Bijna goed.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:54 schreef swollywood het volgende:
[..]
Je zou dan eerder monneefolio en feuillefolio verwachten als het van folio afgeleid is.
Betekent port niet gewoon dragen in het frans? Als in: je porte mon folio? Ik draag mijn folio? Dat wordt dus dan portfolio (=draagmap)quote:Op woensdag 28 december 2011 13:54 schreef swollywood het volgende:
[..]
Je zou dan eerder monneefolio en feuillefolio verwachten als het van folio afgeleid is.
Het komt uit het Latijn en komt van portare (dragen) en folium (vel papier)quote:Op woensdag 28 december 2011 18:31 schreef Tezz het volgende:
[..]
Betekent port niet gewoon dragen in het frans? Als in: je porte mon folio? Ik draag mijn folio? Dat wordt dus dan portfolio (=draagmap)
(Nu bestaat mijn kennis van de Franse taal uit havo-frans en dat is alweer ............ uh............ twintig jaar geleden)
ik had meer zoiets van huh laurie van "a bit of fry and laurie" speelt in een amerikaanse seriequote:
quote:Op woensdag 28 december 2011 21:12 schreef ivar92 het volgende:
dat wist ik ook niet?:p
Ik heb het over deze vent:
En nu weet ik het nog steeds niet omdat jij het niet uitlegtquote:Op dinsdag 27 december 2011 12:54 schreef Skillstorm het volgende:
Wat het gezegde 'to take a raincheck' betekent, paar weken geleden achter gekomen.
dat is als je iets koopt en ze hebben het niet, dat je dan een ticket krijgt zodat je het later alsnog kunt ophalen. Je kunt het ook gebruiken als je bijvoorbeeld met iemand uit eten wil gaan en diegene kan niet dan geeft hij je een 'rain check'.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:24 schreef classpc het volgende:
[..]
En nu weet ik het nog steeds niet omdat jij het niet uitlegt.
X: Gaan we vanavond uit eten?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:24 schreef classpc het volgende:
[..]
En nu weet ik het nog steeds niet omdat jij het niet uitlegt.
Ik was ook heel bang voor atoombommen, snachts als ik niet kon slapen dacht ik vaak dat het luchtalarm af ging.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik was als kind van mening dat niemand Nederland wilde hebben (als in: oorlog voeren) omdat we zo enorm klein waren. Daar had je niets aan.
Maar ik was wel bang dat Rusland en Amerika atoombommen zouden werpenEn daar was ik als kind oprecht heel erg bang voor. Enge films mocht ik nooit zien, maar het journaal stond gewoon aan en daarvan kon ik dus niet slapen
(geboren in de jaren 70)
Herkenbaar! Als kind word je banggemaakt met nietszeggende argumenten. In mijn jeugd had je de hippies die protesteerden tegen kruisraketten. Mijn moeder zei toen: "als ze ons aanvallen, wil ik dat we kunnen terugschieten!". Ik was dus groot voorstander van het installeren van kruisraketten (en ik weet nu pas dat dat ging over kernkoppen).quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik was wel bang dat Rusland en Amerika atoombommen zouden werpenEn daar was ik als kind oprecht heel erg bang voor. Enge films mocht ik nooit zien, maar het journaal stond gewoon aan en daarvan kon ik dus niet slapen
(geboren in de jaren 70)
Hmm, volgens mij heeft het (ook) wel een praktische reden, fijnstof:quote:
Is dat ook niet iets met dat Japanse auto's de uitlaat aan de rechterkant hebben zitten en Europese auto's links?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:41 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij heeft het (ook) wel een praktische reden, fijnstof:
http://www.intermediair.nl/artikel//7752/uitlaat.html
Atoombommen waren lang iets onzekers, want één bom en heel Europa, zo niet de halve wereld kapot. Maar ik heb het grootste deel van mijn schooltijd in vrees voor "de Duitsers" geleefd, die ons immers altijd willen innemen. Pas toen ik van school was, kon ik er zelf over denken en zien hoe kinderachtig het op school geleerd werd.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik was ook heel bang voor atoombommen, snachts als ik niet kon slapen dacht ik vaak dat het luchtalarm af ging.
ja met zn moeder kanga, kanga en roequote:Op donderdag 29 december 2011 21:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Waar de naam 'Roo' van komt. Kwam ik vandaag achter toen ik met mijn broertje aan het spelen was.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja met zn moeder kanga, kanga en roe
quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:22 schreef Schpast het volgende:
Zo hé, als je de dingen die hier gepost worden niet weet, ben je echt dom.
Ik dacht altijd dat er stond 'Save en kut'. True storyquote:Op dinsdag 27 december 2011 00:00 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook met Super Mario. Ik herkende in de Q van quit alleen een soort van grote kleine letter e met een aanhangsel (dat dan wel voor een r moest staan), dus ik dacht altijd dat het 'eruit' was.
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat wanneer er een film werd gemaakt en de regisseur zei 'cut' dat hij ermee bedoelde dat het slecht was.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:44 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat er stond 'Save en kut'. True story
Je bent niet de enigequote:Op vrijdag 30 december 2011 14:03 schreef thabit het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat ze bij Transformers "robots in the skies" zongen.
Ik nu nog. Help me uit de brand, wat zingen ze?quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:03 schreef thabit het volgende:
Gvd, nu je het zegt ga ik erover nadenken en snap ik pas wat het moet zijn. Maar het klonk zo logisch omdat er genoeg door de lucht gingen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:03 schreef thabit het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |