Ouderen die jarenlang een uitkering hebben en niet meer aan de bak komen laten verhuizen voor een (tijdelijke) baan die ze toch niet voor lang zullen hebben áls ze al aangenomen worden is niet helemaal hetzelfde.quote:
Wijs even aan waar ik dit wil invoeren op basis van leeftijd?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'Situaties die niet gewenst zijn'? Daar gaat je artikel 1 weer. Dat mag namelijk niet. Je kunt niet zeggen dat mensen geen huurtoeslag meer krijgen omdat ze 60+ zijn.
Dan kunnen ze hun huis niet meer betalen en sodemieteren lekker op naar Habbekutteveen, zodat jongeren die huizen kunnen overnemen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zou het voordeel zijn als je de huurtoeslag voor die 60+ groep verlaagt?
Ik vind dat je je moet richten op gevallen waar het nut heeft. Dus met name op de groep die jonger is dan 40 jaar. Daar moet je beginnen. Die zijn meer flexibel en het levert langer iets op.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees de TT eens goed!
[quote
Dus een allochtone 60+ hoeft niets te doen, maar een NL 60 plusser wel ? Alsof een NL 60 plusser wel een baan krijgt aangeboden.
Trouwens voor tomaten plukken hoef je geen Nederlands te kennen.
Huh? ik dacht juist dat Polen zo massaal onderbetaald werden met ZZP constructies en dergelijke? Als je WW opbouwt zijn het dus wel gewoon werknemers die minimaal het minumumloon betaald krijgen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze hier werken bouwen ze WW recht op, dus ze zullen sowieso een tijdje zonder werk kunnen overleven.
Geen idee, ik reageer op LV die zegt dat iets niet kan vanwege artikel 1 terwijl dat blijkbaar wel kan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zou het voordeel zijn als je de huurtoeslag voor die 60+ groep verlaagt?
Na verloop van tijd. Als was het dus maar omdat die Polen ook gewoon wat meer willen dan hun hele leven asperges steken. Er zijn er genoeg bij die veel meer in hun mars hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:06 schreef MaGNeT het volgende:
Als ze hier werken bouwen ze WW recht op, dus ze zullen sowieso een tijdje zonder werk kunnen overleven.
Je kan er ook voor keizen om ze geen premies af te laten dragen maar dan weet je zeker dat er geen Nederlander in die sectoren aan de bak komt ivm de kosten.
We praten hier over alle werkelozen en bijstandstrekkers. Ik zie geen uitzonderingen genoemd worden in de OP behalve mensen boven de 65.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wijs even aan waar ik dit wil invoeren op basis van leeftijd?
Het gaat om mensen die b.v. 10 jaar lang geen baan gehad hebben. Die kunnen vertrekken naar zo'n woning van 30K. Opkopen door een corporatie en verhuren voor een bedrag dat er niet eens meer huurtoeslag nodig is. Win-win.
Klopt, het probleem is er van 2 groepen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Huh? ik dacht juist dat Polen zo massaal onderbetaald werden met ZZP constructies en dergelijke? Als je WW opbouwt zijn het dus wel gewoon werknemers die minimaal het minumumloon betaald krijgen.
Dan begrijp ik niet waarom een Nederlander niet in het Westland kan werken, van oneerlijke concurrentie is dan immers geen sprake meer.
Droom-econoom heeft eerder in dit topic dit plan geopperd: mensen van 60+ waarvan kan worden aangenomen dat ze geen werk meer krijgen, moeten maar lekker oprotten uit hun huis zodat jongeren er kunnen komen wonen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Geen idee, ik reageer op LV die zegt dat iets niet kan vanwege artikel 1 terwijl dat blijkbaar wel kan.
Klopt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Na verloop van tijd. Als was het dus maar omdat die Polen ook gewoon wat meer willen dan hun hele leven asperges steken. Er zijn er genoeg bij die veel meer in hun mars hebben.
Ik kan nu zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, maar dat verandert niet zoveel aan die situatie.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:08 schreef macca728 het volgende:
Ja mee eens, maar de realiteit is dat 60 plussers ook gekort worden. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn broer die verplicht was een reintegratietraject te gaan volgen.
Ouderen hebben sowieso minder ruimte nodig omdat kinderen uit huis zijn, etc.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Droom-econoom heeft eerder in dit topic dit plan geopperd: mensen van 60+ waarvan kan worden aangenomen dat ze geen werk meer krijgen, moeten maar lekker oprotten uit hun huis zodat jongeren er kunnen komen wonen.
Misschien moet je lezen wat ik schrijf en niet terugvallen op de OP om die onder mijn neus te wrijven aangezien ik die OP niet heb gemaakt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:09 schreef macca728 het volgende:
We praten hier over alle werkelozen en bijstandstrekkers. Ik zie geen uitzonderingen genoemd worden in de OP behalve mensen boven de 65.
Inderdaad, vermoeiend, die mensen die hun eigen nutteloze discussie maar blijven voeren zonder enige moeite te doen om te accepteren dat we al een paar stappen verder zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien moet je lezen wat ik schrijf en niet terugvallen op de OP om die onder mijn neus te wrijven aangezien ik die OP niet heb gemaakt.
de discussie gaat niet om vragen maar om VERPLICHTEN.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan nu zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, maar dat verandert niet zoveel aan die situatie.
Kijk, het gaat om het uitgangspunt. Dat is goed: mensen moeten alles er aan doen om aan de slag te gaan.
En natuurlijk mag je dan best wat meer flexibiliteit eisen van diegenen die nog alles op moeten bouwen. Je gaat ook geen werknemer van 60 meer naar een vestiging 100 km verderop zetten indien dat niet nodig is. Maar een werknemer van 30 jaar vraag je zoiets wel (let wel: dat vraag je eerst eens).
Het gaat erom dat we met z'n allen proberen om de kosten in de hand te houden op een realistische manier. Niet om straffen uit te delen aan mensen die zich niet kunnen verdedigen. Dat is laf.
Nou goed, dan zetten we 60 plussers die de taal niet beheersen verplicht op een NL cursus.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
de discussie gaat niet om vragen maar om VERPLICHTEN.
En wat bedoel je met mensen die zich niet kunnen verdedigen ? Allochtonen die geen NL kennen ? Sorry maar als je hier woont en je ahdn wil ophouden staan daar ook plichten tegenover. En dan kan je best Nederlands leren, genoeg kansen gehad.
Je bent het toch eens met het plan begrijp uit je teksten ? Nou ik niet, want mensen boven de 55 bv zullen in de praktijk geen baan meer vinden en om die te laten verhuizen is onredelijk voor een niet vaste baan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien moet je lezen wat ik schrijf en niet terugvallen op de OP om die onder mijn neus te wrijven aangezien ik die OP niet heb gemaakt.
Ben jij nou echt zo'n looser dat jij jezelf alleen maar een kerel kan voelen door je af te zetten tegen mensen die slecht of geen Nederlands spreken?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:18 schreef macca728 het volgende:
de discussie gaat niet om vragen maar om VERPLICHTEN.
En wat bedoel je met mensen die zich niet kunnen verdedigen ? Allochtonen die geen NL kennen ? Sorry maar als je hier woont en je ahdn wil ophouden staan daar ook plichten tegenover. En dan kan je best Nederlands leren, genoeg kansen gehad.
Maar voor 60 plussers die de taal niet beheersen maak je een uitzondering?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je bent het toch eens met het plan begrijp uit je teksten ? Nou ik niet, want mensen boven de 55 bv zullen in de praktijk geen baan meer vinden en om die te laten verhuizen is onredelijk voor een niet vaste baan.
O, is het plan al uitgewerkt dan?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef macca728 het volgende:
Je bent het toch eens met het plan begrijp uit je teksten ?
Sowieso een belediging voor alle doof-stomme mensen in NLquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben jij nou echt zo'n looser dat jij jezelf alleen maar een kerel kan voelen door je af te zetten tegen mensen die slecht of geen Nederlands spreken?
Het werkt toch tegen ze als ze een baan proberen te vinden ?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben jij nou echt zo'n looser dat jij jezelf alleen maar een kerel kan voelen door je af te zetten tegen mensen die slecht of geen Nederlands spreken?
volgens de minister zijn er genoeg vacatures, dus jaquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar voor 60 plussers die de taal niet beheersen maak je een uitzondering?
Als ze de taal wel beheersen vallen ze weer in jouw groep die in de praktijk geen baan meer vinden dus ik snap niet waarom je je zo druk maakt.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het werkt toch tegen ze als ze een baan proberen te vinden ?
Je moet er alles aan doen om een baan te vinden DUS OOK NL LEREN.
Of kunnen mensen van 59 geen NL meer leren, zijn ze dom ?
Je fixeert je heel erg op die groep, terwijl dat juist niet de groep is waar je in zou moeten investeren.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens de minister zijn er genoeg vacatures, dus ja
Maar jij vindt dat ze gratis geld mogen krijgen zonder tegenprestatie, prima, jouw mening.
ik denk dat geen Nederlands praten een grotere belemmering is dan niet willen verhuizen naar een dorp 200 km verderop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |