Sla de Compass-series van Yamaha ook niet over als je ze gaat uitproberen: http://www.feedback.nl/sh(...)/100005499/FBR101843quote:Op donderdag 15 december 2011 18:40 schreef Oidipous het volgende:
Dag.
Na een anderhalf jaar op elektrische gitaar gespeeld te hebben wil ik nu ook akoestisch erbij doen. Ik heb me laten informeren dat Western-gitaren het meest geschikt zijn voor de meeste rock-muziek. Daarnaast wil ik ook graag leren fingerpicken zodat ik songs zoals kan spelen maar tegelijkertijd wil ik (kleine) solo's die ik op de elektrische gitaar doe - Crazy Little Thing Called Love van Queen bijvoorbeeld - spelen waar een hoop bends in voorkomen.
Jullie voelen 'm al aankomen... Welke gitaar kan ik het beste pakken? Misschien een van de meest gestelde vragen op internet maar ik heb dus werkelijk geen idee. Via via heb ik een gitaar geleend die 150 nieuw kostte toentertijd maar de hoge e-snaar begaf het na een paar bends al. Blijkbaar niet een gitaar om bends mee te doen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en daarom vraag ik jullie om advies.
Mijn vereisten:
muziekstijlen: rock, folk, fingerpicking.
budget: 300-600 euro.
Verder... Een goed gebouwde gitaar die tegen bends kan en het liefste een gitaar met een 'cut'.
Bedankt. In ieder geval zou ik een indicatie willen hebben wat merken zijn voor mij om naar te kijken en waar ik op moet letten tijdens het uitzoekproces (: binnenkort naar de Feedback). Nogmaals, bedankt!
Elastiekjes van de H&M ontdekt?quote:Op donderdag 15 december 2011 23:24 schreef Cynic het volgende:
Beste ontdekking van de laatste jaren: met de haartjes vast zie je beter wat je speelt!
[ afbeelding ]
Ikke wel geen vriendin meer heb je oppeens zeeen van tijd dus ga los op me gitaarquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:21 schreef mr-green het volgende:
Iedereen heeft misschien in december ineens vrije tijd om gitaar te spelen
Klinkt zuiverquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Eerste opname met m'n Boss Micro BR. Graag kritiek/reactie.
Dankje.quote:
Ik vind de zang een beetje een chaos. De zanglijnen liggen te ver uit elkaar.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:42 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dankje.Het is nog een beetje kloten met de mastering enzo want je hebt zoveel mogelijkheden en effecten op het apparaat.
Maar ik heb nu 1 zangpartij 2x ingezongen en nog een andere zangpartij 1x lager, misschien had ik die beter ook 2x kunnen inzingen want je hoort hem net íets te zacht vind ik. Maar dat komt bij een ander nummer misschien wel.
Qua tijd dat het niet tegelijk is bedoel je? Klinkt beetje rommelig idd.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vind de zang een beetje een chaos. De zanglijnen liggen te ver uit elkaar.
Qua timing en toonhoogte.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:05 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Qua tijd dat het niet tegelijk is bedoel je? Klinkt beetje rommelig idd.
Heb je ook enig idee van wat voor hout de body is gemaakt?quote:
Ik vind het wel tof klinken alleen de zang over elkaar steeds is rommelig, 1x met 2 stemmig zou toffer zijn geweestquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Eerste opname met m'n Boss Micro BR. Graag kritiek/reactie.
Oke, ik dacht ik ga professioneel lijken als ik stereo probeer te doen maar volgens mij moet je daar een baas-mixer enzo voor hebben om het leuk weg te werken. In de studio een keer een EP'tje opgenomen en we konden zo 2x inzingen en op mp3 klonk het lekker vol/warm en niet alsof het 2x ingezongen is.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vind het wel tof klinken alleen de zang over elkaar steeds is rommelig, 1x met 2 stemmig zou toffer zijn geweest
Nouja het belangrijkste daar is je zanger, je moet precies 2x exact hetzelfde kunnen doen. En dat is moeilijkquote:Op vrijdag 16 december 2011 22:38 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Oke, ik dacht ik ga professioneel lijken als ik stereo probeer te doen maar volgens mij moet je daar een baas-mixer enzo voor hebben om het leuk weg te werken. In de studio een keer een EP'tje opgenomen en we konden zo 2x inzingen en op mp3 klonk het lekker vol/warm en niet alsof het 2x ingezongen is.
Klopt, ik ben uberhaupt nog maar net begonnen met zingen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja het belangrijkste daar is je zanger, je moet precies 2x exact hetzelfde kunnen doen. En dat is moeilijk
Je had daar ook iemand achter de knoppen zitten die heel goed weet waar hij mee bezig is.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:38 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Oke, ik dacht ik ga professioneel lijken als ik stereo probeer te doen maar volgens mij moet je daar een baas-mixer enzo voor hebben om het leuk weg te werken. In de studio een keer een EP'tje opgenomen en we konden zo 2x inzingen en op mp3 klonk het lekker vol/warm en niet alsof het 2x ingezongen is.
Sodeju, die kerel heeft talent!quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:41 schreef NatteBever het volgende:
Mijn huisgenootMeer op www.youtube.com/thomaszwijsen2007
Ik vind het wel lekker klinken, alleen vind ik er weinig dance aan eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 december 2011 23:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee ik heb het wat verder uitgewerkt. Wat vinden jullie van zo'n soort nummer ?
http://soundcloud.com/martijnbosma100/dance2
Wat hij zegt, lekker om te luisterenquote:Op vrijdag 16 december 2011 23:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sodeju, die kerel heeft talent!
Ja niet heel veel, die standaard off beatquote:Op vrijdag 16 december 2011 23:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker klinken, alleen vind ik er weinig dance aan eigenlijk.
Lijkt me klote spelen...quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:52 schreef brother52 het volgende:
Je hoort je eigen geluid ook niet. Dat verdrinkt in de rest...
Zal me niets verbazen al er helemaal geen gitaar uit de monitoren komt.
Zou mij niet eens verbazen als de meesten niet eens zijn aangesloten, maar gewoon daar staan om het publiek te vermaken. Anders krijg je toch ook een onhoorbare brij van geluid, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:58 schreef Iemand91 het volgende:
Ziet er erg mooi uit inderdaad.
[..]
Lijkt me klote spelen...
Dan vind ik het geslaagd. Dat vind ik persoonlijk van zulke gave concerten; een vracht muzikanten bij elkaar.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zou mij niet eens verbazen als de meesten niet eens zijn aangesloten, maar gewoon daar staan om het publiek te vermaken. Anders krijg je toch ook een onhoorbare brij van geluid, lijkt me.
Tof!quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:45 schreef brother52 het volgende:
En dan heb je ineens een epi dot![]()
Pics komen later. Eerst nog even een bak thee en naar huis rijden
Cool!quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:45 schreef brother52 het volgende:
Gaaf, ben benieuwd. Cherry zeker?quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:45 schreef brother52 het volgende:
quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:14 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Gaaf, ben benieuwd. Cherry zeker?
Zit vast wel goed.quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:49 schreef brother52 het volgende:
Ik hoop dat de plakbaarheid van het stickertje op de slagplaat niet representatief is voor de kwaliteit van de rest van de gitaar.
Er 2x naar kijken en hij valt er al af.
Voelt in elk geval goed degelijk aan.quote:
Elke gitaar is een budget gitaarquote:Op zaterdag 17 december 2011 21:57 schreef mr-green het volgende:
Ik ben erg geïnteresseerd naar de kwaliteit van deze epi dot. Het is een leuke gitaar maar het blijft wel een budget gitaar toch?
je snapt wat ik bedoelquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Elke gitaar is een budget gitaar![]()
Het hangt er maar helemaal vanaf wat je budget is.
Maar op het eerste gezicht en gevoel is hij meer dan prima voor het geld.
4 of 5 jaar geleden had ik er ook al eens op gespeeld en ik vraag me nu af waarom ik hem toen niet gekocht heb.
Uhm, nee. Niet echtquote:
Vooral het labeltje 'Gibson'. Daar betaal je gemiddeld al ¤1000,- voor.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:11 schreef ssebass het volgende:
Epiphone is vaak wel prima. Heb zelf jarenlang gespeeld op een epi lp custom. Af en toe wat onderhoud nodig maar heeft het lang volghehouden. Vraag mij ook af waar dat prijsverschil bij die Gibson es-335's vandaan komt. Grote prijsverschillen en op de lak na niet heel erg verschillend.
Nicequote:
Geweldig zeg!!!!quote:Op vrijdag 16 december 2011 20:41 schreef NatteBever het volgende:
Mijn huisgenootMeer op www.youtube.com/thomaszwijsen2007
In het begin dacht ik echt oh weer een cover van wat simpele maiden nummers en toen wow nicequote:
quote:Op maandag 19 december 2011 09:17 schreef Scary_Hairy het volgende:
Sam Dunn interviewed Yngwie. Let op het laatste citaat 'more is more'. Ik lag bijna dubbel onder mijn buro van het lachen.
Actie, dikte snaren, vorm hals het heeft er allemaal mee te maken. Actie (afstand fretboard en snaren) kun je aanpassen met de halspen. Dit kan je hals slopen als je dit verkeerd doet. Dikte snaren is makkelijker aan te passen. Ik speel .010 en .011 op resp elec en acoustic. Dikkere snaren hebben wel een vetter geluid, maar speelt lastig. Yngwie speelt .008 geloof ik en dacht dat het SRV was die .013 speelde. Die laatste is een goede krachttraining voor je vingers.quote:Op dinsdag 20 december 2011 03:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
vraagje, ik heb nog steeds moeite om barchords te spelen, voornamelijk de onderste E snaar, en de B zijn soms muted. Ik oefen nu toch al best een tijdje op barchords en het wil maar niet vorderen. Nu speelde ik laatst op iemand anders zijn gitaar en toen gingen de barchords in een keer, en ik hoefde ook veel minder hard te drukken.
Nu vraag ik me dus af of het ook (deels) aan de gitaar ligt. De gitaar heb ik nog niet zo heel lang en was ook niet extreem goedkoop (paar honderd euro ervoor betaald).
Ook viel mij op dat de afstand tussen het fretboard en de snaren best groot is (zo'n 5/6mm in het middelste gedeelte) en het dus lijkt alsof de nek een beetje meekromt naar het midden.
Is dit iets wat inderdaad aan de gitaar kan liggen en kan dit gemaakt of aangepast worden? Of kan het zo zijn dat op sommige gitaren barchords makkelijker zijn maar dat dit gewoon betekend dat ik moet blijven oefenen?
De gitaar is trouwens een akoestische tanglewood. Voor de rest bevalt de gitaar goed qua sound en open chords, bends, hammerons, harmonics, slides etc lukken wel allemaal prima.
Haha!quote:Op maandag 19 december 2011 09:17 schreef Scary_Hairy het volgende:
Sam Dunn interviewed Yngwie. Let op het laatste citaat 'more is more'. Ik lag bijna dubbel onder mijn buro van het lachen.
als er geen serienummer en info op de headstock staat. Of je ziet niet dat het weggeveild is lijkt het me een custom-made of aangepaste gitaar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:16 schreef The_Dean het volgende:
Help deze jongen eens even
Wat voor gitaar is dit?
Fixedquote:Op dinsdag 20 december 2011 08:16 schreef The_Dean het volgende:
Help deze jongen eens even
Wat voor gitaar is dit?
Goed bezig!quote:
De rest gaat lastig worden en die lijken me toch net iets belangrijker.quote:Je beheerst Nederlands goed in woord en geschrift.
Ik denk alleen dat ik erg snel door de mand val wanneer ze gericht vragen gaan stellenquote:
Op zich licht het niet zo ver uit elkaar hoor. Maar 2 fretten. Als je wil kan ik je de albumversie tabs wel sturen?quote:Op maandag 19 december 2011 16:49 schreef Spelvout het volgende:
Damn ik probeer "Message In A Bottle" te leren van The Police. Ben nog geen 5 minuten bezig en heb al last van m'n handenDie stretches zijn best moeilijk als je dat niet gewend bent
Nicequote:Op dinsdag 20 december 2011 17:32 schreef Gehenna het volgende:
Vorige week heb ik dit aardige dingetje gekregen
Een mooie buizenversterker
Hij deed echter niet veel meer dan rook producerendus de top staat nu even bij de maker...
Waarschijnlijk zijn de (o.a.) de condensators versleten na jaren op zolder bij mijn Opa te hebben gestaan....
iemand bekend met dit ding? ik heb hem zelf dus nog niet kunnen proberen....
Had hem al doorquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:04 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Op zich licht het niet zo ver uit elkaar hoor. Maar 2 fretten. Als je wil kan ik je de albumversie tabs wel sturen?
Ik heb de tabs zoals de albumversie gespeeld word.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |