SPOILER: vorige delenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.
Enkele voorbeelden van internet:
Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Zo moet het níet:
En zo moet het wél:
Veel bak- en decoreerplezier!
En enkele voorbeelden uit het vorige topic:
Gereedschaptaart van Silmarwen:
Cakepops van Dizzy-Miss_Lizzy:
LiedjeBackstage had een prachtige bruidstaart gemaakt samen met manlief (daar wil je toch gewoon voor trouwen!):
Skaai had deze schatjes gemaakt voor haar zus (ik wil ook zo'n zus!):
Mijn eigen herstcakejes:
Silmarwen kan ook draken maken:
Aspergemeisjes eerste keer (serieus? ja serieus! Je zou het niet zeggen he?):
charmed_angel maakte heel wat moois:
limbolandjgirl probeerde haar cupcakes opnieuw te versieren en was nog steeds niet tevreden:
was eerst:
Vanillemuffins van Muck:
En voor de rest, kijk in het oude topic![]()
Er zijn hele simpele recepten om zelf beslag te maken, ik heb hier tig receptenboeken dus als je een x wat zelf wil proberen wil ik je best een receptje DM'enquote:Op zaterdag 10 december 2011 11:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga vanmiddag voor het eerst cupcakes/muffins bakken en proberen te versieren.. Moeten ze voor je er fondant op doet helemaal koud zijn?
Maak ik net het doosje open (had het bij de xenos meegebracht) zitten er geen bakvormpjes inDat dacht ik toch echt uit de doos op te maken.. Nou goed moeten zo nog naar de AH dus dan maar van Dr Oetker meenemen.. Denk dat zelf beslag maken te ingewikkeld is
Dat dacht ik eigenlijk alquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:21 schreef Troel het volgende:
Zelf maken kost nauwelijks meer tijd dan een kant-en-klare mix
Je gaat ze versieren met fondant? Redelijk afgekoeld lijkt me dan wel handig, want als ze nog erg heet aan de bovenkant zijn kan de fondant smelten. Maar als ze niet meer warm voelen aan je hand is het volgens mij wel safe.quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat dacht ik eigenlijk alNaja anders probeer ik het recept uit de OP wel even
Maar neem wel aan dat ze koud moeten zijn op het moment dat je ze gaat versieren toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trotse mamma :)
quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:59 schreef Faithz het volgende:
@BBQkip: Lekker is het goede woord!Dan had ik dat wel gezegd als ik dat bedoeldeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij ziet er serieus lekker uit, zou er wel een puntje van willen
je hebt taarten die eruit zien om te bewaren en taarten om op te eten, dit is eentje uit de laatste categorie
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
Ze zijn gelukt! En erg lekker, ze smaken naar speculaaskruiden, walnoten en een beetje wortelquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:10 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ga vanavond proberen Winter Wonder cupcakes te maken uit mijn nieuw aangeschafte boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had even niet anders. Ik rolde het ook met een lege wijnflesquote:Op zondag 11 december 2011 19:24 schreef Troel het volgende:
Rollen tussen bakpapier vind ik altijd wat minder fijn, ik heb nu zo'n matje van de IKEA en dat werkt als een tierelier. Je zou er nog een klein beetje poedersuiker tussen kunnen strooien voor nog minder plak en is het wat dunner uit te rollen. Overigens is het mijn mijn houten roller veel dunner te rollen dan met mijn tupperware, simpelweg omdat die zwaarder is
Hikquote:
Dat heeft mijn vriend gister ook gedaanquote:Op zondag 11 december 2011 19:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had even niet anders. Ik rolde het ook met een lege wijnfles
Die staat op de lijstquote:Op zondag 11 december 2011 19:51 schreef Faithz het volgende:
Deegroller ftw! Kun je je man ook nog eens mee meppen
als ik je mag aanraden pak een fondantroller.quote:
Of vrouwquote:Op zondag 11 december 2011 19:51 schreef Faithz het volgende:
Deegroller ftw! Kun je je man ook nog eens mee meppen
een laagje?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:02 schreef Faithz het volgende:
Ik kan er ook niks vanZolang je maar fun hebt!
Ik heb deze vandaag gefabriceerd.
[ afbeelding ]
Chocolade taart, met laagje chocola en marsepein voor het kerstboomje en de sterren. Zonder vormpjes![]()
Vrouwlief heeft hier de kerstboom uitgesnedentoen ik zei dat de stam scheef was vroeg ze of ik wel eens een kerstboom met een rechte stam had gezien
leuke cupcakesquote:Op zaterdag 10 december 2011 18:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij vieren vanavond pas sinterklaas, het is niet zo felrood als de flits het maakt helaas Maar het ziet er gezellig uit en daar gaat het om
En dit was de decoratie van vriendjelief:
[ afbeelding ]
Zien er niet slecht uit voor een eerste keer, en zeker als je niet alle middelen tot je beschikking hebtquote:Op zondag 11 december 2011 19:00 schreef Soury het volgende:
Ik durf haast niet bij al die mooie cup cakes, maar hier mijn eerste poging.
Moet wat doen aan het rollen van fondant, de laag is te dik. Ik heb het gerold tussen twee lagen bakpapier. Die met chocolade pasta zijn wel erg lekker![]()
[ afbeelding ]
Die is idd erg handigquote:Op zondag 11 december 2011 20:01 schreef Popples het volgende:
[..]
als ik je mag aanraden pak een fondantroller.
deze roller
ik wil nu de grote kopen en wil echt geen andere meer. ik maak altijd mijn tortilla's enzo ook zelf dus altijd handig die dingen.
Halve chocolade letterquote:Op zondag 11 december 2011 20:44 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
een laagje?lijkt wel een enorm dikke laag. Heeft het gesmaakt?
Grotere roller?quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:20 schreef Troel het volgende:
Ziet er goed uit.
Het nadeel van uitrollen vind ik altijd dat ik een groter iets wil rollen dan mijn roller groot is zeg maar. En dan krijg je van die lelijke strepen erinTips?
Ze zijn leuk Sjeenquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:43 schreef Sjeen het volgende:
Mijn eerste cupcake creatie, vanille cupcakes met vanille botercreme (met een druppel rode kleurstof)
[ afbeelding ]
Nu wil ik meeeer
Ze zien er mooi rood uit! Heb je bietensap of kleurstof (vloeibaar of pasta) gebruikt? Ik heb altijd ruzie met de topping, die stijft bij mij nooit mooi op, binnenkort een ander recept proberen.quote:Op woensdag 14 december 2011 21:53 schreef Sjeen het volgende:
Leuke taart Tessie! Ik kreeg hier al de vraag wanneer ik zoiets ook ging maken
Vandaag voor het eerst Red Velvet cupcakes gemaakt met cream cheese topping. Nog best lastig, maar wel lekker
[ afbeelding ]
neuh, ik heb geen interesse in spamquote:
Bovendien heeft ze haar mailadres niet ingevuldquote:Op donderdag 15 december 2011 07:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
neuh, ik heb geen interesse in spam
Kleurstof gel van wilton en photoshopquote:Op donderdag 15 december 2011 07:46 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ze zien er mooi rood uit! Heb je bietensap of kleurstof (vloeibaar of pasta) gebruikt? Ik heb altijd ruzie met de topping, die stijft bij mij nooit mooi op, binnenkort een ander recept proberen.
Heeeeeel mooiquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:43 schreef Sjeen het volgende:
Mijn eerste cupcake creatie, vanille cupcakes met vanille botercreme (met een druppel rode kleurstof)
[ afbeelding ]
Nu wil ik meeeer
Dit noem jij lelijk?quote:Op woensdag 14 december 2011 01:13 schreef tessie het volgende:
Ziet er mooi uit Sjeen, echt wel knap en netjes voor een eerste keer.
Ik heb na een jaar ook weer eens een taart gemaakt. En het fondant scheurde helemaal op de rand, vandaar die lelijke bloemetjesrand
[ afbeelding ]
Was van plan om 'm in te vriezen voor de kerst, maar omdat ie dus eigenlijk nogal mislukt was, hebben we hem vanavond met het bezoek half opgegeten. Hij was wel lekker. Gevuld met crispy speculoos en banketbakkersroom.
Mooi zegquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:43 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wil ik meeeer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |