abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2011 @ 07:57:36 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_105240901
De Peuters:

17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
29 februari 2008: Kyelle, dochter van Tjabbobabbekaai
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 10-12-2011 09:18:31 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105241350
Zojuist is bekend geworden dat hij is overleden aan een longembolie :(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_105241574
Vooropgesteld dat ik het echt heel erg vind...zou je dit niet beter in de slowchat kunnen bespreken? Het heeft niets met peuters te maken.

Nogmaals, wil niets afdoen aan je verdriet hierover, denk dat het daar meer op zijn plaats is.

:*
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:10:06 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105241802
*; Ik kreeg het niet verwoord, maar wilde idd hetzelfde zeggen.

En dan on-topic.
Ik ben vorige week met Oscar bij de fysio geweest omdat we het idee hadden dat hij toch nog steeds een beetje scheef trok. Heel overdreven gezegd loopt hij soms een beetje als een krab, zo half zijwaarts. :)
De fysio was het idd met ons eens dat er wat verschil zit. Bijv bij het opstaan. Als je hem op zijn knietjes zet en dan op laat staan dan kan hij dat met zijn linkerbeen zonder problemen, met rechts gaat hij meteen steun zoeken met zijn hand. De spierspanning is daar dus iets minder sterk.
We moeten nu met hem gaan oefenen met op 1 been staan en proberen te stimuleren dat hij zijn rechterbeen goed gebruikt met traplopen enzo. Dus niet steeds links voor en aansluiten.

Ook keek ze nog even naar zijn heupjes en ze had het gevoel dat daar ook wat in haperde op rechts. Ze vroeg me zelf thuis ook eens te voelen, bijv. na het in bad gaan, omdat hij dan mss wat ontspannener zou zijn. Maar idd voelen wij ook verschil bij het draaien met zijn beentjes. Op rechts draait hij met zijn lichaampje mee.

Ze zou dus nu een verwijsbrief voor de ha schrijven met als advies dat we toch een keer een foto van zijn heupen gaan laten maken.
Geen idee wat daar dan uit zou kunnen komen of wat er met een uitslag gedaan zou kunnen worden, maar ik ben toch wel blij dat ik bij de fysio aan heb geklopt.
Beter nu even goed uitzoeken dan dat hij later flink klachten zou krijgen.

/lang verhaal

(Verder kletst hij ons de oren van het hoofd. O+ Ik geniet echt op de momenten dat Sasha op school is en Oscar even vrij spel heeft. Zo enorm gezellig, alles benoemen, overal over willen praten. Normaal kletst hij ook wel, maar dat verdwijnt vaak in het tumult van twee spelende jongetjes. )
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:26:40 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_105242090
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:10 schreef Brighteyes het volgende:

(Verder kletst hij ons de oren van het hoofd. O+ Ik geniet echt op de momenten dat Sasha op school is en Oscar even vrij spel heeft. Zo enorm gezellig, alles benoemen, overal over willen praten. Normaal kletst hij ook wel, maar dat verdwijnt vaak in het tumult van twee spelende jongetjes. )
herkenning :) Sinds Ruben en Jochem "uit elkaar zijn" zie je Jochem gewoon groter worden, terwijl hij anders een beetje ondersneeuwde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:29:25 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105242132
Ja, beetje wel idd. Ondersneeuwen is op zich niet echt een woord dat van toepassing is op Oscar :D ;) maar doordat ze altijd samen zijn krijgt hij gewoon weinig kans om zijn eigen spel te ontwikkelen. Sasha heeft natuurlijk wel alleen-tijd met mij tijdens Oscar's slaapje, maar andersom was dat er nooit.

Ik bedacht me ook dat ik straks als Sasha op school zit met Oscar kan gaan zwemmen! *O* Dat doen we nu eig. veel te weinig, maar ja, in je eentje met twee naar het zwembad zie ik niet zitten. ;)
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:31:16 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_105242176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, beetje wel idd. Ondersneeuwen is op zich niet echt een woord dat van toepassing is op Oscar :D ;) maar doordat ze altijd samen zijn krijgt hij gewoon weinig kans om zijn eigen spel te ontwikkelen. Sasha heeft natuurlijk wel alleen-tijd met mij tijdens Oscar's slaapje, maar andersom was dat er nooit.

Ik bedacht me ook dat ik straks als Sasha op school zit met Oscar kan gaan zwemmen! *O* Dat doen we nu eig. veel te weinig, maar ja, in je eentje met twee naar het zwembad zie ik niet zitten. ;)
Nouja, hier was het soms wel een beetje ondersneeuwen ;) Ruben is heel erg "grote broer" naar Jochem toe en ontzettend beschermend.

Met zijn drieën zwemmen vind ik niets. Ook omdat Jochem zwemmen gewoon helemaal niet leuk vindt :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105244398
Be, better safe dan sorry zou ik zeggen. Bij een vriendin van mij kwamen ze er vorig jaar achter dat haar heupafwijking in haar babytijd niet goed gecorrigeerd is. Nu is ze begin dertig en te jong voor nieuwe heupen, terwijl dat eigenlijk wel nodig is. Dus grote ok gehad waarbij haar heupkom gebroken en weer rechtgezet is. Dat voorkom je liever.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105246669
Oscar :) ik zou ook liever nu erachter komen iets aan de heupen en dat ze er nog wat makkelijks aan kunnen doen dan op latere leeftijd.

Wij hebben vanmiddag weer "kleine stapjes"en "opvoed"les.
En we krijgen vanmiddag te horen wanneer met mogen gaan kijken naar het andere kdv.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105250100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:56 schreef mefke79 het volgende:
Be, better safe dan sorry zou ik zeggen. Bij een vriendin van mij kwamen ze er vorig jaar achter dat haar heupafwijking in haar babytijd niet goed gecorrigeerd is. Nu is ze begin dertig en te jong voor nieuwe heupen, terwijl dat eigenlijk wel nodig is. Dus grote ok gehad waarbij haar heupkom gebroken en weer rechtgezet is. Dat voorkom je liever.
Oeh. Da's heftig idd. Ik had als baby ook hd en gelukkig hadden ze toen, hoewel vrij kort schijnt, al spreidbeugels. Daardoor is mij een dergelijke operatie op latere leeftijd bespaard gebleven.
pi_105251620
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:45 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Oeh. Da's heftig idd. Ik had als baby ook hd en gelukkig hadden ze toen, hoewel vrij kort schijnt, al spreidbeugels. Daardoor is mij een dergelijke operatie op latere leeftijd bespaard gebleven.
Same here :Y

Van Thomas is in der tijd een echo gemaakt. Hij lag in stuit, maar volgens mij heb je direct een indicatie als een van de ouders het ook had?
pi_105251832
Yups, Lente heeft ook een echo gehad en is oké bevonden. :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:11:46 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105253526
En Evie ook, ook ivm langdurige stuitligging, maar ook geen afwijkingen...

Pfff hier ben ik dan echt echt echt bij de peuters ;) . wat een ontzettend druk, maar ook heel gezellig weekend, Sinterklaas, verjaardag, gister dierentuin.. en nu zijn wel allemaal wel een beetje moe. Evie hield het allemaal supergoed vol, was gezellig, heeft genoten en gelachen, maar merkt vandaag toch wel dat het heftig was al die drukte, Evie is iets meer prikkelbaar... Net een paar uur met Lena gespeeld, heel gezellig! Ook wel even wat duwen en trekken en niet willen delen, maar uiteindelijk lagen ze samen te rollebollen en te lachen op de bank O+ Zo lief!!
En OMG mijn meisje is ook echt een peuter, het gaat zo snel allemaal.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105253656
DIe vriendin had ook een spreidbroek gehad, maar het bleek toch niet helemaal goed gegaan en dat is versterkt door de groei. Ze kwamen er pas achter toen een sportblessure geen sportblessure bleek. Ze had wel heftige pijn in haar zwangerschap, maar ja, bekkenpijn hoort er bij...bleek dus een andere oorzaak te hebben in dit geval.

Ik heb vandaag overleg gehad met de huisarts over Driekus en zijn medicijnen. Omdat de inzichten over die onderhoudsdosering aan het wijzigen zijn, moeten we stoppen/afbouwen. Als dan blijkt dat hij niet zonder kan en meer klachten krijgt (benauwd, meer hoesten, ziek) dan moeten we bellen en worden we overgedragen aan de kinderarts. Ik vind het prima, vermoed ook wel dat hij niet zonder kan, dan heb ik liever dat ze er een keer goed naar kijken.
pi_105264943
Zo zou ik er ook tegenaan kijken, Mef. Wordt er iig weer goed naar gekeken. :)

Vanmorgen met Lente naar de huisarts geweest. Dr diarree is ws een virus virus dat nog wel een week aan kan houden en dr oor is iets ontstoken dus neusspray meegekregen.

Verder lijkt ze met ups en downs te herstellen. Vanmorgen en nu was/is ze erg vrolijk en vanmiddag juist weer huilerig.

Maar dr praatjes nemen weer toe gelukkig. Ze zegt heel vaak heel nuffig 'even' voor een aankondiging van een activiteit. "Even kjant lesen. Uit!'

Ook kan ze heel gedecideerd 'Nee, mama' zeggen.

En er komt steeds vaker een 'ik' en 'jou' voorbij. Hoewel taalkundig natuurlijk hartstikke leuk, ben ik me wel al aan het bedenken hoe ik de 'jij' tzt kan ombuigen naar een 'u'. Want ik heb liever niet dat ze me gaat tutoyeren. :)
pi_105265120
Oeps. Dubbel.

[ Bericht 91% gewijzigd door Ssserpente op 06-12-2011 19:36:33 ]
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 20:24:13 #17
5428 crew  miss_sly
pi_105268153
Wil je dat echt, Ssserpente, dat je wil dat Lente 'u' gaat zeggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105268213
Het verbaast mij ook eerlijk gezegd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105268316
:+
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 20:28:45 #20
5428 crew  miss_sly
pi_105268389
De smiley was niet duidelijk genoeg, denk ik :D ik vroeg me al af of ik je zo verkeerd had ingeschat :o :D
pi_105268398
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:27 schreef Ssserpente het volgende:
:+
lol! _O- Ik sloeg steil achterover van verbazing en was al aan het peinzen hoe je haar "u" aankunt leren :') Stommerd!!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 20:29:19 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105268421
ik dacht al dat ik de enige was :@ ik heb mijn ouders ook altijd gewoon je en jou genoemd. U zeggen tegen vreemde mensen of tegen m'n grootouders heb ik als vanzelf over genomen van m'n ouders, goed voorbeeld doet goed volgen denk ik dan maar. Jan zegt tegenwoordig tegen idereen dank U wel menir/mevouw etc..

m'n dochter geef ik geen eens antwoord meer als ze u tegen me zegt. ik voel me al oud genoeg zonder dat ze me be-u't zeg maar :+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105268446
Wehehehe, de manier om mijn tante te pesten was haar "tante" noemen :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105269922
ja hier ook. Wij zeggen heel overdreven tante *insert naam* om die ene tante aan te duiden. Ik heb serieus 8 tantes aan de ene kant en 7 aan de andere, maar alleen die ene noemen we 'tante'. Al merk ik wel dat ik nu tante *insert naam* tegen mijn zusje zeg als ik met Driekus over haar heb. Neemt ie niet over. Hij blijft haar gewoon bij haar naam noemen (of de naam van haar man of de combi van haar naam + naam man, ook als zij er alleen is), dus zonder tante. Ik vind alles best.
pi_105270208
Ja, precies zo ging het bij ons ook Mefke :D

Onze neefjes en nichtje, de kinderen van de zus van mijn man, moeten ons oom R en tante A noemen. Wij wilden Niels gewoon de voornamen aanleren, maar zij willen dus ook liever tante en oom genoemd worden. Dat voelt zo raar en ouderwets (en ik voel me dan zo oud }:| ), zelf zeiden wij dat nooit (behalve tegen die ene tante dus ;)).
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 21:09:58 #26
5428 crew  miss_sly
pi_105270310
Wij leren het Senna niet, hoor, oom of tante zeggen. Als iemand zo graag genoemd wil worden, leert hij/zij het haar zelf maar :+
pi_105270377
Amber en Tess zeggen geen oom en tante tegen mijn zwager en zusje. Willen ze zelf niet. Noa hoeft ook geen tante vicky te gaan.zeggen. Daarnaast hoeven ze ook geen u te zeggen tegen opa en de oma's.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105270539
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij leren het Senna niet, hoor, oom of tante zeggen. Als iemand zo graag genoemd wil worden, leert hij/zij het haar zelf maar :+
Ja, nou ja, zo doen wij het nu eigenlijk ook :P Ik heb op Niels' verjaardag laatst wel nadrukkelijk zijn oom en tante aangewezen en gezegd dat is jouw tante.../ jouw oom... En als we tegen onze neefjes/ nichtje over elkaar praten zeggen we ook gewoon A. en R.
Moeten jouw neefjes/ nichtjes jullie oom en tante noemen?
Niels hoeft ook geen u tegen zijn oma's en opa's te zeggen.
pi_105270573
Zo willen mijn schoonouders graag opa en oma *achternaam* genoemd worden, en mijn ouders juist weer opa *voornaam* en oma *voornaam* ...ik vind dat met die achternamen ook zo ouderwets
pi_105270701
Toen er nog huisdieren.waren was het opa en oma poes en.oma swiffie. Nu de huisdieren er niet meer zijn is het opa t en oma g en oma w (voornamen dus)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:19:51 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105270828
voordeel van Friese schoonfamilie; Evie en Liene hebben een opa en oma (mijn ouders) en een pake en beppe... lekker duidelijk :D
en we gebruiken hier ook geen oom en tante, we noemen onze broer, zusjes en zwager, schoonzus gewoon bij de voornaam.
pi_105270856
Mijn moeder is oma voornaam of oma hondje (van die VPRO serie O+). Mijn schoonmoeder is oma voornaam en haar man opa snor :D Mijn schoonvader is opa Mossel (en dat vindt hij niet leuk :+ maar ja, Zeeland he) en zijn vrouw oma voornaam.
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:21:54 #33
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105270920
hier word het wel u tegen opa en oma later. voorlopig is het opa en oma achternaam
Schoonzus en zwager zijn zelf begonnen tegen hun zoon Tante Barbara en Ome Peter en dat zegt hun zoontje nu, en ik vind het wel prima.
Maar eerst leren we Roy zelf te gaan praten ;)
Kregen trouwens te horen dat het spreken links op de hersenen zit, en dat zou opzich positief nieuws zijn aangezien die kant groter is dan zijn rechterhersenhelft.
Maar anderzijds Links is wel tijdelijk verlamd geweest.

Mefke keertje extra kijken kan nooit kwaad natuurlijk.
Lente met een virusje en beginnende oorontsteking, het houd ook maar niet op ook he, beterschap maar weer :*

[ Bericht 31% gewijzigd door _Bar_ op 06-12-2011 21:32:37 ]
pi_105270956
mijn schoonmoeder wil ook graag Oma *voornaam* genoemd worden. Maar wij zeggen altijd oma *achternaam* omdat het zo grappig klinkt. Dus zegt Seb dat ook altijd. En zij hem maar verbeteren. Of oma Speedy maar geloof dat ze dat helemaal geen succes vond. _O-

Mijn ouders zijn ook opa en oma *achternaam* en mijn schoonvader is dan weer opa *voornaam* en zijn vriendin alleen *voornaam*.

Seb noemt mijn zus alleen bij de voornaam, haar vriend ome *voornaam* en mijn zwager en schoonzusje oom en tante. :D snappen jullie het nog

Hij moet het zelf maar weten wat hij zegt, ik vind het allemaal prima.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 21:27:17 #35
5428 crew  miss_sly
pi_105271212
Nee hoor, ik heb liever niet dat mijn neefjes ons oom en tante lemen, maar het mag wel als ze willen. Willen ze niet, gelukkig :P

Mijn ouders zijn opa voornaam en omi voornaam. Mijn moeder wilde absoluut niet oma achternaam worden, want zo noemde wij vroeger de moeder van mij vader en daar had ze op z'n zachtst gezegd geen goede band mee. Schaaps ouders zijn opa voornaam en oma voornaam. En allemaal je, geen u hier.
pi_105271376
Wij hebben ook een Opa Snor hier. Opa Snor is met Grote Oma (volgens M) die zeker twee koppen kleiner is dan Kleine Oma (mijn moeder). ~O>

M. was vanmiddag aan het opsommen wat hij allemaal van Sinterklaas had gekregen. Ik zei dat hij ook een remise had gekregen waarop ik nuffig 'Niet, die heb jij gekocht, want jij bent Zwarte Piet, jij koopt de cadeaus!' terug kreeg. :o

Gelukkig vond ie later dat het wel bij Sinterklaas vandaan kwam, maar de schrik sloeg me om het hart. Veel te vroeg om nu al te weten hoe het zit.
pi_105271501
hier wel oom ... en tante ...
eigenlijk gebruikelijk hier, meer cultureel en gewoonte dan een soort krampachtige beleefdheid :)

opa en oma zijn opa/oma 'voornaam' al was het maar omdat ze ook allemaal een andere achternaam hebben dus kunnen we ze net zo goed bij de voornaam noemen :P

Hier wordt verder geen u gezegd, maar ik wil strakjes wel dat de meisjes mijn opa en oma's en B's oma met u aanspreken. Ohja en mn opa en oma wilden oop en grootje genoemd worden :D mij best :P
:)
pi_105271765
Grootje, dat klinkt schattig O+

Haha Bodpa :D Ik heb ook het idee dat Niels nog steeds denkt/ weet dat de cadeau's gewoon van ons komen. Hij vindt het misschien niet logisch omdat hij niet echt een cadeau van Sinterklaas en zwarte piet gekregen heeft? (Behalve dan op dat Sinterklaasfeest, hmm..) Hij heeft wel echt pepernoten gekregen van een zwarte piet in de stad, dus dat zegt hij wel steeds als we het erover hebben.
Ik heb steeds de neiging om het gewoon te bevestigen wat hij zegt, omdat dat natuurlijk ook de waarheid is.
pi_105271791
Hier geen u, wij zeggen gij en ge :P
pi_105272633
Zo 'zitten' wij met de oma van mijn man. Die noemt hij zelf oma (en ik inmiddels ook, ik heb geen eigen opa/oma meer) maar daar snap Driekus de ballen van. Hij heeft al drie oma's (mijn moeder, mijn mans moeder en mijn mans stiefmoeder) en dan zou dit nummer 4 zijn. Je ziet em denken 'hier klopt iets niet'. Vooral als we zeggen dat we naar oma gaan. Dan gaat hij dus roepen: oma L, oma C of oma J en dan zeggen wij: "nee oma...eh...oma".

Opa's en oma's zijn oma/opa + voornaam trouwens. Wel begint ie zelf er ook andere namen aan te geven om aan te geven welke opa hij bedoelt. Dus opa België heet ook weleens opa saxofoon, maar als ie em ziet is het opa F, hoe logisch.
pi_105272814
De oma van M is ouwe oma.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_105273036
Hoe is het verder gegaan met m bodpa? Omdat ie sintstress had... Gaat het zimdelijkheidsgebeuren ook alweer beter?
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:04:26 #43
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105273332
mijn oma is ook gewoon oma niet moeilijker maken.
pi_105273696
Ik maak het ook niet moeilijker, dat doet is dus zelf...

Ook een leuke: Driekus heeft twee knuffels. Een grijze hond en precies dezelfde hond in het tja, goldenretrieverbruin/geel zeg maar. Maar hij kent die kleur niet, dus de grijze hond heet grijze woefie en de andere grote woefie. Waarom grote? Omdat Tienus er ook eentje heeft in die kleur, maar die een maatje groter dan zijn eigen knuffel. Mooi toch hoe ze dat dan zelf oplossen. Kan ik nou echt van genieten, die vindingrijkheid.
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:11:50 #45
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105273858
ik bedoelde het ook niet vervelend, hebben het hier ook wat makkelijker omdat er hier nog niet gesproken word ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 22:23:26 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105274635
Jan plakt bij er bij iedereen zelf tante voor (of ome) tegenwoordig. Zo noemt hij de man van Maffemuts ook Ome Chips (en nee, die voert Jan geen chips ofzo :P ) ... of de eigenaresse in een van de winkeltjes hier Tante Joke (nou heet mijn eigen tante ook zo, dus da eigenlijk wel makkelijk.) Qua opa's en oma's is 't makkelijk. Hij heeft maar één opa en dat is of gewoon opa of Opa Auto vanwege de nieuwe auto die opa kortgeleden gekocht heeft ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105276670
Dat is hier net zo, mignonne, oom en tante zeggen uit gewoonte. Het heeft weinig met beleefdheid te maken.

Mijn schoonouders hebben pas aangegeven door de kleinkinderen met hun voornaam aangesproken te willen worden, dus "opa D." en "oma M.". Voor mij voelt dat onwennig, want ik noemde mijn grootouders bij hun achternaam. Maar goed, als zij het graag willen dan vind ik het prima. Je moet toch met je tijd mee. :+

Ik vertik het wel om mijn moeder bij haar voornaam te noemen. Dat heb ik mijn hele leven nog niet gedaan. Als ik met Ivan over haar praat noem ik haar "oma carnaval". Dat is een pesterijtje. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:21:26 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_105277961
Was ik dan echt de enige die dat u niet gek vond :@
Hier trouwens opa en oma "mijn achternaam" en opa en oma van "hun achternaam"

Mijn opa heet oude pa :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 23:24:55 #49
5428 crew  miss_sly
pi_105278127
Kennelijk :) wil je dat jouw zoons je met u aanspreken? Dat kan, hoor, maar kun je dan ook uitleggen waarom?
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:26:17 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_105278199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 23:24 schreef miss_sly het volgende:
Kennelijk :) wil je dat jouw zoons je met u aanspreken? Dat kan, hoor, maar kun je dan ook uitleggen waarom?
Nee, maar ik ben wel jaren gewend geweest mijn ouders met u aan te spreken. Mijn vader noem ik nog steeds u, ook al is al jaren geleden aangegeven dat dat niet meer nodig was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105278722
driekus noemt mijn moeder ook wel mam. Dat doet ie omdat ik haar zo aanspreek. Kan ie goed in 1 zin zeggen:mam, mag ik koekje? Oma? Alsjeblieft? Doet ie alleen als ik er ben, anders niet. Raar he.
pi_105279518
Och, Ivan zegt nog steeds tegen alles met vier wielen wat geen fiets of auto is "tractor". :+ ik vind dat wel mooi. Zien we een puber op scooter die graag hip wil zijn, zegt Ivan: "Kijk mama, een tractor!" En dan zeg ik: "Verdomd, jongen, verdomd."
pi_105280721
Voor mijn oma zeggen we 'omi'
Ook zeggen we oom en tante uit gewoonte.

Bij Mette begint er onderscheid te komen met voertuigen. Eerst was alles een auto. Inmiddels zegt ze ook tram en trein. Ze gaat momenteel echt als een speer met praten. De peutergroep doet haar goed.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105282951
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe is het verder gegaan met m bodpa? Omdat ie sintstress had... Gaat het zimdelijkheidsgebeuren ook alweer beter?
We hebben geen Sinterklaasjournaal gekeken, geen schoen gezet, dus wat dat betreft was het wel rustiger voor hem. Toch pakt hij er nog genoeg van mee.

Alles bij elkaar was het wel erg veel: vanaf 25/11 40 graden koorts, 29/11 koortsvrij, 30/11 verjaardag gevierd, 2 dec Klaas op het kdv, 3 dec op visite bij vrienden bij wie Zwarte Piet was langsgeweest, 4 dec Sinterklaas met Opa Snor, 5 dec Sinterklaas met andere oma. Bij het kadootjes uitpakken afgelopen maandag was hij alleen maar aan het huilen.
Dat doen we dus anders volgend jaar. Ik overweeg serieus om zijn verjaardag een maand naar voren te schuiven, zodat we zijn 4e zonder Sintstress kunnen vieren. Hij gaat dan natuurlijk ook voor het eerst naar school, het lijkt me dat dat wel voldoende is allemaal.

Hij is 's nachts weer droog, maar heeft afgelopen zaterdag zijn eerste klysma gehad en is nu redelijk panisch als hij moet drukken. Hij vraagt om een luier als hij aandrang krijgt.
Ik vind het lastig hoe we daar mee om moeten gaan. Luier aandoen, maar bevestig je de angst dan niet? Of zeggen dat drukken op de wc gebeurt en hem daarmee misschien nog banger maken? Tot nu toe kiezen we voor de eerste optie overigens.

Bij Meike was Sinterklaas een groot succes he?
pi_105284039
Hahaha Claudia, ik moet altijd zo om je lachen. :) Maat hebben scooters bij jullie vier wielen? Modern Amsterdams gedoe!

Isabeau is echt helemaal geobsedeerd door voertuigen. Ze benoemt graafmachine, trein, tractor, auto, vrachtauto, bus, busje ( :') ), bulldozer, fiets en motor. En als we in de albert hein lopen (daar reidt een treintje door de hele winkel) dan zegt ze: "Mama, de trein gaat in de remise!" Iemand kijkt te veel Thomas de Trein.

Ze wil ook vooral naar filmpjes met voertuigen erin kijken. Thomas de trein, kleine rode tractor en "dokter" bouwer (bob de bouwer).

Het komt vast doordat ik haar bijna nooit roze aantrek.

En moeten peuters dat ik-ben-twee-en-ik-zeg-nee per sé zo heel letterlijk nemen?!

Isabeau, wil je een broodje?
NEE!
Wat wil je erop?
Pindakaas.
  woensdag 7 december 2011 @ 08:59:51 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_105284055
Dilemma inderdaad bodpa, is een potje wellicht een gulden middenweg?

Hier begint de verstopping van Ruben gelukkig beter te gaan (denk ik). Hij klaagde al heel lang over buikpijn, meestal vlak voordat hij moest poepen. Behoorlijk aantal keren naar de huisarts geweest, ook urine laten checken, kweken, noem maar op. Geen parasieten, maar uiteindelijk via een rontgenfoto gezien dat hij inderdaad een verstopping heeft. Dus lactulosestroop oid gekregen. Een van de dingen om dit te voorkomen is natuurlijk voldoende vezels eten. Maar dat is nou juist het probleem.

Groenten eet hij nog steeds niet/nauwelijks. Ja, verstopt, als je het heeeeel goed verstopt. Verder eet hij hier thuis alles al volkoren (brood, pasta, zilvervliesrijst, crackers, ontbijtkoek).

Wat kan ik nog proberen om meer vezels te introduceren? Mijn inspiratie laat me in de steek en blijkbaar is dit dus niet genoeg nog :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105284328
Bodpa, poeh dat is ook wel heel veel sintstress op een rijtje zeg,....er valt vast wel iets te schrappen? Sint op kdv/sint bij opa/oma?
Gelukkig nog een heel jaar om er over na te denken.
Hier was het leuk hoor Sinterklaas! Maar ook wel veel.....Meike had ook wel sintstress. Die volgde het Sinterklaasjournaal ook nog op de voet, en had echt moeite met het plagen van de rolstoelpiet en het paard was ook net iets te lang weg....
Daarbij zijn overal pieten....in winkelcentra....zelfs nog tijdens zwemles.....
Lars vond het allemaal geweldig. Die zit natuurlijk ook nog niet zo in het verhaal, maar het is ook een heel ander kind als Meike.

wb het poepen...ik zou hem wel een luier om doen als hij daar liever in poept. Dat poepen op de wc komt wel weer, als hij het gaat ophouden vanwege spanning/angst ben je verder van huis. Je ziet het veel vaker hoor, dat kinderen om een luier vragen als ze moeten poepen.
pi_105284367
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha Claudia, ik moet altijd zo om je lachen. :) Maat hebben scooters bij jullie vier wielen? Modern Amsterdams gedoe!
Verdomd, het is dus nog erger dan ik dacht: hij zegt tegen vrijwel alles op wielen "tractor".

Ik vind het mooi om te zien dat de woordenschat een reflectie is van de interesses van je peuter. Van Twinkly had ik ookal begrepen dat Niels heel veel soorten voertuigen kan benoemen omdat hij ze interessant vindt. Ivan kent weer alle personages uit Kuifje. :') (Ik ben bang dat hij met een vader die een voorliefde voor trivia heeft nog veel meer nutteloze kennis zal verwerven in de komende jaren.)

Verbaast het jou ook nog hoe informatief gesprekken kunnen zijn? Vanochtend zong Ivan over Bob de Bouwer en we vroegen ons af hoe hij daar nou aan kwam. Ivan merkte heel droog op: "Heb ik bij opa en oma gezien." Oké dan. :D Al herken ik dat non-informatieve antwoorden ook wel. :+
pi_105284513
Ja dat is echt iets wat me blijft vebazen.

Gisteren vroeg Bub aan Isabeau: "Wie heb jij gisteren gezien?"

Zegt Isabeau: "Ik heb Sinnerklaas een handje gegeven" Die toevoeging van dat handje geven vond ik zo knap! Trouwens sowieso wel stoer, ze gaf Sinterklaas een handje en zei: "Ik ben Isabeau" O+

Het valt verder niet op hè? Dat ik trots ben? Toch?
pi_105284521
Och bodpa, wat klinkt het sneu. Ik heb het niet meegekregen; vindt hij Sinterklaas zo spannend? Of is het aantal bijzondere gelegenheden hem te veel?

Troel, misschien een gekke suggestie, maar kan het niet zijn dat hij te weinig vet binnenkrijgt? Dat schijnt ook belangrijk te zijn voor een goede stoelgang. En wat groentes betreft werkt hier eigenlijk alleen maar om er een saus van te maken.
pi_105284526
Ivan wordt gewoon zo iemand die later op alles zegt: "Daar weet ik nog een interessant feitje over!"
pi_105284543
Ik verbaas me ook iedere dag nog over de woordenschat en de zinnen die ze ineens maken. Gewoon heel duidelijk zeggen wat hij wil of niet. Zo handig.

Seb is zo ontzettend lief sinds een paar weken. Hij zegt steeds: mama ik hou van jou en ik vind jou de allerliefste O+ Ik wil een grooooote knuffel van jou *; En hij hoeft bijna nooit meer te huilen bij het afscheid, ook zoiets fijns. En alles delen, 'samen pelen, samen delen mama'. Vergeleken met een maand geleden waar hij niks van mij moest hebben is dit weer het andere uiterste :D
pi_105284581
Ja, precies dat, Sorbo! Het wordt ook steeds makkelijker allemaal naarmate je kind meer gaat praten, vind ik.

Wat stoer dat ze zo op een vreemde vent met mijter afstapt! Ivan zou dichtklappen.
pi_105284613
Eerst klapte ze ook dicht, maar de nieuwsgierigheid won het van de angst! (en ze zat bij B. op de arm)
pi_105284620
Troel, je zou een dietiste kunnen raadplegen....
Een consult bij de dietiste wordt dit jaar nog vergoed....2012 niet meer.

Lars is weer terug bij de Pepti. Sojamelk gaat ook niet goed.
Hij wordt er heel driftig en verdrietig van. Dus we stoppen er weer mee.
tot zijn derde verjaardag gaan we niks meer provoceren.
Vanaf maart is het de bedoeling dat Lars 2 dagdelen naar het kdv gaat, en dat vind ik melk-technisch echt heel eng. Ben zo bang dat ze hem per ongeluk melk gaan geven.....
Maar goed, dat duurt nog ff.
pi_105284627
Estrys dat is wel heeeel schattig zeg! <3
pi_105284640
Kletskousjes O+ gezellig he! O+
pi_105284662
Als ik aan Isabeau vraag of ik lief ben zegt ze regelmatig: "Nee, jij niet lief, papa wel" Als B. het vraagt precies andersom. Ze wil gewoon per sé NEE zeggen. Maakt niet uit wat de vraag is.

Wil je een toetje?
NEE, wil niet een toetje
....
....
aardbeientoetje mama!
pi_105284753
Bodpa, jongste van mijn collega is ook 5 of 6 ecember jarig, en die vieren het inderdaad een maandje eerder. Gewoon omdat het anders zo veel wordt deze dagen. Het is al veel zonder verjaardag erbij, dus ik kan me best voorstellen dat M. er wat moeite mee heeft alelmaal!

Onze peuter is niet zo van het 'nee' zeggen. Dat valt gelukkig erg mee. Ze heeft natuurlijk wel haar momentjes ( :') ) maar het is goed te doen. Sinterklaas is hier erg goed gegaan, maar we hebben het ook bewust klein gehouden. De schoen zetten is wel een beetje blijven hangen; vanmorgen zei ze: "Ik ga even kijken of er iets in mijn schoen zit" om vervolgens de kast open te doen en daar haar schoenen te inspecteren :D
pi_105284770
Hè Karin, reageert Lars weer op melk? Ook dat had ik niet meegekregen. Wat naar! Ik kan me voorstellen dat je dat vooral lastig vindt met het oog op het kinderdagverblijf in de toekomst. Bij grotere kinderen gaat zoiets bovendien sneller mis. Ze hebben bij ons maar een melkmoment, namelijk tijdens de lunch. Misschien scheelt dat? Ze hoeven niet de hele tijd op te letten dan, toch?
pi_105284810
Miss, heel erg lastig is het niet hoor, dat nee zeggen. Ik pas mijn vragen erop aan. Vraag ik als ze naar bed moet gewoon of ze beneden wil blijven ;)
pi_105284885
Haha, Sorbo, ook dat is herkenbaar. al zijn sommige voorkeuren wel heel duidelijk en ook hardnekkig. Hij wil bijvoorbeeld altijd door mij naar bed getild worden. O+

Het komt niet vaak voor, maar gelukkig mist hij me niet als Ik niet bij het ritueel ben. En andersom ook niet. Lief was pas een paar dagen naar Londen en het verbaasde me dat Ivan hem niet echt leek te missen. Ik heb het hem goed uitgelegd en we hadden het er regelmatig over dat papa in Londen zat, maar toch.

Hoe gaat dat nu eigenlijk met Senna als schaap er niet is, Miss?
pi_105284912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
Hè Karin, reageert Lars weer op melk? Ook dat had ik niet meegekregen. Wat naar! Ik kan me voorstellen dat je dat vooral lastig vindt met het oog op het kinderdagverblijf in de toekomst. Bij grotere kinderen gaat zoiets bovendien sneller mis. Ze hebben bij ons maar een melkmoment, namelijk tijdens de lunch. Misschien scheelt dat? Ze hoeven niet de hele tijd op te letten dan, toch?
Lars reageert nog steeds op melk, het is niet weg geweest.
Gelukkig gaan producten waar iets melk aan toegevoegd is wel goed, zoals een koekje/cracotte oid...maar ik hoef hem geen likje slagroom te geven bijv. Dan wordt ie heel verdrietig.
Hier op de creche ook 1 melkmoment. Dus ik hoop dat ze er heel goed op letten.
pi_105284957
Ach, ik stel gewoon weinig vragen waar ze ja of nee op kan antwoorden :P Niet "wil je een boterham?" maar "wat wil je op je boterham?".

Hij hoeft vrijwel niet meer weg, Claudia. Sinds juni zit hij bij MS Nederland, waardoor hij vrijwel niet meer naar het buitenland hoeft. Hij zou nog twee keer weg moeten afgelopen maanden, maar dat ging niet door. Nu moet hij in maart eerst een week naar Athene (maar dan gaan Senna en ik met mijn ouders op vakantie als het goed is) en daarna een paar dagen naar Duitsland. Ik denk dat het dan zeker wel goed gaat. Ze begrijpt echt heel veel, dus dit zal ik haar ook wel duidelijk kunnen maken :)
pi_105285046
Karin ik heb dana uitgelegd dat ze geen melk mag hebben omdat ze daar allergisch voor is en rode vlekker krijgt. Dus als iemand haar nu melk aanbiedt dan zegt ze zelf " nee dat mag ik niet want ik ben allergisch"

dus dat zou je lars ook kunnen leren?
pi_105285102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Karin ik heb dana uitgelegd dat ze geen melk mag hebben omdat ze daar allergisch voor is en rode vlekker krijgt. Dus als iemand haar nu melk aanbiedt dan zegt ze zelf " nee dat mag ik niet want ik ben allergisch"

dus dat zou je lars ook kunnen leren?
Ja dat moet ik op den duur wel gaan doen inderdaad, dan issie er zelf ook waakzaam op.
je hoort het vaak trouwens he, dat kinderen het zelf ook goed in de gaten houden.
pi_105285186
Wat fijn, Miss!

Ik ga over een half jaar in mijn eentje naar Montréal en ben erg benieuwd hoe Ivan en ook Lena dat trekken.

Oh, misschien gaan we vanmiddag een nieuw bed voor Ivan kopen! Het zal mij benieuwen hoe het slapen zal gaan.
pi_105285246
Wat voor bed gaat het worden Claudia????
pi_105285331
Hoe lang ben je dan weg, Claudia?

het nadeel van de andere kant van de ocean vind ik het tijdsverschil. Het is erg moeilijk contact houden met het thuisfront, omdat zowel jij als thuis toch dingen gewoon doorgaan, zoals kdv, werk, jouw verplichtingen daar. Als Schaap in Seattle is, vind ik dat nog het lastigste.Zowel het contact houden voor Senna met hem, als wel het mijn verhaal kwijt kunnen.
pi_105285362
Ow ja, het ging hier laatst over bedden. Senna heeft een eenpersoonsbed en dat gaat vanaf het begin prima. Ze is er één keer uitgedonderd, maar er lag nog een matrasje naast, dus dat was alleen vervelend, niet pijnlijk. Wat gaan jullie doen, Claudia, peuterbed of eenpersoons?
pi_105285501
Peuterbed! Dat is vooral uit gemakzucht. Ik vind dat Ikeabed zo leuk en eenpersoonsbedden zijn zo suf. Dan moet ik op zoek gaan en daar heb ik geen zin in. :Y) En ik ga een nieuw bijpassend dekbed kopen zodat het beddekovertrekprobleem ook opgelost is. (De oude kregen we gratis bij het ledikant.)

Ik ga denk ik een week weg. De tijd vliegt vast voorbij, en ik verwacht weinig problemen. Ik zou het tripje alleen niet gemaakt hebben als het dichter op de verhuizing had gezeten.
pi_105285545
Senna's bed vind ik wel heel geweldig, maar dat wist je al. :+

Wat ik trouwens zo knap vind: Ivan kijkt gerust een uur geboeid naar een aflevering van Kuifje en gaat helemaal in het verhaal op. Ik vind hem zo groot zo. :o
pi_105285583
Eenpersoonsbedden zijn niet suf }:| Senna's bed is verre van suf, maar hartstikke leuk!

Schaap had er ook weinig problemen mee, met die week. Die zat zo lekker vol gepland met allerlei leuk en interessante dingen, dat die omvloog. Ik vond het thuis wel eens even pittig, omdat ik voor Senna alles zo normaal mogelijk wilde laten doorgaan, en dat soms wel even wat van me eiste. Niets heftigs ofzo, maar voorheen als schaap weg was, had ik afspraken met mensen, ging uit eten, hing lekker op de bank en deed waar ik zin in had. Dat gaat wel even anders als je een kind (of twee) rond hebt lopen.

Hoe lang na de verhuizing ga je?
pi_105285610
Het is hier maar goed dat papa elke dag gewoon weer thuis komt anders hadden we een groot probleem gehad op sommige dagen. Vooral na het weekend. Maandags staat Leander het liefst de hele dag bij de achterdeur om op papa te wachten. Hij komt er alleen weg om te eten of voor een schone luier. Spelen doet ie met zijn rug tegen de deur. Hij wil ook niet weg want misschien komt papa wel thuis. En bellen doen we maar niet want als ik met lief aan het bellen ben en de telefoon aan hem geef dan begint ie heel zielig te huilen.
Als papa eenmaal thuis is kan de wereld hem ook gestolen worden. Hij merkt helemaal niks meer. mama kan de pot op. Papa is thuis!!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105285847
Hmm Necole, ergens vind ik dat helemaal niet zo fijn klinken..
pi_105285986
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:15 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm Necole, ergens vind ik dat helemaal niet zo fijn klinken..
Tis echt een papa kind hoor.
Ik laat hem natuurlijk ook niet de hele dag daar staan (onze achterdeur is trouwens in de woonkamer). Maar zodra ie d ekans heeft gaat ie er wel weer staan. Als ik bv Mikael op moet halen van school dan wil ie liever niet meer: Nee papa zo huis!! Als ik hem dan op de klok laat zien dat papa nog niet thuis komt dan gaat ie wel mee.
Als ik Matthias moet verschonen of fles of wat dan ook staat hij alweer bij de deur te wachten!
pi_105286026
Jeetje! Dat hij zo aan zijn vader hangt.. En natuurlijk snap ik wel dat jij hem daar niet de hele dag laat staan :D
  woensdag 7 december 2011 @ 10:25:57 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105286107
Ik heb er zelf ook weinig moeite mee, met het weg zijn. Ja, natuurlijk is het afscheid even heftig, maar idd is het over het algemeen zo druk en ben je met zoveel andere dingen bezig dat echt missen er niet in zit. Ik heb er vaak pas echt op de laatste dag last van. Omdat je dan weet dat het erop zit en dan kan de tijd me ook niet snel genoeg gaan.

Ik 'moet' in januri weer, voor 4-5 dagen naar Singapore, waarvan dus 2 dagen ongeveer reistijd zijn :D , tel daar een jet-lag bij op en ik weer niet eens dat ik weg ben zeg maar. ;) :P
Ik vind het deze keer wel iets moeilijker hoor, want Sasha zit dan net 1 week echt op school, dus best even heftig, maar goed, ik ben van zaterdagavond tot donderdagochtend weg, dus ik kan hem donderdag gewoon zelf uit school halen.

Wat wel helpt voor mij is dat F. het best heel leuk vind om af en toe eens een paar dagen alleen met de mannen te hebben en de jongens zelf vinden dat ook wel erg leuk. Vaak gaan ze dan naar een ballenbakspeeltuin oid.
En... een paar nachten helemaal alleen in een muisstille hotelkamer is zoooooooo lekker soms. :@ ;)
pi_105286112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:23 schreef Sorbootje het volgende:
Jeetje! Dat hij zo aan zijn vader hangt.. En natuurlijk snap ik wel dat jij hem daar niet de hele dag laat staan :D
Ja hij doet dat heel erg. In het weekend zal het hem niet eens opvallen als ik er niet ben. Papa moet met hem uit bed, papa moet brood en drinken pakken, papa moet hem aankleden, papa moet met hem en de hond wandelen, als papa naar de wc moet staat ie voor de wcdeur te huilen omdat papa weg is. Soms is het wel een vervelend want mijn lief kan in het weekend niks. Nu vind ie het vaak zelf ook wel leuk maar moet papa eens aan mama komen. We noemen hem ook wel eens ons anticonceptiemiddel :X
pi_105286215
Dat laatste kan ik me heeeel goed voorstellen, BE :Y

Wij kunnen aanstaande zaterdag ongestoord slapen en zondagmorgen uitslapen! We gaan zaterdagavond naar de oudejaarsconference van Maarten van Rossum :D en dan gaat ze logeren bij opa en oma in Hoorn. Wat zal het weer vreemd zijn, opstaan zonder ons immer vrolijke, dansende en zingende meisje, maar ook wel lekker, uitslapen O+
pi_105286431
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ja dat moet ik op den duur wel gaan doen inderdaad, dan issie er zelf ook waakzaam op.
je hoort het vaak trouwens he, dat kinderen het zelf ook goed in de gaten houden.
ja als je ze uitlegt dat ze anders buikpijn of jeukende vlekjes krijgen denk ik dat ze dat soort dingen graag in de gaten houden.
pi_105286486
BE, ik herken het allemaal ontzettend! En ik vond het ook heel leuk met ons drietjes.

Ik ben een keer eerder een korte week naar het buitenland geweest toen Ivan nog een baby was. Deze keer zou anders kunnen zijn omdat Lena dan misschien nog borstvoeding krijgt. Maar dat is hier niet ontopic.
pi_105287961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:22 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Tis echt een papa kind hoor.
Ik laat hem natuurlijk ook niet de hele dag daar staan (onze achterdeur is trouwens in de woonkamer). Maar zodra ie d ekans heeft gaat ie er wel weer staan. Als ik bv Mikael op moet halen van school dan wil ie liever niet meer: Nee papa zo huis!! Als ik hem dan op de klok laat zien dat papa nog niet thuis komt dan gaat ie wel mee.
Als ik Matthias moet verschonen of fles of wat dan ook staat hij alweer bij de deur te wachten!
Ik herken het! Waaaar blijft mijn papa nou?? Maar nu dus ineens stukken minder, was gewoon een (redelijk korte) fase gelukkig. Want ik vond het stiekem toch niet zo heel leuk :{w

De Sint is bij ons ook geweest. Seb snapte er niks van. Na 1 cadeau te hebben uitgepakt ging hij zijn andere cadeaus aan papa, mama en opa uitdelen. Toen ik zei dat die voor hem waren had hij echt zoiets van huh zijn die allemaal voor mij?? Bij ieder cadeau voor de zekerheid even vragen: deze ook voor mij?? Zo grappig, kind was al zo blij met zijn als eerste uitgepakte winkelwagentje. O+
pi_105288006
En weer terug van een uurtje logo, Geen volzinnen meer gebruiken naar Roy maar korte woorden waar op dat moment zijn intresse ligt.
En hem nog meer nadoen, in zijn gebaren, zijn geluiden.
  woensdag 7 december 2011 @ 11:31:25 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105288079
En waarom is dat dan precies Bar? Zodat het makkelijker is voor hem zinnen en woorden te begrijpen en na te praten?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Dat laatste kan ik me heeeel goed voorstellen, BE :Y

Wij kunnen aanstaande zaterdag ongestoord slapen en zondagmorgen uitslapen! We gaan zaterdagavond naar de oudejaarsconference van Maarten van Rossum :D en dan gaat ze logeren bij opa en oma in Hoorn. Wat zal het weer vreemd zijn, opstaan zonder ons immer vrolijke, dansende en zingende meisje, maar ook wel lekker, uitslapen O+
Ik vind het ook altijd heel onwerkelijk hoor, als ze een nachtje uit logeren zijn terwijl we thuis zijn. Stil in huis, niet nog even een kus en de dekens rechtleggen voor we gaan slapen etc. etc. :Y

Met BV is het idd nog weer een ander verhaal Claudia. :Y Dat heeft ook wel een klein beetje meegespeeld in mijn beslissing ooit het niet te doen. Sasha was 16 weken oud toen ik voor het eerst (2 dagen) op reis ging. ;)
pi_105288220
@Be Idd om het begrijpbaar te gaan maken, volzinnen is teveel informatie ineens. Dus als Roy met een bal speelt, gewoon zeggen Bal, gooit hij hem weg, dan weg zeggen, rolt hij de bal dan Rollen.
pi_105294703
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 08:59 schreef Troel het volgende:
Dilemma inderdaad bodpa, is een potje wellicht een gulden middenweg?

Hier begint de verstopping van Ruben gelukkig beter te gaan (denk ik). Hij klaagde al heel lang over buikpijn, meestal vlak voordat hij moest poepen. Behoorlijk aantal keren naar de huisarts geweest, ook urine laten checken, kweken, noem maar op. Geen parasieten, maar uiteindelijk via een rontgenfoto gezien dat hij inderdaad een verstopping heeft. Dus lactulosestroop oid gekregen. Een van de dingen om dit te voorkomen is natuurlijk voldoende vezels eten. Maar dat is nou juist het probleem.

Groenten eet hij nog steeds niet/nauwelijks. Ja, verstopt, als je het heeeeel goed verstopt. Verder eet hij hier thuis alles al volkoren (brood, pasta, zilvervliesrijst, crackers, ontbijtkoek).

Wat kan ik nog proberen om meer vezels te introduceren? Mijn inspiratie laat me in de steek en blijkbaar is dit dus niet genoeg nog :(
Teveel vezels kunnen juist voor verstopping zorgen als hij er niet voldoende bij drinkt. :) dan
help je hem met al die volkorenproducten juist minder dan je zou denken.

Ik zou persoonlijk erg waken voor voldoende vocht intake.
En verder, in fruit zitten ook vezels, misschien kun je daar wat mee? En dan liever de hele vrucht dan het sap.
pi_105296343
Mijn man gaat voor het eerst meerdere dagen van huis sinds de kinderen geboren zijn. Hij zit in Amerika, dus beltechnisch niet handig. Ik krijg Driekus al niet uitgelegd dat papa weg is als ie em een dagje niet ziet, dus hoe we deze 5 dagen moeten gaan doen, geen idee. Is een soort van afstreepkalender een idee? Of stappen peuters en probleemloos overheen dat een ouder er een aantal dagen niet is?
pi_105296505
ik kan die kutstoomboot niet meer aanhoren ;(

ze heeft nu wel door dat sintelklaas echt weer terug naar spanje is, dus nu wil ze naar spanje. morgen ben ik weer telug mama :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105296535
mefke, wij doen altijd een afstreepkalender en dat gaat prima. begin januari ga ik een weekje weg, dan brengt het spul me weg en halen me weer op.
pi_105296985
ik zat zelf te denken aan een soort van kalender waarvan dan elke keer als ie geslapen heeft een blaadje gescheurd mag worden. Hij slaapt nog 1 keer per dag, heeft dan ook het idee dat wij gewoon gaan slapen dus dan is het niet handig om te werken met alleen maar de nachten aftellen.
pi_105297130
ik had van ze zomer gewoon grote vakjes gemaakt op een a4 (word tabel) met de dagen erboven en dan samen met selene ingetekend (met poppetjes) "papa en mama gaan weg" en "papa en mama zijn weer terug". met de oppas mocht ze dan de tussenliggende vakjes per dag kleuren/strepen/whatever. dat ging heel leuk. dat we weg waren was niet zo'n probleem. helaas ging ze de oppas (mijn schoonmoeder) gruwelijk uittesten. nu heeft mijn schoonmoeder een radicaal andere aanpak dan wij, dus dat werkte niet zo. duurde 2 weken voordat alles hier in huis weer een beetje normaal was
  woensdag 7 december 2011 @ 16:15:20 #103
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105298659
oo Karin wat ontzettend balen dat ook de sojamelk geen oplossing was... Arme Lars. Tis toch wat met de allergieen van die kleintjes. :*

Bodpa; wat lastig dat M last heeft van de drukke sinter/verjaardagweek.. Evie is ook wel een beetje opstandig/prikkelbaar; maar of dat daar van komt... weet ik dus niet, hier ging het eigenlijk op de dagen zelf heel erg goed. We hebben wel expres beide dagen wat afgebakend, Sinterklaas hebben we gevierd van 16 tot 20:30 zo iets, en de verjaardag op de dag erna van 11 tot 15 uur, zodat de rest van de dag relatief rustig is verlopen.

ooo Sorboo ook zo herkenbaar; Evie zit ook in de NEEEE-fase... op alles wat ik voorstel zegt ze nee... dus tegenwoordig deel ik vaker wat mede ipv te vragen ;)

en ooo lekker een paar dagen weg.... zou me heeeeeeeerlijk lijken, zit nog wel echt in de overlevingsmodus hiero, en ben al heeeeel gelukkig dat ik sinds vorige week 2 middagen in de week even 'vrij' ben van mijn lieve meiden. Op een gegeven moment kon ik de mini geen moment weg leggen, en als ze soms, heeeel soms, een paar minuutjes stil in de box of wipstoel zat, dan eiste Evie mij helemaal op. (logisch natuurlijk met een baby die bijna de hele dag aandacht nodig heeft.) het gaat gelukkig wat beter, maar pffffff best moeilijk soms...

Nu dus een kindvrije middag; en MOEST nog een heleboel doen. Maar mezelf voorgenomen om as vrijdagmiddag even echt voor mezelf te nemen...
pi_105298777
Gaat je mini nu ook naar het kdv BJ?
Wel lekker even tijd voor jezelf!
  woensdag 7 december 2011 @ 16:21:51 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105298916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gaat je mini nu ook naar het kdv BJ?
Wel lekker even tijd voor jezelf!
ja sinds vorige week, ze moet er wel echt aan wennen voordat ik weer aan het werk ga, en eigenllijk gaat het best goed, ze huilt wel, maar niet meer ontroostbaar en ook niet meer continu...
Dus gewoon dooroefenen, voordeel is, dat ik door mijn werkgever een maand extra thuis mag blijven, en mijn mini bij problemen dus kan ophalen, of zelf daar heen kan om dr te kalmeren of te voeden.
Maar ze is nu 2 keer geweest en beide keren is dat niet nodig geweest...
pi_105298928
Ik vind Niels zo grappig de laatste tijd :D

-Een speen uit de la pakken en net doen of hij een huilende baby is (die ligt daar nog van toen hij baby was, maar hij heeft nooit een speen gehad).
-"Nee, ga weg! Stom ding!" gillen en wegrennen wanneer ik voorlees uit "Ik zal wel een kindje lusten"
-Nepvallen en dan heel hard om zichzelf lachen.
En hij is heel druk bezig met fantasiespel met Duplo O+

Maar hij kan ook heel erg goed jengelen en nephuilen tegenwoordig :P

Vannacht was hij zo zielig ;( Hij had overdag maar 3 kwartier geslapen op mijn rug, omdat we weg moesten en 's nachts had hij daar last van (zoals altijd :{ Ik vrees de tijd waarin hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaat..) Vanaf 1 uur werd hij steeds na 3 kwartier slapen weer overstuur wakker. Om 5 uur was hij zo overstuur dat hij zich aan mij vastklampte als een klein aapje, na even bijgekomen te zijn met een filmpje van Brum ging hij wel weer lekker slapen gelukkig.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 7 december 2011 @ 16:25:28 #107
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105299046
pffff Roy word het ook allemaal even teveel, al die bezoeken onderzoeken testjes, verplichten iets moeten doen.
Hij is van slag qua slapen, vanmorgen van half 11 tot 12 geslapen, en vanmiddag hebben we over geslagen.
Nu wilde ik hem net even voor een uurtje op bed leggen maar Roy heeft daar geen zin in.
Hij vraagt enorm aandacht hij wil alleen maar gedragen worden.

Volgende week eens bekijken of we niet eens een weekje zonder afspraken kunnen.
pi_105299139
Och arme Roy, wat rot dat hij daar zo'n last van heeft :* Wat vervelend is dat als ze niet kunnen slapen wanneer ze juist wel veel slaap nodig hebben, he.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105299264
Ik moet ook steeds lachen om mijn zoon. Hoor steeds vaker mezelf terug. Net lag Matthias beetje te miepen in de wipstoel. Maar was even uien aan het snijden dus kon er niet zo snel naartoe. Hoor ik Leander: Och baby beetje zat? Mama baby beetje zat!!!
Onze kleine papa O+
  woensdag 7 december 2011 @ 16:37:23 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105299450
Bij Roy zit ook heel veel frustratie, hij wilt zoveel maar het lukt allemaal nog niet.
Dat zien we nu steeds duidelijker naar voren komen die frustratie, en het verklaard ook zijn gedrag.
We zijn nu met zoveel mensen aan het helpen om hem die laatste zetjes te geven, elke week komen die terug, sommige thuis maar ook veel waar we zelf naar toe moeten.
Ik ben ook erg aan het kijken om wat te minderen met werken zodat ik meer rust kan scheppen in de drukke agenda.

Wel belde het cb dat we voorlopig daar niet meer terug naar toe hoeven, er kijken nu zoveel mensen mee dat dit overbodig geworden is. Ze bellen wel regelmatig even op om te vragen hoe het gaat.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:38:43 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105299484
haha Leander ook al zo lief bezig met zijn kleine broertje.. schattig he? Evie komt als Liene huilt ook vaak aanlopen met een speen of een knuffeltje of streelt Liene over dr bolletje, en zegt dan ... Liene zeer daan? O+
pi_105299714
Bar in de tijd dat wij zoveel onderzoeken hadden met Leander deden we alles op 1 dag. Is dan wel een lange dag maar dan heb je de rest van de week niks. En ook zoveel mogelijk thuis laten komen zodat je niet steeds weg hoeft. Ik begreep dat jullie nu al een logo hadden maar die van ons kon op bepaalde dagen ook thuis komen. Want dan werden er dingen gebruikt uit zijn eigen huis. Fysio komt ook thuis (maar dat doen ze volgens mij allemaal toch?), de gebaren moesten we wel zelf naar toe maar we gingen dan vaak na de tijd een uurtje zwemmen want dat was in de buurt.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:48:36 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105299830
Het probleem is dat het gewoon niet te plannen is op 1 dagen, dan kan de ene niet en toen de ander niet, hebben we telkens geprobeerd.
En thuis komt alleen Mee, de rest moeten we echt naartoe die doen niet aan thuis.

Maar als het goed is dan houd logo er mee op vanaf januari en dan moeten wij op cursus.
En zodra de rest in gang gezet is, dan gaat Roy naar het tjasker en dan houd er een heleboel op.
Maar dat is pas ergens later in het jaar.
pi_105306036
Pfff... Handen in het haar.. madame eet al 4 weken geen avondeten ;(
Ook wat ze voorheen heerlijk vond eet ze niet meer. Het is alleen maar huilen en krijsen.

We hebben al van alles geprobeerd. Lief blijven, boos worden, 'omkopen', negeren, proberen te praten... Niks nada noppes werkt.
We willen er echt geen strijd.
Het is niks medisch, ze is vorige week helemaal nagekeken. Ook eet ze wel.brood (ook weinig, maat ze eet er wel iets van) ook gaat er lekkers ook in zoals de afgelopen dagen de rondslingerende pepernoten. Fruit eet ze op het moment alleen appels.
Eetscore vandaag ik met moeite 2,5 boterham zonder korst. Dat is ook gemiddeld wat ze eet de afgelopen weken.
We geven haar al minder te drinken.

Zaterdag gaan we naar de diëtist. Toch maar wel omdat we het echt niet.meer weten.

Heeft hier nog iemand ervaring met moeilijke eters? Wat hebben jullie gedaan.

Sorry voor mn ego gepost. Het is me momenteel allemaal wat te veel aan t worden. Alle shit die we hebben doorgemaakt en 2 dochters die moeilijk eten...
  woensdag 7 december 2011 @ 19:24:46 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_105306693
wickie..misschien kun je het hele idee van avondeten voor haar even laten varen?
Eet ze wel dingen als komkommer, tomaatjes, plakje kaas, een cracker..zulk soort dingen? Dan laat je haar in de loop van de middag zulke dingen pakken en dan krijgt ze alles bij elkaar toch ook heel wat binnen. Zet het op tafel, binnen handbereik voor haar en pak er zelf soms ook iets van. Zien eten doet eten enzo. Na een tijdje krijgt ze wel weer interesse in de warme maaltijd en dan merk je dat vanzelf. Komt goed, echt.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_105307090
Ze eet geen groente of aanverwanten. Maar crackertje enzo tussendoor doen we wel. Ik zet de hele dag door, gezonde snack dingen neer.
Maar krijgt ze dan wel genoeg vitaminen binnen? Haar energielevel begint te dalen. Ze heeft vanmiddag 3 uur geslapen en ligt er sinds 7 uur alweer in. Dit komt steeds meer weer voor.

En als wij avondeten, laten we haar er dan wel bijzitten? Of gewoon laten spelen?

Ik baal er gewoon van dat ze geen reserves heeft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2011 @ 19:40:48 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105307466
Wickie: Jan heeft ook een poos gehad dat hij niet of slecht at en ook geen reserves had, hij was toen nog geen, of misschien net een jaar geweest. Ik heb toen een poosje fantomalt door 'n pap gedaan 's ochtends, zodat hij iig wel calorieen binnenkreeg en zou aankomen. Dat heeft toen wel gewerkt; hij ging toen weer vanzelf meer eten. Op dit moment eet hij redelijk. Crackers pindakaas kan ik 'm blijven voorzetten. Wij hebben hier nu een schema waarbij iedereen minimaal één keer per week mag kiezen wat we die avond eten. In de praktijk komt het er op neer dat papa twee keer kiest, ik drie keer (want Geert kan nog niet zelf kiezen :+ ) en Jan één keer. De zevende dag is standaard patatdag hier. Ook doen alsof avondeten heel spannend is met de nodige ohh en ahh's vanachter je hand werken hier aardig om Jan te laten eten. En wat ik mezelf had voorgenomen nooit te doen maar waar ik toch voor gezwicht ben: regelmatig mayo of appelmoes bij 't eten serveren :')

Ik zou haar wel gewoon mee laten zitten aan tafel, en niet laten spelen. Daarmee geef je een, in mijn ogen, verkeerd signaal af. Er is een tijd van spelen, een tijd van eten. En spelen doe je niet tijdens het eten (is mijn persoonlijke mening dan he :@ )

woensdag 7 december 2011 @ 19:48:26 #118
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105307922
Misschien eerst het energieniveau weer op peil met hoog calorierijk drinken? Pepti ofzo. En dan langzaam weer eten introduceren. Misschien tijdelijk een multivitamine bijgeven. Appel op brood? Speculoospasta? En misschien toch blijven proberen met eten neerzetten en zelf ervan 'snoepen' niet dwingen, niet eisen, maar wel verwachten dat ze aan tafel blijft zitten. Gewoon voor de gezelligheid. Dan vang je in ieder geval af dat ze geen tijd neemt om te eten.en ik gebruikte de tv ook wel eens als afleiding :@ eten ze stukken beter, omdat ze afgeleid zijn van de nukken die ze eigenlijk bedacht hadden. Sterkte ermee, ik vond het echt hel, niet eten
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105308764
Wickie Esmee is egenlijk altijd een slechte eter geweest. Ze eet of niks, of weinig. Eigenlijk eet ze alleen brood, pannenkoeken, pizza, fruit en toetjes :')

Avondeten is een ramp. Pastasaus lust ze niet, groenten eet ze niet en vlees houdt ze neit zo van. We laten het maar gewoon zo al is het vaak wel heel moeilijk. Maar zodra ik er aandacht aan besteedt wordt het alleen maar erger. Ze heeft bv een tijd lang tomatensaus bij de pasta gegeten en het lijkt nu gewoon een machtsspelletje dat ze dat nu ineens niet meer eet.

Ze moet aan tafel blijven zitten want anders wil ze niks meer proberen want spelen is leuker ;) En ze krijgt gewoon alles wat wij ook eten, dus ook standaard een toetje. Alleen passen we dat toetje aan naar een fruitsalade of een mandarijn ofzo.
  woensdag 7 december 2011 @ 20:02:45 #120
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105308775
Wickie ik heb een uit de curve geduikelde peuter hier die ook niet eet en op soms is wat Mette eet haar drie daagse maal zeg maar. De Nutrinidrink van de dietiste daar ging mevrouw van over haar nek en nu heeft ze fantomalt en bumbacake's (jaja van het ziekenhuis). Ze zijn 17 gram maar zitten boordevol mineralen, vezels en zulks en daar krijgt ze bij een inzinking weer een uurtje energie van. Geduld is het beste en met de fantomalt hebben wij de slaaptijden weer kunnen verleggen naar zeven uur en proberen we haar over haar middagdip heen te tillen. Lukt niet altijd maar er zijn dagen geweest dat ze 20 uur sliep vanaf eind september tot nu.

In de ergste dagen (ook in het ziekenhuis) werd ze rond elf uur in de morgen wakker, sliep van een tot vier en kukelde om vijf uur 's middag in haar nachtslaap.

Nu zijn we drie maanden verder en ze eet wat meer nu dus wij klagen niet maar doen overal dus Fantomalt doorheen. Ze doet het nu op ongeveer 750 calorieen die ze zelf tot zich neemt en ze moet er nu met 3 1/2 jaar zo ongeveer 1250 cal.per dag hebben. Dus we hebben nog een gat maar ze kwam van +/- 250 cal. Dus heel langzaam gaan we vooruit.

Eventueel heb ik een voedingslijst hier voor je maar die is gebaseerd voor E. op 2 1/2 jaar terwijl ze 3 1/2 jaar is. Anders was het helemaal niet te overzien voor haar qua hoeveelheden. Ze is overigens 12.8 kg en 97cm inmiddels.

Je mag me altijd pm-men. Sterkte...
pi_105310633
Dank om jullie input te lezen, heel erg fijn. Het gaat hierzo als Stiemie omschrijft. Het is ook echt van de een op andere dag omgeslagen. Zelfs appelmoes wil ze niet meer :o

Books, ik heb voorheen nog nooit echt meegelezen hier, pas sinds ze een peuter is. Ik ken jullie achtergrond niet,maar jeumig wat klinkt dat heftig zeg.
We wilde eerst niet naar de diëtiste gaan maar nu ze niks meer eet toch maar wel. We wachten zaterdag af wat ze adviseert.

Afleiding van tv of YouTube (tekenfilmpjes enzo) helpt niet meer. Voorheen gebruikte ik dat weleens als ze niks wilde, dan lukte het wel.
Ik wil nog wel wat regels volhouden, dus we houden haar aan tafel en blijven zo positief mogelijk en worden niet boos, hoe hard ze ook krijst.

Ik wilde nog meer zeggen maar ben het even kwijt.. op de telefoon typen is niet goed voor het overzicht :')
Maar al heel erg bedankt voor de input.
Ik denk inderdaad echt dat we nog meer de spanning eraf moeten halen en dat is vooral de spanning die wij voelen en onbewust aan haar overbrengen denk ik.

Fantomalt ga ik googlen en zaterdag aan de diëtist vragen.
pi_105310686
Wickie, meike eet ook superslecht, al heel lang, ze zit bij ons aan tafel met avondeten, eet vaak niks, en vraagt later nog om een stuk fruit of brood en dat geven we haar dan wel. Dit ook in overleg met de dietiste.

Ze eet brood redelijk, liefst geroosterd. Soms een tosti.
  woensdag 7 december 2011 @ 20:44:25 #123
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105310844
Dat wilde ik ook nog zeggen inderdaad. E. eet alleen geroosterd brood of een cracker. Op de eea manier hapt dat makkelijker weg.
pi_105311020
Wickie, was je nou al naar de diëtist geweest? En kan het niet zo zijn dat ze ziek wordt of is?
pi_105311239
Oh, wat ik ook nog wou zeggen:

Bar, het klinkt alsof jullie goed geholpen worden met zinvol advies. Fijn.

Mefke, wij doen niks bijzonders, want Ivan is opmerkelijk flexibel en trekt veranderingen goed. Op het kinderdagverblijf doen ze wel aan aftelkalenders. Wij gaan met de komende verhuizing ook niks bijzonders doen. We hebben het wel over het nieuwe huis, maar dat is het wel. We houden zoveel mogelijk alles normaal en zorgen dat hij weinig van de commotie meekrijgt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2011 @ 21:01:23 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105311877
Wickie: Jan moet ook aan tafel zitten, hij krijgt altijd een zakje knijpfruit na het eten (mede vanwege de vit. d tabletjes en de melatonine die wij op die manier bij hem naar binnen werken ) maar als hij gaat gillen, levert dat onherroepelijk het omkeren van z'n stoel op. Hij kan zich normaal gedragen, mee-eten of niet, maar gillen doen we niet aan tafel. Vanavond was zelfs voor Jan z'n doen een ontzettende drama avond, nou was hij al ontzettend moe, maar goed, een kleine impressie ( :') )

Jan: ikkuh mes! (note: wij hebben dat ikea-bestek, ideaal als je 't mij vraagt!)
ik geef mes, Jan : ikke niete mes! *gooit mes weg*
Jan: ikke mes!
en zo ging dat met alles, met de mayonaise, met de boontjes, met de krieltjes, met de appelmoes, met de vork, met z'n bord in z'n geheel, met z'n vlees... en niet één keer, maar tig keer. Tot ik het spuugzat was en hem omdraaide .. ineens was het stil en zag ik hem stilletjes een boontje wegsnoepen en van z'n vlees snoepen (wat op z'n stoelblad lag). Tot ik hem weer terugdraaide naar de tafel, toen was het weer hetzelfde verhaal. Toen heb ik de tafel maar afgeruimd, aangezien we toch zowat klaar waren met eten ... :')

woensdag 7 december 2011 @ 21:05:54 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_105312146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Teveel vezels kunnen juist voor verstopping zorgen als hij er niet voldoende bij drinkt. :) dan
help je hem met al die volkorenproducten juist minder dan je zou denken.

Ik zou persoonlijk erg waken voor voldoende vocht intake.
En verder, in fruit zitten ook vezels, misschien kun je daar wat mee? En dan liever de hele vrucht dan het sap.
Fruit eet hij ruim voldoende (geef dat juist meer omdat hij de groente laat staan). Vochtopname is eerder aan de vele kant, dan aan de weinige kant (een van de punten waarom ook zijn urine gecontroleerd is, de buitensporige hoeveelheid die hij drinkt en plast en dergelijke).

Claudia, qua vetten kan ik het me eigenlijk ook niet voorstellen, hij eet zijn boterhammen gewoon met halvarine/margarine en eet ook vleeswaren, vlees en dergelijke wel (waar het vlees ook gewoon vetten bevat en in sommige gevallen er ook in gebakken wordt).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105313930
Claudia, we zijn nog niet eerder geweest, we hadden voor vandaag een afspraak maar die is verschoven.
Vorige week is ze door de kno arts volledig nagecheckt en was er niks aan de hand, alles was rustig.
Het zou kunnen dat er wat sluimert wat niet doorzet.

Knijpfruit wil ze niet, pap wil ze ook niet, soep wil ze ook niet meer. Alleen nog brood, af en toe pizza en gekookt ei ( :') ) en ik probeer op mn vrije dagen te varieeren met beleg op een tosti.

Ik zal over een paar weken ook weer eens haar laten wegen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 december 2011 @ 21:39:23 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105314662
misschien is het dan een idee om voorlopig even standaard 's ochtends een ei bij het ontbijt te serveren? op een geroosterde boterham? Dan heeft ze dat iig alvast te pakken. Elke dag pizza lijkt me wat te overdreven :+ maar je zou voorlopig kunnen beslissen om een vaste pizzadag in te lassen en haar dan te laten beslissen wat voor pizza ze wil. Laten helpen bij het aardappels schillen (de geschilde aardappels in de pan doen etc). Zomaar een paar tips die me nog te binnen schieten. Misschien bij de lunch eens gezellig onderuit gezakt op de bank eten ipv aan tafel (want dat heeft een gedwongen karakter, ergens). Wellicht wat eerder of juist later eten, tussen de middag warm eten ipv 's avonds ..

pi_105315544
Vaker een ei is wel een idee. We eten vaak zelfgemaakte pizza. Wat ik ook vaak doe is de pastasaus die over is op een pizzabodem, dat eet ze aardig.
Ze 'helpt' me regelmatig met het eten, vindt ze super, maar als het opeten begint is het niet leuk meer.
Wat vaker niet aan tafel lunchen zou ik wel kunnen doen. of misschien aan haar tafeltje, dat zij de tafel mag dekken ofzo.
's Middags warm heb ik ook geprobeerd, werkte ook niet jammergenoeg. Tijden van het eten verleggen hielp ook niet.
pi_105315930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:29 schreef wickie het volgende:
Claudia, we zijn nog niet eerder geweest, we hadden voor vandaag een afspraak maar die is verschoven.
Vorige week is ze door de kno arts volledig nagecheckt en was er niks aan de hand, alles was rustig.
Het zou kunnen dat er wat sluimert wat niet doorzet.

Knijpfruit wil ze niet, pap wil ze ook niet, soep wil ze ook niet meer. Alleen nog brood, af en toe pizza en gekookt ei ( :') ) en ik probeer op mn vrije dagen te varieeren met beleg op een tosti.

Ik zal over een paar weken ook weer eens haar laten wegen.
Elin heeft nu ook zo'n fase, ze eet brood, ei en danoontjes :') (en moddersoep (snert) dan gaat er zo een hele portie in.

wat heel triest is.. ons normale eten wil ze niet, maar die gore potjes lust ze vaak wel.
ik leg me er bij neer en probeer zoveel mogelijk verschillende dingen op brood (kokosbrood! was een hit afgelopen week) en hartige taart vind ze ook lekker.. als er maar een lulverhaal omheen zit, kaarsje erop, beetje versieren ':') (gezichtjes op r bord enzo wil nog wel eens helpen)
pi_105316357
Jammer dat het bezoek aan de diëtist is verschoven. Het lijkt me fijn om begeleiding vanuit 1 punt te krijgen.
pi_105317690
We hebben hier ook een 'eetcrisis'. Hij probeert momenteel niks nieuws, alleen maar de 'vaste dingen' (gebakken krieltjes, vlees, boerenkool, aardappelen met spinazie) en potjes. Ik kook dus 1 keer in de week krieltjes, 1 keer boerenkool en 1 keer spinazie, en de andere dagen eet hij potjes.

Gaat vast vanzelf over.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_105318219
Wickie :* voor jou het wil allemaal maar niet mee zitten he!

Hier ook een eetcrisis al een tijdje, maar overdag wel fruit en goed brood enzo dus ik maak me niet druk, althans dat probeer ik.. Kan me zo goed voorstellen dat als je kindje zo weinig eet als in jullie geval Wickie en Books dat je het gewoon allemaal niet meer weet.. Lijkt me echt heel lastig en ik heb helaas geen tips.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105318555
Lars is gelukkig een redelijke eter, alleen wil hij nooit ontbijt.
Nu heb ik geen tijd voor uitgebreide toestanden smorgens, maar bij oma ontbijt hij op di en do altijd heel gezellig met het theeserviesje erbij, en zo gaat er toch nog heel wat in.
pi_105318895
Lastig Wickie. En ik kan me voorstellen dat het je bezorgd maakt.
Ko eet ook vaak geen hap van het avondeten.
Maar goed, hij eet de rest van de dag wel heel goed, brood, fruit, crackers, nootjes, yoghurt, stukjes kaas.
Dat haalt een hoop onrust bij ons weg. We willen wel graag dat hij aan tafel zit.
We scheppen ook op voor hem en sinds kort eten we niet zijn bordje ook nog leeg, maar laten het liggen. Dat vind hij wel wat vervelend soms, hij wil ook een leeg bord.
En hij mag van tafel als hij het niet meer volhoudt.

Wat Buuf zegt is wel goed denk ik, eerst proberen om haar energielevel toch wat op te peppen met evt calorierijke dingen. Maar geen dwang en geen ruzie maken lijkt me ook erg belangrijk.
He ik hoop dat ze snel weer wat meer dingen gaat lusten.
Wies is nog lang niet toe aan vast voedsel he?
Eet ze beter op de opvang? Of met andere kindjes? Soms helpt de 'groepsdruk' wel om nieuwe dingen uit te proberen.
Hm, hopelijk kan de dietiste je meer advies geven. Het lijkt me fijn wat Claudia zegt inderdaad, advies vanuit 1 kant te hebben. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_105319083
Tyler eet zo goed als geen avondeten. Eik al sinds zijn arm ging dat steeds slechter, dus meer dan een jaar geleden.
Vlees wil soms wel en mini pizza en frikandel maar dat nou altijd te geven ;)
Appel is ook niet meer goed ineens. Alleen banaan nog.
Turkse yoghurt is hij gek op, plakjes kaas en worst eet hij wel. Net zoals brood met chocopasta, wat hij niet vaak krijgt. En crackers kaal of met pindakaas, wat hij wel veel krijgt.
En natuurlijk zijn (chocolade) koekjes altijd goed!
Blijkbaar is dit voldoende om te groeien. Al vind ik het wel lastig!
pi_105329190
Leander eet alles wat je hem voorzet. Maakt hem allemaal niks uit. Spruitjes, boerenkool, zuurkool, aardappelen, groente, pasta, olijven, echt alles eet ie. Hij is alleen niet gek op vlees. Alleen speklap en kipfilet vind ie echt lekker. Ander vlees eet ie wel maar niet met smaak zeg maar.
Mikael daarin tegen :X Ik snap niet waar die groot van werd. Die at smorgens een broodje, op school een koekje en een manderijn en in de grote pauze een broodje. En als ie thuis kwam een snoepje en stuk fruit. En dat was het. We hebben sinds we hier wonen en hij graag buiten speelt een nieuwe regel. Bord niet leeg is niet naar buiten. En dat helpt nu wel. Wel meet mayo of appelmoes maar ja. als ie uitg bed is vraagt ie al meteen wat we 's avonds eten en dan gaat het de hele dag door dat ie het niet lust. Gek word ik ervan!
pi_105329338
hier wordt ook geen avondeten meer gegeten. ook de dingen waar ze 'vroeger' heus dol op was. naar ik begrepen heb van mijn medemoeders op de peuterspeelzaal is het een faaaase, gaat het weer over en duurt het ongeveer een half jaartje. maar ja; ik heb een flink uit de kluiten gewassen peuter die nog wel ontbijt, fruit eet en luncht. dus ik laat het gaan. ze moet wel verplicht ook aan tafel als we aan tafel eten (ontbijt en avondeten). de lunch (boterhammen) mogen ze hier uit het knuistje eten.

sterkte wickie :*
pi_105329639
Elin eet geen rauwkost en fruit eet ze ook met moeite..daar baal ik wel van.
ik was vroeger dol op komkommer, tomaat en wortel.. ik hoop dat t nog komt :{
  donderdag 8 december 2011 @ 11:49:56 #141
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105332154
Daar zou ik niet te hard op rekenen, Kd, ik heb 2 kinderen die dol zijn op rauwe paprika, tomaten en komkommer, maar de middelste wil daar (al 8 jaar) niets van (w)eten. Gelukkig eet ze wel meer fruit dan eerst. Als peuter at ze alleen banaan en kiwi, tegenwoordig ook appels en ananas.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 december 2011 @ 11:54:08 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105332296
Aan de andere kant: mijn jongste van 7 wilde ook niks weten van tomaat of wortel enzo. hij at wel komkommer en appel of banaan. nu eet ie ineens ook tomaat en allerlei andere fruit en groente. Dus het kan wel.

Ik las ergens dat aan een smaak wennen 20 keer proeven kost. Ik grapte al, een maand lang elke dag spruitjes :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_105333471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:54 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik las ergens dat aan een smaak wennen 20 keer proeven kost. Ik grapte al, een maand lang elke dag spruitjes :+
En dat is vaak lastig want vaak hebben ze dan dat het 1 keer vies was en daarna niet weer willen proberen. Mijn middelste niet hoor. Die proeft alles zo weer, maar de oudste wilde dat nooit. Dat was vorige week vies dus nu ook nog!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:34:38 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_105333647
mja, maar goed, daar heb ik dus geen discussie over. :) proeven moet, alles. en dan zijn er vast dingen die je minder lekker vind, maar je smaak moet gewoon wennen. En daar is dan best wat discussie over in het begin, maar uiteindelijk weten ze dat het na één hap niet meer hoeft als je het écht niet lekker vind.
Opvoeden ís gewoon lastig soms. Maar ik ga dit soort hobbels niet uit de weg, maar vol erin zeg maar.
pi_105334151
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Fruit eet hij ruim voldoende (geef dat juist meer omdat hij de groente laat staan). Vochtopname is eerder aan de vele kant, dan aan de weinige kant (een van de punten waarom ook zijn urine gecontroleerd is, de buitensporige hoeveelheid die hij drinkt en plast en dergelijke).

Claudia, qua vetten kan ik het me eigenlijk ook niet voorstellen, hij eet zijn boterhammen gewoon met halvarine/margarine en eet ook vleeswaren, vlees en dergelijke wel (waar het vlees ook gewoon vetten bevat en in sommige gevallen er ook in gebakken wordt).
In dat geval is een dietist best een verstandige keuze (dit jaar worden ze nog vergoed, volgend jaar niet.)

Maar ik kan je ook vertellen dat als zijn eetpatroon eruit ziet als wat je nu omschrijft en je zegt dat ook bij de dietist, dat je dan weinig nieuws gaat horen. Onze dietist verwees ons naar een allergoloog omdat zij vond dat het niet aan de voeding kon liggen als zij het zo beoordeelde. En wat jij omschrijft komt goed overeen met hoe het hier was.
Succes ermee :*
pi_105334207
Wickie, wat vervelend zeg. Zeker omdat Mette geen reserves heeft. Hier verder geen tips, behalve dan alles te verpakken in pannenkoeken of misschien toch brood geven als avond maal?

Hier hebben we ook regelmatig drama aan tafel. Eerst lustte hij alles, nu bijna niks meer... Dikke tranen. Maarja, hij eet overdag vrij goed, dus hier is het idd dat we hem niks anders geven. Zijn toetje krijgt hij wel, en als hij niks eet ietsjes meer. Hij wordt 's nachts niet wakker van de honger, dus het zal wel goed zijn... Pompoen en sperziebonen zijn hier de enige groenten die hij altijd eet. Dat eten we dan ook maar 1 x per week en sperziebonen soms 2x.
Pastasaus was eerst een grote hit, toen moest hij er niks van hebben, en nu probeert hij tenminste de pasta zonder saus weer. Maar het is een beetje hoe de wind waait... peuter-fratsen
pi_105334211
Hiep hiep hoera! Tyler is 3 jaar! *O*
En krijgt een ontwikkelingsonderzoek, als het lukt dit jaar nog. Vanmorgen bij Accare geweest voor de intake.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:00:59 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105334504
gefeliciteerd met de jarige Tyler Ingrid (en ook met terugwerkende kracht nog met Kim!) *O* *O*
in de haak.
pi_105335220
Dank je! Morgen trakteren, ben benieuwd of hij het een beetje snapt.
pi_105335281
Gefeliciteerd met Tyler ingrid! *O*
pi_105335972
Van harte gefeliciteerd met Tyler! *O*

Eetproblemen hebben we hier ook, hoewel ik tegenwoordig haast vergeet dat het zo slecht gaat. Het is al ruim een jaar zo, dat hij weigert ook maar een hap te nemen 's avonds.. héél soms heeft hij een periode van een paar dagen dat hij wel een hapje neemt. En pannenkoeken, patat en pizza zijn altijd uitgezonderd. Ook toetjes blieft hij al een goed jaar niet meer, af en toe een avond uitgezonderd. Hij heeft eigenlijk sinds hij warm eten aangeboden krijgt 's avonds er hooguit een maandje van gegeten, en dan ook maar een paar hapjes, vooral geen groenten.
Nu hebben we weer wat nieuws, hij mag zelf opscheppen en ook zelf bepalen wat hij wel en niet op wil scheppen. Het komt erop neer dat hij altijd alles op wil scheppen, want opscheppen is leuk. En sindsdien eet hij ook weer een klein beetje, maar nog steeds 0 happen groente..
Maar nu ik dit typ bedenk ik me ineens dat er één uitzondering is. Ik eet altijd spinazie op mijn pannenkoek en Timo wil dat erbij als sausje. En daar doopt hij dan zijn pannenkoeken in (ook die met poedersuiker..)
  donderdag 8 december 2011 @ 13:57:13 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_105336422
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

In dat geval is een dietist best een verstandige keuze (dit jaar worden ze nog vergoed, volgend jaar niet.)

Maar ik kan je ook vertellen dat als zijn eetpatroon eruit ziet als wat je nu omschrijft en je zegt dat ook bij de dietist, dat je dan weinig nieuws gaat horen. Onze dietist verwees ons naar een allergoloog omdat zij vond dat het niet aan de voeding kon liggen als zij het zo beoordeelde. En wat jij omschrijft komt goed overeen met hoe het hier was.
Succes ermee :*
Allergoloog staat voor maart gepland. Dank voor het meedenken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105340985
mijn mopsie kan grote meisjes puzzels :Y
ze maakte zonet die bibaboerderijpuzzel helemaal zelf *O*
heb er expres niks mee geholpen, want ze is er zo fijn zelf mee bezig. tis geloof ik eentje van 24 stukjes
pi_105345487
Spannend, Ingrid! En gefeliciteerd met je beide kinderen!

Knap zeg, meisje van Simmu!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_105350822
Dat wordt dus overal een spinaziesausje bij, Chan! :D

Nicole, gefeliciteerd!

Knap van je meisje, Simmu! Leuk ook, hè , om dr zo zelfstandig en geconcentreerd bezig te zien?

Ik heb zo met Lente te doen. Dr griepje is al bijna een week voorbij maar nu heeft ze oorontsteking én er staan vier kiezen op klappen. Ze kan werkelijk alleen maar huilen. Thuis, weliswaar, want op de opvang bij oma is er schijnbaar niets aan het handje.

Maar thuis... 's ochtends huilen, 's avonds huilen, huilend wakker worden. Iets willen tót ze het krijgt want dan wordt het boos en gillend weggesmeten.

En soms (bijv. 's ochtends in de spits) heb ik soms best even moeite om het te handelen. Pff. En heb vorige week nog aan Nils gevraagd of het niet aan mij lag allemaal. Dat was nadat ik r bij zijn moeder had opgehaald die lyrisch zat te verkondigen dat ze zó lief en makkelijk was geweest. Ze had geen kík gegeven de hele dag!

Tot ze mij zag... Huilen, niet nee naar huis willen, de hele weg in de auto gehuild, aan tafel gehuild...

Maar goed, ze is echt weer niet lekker dus. Op de opvang heeft ze vanmiddag weer niet geslapen dus ik had wederom een huilend meisje in de auto. En thuis viel ze zomaar pardoes bij me op schoot in slaap. Dat gebeurt echt nooit. Dus lekker laten liggen en net, zonder eten dus in bed gelegd.
pi_105351860
Ingrid gefeliciteerd met Tyler!

Ik vind die puzzelende kindjes zo knap! 24 stukjes is veel, slimme!

Ssserpente dat ligt dan echt niet aan jou, hoor. In zulke tijden, en zeker als ze zo lang duren als nu bij Lente, is het gewoon zwaar. En dan is het vreemd en ook niet lei om te horen dat ze op een ander zo lief en gezellig was. Ik hoop dat ze snel helemaal opknapt :*
pi_105352305
ssserpente, tis juist een compliment dat ze zich bij jou dan wel laat gaan! blijkbaar voelt ze zich dan veilig genoeg :Y

maar leuk is anders :(
pi_105353071
Ssserpente helaas heel bekend. Hier zijn het bij oma altijd engeltjes totdat wij thuiskomen :') Dan is de neiging om het om niks gillen en ruziemaken blijkbaar ineens niet meer te onderdrukken...

Oh Wickie als je de oplossing hebt gevonden, laat je het mij dan svp ook weten? Vanavond aten we burrito's. Dat ging er tot 2 weken geleden nog een beetje in. Maar nu was het al toen ze wist wat we gingen eten: "emmee pannekoeken nie lekkeh" en dan weten we eigenlijk al vooraf dat je 't kunt schudden. Je kunt het leuk brengen, haar mee laten helpen met maken, dreigen, dwingen, wel of geen toetje geven: het maakt echt geen drol uit. En als ik het dan weghaal en zeg dat ze dan vannacht honger krijgt zegt ze: ""nee emmee niette honger" en daar kun je het mee doen helaas -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 08-12-2011 22:21:12 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 december 2011 @ 21:08:59 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105353792
Ingrid (nog) Gefelicieerd met beide kids!

Ik was gisterenavond zo ten einde raad qua tafelproblemen ('t gillen en krijsen van Jan dan, niet dattie zo weinig eet) en op een gegeven moment hoorde ik (ná het eten ergens al hoor) dattie op 'n grote-mensen-stoel wilde eten :') Enfin, ik heb vanmorgen dus zijn kinderstoel maar in de bijkeuken gezet (ver genoeg om niet te zien voor Jan, dichtbij genoeg om te kunnen dreigen dat hij alsnog in die stoel moet gaan zitten als hij kliert. (en dan doel ik op bestek door de kamer smijten, eten express op de grond gooien etc etc). Ik moet zeggen, hij bleef vanavond redelijk goed op z'n plek zitten tijdens het eten (ik heb alleen geen idee hoevaak ik 'm van de tafel gehaald heb vóór het eten :X ) én hij heeft zelfs nog wat vlees gegeten.

Beterschap voor Lente!! (en nee, Ssserpente, het ligt niet aan jou; het ligt eraan dat ze jou het liefste heeft, en bij jou dus ook 't vervelendste is .. denk maar aan 't spreekwoord ;) )

pi_105354406
Ik kom ook ff felicitaties uitdelen; Ingrid; gefeliciteerd met je decemberkindjes!!! w/

Ssserpente, idd niet leuk dat je meisje zich dan helemaal laat gaan, maar ik denk dat het wel is wat de rest ook zegt; bij jou voelt zich zich veilig en kan ze haar ware emoties laten zien...en ik herken dat ook enorm. Ik haal Evie ook wel eens bij de kinderopvang; en soms heeft ze dan niet geslapen, dat houdt ze daar dan best goed vol, maar zodra ze tot rust komt bij mama (meestal in de auto al), dan is het jengelen en piepen..heel sneu. En als ze heeeel moe is, dan is NIETS meer goed. Herkenbaar dus, en moeilijk... maar ook een goed teken denk ik. :*

en lastig al die eetproblemen... hier is het soms ook wel eens een paar dagen balen, maar meestal komt dat vanzelf weer goed. Rare is, dat ze thuis niet meer als 1 boterham eet, en op de opvang soms wel 3! gelukkig gaat fruit hier altijd goed.

Wauwww Simmu; knap van dat puzzelen hoor! :Y

Wij zijn vandaag maar ff een dagje binnen gebleven, ff rust voor mijn meisje.. en had het gevoel dat dat wel goed voor dr was...
pi_105354852
Stiem, je meisje is echt zo koppig als pokhout, hè? :D Ergens mss ook juist wel geruststellend om te weten dat niets helpt. Kan me voorstellen dat je je er dan makkelijker bij neerlegt. Of blijf je toch proberen?

En ja, ik weet het rationeel gezien ook allemaal wel natuurlijk, maar van twee weken gehuil ben ik een beetje simpel geworden. Zodra ik op mn werk wegrij om r op te gaan halen, voel ik al op mn klompen aan dat het ellende gaat worden. En dat lyrische gekweel van oma is dan helemaal om van uit je vel te springen. :')
pi_105356089
Ssserpente, hoe herkenbaar. Van die momenten dat niets goed is, dan er alleen maar gemiemeld kan worden (dreinen, huilen, huilen, dikke tranen, dreinen....zucht). En dat je dan denkt: eet wat, dan voel je je beter. En dan wil ie een koekje, maar je mag de verpakking niet open maken, zelluf doen. En dan gaat het niet en wil ie geen koekje meer....

Vraagje: ons buurjongetje kan fietsen op een echte fiets. Dus nu wil Driekus ook. Wiel dus van de wishbonebike gehaald zodat ie een loopfiets heeft. Maar hoe krijg ik em nu zo ver dat ook gaat zitten? Hij blijft staan en loopt dan met de fiets tussen zijn benen (wat en niet werkt en er niet uitziet).

Eten. Breek me de bek niet open. Hij eet niets. Of juist alles. En bij oma veel beter dan hier. Vandaag was de score rijst met een beetje sla, een beetje saus van de sla, een paar kaasblokjes (van die mini dingen van 4 bij 4 milimeter) en wat mandarijn. Oja, en toetje. Dat wel. Nou ja, hij groeit er wel op, zal dus wel goed zijn.
pi_105356189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:54 schreef mefke79 het volgende:
Vraagje: ons buurjongetje kan fietsen op een echte fiets. Dus nu wil Driekus ook. Wiel dus van de wishbonebike gehaald zodat ie een loopfiets heeft. Maar hoe krijg ik em nu zo ver dat ook gaat zitten? Hij blijft staan en loopt dan met de fiets tussen zijn benen (wat en niet werkt en er niet uitziet).

Jaël heeft een loopfiets en deed hetzelfde, ik denk dat ze het gevoel een beetje moeten krijgen en dat ze dan vanzelf meer gaan zitten. Jaël gaat nu sommige stukjes zitten dan komt ze tenminste een beetje vooruit, maar veelal staat ze nog zo en dan gaat ze nauwelijks vooruit.
pi_105356375
Zie Facebook een filmpje van Senna op haar loopjes. En die is ook begonnen met lopen met een fiets tussen de benen :D
pi_105356470
Ik zag hem Miss, geweldig ze is echt een supersnellle!! Dan moet ik Jaël een riempje omdoen denk ik ;) want dat hou ik echt niet bij als zij eenmaal zo snel word :P
pi_105357278
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:30 schreef Ssserpente het volgende:
Stiem, je meisje is echt zo koppig als pokhout, hè? :D Ergens mss ook juist wel geruststellend om te weten dat niets helpt. Kan me voorstellen dat je je er dan makkelijker bij neerlegt. Of blijf je toch proberen?
We noemen haar regelmatig Es-nee ;) en dat is niet voor niks...

Het ligt een beetje aan mijn bui hoor hoe goed ik het naast me neer kan leggen. Feit is wel dat het vaak juist erger wordt als ik er veel aandacht aan besteed...

Donderdag moeten we naar het cb. Ben benieuwd wat ze van mijn meiske vinden :)

Hmm geen fietstips helaas... Esmee past nog steeds niet op de loopfiets. Heb je met van die kleine opdondertjes O+
pi_105357293
Lente en Ssserpente :*
pi_105359471
Ssserpente en Lente :* En heel herkenbaar. Vooral op de dagen als ze naar de opvang is geweest. Dan haal ik haar op en wil ze niet mee. Lekker praktisch als ik Wies in de Beco op mn buik heb hangen en dan een tegenstribbelende peuter een jas aan moet trekken en hopen dat ze niet wegrent en zich gaat verstoppen in de klimtoestellen op de gang.
En dan begint het gekrijs, want ze wil niet naar huis en al helemaal niet langs Wies in de bakfiets. Dan de weg naar huis ook gekrijs. Als ze zo is dan geef ik haar toch maar heel even de speen als we thuiskomen. Dan kan ze weer even rustig worden, meestal geeft ze hem dan zelf weer af aan mij na 20 minuten. Als ik de speen niet geef blijft ze doorgaan totdat ze op bed ligt.
Dit gedrag vertoond ze bij mij en R. het meest.

Het is heel fijn ieders eetproblemen met de peuters te lezen. Ze heeft vandaag bij mijn schoonouders een bunkerdag gehad, 2 boterhammen, wat tussendoortjes en een grote bak courgettesoep.

Stiemie, ik moest stiekem toch even lachen toen ik las Es-nee. Maar als ik de magische toverspreuk weet om het te laten veranderen dan zal ik die aan je doorspelen :*
Hoe gaat het eigenlijk met haar slapen? Dat ging eerst toch heel slecht?
En wordt ze ook weleens van de honger wakker 's nachts? Want dat heeft Mette eigenlijk nooit.

Over fietsen gesproken. Mette is een beetje te groot aan het worden voor haar pukylino. Je ziet dat haar benen te lang zijn geworden om nog lekker vlot rond te bewegen. maar ik denk dat echte loopfietsen nog te groot voor haar zijn. Nog tips wat andere leuke fietsjes zijn?
pi_105367554
Lars heeft een 12inch fietsje met zijwieltjes... En hij gaat er supersnel mee
En op zijn driewieler zit hij ook graag.

Esnee...! Haha...maar ook wel moeilijk hoor...altijd die strijd
pi_105367798
Dank jullie wel! Rond 11.00 ga ik naar de psz, dan mag hij trakteren. Ben benieuwd wat hij ervan vind. Zal foto's maken!
Nu weer snel weg, bezig met de voorbereidingen voor Kims feestje!
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 10:04:20 #171
5428 crew  miss_sly
pi_105368622
Ik ben zo blij met onze gemakkelijke eter. Niet altijd, maar ze heeft ook voldoende reserves, dus daar maak ik me dan ook echt geen zorgen over. Als ze eens niet of nauwelijks eet, nemen we dat maar gewoon als feit aan. Ik zal niet eens vragen of ze niet toch wat wil eten. Proeven doet ze eigenlijk altijd, dus dat hoef ik ook niet te vragen.

Sterkte in ieder geval, want het lijkt me erg naar als je kind het niet kan hebben om een maaltijd te missen, laat staan iedere maaltijd!

Ik ben gisteren even met onze dame naar Intratuin gewandeld om de kerstmarkt te bekijken. "De versieringen" noemde ze het. Het was heerlijk rustig, dus ze had alle kans om alles op haar gemakje te bekijken. Ze vond het geweldig O+ Alleen het concept Kerstman zo kort op Sinterklaas ging niet helemaal goed: overal waren Sinterklazen, vond ze. Toen we een heel rondje hadden gedaan en weer buiten stonden, wilde ze nog een rondje :D Dus dat hebben we maar gedaan :)
pi_105369331
ehm, mijn 3 jarige komt dus de pindatest (handje over hoofd aan oorlel) door :o
en nu? ik vind haar eigenlijk toch echt nog te jong voor pinda's :') ik zei tegen sangdrax die er naar vroeg "nee, dat mag pas als ze die test kan" waarop ik voordeed en selene me moeiteloos nadeed }:|
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:33:51 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_105369447
Ik kan me voorstellen dat je dat wat vroeg vindt. Maar wat voor lange armen of klein hoofd heeft ze dan :o Ruben kan er wel bijkomen, maar dan wel met zijn arm voor zijn ogen langs zeg maar :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105369756
uhm, selene is een dusdanige reus dat iedereen die haar ziet en niet kent denkt dat ze allang op de basisschool zit. ik ben as we speak in onderhandeling over gym, wat bij ons pas start vanaf 4 jaar, maar waar ze echt allang aan toe is
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:53:48 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_105369965
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:45 schreef simmu het volgende:
uhm, selene is een dusdanige reus dat iedereen die haar ziet en niet kent denkt dat ze allang op de basisschool zit. ik ben as we speak in onderhandeling over gym, wat bij ons pas start vanaf 4 jaar, maar waar ze echt allang aan toe is
Dat heeft Ruben ook (die zit trouwens al op gym, hier kan dat vanaf 2 jaar), maar desondanks kan hij dat nog echt niet :P

Persoonlijk vond ik naar groep 3 gaan en je arm zo kunnen doen wel een goede combinatie, maar geen idee of dat een reëel iets is :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105370163
Nog gefeliciteerd met Tyler, Ingrid!

Ik heb vanmiddag vrijgenomen voor wat gekneuter in huis en ga zometeen Ivans nieuwe bed in elkaar zetten. Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden vanavond!
  vrijdag 9 december 2011 @ 11:06:38 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105370293
Hier ook altijd een engeltje volgens opa en oma, maar dan krijg ik echt een monstertje thuis :X
Vraag me soms af of hij echt wel zo'n engeltje is, of dat ze heel veel door de vingers zien.
pi_105370347
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:14 schreef Ssserpente het volgende:
Ze kan werkelijk alleen maar huilen. Thuis, weliswaar, want op de opvang bij oma is er schijnbaar niets aan het handje.
Het is heel herkenbaar! Ik zie het bij Lena nu ookal, trouwens. Mijn idee is dat naar het kinderdagverblijf of naar opa en oma gaan spannend en leuk is en veel afleiding biedt. Thuis storten ze steevast in, en als ze zich niet helemaal fit voelen lijken ze thuis veel minder veerkrachtig en weerbaar te zijn.

Ik heb dat zelf ook, trouwens. Als ik me slecht voel kan ik op mijn werk nog best functioneren en een feestje of bezoek gaat me ook wel aardig af. Maar als ik dan thuis ben wil ik het liefst op de bank liggen en kost het me zelfs moeite om aardig te doen tegen mijn lief. Thuis kan ik gewoon mezelf zijn, in al mijn onredelijkheid, en volgens mij is dat voor de kindjes net zo.

Mijn schoonmoeder is heel lyrisch over Ivan, maar ze beseft ook wel dat zij de hele tijd met hem bezig is en dat hij thuis meer zichzelf moet vermaken waardoor hij vaker driftig is. Mijn moeder zei vroeger trouwens altijd tegen anderen die me zo'n lief meisje vonden dat ik thuis heel anders was. Dat vond ik altijd zo naar om te horen dat ik me plechtig heb voorgenomen om het nooit over mijn kinderen te zeggen.
pi_105370392
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:06 schreef Asyniur het volgende:
Vraag me soms af of hij echt wel zo'n engeltje is, of dat ze heel veel door de vingers zien.
Ook dat, ja! En ach, daar zijn opa's en oma's voor. O+

En op het kinderdagverblijf hebben ze veel afleiding door de andere kinderen. Bepaalde sociale processen maken ook dat sommige dingen daar makkelijker gaan, bijvoorbeeld samen eten.
pi_105370452
Oh spannend Claudia! Leuk een groot bed. O+

Tyler, alweer 3 jaar! Gefeliciteerd Ingrid en fam.

Buuf, wat ik me afvroeg he? Je zegt dat je kinderen altijd moeten proeven en ik hoor dat wel vaker, maar toch vraag ik me af hoe je dat aanpakt bij een 2 jarige.
Ik wil niet Ko zijn mond open houden en er iets tegen zijn zin in duwen. En dat zou dan wel het geval zijn.
Wat ik nu doe is vragen of aangeven of hij wil proeven en als hij dan proeft in elk geval zeggen dat ik het goed vind dat hij het probeert. Al spuugt hij het dus vaak uit. :')

Ko komt elke ochtend uit zijn bed naar ons bed toe gelopen, nog slaperig met zijn speen en knuffelshirt en kruipt dan lekker tegen mij en mijn dikke buik aan. Dat is zo gezellig. O+
Dat laat me elke peuterbui weer even vergeten. ;)
pi_105370710
Ik ben ook benieuwd, buuf!

Oeke, ik heb de onderhandelingsstrategie uit The happiest toddler die ik een tijdje geleden omschreven heb wel eens succesvol geprobeerd, maar ik doe het niet zo vaak. Ik vind het nu prettiger om het te laten gaan en er geen big deal van te maken.

Tot mijn grote verbazing heeft Ivan gister zelfs erwtensoep (groen, groener, groenst!) geprobeerd. Eerst keek hij me aan met een blik die "hell, no!" zei toen ik hem zijn kom gaf. Nadat hij van wat brood had zitten eten ging hij langzaamaan een paar hapjes soep proberen. Hij schepte telkens heel weinig op en haalde de heel groene stukjes uit de soep. :') Het was tamelijk lachwekkend, maar hij probeerde het wel! Dat komt misschien ook wel een beetje doordat hij Lena nu alles zonder problemen ziet eten.
pi_105370944
Ja, ik denk dat dat ook wel kan helpen hier, een kleiner broertje of zusje dat wel van alles in de mond stopt.
Lekker erwtensoep. Goed dat Ivan het zo probeert.
Laatst waren mijn moeder en zusje hier en ik had een soep gemaakt. Aarperensoep, nog nooit gemaakt dus voor iedereen heel spannend. En wat schetst mijn verbazing, Ko neemt een grote hap en roept 'lekker!'
Het was ook lekker maar daarna heeft hij er niet meer van gegeten.
Hij wilde even indruk op oma en tante maken denk ik. :P

Ik ben ook niet zo goed in onderhandelen enzo. Zolang het gezellig is aan tafel vind ik het al fijn. Geen druk. Als hij wat groter is zal ik vast meer gaan aandringen op proeven en aan tafel blijven zitten tot het eind. Maar voor nu vind ik het meestal wel goed gaan.
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 11:27:12 #183
5428 crew  miss_sly
pi_105370966
Senna heeft ook wel eens dagen dat het allemaal niet lekker loopt. Ik probeer op die dagen/momenten wat minder van haar te verwachten, zie wat meer door de vingers en we knuffelen gewoon heel erg veel. Vaak is ze dan even dwars, moet daar zelf heel hard om huilen en met een dikke knuffel gaat het dan alweer O+

Spannend Claudia, een groot bed! Ben benieuwd wat hij er van vindt.

Dwingen om te proeven zou hier ook niet lukken, maar vaak doet ze dat uit zichzelf. Ik vraag het dan ook wel en zeg ook dat ik het goed vind dat ze geproefd heeft. Daarmee is de kous af, wat ons betreft.

Klinkt heel gezellig, oeke O+

Wij hebben over 2 weken het oudergesprek op het kdv. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 11:29:49 #184
5428 crew  miss_sly
pi_105371052
Ow ja, vanmorgen bracht ik haar naar het kdv en toen ik wegging, was er een meisje nog erg aan het huilen om haar papa. Toen ik buiten langs het raam liep waarbij je nog naar binnen kunt kijken, zag ik Senna weer bij het meisje staan om haar te troosten O+ Wel handig voor de juffies, zo'n extra juffie erbij :P
  vrijdag 9 december 2011 @ 11:42:37 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105371525
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook dat, ja! En ach, daar zijn opa's en oma's voor. O+

Dat is ook hoor :Y
Maar het verbaast me soms wat hij daar allemaal mag. Mijn man zegt wel eens: dat mocht ik vroeger écht niet, maar hij mag het allemaal! :D

En het helpt inderdaad heel erg als andere kinderen een 'voorbeeld' geven.
pi_105371981
ahh mn kleine is al sinds zondag erg koortsig en aan het hoesten. blijkt vandaag dat hij een longontsteking heeft :( arm kind
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:21:46 #187
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105374758
Mag ik hier ook even trots doen? :@
papa heeft het 1x voorgedaan

Jaleesa, beterschap voor je kleine propje
pi_105374824
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:11 schreef oeke het volgende:
Buuf, wat ik me afvroeg he? Je zegt dat je kinderen altijd moeten proeven en ik hoor dat wel vaker, maar toch vraag ik me af hoe je dat aanpakt bij een 2 jarige.
Ik wil niet Ko zijn mond open houden en er iets tegen zijn zin in duwen. En dat zou dan wel het geval zijn.
Bij mijn middelste heeft dat ook nooit gewerkt.
Hij proefde gewoon niet, punt uit. Ik kon moeilijk doen, boos worden, blij worden, schouderklopjes, naar bed sturen, dwingen, belonen....niets heeft ooit geholpen.

Hij is nu bijna 7 en pas sinds korte tijd kan ik, met behulp van rede, hem zover krijgen dat hij proeft, maar nog steeds met moeite helaas.

Bij Leah ga ik uiteraard niet meer opnieuw het wiel uitvinden (m.a.w. in dezelfde val lopen) dus ik bied het aan en haal het weg als we klaar zijn met eten zonder er een woord over vuil te maken (vaak heeft ze het nog niet eens aangeraakt).
pi_105374932
(zoals jullie hieronder kunnen lezen, over 3 maanden hoor ik pas hier, maar wellicht dat hier meer ervaringsdeskundige zitten).

Ik ben heel langzaam aan het nadenken over een cadeau voor zijn 2de verjaardag (over 3 maanden pas hoor).

Ik zat eerst te denken aan een loopfiets (zn wishone nogwattus) of wellicht een fiets met zijwieltjes. Maar met beide geen ervaring. Ik wil natuurlijk wel dat hij er lang genoeg mee kan doen. Vorig jaar met zijn verjaardag heeft hij zn houten loopkoe gekregen en die bleek na 4/5 maanden alweer te klein voor hem te zijn. Gelukkig hadden we met de geboorte een raceauto loopgeval gekregen die redelijk aan de grote kant is, en daarmee vermaakt hij zich prima. Maar het is toch zonde.
pi_105374989
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:29 schreef miss_sly het volgende:
... zag ik Senna weer bij het meisje staan om haar te troosten O+ Wel handig voor de juffies, zo'n extra juffie erbij :P
wat schattig (en lief)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:11 schreef oeke het volgende:
Ko komt elke ochtend uit zijn bed naar ons bed toe gelopen, nog slaperig met zijn speen en knuffelshirt en kruipt dan lekker tegen mij en mijn dikke buik aan. Dat is zo gezellig. O+
en deze ook ...lief hoor
pi_105375274
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:21 schreef Asyniur het volgende:
Mag ik hier ook even trots doen? :@
papa heeft het 1x voorgedaan

Jaleesa, beterschap voor je kleine propje
wat knap!!
pi_105378911
Hmm, ik kan hier eigenlijk ook weleens mee gaan babbelen. Voor de achtergrond: ik heb een dochter B. (geboren 09-09-09, dus nu ruim 2), en ben 34 weken zwanger van de tweede ;) En ik lees hier veel herkenbaars over het avondeten. B eet heel wisselend, de ene avond prima, en de andere dag helemaal niet. Er is ook niet echt lijn in wat ze lekker vindt, alleen pasta (liefst zonder saus) vindt ze altijd wel lekker. Gelukkig eet ze overdag heel behoorlijk, en ze eet heel veel fruit, dus echt zorgen maak ik met niet.

Ymme: hoe lang is je zoontje? Wij hebben mijn dochter (toen ca. 83 cm) een 12-inchfietsje met zijwieltjes cadeau gedaan voor haar tweede verjaardag. Ze kan er maar net op, maar vindt het wel geweldig, en het kan inderdaad een tijd meegaan.
pi_105379085
Hij is nu 92 cm
pi_105379126
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:12 schreef ymme het volgende:
Hij is nu 92 cm
Dan past hij zeker wel op een 12-inchfietsje. Zou ik liever dat doen dan een loopfiets, daar is hij denk ik toch vrij snel op uitgekeken...
pi_105379151
Ik heb trouwens gewoon een keer in de winkel geprobeerd of ze erop paste, dat kan met zo'n kleintje nog best, die snapt toch nog niet dat het om een verjaardagscadeautje gaat...
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:47:24 #196
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105380239
Tyler van harte gefeliciteerd *O*
pi_105380413
Nou, hier is de loopfiets nog steeds een groot succes hoor! Hij kan prima fietsen, maar met de loopfiets kun je veel harder! O-)

Wat een lieve knuffelkontjes Oeke en Miss!
En ik ben benieuwd hoe Ivan zijn nieuwe bed vindt.
Welkom hier Bleie! :W

We zijn net terug van het CB. M. (net 3) is nu 98 cm en 13 kg. Middenlijn wb lengte, -1 lijn qua gewicht. Wvk begon over Fantomalt en wat vetter eten, en hem vooral alles geven wat ie lekker vindt. Dus vanavond eten we patatjes :Y) .

Ogentest ging goed, viel me mee, aangezien hij bij het oefenen met opzet alles de verkeerde naam gaf. Vlag bij auto, hond bij poes etc. Wel alleen woorden die bij de plaatjes hoorden, erg grappig. Vond hij. :s)
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:39:49 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105386099
Pffff Ssserpente ik heb net ook een draakje van de kinderopvang gehaald. Dreint, huilt, moppert en heeft al wel 100 keer neeeeeee geroepen en niet doen!!! Wil ook niet eten en zo... vanacht maar even bijslapen.
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:34:54 #199
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105388284
bodpa, wat ellker bijdehand zeg! :D

Ik ben ook benieuwd hoe Ivan zijn nieuwe bed vindt slapen :Y

Och jee, beterschap voor je meisje BJ
pi_105391456
Oek, wat klinkt dat lief! Wij slapen helaas beneden en Lente boven, dus dat zal hier voorlopig niet gebeuren. Ik moet 's ochtends ook echt even heel goed wakker worden voordat ik het met mn gammele, instabiele ochtendlijf aandurf om Lente naar beneden te sjouwen.

Ik heb met jullie te doen, Bj! Heeft of slecht geslapen op de opvang?

Lente heeft vanmiddag bij opa en oma 4,5 uur geslapen! Toen ik r ophaalde was het weer even huilen (oma: "Nou zeg, heeft ze de héle dag nog geen secónde gehuild!" Ze dóet het erom! :( ) maar eenmaal thuis was ze manisch vrolijk! :o

Ze heeft de clown weer uitgehangen, is ondeugend geweest, heeft goed gegeten. Zo had ik r al twee weken niet gezien!
pi_105392427
M'n Facebookvrinden hebben het al gezien:

Het bed is een groot succes! Hij begon meteen te glunderen toen hij het bed zag omdat hij besefte dat hij zelf in en uit bed kon klimmen, boeken kon pakken en de lamp aan en uit kon doen. Vanavond wilde hij per se naar bed, om kwart voor 7 al, en hij is meteen gaan slapen. Ik ben benieuwd wat de nacht brengt.
pi_105392716
Wow Ivan ook al toe aan zijn grote bed! Hij is er zo te zien heel blij mee :Y

Esmee ligt sinds een paar dagen ook in een bedje waar ze zelf ook uit kan... Vanmorgen om 6.30 besloot ze het grote licht in haar kamer aan te doen omdat ze iets zocht. Alleen jammer dat ze haar kamer deelt met haar grote zus }:|

En we hebben haar nu al een paar keer betrapt. Stiekem boekje lezen, rondje fietsen etc. Soms als ze vroeg wakker is kruipt ze nu bij haar grote zus in bed en dan hoor je ze samen giebelen *;
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:02:40 #203
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105393062
Ivan O+ je ziet hem echt genieten daar!
Esme :D en 6.30 is toch een mooie tijd 8-)
Hier weten we niet beter ondertussen ;)

Ik zal snel weer eens een paar Roy foto's uploaden.
Met Roy gaat het lekker, heerlijk vrolijk kind wat alles op zijn manier invult en beleeft.
Hij durft ook van de glijbaan nu op het kdv :)
pi_105393074
Oh wauw, dat laatste klinkt echt schattig, Stiemie.
pi_105393139
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wauw, dat laatste klinkt echt schattig, Stiemie.
O+ Ja dat is echt mooi wakker worden al mag het soms best een uurtje later ;)
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 21:12:38 #206
5428 crew  miss_sly
pi_105393648
Wat lief, Stiemie! Later is beter, maar dit is wel rijkdom!

Goed van Roy dat hij dat inmiddels durft, Bar!
pi_105395020
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
M'n Facebookvrinden hebben het al gezien:

[ afbeelding ]

Het bed is een groot succes! Hij begon meteen te glunderen toen hij het bed zag omdat hij besefte dat hij zelf in en uit bed kon klimmen, boeken kon pakken en de lamp aan en uit kon doen. Vanavond wilde hij per se naar bed, om kwart voor 7 al, en hij is meteen gaan slapen. Ik ben benieuwd whtat de nacht brengt.
wow, Claudia
superfoto! Veel succes met de "eerste nacht"!

oh my.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 december 2011 @ 21:54:24 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105396410
klagen over (slecht) eten van je peuter helpt! :D ;) Wij hadden vanavond kruidige nasi. Jan heeft weer eens bewezen een kind van z'n vader te zijn: hij at niet, nee hij vrat z'n bord leeg! Met midpittige pindasaus, poek (kroepoek) en gekruide kipkarbonade's. Bot gezegd, johan haalt z'n neus op voor (elke dag) hollandse kost, Jan doet dat ook. :') Wellicht dat hij op z'n grote-mensen stoel mocht zitten ook nog meehielp, maar dat durf ik niet te zeggen.

Wauw Ivan! Wat een mooi bed heb jij O+

Roy ^O^

Stiemie O+ O+

en een edit, want ik vergeet hier iets heel liefs te vermelden: Vanmorgen zat Geert in de box, een beetje te miepen en Jan gaat er bij zitten op z'n hurken:"tisser Geert? Geert wakker? kiek-kiek!" ik vond het zo ontzettend lief dat ik bijna stond te janken :') (ja, ik heb ook nog last van bv-hormonen geloof ik :@ )

pi_105407670
Wat lief, DJMO! En herkenbaar, al is het hier 'koekoek'. :+

De eerste nacht in het grote bed ging ontzettend goed. Toen ik 's avonds nog even bij hem keek lag hij met een enorm flapjesboek in bed te slapen. O+ We hebben hem vannacht niet gehoord en vanochtend werd hij wakker toen Lena ons allemaal wakker maakte. Hij kwam eerst niet uit zichzelf uit bed maar riep ons. Daarna kwam hij op een bepaald moment wel zelf eruit.
pi_105407708
Claudia, jullie mannetje wordt echt groot! Fijn dat zo goed ging (ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht).

Stiemie O+

DJMO, ook Mette had gister een bunkerdag. Ze heeft de hele dag door gegeten. En ze at eindelijk weer een keer olijven en had door dat ze ze verslavend lekker vindt (steeds aan mn broek trekken met haar bakje vragend in haar hand dat ze 'meer oijf in' wil O+ )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 08:51:22 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105407778
zouden ze collectief door gaan hebben dat ze toch best wel wat energie nodig hebben om warm te blijven in de winter ;)

en even serieus: Ik kan me in jouw geval helemaal voorstellen dat je blij bent dat zó goed gegeten heeft. Ik ben nogal makkelijk wat dat betreft. Eet je niet, dan eet je niet. Maar ongemerkt gaan hier een hoop crackers naar binnen op de dag. Vooral met pindakaas is het op dit moment favoriet.

Wat fijn dat het zo goed ging Claudia!

pi_105407784
Had de foto nog niet gezien Claudia, wat een tof bedje!!(en helemaal de goede kleur ook) en wat schattig ook met dat leuke dekbedje erbij. Je ziet hem blij zijn! O+
Wat lekker dat hij er de hele nacht in geslapen heeft!

En verder las ik veel over eetperikelen; kan er over mee praten. Groenten eet hij nauwelijks tot helemaal niet.. spinazie is zo'n beetje het enige waar hij echt van smult, zo typisch!
Wel eet hij redelijk groenten die ik grof door sauzen doe, dus dat is toch nog iets.

Enne.. ik mag hier sinds vandaag legaal meeposten, want Wolf is vandaag 2 jaar! *O*
Hij was al erg vroeg wakker vanmorgen, dus al vroeg staan zingen en kadootjes uitgepakt. Hij heeft een winkeltje gekregen met boodschapjes en een kassa (zie fb)
2 jaar geleden was ik nu zo'n beetje door het bed gezakt tijdens weeen en waren ze me met matras aan het verhuizen naar de woonkamer :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 10 december 2011 @ 08:55:51 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105407795
DJMO, ik loop momenteel om bijna alles mijn tranen weg te slikken ;)

Wat fijn dat het vannacht zo goed ging Claudia! Wij gaan het vandaag ook proberen :Y

wickie, is jouw meisje ook al zo dol op olijven? Harry eet ook een potje leeg als je niet uitkijkt :D

Bar, wat gaat Roy opeens hard zeg! :o Geweldig om te lezen! :Y

Ow Stiemie, heerlijk 2 giebelende meiden in een bed O+

Poppejans, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Wolf! *O*
Is hij alweer 2? Wauw!
pi_105409444
jaaaaaaaaah ook Wolf is nu echt echt echt 2!!!! gefeliciteerd PJ!! *O* *O*

En wauw Ivan in zijn nieuwe bed, wat goed dat hij direct goed heeft geslapen O+ Ik wil dat bedje ook voor Evie hebben... :Y
pi_105411081
Ivan, gaaf hoor zo'n groot bed, lekker geslapen?

Wolf, 2 jaar van harte!

Hier een peuter met snot tot de macht 4 ;). Van die groene slakken lopen er uit haar neus...
Fake it till you make it...
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:33:37 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105413021

met een klein beetje inslaaphulp van mama ;)
pi_105413395
O+
pi_105414910
Wolf van harte gefeliciteerd met je 2de verjaardag *O*
Poppejans welkom hier
pi_105414942
Wolf gefeliciteerd! *O*
pi_105428667
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:33 schreef Asyniur het volgende:
[ afbeelding ]
met een klein beetje inslaaphulp van mama ;)
O+

Ik heb bijna geen éen 'slapende' foto van onze draak, ben veel te bang dat ik haar wakker maak :X
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_105428898
ik heb ook bijzonder weinig slapende foto's, durf het ook niet.

Onze grote is helemaal blij met zijn bed. Hij slaapt er nu een maand of 2 in en dat gaat gewoon goed. Het is echt zijn plekkie, hij zegt ook zelf dat ie wil slapen. Gaat dan vervolgens nog een half uur zingend en kletsend in dat bed liggen, maar goed, dat mag. En hij kan eruit, maar doet het eigenlijk nooit. Pas als je het em vraagt.
pi_105428927
Oh Ivan, wat knap zeg!
Leuk bedje hoor Claudia!!

En WOLF!! feestvarkentje!
Van harte gefeliciteerd kereltje!!!

We liepen gister het zwembad uit, het was al donker.
Lars wees naar de lucht en zei: "mama kijk! lamp uit!"

Zo'n mooie kinderlogica he.... O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 21:37:21 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105429785
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh Ivan, wat knap zeg!
Leuk bedje hoor Claudia!!

En WOLF!! feestvarkentje!
Van harte gefeliciteerd kereltje!!!

We liepen gister het zwembad uit, het was al donker.
Lars wees naar de lucht en zei: "mama kijk! lamp uit!"

Zo'n mooie kinderlogica he.... O+
zo vraagt Jan regelmatig, als we boodschappen gaan doen en tegen de zon in lopen (mits dat ding schijnt natuurlijk) of de zon uit mag. _O-

zaterdag 10 december 2011 @ 21:50:55 #224
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105430422
Marlien vraagt tegenwoordig hoe alles heet... ik snapte haar eerst niet, dan vroeg ze bijvoorbeeld: maar hoe heet de stoel dan? Als ik dan antwoordde dat het gewoon een stoel is, bleef ze doorvragen.
Totdat ze zei: Deur heet "door". Ze wilde weten hoe de dingen in het Engels heten!
Ze benoemd steeds meer dingen in het Engels: "Mama, dinosaurus is 'Dinosaur'!" "Geel is 'yellow'" en zo nog veel meer :o
En dat pikt ze allemaal op van CBeeBies :@
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:02:19 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105430991
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:12 schreef geppie het volgende:

[..]

O+

Ik heb bijna geen éen 'slapende' foto van onze draak, ben veel te bang dat ik haar wakker maak :X
Dat kon ik ook nooit. Daarom hebben we sinds kort een infrarood webcam. Daar is deze foto van.

Wat slim van Lars :D

Grijs, geweldig! :D
pi_105431370
Ik wil ook een infraroodwebcam! O+ Harry O+! Wat lijkt hij mini zo in zijn grote bed.
Niels slaapt nog steeds in zijn ledikantje :o maar wel onder een dekbedje sinds deze week, hij lijkt het wel prettig te vinden (maar hij wordt nog steeds 1 keer wakker).

Haha Lars en Jan :D O+
Zo zegt Niels dat het nacht is in de schuur.

Grijs! :D Wat een slimpie!
Wij praten met elkaar in engels wanneer Niels niet mag horen waar we het over hebben(wanneer het over hem gaat), dus ik laat hem die CBeebies nog maar even niet zien ;)
pi_105431720
Het verslag van CB+ is binnen! Dit is de conclusie:

[trotsmodus aan]
Thijs heeft het hier geweldig gedaan: hij laat zich zien als een plezierig jongetje dat zichzelf goed vermaakt. Hij trekt het liefst zijn eigen spoor. Wederkerigheid in het contact en oogcontact maken zijn voor Thijs niet vanzelfsprekend.
De spraaktaalontwikkeling komt nu mooi op gang, maar is nog niet helemaal passend bij zijn leeftijd. Er is sprake van een slappe mondmotoriek (interdentaal spreken).
Bij het spelen valt op dat Thijs veel herhaling laat zien. De motorische ontwikkeling is prima.
Thijs heeft een bovengemiddelde lengte (SD+2)
[/trotsmodus uit]

Het advies is logopedie, en de orthopedagoge gaat meekijken op de psz om in kaart te brengen wat het daar voor Thijs makkelijker kan maken.
pi_105431779
Goede uitslag Laura fijn ^O^
pi_105431854
Super Laura!
pi_105431997
ooo wat fijn Laura!! O+ :*
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:24:31 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105432285
Laura, terecht trots hoor! :Y
pi_105432316
Wat fijn Laura ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 22:36:47 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105432997
ik sluit me bij de rest aan lau! mooie uitslag! :*

pi_105433088
Fijn Laura!
pi_105444958
Groofsken, gefeliciteerd met de verjaardag van R. *O* *O* *O* Je kleine grote jongen is alweer 2 jaar oud vandaag!

Fijne uitslag Laura!

Wolf slaapt ook nog in zn ledikant.Hij slaapt er heerlijk in en onderneemt naar mijn idee nooit pogingen om eruit te klimmen oid, dus nog wel even prima zo.
Ergens begin volgend jaar krijgt hij van opa en oma een nieuw bed en kledingkast. Ik wil graag meteen over naar een groot 1 persoonsbed ipv peuterbed

En hier vandaag Wolfs verjaardagsfeestje. Er komen meerdere mensen niet (geen enkel kind meer helaas,allemaal ziek), dus ben extra blij dat gezellige Twinkly en Niels wel komen straks *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105444998
Van harte gefeliciteerd met R Groofsken!!! *O* O+ Een geweldig leuke dag gewenst!

Awh, wat jammer dat er zoveel mensen ziek zijn Poppejans! We hebben er heel veel zin in *O*
pi_105445218
Gefeliciteerd voor de jarigen (en hun ouders ;)), en McLaura, dat klinkt als een goede uitslag, ook al ken ik het verhaal verder niet.

Claudia: fijn dat het slapen in het grote bed zo goed ging. B. slaapt sinds een maand of zo in een peuterbed, en dat gaat ook vanaf dag 1 goed. Ze is er wel 2 keer uitgevallen inmiddels, maar ze blijft het leuk vinden. Alleen slaapt ze overdag niet meer sinds het grote bed :(

En wij hebben hier een nachtje een baby van 8 maanden te logeren, dat is wel weer even wennen zeg! Denk ook wel dat het lastiger is als het niet je eigen kind is, omdat je je eigen kind natuurlijk het beste kent. B. vindt het ook wel heel ingewikkeld, merken we, zo'n ander kindje waar je de aandacht mee moet delen. Hopelijk went ze daar straks met haar broertje of zusje snel aan.
  zondag 11 december 2011 @ 09:55:11 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105445296
R, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Poppejans, jammer van al die zieke kindertjes maar hopelijk hebben jullie toch een leuke dag!
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 10:18:06 #239
5428 crew  miss_sly
pi_105445482
Lau, dat klinkt erg fijn wat ze te zeggen hebben over je mannetje!

Poppejans veel plezier vandaag met het feestje voor Wolf!

Groots, gefeliciteerd met R. Je grote knul *O*
  zondag 11 december 2011 @ 17:53:15 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105460601
Poppejans, hoe was het feestje van Wolf?
pi_105466254
gefeliciteerd groofsken en r en s!
*O* *O* *O*
pi_105468058
Fijne uitslag, McLaura! Ik krijg het idee dat je heel goed geholpen wordt. Voel je dat zelf ook zo?
pi_105468106
Gefeliciteerd met R! *O*

Lente is nu écht weer helemaal beter. En ze lijkt ineens een sprong te hebben gemaakt ook. Dat idee heb ik trouwens wel vaker als ze ziek is geweest.

Gister Sinterklaas gevierd bij m'n schoonouders. Kind is zo vreselijk verwend dat ze vannacht wakker werd van zichzelf omdat ze lach te brabbelen over 'hele grote puzzels en auto's.' O+
pi_105468434
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Fijne uitslag, McLaura! Ik krijg het idee dat je heel goed geholpen wordt. Voel je dat zelf ook zo?
Ja, dat voelt zeker zo! Vooral omdat de dames van CB+ vooral begrip toonden voor mijn zorgen, maar ook voor mijn ongenoegen vwb de uitlatingen van de juf.

Na de observatie op de psz ga ik bij mezelf te rade of ik Thijs wel (bij die juf) op de psz wil laten. Eigenlijk wil ik hem een derde dagdeel naar een andere juf, om te zien of dat beter gaat.
pi_105468526
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:51 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ja, dat voelt zeker zo! Vooral omdat de dames van CB+ vooral begrip toonden voor mijn zorgen, maar ook voor mijn ongenoegen vwb de uitlatingen van de juf.

Na de observatie op de psz ga ik bij mezelf te rade of ik Thijs wel (bij die juf) op de psz wil laten. Eigenlijk wil ik hem een derde dagdeel naar een andere juf, om te zien of dat beter gaat.
Ik had het er laatste toevallig over met de juf van ons kdv. "Een vriendin van me heeft een zoontje..." :')

Zij vond de signaalfunctie wel goed, maar de manier waarop ook niet helemaal passend.
pi_105469133
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:51 schreef McLaura het volgende:

[..]

bijgelezen! :@

klinkt goed van dat cb+
wb deze post. nja. heeft thijs het naar zijn zin daar nu? dat is me wat onduidelijk.
pi_105473820
Ssserpente, ik noem jullie hier ook altijd ''internetvriendinnen'' :D

quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2011 17:53 schreef Asyniur het volgende:
Poppejans, hoe was het feestje van Wolf?
Wat lief dat je er naar vraagt! Het was erg klein, maar erg leuk!
Mijn moeder,schoonmoeder+halfbroertje v E. en Twinkly+Niels waren geweest.
Twinkly had echt ontzettend leuke kadootjes!! Echt nogmaals dank! Wolf kreeg van haar een ontzettend schattig zelfgemaakt portomoneetje O+, zie foto (waar hij tot het naar bed gaan mee heeft gespeelt)+boodschapjes voor in zn gekregen winkeltje en 2 wolf figuurtjes van Sleich!

De taart (die hij zelf erg vies vond :') )

jippie Niels is er! Samen chipjes eten.
Bodpa, check de longsleeve!

dag lieve Niels

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 december 2011 @ 07:13:14 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105482666
Gefeliciteerd nog Poppejans en Wolf! Fijn dat het toch nog een gezellig feestje werd ;)

Ik heb hier gisteravond de boom opgetuigd, toen Jan al naar bed was. Op de een of andere manier was hij vanmorgen om kwart over zes al wakker :') Dus ik voor hem uit naar beneden, om de lichtjes aan te zetten. Hij loopt die woonkamer in, ziet die boom, blijft zeker wel een minuut stilstaan voor er vol verwondering uitkwam: kerstboom ... mooii!

pi_105482812
Gefeliciteerd Wolf en R!

Wat gaaf dat shirt Poppejans! M. had het ook aan op zijn 2e verjaardag!
  maandag 12 december 2011 @ 07:43:15 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_105482843
Meiden en heren nog gefeliciteerd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105483271
Wat zouden jullie doen; Wolf geeft al een poos aan na het poepen, dat hij gepoept heeft.Gisterochtend gaf hij het aan voordat hij wat gedaan had, dus had ik hem op het potje gezet. Hij bleef wel een tijdje zitten maar hij deed er verder niks op.Toen ik de luier weer aandeed poepte hij wel. Ik heb toen benoemd dat ik het zo goed vond dat hij zei dat hij moest poepen
Zou het zinvol zijn 's ochtends gewoon het potje te gaan neerzetten, of vinden jullie dat pushen? Ik wil niet pushen of iets forceren,dat ik dus niet in de hand werk dat hij straks bang wordt en helemaal niks meer zegt/durft.
Zo naar het CB, ook eens horen wat zij zeggen hierover
  maandag 12 december 2011 @ 09:05:31 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105483665
Ik ben momenteel Harry 'actief' aan het zindelijk maken (dwz hij heeft wel nog gewoon een luier aan). Hij geeft zelf niks aan, maar ik hoor in elk geval wanneer hij zit te poepen. Dan zeg ik: zit je te poepen?
Wat betreft plassen zet ik hem een paar keer per dag op de wc en als hij plast, krijgt hij een minismartie. Als hij niks doet, dan zeg ik iets als:'niet gelukt? of is de plas op? volgende keer beter', maar ik maak er geen probleem van. Hij mag eraf als hij vindt dat hij klaar is. Soms is dat na een paar seconden en soms zit hij wel 5 minuten.
Hij doet wel zelf erg zijn best en juicht ook zelf als er wel plas komt. Toevallig heeft hij laatst gepoept op de wc (dat was nog vóór de smarties, daarom ben ik ze gaan invoeren), maar het is sindsdien niet meer gelukt om hem op de wc te laten poepen. Hij gaat wel kreunen alsof hij poept :D

Ik zou gewoon als Wolf zegt: ik moet poepen, hem op het potje of de wc zetten. Je prijst hem dan gewoon voor het feit dat hij komt zeggen dat hij moet poepen. Ongeacht of hij wel of niet poept. Als het lukt op de wc/potje, dan maak je er een feestje van. Anders zeg je nog steeds dat je het heel knap vond, dat hij het kwam zeggen
pi_105484006
Ik laat het gewoon nog even met Isabeau. Ze zijn nog zo jong die smurfjes... ik wacht gewoon tot het wat warmer is en ze lekker in d'r blote toedeledokie door 't huis kan rennen.
pi_105484094
Lars noemt het ook vaak als hij moet poepen, en wil dan ook op het potje. Hij heeft nu denk ik een keer of vijf op het potje gepoept.
Ik zet hem op het potje voor de tv, of met iets van speelgoed in de hand anders issie zo weer foetsie
pi_105484311
Als Isabeau het heel duidelijk aangeeft dan is het overigens iets anders hoor. Dan ga ik het niet tegenwerken natuurlijk.

Ze heeft momenteel iets heel geks trouwens. Als ze 's ochtends wakker wordt zegt ze élke dag met een heel zielig stemmetje "plassende ogen!" en dan moet ik in haar oogjes wrijven en daarna is het goed. Ik zie niets geks aan haar oogjes, ze tranen ook niet.
pi_105484619
B. heeft een tijdje (rond haar tweede verjaardag) heel veel interesse gehad in het potje, zonder dat er ooit iets uitkwam. Toen is het een tijdje weggeweest, en nu de laatste dagen komt het weer, hoewel ze vooral in al haar kleren op het potje wil zitten als we haar tanden poetsen. Maar soms ook wel weer zonder luier. Aangeven doet ze nog helemaal niet, ze zegt het alleen vrij regelmatig nádat ze gepoept heeft. En ze wil graag worden voorgelezen uit het boekje Bobbi op het potje. Het is een begin, lijkt me. En verder zien we het wel.

Sorbootje: wat raar van die oogjes. Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
pi_105484952
Ohh de foto's zijn leuk geworden Poppejans! Die laatste foto waarop Wolf naar Niels zwaait O+ En wat een leuke pyjama heeft Wolf!
Ik heb van de taart Wolf's gezicht opgegeten, bizar :P!

Niels geeft ook aan wanneer hij moet poepen en wil dan wel op het potje zitten, maar met broek aan!
Vanmorgen hadden we nog een hele tijd op het grote bed gespeeld, beetje wakker worden, en toen ik hem ging aankleden had hij nog steeds een droge luier. Ik vroeg hem of hij op de wc wilde plassen, dat wilde hij wel. Maar toen ik hem erop zette wilde hij er direct weer af (er zit ook geen wcbril verkleiner op, wellicht daarom). Toen heb ik het potje voor hem gepakt, maar daar wilde hij helemaal niet op. Dus toen heb ik hem toch maar weer een luier aangetrokken.
Hij lijkt er lichamelijk dus wel aan toe te zijn, maar geestelijk nog niet? Vorige zomer wilde hij ook echt niet zonder luier lopen, dat leek hij eng te vinden. Ik ben benieuwd hoe het deze zomer gaat.
pi_105485002
Ik heb net trouwens de afspraak op van het consultatiebureau verzet, we kunnen de 20e niet. Nu kan hij pas 11 januari terecht.
Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is Poppejans en wat hij moest doen allemaal!
pi_105485433
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars noemt het ook vaak als hij moet poepen, en wil dan ook op het potje. Hij heeft nu denk ik een keer of vijf op het potje gepoept.
Ik zet hem op het potje voor de tv, of met iets van speelgoed in de hand anders issie zo weer foetsie
Zoiets zei het CB ook, spelenderwijs en vooral niks opdringen. Ik laat het potje dus maar in het zicht staan zodat hij er af en toe op kan met broek aan.
Ben dus weer terug van de "2 jaar'' CB afspraak. Hij moest een torentje bouwen van blokjes, er werd geluisterd naar zn hart, gekeken naar ogen en van ''onder'' gekeken en gevoeld. Hij hoefde verder niet iets met praten ofzo, misschien omdat hij al genoeg brabbelde haha. Ze vond dat hij onduidelijk brabbelde (hele verhalen) maar hoorde ook dat hij twee en driewoordszinnen normaal uitsprak, dus dat was ok, pas weer terug komen als hij 3 is.
stats: 85 cm en 12,4 kilo
pi_105485504
Bedankt trouwens, voor jullie zindelijkheidstips/verhalen! ^O^
pi_105485548
Ik had het idee dat Wolf zelf heel goed weet wat hij "brabbelt" maar dat wij, domme volwassenen, het gewoon nog niet verstaan! Omdat hij echt hele verhalen houdt en je dan af en toe een bekend woordje of zinnetje voorbij hoort komen.
pi_105485648
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:33 schreef Twinkly het volgende:
Ik had het idee dat Wolf zelf heel goed weet wat hij "brabbelt" maar dat wij, domme volwassenen, het gewoon nog niet verstaan! Omdat hij echt hele verhalen houdt en je dan af en toe een bekend woordje of zinnetje voorbij hoort komen.
Ja, en die gezichtsuitdrukkingen er dan soms ook bij haha
pi_105485761
Ik vond het zo grappig hoe hij Niels ging roepen vanaf het aankleedkussen toen jij hem aan het verschonen was :D
  maandag 12 december 2011 @ 10:49:58 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105485950
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Ik vond het zo grappig hoe hij Niels ging roepen vanaf het aankleedkussen toen jij hem aan het verschonen was :D
Ooh wat leuk zeg! O+
En mooie verjaardagsspam :Y
pi_105486008
ooh, Wolf was jarig! Gefeliciteerd nog, Poppejans

wat een heerlijk ventje is het O+
pi_105486043
Och nee, dat heb ik ook helemaal gemist. Ook van mij alsnog van harte Poppejans!!
pi_105491014
Welke goede fee heeft mijn kind behekst? :o

Zo vrolijk en meegaand heb ik 'r in weken niet gezien! Ze wordt weer vrolijk wakker, kan een 'nee' opeens prima accepteren ("Mag niet, hè? Zo mag wel, hè?") en bunkert weer als een bouwvakker.

Net zei ik, al voorbereidend op gehuil:"Kom tuttie, ik ga je naar bed brengen." Vlíegt ze de trap op, stekkert terug met d'r slaapzak en zegt: "Slapen, hè?"

Ik viel bijna van mn stoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 12-12-2011 15:45:07 ]
  maandag 12 december 2011 @ 13:46:28 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_105491102
koester het moment, het is een fase :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105491128
Bedankt. Daar gaat mn euforie.
pi_105491277
:D!

Heerlijk Ssserpente O+
  maandag 12 december 2011 @ 14:38:22 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105492907
Heerlijk zulke dagen Ssserpente! En nét als je er aan gewend bent geraakt, dan veranderen ze weer in een draak >:)
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 15:36:59 #272
5428 crew  miss_sly
pi_105494955
Whaha van zulke dingen willen we niet horen dat het een fase is :D

Nee hoor Ssserpente, dis is THE real Lente, zo blijft ze!
pi_105500949
godsamme echt, peuter kopen? iemand?
  maandag 12 december 2011 @ 17:58:15 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_105501002
Inclusief kleertjes? Dan ja :P Want meisjeskleertjes heb ik niet :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105501769
Ik kijk wel uit, heb er nét één ingeruild.

Wat heeft ze?
pi_105502951
ze heeft drakeritis niveau tien.

Elin houd je mond, HOU SELLUF JE MOND
Elin, nou ophouden , JE MOETSELLUF OPHOUDEN STINKIEEEE

etc
  maandag 12 december 2011 @ 19:04:45 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105503376
Aaah! Ze doet de portie van Lente erbij!
  Moderator maandag 12 december 2011 @ 19:07:52 #278
5428 crew  miss_sly
pi_105503494
Lekker bijdehand dus :o zit je niet op te wachten, zeker niet met baby erbij. Sterkte!

Wij hebben juist een heel fine dag gehad en al een paar dagen een erg gezellige en redelijke dame. Vanmorgen was ik even boos geworden (ik zei "ik vind het niet leuk wat je nu doet, Senna, ik word boos!") en dat had zo'n indruk gemaakt dat ze het er vanmiddag nog over had :')
pi_105503569
mja dat helpt hier niet meer.. als ik zeg ; mama wordt nu boos Elin!''
- geeft niets hoor mama.
pi_105503604
En de gang oid? Laatste keer, anders...
  maandag 12 december 2011 @ 19:14:08 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_105503757
Ah, dat maakt hier wel indruk.Gelukkig :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105503791
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je tips wij trouwens. :+ :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 december 2011 @ 19:16:58 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105503900
Zonder een woord te zeggen oppakken en op de gang zetten.

Normaal gebruik ik ook de mat in de gang als strafplek, maar vanmiddag maakte hij het zo bont dat ik 'm op z'n kamer gezet heb. Meneer beet in m'n been dat de tandafdrukken erin stonden :{ duiveltje is 't soms ... 't maakte wel indruk, want hij kwam heel lief kroelen en knuffelen, en heeft heel goed zitten eten (het paard van sinterklaas opgegeten) :')

pi_105503959
Hier ook. En dan hoef ik het niet eens boos te zeggen. Het grappige is trouwens dat ze er vrij stoiceins op reageert. Ze gaat braaf in de gang staan en als de minuut erop zit en je komt r halen, stekkert ze lachend en je negerend terug de huiskamer in.

Maar daarna doet ze het toch niet meer.

Ik denk dat ze nu in totaal een stuk of acht keer op de gang heeft gestaan.
pi_105503966
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:10 schreef Ssserpente het volgende:
En de gang oid? Laatste keer, anders...
joh, ze heeft de gang wel 10x gezien vandaag.. en toen moest ik keihard naar beneden rennen omdat ze weet hoe de voordeur open moet blijkbaar :')

wel hilarisch als ik zeg, ik tel tot 10! en dat ze hysterisch wordt bij 3 en de gang op rent.. verder dan 3 ben ik nooit gekomen dus geen idee wat ze in r hoofd haalt
pi_105503992
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 19:14 schreef Troel het volgende:
Ah, dat maakt hier wel indruk.Gelukkig :)
hier niet. en met een beetje pech eindigt ravi dan doorgaans binnen zeg, een seconde of 30, naast zn zus op de gang en gaan ze spelen. of hard in koor huilen, ken ook :')
pi_105504011
Mijn laatste reactie was nav Troel dr post ipv een reactie op DJMO. Straffen zonder een woord te zeggen, is namelijk niet mijn manier. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ssserpente op 12-12-2011 19:34:03 ]
pi_105504045
ik hoef geen tips trouwens, ze is gewoon aan t etteren, morgen weer een dag :P
  maandag 12 december 2011 @ 19:21:28 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105504099
Ai Ssserpente, berg je maar vast voor morgen!
Morgen is Elin een engeltje en Lente een bengeltje :X
pi_105504151
normaal gaat t prima op maandag en is dinsdag een hel :P
pi_105504215
mijnes mag morgenmiddag naar de psz *O*
succes juf *)
pi_105504254
laten we het er op houden dat "DAT WILLLLLLLLL IK NIEHIET }:| :( :'( " nogal vaak voorbij kwam vandaag :')
pi_105504316
mn baby is trouwens altijd een engeltje dus t is niet lastiger dan voorheen..

alleen af en toe jammer dat ie in slaap valt en Elin vervolgens aan het gedicht (schreeuwend) 'Lex' begint

dat gaat als volgt

*standjeareyoufuckingnuts*
LAAAAAAAAKSSSS LAKS LAKS LAAAAAAAAAAAAKS LALS LAKS LAKJSJEEEE x 12
  maandag 12 december 2011 @ 19:29:33 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_105504434
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 19:19 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn laatste reactie was nav Troel dr post. Straffen zonder een woord te zeggen, is namelijk niet mijn manier. :)
Hier ook niet zonder iets te zeggen, zeg ik dat dan? :? (< niet bot bedoeld ofzo, maar ik doelde gewoon op dat ik ze hier ook rustig op de gang zet als ze vervelend zijn, maar ik leg wel uit waarom)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105504579
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier ook niet zonder iets te zeggen, zeg ik dat dan? :? (< niet bot bedoeld ofzo, maar ik doelde gewoon op dat ik ze hier ook rustig op de gang zet als ze vervelend zijn, maar ik leg wel uit waarom)
Jij niet, maar DJMO wel. En daar staat mijn post direct onder.
  maandag 12 december 2011 @ 19:33:01 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_105504602
AH ok, nu snap ik hem :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 december 2011 @ 19:33:51 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105504655
Mjah, ik leg het vaak achteraf uit, zodat ik zelf ook rustiger ben dan op 't moment dat ik 'm straf geef. Hij snapt meestal trouwens heel goed waarom ik 'm op de gang zet ..

pi_105504707
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 19:33 schreef Troel het volgende:
AH ok, nu snap ik hem :D
ik heb m even gecookied voor de duidelijkheid. :+
  maandag 12 december 2011 @ 19:35:46 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_105504733
:D :D :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105505949
Ow draakjes en schatjes :)

De mijne is ook weer een schatje, na weken standaard, lust ik niet mama ik ga niet eten mama ik wil niet slapen mama enz. Vandaag, wat is het lekker, bijna bordje leeg hoor, lekker mama. Mag ik nu naar bed mama? Hier Saartje mag jij wel mee hoor... Ik wist niet wat me overkwam maar het was een heerlijk ontspannen dag :D

Wolf en Poppejans nog gefeliciteerd en welkom!
  maandag 12 december 2011 @ 20:03:41 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_105506047
Dat kan ik me voorstellen MP :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties