Was ik het maar, het is Liv.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:40 schreef El_Matador het volgende:
Is dat nou Liv Tyler of een foto van jou, Loka?
Dan heb je het over het universum zelf, als zijnde dat het nu bestaat en hoe het functioneert. Die wetten zijn overigens zo gefinetuned dat het óf een argument vóór god is, of dat er iets als een multiverse moet bestaan waar we in dit universum nu eenmaal een lucky roll of the dice hebben gehad.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verklaring? Het universum valt niet te "verklaren" anders dan in fysische wetten te vangen. Daar heb je geen religieuze term voor nodig.
En hoe kwam god er? Probleem verschoven.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:41 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dan heb je het over het universum zelf, als zijnde dat het nu bestaat en hoe het functioneert. Die wetten zijn overigens zo gefinetuned dat het óf een argument vóór god is, of dat er iets als een multiverse moet bestaan waar we in dit universum nu eenmaal een lucky roll of the dice hebben gehad.
Met verklaring voor het universum bedoel ik het ontstaan van het universum. Je hebt daar enkel religieuze verklaringen voor en God is daar één van.
?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:41 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dan heb je het over het universum zelf, als zijnde dat het nu bestaat en hoe het functioneert. Die wetten zijn overigens zo gefinetuned dat het óf een argument vóór god is, of dat er iets als een multiverse moet bestaan waar we in dit universum nu eenmaal een lucky roll of the dice hebben gehad.
Met verklaring voor het universum bedoel ik het ontstaan van het universum. Je hebt daar enkel religieuze verklaringen voor en God is daar één van.
Heb jij een niet-religieuze verklaring voor het ontstaan van het universum?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
?
Sorry, ik kan je echt niet meer serieus nemen. En dan noem je jezelf atheist?
Als iemand het contact met de werkelijkheid gedeeltelijk of volledig kwijt is, meestal voor een bepaalde periode. Symptomen die daarbij optreden zijn bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat is nu precies een psychose Straw? Jij weet dat wel uit te leggen denk ik.
Pulserende massa; uitdijend en inkrimpend. Multiverse dus, zoals je al stelde.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:44 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Heb jij een niet-religieuze verklaring voor het ontstaan van het universum?
En hoe ontstijgen die verklaringen het niveau van hypothese en geloof?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pulserende massa; uitdijend en inkrimpend. Multiverse dus, zoals je al stelde.
Waarom begon die massa ooit te bewegen?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pulserende massa; uitdijend en inkrimpend. Multiverse dus, zoals je al stelde.
Niet. Het is slechts een uiting van het simpele feit dat wij de Natuur nooit zullen begrijpen, hoe hard we ons best ook doen. Simpelweg omdat we er zelf deel van uitmaken. Net als dat je nooit je eigen achterhoofd kan zien, zonder spiegels.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:46 schreef Supersoep het volgende:
[..]
En hoe ontstijgen die verklaringen het niveau van hypothese en geloof?
Waarom is een verkeerde vraag.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom begon die massa ooit te bewegen?
ok dan.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:50 schreef El_Matador het volgende:
handjes boven de dekens, kutkloon.
Er was ooit een gigantische lama en die spuugde ons heelal uit.quote:
Zelfs voor de simpelste dingen is het waarom niet te bedenken zonder er religie bij te betrekken. Zonder spiritualiteit heeft niets een reden. Daar kun je ook in geloven, dat doen heel veel mensen.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom is een verkeerde vraag.
Waardoor is een goeie vraag.
Dat weet ik niet natuurlijk. Dan was ik wel schathemeltjerijk en een superwetenschapper. De Aarde is al moeilijk genoeg.
Net zoals religie inderdaad.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet. Het is slechts een uiting van het simpele feit dat wij de Natuur nooit zullen begrijpen
Het zijn aannames zonder nog enige goede fundering en je hebt er net zoveel geloof voor nodig op dit moment als een Goddelijke verklaring. Wetenschappelijk wil ik het dus niet noemen, dus noem ik het beide religieus.quote:Simpelweg omdat we er zelf deel van uitmaken. Net als dat je nooit je eigen achterhoofd kan zien, zonder spiegels.
Maar dat is nog geen religie. God is puur een woord voor religieuzen.
Ik ben te traag voor dit topic. Vandaar mijn ondertitel: spuitelf.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er was ooit een gigantische lama en die spuugde ons heelal uit.
Niks tegenin te brengen, sterk, aardbei.
Je UI heeft nu een kerstmuts nodig.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben te traag voor dit topic. Vandaar mijn ondertitel: spuitelf.
Religie kent regels. Religie is een term met een lading, net als God.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Net zoals religie inderdaad.
[..]
Het zijn aannames zonder nog enige goede fundering en je hebt er net zoveel geloof voor nodig op dit moment als een Goddelijke verklaring. Wetenschappelijk wil ik het dus niet noemen, dus noem ik het beide religieus.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de multiverse-aanname het meest aannemelijk en daar ga ik ook niet snel van afwijken, maar ik ben me ervan bewust dat ik zoiets voornamelijk moet geloven.
Redenen zijn door mensen bedachte dingen. De natuur kent helemaal geen redenen, alleen oorzaak en gevolg. Omdat wij mensen met die harde waarheid niet om kunnen gaan, worden redenen bedacht.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zelfs voor de simpelste dingen is het waarom niet te bedenken zonder er religie bij te betrekken. Zonder spiritualiteit heeft niets een reden. Daar kun je ook in geloven, dat doen heel veel mensen.
Dat is niet de objectieve term religie, dat is de lading die jij eraan verbindt.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Religie kent regels. Religie is een term met een lading, net als God.
Stellen dat je iets niet weet maar iets waarschijnlijk acht heeft werkelijk niets met religie of god te maken. Integendeel; religieuzen weten alles juist veel beter dan anderen. Onterecht, zo heeft de geschiedenis wel bewezen.
Daar ben ik het niet mee eens. Heb weinig zin om er echt inhoudelijk een discussie over te voeren, want daarvoor weet ik er gewoon niet genoeg van af, maar er zijn een hoop interessante onderzoeken en docu's die toch met meer bewijs komen voor een oerknal dan dat er is voor het bestaan van een almachtige schepper.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:51 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Net zoals religie inderdaad.
[..]
Het zijn aannames zonder nog enige goede fundering en je hebt er net zoveel geloof voor nodig op dit moment als een Goddelijke verklaring. Wetenschappelijk wil ik het dus niet noemen, dus noem ik het beide religieus.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de multiverse-aanname het meest aannemelijk en daar ga ik ook niet snel van afwijken, maar ik ben me ervan bewust dat ik zoiets voornamelijk moet geloven.
En je bent pas 19? Hoe moet dat als je Cactus' leeftijd bereikt hebt?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben te traag voor dit topic. Vandaar mijn ondertitel: spuitelf.
Klopt, geef me een minuut.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je UI heeft nu een kerstmuts nodig.
En 6 miljard andere mensenquote:Op woensdag 7 december 2011 01:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is niet de objectieve term religie, dat is de lading die jij eraan verbindt.
De woorden religie en religieus delen misschien dezelfde oorsprong, maar een adjectief kan een bredere betekenis hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Religie kent regels. Religie is een term met een lading, net als God.
Stellen dat je iets niet weet maar iets waarschijnlijk acht heeft werkelijk niets met religie of god te maken. Integendeel; religieuzen weten alles juist veel beter dan anderen. Onterecht, zo heeft de geschiedenis wel bewezen.
Ik geloof juist wel in redenen voor alles. Dat het regent omdat het mensen en dieren in leven houdt, dat wij bestaan om het heelal een doel toe te dichten zodat het zin heeft dat alles bestaat. Een soort van 'het lot'. Dat dingen niet zomaar gebeuren maar dat ze effecten hebben die cruciaal zijn om alles in harmonie te laten blijven. En dat de mens in dit evenwicht de zwakke schakel is.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Redenen zijn door mensen bedachte dingen. De natuur kent helemaal geen redenen, alleen oorzaak en gevolg. Omdat wij mensen met die harde waarheid niet om kunnen gaan, worden redenen bedacht.
Onterecht natuurlijk.
De oerknal heeft zeer zeker bewijs. Een religieuze verklaring van theïsten gaat er dan ook vanuit dat de oerknal afkomstig is van een Schepper, niet dat de oerknal nooit heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Heb weinig zin om er echt inhoudelijk een discussie over te voeren, want daarvoor weet ik er gewoon niet genoeg van af, maar er zijn een hoop interessante onderzoeken en docu's die toch met meer bewijs komen voor een oerknal dan dat er is voor het bestaan van een almachtige schepper.
Oh, dan zit ik niet op te letten.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:59 schreef Supersoep het volgende:
[..]
De oerknal heeft zeer zeker bewijs. Een religieuze verklaring van theïsten gaat er dan ook vanuit dat de oerknal afkomstig is van een Schepper, niet dat de oerknal nooit heeft plaatsgevonden.
Nee, dit gaat om wat er vóór die explosie gebeurde. Dat wemelt enkel van de aannames.
Jawel. Op den duur, als het evenwicht zich gaat instellen naar de nieuw ontstane randvoorwaarden.quote:
Mooi geloof.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik geloof juist wel in redenen voor alles. Dat het regent omdat het mensen en dieren in leven houdt, dat wij bestaan om het heelal een doel toe te dichten zodat het zin heeft dat alles bestaat. Een soort van 'het lot'. Dat dingen niet zomaar gebeuren maar dat ze effecten hebben die cruciaal zijn om alles in harmonie te laten blijven. En dat de mens in dit evenwicht de zwakke schakel is.
Daarom voegen woorden als god en religie(us) dus niets toe.quote:
Er vind helemaal geen evolutie plaats, nergens is het waargenomen.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
...
De mens de zwakke schakel? Wij zijn het meest superieure product van evolutie?!
Maar wij verstoren de harmonie, zo zou je het kunnen zien.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mooi geloof.
Ik zie het precies andersom. De natuur is van zichzelf schitterend genoeg en wij zijn daar een product van.
De mens brengt juist het evenwicht in gevaar.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mooi geloof.
Ik zie het precies andersom. De natuur is van zichzelf schitterend genoeg en wij zijn daar een product van.
Dat komt omdat jij niet kan kijken op de tijdsschaal waarop ik dingen zie. Miljoenen jaren, matthijs. Moeilijk voor te stellen, dat snap ik, maar dat je een boom niet ziet groeien betekent niet dat het niet gebeurt.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:05 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Er vind helemaal geen evolutie plaats, nergens is het waargenomen.
Welke harmonie? Wij maken toch deel uit van het geheel? Wat kunnen wij "verstoren" dan?quote:Op woensdag 7 december 2011 02:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar wij verstoren de harmonie, zo zou je het kunnen zien.
Informatie kan niet ontstaan uit niet informatie. God schiep.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij niet kan kijken op de tijdsschaal waarop ik dingen zie. Miljoenen jaren, matthijs. Moeilijk voor te stellen, dat snap ik, maar dat je een boom niet ziet groeien betekent niet dat het niet gebeurt.
Welk evenwicht?quote:Op woensdag 7 december 2011 02:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De mens brengt juist het evenwicht in gevaar.
quote:Op woensdag 7 december 2011 02:07 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Informatie kan niet ontstaan uit niet informatie.
Jaja.quote:God schiep.
Ik weet zeker dat jij je niet hebt verdiept in evolutie. Ga dat maar eens even doen, het principe is heel simpel en valt makkelijk te bewijzen. Sterker nog, het wordt toegepast bij bijvoorbeeld het verbouwen van gewassen. Door selectie en manipulatie ontstaan er nieuwe soorten gewassen die bijvoorbeeld bestand zijn tegen pesticiden.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:05 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Er vind helemaal geen evolutie plaats, nergens is het waargenomen.
En wie past die manipulatie dan toe, de mens toch.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat jij je niet hebt verdiept in evolutie. Ga dat maar eens even doen, het principe is heel simpel en valt makkelijk te bewijzen. Sterker nog, het wordt toegepast bij bijvoorbeeld het verbouwen van gewassen. Door selectie en manipulatie ontstaan er nieuwe soorten gewassen die bijvoorbeeld bestand zijn tegen pesticiden.
Blanken hebben zich zo ontwikkeld dat ze melk kunnen drinken. Ook een vinding van "god" zeker? Lekker racistisch dan.quote:Op woensdag 7 december 2011 02:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat jij je niet hebt verdiept in evolutie. Ga dat maar eens even doen, het principe is heel simpel en valt makkelijk te bewijzen. Sterker nog, het wordt toegepast bij bijvoorbeeld het verbouwen van gewassen. Door selectie en manipulatie ontstaan er nieuwe soorten gewassen die bijvoorbeeld bestand zijn tegen pesticiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |