mail gestuurd naar de geschiedenisadministratie.
HC en WC?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:57 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Top. Zie je wel een keer bij NP1.
die introductiedag was vandaag maar daar kon ik niet heen omdat ik bij de ortho een nieuwe spalk moest laten aanbrengen. Dus ik weet nu helemaal niets.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:04 schreef Mordecai het volgende:
[..]
http://hum2.leidenuniv.nl/roosters/rooster2012/GES-000001-S1.html
Daar staat je rooster, werkgroep krijg je op de eerstejaarsdag te horen.
Ik neem aan dat je een mail hebt gestuurd naar Els Munter? Zij kan je verder helpenquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:11 schreef Boomeister het volgende:
[..]
die introductiedag was vandaag maar daar kon ik niet heen omdat ik bij de ortho een nieuwe spalk moest laten aanbrengen. Dus ik weet nu helemaal niets.
Nee, naar de geschiedenis administratie. Wie is Els Munter dan?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:20 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een mail hebt gestuurd naar Els Munter? Zij kan je verder helpen
Zit in 17 geloof ik. Ook laat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:05 schreef Nezhi het volgende:
[..]
HC en WC?
Ik zit in werkgroep 15.. van 17:00 - 19:00 op donderdag
Ja. Wie is Els Munter dan wel?quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:39 schreef Boomeister het volgende:
[..]
Nee, naar de geschiedenis administratie. Wie is Els Munter dan?
Studiecoördinator voor geschiedenisquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:39 schreef Boomeister het volgende:
[..]
Nee, naar de geschiedenis administratie. Wie is Els Munter dan?
Ja, net contact opgenomen. Weet nu in welke werkgroep ik zit. Maar ik kreeg gister een mail van AGN dat je je aan moet melden voor het werkcollege via blackboard om opdrachten te maken. Ik heb helemaal geen enroll optiequote:Op woensdag 5 september 2012 12:15 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Studiecoördinator voor geschiedenis
Blackboard > Courses > ''AGN'' zoeken > je groep uitzoeken > achter ''5771V1012W_*-1213FGW'' staatquote:Op woensdag 5 september 2012 12:45 schreef Boomeister het volgende:
[..]
Ja, net contact opgenomen. Weet nu in welke werkgroep ik zit. Maar ik kreeg gister een mail van AGN dat je je aan moet melden voor het werkcollege via blackboard om opdrachten te maken. Ik heb helemaal geen enroll optie
Het werkt nu wel weer. Maar kan je mij wat uitleggen, wat betekent als er op het algemene rooster achter iets LEC of (lec) staat? Is dat een hoorcollege of werkcollege.Van wat ik heb begrepen is bij hoorcollege groep 101 dat iedereen moet komen.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:52 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Blackboard > Courses > ''AGN'' zoeken > je groep uitzoeken > achter ''5771V1012W_*-1213FGW'' staat [ afbeelding ] als je daar op klikt hoort er ''Enroll'' te staan. Als dat niet werkt, dan is er iets niet pluis.
Lec staat voor lecture en is inderdaad een hoorcollege.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:18 schreef Boomeister het volgende:
[..]
Het werkt nu wel weer. Maar kan je mij wat uitleggen, wat betekent als er op het algemene rooster achter iets LEC of (lec) staat? Is dat een hoorcollege of werkcollege.Van wat ik heb begrepen is bij hoorcollege groep 101 dat iedereen moet komen.
Dat was precies mijn gedachte toen ik daar voor het eerst kwamquote:
En hoe zit bijvoorbeeld als hetzelfde hoorcollege 2x word gegeven zoals bv inleiding historische wetenschap:quote:Op woensdag 5 september 2012 13:59 schreef Mordecai het volgende:
Als ik het mij goed herinner zijn alleen de Algemene geschiedenis vakken en Themacolleges opgesplitst per werkgroep op blackboard. Voor Oude geschiedenis heb je bijvoorbeeld maar één blackboard groep voor alle studenten van het werkcollege
Dat komt omdat Inleiding historische wetenschap een kerncurriculum vak is. Dat wil zeggen dat niet alleen studenten geschiedenis het krijgen, maar bijvoorbeeld ook die van midden-oostenstudies.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:27 schreef Boomeister het volgende:
[..]
En hoe zit bijvoorbeeld als hetzelfde hoorcollege 2x word gegeven zoals bv inleiding historische wetenschap:
http://hum2.leidenuniv.nl/roosters/rooster2012/GES-000001-S1.html
Zijn dat 2x hetzelfde college en kan je kiezen naar welke van 2 je gaat of zijn het 2 totaal verschillende hoorcolleges en mis je wat als niet naar beide gaat?
Kan namelijk alleen dit vinden:
- Voor hoorcolleges geldt dat er meestal maar één groep is, namelijk 101. Als het hoorcollege meerdere keren in een semester wordt aangeboden (zoals bijv. het Kerncurriculumvak Inleiding Historische Wetenschap) wordt er verder genummerd met 102, 103, etc.
maar dat beantwoord niet echt mijn vraag.
maar je kan niet beantwoorden of het 2 identieke colleges zijn waarvoor je zelf mag kiezen naar welke van de 2 je gaat of dat je het beide moet volgen omdat het 2 verschillende colleges zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:51 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Dat komt omdat Inleiding historische wetenschap een kerncurriculum vak is. Dat wil zeggen dat niet alleen studenten geschiedenis het krijgen, maar bijvoorbeeld ook die van midden-oostenstudies.
Hier http://hum2.leidenuniv.nl(...)/kc-indeling2012.pdf
Niet dat dat schema veel duidelijkheid verschaft...
Ja want het reizen naar leiden kost mij 1 uur en 3 kwartier dus als het kan ga dan liever overdag naar zo'n college dan s'avonds tot 7 uurquote:Op woensdag 5 september 2012 21:24 schreef Mordecai het volgende:
Het zijn -als het goed is- twee identieke colleges.
Vorig jaar was hier in ieder geval geen sprake van en stond er op maar één college op het rooster.
Jup. Wacht maar tot je Prof.Dr. Andeweg krijgt. Dan word het pas leuk daar.quote:
Dat heb ik ook altijdquote:Op maandag 24 september 2012 11:41 schreef Perzephone het volgende:
Fijn. Wilde wat voorwerken in de UB, zit er weer een massa studenten achter een computer terwijl ze aan het facebooken/whatsappen/samenvattingen maken zijn.
Ga dat lekker thuis doen joh.
Hier zitten er een paar: [SC] WO Rechten #84 Fokker II, meet the fok!kersquote:Op zondag 30 september 2012 16:41 schreef bobbernaut het volgende:
Wie doet er van jullie 1e jaars rechten?
http://studenten.leidenun(...)erdersmaatregel.htmlquote:Leidse universiteit streeft naar snelle terugbetaling langstudeerboete
In het kader van de kabinetsformatie is overeenstemming bereikt over het afschaffen van de langstudeerboete. Op dinsdag 9 oktober hebben alle universiteiten, waaronder dus ook de Universiteit Leiden, een brief ontvangen van de staatssecretaris met het verzoek om, vooruitlopend op de hiervoor noodzakelijke wetswijziging, te stoppen met de incasso van de langstudeerboete en om de inmiddels betaalde boeten terug te betalen.
Overeenkomstig het verzoek van de staatsecretaris zal de universiteit per 1 november stoppen met het incassseren van de boete. Daarnaast stelt zij alles in het werk om de geďnde boetes zo snel mogelijk terug te betalen en streeft ernaar dit uiterlijk op 1 december te doen. De universiteiten, ook Leiden, zijn blij dat er nu duidelijkheid is over de boete voor de studenten.
Ik weet niet of het er nu nog zit, maar het zou links van de balies moeten zitten als je ervoor staat.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:43 schreef Lorrelies het volgende:
Weet iemand waar de Universiteitswinkel nou zit?
Ik las op internet dat het in Plexus zit, maar daar zie ik in de etalage de spulletjes maar als je binnenkomt heb je alleen die balies en een aantal dozenHoe zit dat nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |