SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update Persconferentie 5-12-2011SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update 7-12-11
Begonnen met sloop van winkelcentrum 't Loon
Logboek calamiteit parkeergarage Het Loon
- Download
[ Bericht 1% gewijzigd door ikbenonline op 08-12-2011 20:33:51 ]
Op de auto's staat Beelen.quote:
Haha dat was een foute copy/pasequote:Op dinsdag 6 december 2011 23:42 schreef trabant het volgende:
[..]
Op de auto's staat Beelen.
Ik heb nog nooit een aannemer zien delen.
Ik denk dat de verzakkingen niet tijdens de bouw zijn begonnen. Dat zou wel erg zuur zijnquote:Op dinsdag 6 december 2011 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
5mm per jaar.. tja als dat op een heel gebied is valt dat niet zo snel op.. en als de constructie stijf is valt dat ook niet heel rap op natuurlijk als t beperkter gebied is
maar t loon staat 46 jaar oid? 5mm per jaar.. 230mm sinds de bouw?
t blijft wel heerlen he :wquote:Op dinsdag 6 december 2011 23:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat de verzakkingen niet tijdens de bouw zijn begonnen. Dat zou wel erg zuur zijn
geen idee.. maar ik denk dat wij in ons broek pissenquote:Op dinsdag 6 december 2011 23:51 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me af hoe ze verder gaan als ze bij de sloopwerkzaamheden een lekkende waterleiding tegenkomen die jarenlang heel geleidelijk grond heeft weggespoeld onder de poer.
Daar zou ik voorzichtig mee zijn, voor je het weet zakt de grond onder je voeten wegquote:Op dinsdag 6 december 2011 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen idee.. maar ik denk dat wij in ons broek pissen
Ah crap dan zakt straks half nederland de grond in NOES!!!!quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:56 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Daar zou ik voorzichtig mee zijn, voor je het weet zakt de grond onder je voeten weg
Ach, naar mijn bescheiden mening, het hangt als een kaartenhuis aan elkaar momenteel. En als je van een kaartenhuis een kaart weghaalt, flikkert de hele zooi in elkaar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ah crap dan zakt straks half nederland de grond in NOES!!!!
ja want de grote rioolen bieden scheidings vlakken he!quote:Op woensdag 7 december 2011 00:07 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Ach, naar mijn bescheiden mening, het hangt als een kaartenhuis aan elkaar momenteel. En als je van een kaartenhuis een kaart weghaalt, flikkert de hele zooi in elkaar.
Maar de rest van Nederland mag toch hopelijk toch wel beter gefundeerd zijn.?
Deze word heel slechtquote:Op woensdag 7 december 2011 00:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja want de grote rioolen bieden scheidings vlakken he!
De aannemer is destijds wel al tijdens de bouw failliet gegaan.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat de verzakkingen niet tijdens de bouw zijn begonnen. Dat zou wel erg zuur zijn
Kijk daar heb je het al....quote:Op woensdag 7 december 2011 00:16 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
De aannemer is destijds wel al tijdens de bouw failliet gegaan.
twitter:MitchellOnline twitterde op woensdag 07-12-2011 om 08:10:16De sloop bij #tLoon is begonnen! http://t.co/NdT3gLgz #loon #heerlen reageer retweet
En jij denkt dat daar nog geen onderzoek naar is gedaan?quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:51 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me af hoe ze verder gaan als ze bij de sloopwerkzaamheden een lekkende waterleiding tegenkomen die jarenlang heel geleidelijk grond heeft weggespoeld onder de poer.
Delen in de kosten, ja.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:42 schreef trabant het volgende:
[..]
Op de auto's staat Beelen.
Ik heb nog nooit een aannemer zien delen.
ja de zijkant van c&a ligt al openquote:Op woensdag 7 december 2011 09:24 schreef Nina-Sanders het volgende:
is er eigenlijk al wat gesloopt?
twitter:tLoonHeerlen twitterde op woensdag 07-12-2011 om 09:27:08Totaal overzicht voorbereidingen buiten #tLoon en start afknabbelen kant C&A. http://t.co/ndtQ2aoV reageer retweet
Hoe ga je ze helpenquote:Op woensdag 7 december 2011 09:41 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ga straks even helpen.
Ben toch in de buurt.
jaquote:Op woensdag 7 december 2011 10:00 schreef CaptainCookie het volgende:
Er wordt toch maar een deel gesloopt?
nope, wel bewoners die foto's twitteren.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:57 schreef Ireth het volgende:
Is er nergens een webcam aan de andere kant??
die kans is heel gering, bij de renovatie/verbouwing van 2003 zijn de meeste stukken verwijderdquote:Op woensdag 7 december 2011 11:46 schreef baniekje het volgende:
Vooral omdat er asbest vrij kan komen.
ze zijn ermee bezig, die wat op t dak van de schouwburg staatquote:Op woensdag 7 december 2011 12:42 schreef Staal het volgende:
Is de webcam gevallen? Zoiets hoor ik namelijk maar kan even niet kijken.
parkeerdek voor c&a?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:26 schreef zjroentje het volgende:
Ik zie dat ze nu ook met het parkeerdek voor de C&A bezig zijn.
ze staan nu alle 3 op http://www.greenhood.nl/Heerlen/quote:Op woensdag 7 december 2011 15:24 schreef danilel het volgende:
@Ynske, heb je een link van die ene cam?
Heb 'm al gevonden!
dat is oud nieuwsquote:Op woensdag 7 december 2011 16:16 schreef Drebbelman het volgende:
Ha, was er niet iemand hier die dit al eerder wist te vertellen:
http://www.nu.nl/binnenla(...)euren-in-t-loon.html
Overigens, is een vergelijkbaar iets (zakken van parkeerdek) niet ook ooit de reden geweest dat er op het schouwburgplein niet meer permanent geparkeerd mocht worden?
quote:Op woensdag 7 december 2011 16:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Oh excuses...
*geeft het door aan nu.nl*
quote:Vandaag delen ze gratis bij Promiss een boek van Paul van Loon uit: donker in de kelder. Wegens zakkingen in de lijsten
quote:Holte mogelijk oorzaak van verzakking Heerlen
Laatste update: 7 december 2011 18:07 info Bekijk op de kaart
HEERLEN - Mogelijk is een ondergrondse holte op een diepte van tussen de 30 en 55 meter de oorzaak van de verzakking van een deel van winkelcentrum 't Loon in Heerlen.
Dat blijkt uit een woensdag door de gemeente Heerlen vrijgegeven geologisch onderzoek.
Het gaat vooralsnog om een veronderstelling. De holte kan veroorzaakt zijn door uitspoeling van kalklagen. Tien jaar geleden verzakte door onopgehelderde oorzaak vlakbij 't Loon een stuk grond van 15 kubieke meter.
Het ontstaan van holtes op meer dan 30 meter diepte is een langdurig proces. Het is mogelijk veroorzaakt door de aardbeving van 1992.
Aan de mijngangen als oorzaak wordt getwijfeld. Dan zou de verzakking groter zijn. Ook stromend grondwater als oorzaak wordt onwaarschijnlijk geacht.
Dat kan niet tot het verlies van zoveel zand hebben geleid. Ook stijgend mijnwater lijkt geen oorzaak. Sterker nog, dat zou juist voor tegendruk onder kleilagen kunnen zorgen, aldus het rapport.
voor de liefhebbers staan hier nog een paar mooie emails enzo.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:16 schreef Drebbelman het volgende:
Ha, was er niet iemand hier die dit al eerder wist te vertellen:
http://www.nu.nl/binnenla(...)euren-in-t-loon.html
Overigens, is een vergelijkbaar iets (zakken van parkeerdek) niet ook ooit de reden geweest dat er op het schouwburgplein niet meer permanent geparkeerd mocht worden?
welk nieuwsquote:Op woensdag 7 december 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoor net op het nieuws dat men al tijden wist dat het verzakte, en dat ze gewaarschuwt zijn.
Er was dertig jaar geleden al voor gewaarschuwd.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoor net op het nieuws dat men al tijden wist dat het verzakte, en dat ze gewaarschuwt zijn.
Verzakte het toen ook al?quote:Op woensdag 7 december 2011 19:45 schreef Staal het volgende:
[..]
Er was dertig jaar geleden al voor gewaarschuwd.
Pfff. Niet normaal dat dit naar buiten komt.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
voor de liefhebbers staan hier nog een paar mooie emails enzo.
Ik zou inderdaad niet graag zien dat er ineens allemaal e-mails van mij, met 06-nummer en al op internet komen.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Pfff. Niet normaal dat dit naar buiten komt.
Wow.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Eens. Ik vind wel dat het publiceren van deze mailwisseling een publiek belang dienst, maar dat soort gegevens hadden moeten zijn afgeschermd.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:02 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad niet graag zien dat er ineens allemaal e-mails van mij, met 06-nummer en al op internet komen.
Dit!quote:Eens. Ik vind wel dat het publiceren van deze mailwisseling een publiek belang dienst, maar dat soort gegevens hadden moeten zijn afgeschermd.
Grond gaat niet ineens schuiven natuurlijk..gat of niet. Er moet een aanleiding zijn geweest.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:46 schreef Ynske het volgende:
^^ wat Staal zegt.
In de tijd dat er gebouwd werd was dat al bekend.
T zou me dan ook niets verbazen als t uiteindelijk over t hele gebied wat nu bebouwd is en ooit moeras was problemen gaat geven
Of een oorzaak: http://en.wikipedia.org/wiki/Karstquote:Op woensdag 7 december 2011 20:30 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Grond gaat niet ineens schuiven natuurlijk..gat of niet. Er moet een aanleiding zijn geweest.
kalksteen die wordt aangetast door water is zeer goed mogelijk natuurlijk, het is immers een bekend fenomeen. Vraag is alleen waarom dit nu ineens op die plek gebeurd, en niet in de rest van de regio in deze extreme mate. Dan moet de looprichting of concentratie van water in de bodem toch zijn veranderd zou je zeggen.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:32 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Of een oorzaak: http://en.wikipedia.org/wiki/Karst
Ben dat logboek aan het lezen; damn, daar is wel veel aan vooraf gegaan zeg! In september nog zijn twee gescheurde kolommen omstort (gewapende schil om de bezweken kolom heen). Dit heeft dus niet geholpen.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Inmiddels helemaal doorgelezen, wat een verhaal zegquote:Op woensdag 7 december 2011 19:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt ontzettend tof werk.quote:Op woensdag 7 december 2011 17:23 schreef ACT-F het volgende:
Alle webcams op één site:
http://www.euregion-magazine.nl/index.php/nl/home/t-loon-live
Hap hap hap! Luchtfoto:
[ afbeelding ]
quote:Onder 't Loon is een gangenstelsel met duizenden hamsters aangetroffen, AH is niet bereikbaar voor commentaar
Ja, maar volgens mij veroorzaakt dat juist een verlaagde grondwaterstand. Als het al een effect heeft, zou dat het probleem niet juist moeten verminderen?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Vlak over de grens bij Heerlen zit trouwens Garzweiler, een enorm bruinkolenmijn in Dagbouw, waar enorm veel grondwater moet worden weggepompt om hem droog te houden
Je krijgt stroming in het grondwater waardoor zaken uitspoelen?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:09 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij veroorzaakt dat juist een verlaagde grondwaterstand. Als het al een effect heeft, zou dat het probleem niet juist moeten verminderen?
Op de L1 Live video stream 2 te zien. Maar zonder flitslampen dus zal wel niets zijn.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:47 schreef ACT-F het volgende:
Zojuist ambulance gearriveerd. Te zien op de webcam
waren die net niet aan bij het arriveren?quote:Op donderdag 8 december 2011 19:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Op de L1 Live video stream 2 te zien. Maar zonder flitslampen dus zal wel niets zijn.
Net wel, maar dat hebben ze inmiddels uitgedaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Op de L1 Live video stream 2 te zien. Maar zonder flitslampen dus zal wel niets zijn.
van het terrein af kwam wel iemand naar de poort rennenquote:Op donderdag 8 december 2011 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Weet niet, keek pas toen jeACT-F 't zeitoen reed die nog achteruit, en waren de lampen iig niet aan.
En de vent loopt op het dooie gemak het terrein op.....
Dat idd. Het lijkt erop dat ze de discussie uit de weg gaan die kon ontstaan nadat het onveilige deel gesloopt is: tot waar sloop je precies? Tot waar precies is het onveilig? De grenzen die ze nu trekken vind ik zeer arbitrair. Had heel het complex aan elkaar gezeten, hadden ze dan heel het winkelcentrum gesloopt, omdat 5% staat te verzakken? Had heel Heerlen aan elkaar vast gezeten, hadden ze dan heel Heerlen gesloopt? (Bij wijze vanquote:Op donderdag 8 december 2011 20:00 schreef CafeRoker het volgende:
Het lijkt er trouwens op dat ze begonnen zijn met het slopen aan de kant waar het gebouw nog het stevigst is. Aangezien ze juist snel wilden slopen om een instorting voor te zijn is dat best wel vreemd.
Nou, de ambiance is er niet minder om, ook nu de ambulance weg is. Het is nog steeds kil en koud daarop die cam!quote:
De flat is wel veilig (zeggen ze), dus geen probleem toch?quote:Op donderdag 8 december 2011 20:18 schreef ikbenonline het volgende:
Ik bekijk net deze prachtige video en zie bij de laatste paar seconden iemand met een geel jasje in de flat? Zie het zelf hier
We hebben live beeld als er wat verkeerd gaat.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De flat is wel veilig (zeggen ze), dus geen probleem toch?
Precies. Mooiquote:Op donderdag 8 december 2011 20:26 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Dat idd. Het lijkt erop dat ze de discussie uit de weg gaan die kon ontstaan nadat het onveilige deel gesloopt is: tot waar sloop je precies? Tot waar precies is het onveilig? De grenzen die ze nu trekken vind ik zeer arbitrair. Had heel het complex aan elkaar gezeten, hadden ze dan heel het winkelcentrum gesloopt, omdat 5% staat te verzakken? Had heel Heerlen aan elkaar vast gezeten, hadden ze dan heel Heerlen gesloopt? (Bij wijze van). Punt is, door met het veilige deel te beginnen vermijdt je precies die discussie dus.
edit:quote:Het lijkt er trouwens op dat ze begonnen zijn met het slopen aan de kant waar het gebouw nog het stevigst is. Aangezien ze juist snel wilden slopen om een instorting voor te zijn is dat best wel vreemd.
Als heel toevallig één van de slopers na dit project een jaartje met sabbatical of een wereldreisje gaat maken, weten we waar het door komtquote:Op vrijdag 9 december 2011 08:08 schreef baniekje het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)at__voor_Loon-sloper
Wrang voor de winkeliers...
Heel vreemd. Een ondernemer die daar een pand (of plek voor de pinautomaat) huurt heeft weinig te schaften met afspraken die de VvE heeft gemaakt met de sloper, tenzij de huurder ermee akkoord is gegaan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:08 schreef baniekje het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)at__voor_Loon-sloper
Wrang voor de winkeliers...
Dat zullen ze achteraf wel zeggen ja.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:13 schreef zjroentje het volgende:
Er zit echt niks meer in die pinautomaat hoor. Daar geloof ik niks van.
quote:De burgemeester heeft de winkeliers beloofd dat hun inventaris niet opduikt op Marktplaats.
Raar, als huurder van vastgoed kan je toch niet het eigendomsrecht op inventaris worden afgenomenquote:Als de slopers onze kluis bergen, gaan we ervan uit dat we dat horen. Dan pas bepalen we voor wie het geld is.” Hoeveel geld er nog in zit, wil SNS niet zeggen; wel dat het maximale vulbedrag 250.000 euro is.
Dit gaat tegen mijn opvoeding in, ik heb altijd geleerd netjes te zijn met spullen van anderen.quote:Privacygevoelige zaken als boekhoudingen worden verbrand.
Dat denkt SNS zelf ook:quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:13 schreef zjroentje het volgende:
Er zit echt niks meer in die pinautomaat hoor. Daar geloof ik niks van.
Dat is photoshop jaquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:44 schreef The6thgate het volgende:
De flat ziet er nu iets anders uitZag 'm net bij iemand op facebook voorbij komen, maar vraag me af of het fotosoep is.
[ afbeelding ]
Kende 'm nog nietquote:
Je ziet het meteen, kijk maar naar de koepel.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Kende 'm nog nietraakte vooral even in twijfel doordat er erg veel serieuze reacties waren
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013quote:Schoenmaker 't Loon krijgt spullen terug
De schoenmaker van winkelcentrum 't Loon in Heerlen heeft vrijdagmiddag spullen teruggekregen die gered zijn uit de sloop.
Het gaat om inventaris van de schoenmakerij van Raimondo Fattaccio die gesloopt is omdat het winkelcentrum ernstig is verzakt. Dat heeft sloopbedrijf Beelen bekendgemaakt op een persconferentie. Slopers zijn vandaag zijn winkel binnen gegaan en hebben de spullen naar buiten gehaald. De schoenmaker dacht dat hij niets meer van zijn winkel zou terugzien en was blij verrast toen bleek dat hij zijn klanten hun spullen kan teruggeven. Het gaat bijvoorbeeld om schoenen die mensen ter reparatie hadden gebracht.
Uit de andere 9 winkels kon tot nu toe niets gered worden. De sloper acht de kans daarop klein.
Ahw, dat is wel sympathiek! Die grote winkelketens draaien zo weer. Maar zo`n schoenlapperij.. dat is meestal een bijna museale bij elkaar verzamelde collectie machines, gereedschappen en materialen. In veel gevallen is hier niet echt makkelijk om aan te komen. Erg tof van die sloper dus!quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:10 schreef danilel het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
De schoenen van de klanten, das mooi, maar ook zijn gereedschap en apparatuur?quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:10 schreef danilel het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De schoenen van de klanten, das mooi, maar ook zijn gereedschap en apparatuur?
Dit is toch heel erg krom.... Ze mochten zelf het pand niet in, omdat het te gevaarlijk was en plots de grond kon wegzakken, en de slopers mogen er gewoon doorheen lopen...quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:31 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus.
http://www.limburger.nl/a(...)oeg_voor_schoenmakerquote:Kerstmis valt vroeg voor schoenmaker
Geen woorden hadden Sabrina en Raimondo Fattaccio toen zij vrijdag van sloper Wim Beelen hun hele bezit uit schoenmakerij Sta Sterk in 't Loon in Heerlen erugkregen.
Door onze verslaggever
HEERLEN
De Fattaccio's waren door de Harderwijkse sloper naar de bouwplaats bij winkelcentrum 't Loon gelokt. Toen zij daar aankwamen ging een van de containers open en daarin bleek hun hele verloren gewaande bezit te staan. Alle machines, de schoenen van de klanten en zelfs het ingelijste diploma van schoenmakersgezel Raimondo Fattaccio. "Hier hebben we geen woorden voor. Het ene moment verlies je alles en dan krijg je alles terug. Kerstmis valt vroeg dit jaar", reageert de dolgelukkige schoenmaker. Binnenkort openen zij een - tijdelijke - nieuwe zaak in een deel van het voormalige Rabogebouw aan de Promenade II in Heerlen.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:01 schreef EdVe het volgende:
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)oeg_voor_schoenmaker
Ik snap heel veel, echter de sloper heeft het eigendom over de te slopen inboedel niet van de eigenaren/ondernemers verkregen, maar de eigenaar van het pand waar de ondernemers slechts huurders waren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:59 schreef Haplo het volgende:
het houden van de inhoud van de sloop is heel normaal.
puin is geld waard, sloop kost geld.
het verschil hier tussen is de aanneem som, dus alles wat beelen meer voor zijn "puin" krijgt is winst.
dit wordt altijd zo gedaan in dit soort projecten, ook ivm het genoemde claim verhaal.
Jep, das sympathiek.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:31 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus.
enquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:54 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]![]()
Dit vind ik dan wel weer tof.
[..]
Ik snap heel veel, echter de sloper heeft het eigendom over de te slopen inboedel niet van de eigenaren/ondernemers verkregen, maar de eigenaar van het pand waar de ondernemers slechts huurders waren.
Hoe kan een vastgoed eigenaar het bezit van de huurder aan een sloper overdoen, zonder dat de huurders hiervoor tekenen![]()
Onrechtmatigheid is misschien in de haast geschied?
Stel dat bij je buren brand uitbreekt, behoort jouw inboedel dan aan de brandweer?
Voordat je een zwembad aan water in je flatscreen bij de verzekering declareert?
Ik weet niet hoe de regels zijn met noodsloop. Ik kan me voorstellen dat er in de wet iets is geregeld waarmee wordt voorkomen dat persoonlijke ongelukken worden geriskeerd voor materiële zaken, zonder eindeloos bureaucratisch geneuzel. Anderzijds wil je ook niet dat die spullen dan vervolgens op marktplaats geraken, dan zou bijvoorbeeld C&A concurrentie krijgen van zijn eigen ellende, dus vernietiging van die spullen ligt dan voor de hand. Er zal dan in die regelgeving ook wel zijn geregeld voor wie de kosten en het risico is, neem ik aan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 08:03 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik het zo hoor neig ik ernaar dat de inventaris als verloren beschouwd is, daardoor door een of andere verzekering overgenomen is en dat die blijkbaar zonder medeweten van de huurders dit handjeklap met de sloper gedaan heeft. Gewoon andermans spullen weggeven kan in ieder geval niet.
Fijn iddquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
En de schoenmaker heeft ook onderdak: http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
Leuk, zo'n verhaal waarin alles goed komt voor de kerst.
gaan er nog mensen van hier daarheen?quote:Benefiet 't Loon op 28 december
De benefietavond voor de ondernemers van winkelcentrum 't Loon in Heerlen wordt op 28 december gehouden in het Parkstad Limburg Theater in Heerlen.
Ondernemersorganisatie MKB Parkstad organiseert de avond, waarvan de opbrengst met name is bedoeld voor de kleine zelfstandige ondernemers. Het programma van de avond is nog niet bekend.
Dat klinkt mij wel enigszins logisch in de oren, de inboedelverzekeraar zou dat misschien kunnen doen. Nietig beschouwen van de inboedel... hmmmm......quote:Op zaterdag 10 december 2011 08:03 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik het zo hoor neig ik ernaar dat de inventaris als verloren beschouwd is, daardoor door een of andere verzekering overgenomen is en dat die blijkbaar zonder medeweten van de huurders dit handjeklap met de sloper gedaan heeft. Gewoon andermans spullen weggeven kan in ieder geval niet.
Ja, je bent verdwaald. Althans, je dramatiseert nogal. Op basis van de flarden berichtgeving is niet duidelijk wat er nu wel en niet overlegd is. En als je auto total-loss verklaard is en je hebt je schade vergoed gekregen bepaal je ook niet meer wat de verzekering met het wrak doet.quote:Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Dat klinkt mij wel enigszins logisch in de oren, de inboedelverzekeraar zou dat misschien kunnen doen. Nietig beschouwen van de inboedel... hmmmm......
Maar dan zou je als ondernemer dus volledig buiten spel worden gezet, en geen rechten hebben ten aanzien van je eigen "levenswerk".
Word je als kleine detailhandel toch gewoon niet serieus genomen, maar aan de kant gezet als een kind terwijl de "volwassenen"* praten.
(*volwassenen = symbolisch bedoeld voor de verzekeringsmaatschappij, gemeente en sloper die het even onderling regelen).
Ook best wel walgelijk dat de kleine zelfstandige het weer eens aflegt tegen het systeem.
Zijn dat nou mensenrechten, je jaren de pleuris werken en mogen toekijken als het onder je handen vandaan word gerukt.
Ik ga me steeds meer schamen, en steeds dieper schamen, om Nederlander te zijn. Zo horen we toch niet elkaar om te gaan?
Of ben ik nou verdwaald?
Nee, die ga ik morgen ophalen.quote:Op zondag 11 december 2011 19:32 schreef Nina-Sanders het volgende:
Is de ingang met de neonverlichting nu al gesloopt?
Dat logo is wel al weg volgens mij.quote:Op zondag 11 december 2011 19:32 schreef Nina-Sanders het volgende:
Is de ingang met de neonverlichting nu al gesloopt?
Die superzware machines staan nu op de instabiele parkeergarage?quote:Op maandag 12 december 2011 08:56 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat logo is wel al weg volgens mij.
Foto vanuit de flat:
[ afbeelding ]
Verzekeraars staan niet bekend om hun geweldige dienstverlening. The name of the game is nl. winst maken en dat doe je door zo min mogelijk te garanderen tegen de hoogste premie.quote:Op zondag 11 december 2011 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Vindt het trouwens erg fout dat die verzekeraars niet thuis geven. Naming and Shaming!
Valt mee hoor, voor een klein extra bedrag kan men een hoop waardevolle spullen redden. Het voornaamste criteria zou moeten zijn dat het veilig kan geschieden.quote:Op zondag 11 december 2011 15:45 schreef john6 het volgende:
Als men de inboedel zou willen redden zoals bij de schoenmaker, dit is zeker mogelijk. Alleen de kosten van deze operatie zullen dan tig keer de kosten overschrijden van wat het spul waard is.
Ze staan nu in de parkeergarage.quote:Op maandag 12 december 2011 08:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die superzware machines staan nu op de instabiele parkeergarage?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |