abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105413317
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Neehoor, de prioriteit van Kamp ligt bij het feit dat je gaat werken, als je dat kan regelen zonder verhuizen zal hij dat ook prima vinden.

[..]

Zoals gezegd, als je een kamer kan huren en daar doordeweeks kan zitten, prima toch?
Nee want je moet verhuizen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:42:42 #102
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105413328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gedwongen verhuizing? Uit welk boek haal jij je ideeën? Mein Kampf?
Ah, een godwin van iemand die vind dat mensen maar op kosten van andere mensen mogen leven.

Grondrechten verhinderen niet dat mensen best wat mogen doen voor hun uitkering en voor hun recht op een sociale huurwoning.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105413333
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:36 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Een baan is het beste medicijn tegen een slachtofferrol.

Als je elders een baan kunt krijgen, moet je die accepteren. Ook al ben je van de generatie die altijd klaagt dat ze ziek, zwak, misselijk en tekortgedaan is maar intussen leeft op kosten van anderen.
Weer een droom econoom die pleit voor een economo-dictatuur.
The view from nowhere.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:44:09 #104
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105413380
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Weer een droom econoom die pleit voor een economo-dictatuur.
Waarom worden mensen toch zo boos van de notie dat je moet werken voor je geld? :)
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:44:12 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105413381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:42 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Grondrechten verhinderen niet dat mensen best wat mogen doen voor hun uitkering en voor hun recht op een sociale huurwoning.
Klopt. Maar ze verhinderen wel dat je er Grondrechten (vrije vestiging, bijvoorbeeld) voor gaat aantasten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:44:21 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105413384
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waarom zou je verhuizen voor een klus van 6 maanden? Dat kan toch prima met het OV? Als het te ver is voor OV regel je een kamer in de betreffende stad voor doordeweeks, kom je in het weekend thuis.
Ja, dat kan prima als het een baan met een inkomen van minimaal 2 x modaal is.... maar dat zijn niet de klusjes waar het in deze gevallen om gaat hè.

Dit zijn de baantjes waarbij de werkgevers met moeite het wettelijk minimumloon willen betalen, want Kamp schermt met 300.000 werknemers uit andere Europese landen (Polen enz.) en 100.000 vacatures, en dat is dus voldoende om die 500.000 werklozen aan de slag te krijgen.

Al even afgezien van de vreemde berekening, lijkt me duiderlijk dat vooral die 300.000 banen die nu door Polen e.d. vervuld worden banen zijn waarvoor het wettelijk minimum loon niet eens altijd betaald wordt, dus dan blijft er weinig over om behalve de kosten van de normale huisvesting voor je gezin ook nog eens een kamer te huren in Schubbekutteveen omdat de lokale aspergeteler daar je wel wil uitbuiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:45:13 #107
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105413420
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klopt. Maar ze verhinderen wel dat je er Grondrechten (vrije vestiging, bijvoorbeeld) voor gaat aantasten.
Ik ben voor "vrije vestiging". Maar vrijheid betekent ook verantwoording, dus op eigen kosten.

Straks willen werkozen nog vilawijken betrekken zonder ervoor te werken. Het moet niet gekker worden.
pi_105413432
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee want je moet verhuizen.
Nee, je moet bereid zijn om werk te doen waar dat beschikbaar is. Als je dat met reizen afkan of met een pied-à-terre is dat prima. Als je dat niet wilt of kunt, dan moet je verhuizen.

quote:
Over de mogelijkheid van een baan in een ander deel van het land, zegt hij: 'Je moet je inspannen om werk te krijgen. Is dat vlakbij, mooi. Is dat op enige afstand en je moet reizen, ook goed. Maar is het nodig dat je verhuist, dan moet je dat ook doen of je verliest je uitkering.'
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:46:08 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105413444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:44 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Waarom worden mensen toch zo boos van de notie dat je moet werken voor je geld? :)
Mensen zijn niet boos omdat ze moeten werken voor hun geld, mensen zijn boos omdat een ander wel even denkt te kunnen bepalen waar die mensen hun hele leven aan moeten omgooien.
Al even afgezien van het feit dat het eigenlijk alleen maar zou kunnen werken voor de alleenstaande autistische hurende werkloze.... en die lijken tegenwoordig allemaal Wajong te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:47:37 #110
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105413487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mensen zijn niet boos omdat ze moeten werken voor hun geld, mensen zijn boos omdat een ander wel even denkt te kunnen bepalen waar die mensen hun hele leven aan moeten omgooien.
Al even afgezien van het feit dat het eigenlijk alleen maar zou kunnen werken voor de alleenstaande autistische hurende werkloze.... en die lijken tegenwoordig allemaal Wajong te krijgen.
Werk is nu eenmaal het mechanisme dat dat leven financiert. Je wil toch niet parasiteren op het leven van anderen?
pi_105413494
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

en de probleemgevakllen, mensen die al 25 jaar een uitkering hebben, vinden altijd wel weer een uitweg. Het gaat alleen maar een hoop geld kosten dit plan.
pi_105413505
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

Als dat zo was, dan zouden veel mensen het doen, die willen best reizen voor hun werk.
De praktijk is een stuk weerbarstiger. Er zijn heel veel mensen die alleen willen werken als het werk leuk is, om de hoek en ze er een stuk meer aan overhouden dan van de uitkering.

Geen nieuws...

quote:
En jij denkt dat langdurig werklozen dan wel hetzelfde moeten kunnen als ZZP-ers? Je zegt zelf dat het voor sommige mensen niet haalbaar is.
Ondernemerskwaliteiten en reizen zijn twee verschillende zaken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_105413562
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

De praktijk is een stuk weerbarstiger. Er zijn heel veel mensen die alleen willen werken als het werk leuk is, om de hoek en ze er een stuk meer aan overhouden dan van de uitkering.

Goh wat een rare mensen zijn dat.....
pi_105413574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Och, toen ik dat in het andere topic riep waren er genoeg users die dat helemaal zo gek niet vonden. Oke, voornamelijk single studenten, die nog niks van het echte leven weten, maar toch.. Er schijnen genoeg mensen te zijn die dit heel normaal vinden. Die het heel normaal vinden dat als je een 6 maanden contract hebt, gaat verhuizen, je kinderen van school rukt en ergens anders op school doet, je familie en vrienden achterlaat. En dat 6 maanden later, als je contract afloopt, gewoon weer doet, op weg naar de volgende klus voor 6 maanden.
Daarvoor hebben ze de trein uitgevonden.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:49:48 #115
66444 Lord_Vetinari
pi_105413579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:45 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ik ben voor "vrije vestiging". Maar vrijheid betekent ook verantwoording, dus op eigen kosten.

Straks willen werkozen nog vilawijken betrekken zonder ervoor te werken. Het moet niet gekker worden.
Wat een kul argument. Er zijn helemaal geen werklozen die eisen stellen. Maar mensen die in een huis wonen, op hun 50e werkloos worden en dus geen schijn van kans meer hebben op een normale baan, ga je niet gedwongen laten verhuizen naar een of ander kutgat.

Bovendien gaat dit argument in tegen je eerdere argument om mensen gedwongen te laten verhuizen omdat je vindt dat anderen hun huizen moeten kunnen betrekken. Als je zo voor vrije vestiging maar op eigen kosten bent, dan geldt dat net zo hard voor hun. Als zij in Amsterdam willen wonen, regelen ze dat maar. En anders gaan ze maar lekkere forenzen vanuit Almere of Habbekutteveen.
pi_105413606
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

ja neem het OV in Nederland......
pi_105413615
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:49 schreef macca728 het volgende:

Goh wat een rare mensen zijn dat.....
Nee, het is niet raar. Alleen geldt bij een uitkering dat je die alleen krijgt indien noodzakelijk. Dus als je echt niet zelf in je inkomen kan voorzien. En ja, de maatschappij mag van jou vragen dat je er alles aan doet. Ook als dat inhoudt dat je of een forse reistijd accepteert, of gewoon gaat verhuizen. Niet na een week, maar gewoon als je langdurig op zoek bent.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:51:17 #118
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105413617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:40 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dit hele topic gaat erom, dat mensen moeten verhuizen als ze elders kunnen werken.

Als ze geen enkel uitzicht op werk hebben, vind ik dat ze geen recht hebben op een sociale huurwoning in gebieden als A'dam, waar werkende jongeren geen woning kunnen vinden. Gelukkig is er een prima oplossing: Geef mensen zonder uitzicht op werk een sociale huurwoning in een krimpregio.
Mwah, zoals jij het stelt kan je dan dus beter die werkende jongeren gebruik laten maken van het OV terwijl ze in een krimpregio wonen. Zij hebben immers geld voor het OV zodat het de staat niets kost? Bovendien zijn mensen die niet meer aan het werk kunnen komen vaak ouderen en kan je beter jongeren naar een krimpregio laten verhuizen en daar gezinnen laten stichten zodat die regio meteen niet meer krimpt. :s)
pi_105413635
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:50 schreef macca728 het volgende:

ja neem het OV in Nederland......
Als het goed genoeg is voor mij, waarom is het dan niet goed genoeg voor Jantje, Pietje en Klaasje?
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:51:57 #120
66444 Lord_Vetinari
pi_105413637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ah, dat heerlijke OV, dat nu steeds verder geprivatiseerd wordt, waardoor de nodige lijnen en aansluitingen gewoon verdwijnen? Dat utopische beeld wat mensen van het OV schijnen te hebben als 'brengt je overal' zou best eens bijgesteld mogen worden. Bovendien: Jij vindt het normaal als mensen 2 uur onderweg zijn voor een baantje van 8 uur, dan 2 uur onderweg terug naar huis? Dus dat je echt gezinnen krijgt waar de kinderen op zondag vragen, wie toch die man is die het vlees snijdt?
pi_105413640
Zijn er in Nederland regio's waar zoveel werk is en tegelijkertijd zo weinig bijstandsgerechtigden dat het nodig is om deze mobilisatie op gang te brengen?
pi_105413651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:44 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Omdat simplisten niet inzien dat je niet zomaar kunt gaan werken voor je geld, maar dat je daartoe moet intreden in een bedrijf, dat onder de hedendaagse marktideologie steeds aggressiever wordt naar mensen. Jonge mensen dromen van het idee dat ze succesnummetjes zullen zijn in deze economische strijdt. Ze calculeren niet in dat ze verliezer kunnen zijn en hebben geen oog voor meer voor menselijke verhoudingen. Het werk wordt inhoudelijk ook steeds zinlozer. Men levert zich uit aan een blind marktmechanisme.
The view from nowhere.
pi_105413653
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat kan prima als het een baan met een inkomen van minimaal 2 x modaal is.... maar dat zijn niet de klusjes waar het in deze gevallen om gaat hè.

Dit zijn de baantjes waarbij de werkgevers met moeite het wettelijk minimumloon willen betalen, want Kamp schermt met 300.000 werknemers uit andere Europese landen (Polen enz.) en 100.000 vacatures, en dat is dus voldoende om die 500.000 werklozen aan de slag te krijgen.

Al even afgezien van de vreemde berekening, lijkt me duiderlijk dat vooral die 300.000 banen die nu door Polen e.d. vervuld worden banen zijn waarvoor het wettelijk minimum loon niet eens altijd betaald wordt, dus dan blijft er weinig over om behalve de kosten van de normale huisvesting voor je gezin ook nog eens een kamer te huren in Schubbekutteveen omdat de lokale aspergeteler daar je wel wil uitbuiten.
Dan moet daar een potje voor gemaakt worden, door werkgever of desnoods de overheid. Als je met 200 euro bijzondere bijstand iemand aan het werk krijgt en daardoor 800 euro bijstand voorkomt is het voor iedereen een win-win situatie.
pi_105413687
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Zijn er in Nederland regio's waar zoveel werk is en tegelijkertijd zo weinig bijstandsgerechtigden dat het nodig is om deze mobilisatie op gang te brengen?
tuurlijk, Westland bv.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:53:15 #125
66444 Lord_Vetinari
pi_105413690
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Welnee. Maar het klinkt lekker in de kroeg en Kamp is gewoon bezig met het voeden van de onderbuik. Probeer de PVV-stemmers terug te winnen. "Ja, laat die werkelozuh maar lekker reizen voor hun centuh."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')