abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:07:36 #276
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105415885
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is toch wat ik bepleit?
Ouderen die jarenlang een uitkering hebben en niet meer aan de bak komen laten verhuizen voor een (tijdelijke) baan die ze toch niet voor lang zullen hebben áls ze al aangenomen worden is niet helemaal hetzelfde.
Jongeren die nu werken kunnen we beter vast laten verhuizen naar die krimpgebieden; ze hebben al een baan en kunnen het OV dus betalen, ze zijn jong en kunnen makkelijker reizen dan ouderen, plus ze zorgen voor jongere regio's in gebieden waar nu krimp is; gezinnen-kinderopvang-huizen bouwen-werkgelegenheid.Is de krimp meteen opgelost en krijgen de drukbevolkte gebieden weer wat lucht.
Moeten we alleen nog zorgen dat bedrijven zich daar verplicht gaan vestigen zodat er nóg meer mensen die kant op trekken
pi_105415896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

'Situaties die niet gewenst zijn'? Daar gaat je artikel 1 weer. Dat mag namelijk niet. Je kunt niet zeggen dat mensen geen huurtoeslag meer krijgen omdat ze 60+ zijn.
Wijs even aan waar ik dit wil invoeren op basis van leeftijd?

Het gaat om mensen die b.v. 10 jaar lang geen baan gehad hebben. Die kunnen vertrekken naar zo'n woning van 30K. Opkopen door een corporatie en verhuren voor een bedrag dat er niet eens meer huurtoeslag nodig is. Win-win.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:07:53 #278
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105415897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat zou het voordeel zijn als je de huurtoeslag voor die 60+ groep verlaagt?
Dan kunnen ze hun huis niet meer betalen en sodemieteren lekker op naar Habbekutteveen, zodat jongeren die huizen kunnen overnemen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105415915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees de TT eens goed!

[quote
Dus een allochtone 60+ hoeft niets te doen, maar een NL 60 plusser wel ? Alsof een NL 60 plusser wel een baan krijgt aangeboden.

Trouwens voor tomaten plukken hoef je geen Nederlands te kennen.
Ik vind dat je je moet richten op gevallen waar het nut heeft. Dus met name op de groep die jonger is dan 40 jaar. Daar moet je beginnen. Die zijn meer flexibel en het levert langer iets op.
[/quote]

Ja mee eens, maar de realiteit is dat 60 plussers ook gekort worden. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn broer die verplicht was een reintegratietraject te gaan volgen.
pi_105415917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ze hier werken bouwen ze WW recht op, dus ze zullen sowieso een tijdje zonder werk kunnen overleven.
Huh? ik dacht juist dat Polen zo massaal onderbetaald werden met ZZP constructies en dergelijke? Als je WW opbouwt zijn het dus wel gewoon werknemers die minimaal het minumumloon betaald krijgen.

Dan begrijp ik niet waarom een Nederlander niet in het Westland kan werken, van oneerlijke concurrentie is dan immers geen sprake meer.
pi_105415937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat zou het voordeel zijn als je de huurtoeslag voor die 60+ groep verlaagt?
Geen idee, ik reageer op LV die zegt dat iets niet kan vanwege artikel 1 terwijl dat blijkbaar wel kan.
pi_105415948
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:06 schreef MaGNeT het volgende:

Als ze hier werken bouwen ze WW recht op, dus ze zullen sowieso een tijdje zonder werk kunnen overleven.
Je kan er ook voor keizen om ze geen premies af te laten dragen maar dan weet je zeker dat er geen Nederlander in die sectoren aan de bak komt ivm de kosten.
Na verloop van tijd. Als was het dus maar omdat die Polen ook gewoon wat meer willen dan hun hele leven asperges steken. Er zijn er genoeg bij die veel meer in hun mars hebben.
pi_105415956
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wijs even aan waar ik dit wil invoeren op basis van leeftijd?

Het gaat om mensen die b.v. 10 jaar lang geen baan gehad hebben. Die kunnen vertrekken naar zo'n woning van 30K. Opkopen door een corporatie en verhuren voor een bedrag dat er niet eens meer huurtoeslag nodig is. Win-win.
We praten hier over alle werkelozen en bijstandstrekkers. Ik zie geen uitzonderingen genoemd worden in de OP behalve mensen boven de 65.
pi_105415960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:08 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Huh? ik dacht juist dat Polen zo massaal onderbetaald werden met ZZP constructies en dergelijke? Als je WW opbouwt zijn het dus wel gewoon werknemers die minimaal het minumumloon betaald krijgen.

Dan begrijp ik niet waarom een Nederlander niet in het Westland kan werken, van oneerlijke concurrentie is dan immers geen sprake meer.
Klopt, het probleem is er van 2 groepen.
Het bestaan van de ene groep sluit het bestaan van de andere niet uit.

De groep die onder de prijs werkt als ZZP'er en dus gemakkelijk werkt houdt omdat ze goedkoop zijn.

De groep die premies betaalt en dus niet weggaat als ze werkloos raken omdat ze wel een tijdje van de WW kunnen overleven.
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:10:56 #285
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105415978
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Geen idee, ik reageer op LV die zegt dat iets niet kan vanwege artikel 1 terwijl dat blijkbaar wel kan.
Droom-econoom heeft eerder in dit topic dit plan geopperd: mensen van 60+ waarvan kan worden aangenomen dat ze geen werk meer krijgen, moeten maar lekker oprotten uit hun huis zodat jongeren er kunnen komen wonen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105416015
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Na verloop van tijd. Als was het dus maar omdat die Polen ook gewoon wat meer willen dan hun hele leven asperges steken. Er zijn er genoeg bij die veel meer in hun mars hebben.
Klopt.
Ik vind het ook prima dat ze hier werken.
Ik vind het alleen niet prima als ze hier aan het werk kunnen omdat ze onder de prijs kunnen duiken.

Lastige materie want een pasklaar antwoord heb ik niet, evenals de politiek.
pi_105416055
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:08 schreef macca728 het volgende:

Ja mee eens, maar de realiteit is dat 60 plussers ook gekort worden. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn broer die verplicht was een reintegratietraject te gaan volgen.
Ik kan nu zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, maar dat verandert niet zoveel aan die situatie.

Kijk, het gaat om het uitgangspunt. Dat is goed: mensen moeten alles er aan doen om aan de slag te gaan.

En natuurlijk mag je dan best wat meer flexibiliteit eisen van diegenen die nog alles op moeten bouwen. Je gaat ook geen werknemer van 60 meer naar een vestiging 100 km verderop zetten indien dat niet nodig is. Maar een werknemer van 30 jaar vraag je zoiets wel (let wel: dat vraag je eerst eens).

Het gaat erom dat we met z'n allen proberen om de kosten in de hand te houden op een realistische manier. Niet om straffen uit te delen aan mensen die zich niet kunnen verdedigen. Dat is laf.
pi_105416060
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Droom-econoom heeft eerder in dit topic dit plan geopperd: mensen van 60+ waarvan kan worden aangenomen dat ze geen werk meer krijgen, moeten maar lekker oprotten uit hun huis zodat jongeren er kunnen komen wonen.
Ouderen hebben sowieso minder ruimte nodig omdat kinderen uit huis zijn, etc.

Dus verkassen naar een seniorenwoning lijkt me een prima idee, zou ik zelf ook doen als ik werkloos was en oud.
pi_105416088
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:09 schreef macca728 het volgende:

We praten hier over alle werkelozen en bijstandstrekkers. Ik zie geen uitzonderingen genoemd worden in de OP behalve mensen boven de 65.
Misschien moet je lezen wat ik schrijf en niet terugvallen op de OP om die onder mijn neus te wrijven aangezien ik die OP niet heb gemaakt.
pi_105416150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien moet je lezen wat ik schrijf en niet terugvallen op de OP om die onder mijn neus te wrijven aangezien ik die OP niet heb gemaakt.
Inderdaad, vermoeiend, die mensen die hun eigen nutteloze discussie maar blijven voeren zonder enige moeite te doen om te accepteren dat we al een paar stappen verder zijn.
pi_105416162
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan nu zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, maar dat verandert niet zoveel aan die situatie.

Kijk, het gaat om het uitgangspunt. Dat is goed: mensen moeten alles er aan doen om aan de slag te gaan.

En natuurlijk mag je dan best wat meer flexibiliteit eisen van diegenen die nog alles op moeten bouwen. Je gaat ook geen werknemer van 60 meer naar een vestiging 100 km verderop zetten indien dat niet nodig is. Maar een werknemer van 30 jaar vraag je zoiets wel (let wel: dat vraag je eerst eens).

Het gaat erom dat we met z'n allen proberen om de kosten in de hand te houden op een realistische manier. Niet om straffen uit te delen aan mensen die zich niet kunnen verdedigen. Dat is laf.
de discussie gaat niet om vragen maar om VERPLICHTEN.

En wat bedoel je met mensen die zich niet kunnen verdedigen ? Allochtonen die geen NL kennen ? Sorry maar als je hier woont en je ahdn wil ophouden staan daar ook plichten tegenover. En dan kan je best Nederlands leren, genoeg kansen gehad.
pi_105416182
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

En wat bedoel je met mensen die zich niet kunnen verdedigen ? Allochtonen die geen NL kennen ? Sorry maar als je hier woont en je ahdn wil ophouden staan daar ook plichten tegenover. En dan kan je best Nederlands leren, genoeg kansen gehad.
Nou goed, dan zetten we 60 plussers die de taal niet beheersen verplicht op een NL cursus.
Dan spreken ze Nederlands en komen ze alsnog niet aan de bak.

Jij blij, wij blij. Doei.
pi_105416199
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent het toch eens met het plan begrijp uit je teksten ? Nou ik niet, want mensen boven de 55 bv zullen in de praktijk geen baan meer vinden en om die te laten verhuizen is onredelijk voor een niet vaste baan.
pi_105416207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:18 schreef macca728 het volgende:

Ben jij nou echt zo'n looser dat jij jezelf alleen maar een kerel kan voelen door je af te zetten tegen mensen die slecht of geen Nederlands spreken?
pi_105416227
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je bent het toch eens met het plan begrijp uit je teksten ? Nou ik niet, want mensen boven de 55 bv zullen in de praktijk geen baan meer vinden en om die te laten verhuizen is onredelijk voor een niet vaste baan.
Maar voor 60 plussers die de taal niet beheersen maak je een uitzondering?
Als ze de taal wel beheersen vallen ze weer in jouw groep die in de praktijk geen baan meer vinden dus ik snap niet waarom je je zo druk maakt.
pi_105416240
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef macca728 het volgende:

Je bent het toch eens met het plan begrijp uit je teksten ?
O, is het plan al uitgewerkt dan?

Dat is nieuw voor mij.

Verder begrijp je dan kennelijk niet wat ik bedoel als ik zeg dat ik de denkrichting ondersteun dat mensen gewoon alles moeten doen om zo min mogelijk gebruik te maken van een uitkering. Dat is een simpele basisgedachte.
pi_105416245
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo'n looser dat jij jezelf alleen maar een kerel kan voelen door je af te zetten tegen mensen die slecht of geen Nederlands spreken?
Sowieso een belediging voor alle doof-stomme mensen in NL ;)
pi_105416253
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het werkt toch tegen ze als ze een baan proberen te vinden ?

Je moet er alles aan doen om een baan te vinden DUS OOK NL LEREN.

Of kunnen mensen van 59 geen NL meer leren, zijn ze dom ?
pi_105416292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar voor 60 plussers die de taal niet beheersen maak je een uitzondering?
Als ze de taal wel beheersen vallen ze weer in jouw groep die in de praktijk geen baan meer vinden dus ik snap niet waarom je je zo druk maakt.
volgens de minister zijn er genoeg vacatures, dus ja

Maar jij vindt dat ze gratis geld mogen krijgen zonder tegenprestatie, prima, jouw mening.

ik denk dat geen Nederlands praten een grotere belemmering is dan niet willen verhuizen naar een dorp 200 km verderop.
pi_105416304
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het werkt toch tegen ze als ze een baan proberen te vinden ?

Je moet er alles aan doen om een baan te vinden DUS OOK NL LEREN.

Of kunnen mensen van 59 geen NL meer leren, zijn ze dom ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

volgens de minister zijn er genoeg vacatures, dus ja

Maar jij vindt dat ze gratis geld mogen krijgen zonder tegenprestatie, prima, jouw mening.

ik denk dat geen Nederlands praten een grotere belemmering is dan niet willen verhuizen naar een dorp 200 km verderop.
Je fixeert je heel erg op die groep, terwijl dat juist niet de groep is waar je in zou moeten investeren.
Ze zijn hooguit nog 50-10 jaar bruikbaar voor de arbeidsmarkt, de kans is nihil dat ze werk vinden (ook al leren ze Nederlands) en over 25 jaar zijn ze vrijwel allemaal dood.

Concentreer je op de groep die nog wat kan opleveren, steek daar je energie en geld in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')