Ja, heel actief. Onder een andere naam.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:28 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Ben je ook op dat forum actief Strawberry?
Het houdt je toch wel bezig.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, heel actief. Onder een andere naam.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het idee dat er iemand is die je steunt en onvoorwaardelijke liefde geeft heeft je kracht gegeven, niet God zelf.
quote:Op woensdag 7 december 2011 01:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De christelijke god is niet transcedent want hem wordt allerlei eigenschappen toegedicht in die slechtgeschreven biografie van ze.
Ik ben gewoon atheist. Het is mijn God niet. We hebben het nu over interpretatie van de Bijbel, terwijl ik enkel aankaart dat als verklaring van het universum, de verklaring buiten de ruimte en tijd moet staan.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:23 schreef Lynthy het volgende:
[..]
transcendent, dat is jouw 'almachtige' god evenmin. of heb je de bijbel nooit gelezen?
Mooi.quote:
Een kracht kan dat niet, ik weet wat ik gevoeld heb.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het idee dat er iemand is die je steunt en onvoorwaardelijke liefde geeft heeft je kracht gegeven, niet God zelf.
Psychose oid is een logischere verklaring.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:31 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Een kracht kan dat niet, ik weet wat ik gevoeld heb.
Het begrip "god" voegt niets toe aan "dat deel van de Natuur dat we nooit zullen begrijpen". Het woord, de terminologie, "god" impliceert dat wij mensen daar "contact" mee kunnen maken.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:30 schreef Supersoep het volgende:
[..]
[..]
Ik ben gewoon atheist. Het is mijn God niet. We hebben het nu over interpretatie van de Bijbel, terwijl ik enkel aankaart dat als verklaring van het universum, de verklaring buiten de ruimte en tijd moet staan.
God is zo'n verklaring en net zo sterk als welke andere hypothese je er tegenaan gooit omdat het daarna een geloofskwestie wordt. Je komt met het spaghettimonster en dat is nu eenmaal aangetoond zwak.
Je eigen brein kan rare dingen met je beleving uithalen. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik dingen zag, hoorde of voelde die er niet waren. Out of body experiences en alles. Dit was niet spiritueel maar gewoon mindfuck.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:31 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Ik ook.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:31 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Zeker arrogant inderdaad. Nou ja, ligt eraan hoe je het bekijkt, dat contact maken. We staan in contact met het universum want we ''zijn'' het universum. We zijn gemaakt uit de meest voorkomende elementen / bouwstenen die er te vinden zijn. Dus omdat we het universum ''zijn'', maar dan bewust, staan we er in ieder geval al in contact mee.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het begrip "god" voegt niets toe aan "dat deel van de Natuur dat we nooit zullen begrijpen". Het woord, de terminologie, "god" impliceert dat wij mensen daar "contact" mee kunnen maken.
Dat zou wel heel arrogant zijn, dat wij, nietige onbetekende op twee benen lopende apen contact zouden kunnen maken met "het universum".
Je kunt gewoon niet aanvaarden dat Jezus leeft en mensen echt kracht en liefde geeft. Toen Jezus mensen genas, beslist dat je daar ook een of andere verklaring voor zou proberen te vinden.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Psychose oid is een logischere verklaring.
Wat voegt de term "god" (een religieuze duiding) toe aan "universum" (een fysische term)?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:34 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Zeker arrogant inderdaad. Nou ja, ligt eraan hoe je het bekijkt, dat contact maken. We staan in contact met het universum want we ''zijn'' het universum. We zijn gemaakt uit de meest voorkomende elementen / bouwstenen die er te vinden zijn. Dus omdat we het universum ''zijn'', maar dan bewust, staan we er in ieder geval al in contact mee.
Maar op een niet echt bevredigend niveau natuurlijk.
Ik zou het graag willen aanvaarden als ik het ook maar enigszins plausible vond. Maar dat is niet het geval.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:35 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon niet aanvaarden dat Jezus leeft en mensen echt kracht en liefde geeft. Toen Jezus mensen genas, beslist dat je daar ook een of andere verklaring voor zou proberen te vinden.
Verklaring.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat voegt de term "god" (een religieuze duiding) toe aan "universum" (een fysische term)?
Wat is nu precies een psychose Straw? Jij weet dat wel uit te leggen denk ik.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou het graag willen aanvaarden als ik het ook maar enigszins plausible vond.
Ik geloof mensen die zeggen 3 weken geleden iets gezien te hebben al niet, jij gelooft mensen die 2000 jaar geleden iets meemaakten (en dat dan 300 jaar later wordt opgeschreven) op hun woord?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:35 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon niet aanvaarden dat Jezus leeft en mensen echt kracht en liefde geeft. Toen Jezus mensen genas, beslist dat je daar ook een of andere verklaring voor zou proberen te vinden.
Voor wat?quote:
Een van mijn beste maten had een psychose. Fokking eng om te zien.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat is nu precies een psychose Straw? Jij weet dat wel uit te leggen denk ik.
Verklaring? Het universum valt niet te "verklaren" anders dan in fysische wetten te vangen. Daar heb je geen religieuze term voor nodig.quote:
De holocaust ook? Ja he?quote:Op woensdag 7 december 2011 01:38 schreef matthij5 het volgende:
Ook het universum is door God gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |