abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105282145
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:28 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Ben je ook op dat forum actief Strawberry?
Ja, heel actief. Onder een andere naam.
pi_105282154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, heel actief. Onder een andere naam.
Het houdt je toch wel bezig.
pi_105282159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het idee dat er iemand is die je steunt en onvoorwaardelijke liefde geeft heeft je kracht gegeven, niet God zelf.
Dat denk ik ook.
pi_105282160
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De christelijke god is niet transcedent want hem wordt allerlei eigenschappen toegedicht in die slechtgeschreven biografie van ze. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:23 schreef Lynthy het volgende:

[..]

transcendent, dat is jouw 'almachtige' god evenmin. of heb je de bijbel nooit gelezen?
Ik ben gewoon atheist. Het is mijn God niet. We hebben het nu over interpretatie van de Bijbel, terwijl ik enkel aankaart dat als verklaring van het universum, de verklaring buiten de ruimte en tijd moet staan.

God is zo'n verklaring en net zo sterk als welke andere hypothese je er tegenaan gooit omdat het daarna een geloofskwestie wordt. Je komt met het spaghettimonster en dat is nu eenmaal aangetoond zwak.
Ron Paul 2012
pi_105282172
quote:
Mooi.

Deze ook :
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_105282173
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het idee dat er iemand is die je steunt en onvoorwaardelijke liefde geeft heeft je kracht gegeven, niet God zelf.
Een kracht kan dat niet, ik weet wat ik gevoeld heb.
pi_105282185
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:31 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Psychose oid is een logischere verklaring.
pi_105282191
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:29 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Het houdt je toch wel bezig.
Ja enorm. Kom maar daar posten.
pi_105282194
quote:
8s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:30 schreef Supersoep het volgende:

[..]

[..]

Ik ben gewoon atheist. Het is mijn God niet. We hebben het nu over interpretatie van de Bijbel, terwijl ik enkel aankaart dat als verklaring van het universum, de verklaring buiten de ruimte en tijd moet staan.

God is zo'n verklaring en net zo sterk als welke andere hypothese je er tegenaan gooit omdat het daarna een geloofskwestie wordt. Je komt met het spaghettimonster en dat is nu eenmaal aangetoond zwak.
Het begrip "god" voegt niets toe aan "dat deel van de Natuur dat we nooit zullen begrijpen". Het woord, de terminologie, "god" impliceert dat wij mensen daar "contact" mee kunnen maken.

Dat zou wel heel arrogant zijn, dat wij, nietige onbetekende op twee benen lopende apen contact zouden kunnen maken met "het universum".
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_105282198
quote:

[..]

Je eigen brein kan rare dingen met je beleving uithalen. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik dingen zag, hoorde of voelde die er niet waren. Out of body experiences en alles. Dit was niet spiritueel maar gewoon mindfuck.
pi_105282200
quote:

[..]

Ik ook.

Maar toen had ik een lekker ding in mijn armen en 120 mg MDMA in mijn lijf. :*

pi_105282208
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het begrip "god" voegt niets toe aan "dat deel van de Natuur dat we nooit zullen begrijpen". Het woord, de terminologie, "god" impliceert dat wij mensen daar "contact" mee kunnen maken.

Dat zou wel heel arrogant zijn, dat wij, nietige onbetekende op twee benen lopende apen contact zouden kunnen maken met "het universum".
Zeker arrogant inderdaad. Nou ja, ligt eraan hoe je het bekijkt, dat contact maken. We staan in contact met het universum want we ''zijn'' het universum. We zijn gemaakt uit de meest voorkomende elementen / bouwstenen die er te vinden zijn. Dus omdat we het universum ''zijn'', maar dan bewust, staan we er in ieder geval al in contact mee.

Maar op een niet echt bevredigend niveau natuurlijk.
Ron Paul 2012
pi_105282213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Psychose oid is een logischere verklaring.
Je kunt gewoon niet aanvaarden dat Jezus leeft en mensen echt kracht en liefde geeft. Toen Jezus mensen genas, beslist dat je daar ook een of andere verklaring voor zou proberen te vinden.
pi_105282225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:34 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Zeker arrogant inderdaad. Nou ja, ligt eraan hoe je het bekijkt, dat contact maken. We staan in contact met het universum want we ''zijn'' het universum. We zijn gemaakt uit de meest voorkomende elementen / bouwstenen die er te vinden zijn. Dus omdat we het universum ''zijn'', maar dan bewust, staan we er in ieder geval al in contact mee.

Maar op een niet echt bevredigend niveau natuurlijk.
Wat voegt de term "god" (een religieuze duiding) toe aan "universum" (een fysische term)?

pi_105282226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:35 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Je kunt gewoon niet aanvaarden dat Jezus leeft en mensen echt kracht en liefde geeft. Toen Jezus mensen genas, beslist dat je daar ook een of andere verklaring voor zou proberen te vinden.
Ik zou het graag willen aanvaarden als ik het ook maar enigszins plausible vond. Maar dat is niet het geval.
pi_105282236
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat voegt de term "god" (een religieuze duiding) toe aan "universum" (een fysische term)?
Verklaring.
Ron Paul 2012
pi_105282237
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou het graag willen aanvaarden als ik het ook maar enigszins plausible vond.
Wat is nu precies een psychose Straw? Jij weet dat wel uit te leggen denk ik.
pi_105282244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:35 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Ik geloof mensen die zeggen 3 weken geleden iets gezien te hebben al niet, jij gelooft mensen die 2000 jaar geleden iets meemaakten (en dat dan 300 jaar later wordt opgeschreven) op hun woord?

Dat noem ik op zijn minst achterlijk.

pi_105282245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Verklaring.
Voor wat?

pi_105282248
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor wat?
Het universum.
Ron Paul 2012
pi_105282250
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:36 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Wat is nu precies een psychose Straw? Jij weet dat wel uit te leggen denk ik.
Een van mijn beste maten had een psychose. Fokking eng om te zien.

Je bent jezelf niet meer. Maar dan ook echt niet meer.

pi_105282253
Ook het universum is door God gemaakt.
pi_105282256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:37 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Het universum.
Verklaring? Het universum valt niet te "verklaren" anders dan in fysische wetten te vangen. Daar heb je geen religieuze term voor nodig.

pi_105282258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 01:38 schreef matthij5 het volgende:
Ook het universum is door God gemaakt.
De holocaust ook? Ja he? O+

pi_105282261
sja

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')