Mwah, gisteren ook veel in Engeland.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Buiten de Nederlandse en Belgische media om valt het behoorlijk mee volgens mij
Waar heb je het dan precies over? Die afgekeurde goals? Dat klopte idd niet en dat was zeer treurig. Maar om nou te geloven in een omkoping, kom op zeg. Ajax had daar toch ook met dubbele cijfers kunnen winnen? Natuurlijk zien die goals er nu wat dodgy uit, maar het is gewoon onkunde.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Mwah, gisteren ook veel in Engeland.
Heb wat mensen uit Griekenland en Italie in mijn fblijst die gewoon voetbalfans zijn en die poste ook links van shit dat het gewoon niet klopte
Ok, mooi!quote:Op donderdag 8 december 2011 10:57 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Spaanse en Engelse media hebben het er ook over.
Nee ik heb het niet over omkoping, maar de manier op hoe het gegaan is verdient bij lange na geen schoonheidsprijs.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:01 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Waar heb je het dan precies over? Die afgekeurde goals? Dat klopte idd niet en dat was zeer treurig. Maar om nou te geloven in een omkoping, kom op zeg. Ajax had daar toch ook met dubbele cijfers kunnen winnen? Natuurlijk zien die goals er nu wat dodgy uit, maar het is gewoon onkunde.
Ongetwijfeld maar dat maakt het niet minder zuur nuquote:Op donderdag 8 december 2011 11:06 schreef TheArt het volgende:
Over 20 jaar zal dit wel weer nieuws worden omdat iemand dan iets heeft gezegd of er mails of telefoongesprekken van deze weken opduiken
Hij kan toch ook op Basel - Man u gegokt hebben? Zolang je niet kan aantonen dat hij op Zagreb - Lyon heeft gewed met zo'n uitkomst als gister vind ik er niks verdachts aan.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:05 schreef ajacied4lf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)at_gokt_graag__.html
Telegraaf zijn ook Ajacieden, he.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:05 schreef ajacied4lf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)at_gokt_graag__.html
niet..quote:Op donderdag 8 december 2011 11:08 schreef Ebbao het volgende:
Er werd hier ook al eerder gezegd dat die foto van die speler die gokt niet recent is, maar wat was het bewijs hiervoor c.q. hoe kun je dit achterhalen?
Het is in zagreb 2 graden en speler loopt in t shirt jostiquote:Op donderdag 8 december 2011 11:08 schreef Ebbao het volgende:
Er werd hier ook al eerder gezegd dat die foto van die speler die gokt niet recent is, maar wat was het bewijs hiervoor c.q. hoe kun je dit achterhalen?
Omdat de foto al eerder is uitgegeven. Het bewijst alleen dat die gozer goktquote:Op donderdag 8 december 2011 11:08 schreef Ebbao het volgende:
Marca vind het ook een schandalige uitslag en vonden dat Ajax meer recht had op plaatsing.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Buiten de Nederlandse en Belgische media om valt het behoorlijk mee volgens mij
Anita scoorde wel mooiquote:Op donderdag 8 december 2011 11:10 schreef TheArt het volgende:
Even trouwens iets over de wedstrijd. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik vond Blind gewoon goed spelen
Anita daarentegen was verschrikkelijk slecht en niet vooruit te branden, dus dat is dan weer jammer voor Daley, anders waren die eerste twee doelpunten nooit gevallen.
Heb je voor je eerste zinsdeel een bewijs van? Dat maakt de foto natuurlijk totaal irrelevant, nu kun je er nog over speculeren.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat de foto al eerder is uitgegeven. Het bewijst alleen dat die gozer gokt
Wie moest er anders spelen?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
Dat die twee goals werden afgekeurd vond ik gisteren tot de rust neit het ergste, het spel van Ebecilio zorgden wel voor de nodige geluidsoverlast en geweldsdreiging naar mijn tv. Echt, Frankie?
Is Derk nog geblesseerd van die training bij het Nederlands Elftal?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:14 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wie moest er anders spelen?
Ajax heeft gewoon niks beters op dit moment
Ozbilizquote:Op donderdag 8 december 2011 11:14 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
jaquote:Op donderdag 8 december 2011 11:14 schreef potienza het volgende:
[..]
Is Derk nog geblesseerd van die training bij het Nederlands Elftal?
lang geblesseerd geweestquote:
ja. Al was het niet door het Nederlands elftal maar al daarvoor. Zijn rug is gewoon dood.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:14 schreef potienza het volgende:
[..]
Is Derk nog geblesseerd van die training bij het Nederlands Elftal?
gewoon een iemand. Hoeft niet perse een buitenspeler te zijn dunkt mequote:Op donderdag 8 december 2011 11:14 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Aissati was zaterdag in één helft al beter dan Egocilio met al die basisplaatsen van de laatste tijd in totaalquote:Op donderdag 8 december 2011 11:14 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Hebben we lekker veel aanquote:Op donderdag 8 december 2011 11:16 schreef Quisho het volgende:
Gelukkig hebben de Dinamo supports ook wel door dat het corruptie is.
Aissati was niet fit genoeg helaasquote:Op donderdag 8 december 2011 11:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Aissati was zaterdag in één helft al beter dan Egocilio met al die basisplaatsen van de laatste tijd in totaal
twitter:AT5 twitterde op donderdag 08-12-2011 om 11:12:02FRANSEN ONDERZOEKEN UITSLAG LYON. http://t.co/R5ZYUmXn reageer retweet
Verhoeven zag ik laatst nog de pizzeria uit komen lopenquote:Op donderdag 8 december 2011 11:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verdediging van Zagreb leek wel op verdediging Ajax tegen Utrecht. Inclusief over de bal duikende keepers en lamlendige verdedigers.
Ik zag Vermeer gisteren trouwens nog de primera uitlopen
dit dusquote:Op donderdag 8 december 2011 11:21 schreef Ebbao het volgende:
De fransen gaan de fransen onderzoeken. Nou, ik ben benieuwd.
Hopelijk komen de onderzoekers uit Marseille.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:21 schreef Ebbao het volgende:
Wat is de waarheid dan? Ajax heeft zelf ook kunnen ervaren hoe slecht Dynamo was. Jullie hadden er zelf ook met grote cijfers kunnen winnen. Dan was de gedachte van omkoop vanuit je eigen club natuurlijk ook bij je opgekomen?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Haha nice!
Hopelijk komt de waarheid naar boven
En dan alle Franse en Kroatische clubsvoor 10 jaar!
Kan het niet meer dan eens met je zijnquote:Op donderdag 8 december 2011 11:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat is de waarheid dan? Ajax heeft zelf ook kunnen ervaren hoe slecht Dynamo was. Jullie hadden er zelf ook met grote cijfers kunnen winnen. Dan was de gedachte van omkoop vanuit je eigen club natuurlijk ook bij je opgekomen?
Dynamo is van het niveau Utrecht. En daarbij kwam nog eens dat Dynamo niet meer hoefde (ze waren immers toch al uitgeschakeld) en Lyon alles op alles zetten want ze hadden nog een kleine kans. Daarbij komt ook nog eens de vroege rode kaart van Dynamo.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:23 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Kan het niet meer dan eens met je zijn
Maar de manier hoe het gegaan is is gewoon extra zuur
Ja maar wanneer je 2 doelpunten ontnomen wordt...quote:Op donderdag 8 december 2011 11:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dynamo is van het niveau Utrecht. En daarbij kwam nog eens dat Dynamo niet meer hoefde (ze waren immers toch al uitgeschakeld) en Lyon alles op alles zetten want ze hadden nog een kleine kans. Daarbij komt ook nog eens de vroege rode kaart van Dynamo.
maar wel HE-LE-MAAL uit je plaat gaan bij de 1-0, jaja, seems legitquote:Op donderdag 8 december 2011 11:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dynamo is van het niveau Utrecht. En daarbij kwam nog eens dat Dynamo niet meer hoefde (ze waren immers toch al uitgeschakeld) en Lyon alles op alles zetten want ze hadden nog een kleine kans. Daarbij komt ook nog eens de vroege rode kaart van Dynamo.
Goals van Utrecht tegen Ajax ook.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:28 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja maar wanneer je 2 doelpunten ontnomen wordt...
En die goals van lyon waren wel amateur 6e klasse hoor
Kan je ook door stemmen te doen hoorquote:Op donderdag 8 december 2011 11:29 schreef Confetti het volgende:
Ik heb meer het gevoel dat ze de coach weg wilden hebben.
Ja maar bij Utrecht-Ajax kan er altijd gekke dingen gebeurenquote:Op donderdag 8 december 2011 11:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Goals van Utrecht tegen Ajax ook.
quote:There were two games of the last Matchday of the Champions League in which someone suggests some kind of arrangement. The first was the Dortmund-Marseille in which the French rallied from a two goal deficit to win 3-2 and advance to the Round of 16. Because of the teams involved, the situation (in which the Germans still had a chance to advance) and what was at stake, thinking of a conspiracy theory at this encounter is mentally retarded, so I will focus on the other match, in which a fix could make more sense.
Ajax had three points and seven goals over Lyon in the fight for the second ticket behind Real Madrid in their group. Against all odds, the Dutch lost 0-3 at home against the Merengues‘ B side and Lyon thrashed Dinamo Zagreb 7-1 in Croatia to manage one of the greatest comebacks in the history of the competition.
What are the suspicious elements? First, the most obvious, the number of goals scored by Lyon in Zagreb. Second, two wrongly disallowed goals to Ajax in their match against Real Madrid. That is, for the moment, all there is, but Spain lives for the conspiracy theory, and there were people who said that the game might been fixed.
Of course, those people don’t have the slightest idea how a real fix work and, as I’ve been investigating the subject for about two years I can say with certainty that, with the elements that we have so far in hand, it’s almost impossible that anything else than a very improbable chain of results might have happened in these matches.
When one thinks of match-fixing the first thing to consider is who does it benefit. In this case, the most obvious one is Lyon so the French club would be the leading candidate to have bribed someone to book their ticket to the lucrative Round of 16 of the Champions League. They couldn’t have bribed the referee, because there were no blatant mistakes to point at him. So the only ones left are Dynamo’s players. Could it have been possible?
In principle, it would have been a major gamble for the French. No one could ensure that Ajax would lose to Real Madrid alternate’s or even lose by more than one goal so if it had not happened, they would simply have thrown their money away. To think that the French side could have paid to their rivals AND the referees in the Ajax-Real Madrid match is even more complicated, and something that can not be argued without some kind of evidence.
Because, in addition, there are two other factors to consider. In France there is a major stigma against match-fixing after the infamous story of Marseille in the nineties. Lyon know that, if discovered, their sentence would be expulsion from the league, and probably from Europe.The second is that Zagreb would not need to be bribed because they clearly were far from being of Champions League standard. Their lost all their games and received 22 goals.
The other option is that the game would have been arranged by the Asian mafia, but they do not operate with the logic of helping a team get the result they need, but for maximizing their own profits. Therefore, they fix games that don’t raise suspicions (Brazil-Ghana in a World Cup, for example), and not matches such as Zagreb-Lyon, in which the French got the scandalous result they needed.
Therefore, I think that a fix is extremely improbable in this case. I can’t completely rule it out, because I don’t have all the elements and nothing can be ruled out in football, but the situation simply does not match the usual pattern in these cases.
Dat klopt. Maar hoe vaak zie je aan het eind van onze eigen competitie dat ploegen die nog kans maken op de titel een grote uitslag neerzetten tegen een tegenstander die nergens meer om speelt? Is dat dan ook omkoping?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:28 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja maar wanneer je 2 doelpunten ontnomen wordt...
En die goals van lyon waren wel amateur 6e klasse hoor
Wat heeft hij dan in de rust gedaan? Lijkt me interessantquote:Op donderdag 8 december 2011 11:29 schreef Confetti het volgende:
Ik heb meer het gevoel dat ze de coach weg wilden hebben.
Nee maar het klopt gewoon nietquote:Op donderdag 8 december 2011 11:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar hoe vaak zie je aan het eind van onze eigen competitie dat ploegen die nog kans maken op de titel een grote uitslag neerzetten tegen een tegenstander die nergens meer om speelt? Is dat dan ook omkoping?
Z'n theorie houdt niet echt stand. Bij rust was duidelijk dat Ajax 2-0 achter stond en na rust begon het ineens te lopen bij Lyon. 1 partij omkopen was voldoende dusquote:In principle, it would have been a major gamble for the French. No one could ensure that Ajax would lose to Real Madrid alternate’s or even lose by more than one goal so if it had not happened, they would simply have thrown their money away. To think that the French side could have paid to their rivals AND the referees in the Ajax-Real Madrid match is even more complicated, and something that can not be argued without some kind of evidence.
Hoe wil je het opstellen van Real Madrid "B" dan omschrijven? Als ze alle sterren zoals Ronaldo en Ozil hadden laten spelen was de uitslag voor Real waarschijnlijk ook groter uitgevallen. Dat is ook onsportief en een lichte vorm van competitievervalsing.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:34 schreef DeZoektocht het volgende:
voor mij staat 100% vast dat ze er met de pet naar gegooid hebben.
kwam dit door omkoping dan zijn het gewoon criminelen.
kwam het door lamlendigheid dan is het gewoon zwaar onsportief.
either way zijn we gewoon hard genaaid door die Balkan boeren.
Want? Die moeten tegen Barca, die willen hun benen sparen etc. Dat is echt geen garantie.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe wil je het opstellen van Real Madrid "B" dan omschrijven? Als ze alle sterren zoals Ronaldo en Ozil hadden laten spelen was de uitslag voor Real waarschijnlijk ook groter uitgevallen.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/11082086/__Onderzoek_naar_Zagreb-Lyon__.html?sn=telesportquote:Onderzoek naar Zagreb-Lyon
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De Franse toezichthouder van het gokwezen stelt een onderzoek in naar het duel tussen Dinamo Zagreb en Olympique Lyon. De Franse club won woensdagavond met opvallende cijfers van de club uit Kroatië: 7-1. Door het resultaat in Zagreb werd Ajax op doelsaldo uitgeschakeld voor de laatste zestien in de Champions League.
niet alleen op de telegraaf staat hetquote:Op donderdag 8 december 2011 11:38 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/11082086/__Onderzoek_naar_Zagreb-Lyon__.html?sn=telesport
Ik weet detelegraaf
.
Maar toch..
Die waren allang geplaatst, en moesten spelers sparen voor el classico.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe wil je het opstellen van Real Madrid "B" dan omschrijven? Als ze alle sterren zoals Ronaldo en Ozil hadden laten spelen was de uitslag voor Real waarschijnlijk ook groter uitgevallen. Dat is ook onsportief en een lichte vorm van competitievervalsing.
Aardig stukje, kan ik het wel mee eens zijn, als je het niet in eigen hand hebt kunnen dit soort dingen gebeuren.quote:
de spelers die ze overhielden zijn ook niet echt misselijk......quote:Op donderdag 8 december 2011 11:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe wil je het opstellen van Real Madrid "B" dan omschrijven? Als ze alle sterren zoals Ronaldo en Ozil hadden laten spelen was de uitslag voor Real waarschijnlijk ook groter uitgevallen. Dat is ook onsportief en een lichte vorm van competitievervalsing.
Lyon heeft wel 2x tegen het sterkste elftal van Real aan moeten treden. Ajax maar 1 keer.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want? Die moeten tegen Barca, die willen hun benen sparen etc. Dat is echt geen garantie.
Jep, de slager die zijn eigen vlees keurt.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:21 schreef Ebbao het volgende:
En als Ajax met 1-0 zou verliezen en Lyon zoals gisteren met 6 goals verschil zou winnen, was het toch ook voldoende voor Lyon?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Z'n theorie houdt niet echt stand. Bij rust was duidelijk dat Ajax 2-0 achter stond en na rust begon het ineens te lopen bij Lyon. 1 partij omkopen was voldoende dus
valt ook in de categorie onsportiviteit, maar een stuk minder dan niet je best doen als je op het veld staat.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Klopt, maar kwalitatief wel minder dan de vaste basiskrachten waar Lyon 2 keer tegen heeft moeten opboksen.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
de spelers die ze overhielden zijn ook niet echt misselijk......
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:40 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
valt ook in de categorie onsportiviteit, maar een stuk minder dan niet je best doen als je op het veld staat.
En zoals Lyon dat gisteren deed?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Stond Dynamo gister wel met hun "normale" basiselftal in het veld? Of spaarde ze zichzelf ook voor een belangrijke wedstrijd zoals Real dat gister deed?
Klopt.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als Ajax met 1-0 zou verliezen en Lyon zoals gisteren met 6 goals verschil zou winnen, was het toch ook voldoende voor Lyon?
dat maakt me niks uit.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Stond Dynamo gister wel met hun "normale" basiselftal in het veld? Of spaarde ze zichzelf ook voor een belangrijke wedstrijd zoals Real dat gister deed?
Een franse toto doet onderzoek. Als zij zien dat er buitensporig gewed is op deze wedstrijd en ze daardoor dus zijn bestolen gaan ze dat echt wel aan het licht brengen hoor..quote:Op donderdag 8 december 2011 11:39 schreef eight het volgende:
[..]
Jep, de slager die zijn eigen vlees keurt.
Zou dit nu voor UEFA een excuus zijn om geen onderzoek te doen omdat de fransen dit al doen?
jaquote:Op donderdag 8 december 2011 11:46 schreef TakAFCA het volgende:
Maar is die trainer nou al ontslagen of niet?
Ik vraag toch niet of dat jou wat uitmaakt? Ik stel gewoon een algemene vraag. Misschien waren ze daarom wel zo slecht.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:44 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
dat maakt me niks uit.
mij maakt het wat uit dat verdedigers hun been niet uitsteken of dat keepers niet meer naar ballen duiken.
En dan? Dan gebeurt er echt niets hoor. Dan kan Dinamo een boete krijgen en heeft Ajax nog steeds niets.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een franse toto doet onderzoek. Als zij zien dat er buitensporig gewed is op deze wedstrijd en ze daardoor dus zijn bestolen gaan ze dat echt wel aan het licht brengen hoor..
Lyon had ook niet het beste team opgesteld aangezien ze er zelf ook niet in geloofden, tot het rust werdquote:Op donderdag 8 december 2011 11:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik vraag toch niet of dat jou wat uitmaakt? Ik stel gewoon een algemene vraag. Misschien waren ze daarom wel zo slecht.
Klopt.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dan? Dan gebeurt er echt niets hoor. Dan kan Dinamo een boete krijgen en heeft Ajax nog steeds niets.
ckr swa jij bent kk slimquote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef Geo3kant het volgende:
Als er al spraken is van omkopen, dan is het bij Lyon.. en gebeurd in de rust, anders gaat Zagreb toch niet scoren in de eerste helft..
quote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef marcb1974 het volgende:
Is er eigenlijk al een onderzoek naar de 7-0 van vvv van afgelopen weekend?
quote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef marcb1974 het volgende:
ik snap t mang zagreb is 100% zuiver anders hadde ze nooit die goaltje gemaaktquote:Op donderdag 8 december 2011 11:51 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Zie jij het ook? Jij bent zkeer ook sliem?
Hallo, wake up! Het is CL weet je hoeveel geld hierin omgaat??quote:Op donderdag 8 december 2011 11:50 schreef marcb1974 het volgende:
UEFA zal in dat geval hun verlies wel vergoeden.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een franse toto doet onderzoek. Als zij zien dat er buitensporig gewed is op deze wedstrijd en ze daardoor dus zijn bestolen gaan ze dat echt wel aan het licht brengen hoor..
Ajakkes had ook Real moeten betalen mang.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
ik snap t mang zagreb is 100% zuiver anders hadde ze nooit die goaltje gemaakt
Mag je niet naar het wedkantoor?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:52 schreef Santello het volgende:
http://forum.hr/showpost.php?p=37089070&postcount=243
De knipogende verdediger Zagreb
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom zijn die wedstrijden juist niet populair voor de belchinezen..quote:Op donderdag 8 december 2011 11:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hallo, wake up! Het is CL weet je hoeveel geld hierin omgaat??
Als voetballer zou je je daar nooit mogen vertonen.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:53 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Mag je niet naar het wedkantoor?
En dan nog, kijk die data..quote:Op donderdag 8 december 2011 11:53 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ajax Amsterdam
ga fifa spelenquote:Op donderdag 8 december 2011 11:53 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |