abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105297450
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

vertrouwt Ferry, vertrouwT
Het spijt me.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 15:43:37 #152
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105297509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:41 schreef FerryVuist het volgende:

[..]

Dat is niet de reden van de crisis maar een symptoom van de crisis. Tevens zijn die mensen in zo'n geval weinig kwalijk te nemen, je kan niet verwachten dat mensen hun adviseurs niet vertrouwen.
:')
En dat roept de wijsheid in pacht te hebben.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 7 december 2011 @ 15:45:02 #153
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_105297576

Ferry ben jij dat met groene broek? _O- _O-
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_105297609
quote:

[..]

Je kan het hem, met zijn achtergrond, niet kwalijk nemen natuurlijk ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Yup. Tevens is ze een wortel voor de neus gehouden doordat de overheid het blindelings ondersteunde om iedereen een eigen huis in bezit te laten krijgen.
De banken vonden het allemaal wel best. Geil op omzet en provisie hebben hun de voorzetten in een leeg doel geschopt.
Exact, nu begrijp ik die banken wel, die moeten ook winst maken. Dat men er zo makkelijk intrapt snap ik niet. Stel je bent heel dom...dan nog zou je moeten inzien dat je nooit zoveel geld kunt lenen zonder dat je het een keer terug kunt betalen.
pi_105297645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, ik vind Occupy in principe een heel aardig en sympathiek initiatief, maar misplaatst in Nederland.
In Amerika niet, daar hebben ze recht van klagen.
Maar je hoeft toch niet alleen voor je eigen rechten op te komen ?
we leven op 1 van de smerigste plekken van de wereld. ( leve de economische groei)
we leven in 'n land dat hoog staat op de lijst van wapenhandelaars,
we leven in 'n land dat steun verleent en deelneemt aan olie oorlogen,
we leven in 'n wereld waarin de ongelijkheid alleen maar toeneemt, kinderen sterven aan ondervoeding, kerncentrales lekken, etc.. Alleen dat zou al voldoende moeten zijn om heel NL op het binnenhof te krijgen en te eisen dat zaken anders gaan.
Moet het echt eerst zover komen dat we persoonlijk aan de grond komen te zitten ( en dat gaat gebeuren zeg ik) omkomen in ons afval voordat we aan de bel trekken ? Ik snap die egoistische inslag niet.
Onderstaande poging tot 'n statement vat mijn gedachte aardig samen:

quote:
Our global system in unsustainable. It is undemocratic and unjust, driven by profit in the interest of the few.
An economic system based on infinite growth, but which relies on finite resources, is leading humanity and the environment to destruction. As long as this system remains in place, people of the world continue to suffer from an increasingly unfair share of income and wealth.
We seek a global system that is democratic, just and sustainable. The world's resources must not go to the military or corporate profit, but instead go towards caring for people's needs: water, food, housing, education, health, community.
An international global collaboration has started and is working on a statement that will unite the occupy movements across the world in their struggles for an alternative that is focused on and originated from people and their environment.
http://www.guardian.co.uk(...)tement-occupy-london
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 7 december 2011 @ 15:46:53 #156
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105297647
quote:

[..]

:D :D
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 15:49:56 #157
341203 3-voud
pi_105297761
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Exact, nu begrijp ik die banken wel, die moeten ook winst maken. Dat men er zo makkelijk intrapt snap ik niet. Stel je bent heel dom...dan nog zou je moeten inzien dat je nooit zoveel geld kunt lenen zonder dat je het een keer terug kunt betalen.
Feitelijk begonnen de problemen naderhand, toen de banken/verzekeraars portfolio's maakte van die baggerhypotheken en onderling aan elkaar door verkocht. Na de aankoop realiseerde die bank wat er aangekocht was en moest het weer snel van de hand. Zij het in chuncks opgedeeld. Niemand wilde het behouden en de overheid wakker schudden.

Achteraf gezien waren de banken in die fase zelf eerst slachtoffer van de zooi die leefde onder de mensen en overheid. Daar hebben ze handig weten te draaien naar een probleem van de cliënten en kleinere banken die dachten een top investering te doen.
pi_105297794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Feitelijk begonnen de problemen naderhand. toen met portfolio's maakte van die baggerhypotheken en onderling aan elkaar door verkocht. Na de aankoop realiseerde die bank wat er aangekocht was en moest het weer snel van de hand. Zij het in chuncks opgedeeld. Niemand wilde het behouden en de overheid wakker schudden.

Achteraf gezien waren de banken in die fase zelf eerst slachtoffer van de zooi die leefde onder de mensen en overheid. Daar hebben ze handig weten te draaien naar een probleem van de cliënten en kleinere banken die dachten een top investering te doen.
Ik ben wel benieuwd hoe hoog de huidige afschrijvingen bij de overheidsbanken hier zijn momenteel. Die zullen nog steeds grote afschrijvingen in de boeken hebben staan.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 15:55:13 #159
341203 3-voud
pi_105297959
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe hoog de huidige afschrijvingen bij de overheidsbanken hier zijn momenteel. Die zullen nog steeds grote afschrijvingen in de boeken hebben staan.
Ja, maar daar zijn spelregels aan verbonden. En die van Amerika zijn weer anders dan hier in Nederland, waar de Nederlandse banken onder vallen die er ook geld in hadden zitten.
Ondanks die paar omgevallen banken in Amerika vermoed ik dat met name Amerika het er het beste vanaf gekomen is en zij de eersten zijn waar straks de economie weer opleeft. Zij waren ook de partij met de grootste vinger aan de pols om met o.a. Turbo longs geld te verdienen (verdienen aan dalende koersen)
pi_105297964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Feitelijk begonnen de problemen naderhand, toen de banken/verzekeraars portfolio's maakte van die baggerhypotheken en onderling aan elkaar door verkocht. Na de aankoop realiseerde die bank wat er aangekocht was en moest het weer snel van de hand. Zij het in chuncks opgedeeld. Niemand wilde het behouden en de overheid wakker schudden.

Hoe verklaar je de crisis van de jaren 30 dan? Wat jij hier verteld is kwalijk maar absoluut niet de oorzaak van de crisis. De oorzaak ligt in 1913, bij de FED. Toen tijdens kerstmis de handtekening gezet werd. Wat jij beschrijft is een van de gereedschappen van de bankiers wat een symptoom is van die handtekening. De oorzaak ligt daar dus niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

:')
En dat roept de wijsheid in pacht te hebben.
Laat die kinderachtige opmerkingen nu maar achterwegen, je hebt jezelf al genoeg belachelijk gemaakt.
pi_105297989
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch niet alleen voor je eigen rechten op te komen ?
we leven op 1 van de smerigste plekken van de wereld. ( leve de economische groei)
we leven in 'n land dat hoog staat op de lijst van wapenhandelaars,
we leven in 'n land dat steun verleent en deelneemt aan olie oorlogen,
we leven in 'n wereld waarin de ongelijkheid alleen maar toeneemt, kinderen sterven aan ondervoeding, kerncentrales lekken, etc.. Alleen dat zou al voldoende moeten zijn om heel NL op het binnenhof te krijgen en te eisen dat zaken anders gaan.
Moet het echt eerst zover komen dat we persoonlijk aan de grond komen te zitten ( en dat gaat gebeuren zeg ik) omkomen in ons afval voordat we aan de bel trekken ? Ik snap die egoistische inslag niet.
Onderstaande poging tot 'n statement vat mijn gedachte aardig samen:

[..]

Ik ga een heel eind met je mee, maar blijf toch bij mijn mening dat we het hier in Nederland prima hebben.
Verder gaat er enorm veel geld naar ontwikkelingshulp , we steunen zo'n beetje de halve derde wereld.
En dat geld komt 9 van de 10x ook nog eens niet op de plek waar het naartoe zou moeten.
Dus betrokken met andere mensen zijn we wel en we delen ook van onze welvaart.

Dus nogmaals: Occupy, prima initiatief, maar niet in Nederland. (mijn mening)
pi_105298008
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ja, maar daar zijn spelregels aan verbonden. En die van Amerika zijn weer anders dan hier in Nederland, waar de Nederlandse banken onder vallen die er ook geld in hadden zitten.
Ondanks die paar omgevallen banken in Amerika vermoed ik dat met name Amerika het er het beste vanaf gekomen is en zij de eersten zijn waar straks de economie weer opleeft. Zij waren ook de partij met de grootste vinger aan de pols om met o.a. Turbo longs geld te verdienen (verdienen aan dalende koersen)
Dat denk ik ook. Heeft ook mede te maken met 'de mensen' aldaar. Amerika is echt een consumentenland. Als de regering daar straks kenbaar maakt dat 'de crisis voorbij is' gaan ze daar weer gelijk geld uitgeven.
In Nederland zal men de komende jaren nog wel met de hand op de knip blijven lopen.
pi_105298028
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Heeft ook mede te maken met 'de mensen' aldaar. Amerika is echt een consumentenland. Als de regering daar straks kenbaar maakt dat 'de crisis voorbij is' gaan ze daar weer gelijk geld uitgeven.
In Nederland zal men de komende jaren nog wel met de hand op de knip blijven lopen.
Onzin, suggestief geraaskal.
pi_105298068
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ga een heel eind met je mee, maar blijf toch bij mijn mening dat we het hier in Nederland prima hebben.
Verder gaat er enorm veel geld naar ontwikkelingshulp , we steunen zo'n beetje de halve derde wereld.
En dat geld komt 9 van de 10x ook nog eens niet op de plek waar het naartoe zou moeten.
Dus betrokken met andere mensen zijn we wel en we delen ook van onze welvaart.

Dus nogmaals: Occupy, prima initiatief, maar niet in Nederland. (mijn mening)
Heb je ook gelijk in, zeker dat ontwikkelingsgeld wat vaak bij warlords en andere 'tussenpersonen' blijft hangen.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:00:52 #165
341203 3-voud
pi_105298145
quote:
13s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:55 schreef FerryVuist het volgende:
Hoe verklaar je de crisis van de jaren 30 dan? Wat jij hier verteld is kwalijk maar absoluut niet de oorzaak van de crisis. De oorzaak ligt in 1913, bij de FED. Toen tijdens kerstmis de handtekening gezet werd. Wat jij beschrijft is een van de gereedschappen van de bankiers wat een symptoom is van die handtekening. De oorzaak ligt daar dus niet.
Wel. Dat is de oorzaak van de huidige crisis.

Wat jij beschrijft, over de FED, is een verkeerde basis voor ons hele monetaire systeem. Helaas drijft de hele wereld daarop. Dus moeten we wel zo doorgaan zolang de term economie bestaat en we handel drijven onderling.
Enige compensatie om dat basisprobleem in de hand te houden zijn economische aanpassing door middel van inflatie, deregulatie. Zo blijft de boel bij elkaar. En tot we geen beter systeem hebben, werkt dit goed.

De oorzaak van de huidige crisis ligt dus niet bij de FED. Dat de FED een hand heeft in de voortgang ervan, en je ze wilt beschuldigen op nalatigheid en zelfs corruptie, is heel wat anders.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:07:50 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105298390
Alleen al uit solidariteit, of het feit dat ze in de UK occupyleden gelijk stellen aan leden van terroristische organisaties, en dus opgesloten kunnen worden, vind ik een reden om ook occupy hier in NL doorgang te laten vinden.
Laat die mensen lekker buiten zitten, je hebt er geen persoonlijk leed van.
The truth was in here.
pi_105298430
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:07 schreef Bastard het volgende:
Alleen al uit solidariteit, of het feit dat ze in de UK occupyleden gelijk stellen aan leden van terroristische organisaties, en dus opgesloten kunnen worden,.......
Dat vind ik ook te ver gaan.
pi_105298503
quote:
Alleen al uit solidariteit, of het feit dat ze in de UK occupyleden gelijk stellen aan leden van terroristische organisaties, en dus opgesloten kunnen worden, vind ik een reden om ook occupy hier in NL doorgang te laten vinden.
Solidair met junks en ander spul wat daar doelloos rondhangt? Nee.
Solidair met de mensen van het eerste uur van Occupy. Zeker.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:12:01 #169
341203 3-voud
pi_105298526
quote:
Zijn domme, domme kunstgrepen om de boel op te kunnen doeken.

Ik snap het niet... Men kan wereldwijd tezamen iedereen uitleggen wat er gebeurd is. En dan zonder namen te noemen om lynchpartijen te voorkomen. Maar trek de broek aan neem de verantwoordelijkheid en zorg dat het helder wordt bij de mens. Globaal gezien heeft iedereen er schuld aan, in welke mate ook.

Dit gedoe om angstvallig de zaak bij elkaar te houden zijn politieke spelletjes om als land of natie afzonderlijk er zon min mogelijk beschadigd uit te komen. Terwijl dit ook gezamenlijk kan.
pi_105298648
Hm, als ik even een oordeel mag uitspreken als neutrale passant. Ik moet 3-voud - helaas - gelijk geven. Althans, meneer FerryVuist haalt de BNW-oorzaak van crisis aan terwijl 3-voud de feitelijke situtie schetst. Oftewel, de rommelige CDO's die werden doorverkocht aan beleggers. Althans, dit is ook weer slechts een onderdeel van het geheel, maar geen zin om uit te wijden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 december 2011 @ 16:15:48 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105298668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik snap het niet... Men kan wereldwijd tezamen iedereen uitleggen wat er gebeurd is. En dan zonder namen te noemen om lynchpartijen te voorkomen. Maar trek de broek aan neem de verantwoordelijkheid en zorg dat het helder wordt bij de mens. Globaal gezien heeft iedereen er schuld aan, in welke mate ook.

Dit gedoe om angstvallig de zaak bij elkaar te houden zijn politieke spelletjes om als land of natie afzonderlijk er zon min mogelijk beschadigd uit te komen. Terwijl dit ook gezamenlijk kan.
Exact! Maak een kniebuiging, geef een statement en geef toe dat sommige zaken nou eenmaal beter zouden kunnen en ik denk dat je daarmee al heel veel, dan wel niet alle occupy overlast opdoekt.
The truth was in here.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:16:57 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105298723
Nou.. wie belt ze even?
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:18:11 #173
341203 3-voud
pi_105298773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Exact! Maak een kniebuiging, geef een statement en geef toe dat sommige zaken nou eenmaal beter zouden kunnen en ik denk dat je daarmee al heel veel, dan wel niet alle occupy overlast opdoekt.
Maar serieus, het systeem omver werpen is echt de slechtste beslissing. Daar wordt niemand wijzer van. Uiteindelijk veroorzaakt dat veel meer slachtoffers dan we nu achter de rug hebben.

Het kan wel. Maar dat vereist een goede voorbereiding waar we de hele wereld in mee moeten trekken.

Oja, pak die gluiperds die van de crisis schandalig geprofiteerd hebben, hun miljoenen/miljarden af. We kunnen dat en zijn aan ons moraal verplicht.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:22:37 #174
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105298947
Jezus, waar blijven die mods!! :')
Volg je hart, gebruik je verstand.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:22:52 #175
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105298956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar serieus, het systeem omver werpen is echt de slechtste beslissing. Daar wordt niemand wijzer van. Uiteindelijk veroorzaakt dat veel meer slachtoffers dan we nu achter de rug hebben.

Het kan wel. Maar dat vereist een goede voorbereiding waar we de hele wereld in mee moeten trekken.

Oja, pak die gluiperds die van de crisis schandalig geprofiteerd hebben, hun miljoenen/miljarden af. We kunnen dat en zijn aan ons moraal verplicht.
Begrijp ik, en dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. Maar het wordt tijd dat er een stuk bewustwording komt. En niet ja zeggen en nee doen, ik denk dat daar een groot stuk frustratie van komt, elkaar de handen boven het hoofd houden en onderwijl verrijken.
Pensioenen opsnoepen van harde werkers en een dikke vinger geven, dat zijn zaken die gewoon onbehoorlijk en eigenlijk niet van deze tijd zouden mogen zijn.
De wereld word transparanter, mensen en organisaties vallen sneller door de mand.
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:24:08 #176
341203 3-voud
pi_105298996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:22 schreef heartz het volgende:
Jezus, waar blijven die mods!! :')
Want? De laatste +-20 posts moeten ook gemodereerd worden volgens jou?
pi_105299115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vallen daar ook de handelaren in goud en zilver onder, wat jou betreft? Die hebben ook flink van de crisis geprofiteerd en doen dat nog steeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2011 16:28:00 ]
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:29:35 #178
341203 3-voud
pi_105299190
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vallen daar ook de handelaren in goud en zilver onder, wat jou betreft? Die hebben ook flink van de crisis geprofiteerd en doen dat nog steeds.
Je kunt dit heel ver doortrekken en verzanden in details.
Ik heb liever de aandelenspeculanten die geld verdienden op dalende koersen met voorkennis. Dat het toevallig een goede gok was geloof ik niet.
pi_105299197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ja ik snap het ook niet, het gaat nu toch goed? Kwestie van personen negeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar daar zijn het handelaren voor..... tenminste, ik vind het logisch dat ze er aan verdienen. Als een kledingwinkel mag verdienen aan de verkoop van kleding, zo mag een goudhandelaar verdienen aan het handelen in goud. Sterker nog, het is niet gebonden aan diploma's , iedereen kan het gaan doen, jij ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik heb liever de aandelenspeculanten die geld verdienden op dalende koersen met voorkennis. Dat het toevallig een goede gok was geloof ik niet.
Ah, de 'boilingrooms' , ja dat is pas slecht.
pi_105299207
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Is idd niet meer nodig, Ferry is naar bedje toe. Vast nog napijn van de tandartsbehandeling *)
  woensdag 7 december 2011 @ 16:30:26 #181
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105299222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mensen zijn toch afhankelijk van het systeem.
Er wordt al veel te lang op corrupte wijze van het systeem geprofiteerd door prominente figuren.
Dat het volk belazerd wordt om ons als schuldigen aan te wijzen en de meeste slikken het ook nog eens.
pi_105299231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mja, ik wil alleen maar aangeven dat het lastig is om de grens te trekken van wie wel en wie niet aangepakt dient te worden.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:31:25 #183
341203 3-voud
pi_105299255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is idd niet meer nodig, Ferry is naar bedje toe. Vast nog napijn van de tandartsbehandeling *)
Vreemd. Tot bloedens toe mij tot een discussie te brengen. Nu de feiten hem om de oren vliegen is meneer met de noorderzon verdwenen.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:32:30 #184
341203 3-voud
pi_105299298
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:30 schreef heartz het volgende:

[..]

Mensen zijn toch afhankelijk van het systeem.
Er wordt al veel te lang op corrupte wijze van het systeem geprofiteerd door prominente figuren.
Dat het volk belazerd wordt om ons als schuldigen aan te wijzen en de meeste slikken het ook nog eens.
Onzin. Je hamert op een systeem wat je niet begrijpt en enkel hekelt omdat daar rotte vissen tussen zitten van horen en zeggen.
Newsflash: dat heb je met elk systeem.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:33:25 #185
341203 3-voud
pi_105299329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mja, ik wil alleen maar aangeven dat het lastig is om de grens te trekken van wie wel en wie niet aangepakt dient te worden.
Daar moet je afspraken over maken dan. Meeste stemmen gelden.
Probeer het simpel te houden.
pi_105299348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vreemd. Tot bloedens toe mij tot een discussie te brengen. Nu de feiten hem om de oren vliegen is meneer met de noorderzon verdwenen.
Tja... het is ook al half 5 he. Misschien moet ie wel van zijn werk naar huis ofzo.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:34:47 #187
341203 3-voud
pi_105299378
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja... het is ook al half 5 he. Misschien moet ie wel van zijn werk naar huis ofzo.
Ik zou blijven zitten. Een kerel is een kerel.
pi_105299400
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Daar moet je afspraken over maken dan. Meeste stemmen gelden.
Probeer het simpel te houden.
Maar wie zouden daar dan over moeten gaan stemmen?

Ik denk gewoon dat het monetairesysteem zoals we dat nu kennen, maar gewoon eens op zijn gat moet. Start all over, zeg maar.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:36:21 #189
341203 3-voud
pi_105299421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar wie zouden daar dan over moeten gaan stemmen?

Ik denk gewoon dat het monetairesysteem zoals we dat nu kennen, maar gewoon eens op zijn gat moet. Start all over, zeg maar.
Denk maar eerst eens goed na over de gevolgen van je mening.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:37:01 #190
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105299436
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Onzin. Je hamert op een systeem wat je niet begrijpt en enkel hekelt omdat daar rotte vissen tussen zitten van horen en zeggen.
Newsflash: dat heb je met elk systeem.
Van horen en zeggen? Wat bedoel je?
Dus corruptie moet toegelaten worden?

Is dit je antwoord over hoe het corrupte systeem aan te pakken: deze valt volgens jou niet aan te pakken.

Dus het is iets goeds dat prominente figuren onze centjes misbruiken voor smerige activiteiten?
pi_105299471
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Denk maar eerst eens goed na over de gevolgen van je mening.
Dat heeft zeker veel gevolgen. Maar zoals het nu gaat, werkt het niet langer. We stellen uit en daardoor worden de problemen alleen maar groter. Zoals al eerder is gezegd is dit systeem gebaseerd op oneindige groei. Zodra er krimp ontstaat, gaat het mis en die tijd komt er aan.

Wil jij je kinderen opzadelen met de shit die komen gaat, of heb je liever dat het nu gebeurt?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2011 16:39:18 ]
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:40:00 #192
341203 3-voud
pi_105299534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:37 schreef heartz het volgende:

[..]

Van horen en zeggen? Wat bedoel je?
Dus corruptie moet toegelaten worden?

Is dit je antwoord over hoe het corrupte systeem aan te pakken: deze valt volgens jou niet aan te pakken.

Dus het is iets goeds dat prominente figuren onze centjes misbruiken voor smerige activiteiten?
Yup, van horen zeggen inderdaad. Ik kan je nergens op feitenkennis betrappen en enkel op wat geroep in de breedte. Dat kan iedereen.

Nogmaals, het systeem is niet corrupt. Er zijn handige pipo's die gaten vinden en zichzelf tot corruptie zetten. Dat kun je afzonderlijk aanpakken. Net zoals je criminelen afzonderlijk aanpakt en niet de hele bevolking als verdachte wegzet.

En je laatste zin slaat nergens op. Lijkt wel of je met slapende ogen leest.

Anniwe, waarom vond je net dat er gemod moest worden? Weer en vraag ontweken.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:41:38 #193
341203 3-voud
pi_105299579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat heeft zeker veel gevolgen. Maar zoals het nu gaat, werkt het niet langer. We stellen uit en daardoor worden de problemen alleen maar groter. Zoals al eerder is gezegd is dit systeem gebaseerd op oneindige groei. Zodra er krimp ontstaat, gaat het mis en die tijd komt er aan.

Wil jij je kinderen opzadelen met de shit die komen gaat, of heb je liever dat het nu gebeurt?
Als ik eerlijk ben denk ik eerder dat we binnen een jaar uit deze crisis krabbelen. Juist de laatste tijd is de enige oorzaak van de crisis al die slechte berichten. Men is angstig en houd de hand op de knip. In de normale gang van economische zaken, tussen bedrijven, is er lang niet zoveel van te merken.
pi_105299606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:40 schreef 3-voud het volgende:

Dat zou ik ook wel willen weten......we moeten namelijk oppassen dat vragen niet met vragen beantwoord gaan worden.....
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:42:41 #195
341203 3-voud
pi_105299617
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel willen weten......we moeten namelijk oppassen dat vragen niet met vragen beantwoord gaan worden.....
Scherp :')
pi_105299667
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben denk ik eerder dat we binnen een jaar uit deze crisis krabbelen. Juist de laatste tijd is de enige oorzaak van de crisis al die slechte berichten. Men is angstig en houd de hand op de knip. In de normale gang van economische zaken, tussen bedrijven, is er lang niet zoveel van te merken.
Klopt, maar dergelijke crises raken natuurlijk altijd als eerste de beurzen e.d. Voor we er zelf echt iets van gaan merken, zijn we wel even verder.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:45:43 #197
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105299729
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Yup, van horen zeggen inderdaad. Ik kan je nergens op feitenkennis betrappen en enkel op wat geroep in de breedte. Dat kan iedereen.
Ik ben jurist. Dus ik heb ervaringen hierin.

quote:
Nogmaals, het systeem is niet corrupt. Er zijn handige pipo's die gaten vinden en zichzelf tot corruptie zetten. Dat kun je afzonderlijk aanpakken. Net zoals je criminelen afzonderlijk aanpakt en niet de hele bevolking als verdachte wegzet.

En je laatste zin slaat nergens op. Lijkt wel of je met slapende ogen leest.

Neem nog een pilletje joh :')
Het systeem is niet corrupt?
Je weet niet watvoor viezerikken er hier in het OM en hoger zitten.
Wat er speelt aan corrupte drugsactiviteiten van hogeraf.
Of ben je ook zo'n Paul de Leeuw fan.

Het lijkt erop dat jij geïndoctrineerd ben door alles wat de maatschappij je graag wil laten geloven.
quote:
Net zoals die post van mij die je bleef vermijden door maar te roepen dat ik het gestolen van je had. Ik doe even net zo volwassen als jij ^O^
pi_105299738
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klopt, maar dergelijke crises raken natuurlijk altijd als eerste de beurzen e.d. Voor we er zelf echt iets van gaan merken, zijn we wel even verder.
Mwa, de laatste keer dat we de crisis gingen merken gingen de benzineprijzen sterk omlaag.... dat zou nu ook wel weer mogen.
Ook de prijzen in de supermarkt gingen omlaag....de 'gewone man' is er nog niet zo slecht uitgekomen. Op de hypothekenshit en leningen na.
Pensioen ga ik toch nooit krijgen dus dat heb ik ook al afgeschreven.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:45 schreef heartz het volgende:

[..]

[..]

Neem nog een pilletje joh :')
Het systeem is niet corrupt?
Je weet niet watvoor viezerikken er hier in het OM en hoger zitten.
Wat er speelt aan corrupte drugsactiviteiten van hogeraf.
Of ben je ook zo'n Paul de Leeuw fan.

Het lijkt erop dat jij geïndoctrineerd ben door alles wat de maatschappij je graag wil laten geloven.

[..]

Net zoals die post van mij die bleef vermijden door maar te roepen dat ik het gestolen van je had. Ik doe even net zo volwassen als jij ^O^
Sorry hoor..... maar jij bent GEEN jurist _O-
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:46:29 #199
341203 3-voud
pi_105299758
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is eerder dat de mens er altijd achteraan sukkelt. Als het bedrijfsleven opleeft, moet de consument er nog even aan wennen voor er weer rijkelijk met geld gesmeten wordt.
Dat is de emotie.

Maar ik wil gewoon aangeven dat ik niet de signalen ontvang van enorme crisis. Ikzelf heb een bedrijf die alle soorten bedrijven bediend. Niet branche afhankelijk. En je hoort van alles, maar een herkenbare tendens is niet aan te wijzen.
Het makkelijke is dat nu de crisis aangegrepen kan worden als schuldige. Maar dit fenomeen heb je om de zoveel jaar wel eens. Ook zonder crisis.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 16:47:27 #200
341203 3-voud
pi_105299792
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:45 schreef heartz het volgende:

[..]

Sorry, dat geloof ik niet.
Dat ik nu meen dat je maar wat zit te lullen is voor mij tijd om je te negeren. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')