herkenningquote:Op dinsdag 6 december 2011 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
(Verder kletst hij ons de oren van het hoofd.Ik geniet echt op de momenten dat Sasha op school is en Oscar even vrij spel heeft. Zo enorm gezellig, alles benoemen, overal over willen praten. Normaal kletst hij ook wel, maar dat verdwijnt vaak in het tumult van twee spelende jongetjes. )
Nouja, hier was het soms wel een beetje ondersneeuwenquote:Op dinsdag 6 december 2011 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, beetje wel idd. Ondersneeuwen is op zich niet echt een woord dat van toepassing is op Oscar![]()
maar doordat ze altijd samen zijn krijgt hij gewoon weinig kans om zijn eigen spel te ontwikkelen. Sasha heeft natuurlijk wel alleen-tijd met mij tijdens Oscar's slaapje, maar andersom was dat er nooit.
Ik bedacht me ook dat ik straks als Sasha op school zit met Oscar kan gaan zwemmen!Dat doen we nu eig. veel te weinig, maar ja, in je eentje met twee naar het zwembad zie ik niet zitten.
Oeh. Da's heftig idd. Ik had als baby ook hd en gelukkig hadden ze toen, hoewel vrij kort schijnt, al spreidbeugels. Daardoor is mij een dergelijke operatie op latere leeftijd bespaard gebleven.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:56 schreef mefke79 het volgende:
Be, better safe dan sorry zou ik zeggen. Bij een vriendin van mij kwamen ze er vorig jaar achter dat haar heupafwijking in haar babytijd niet goed gecorrigeerd is. Nu is ze begin dertig en te jong voor nieuwe heupen, terwijl dat eigenlijk wel nodig is. Dus grote ok gehad waarbij haar heupkom gebroken en weer rechtgezet is. Dat voorkom je liever.
Same herequote:Op dinsdag 6 december 2011 13:45 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Oeh. Da's heftig idd. Ik had als baby ook hd en gelukkig hadden ze toen, hoewel vrij kort schijnt, al spreidbeugels. Daardoor is mij een dergelijke operatie op latere leeftijd bespaard gebleven.
lol!quote:
Ja, nou ja, zo doen wij het nu eigenlijk ookquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij leren het Senna niet, hoor, oom of tante zeggen. Als iemand zo graag genoemd wil worden, leert hij/zij het haar zelf maar
Nee, maar ik ben wel jaren gewend geweest mijn ouders met u aan te spreken. Mijn vader noem ik nog steeds u, ook al is al jaren geleden aangegeven dat dat niet meer nodig was.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:24 schreef miss_sly het volgende:
Kennelijkwil je dat jouw zoons je met u aanspreken? Dat kan, hoor, maar kun je dan ook uitleggen waarom?
We hebben geen Sinterklaasjournaal gekeken, geen schoen gezet, dus wat dat betreft was het wel rustiger voor hem. Toch pakt hij er nog genoeg van mee.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe is het verder gegaan met m bodpa? Omdat ie sintstress had... Gaat het zimdelijkheidsgebeuren ook alweer beter?
Verdomd, het is dus nog erger dan ik dacht: hij zegt tegen vrijwel alles op wielen "tractor".quote:Op woensdag 7 december 2011 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha Claudia, ik moet altijd zo om je lachen.Maat hebben scooters bij jullie vier wielen? Modern Amsterdams gedoe!
Lars reageert nog steeds op melk, het is niet weg geweest.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
Hè Karin, reageert Lars weer op melk? Ook dat had ik niet meegekregen. Wat naar! Ik kan me voorstellen dat je dat vooral lastig vindt met het oog op het kinderdagverblijf in de toekomst. Bij grotere kinderen gaat zoiets bovendien sneller mis. Ze hebben bij ons maar een melkmoment, namelijk tijdens de lunch. Misschien scheelt dat? Ze hoeven niet de hele tijd op te letten dan, toch?
Ja dat moet ik op den duur wel gaan doen inderdaad, dan issie er zelf ook waakzaam op.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Karin ik heb dana uitgelegd dat ze geen melk mag hebben omdat ze daar allergisch voor is en rode vlekker krijgt. Dus als iemand haar nu melk aanbiedt dan zegt ze zelf " nee dat mag ik niet want ik ben allergisch"
dus dat zou je lars ook kunnen leren?
Tis echt een papa kind hoor.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:15 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm Necole, ergens vind ik dat helemaal niet zo fijn klinken..
Ja hij doet dat heel erg. In het weekend zal het hem niet eens opvallen als ik er niet ben. Papa moet met hem uit bed, papa moet brood en drinken pakken, papa moet hem aankleden, papa moet met hem en de hond wandelen, als papa naar de wc moet staat ie voor de wcdeur te huilen omdat papa weg is. Soms is het wel een vervelend want mijn lief kan in het weekend niks. Nu vind ie het vaak zelf ook wel leuk maar moet papa eens aan mama komen. We noemen hem ook wel eens ons anticonceptiemiddelquote:Op woensdag 7 december 2011 10:23 schreef Sorbootje het volgende:
Jeetje! Dat hij zo aan zijn vader hangt.. En natuurlijk snap ik wel dat jij hem daar niet de hele dag laat staan
ja als je ze uitlegt dat ze anders buikpijn of jeukende vlekjes krijgen denk ik dat ze dat soort dingen graag in de gaten houden.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ja dat moet ik op den duur wel gaan doen inderdaad, dan issie er zelf ook waakzaam op.
je hoort het vaak trouwens he, dat kinderen het zelf ook goed in de gaten houden.
Ik herken het! Waaaar blijft mijn papa nou?? Maar nu dus ineens stukken minder, was gewoon een (redelijk korte) fase gelukkig. Want ik vond het stiekem toch niet zo heel leukquote:Op woensdag 7 december 2011 10:22 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Tis echt een papa kind hoor.
Ik laat hem natuurlijk ook niet de hele dag daar staan (onze achterdeur is trouwens in de woonkamer). Maar zodra ie d ekans heeft gaat ie er wel weer staan. Als ik bv Mikael op moet halen van school dan wil ie liever niet meer: Nee papa zo huis!! Als ik hem dan op de klok laat zien dat papa nog niet thuis komt dan gaat ie wel mee.
Als ik Matthias moet verschonen of fles of wat dan ook staat hij alweer bij de deur te wachten!
Ik vind het ook altijd heel onwerkelijk hoor, als ze een nachtje uit logeren zijn terwijl we thuis zijn. Stil in huis, niet nog even een kus en de dekens rechtleggen voor we gaan slapen etc. etc.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Dat laatste kan ik me heeeel goed voorstellen, BE
Wij kunnen aanstaande zaterdag ongestoord slapen en zondagmorgen uitslapen! We gaan zaterdagavond naar de oudejaarsconference van Maarten van Rossumen dan gaat ze logeren bij opa en oma in Hoorn. Wat zal het weer vreemd zijn, opstaan zonder ons immer vrolijke, dansende en zingende meisje, maar ook wel lekker, uitslapen
Teveel vezels kunnen juist voor verstopping zorgen als hij er niet voldoende bij drinkt.quote:Op woensdag 7 december 2011 08:59 schreef Troel het volgende:
Dilemma inderdaad bodpa, is een potje wellicht een gulden middenweg?
Hier begint de verstopping van Ruben gelukkig beter te gaan (denk ik). Hij klaagde al heel lang over buikpijn, meestal vlak voordat hij moest poepen. Behoorlijk aantal keren naar de huisarts geweest, ook urine laten checken, kweken, noem maar op. Geen parasieten, maar uiteindelijk via een rontgenfoto gezien dat hij inderdaad een verstopping heeft. Dus lactulosestroop oid gekregen. Een van de dingen om dit te voorkomen is natuurlijk voldoende vezels eten. Maar dat is nou juist het probleem.
Groenten eet hij nog steeds niet/nauwelijks. Ja, verstopt, als je het heeeeel goed verstopt. Verder eet hij hier thuis alles al volkoren (brood, pasta, zilvervliesrijst, crackers, ontbijtkoek).
Wat kan ik nog proberen om meer vezels te introduceren? Mijn inspiratie laat me in de steek en blijkbaar is dit dus niet genoeg nog
ja sinds vorige week, ze moet er wel echt aan wennen voordat ik weer aan het werk ga, en eigenllijk gaat het best goed, ze huilt wel, maar niet meer ontroostbaar en ook niet meer continu...quote:Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gaat je mini nu ook naar het kdv BJ?
Wel lekker even tijd voor jezelf!
Fruit eet hij ruim voldoende (geef dat juist meer omdat hij de groente laat staan). Vochtopname is eerder aan de vele kant, dan aan de weinige kant (een van de punten waarom ook zijn urine gecontroleerd is, de buitensporige hoeveelheid die hij drinkt en plast en dergelijke).quote:Op woensdag 7 december 2011 14:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Teveel vezels kunnen juist voor verstopping zorgen als hij er niet voldoende bij drinkt.dan
help je hem met al die volkorenproducten juist minder dan je zou denken.
Ik zou persoonlijk erg waken voor voldoende vocht intake.
En verder, in fruit zitten ook vezels, misschien kun je daar wat mee? En dan liever de hele vrucht dan het sap.
Elin heeft nu ook zo'n fase, ze eet brood, ei en danoontjesquote:Op woensdag 7 december 2011 21:29 schreef wickie het volgende:
Claudia, we zijn nog niet eerder geweest, we hadden voor vandaag een afspraak maar die is verschoven.
Vorige week is ze door de kno arts volledig nagecheckt en was er niks aan de hand, alles was rustig.
Het zou kunnen dat er wat sluimert wat niet doorzet.
Knijpfruit wil ze niet, pap wil ze ook niet, soep wil ze ook niet meer. Alleen nog brood, af en toe pizza en gekookt ei () en ik probeer op mn vrije dagen te varieeren met beleg op een tosti.
Ik zal over een paar weken ook weer eens haar laten wegen.
En dat is vaak lastig want vaak hebben ze dan dat het 1 keer vies was en daarna niet weer willen proberen. Mijn middelste niet hoor. Die proeft alles zo weer, maar de oudste wilde dat nooit. Dat was vorige week vies dus nu ook nog!quote:Op donderdag 8 december 2011 11:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik las ergens dat aan een smaak wennen 20 keer proeven kost. Ik grapte al, een maand lang elke dag spruitjes
In dat geval is een dietist best een verstandige keuze (dit jaar worden ze nog vergoed, volgend jaar niet.)quote:Op woensdag 7 december 2011 21:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Fruit eet hij ruim voldoende (geef dat juist meer omdat hij de groente laat staan). Vochtopname is eerder aan de vele kant, dan aan de weinige kant (een van de punten waarom ook zijn urine gecontroleerd is, de buitensporige hoeveelheid die hij drinkt en plast en dergelijke).
Claudia, qua vetten kan ik het me eigenlijk ook niet voorstellen, hij eet zijn boterhammen gewoon met halvarine/margarine en eet ook vleeswaren, vlees en dergelijke wel (waar het vlees ook gewoon vetten bevat en in sommige gevallen er ook in gebakken wordt).
Allergoloog staat voor maart gepland. Dank voor het meedenkenquote:Op donderdag 8 december 2011 12:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
In dat geval is een dietist best een verstandige keuze (dit jaar worden ze nog vergoed, volgend jaar niet.)
Maar ik kan je ook vertellen dat als zijn eetpatroon eruit ziet als wat je nu omschrijft en je zegt dat ook bij de dietist, dat je dan weinig nieuws gaat horen. Onze dietist verwees ons naar een allergoloog omdat zij vond dat het niet aan de voeding kon liggen als zij het zo beoordeelde. En wat jij omschrijft komt goed overeen met hoe het hier was.
Succes ermee
Jaël heeft een loopfiets en deed hetzelfde, ik denk dat ze het gevoel een beetje moeten krijgen en dat ze dan vanzelf meer gaan zitten. Jaël gaat nu sommige stukjes zitten dan komt ze tenminste een beetje vooruit, maar veelal staat ze nog zo en dan gaat ze nauwelijks vooruit.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:54 schreef mefke79 het volgende:
Vraagje: ons buurjongetje kan fietsen op een echte fiets. Dus nu wil Driekus ook. Wiel dus van de wishbonebike gehaald zodat ie een loopfiets heeft. Maar hoe krijg ik em nu zo ver dat ook gaat zitten? Hij blijft staan en loopt dan met de fiets tussen zijn benen (wat en niet werkt en er niet uitziet).
We noemen haar regelmatig Es-neequote:Op donderdag 8 december 2011 21:30 schreef Ssserpente het volgende:
Stiem, je meisje is echt zo koppig als pokhout, hè?Ergens mss ook juist wel geruststellend om te weten dat niets helpt. Kan me voorstellen dat je je er dan makkelijker bij neerlegt. Of blijf je toch proberen?
Dat heeft Ruben ook (die zit trouwens al op gym, hier kan dat vanaf 2 jaar), maar desondanks kan hij dat nog echt nietquote:Op vrijdag 9 december 2011 10:45 schreef simmu het volgende:
uhm, selene is een dusdanige reus dat iedereen die haar ziet en niet kent denkt dat ze allang op de basisschool zit. ik ben as we speak in onderhandeling over gym, wat bij ons pas start vanaf 4 jaar, maar waar ze echt allang aan toe is
Het is heel herkenbaar! Ik zie het bij Lena nu ookal, trouwens. Mijn idee is dat naar het kinderdagverblijf of naar opa en oma gaan spannend en leuk is en veel afleiding biedt. Thuis storten ze steevast in, en als ze zich niet helemaal fit voelen lijken ze thuis veel minder veerkrachtig en weerbaar te zijn.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ze kan werkelijk alleen maar huilen. Thuis, weliswaar, want op de opvang bij oma is er schijnbaar niets aan het handje.
Ook dat, ja! En ach, daar zijn opa's en oma's voor.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:06 schreef Asyniur het volgende:
Vraag me soms af of hij echt wel zo'n engeltje is, of dat ze heel veel door de vingers zien.
Dat is ook hoorquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook dat, ja! En ach, daar zijn opa's en oma's voor.
Bij mijn middelste heeft dat ook nooit gewerkt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:11 schreef oeke het volgende:
Buuf, wat ik me afvroeg he? Je zegt dat je kinderen altijd moeten proeven en ik hoor dat wel vaker, maar toch vraag ik me af hoe je dat aanpakt bij een 2 jarige.
Ik wil niet Ko zijn mond open houden en er iets tegen zijn zin in duwen. En dat zou dan wel het geval zijn.
wat schattig (en lief)quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:29 schreef miss_sly het volgende:
... zag ik Senna weer bij het meisje staan om haar te troostenWel handig voor de juffies, zo'n extra juffie erbij
en deze ook ...lief hoorquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:11 schreef oeke het volgende:
Ko komt elke ochtend uit zijn bed naar ons bed toe gelopen, nog slaperig met zijn speen en knuffelshirt en kruipt dan lekker tegen mij en mijn dikke buik aan. Dat is zo gezellig.
wat knap!!quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:21 schreef Asyniur het volgende:
Mag ik hier ook even trots doen?
papa heeft het 1x voorgedaan
Jaleesa, beterschap voor je kleine propje
Dan past hij zeker wel op een 12-inchfietsje. Zou ik liever dat doen dan een loopfiets, daar is hij denk ik toch vrij snel op uitgekeken...quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wauw, dat laatste klinkt echt schattig, Stiemie.
wow, Claudiaquote:Op vrijdag 9 december 2011 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
M'n Facebookvrinden hebben het al gezien:
[ afbeelding ]
Het bed is een groot succes! Hij begon meteen te glunderen toen hij het bed zag omdat hij besefte dat hij zelf in en uit bed kon klimmen, boeken kon pakken en de lamp aan en uit kon doen. Vanavond wilde hij per se naar bed, om kwart voor 7 al, en hij is meteen gaan slapen. Ik ben benieuwd whtat de nacht brengt.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:33 schreef Asyniur het volgende:
[ afbeelding ]
met een klein beetje inslaaphulp van mama
zo vraagt Jan regelmatig, als we boodschappen gaan doen en tegen de zon in lopen (mits dat ding schijnt natuurlijk) of de zon uit mag.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh Ivan, wat knap zeg!
Leuk bedje hoor Claudia!!
En WOLF!! feestvarkentje!
Van harte gefeliciteerd kereltje!!!
We liepen gister het zwembad uit, het was al donker.
Lars wees naar de lucht en zei: "mama kijk! lamp uit!"
Zo'n mooie kinderlogica he....![]()
Dat kon ik ook nooit. Daarom hebben we sinds kort een infrarood webcam. Daar is deze foto van.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:12 schreef geppie het volgende:
[..]![]()
Ik heb bijna geen éen 'slapende' foto van onze draak, ben veel te bang dat ik haar wakker maak
Ja, dat voelt zeker zo! Vooral omdat de dames van CB+ vooral begrip toonden voor mijn zorgen, maar ook voor mijn ongenoegen vwb de uitlatingen van de juf.quote:Op zondag 11 december 2011 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Fijne uitslag, McLaura! Ik krijg het idee dat je heel goed geholpen wordt. Voel je dat zelf ook zo?
Ik had het er laatste toevallig over met de juf van ons kdv. "Een vriendin van me heeft een zoontje..."quote:Op zondag 11 december 2011 20:51 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ja, dat voelt zeker zo! Vooral omdat de dames van CB+ vooral begrip toonden voor mijn zorgen, maar ook voor mijn ongenoegen vwb de uitlatingen van de juf.
Na de observatie op de psz ga ik bij mezelf te rade of ik Thijs wel (bij die juf) op de psz wil laten. Eigenlijk wil ik hem een derde dagdeel naar een andere juf, om te zien of dat beter gaat.
bijgelezen!quote:Op zondag 11 december 2011 20:51 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ja, dat voelt zeker zo! Vooral omdat de dames van CB+ vooral begrip toonden voor mijn zorgen, maar ook voor mijn ongenoegen vwb de uitlatingen van de juf.
Na de observatie op de psz ga ik bij mezelf te rade of ik Thijs wel (bij die juf) op de psz wil laten. Eigenlijk wil ik hem een derde dagdeel naar een andere juf, om te zien of dat beter gaat.
Wat lief dat je er naar vraagt! Het was erg klein, maar erg leuk!quote:Op zondag 11 december 2011 17:53 schreef Asyniur het volgende:
Poppejans, hoe was het feestje van Wolf?
Zoiets zei het CB ook, spelenderwijs en vooral niks opdringen. Ik laat het potje dus maar in het zicht staan zodat hij er af en toe op kan met broek aan.quote:Op maandag 12 december 2011 09:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars noemt het ook vaak als hij moet poepen, en wil dan ook op het potje. Hij heeft nu denk ik een keer of vijf op het potje gepoept.
Ik zet hem op het potje voor de tv, of met iets van speelgoed in de hand anders issie zo weer foetsie
Ja, en die gezichtsuitdrukkingen er dan soms ook bij hahaquote:Op maandag 12 december 2011 10:33 schreef Twinkly het volgende:
Ik had het idee dat Wolf zelf heel goed weet wat hij "brabbelt" maar dat wij, domme volwassenen, het gewoon nog niet verstaan! Omdat hij echt hele verhalen houdt en je dan af en toe een bekend woordje of zinnetje voorbij hoort komen.
Ooh wat leuk zeg!quote:Op maandag 12 december 2011 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Ik vond het zo grappig hoe hij Niels ging roepen vanaf het aankleedkussen toen jij hem aan het verschonen was
joh, ze heeft de gang wel 10x gezien vandaag.. en toen moest ik keihard naar beneden rennen omdat ze weet hoe de voordeur open moet blijkbaarquote:Op maandag 12 december 2011 19:10 schreef Ssserpente het volgende:
En de gang oid? Laatste keer, anders...
hier niet. en met een beetje pech eindigt ravi dan doorgaans binnen zeg, een seconde of 30, naast zn zus op de gang en gaan ze spelen. of hard in koor huilen, ken ookquote:
Hier ook niet zonder iets te zeggen, zeg ik dat dan?quote:Op maandag 12 december 2011 19:19 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn laatste reactie was nav Troel dr post. Straffen zonder een woord te zeggen, is namelijk niet mijn manier.![]()
Jij niet, maar DJMO wel. En daar staat mijn post direct onder.quote:Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier ook niet zonder iets te zeggen, zeg ik dat dan?(< niet bot bedoeld ofzo, maar ik doelde gewoon op dat ik ze hier ook rustig op de gang zet als ze vervelend zijn, maar ik leg wel uit waarom)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |