quote:Martins Indi is geboren in Portugal, maar is oorspronkelijk van Guinee-Bissau afkomst. Hij verhuisde toen hij drie maanden was naar Nederland en begon zijn voetbalcarrière bij Spartaan '20 in Rotterdam. Hierna stapte hij over naar de jeugd van Feyenoord, waar hij in het seizoen 2009/2010 kampioen werd met Feyenoord onder 19. Vanaf het seizoen 2010/2011 maakt hij deel uit van Feyenoord 1. Hij heeft een contract tot medio 2011.
Hij maakte zijn debuut voor Feyenoord op 19 augustus 2010 in de poulefase van de Europa League tegen AA Gent. Drie dagen later (22 augustus) volgde zijn eredivisie debuut in de uitwedstrijd bij Heracles Almelo.
Martins Indi heeft zowel een Portugees als een Nederlands paspoort, maar komt uit voor Nederlands elftal onder 19.
Voor het seizoen 2011/2012 zal Bruno de concurrentie aan moeten gaan met nieuwe aanwinst Miquel Nelom die overkwam van Excelsior. In de voorbereiding laten beide spelers tot nu toe een prima indruk achter. Voorlopig lijkt hij die concurrentiestrijd gewonnen te hebben, hoewel Kai Ramsteijn - ook van Excelsior overgekomen - hier ook wedstrijden heeft gespeeld, maar nu geblesseerd is.
Eens, beter, sneller en sterker dan die willems, 2 jaar ouder en meer ervaren.quote:
quote:Op woensdag 7 december 2011 18:48 schreef Sportex het volgende:
Volg hem hier middels zeer objectieve berichtgeving.
Het blijft geniaalquote:Het komende seizoen bij Feyenoord zal Bruno wederom laten zien dat Bert van Marwijk de kans op de EK-titel eigenlijk al verspeeld had door het niet selecteren van de geweldenaar Bruno Martins Indi.
Beestachtig slecht. Die aanvallende rushes hebben echt geen zin als je de defensieve basics niet bezit.quote:
Dat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:47 schreef tompsv18 het volgende:
Aanvallend prima, verdedigend zeer zwak. Nog niet toe aan dit niveau.
Die bezit hij juist wel en vind ik hem aanvallend wat minder. Je moet niet vergeten dat het zijn eerste optreden was op een voor hem onnatuurlijke positie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Beestachtig slecht. Die aanvallende rushes hebben echt geen zin als je de defensieve basics niet bezit.
Beter dan Willems in ieder geval.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:47 schreef tompsv18 het volgende:
Aanvallend prima, verdedigend zeer zwak. Nog niet toe aan dit niveau.
Nee, niet beter dan Willems. Dit is het topic van BMI, blijf eens ontopic knul.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:51 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Beter dan Willems in ieder geval.
Veel plezier met de verdediging van PSV![]()
Ik vond Willems beter spelen dan BMI eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:51 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Beter dan Willems in ieder geval.
Veel plezier met de verdediging van PSV![]()
Ik vergelijk BMI met Willemsquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:51 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Nee, niet beter dan Willems. Dit is het topic van BMI, blijf eens ontopic knul.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik vond Willems beter spelen dan BMI eerlijk gezegd.
Goede argumenten lees ik hier.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:52 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik vergelijk BMI met Willems
BMI > Willems
Heb je de wedstrijd wel gezien?quote:
Ja. Een back hoort te verdedigen en daar was Willems beter in dan BMI. Dat hij dan twee goede balletjes geeft is leuk, maar het verdedigen is toch echt belangrijker.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Heb je de wedstrijd wel gezien?
Klopt. Maar de verdedigingslinie van de toekomst moet toch ooit een keer samen beginnen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:54 schreef GGMM het volgende:
Onmogelijk om er wat zinnigs van te zeggen. Hij zet Van Rhijn, Viergever, De Vrij en BMI naast elkaar. Vier onervaren verdedigers die niet samen spelen bij hun club dus nauwelijks op elkaar ingespeeld zijn. De hele verdediging stortte in elkaar de 2e helft.
Normaal gesproken is verdedigen het sterkste punt van BMI. Komt wel goed dus. Willems kan zijn koffers pakken. Niveautje Bouma, Zanka, Manolev, Marcelo. Drama dus.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:55 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ja. Een back hoort te verdedigen en daar was Willems beter in dan BMI. Dat hij dan twee goede balletjes geeft is leuk, maar het verdedigen is toch echt belangrijker.
True, alleen daardoor kan je nu onmogelijk die jongens afbranden wmb.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:55 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Klopt. Maar de verdedigingslinie van de toekomst moet toch ooit een keer samen beginnen.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Begon heel goed maar daarna liet helaas wat steekjes vallen.
Het is voor jou blijkbaar lastig om niet over PSV te beginnen. Jammer, maar zegt genoeg over jou.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:56 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Normaal gesproken is verdedigen het sterkste punt van BMI. Komt wel goed dus. Willems kan zijn koffers pakken. Niveautje Bouma, Zanka, Manolev, Marcelo. Drama dus.
2x aan de basis van een goal.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:56 schreef Rickazio het volgende:
De verkeerde pass die hij gaf en bij de spits van België kwam is schrijnend, nooit meer deze kneus selecteren
Precies en niets beter dan om ze in zo'n nietszeggend potje voor de leeuwen te gooien om daarna tijdens de kwalificatie beetje bij beetje te vernieuwen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:55 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Klopt. Maar de verdedigingslinie van de toekomst moet toch ooit een keer samen beginnen.
BMI kan verdedigen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:57 schreef GGMM het volgende:
En Willems vs. BMI discussie mág, maar doe het dan met argumenten aub.
Leuk, maar als je een verdediger selecteert moet hij hoofdzakelijk kunnen verdedigenquote:
Kijk eens verder dan vandaag,quote:
Geef je gelijk.quote:
Die Feyenoorders beginnen ook steeds over 1 mindere wedstrijd van Willems tegen Schaken. Laat ik deze wedstrijd van BMI dan als referentiekader nemen.quote:
Ach, in je debuut twee keer aan de basis staan van een goal. Ik vind het niet verkeerd.quote:
Nee hoor iedereen heeft het EK gezien.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:00 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Die Feyenoorders beginnen ook steeds over 1 mindere wedstrijd van Willems tegen Schaken. Laat ik deze wedstrijd van BMI dan als referentiekader nemen.
Willems is anders aardig door het ijs gezakt bij het NL elftal.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:00 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Die Feyenoorders beginnen ook steeds over 1 mindere wedstrijd van Willems tegen Schaken. Laat ik deze wedstrijd van BMI dan als referentiekader nemen.
Hoezo, Willems bewijst keer op keer dat hij niet kan verdedigen. Als je liever linksbuiten wil lopen, soit, maar zorg er dan voor dat je daar ook opgesteld wordt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:00 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Was op het EK de beste verdediger van Oranje.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee hoor iedereen heeft het EK gezien.
Vandaag verdedigde hij ook veel hoor. Zat er steeds fel op.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoezo, Willems bewijst keer op keer dat hij niet kan verdedigen. Als je liever linksbuiten wil lopen, soit, maar zorg er dan voor dat je daar ook opgesteld wordt.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:02 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Was op het EK de beste verdediger van Oranje.
Ben je nu serieus of gewoon aan het trollen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:02 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Vandaag verdedigde hij ook veel hoor. Zat er steeds fel op.
Fout dat was Vlaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:02 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ga er op in dan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:03 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
Ben je nu serieus of gewoon aan het trollen?
Gastquote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:02 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ik vond het matig. Staat of aan de verkeerde kant te dekken of wordt simpel voorbij gelopen wanneer hij tegen een echte buitenspeler staat.quote:
Kappen met dat getroll aub.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:02 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Afellay verdedigde dan ook totaal niet mee. Willems was niet echt goed, maar ik vond hem samen met Vlaar de minst slechtsten. Iig beter dan Van der Wiel, Mathijsen en Heitinga.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond het matig. Staat of aan de verkeerde kant te dekken of wordt simpel voorbij gelopen wanneer hij tegen een echte buitenspeler staat.
Wanneer hij geen directe tegenstander heeft is het voor het oog soms leuk om te zien, maar niet meer dan dat.
Ik denk dat je sowieso niet echt over 'beste verdediger' kan spreken op het afgelopen EK.
No offence, de manier waarop die knul opzij werd gezet bij dat doelpunt van Schaken was wel echt belachelijk genant. En Schaken is echt geen wereldspeler.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:00 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Maar als hij een Feyenoord-shirt aan had gehad, was hij de grootste verdedigende talent in jaren geweest.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:12 schreef Caland het volgende:
Ik begin ook overigens niet over 1 wedstrijd van Willems. Ik heb nu 8 of 9 potjes van hem gezien, en eigenlijk heb ik hem in die wedstrijden verdedigend nooit op een voldoende kunnen betrappen.
Absoluut niet. Ik lul Leerdam ofzo toch ook niet oranje in.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Maar als hij een Feyenoord-shirt aan had gehad, was hij de grootste verdedigende talent in jaren geweest.
Bij Feyenoord zou Willems niet eens een basisplek hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Maar als hij een Feyenoord-shirt aan had gehad, was hij de grootste verdedigende talent in jaren geweest.
Joh, stel je niet zo aan, lulhannes.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
quote:Droomdebuut van Bruno bij Oranje
Wat een droomdebuut van Bruno Martins Indi bij Oranje. Invallen bij een zwalkend Nederlands Elftal dat tegen een achterstaand aankeek bij Belgie dat al sinds 2002 zich niet meer voor een eindtoernooi wist te kwalificeren. Maar door aan de basis te staan van twee doelpunten draaide Bruno de wedstrijd in zijn eentje helemaal om.
Jammer dat een ervaren kracht als Nigel de Jong vervolgens de fout inging. Ook de jonge rechtsback Van Rhijn mag zich zeker drie tegendoelpunten aanrekenen. Wat een verschil met de linkerflank waar Bruno Martins Indi met zoveel rust en vertrouwen speelde, alsof het zijn 100e interland was.
Vanzelfsprekend zaten er ook nog wat kleine foutjes in het spel van Bruno, maar met name de ervaren krachten lieten het afweten in deze roerige interland Belgie-Nederland.
Verdedigend deed BMI niet veel fout hoor. Alleen die rare terugspeelbal naar het midden van het veld mag nooit gebeuren natuurlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:00 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
bron?quote:Op woensdag 12 september 2012 00:12 schreef Guidetti het volgende:
Chelsea zit achter hem aan als vervanger voor Terry
quote:Het zal zo'n vier jaar geleden zijn. Robin van Persie meldde zich in Hoenderloo bij de selectie van het Nederlands elftal. Hij werd vergezeld door zijn zaakwaarnemer en door een grote, donkere, jonge knul, die met open mond de verzamelende internationals aan gaapte.
En de hele entourage met zijn opvallende, vrolijke ogen in zich op nam. Let op hem, zei Robin, dat wordt een goeie. Toen ik lachte keek de jongen mij grijnzend aan: U gelooft mij niet, mijnheer Kees, maar over een paar jaar meld ik mij hier ook....Hoe heet je, vroeg ik, quasi-geïnteresseerd? Bruno, antwoordde hij, Bruno Martins Indi.
Inmiddels is Bruno Martins Indi nadrukkelijk aanwezig bij het Nederlands A-elftal. In de catacomben van het Ferenc Puskas-stadion, pal voor het duel met de Hongaren, legde hij zijn arm om mijn schouder. Hij plaagde me. Dat had u niet gedacht, toen, toen ik voorspelde dat ik Oranje zou halen.. en u noemt zich toch een kenner? Schaterlachend maakte hij zich op voor zijn tweede WK-kwalificatieinterland. Niet lang daarna scoorde hij koppend voor Oranje (1-2), dat hem prompt suf knuffelde.
Bruno kwam voor velen als een grote verrassing bij de selectie van Louis van Gaal. Voor mij ook. Na Feyenoord-Dynamo Kiev, zo treurig verlopen voor de betere Rotterdammers, onderhield Van Gaal zich met Ronald Koeman en kwam, zo bleek later, ook die Martins Indi ter sprake. Een tijdje later speelde hij in Brussel een helft tegen de Belgen, die met 4-2 wonnen. Bruno gaf twee goeie passes en een hele slechte (over afstand regelrecht in de voeten van een Belg), maar incasseerde toch complimenten van de coach. Tegen de Turken bracht hij Tim Krul in verlegenheid en redde hij hem zelf, via een spectaculaire omhaal pal voor de doellijn. Nederland won en Bruno ook. Hij hobbelde na afloop lachend langs de pers. En daarna dus de wedstrijd tegen de Hongaren. Het maakte Bruno opeens landelijk populair.
In Rotterdam koesterde men hem al, 2 ½ interlands gaven hem opeens alom faam. Bruno is leuk en heel erg zichzelf, Bruno geniet en zegt dat hardop, Bruno is voor niemand bevreesd want kent geen rangen en standen en iedereen vindt Bruno olijk. En goed. Hij is jong, maakt fouten, erkent die ook en krijgt meteen vergiffenis. Ook , natuurlijk, omdat er twee keer gewonnen werd toen het om het echie ging. Het zal ooit wel eens anders zijn, in de nabije toekomst, maar het lijkt me sterk dat hij dan anders zal zijn. Kan-ie niet. Hij moet grijnzen, blij als-ie is dat hij tot de besten van ons land behoort. Al wist hij dat al enige tijd. Een jaar of vier.
Wie is Willems?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:00 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Middelmatige voetballer zeker?quote:
Je kan in het vervolg gewoon een 1-9 opstelling spelen. Bruno sloopt ze allemaal.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:51 schreef TheGeneral het volgende:
BMI heeft heel dat Roemeense elftal gesloopt.
Juventusquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:52 schreef Guidetti het volgende:
TS had het een jaar geleden al goed gezien!![]()
Naar welke club zal hij aankomende winter vertrekken? Ik denk Chelsea voor 20 mil.
Voordeel is wel dat hij als international binnen komt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:32 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik hoop wel dat BMI een beetje een verstandige keus maakt mbt zijn toekomst. Hij is zo'n beetje de enige centrale verdediger die over twee jaar in Brazilië echt goed kan zijn. Bij een Chelsea op de bank gaan zitten is vaak funest voor je ontwikkeling. Vraag maar aan Bruma en Van Aanholt.
Bruno naar Man U. Kan hij eindelijk zijn kwaliteiten op hoog niveau etaleren. Had ik zijn kwaliteiten toch weer goed beoordeeld. Net zoals ik van Fischer, El Ghazi, Milik, Dijks al ruim van tevoren zag dat het pure middelmaat is.quote:Manchester United scout Porto duo Bruno Martins Indi
Manchester United had a scout at Porto's game with Maritimo on Sunday.
Left sided Holland international Bruno Martins Indi played in the 1-0 win for Porto while young midfielder Ruben Neves came on for the last 20 minutes.
United manager Louis van Gaal has struggled with personnel this season, especially in the full-back positions, with Luke Shaw, Ashley Young, Antonio Valencia and Matteo Darmian all picking up varying degrees of injuries.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:22 schreef DonRaja het volgende:
Topic nummer 1 voor deze baas, daar moet ik gepost hebben.
BMI
Nou ja, niets aan veranderd (lol)quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:37 schreef Caland het volgende:
benieuwd hoe dat zich ontwikkeld heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |