vraagje, ik heb nog steeds moeite om barchords te spelen, voornamelijk de onderste E snaar, en de B zijn soms muted. Ik oefen nu toch al best een tijdje op barchords en het wil maar niet vorderen. Nu speelde ik laatst op iemand anders zijn gitaar en toen gingen de barchords in een keer, en ik hoefde ook veel minder hard te drukken.
Nu vraag ik me dus af of het ook (deels) aan de gitaar ligt. De gitaar heb ik nog niet zo heel lang en was ook niet extreem goedkoop (paar honderd euro ervoor betaald).
Ook viel mij op dat de afstand tussen het fretboard en de snaren best groot is (zo'n 5/6mm in het middelste gedeelte) en het dus lijkt alsof de nek een beetje meekromt naar het midden.
Is dit iets wat inderdaad aan de gitaar kan liggen en kan dit gemaakt of aangepast worden? Of kan het zo zijn dat op sommige gitaren barchords makkelijker zijn maar dat dit gewoon betekend dat ik moet blijven oefenen?
De gitaar is trouwens een akoestische tanglewood. Voor de rest bevalt de gitaar goed qua sound en open chords, bends, hammerons, harmonics, slides etc lukken wel allemaal prima.
<hr>