quote:Op woensdag 7 december 2011 15:41 schreef FerryVuist het volgende:
[..]
Dat is niet de reden van de crisis maar een symptoom van de crisis. Tevens zijn die mensen in zo'n geval weinig kwalijk te nemen, je kan niet verwachten dat mensen hun adviseurs niet vertrouwen.
Je kan het hem, met zijn achtergrond, niet kwalijk nemen natuurlijkquote:
Exact, nu begrijp ik die banken wel, die moeten ook winst maken. Dat men er zo makkelijk intrapt snap ik niet. Stel je bent heel dom...dan nog zou je moeten inzien dat je nooit zoveel geld kunt lenen zonder dat je het een keer terug kunt betalen.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. Tevens is ze een wortel voor de neus gehouden doordat de overheid het blindelings ondersteunde om iedereen een eigen huis in bezit te laten krijgen.
De banken vonden het allemaal wel best. Geil op omzet en provisie hebben hun de voorzetten in een leeg doel geschopt.
Maar je hoeft toch niet alleen voor je eigen rechten op te komen ?quote:Op woensdag 7 december 2011 15:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ik vind Occupy in principe een heel aardig en sympathiek initiatief, maar misplaatst in Nederland.
In Amerika niet, daar hebben ze recht van klagen.
quote:Our global system in unsustainable. It is undemocratic and unjust, driven by profit in the interest of the few.
An economic system based on infinite growth, but which relies on finite resources, is leading humanity and the environment to destruction. As long as this system remains in place, people of the world continue to suffer from an increasingly unfair share of income and wealth.
We seek a global system that is democratic, just and sustainable. The world's resources must not go to the military or corporate profit, but instead go towards caring for people's needs: water, food, housing, education, health, community.
An international global collaboration has started and is working on a statement that will unite the occupy movements across the world in their struggles for an alternative that is focused on and originated from people and their environment.
http://www.guardian.co.uk(...)tement-occupy-london
Feitelijk begonnen de problemen naderhand, toen de banken/verzekeraars portfolio's maakte van die baggerhypotheken en onderling aan elkaar door verkocht. Na de aankoop realiseerde die bank wat er aangekocht was en moest het weer snel van de hand. Zij het in chuncks opgedeeld. Niemand wilde het behouden en de overheid wakker schudden.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Exact, nu begrijp ik die banken wel, die moeten ook winst maken. Dat men er zo makkelijk intrapt snap ik niet. Stel je bent heel dom...dan nog zou je moeten inzien dat je nooit zoveel geld kunt lenen zonder dat je het een keer terug kunt betalen.
Ik ben wel benieuwd hoe hoog de huidige afschrijvingen bij de overheidsbanken hier zijn momenteel. Die zullen nog steeds grote afschrijvingen in de boeken hebben staan.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Feitelijk begonnen de problemen naderhand. toen met portfolio's maakte van die baggerhypotheken en onderling aan elkaar door verkocht. Na de aankoop realiseerde die bank wat er aangekocht was en moest het weer snel van de hand. Zij het in chuncks opgedeeld. Niemand wilde het behouden en de overheid wakker schudden.
Achteraf gezien waren de banken in die fase zelf eerst slachtoffer van de zooi die leefde onder de mensen en overheid. Daar hebben ze handig weten te draaien naar een probleem van de cliënten en kleinere banken die dachten een top investering te doen.
Ja, maar daar zijn spelregels aan verbonden. En die van Amerika zijn weer anders dan hier in Nederland, waar de Nederlandse banken onder vallen die er ook geld in hadden zitten.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe hoog de huidige afschrijvingen bij de overheidsbanken hier zijn momenteel. Die zullen nog steeds grote afschrijvingen in de boeken hebben staan.
Hoe verklaar je de crisis van de jaren 30 dan? Wat jij hier verteld is kwalijk maar absoluut niet de oorzaak van de crisis. De oorzaak ligt in 1913, bij de FED. Toen tijdens kerstmis de handtekening gezet werd. Wat jij beschrijft is een van de gereedschappen van de bankiers wat een symptoom is van die handtekening. De oorzaak ligt daar dus niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Feitelijk begonnen de problemen naderhand, toen de banken/verzekeraars portfolio's maakte van die baggerhypotheken en onderling aan elkaar door verkocht. Na de aankoop realiseerde die bank wat er aangekocht was en moest het weer snel van de hand. Zij het in chuncks opgedeeld. Niemand wilde het behouden en de overheid wakker schudden.
Achteraf gezien waren de banken in die fase zelf eerst slachtoffer van de zooi die leefde onder de mensen en overheid. Daar hebben ze handig weten te draaien naar een probleem van de cliënten en kleinere banken die dachten een top investering te doen.
Laat die kinderachtige opmerkingen nu maar achterwegen, je hebt jezelf al genoeg belachelijk gemaakt.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
En dat roept de wijsheid in pacht te hebben.
Ik ga een heel eind met je mee, maar blijf toch bij mijn mening dat we het hier in Nederland prima hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:46 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch niet alleen voor je eigen rechten op te komen ?
we leven op 1 van de smerigste plekken van de wereld. ( leve de economische groei)
we leven in 'n land dat hoog staat op de lijst van wapenhandelaars,
we leven in 'n land dat steun verleent en deelneemt aan olie oorlogen,
we leven in 'n wereld waarin de ongelijkheid alleen maar toeneemt, kinderen sterven aan ondervoeding, kerncentrales lekken, etc.. Alleen dat zou al voldoende moeten zijn om heel NL op het binnenhof te krijgen en te eisen dat zaken anders gaan.
Moet het echt eerst zover komen dat we persoonlijk aan de grond komen te zitten ( en dat gaat gebeuren zeg ik) omkomen in ons afval voordat we aan de bel trekken ? Ik snap die egoistische inslag niet.
Onderstaande poging tot 'n statement vat mijn gedachte aardig samen:
[..]
Dat denk ik ook. Heeft ook mede te maken met 'de mensen' aldaar. Amerika is echt een consumentenland. Als de regering daar straks kenbaar maakt dat 'de crisis voorbij is' gaan ze daar weer gelijk geld uitgeven.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, maar daar zijn spelregels aan verbonden. En die van Amerika zijn weer anders dan hier in Nederland, waar de Nederlandse banken onder vallen die er ook geld in hadden zitten.
Ondanks die paar omgevallen banken in Amerika vermoed ik dat met name Amerika het er het beste vanaf gekomen is en zij de eersten zijn waar straks de economie weer opleeft. Zij waren ook de partij met de grootste vinger aan de pols om met o.a. Turbo longs geld te verdienen (verdienen aan dalende koersen)
Onzin, suggestief geraaskal.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Heeft ook mede te maken met 'de mensen' aldaar. Amerika is echt een consumentenland. Als de regering daar straks kenbaar maakt dat 'de crisis voorbij is' gaan ze daar weer gelijk geld uitgeven.
In Nederland zal men de komende jaren nog wel met de hand op de knip blijven lopen.
Heb je ook gelijk in, zeker dat ontwikkelingsgeld wat vaak bij warlords en andere 'tussenpersonen' blijft hangen.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ga een heel eind met je mee, maar blijf toch bij mijn mening dat we het hier in Nederland prima hebben.
Verder gaat er enorm veel geld naar ontwikkelingshulp , we steunen zo'n beetje de halve derde wereld.
En dat geld komt 9 van de 10x ook nog eens niet op de plek waar het naartoe zou moeten.
Dus betrokken met andere mensen zijn we wel en we delen ook van onze welvaart.
Dus nogmaals: Occupy, prima initiatief, maar niet in Nederland. (mijn mening)
Wel. Dat is de oorzaak van de huidige crisis.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:55 schreef FerryVuist het volgende:
Hoe verklaar je de crisis van de jaren 30 dan? Wat jij hier verteld is kwalijk maar absoluut niet de oorzaak van de crisis. De oorzaak ligt in 1913, bij de FED. Toen tijdens kerstmis de handtekening gezet werd. Wat jij beschrijft is een van de gereedschappen van de bankiers wat een symptoom is van die handtekening. De oorzaak ligt daar dus niet.
Dat vind ik ook te ver gaan.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:07 schreef Bastard het volgende:
Alleen al uit solidariteit, of het feit dat ze in de UK occupyleden gelijk stellen aan leden van terroristische organisaties, en dus opgesloten kunnen worden,.......
Solidair met junks en ander spul wat daar doelloos rondhangt? Nee.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:07 schreef Bastard het volgende:
Alleen al uit solidariteit, of het feit dat ze in de UK occupyleden gelijk stellen aan leden van terroristische organisaties, en dus opgesloten kunnen worden, vind ik een reden om ook occupy hier in NL doorgang te laten vinden.
Laat die mensen lekker buiten zitten, je hebt er geen persoonlijk leed van.
Zijn domme, domme kunstgrepen om de boel op te kunnen doeken.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:07 schreef Bastard het volgende:
Alleen al uit solidariteit, of het feit dat ze in de UK occupyleden gelijk stellen aan leden van terroristische organisaties, en dus opgesloten kunnen worden, vind ik een reden om ook occupy hier in NL doorgang te laten vinden.
Laat die mensen lekker buiten zitten, je hebt er geen persoonlijk leed van.
Exact! Maak een kniebuiging, geef een statement en geef toe dat sommige zaken nou eenmaal beter zouden kunnen en ik denk dat je daarmee al heel veel, dan wel niet alle occupy overlast opdoekt.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zijn domme, domme kunstgrepen om de boel op te kunnen doeken.
Ik snap het niet... Men kan wereldwijd tezamen iedereen uitleggen wat er gebeurd is. En dan zonder namen te noemen om lynchpartijen te voorkomen. Maar trek de broek aan neem de verantwoordelijkheid en zorg dat het helder wordt bij de mens. Globaal gezien heeft iedereen er schuld aan, in welke mate ook.
Dit gedoe om angstvallig de zaak bij elkaar te houden zijn politieke spelletjes om als land of natie afzonderlijk er zon min mogelijk beschadigd uit te komen. Terwijl dit ook gezamenlijk kan.
Maar serieus, het systeem omver werpen is echt de slechtste beslissing. Daar wordt niemand wijzer van. Uiteindelijk veroorzaakt dat veel meer slachtoffers dan we nu achter de rug hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Exact! Maak een kniebuiging, geef een statement en geef toe dat sommige zaken nou eenmaal beter zouden kunnen en ik denk dat je daarmee al heel veel, dan wel niet alle occupy overlast opdoekt.
Begrijp ik, en dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. Maar het wordt tijd dat er een stuk bewustwording komt. En niet ja zeggen en nee doen, ik denk dat daar een groot stuk frustratie van komt, elkaar de handen boven het hoofd houden en onderwijl verrijken.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar serieus, het systeem omver werpen is echt de slechtste beslissing. Daar wordt niemand wijzer van. Uiteindelijk veroorzaakt dat veel meer slachtoffers dan we nu achter de rug hebben.
Het kan wel. Maar dat vereist een goede voorbereiding waar we de hele wereld in mee moeten trekken.
Oja, pak die gluiperds die van de crisis schandalig geprofiteerd hebben, hun miljoenen/miljarden af. We kunnen dat en zijn aan ons moraal verplicht.
Want? De laatste +-20 posts moeten ook gemodereerd worden volgens jou?quote:
Vallen daar ook de handelaren in goud en zilver onder, wat jou betreft? Die hebben ook flink van de crisis geprofiteerd en doen dat nog steeds.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar serieus, het systeem omver werpen is echt de slechtste beslissing. Daar wordt niemand wijzer van. Uiteindelijk veroorzaakt dat veel meer slachtoffers dan we nu achter de rug hebben.
Het kan wel. Maar dat vereist een goede voorbereiding waar we de hele wereld in mee moeten trekken.
Oja, pak die gluiperds die van de crisis schandalig geprofiteerd hebben, hun miljoenen/miljarden af. We kunnen dat en zijn aan ons moraal verplicht.
Je kunt dit heel ver doortrekken en verzanden in details.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vallen daar ook de handelaren in goud en zilver onder, wat jou betreft? Die hebben ook flink van de crisis geprofiteerd en doen dat nog steeds.
Ja ik snap het ook niet, het gaat nu toch goed? Kwestie van personen negeren.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want? De laatste +-20 posts moeten ook gemodereerd worden volgens jou?
Maar daar zijn het handelaren voor..... tenminste, ik vind het logisch dat ze er aan verdienen. Als een kledingwinkel mag verdienen aan de verkoop van kleding, zo mag een goudhandelaar verdienen aan het handelen in goud. Sterker nog, het is niet gebonden aan diploma's , iedereen kan het gaan doen, jij ook.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vallen daar ook de handelaren in goud en zilver onder, wat jou betreft? Die hebben ook flink van de crisis geprofiteerd en doen dat nog steeds.
Ah, de 'boilingrooms' , ja dat is pas slecht.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je kunt dit heel ver doortrekken en verzanden in details.
Ik heb liever de aandelenspeculanten die geld verdienden op dalende koersen met voorkennis. Dat het toevallig een goede gok was geloof ik niet.
Is idd niet meer nodig, Ferry is naar bedje toe. Vast nog napijn van de tandartsbehandelingquote:Op woensdag 7 december 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want? De laatste +-20 posts moeten ook gemodereerd worden volgens jou?
Mensen zijn toch afhankelijk van het systeem.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zijn domme, domme kunstgrepen om de boel op te kunnen doeken.
Ik snap het niet... Men kan wereldwijd tezamen iedereen uitleggen wat er gebeurd is. En dan zonder namen te noemen om lynchpartijen te voorkomen. Maar trek de broek aan neem de verantwoordelijkheid en zorg dat het helder wordt bij de mens. Globaal gezien heeft iedereen er schuld aan, in welke mate ook.
Dit gedoe om angstvallig de zaak bij elkaar te houden zijn politieke spelletjes om als land of natie afzonderlijk er zon min mogelijk beschadigd uit te komen. Terwijl dit ook gezamenlijk kan.
Mja, ik wil alleen maar aangeven dat het lastig is om de grens te trekken van wie wel en wie niet aangepakt dient te worden.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je kunt dit heel ver doortrekken en verzanden in details.
Ik heb liever de aandelenspeculanten die geld verdienden op dalende koersen met voorkennis. Dat het toevallig een goede gok was geloof ik niet.
Vreemd. Tot bloedens toe mij tot een discussie te brengen. Nu de feiten hem om de oren vliegen is meneer met de noorderzon verdwenen.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is idd niet meer nodig, Ferry is naar bedje toe. Vast nog napijn van de tandartsbehandeling
Onzin. Je hamert op een systeem wat je niet begrijpt en enkel hekelt omdat daar rotte vissen tussen zitten van horen en zeggen.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:30 schreef heartz het volgende:
[..]
Mensen zijn toch afhankelijk van het systeem.
Er wordt al veel te lang op corrupte wijze van het systeem geprofiteerd door prominente figuren.
Dat het volk belazerd wordt om ons als schuldigen aan te wijzen en de meeste slikken het ook nog eens.
Daar moet je afspraken over maken dan. Meeste stemmen gelden.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, ik wil alleen maar aangeven dat het lastig is om de grens te trekken van wie wel en wie niet aangepakt dient te worden.
Tja... het is ook al half 5 he. Misschien moet ie wel van zijn werk naar huis ofzo.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vreemd. Tot bloedens toe mij tot een discussie te brengen. Nu de feiten hem om de oren vliegen is meneer met de noorderzon verdwenen.
Ik zou blijven zitten. Een kerel is een kerel.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja... het is ook al half 5 he. Misschien moet ie wel van zijn werk naar huis ofzo.
Maar wie zouden daar dan over moeten gaan stemmen?quote:Op woensdag 7 december 2011 16:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar moet je afspraken over maken dan. Meeste stemmen gelden.
Probeer het simpel te houden.
Denk maar eerst eens goed na over de gevolgen van je mening.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar wie zouden daar dan over moeten gaan stemmen?
Ik denk gewoon dat het monetairesysteem zoals we dat nu kennen, maar gewoon eens op zijn gat moet. Start all over, zeg maar.
Van horen en zeggen? Wat bedoel je?quote:Op woensdag 7 december 2011 16:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Onzin. Je hamert op een systeem wat je niet begrijpt en enkel hekelt omdat daar rotte vissen tussen zitten van horen en zeggen.
Newsflash: dat heb je met elk systeem.
Dat heeft zeker veel gevolgen. Maar zoals het nu gaat, werkt het niet langer. We stellen uit en daardoor worden de problemen alleen maar groter. Zoals al eerder is gezegd is dit systeem gebaseerd op oneindige groei. Zodra er krimp ontstaat, gaat het mis en die tijd komt er aan.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk maar eerst eens goed na over de gevolgen van je mening.
Yup, van horen zeggen inderdaad. Ik kan je nergens op feitenkennis betrappen en enkel op wat geroep in de breedte. Dat kan iedereen.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:37 schreef heartz het volgende:
[..]
Van horen en zeggen? Wat bedoel je?
Dus corruptie moet toegelaten worden?
Is dit je antwoord over hoe het corrupte systeem aan te pakken: deze valt volgens jou niet aan te pakken.
Dus het is iets goeds dat prominente figuren onze centjes misbruiken voor smerige activiteiten?
Als ik eerlijk ben denk ik eerder dat we binnen een jaar uit deze crisis krabbelen. Juist de laatste tijd is de enige oorzaak van de crisis al die slechte berichten. Men is angstig en houd de hand op de knip. In de normale gang van economische zaken, tussen bedrijven, is er lang niet zoveel van te merken.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat heeft zeker veel gevolgen. Maar zoals het nu gaat, werkt het niet langer. We stellen uit en daardoor worden de problemen alleen maar groter. Zoals al eerder is gezegd is dit systeem gebaseerd op oneindige groei. Zodra er krimp ontstaat, gaat het mis en die tijd komt er aan.
Wil jij je kinderen opzadelen met de shit die komen gaat, of heb je liever dat het nu gebeurt?
Dat zou ik ook wel willen weten......we moeten namelijk oppassen dat vragen niet met vragen beantwoord gaan worden.....quote:Op woensdag 7 december 2011 16:40 schreef 3-voud het volgende:
Anniwe, waarom vond je net dat er gemod moest worden? Weer en vraag ontweken.
Scherpquote:Op woensdag 7 december 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel willen weten......we moeten namelijk oppassen dat vragen niet met vragen beantwoord gaan worden.....
Klopt, maar dergelijke crises raken natuurlijk altijd als eerste de beurzen e.d. Voor we er zelf echt iets van gaan merken, zijn we wel even verder.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben denk ik eerder dat we binnen een jaar uit deze crisis krabbelen. Juist de laatste tijd is de enige oorzaak van de crisis al die slechte berichten. Men is angstig en houd de hand op de knip. In de normale gang van economische zaken, tussen bedrijven, is er lang niet zoveel van te merken.
Ik ben jurist. Dus ik heb ervaringen hierin.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup, van horen zeggen inderdaad. Ik kan je nergens op feitenkennis betrappen en enkel op wat geroep in de breedte. Dat kan iedereen.
Neem nog een pilletje johquote:Nogmaals, het systeem is niet corrupt. Er zijn handige pipo's die gaten vinden en zichzelf tot corruptie zetten. Dat kun je afzonderlijk aanpakken. Net zoals je criminelen afzonderlijk aanpakt en niet de hele bevolking als verdachte wegzet.
En je laatste zin slaat nergens op. Lijkt wel of je met slapende ogen leest.
Anniwe, waarom vond je net dat er gemod moest worden? Weer en vraag ontweken.
Net zoals die post van mij die je bleef vermijden door maar te roepen dat ik het gestolen van je had. Ik doe even net zo volwassen als jijquote:Anniwe, waarom vond je net dat er gemod moest worden? Weer en vraag ontweken.
Mwa, de laatste keer dat we de crisis gingen merken gingen de benzineprijzen sterk omlaag.... dat zou nu ook wel weer mogen.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, maar dergelijke crises raken natuurlijk altijd als eerste de beurzen e.d. Voor we er zelf echt iets van gaan merken, zijn we wel even verder.
Sorry hoor..... maar jij bent GEEN juristquote:Op woensdag 7 december 2011 16:45 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik ben jurist. Dus ik heb ervaringen hierin.
[..]
Neem nog een pilletje joh![]()
Het systeem is niet corrupt?
Je weet niet watvoor viezerikken er hier in het OM en hoger zitten.
Wat er speelt aan corrupte drugsactiviteiten van hogeraf.
Of ben je ook zo'n Paul de Leeuw fan.
Het lijkt erop dat jij geïndoctrineerd ben door alles wat de maatschappij je graag wil laten geloven.
[..]
Net zoals die post van mij die bleef vermijden door maar te roepen dat ik het gestolen van je had. Ik doe even net zo volwassen als jij
Het is eerder dat de mens er altijd achteraan sukkelt. Als het bedrijfsleven opleeft, moet de consument er nog even aan wennen voor er weer rijkelijk met geld gesmeten wordt.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, maar dergelijke crises raken natuurlijk altijd als eerste de beurzen e.d. Voor we er zelf echt iets van gaan merken, zijn we wel even verder.
Sorry, dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:45 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik ben jurist. Dus ik heb ervaringen hierin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |