abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105221813
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2011:
• zatoichi (10 januari)
• karton (11 januari)
• -_Guitarist_- (12 januari)
• Jappe90 (13 januari)
• MJay1 (17 januari)
• SBM22 (24 januari)
• Made-In-Holland (25 januari)
• Yuri_Boyka (4 februari)
• DombohetOlifantje1 (7 februari)
• Zjefke (10 februari)
• Robinml (2 maart)
• stefannetjuh (3 maart)
• misslady83 (4 maart)
• Sokz (12 maart)
• -tape- (14 maart)
• HalvinCarris (22 maart)
• LovelyLady (24 maart)
• FruitenCo (11 april)
• eriksd (13 april)
• ftpfreak (15 april)
• Jetfly (20 april)
• honkhonk (27 april)
• HerrFl1ck (3 mei)
• NatteBever (4 mei)
• .Neovo. (9 mei)
• Krimpen (9 mei)
• waj1 (11 mei)
• bokkepoot (11 mei)
• OomBrouwer (12 mei)
• Cortax (12 mei)
• Janeiros (16 mei)
• Yaku (17 mei)
• Fukjoeman (19 mei)
• WinnieWana (25 mei)
• blingbling11 (31 mei)
• t.coenraad (22 juni)
• Jochemz (27 juni)
• 2xuq773pps (28 juni)
• ZuidGrens (29 juni)
• Warrick21 (11 juli)
• Hitomi (14 juli)
• yosander (15 juli)
• Eva4Evah (19 juli)
• Megaman (30 juli)
• Spies (2 augustus)
• Mountman (5 augustus)
• Boterbartje (9 augustus)
• Frontrow (10 augustus)
• Dale__Cooper (12 augustus)
• Soempie (15 augustus)
• GevaarOpDeWeg (18 augustus)
• caffeinjunk (25 augustus)
• TwenteFC (1 september)
• TheHunterAmin (6 september)
• rookworst4 (14 september)
• Martijn93 (21 september)
• Mwanatabu (28 september)
• WG1122 (18 oktober)
• Xanland (5 november)
• 12345r (16 november)
• IJsdraakje (18 november)
• Niles-Crane (21 november)
• allroms (21 november)
• Haags_kwartiertje (21 november)
• Linds155 (22 november)
• Nagelschaartje (23 november)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door IJsdraakje op 05-12-2011 22:07:29 ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_105222229
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 19:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Jep. Ze kunnen je vragen wat wat is onder de motorkap (dus waar zit de accu, waar check je je olie, dat soort dingen), ze kunnen verlichting gaan checken en ze kunnen je vragen waar de lampjes in je dashboard voor dienen. Volgens mij was dat het wel.
Als het goed is legt je instructeur alles vooraf uit en geeft het niet eens als je niet alles weet!
pi_105222360
Zeker bij je TTT geeft het niet als het niet weet
pi_105222407
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Als het goed is legt je instructeur alles vooraf uit en geeft het niet eens als je niet alles weet!
Met TTT's zeker niet nee. :) Maar omdat ze het zoveel mogelijk als een "echt" examen behandelen, kan het erin zitten. Maar niks om je écht zorgen over te gaan maken.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105222447
En een aantal geslaagden toegevoegd aan de OP, maar toen had ik geen zin meer. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105225173
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:05 schreef H-D het volgende:
Zeker bij je TTT geeft het niet als het niet weet
Dus dat is niet een onderdeel dat je goed moet hebben om de vrijstelling te krijgen?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_105225244
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:47 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Dus dat is niet een onderdeel dat je goed moet hebben om de vrijstelling te krijgen?
Nee, voor vrijstelling moet je je bijzondere verrichtingen in orde hebben.
pi_105225269
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 20:06 schreef IJsdraakje het volgende:
En een aantal geslaagden toegevoegd aan de OP, maar toen had ik geen zin meer. :')
Voeg mij nog ffkes toe draak! 5 december geslaagd. :)
pi_105225493
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:47 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Nee dan moet je gewoon je bijzondere verrichtingen voldoende uitvoeren
  maandag 5 december 2011 @ 20:55:02 #10
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_105225617
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:49 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Een rijbewijs van marsepein teld niet :D
Feli ^O^
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_105225830
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:49 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Er moeten er nog meer tussen, maar ik heb geen zin meer. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105227676
Nagelschaartje klaar? Gefeliciteerd alsnog :)
pi_105228292
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:55 schreef Rucky het volgende:

[..]

Een rijbewijs van marsepein teld niet :D
Feli ^O^
FFFFUUUUUUUU!!!!! :') :')

Maar thanks :) :)
pi_105229271
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:26 schreef t.coenraad het volgende:
Nagelschaartje klaar? Gefeliciteerd alsnog :)
Ja :D
Sinds afgelopen vrijdag rijd ik zelfs in mijn eigen auto rond O+

edit: En ik ga nu door niet op te letten tot 60 in z'n 2, rijd een halve straat door in z'n 1, mijn instructeur zou geschokt zijn :'). Maar zo'n oude bak slaat wel sneller af dan de leswagen :').

O en ik heb al een halve parkeergarage doorgereden met de handrem er nog op, het is dus bevestigd dat ik echt een vrouw ben :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Nagelschaartje op 05-12-2011 22:07:19 ]
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_105229850
Even IJs wat werk uit handen nemen, ik heb hem bij mijn eigen verslag opgepakt :)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)
pi_105230032
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:04 schreef Nagelschaartje het volgende:
Even IJs wat werk uit handen nemen, ik heb hem bij mijn eigen verslag opgepakt :)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)
:*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105243180
Om 11:10 wordt ik opgehaald om naar het CBR te gaan voor TTT, mooi dat het regent -> weinig fietsers. Ben wel een beetje zenuwachtig maar aan de andere kant denk ik gewoon stukje rijden, niets bijzonders aan :p
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_105244759
Nou, ben geslaagd hoor :D Verhaaltje komt later!
pi_105245388
Gefeliciteerd aan alle geslaagden!

Mijn vorige twee lessen gingen niet zo goed, de eerste was ik ziek en de tweede was ik gewoon stom bezig. Hoop dat a.s. woensdag beter gaat, ga proberen het als een echt examen te zien en gewoon altijd kijken, maar daar heb ik nog veel moeite mee.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_105248491
TTT gehaald :D Er gingen wel wat dingen mis, maar de bijzondere verrichtingen gingen goed *O*

Ik reed bijna een fietser aan xD En mijn grootste aandachtspunt is dat ik meer van te voren situaties moet gaan zien en niet pas erover gaan nadenken als ik er midden in zit. 22 December afrijden, hopelijk gaat het dan iets beter. Bijzondere verrichtingen zijn iig gehaald.
pi_105251848
Verhaaltje :

Eindelijk geslaagd. Ik ben sinds april bezig, en heb in die lange tijd maar 26 lessen gehad. Vandaag was dus de dag dat het zou moeten gebeuren. Man, wat was ik de avond ervoor zenuwachtig. Ik heb vannacht ook elk uur op mijn klok gezien. Helaas ben ik nou eenmaal iemand die zich snel zenuwachtig maakt.

Maar goed, deze ochtend viel het vreemd genoeg wel mee. Het plan was om 9 uur opgehaald te worden, maar kreeg een berichtje dat ik 8:45 al opgehaald zou worden. Blijkt het mijn neefje te zijn, die ook bij mijn instructeur lest. Erg grappig! Hij reed de helft van het stukje naar zijn huis, en ik de andere helft. Dat ging prima. Nadat ik hem had afgezet moest ik nog even inrijden. Dat ging niet echt van een leien dakje. Ik maakte stomme foutjes, zag een stopbord niet en ik kon mij echt wel voor de kop slaan, en mijn instructeur denk ik ook. Al met al werd ik er gelukkig niet zenuwachtiger door. Ik dacht bij mijzelf : Straks doe ik het gewoon wel foutloos!

Nou, richting CBR, geparkeerd en even met mijn instructeur basis dingen over de auto doorgenomen. Ik had gisteravond even snel mijn theorieboek er bij gepakt, dus dat wist ik allemaal prima te beantwoorden. Richting het gebouw van het CBR toe lopende, stond er een vrouw een sjekkie te roken en mijn instructeur kende haar blijkbaar. Eerste blik een hele aardige vrouw, en ze zag er ook vrolijk uit. Toen liepen we naar binnen en keek hij op de lijst wie ik als examinator had. Bleek het haar te zijn. Wat een toeval en ik was blij aangezien ze zo amicaal was. Ik heb nog even snel een kop koffie naar achter gewerkt en toen met haar aan tafel gaan zitten. Paar vragen over hoe ik denk te rijden, wat voor opdrachten ik kon verwachten etc. en we waren klaar om te vertrekken.

Ik stapte in en ze vroeg meteen na de auto op het contact te zetten naar paar betekenissen van 3 brandende lichtjes op het dashboard, en dat kon ik prima beantwoorden. Ik startte de auto, en ik reed weg. Meteen goed kijken bij de uitrit, en ik gaste gelijk goed door. Ze was heel spraakzaam en we hadden het zoal over de eurocrisis, mijn opleiding en toekomst en over ditjes en datjes. Ze stelde mij ontzettend op mijn gemak. Het autorijden vond ik ondertussen goed gaan. Ik moest gelijk richting de A44 om richting het dorp waar ik woon te rijden. Daar heb ik geluk mee, omdat het daar qua verkeer erg rustig is en ik natuurlijk de weg en situaties al goed ken. In het dorp moest ik in de woonwijk parkeren. Ik zag gelijk een plek wat mij makkelijk leek en ik twijfelde geen moment om 'm daar neer te zetten. In principe was het eigenlijk een stopopdracht wat ik uitvoerde, maar het is en blijft parkeren. Ze vond het prima. Toen netjes weggereden, de straat verderop meteen links in en daar moest ik een keeropdracht doen. Ik spotte aan mijn linkerkant een kleine inrit van een garage, en daar ging ik meteen op af. Ik heb 'm netjes gekeerd en dat vond ze ook helemaal prima. Daarna verder door het dorp gereden, wat naar mijn gevoel wel goed ging. Ik had wel een moment waar ik mijn sociale skills kon laten zien door een auto even voor te laten gaan, omdat een stilstaande vrachtauto deze in de weg stond. Achteraf bleek dat ik juist daar tuttig deed en beter eerst had kunnen gaan. Nja, verder niets bijzonders. Ik zat af en toe wel een beetje te kloten met de koppeling, maar dat kwam echt door de zenuwen, en ik denk dat zij dat ook doorhad.

Nou, het dorp uitgereden en weer richting het CBR. Ik heb niet met het navigatiesysteem gereden, maar puur als clusteropdracht zelfstandig weer terug. Ik wist het toch wel te vinden. Dat ging ook allemaal goed. Uiteindelijk weer aangekomen bij het CBR moest ik een parkeervak zoeken. Eerst wees ze er een aan vlak voor mij, maar op het laatste moment veranderde ze van gedachte en wees ze er eentje verderop aan. Dat was een rotplek en ik kon daar niet in een keer goed parkeren. Ik stond dus scheef. Dus ik wou even naar achteren om vervolgens recht te eindigen, maar ze zei dat dat niet nodig was. Ze vond het prima zo. Motor uit en terug naar het gebouw. Hoe ik geparkeerd had zag er trouwens echt NIET uit :P

Ondertussen had ik het gevoel dat ik niet geslaagd was. Waarom, geen idee, maar het voelde niet als een super rit. Misschien had zij iets opgemerkt wat ik fout deed, waar ik misschien zelf niet iets in de gaten van had.

In het gebouw aangekomen kreeg ik gelijk een hand met de mededeling dat ik geslaagd was. Ik kon het eigenlijk niet geloven, maar uit het gesprek later liet ze blijken dat ik het erg goed had gedaan met zelfs een compliment dat ze graag meer van mijn soort vandaag zou willen zien. Kan niet beter lijkt mij!

Ik ben gelijk pasfoto's gaan maken en naar het gemeentehuis gegaan om 'm aan te vragen. Ik kan 'm vrijdag ophalen, maar waarschijnlijk ligt 'ie er woensdag al. Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk :D
pi_105259502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:26 schreef WG1122 het volgende:
Verhaaltje :

Eindelijk geslaagd. Ik ben sinds april bezig, en heb in die lange tijd maar 26 lessen gehad. Vandaag was dus de dag dat het zou moeten gebeuren. Man, wat was ik de avond ervoor zenuwachtig. Ik heb vannacht ook elk uur op mijn klok gezien. Helaas ben ik nou eenmaal iemand die zich snel zenuwachtig maakt.

Maar goed, deze ochtend viel het vreemd genoeg wel mee. Het plan was om 9 uur opgehaald te worden, maar kreeg een berichtje dat ik 8:45 al opgehaald zou worden. Blijkt het mijn neefje te zijn, die ook bij mijn instructeur lest. Erg grappig! Hij reed de helft van het stukje naar zijn huis, en ik de andere helft. Dat ging prima. Nadat ik hem had afgezet moest ik nog even inrijden. Dat ging niet echt van een leien dakje. Ik maakte stomme foutjes, zag een stopbord niet en ik kon mij echt wel voor de kop slaan, en mijn instructeur denk ik ook. Al met al werd ik er gelukkig niet zenuwachtiger door. Ik dacht bij mijzelf : Straks doe ik het gewoon wel foutloos!

Nou, richting CBR, geparkeerd en even met mijn instructeur basis dingen over de auto doorgenomen. Ik had gisteravond even snel mijn theorieboek er bij gepakt, dus dat wist ik allemaal prima te beantwoorden. Richting het gebouw van het CBR toe lopende, stond er een vrouw een sjekkie te roken en mijn instructeur kende haar blijkbaar. Eerste blik een hele aardige vrouw, en ze zag er ook vrolijk uit. Toen liepen we naar binnen en keek hij op de lijst wie ik als examinator had. Bleek het haar te zijn. Wat een toeval en ik was blij aangezien ze zo amicaal was. Ik heb nog even snel een kop koffie naar achter gewerkt en toen met haar aan tafel gaan zitten. Paar vragen over hoe ik denk te rijden, wat voor opdrachten ik kon verwachten etc. en we waren klaar om te vertrekken.

Ik stapte in en ze vroeg meteen na de auto op het contact te zetten naar paar betekenissen van 3 brandende lichtjes op het dashboard, en dat kon ik prima beantwoorden. Ik startte de auto, en ik reed weg. Meteen goed kijken bij de uitrit, en ik gaste gelijk goed door. Ze was heel spraakzaam en we hadden het zoal over de eurocrisis, mijn opleiding en toekomst en over ditjes en datjes. Ze stelde mij ontzettend op mijn gemak. Het autorijden vond ik ondertussen goed gaan. Ik moest gelijk richting de A44 om richting het dorp waar ik woon te rijden. Daar heb ik geluk mee, omdat het daar qua verkeer erg rustig is en ik natuurlijk de weg en situaties al goed ken. In het dorp moest ik in de woonwijk parkeren. Ik zag gelijk een plek wat mij makkelijk leek en ik twijfelde geen moment om 'm daar neer te zetten. In principe was het eigenlijk een stopopdracht wat ik uitvoerde, maar het is en blijft parkeren. Ze vond het prima. Toen netjes weggereden, de straat verderop meteen links in en daar moest ik een keeropdracht doen. Ik spotte aan mijn linkerkant een kleine inrit van een garage, en daar ging ik meteen op af. Ik heb 'm netjes gekeerd en dat vond ze ook helemaal prima. Daarna verder door het dorp gereden, wat naar mijn gevoel wel goed ging. Ik had wel een moment waar ik mijn sociale skills kon laten zien door een auto even voor te laten gaan, omdat een stilstaande vrachtauto deze in de weg stond. Achteraf bleek dat ik juist daar tuttig deed en beter eerst had kunnen gaan. Nja, verder niets bijzonders. Ik zat af en toe wel een beetje te kloten met de koppeling, maar dat kwam echt door de zenuwen, en ik denk dat zij dat ook doorhad.

Nou, het dorp uitgereden en weer richting het CBR. Ik heb niet met het navigatiesysteem gereden, maar puur als clusteropdracht zelfstandig weer terug. Ik wist het toch wel te vinden. Dat ging ook allemaal goed. Uiteindelijk weer aangekomen bij het CBR moest ik een parkeervak zoeken. Eerst wees ze er een aan vlak voor mij, maar op het laatste moment veranderde ze van gedachte en wees ze er eentje verderop aan. Dat was een rotplek en ik kon daar niet in een keer goed parkeren. Ik stond dus scheef. Dus ik wou even naar achteren om vervolgens recht te eindigen, maar ze zei dat dat niet nodig was. Ze vond het prima zo. Motor uit en terug naar het gebouw. Hoe ik geparkeerd had zag er trouwens echt NIET uit :P

Ondertussen had ik het gevoel dat ik niet geslaagd was. Waarom, geen idee, maar het voelde niet als een super rit. Misschien had zij iets opgemerkt wat ik fout deed, waar ik misschien zelf niet iets in de gaten van had.

In het gebouw aangekomen kreeg ik gelijk een hand met de mededeling dat ik geslaagd was. Ik kon het eigenlijk niet geloven, maar uit het gesprek later liet ze blijken dat ik het erg goed had gedaan met zelfs een compliment dat ze graag meer van mijn soort vandaag zou willen zien. Kan niet beter lijkt mij!

Ik ben gelijk pasfoto's gaan maken en naar het gemeentehuis gegaan om 'm aan te vragen. Ik kan 'm vrijdag ophalen, maar waarschijnlijk ligt 'ie er woensdag al. Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk :D
Gefeliciteerd joh, hopelijk rijd ik ook zo goed als ik binnenkort moet afrijden *O*
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:49:42 #23
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_105266261
Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen TTT en examen?
pi_105267952
TTT doe je meestal rond 2/3 - driekwart van je rijopleiding.
pi_105268350
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:55 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ja :D
Sinds afgelopen vrijdag rijd ik zelfs in mijn eigen auto rond O+

edit: En ik ga nu door niet op te letten tot 60 in z'n 2, rijd een halve straat door in z'n 1, mijn instructeur zou geschokt zijn :'). Maar zo'n oude bak slaat wel sneller af dan de leswagen :').

O en ik heb al een halve parkeergarage doorgereden met de handrem er nog op, het is dus bevestigd dat ik echt een vrouw ben :')
_O-
Afslaan: check :@
Wegrijden met handrem: check :@

Parkeren bij jou ook een ramp?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105269160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

_O-
Afslaan: check :@
Wegrijden met handrem: check :@

Parkeren bij jou ook een ramp?
:Y
Heb zelfs al met m'n koplamp tegen een andere auto zijn koplamp aan gezeten :@ . Gelukkig had ik het direct door dus geen schade en was er een toevallige voorbijganger die me hielp om uit die situatie te komen :').

Het is niet eens zozeer gebrek aan inzicht naar mijn idee, maar gebrek aan vertrouwen. Ik ben bang dat ik het niet goed doe en durf dan niet door te zetten. Maar het gaat langzaam beter. Kan gewoon merken dat ik niet meer heb geparkeerd sinds m'n TTT, die was in september geloof ik :').

O en ook een leuke: Bij de parkeergarage met het halve lichaam het raampje uit omdat ik te ver van het kaartjes apparaat af sta :')
pi_105269326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:44 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Heb zelfs al met m'n koplamp tegen een andere auto zijn koplamp aan gezeten :@ . Gelukkig had ik het direct door dus geen schade en was er een toevallige voorbijganger die me hielp om uit die situatie te komen :').

Het is niet eens zozeer gebrek aan inzicht naar mijn idee, maar gebrek aan vertrouwen. Ik ben bang dat ik het niet goed doe en durf dan niet door te zetten. Maar het gaat langzaam beter. Kan gewoon merken dat ik niet meer heb geparkeerd sinds m'n TTT, die was in september geloof ik :').

O en ook een leuke: Bij de parkeergarage met het halve lichaam het raampje uit omdat ik te ver van het kaartjes apparaat af sta :')
Je weet dat je ook kan uitstappen zegmaar hè? :+
pi_105269420
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:44 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Oehhh close...geschrokken?
quote:
Hahaha ik had TTT in maart en reed eind september af. Dat was dus even diep graven van hoemoetutookalweer.
quote:
Waahahaha check :@ :')
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105269777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:47 schreef H-D het volgende:

[..]

Je weet dat je ook kan uitstappen zegmaar hè? :+
Werkt hetzelfde als als je iets moet pakken als je in bed ligt. Dan ga je er alles aan doen om met je voeten in het bed te blijven :'). Tenminste zo werkte het bij mij :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oehhh close...geschrokken?

[..]

Hahaha ik had TTT in maart en reed eind september af. Dat was dus even diep graven van hoemoetutookalweer.

[..]

Waahahaha check :@ :')
Ik schrok niet zozeer, maar ik baalde zo ontzettend van mezelf, was zo gefrustreerd. Achteraf bedacht ik me dat ik de verkeerde punten had gebruikt om te draaien (was fileparkeren). De auto ervoor stond andersom, dus met de neus richting de lege plek. Toen ben ik blijkbaar in de war geraakt en bij de spiegel gaan draaien in plaats van bij het einde van de auto. Het was dus in ieder geval geen wonder dat het mis ging :').

Ik krijg hem nu wel geparkeerd, maar recht valt het niet te noemen :'). En dat maakt me ook niet zoveel uit, ik neem goed de tijd om te parkeren en ga er vanuit dat het vanzelf soepeler zal gaan.
pi_105270227
Vanmorgen stond ik op de bus te wachten, komt er een bmw aan die voor m'n neus gaat fileparkeren. Nou lukt dat bij mij nog niet goed, dus ik aandachtig kijken op welk moment hij gaat draaien enzo. Na de eerste poging staat hij mega scheef, nog maar een keer dus. Bij de tweede poging stopt 'ie net op tijd anders was hij tegen de auto voor hem gereden. En na de derde poging staat hij nóg schever dan bij de eerste keer. Rijdt hij verder om ergens anders maar te parkeren :P
pi_105279304
Ik wil ook mijn rijbewijs :( Ik heb echt pech gehad met mijn examen als ik zo de verslagjes lees zeg.
Stomme achterlijke polen met hun busjes.

@Oberonn
Jij bent dus mooi in Roosendaal gebleven :P Ik moest en moet daar 20 december weer afrijden. Alleen mijn eerste keer ben ik buiten het CBR niet eens in Roosendaal geweest ><. Heb de eerste afslag naar Wouw moeten nemen en overal moeten rijden waar 9/10 niet komen met het afrijden xD
Hopen dat ik in mn herkansing wel in roosendaal blijf. Zal wel, aangezien ik nu ook weer moet parkeren/keren en ik in de spits zit ( :
pi_105280674
De kans dat je in Roosendaal blijft is sowieso vele malen groter dan dat je eruit moet.. dus wat dat betreft moet dat wel mee zitten (ik denk 9 staat op 1). Overigens was het grootste deel van de rit onbekend terrein en zat ik bijna alleen maar bij uitritten, 30km zones, etc.

Het zou dus niet terecht zijn om te zeggen dat ik mijn rijbewijs met geluk heb gehaald want heb echt nog wel wat lastige situaties gehad :P maar het zat op zich wel mee inderdaad :)
pi_105281905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:29 schreef Oberonn het volgende:
De kans dat je in Roosendaal blijft is sowieso vele malen groter dan dat je eruit moet.. dus wat dat betreft moet dat wel mee zitten (ik denk 9 staat op 1). Overigens was het grootste deel van de rit onbekend terrein en zat ik bijna alleen maar bij uitritten, 30km zones, etc.

Het zou dus niet terecht zijn om te zeggen dat ik mijn rijbewijs met geluk heb gehaald want heb echt nog wel wat lastige situaties gehad :P maar het zat op zich wel mee inderdaad :)
Klopt :). Wat ik hoorde van een paar instructeurs is dat de examinator die ik had bijna altijd naar Wouw en omstreken rijdt. De rit ging ook heel lekker alleen maakte ik een fout omdat ik mezelf liet opfokken door een situatie waar ik niet vlot genoeg was daarvoor ;p.

Heb 20 december met mijn herkansing wel hetzelfde tafelnummer. Dus wellicht weer dezelfde examinator.

Maar gefeliciteerd iig :) kreeg je een clusteropdracht/navigatie of wat?
pi_105290415
Nee het was allemaal erg standaard.. Gewoon rijden op nav en even zonder, hij vroeg ook geen technische dingen of situaties :p
pi_105300752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:37 schreef Oberonn het volgende:
Nee het was allemaal erg standaard.. Gewoon rijden op nav en even zonder, hij vroeg ook geen technische dingen of situaties :p
Haha nice :P Deed die bij mij ook niet. Welke examinator had je, of weet je niet meer?
pi_105301348
Weet niet :( als ik zijn naam hoor weet ik het wel, maar heb hem niet onthouden
pi_105301696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:24 schreef Oberonn het volgende:
Weet niet :( als ik zijn naam hoor weet ik het wel, maar heb hem niet onthouden
Ik had voor mijn TTT Dekkers en voor mijn examen weet ik ook even niet meer :O ook een oudere man.
pi_105302112
Vanmiddag voor het eerst een stukje zelf gereden, je voelt je echt super vrij als je je rijbewijs hebt! :)
pi_105302179
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:44 schreef Mandéra het volgende:
Vanmiddag voor het eerst een stukje zelf gereden, je voelt je echt super vrij als je je rijbewijs hebt! :)
Haha, maak me maar jaloers! :( Nee grapje, geloof ik best! Is het wennen zo zonder iemand naast je?
pi_105326098
Morgen (vandaag) weer rijles sinds ik gezakt ben vorige week :(. Heb er wel zin in, weer lekker rijden :) Weer wat ervaring op doen. Ik ga beetje de route rijden die ik met het examen heb gereden denk ik. Aangezien mijn examinator toen zin had om ergens heen te rijden waar je normaal niet afrijdt :').

En ik ga maar weer mijn bijzondere verrichtingen oefenen... aangezien ik de volgende keer dus geen vrijstelling meer heb.
pi_105327213
Ik word zo opgehaald voor een stukje rijden voor het examen. Nou maar hopen dat ik slaag. Ik moet om 8:00 afrijden. En morgen verloopt mijn theorie. Word er een beetje misselijk van bij de gedachte dat ik mijn theorie opnieuw moet doen. Zo ik zal vandaag echt mijn best gaan doen.

Tot straks dan maar!!
pi_105331540
Gehaaaaallld ik ben geslaagd!!!!! Yoepie wat een last van mijn schouders.
Vanavond zal ik een verslagje plaatsen.
pi_105331567
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:28 schreef Tafersit het volgende:
Echt op de valreep, hé? :D

Gefeliciteerd!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105331610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 01:30 schreef denkel het volgende:
Morgen (vandaag) weer rijles sinds ik gezakt ben vorige week :(. Heb er wel zin in, weer lekker rijden :) Weer wat ervaring op doen. Ik ga beetje de route rijden die ik met het examen heb gereden denk ik. Aangezien mijn examinator toen zin had om ergens heen te rijden waar je normaal niet afrijdt :').

En ik ga maar weer mijn bijzondere verrichtingen oefenen... aangezien ik de volgende keer dus geen vrijstelling meer heb.
Eigenlijk zou die vrijstellingen gewoon langer geldig moeten zijn') zeker voor het bedrag van een TTT :o
pi_105331624
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:28 schreef Tafersit het volgende:
Gefeliciteerd!!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:09:27 #46
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_105332834
Ook geslaagd vanmorgen! ^^
Eindelijk, na 3 keer. Ik was rond 11:00 klaar. Kan ik hem dan vandaag nog aanvragen?
pi_105333007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:09 schreef Ricksnor het volgende:
Eindelijk, na 3 keer. Ik was rond 11:00 klaar. Kan ik hem dan vandaag nog aanvragen?
Ik was om 10 uur geslaagd en heb hem om 11.30 bij de gemeente aangevraagd :)

Gefeliciteerd aan de geslaagden! *O*
pi_105333177
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:09 schreef Ricksnor het volgende:
Dat kan volgens mij al direct nadat de examinator de uitslag in zijn/haar pda heeft ingevoerd.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105340939
Gefeliciteerd alle geslaagden vandaag :D

Ik heb net weer eerste rijles gehad van 2 uur sinds ik gezakt ben. Ging wel goed. Alleen was in het begin wat twijfelachtig geworden bij kruispuntjes oversteken, ging twijfelen wanneer ik over kon.
Kwam volgens mn instructrice omdat ik daar een fout maakte waardoor ik gezakt was in mijn examen. Ze vond het overigens erg jammer dat ik gezakt was, ze gunde het me wel :( omdat ik al zo goed reed. Ook tijdens het examen, maar ik liet me gewoon van mn stuk brengen :( achja.

We hebben alle bijzondere verrichtingen ook weer gedaan. Aangezien ik die weer moet doen, maar was volgens haar eigenlijk ook wel weer een voordeel, omdat je dan weer minder kans hebt om moeilijke situaties tegen te komen.

Fileparkeren 2x gedaan, alle 2 de keren in 1x perfect :)
Stopopdrachtje gedaan, kan weinig fout aan gaan natuurlijk. Daarna in 1x gekeerd en in steken, ging ook allebei in 1x goed, net zoals het vooruit inparkeren wat we een paar keer gedaan hebben.

Daarna gingen we hetgeen doen waar ik wat minder goed in ben :') Namelijk het achteruit in parkeren. Veel mensen vinden dit makkelijk als je in de situatie bent dat je 3 lege vakken hebt :P maar ik vind dat juist lastiger omdat je dan je instuur moment op die lijnen moet gaan baseren. Op de een of andere manier zit ik de helft van de keren fout.

Daarom gingen we maar ergens achteruit inparkeren waar je een leeg vak had tussen 2 auto's. En dit ging 3x op een rij, bij verschillende vakken in 1x perfect. Dit vind ik dus een stuk makkelijker omdat je dan de hoogte van de auto kunt zien en hierop kunt inschatten wanneer je in moet sturen. Ook zie je dan makkelijker wanneer je het net niet haalt en dan dus makkelijker bij kan sturen.

Maar voorderest ging alles prima dus :) Volgende week nog 2 uur les midden in de spits. Omdat mijn examen ook in de spits is. Om 15:50, tenminste, dan begint die net goed op gang te komen.
Dus mn herkansing zou wel moeten gaan lukken. Maar je weet nooit natuurlijk.

Moest trouwens nog met een meisje van 16,5/17 mee rijden. En daar kreeg je me toch hartkloppingen van. Wist niet dat je een auto zo hard kon laten stil vallen haha, zat met mn hoofd tegen de stoel :')
Maar ik ben levend thuis gekomen :D
pi_105355586
Weer een goed dagje vandaag zo te zien, gefeliciteerd aan alle geslaagden! *O*

Ik kan pas 14 december weer lessen (nadat ik 23 november was gezakt), ik mis het toch wel een beetje dat autorijden :D

Ik heb overigens nog nooit achteruit moeten parkeren...dat is toch geen verplicht onderdeel voor het examen?
pi_105355978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:45 schreef Hartigan het volgende:
Weer een goed dagje vandaag zo te zien, gefeliciteerd aan alle geslaagden! *O*

Ik kan pas 14 december weer lessen (nadat ik 23 november was gezakt), ik mis het toch wel een beetje dat autorijden :D

Ik heb overigens nog nooit achteruit moeten parkeren...dat is toch geen verplicht onderdeel voor het examen?
Oh balen :( Ik ben 29 november gezakt. Vandaag weer gelest, dinsdag nog een keer en 20 december herkansing.

Nog nooit D: Het is niet verplicht nee. Je kan natuurlijk altijd vooruit inparkeren of fileparkeren. Maar ik heb wel een paar keer gelezen dat een examinator vraagt om achteruit in te parkeren.
pi_105361424
Heb trouwens nog een hoop rijbewijs topic gelezen :D En ik las regelmatig dat het vaak voorkomt dat mensen die smiddag's afrijden vaker zakken? :{
Klopt dit of is dit een fabeltje? Aangezien ik mijn 1ste keer om 14:55 moest en gezakt was :( en mijn herkansing om 15:50 is :{
pi_105363816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:04 schreef denkel het volgende:
Gefeliciteerd alle geslaagden vandaag :D

Ik heb net weer eerste rijles gehad van 2 uur sinds ik gezakt ben. Ging wel goed. Alleen was in het begin wat twijfelachtig geworden bij kruispuntjes oversteken, ging twijfelen wanneer ik over kon.
Kwam volgens mn instructrice omdat ik daar een fout maakte waardoor ik gezakt was in mijn examen. Ze vond het overigens erg jammer dat ik gezakt was, ze gunde het me wel :( omdat ik al zo goed reed. Ook tijdens het examen, maar ik liet me gewoon van mn stuk brengen :( achja.

We hebben alle bijzondere verrichtingen ook weer gedaan. Aangezien ik die weer moet doen, maar was volgens haar eigenlijk ook wel weer een voordeel, omdat je dan weer minder kans hebt om moeilijke situaties tegen te komen.

Fileparkeren 2x gedaan, alle 2 de keren in 1x perfect :)
Stopopdrachtje gedaan, kan weinig fout aan gaan natuurlijk. Daarna in 1x gekeerd en in steken, ging ook allebei in 1x goed, net zoals het vooruit inparkeren wat we een paar keer gedaan hebben.

Daarna gingen we hetgeen doen waar ik wat minder goed in ben :') Namelijk het achteruit in parkeren. Veel mensen vinden dit makkelijk als je in de situatie bent dat je 3 lege vakken hebt :P maar ik vind dat juist lastiger omdat je dan je instuur moment op die lijnen moet gaan baseren. Op de een of andere manier zit ik de helft van de keren fout.

Daarom gingen we maar ergens achteruit inparkeren waar je een leeg vak had tussen 2 auto's. En dit ging 3x op een rij, bij verschillende vakken in 1x perfect. Dit vind ik dus een stuk makkelijker omdat je dan de hoogte van de auto kunt zien en hierop kunt inschatten wanneer je in moet sturen. Ook zie je dan makkelijker wanneer je het net niet haalt en dan dus makkelijker bij kan sturen.

Maar voorderest ging alles prima dus :) Volgende week nog 2 uur les midden in de spits. Omdat mijn examen ook in de spits is. Om 15:50, tenminste, dan begint die net goed op gang te komen.
Dus mn herkansing zou wel moeten gaan lukken. Maar je weet nooit natuurlijk.

Moest trouwens nog met een meisje van 16,5/17 mee rijden. En daar kreeg je me toch hartkloppingen van. Wist niet dat je een auto zo hard kon laten stil vallen haha, zat met mn hoofd tegen de stoel :')
Maar ik ben levend thuis gekomen :D
Lol nu was je rit naar huis gewoon enger dan je les :p
En wel zelfvertrouwen houden hè:o je kan al vet goed rijden:p
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 december 2011 @ 01:02:33 #54
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105364033
Vanochtend mijn laatste rijles voor mn examen, ben benieuwd *O*.
pi_105364158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:48 schreef denkel het volgende:
Heb trouwens nog een hoop rijbewijs topic gelezen :D En ik las regelmatig dat het vaak voorkomt dat mensen die smiddag's afrijden vaker zakken? :{
Klopt dit of is dit een fabeltje? Aangezien ik mijn 1ste keer om 14:55 moest en gezakt was :( en mijn herkansing om 15:50 is :{
Ik ben gewoon in 1x afgereden, en moest om 14:00 t/m 14:45. 14:00 auto beetje checken, nummerbord lezen. 14:05 wegrijden. Onderweg wat speciale manoeuvres, en om 14:25 weer terug bij CBR.

maargoed, dat was 6 jaar geleden :P
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_105364289
quote:
Hmm ik vermoed dat ze je opzich niet sneller laten zakken omdat je smiddags rijdt:p. Spits kan het ook niet zijn want anders zouden smorgens ook meer mensen moeten zakken...
pi_105364297
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:08 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik ben gewoon in 1x afgereden, en moest om 14:00 t/m 14:45. 14:00 auto beetje checken, nummerbord lezen. 14:05 wegrijden. Onderweg wat speciale manoeuvres, en om 14:25 weer terug bij CBR.

maargoed, dat was 6 jaar geleden :P
Het is tegenwoordig nog steeds heel kort, ik had destijds om 9:50 examen. om 10:30 had ik mijn moeder al aan de telefoon dat ik hem had.
pi_105364368
Alleen ik kon direct mijn rijbewijs ophalen. Jullie moeten tegenwoordig een week wachten.. |:(
pi_105364381
quote:
Ikzelf slaagde negen maanden geleden in één keer. En reed af om 13:05 uur. En vanmiddag slaagde mijn broertje ook in één keer. En hij moest om 15:00 uur op. Wij hebben er dus weinig van gemerkt.
pi_105364403
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alleen ik kon direct mijn rijbewijs ophalen. Jullie moeten tegenwoordig een week wachten.. |:(
:D Dat is waar.. maar ik was 21 toen ik hem haalde dus die extra week kon er ook wel bij.
Heb mijn rijbewijs net 3 maand haha.
pi_105364534
Als 18-jarige wilde ik m zsm hebben. Zelfde middag nog met m'n ouder's auto gereden. Was best vreemd, voelde vreemd, hij was zo langzaam.. etc etc :P

Maargoed, mijn lesauto was ook een 130pk tdi Golf IV..
pi_105366527
Ik had gister mijn rijexamen (om 9:50). Ben helaas gezakt. Voor mijn gevoel reed ik goed de zenuwen waren toen ik eenmaal moest onder controle, dus had het niet echt zien aankomen.
Hij zei ook je rijdt verder prima maar keek te weinig in je binnenspiegel, dat is echt balen net dat ene kleine puntje. Over mijn schouder kijken en de buitenspiegels deed ik dan weer wel heel veel.. Maja wat ik ook wel erg rot vind is dat mijn rijschool pas over 15 dagen een herexamen kan aanvragen en dat het herexamen tussen de 5-7 weken duurt.. Een kennis van mij moet ook 2 maanden wachten op haar herexamen is dat normaal zo lang? Of kan je mazzel hebben en wel snel aan de beurt zijn? Zit nu sowieso 2-3 weken zonder rijles ook erg jammer..
pi_105370085
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:13 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig nog steeds heel kort, ik had destijds om 9:50 examen. om 10:30 had ik mijn moeder al aan de telefoon dat ik hem had.
Dat kan ook per examinator wel verschillen hr. Bij mij duurde de rit alleen al 45min en waren we net op tijd terug voor de volgende kandidaat en voor mn instructeur die haar volgende leerling weer moest ophalen :P
pi_105371023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:46 schreef denkel het volgende:

[..]

Haha, maak me maar jaloers! :( Nee grapje, geloof ik best! Is het wennen zo zonder iemand naast je?
Het is wel eens lekker zonder iemand naast je te rijden ja! Maar met iemand is ook wel leuk want dan kun je een beetje zitten ouwehoeren onderweg. :)

Gewoon je niet druk of bang maken. Goed je best doen tijdens lessen, ontspannen blijven tijdens examen en eens een paar hardop "Ik ga het halen!" zeggen. Dan heb je hem. :)
pi_105374779
Vandaag het roze pasje opgehaald en deze ochtend meteen met mijn moeder de auto in. Ik vond het stiekem een beetje eng, vooral omdat het zo'n groot lomp ding is. Dit :

Maar ging eigenlijk gewoon goed. Ik heb 'm wel 1 x uit laten vallen voor het stoplicht, maar dat was omdat ik iets te weinig gas bij gaf het omhoog laten komen van de koppeling. Benzine is toch wel iets anders dan Diesel.

Nu snel sparen voor een eigen auto. Ik heb toch liever eerst iets kleiner.

Nog gefeliciteerd aan de mensen trouwens die 'm gehaald hebben en succes voor de mensen die 'm nog moeten halen! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door WG1122 op 09-12-2011 15:19:27 ]
pi_105375439
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Hmm ik vermoed dat ze je opzich niet sneller laten zakken omdat je smiddags rijdt:p. Spits kan het ook niet zijn want anders zouden smorgens ook meer mensen moeten zakken...
Hoop het :P Nee precies dat dacht ik ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:29 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Het is wel eens lekker zonder iemand naast je te rijden ja! Maar met iemand is ook wel leuk want dan kun je een beetje zitten ouwehoeren onderweg. :)

Gewoon je niet druk of bang maken. Goed je best doen tijdens lessen, ontspannen blijven tijdens examen en eens een paar hardop "Ik ga het halen!" zeggen. Dan heb je hem. :)
Haha geloof ik best :P Kijk er ook naar uit om lekker zelf op pad te kunnen met de auto :D

Ik zal mn best doen :D Vorige keer was ik wel ontspannen bij het examen. Alleen maakte ik een dom foutje :( Haha ik zal het doen, als ik hem dan nog niet haal is het jou schuld :( :D

[ Bericht 0% gewijzigd door denkel op 09-12-2011 13:58:09 ]
pi_105384006
Fouten mag je maken. Heb ik ook gedaan bij het afrijden :) Iedereen maakt immers weleens een foutje.

Ik heb zelfs 2 fouten gemaakt bij het afrijden, en 1 voorkomen :P.

De fout die voorkomen heb, is net op tijd zeggen dat de examinatrice haar bek moest houden :'). gezien ik slechthorend ben, en destijds nog niet zo relaxt in de auto had ik geen zin in gekakel :P.

2 fouten die ik heb gemaakt:
1. Te voorzichtig een vrachtwagen gepasseerd op een smalle weg.
2. Auto laten afslaan voor een spoorwegovergang.

Verder ging alles wel perfect vond ik.

Ik blijf het nog steeds heerlijk vinden even alleen te touren. Lekker op de N369 rijden, of de N31. Beide gewoon heerlijke toerwegen. Mooi uitzicht :).
Tegenwoordig kan ik wel praten met iemand als ik rij, maar ben er geen fan van..
pi_105392690
Binnenkort moet ik mijn Theorie gaan maken.
Maar ik twijfel best vaak bij de vragen over gevaarherkenning (met die vragen van; Remmen, gas loslaten en niets)

Hebben jullie misschien tips voor dat soort vragen?
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:06:18 #69
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_105393309
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:57 schreef Jeffrey_San het volgende:
Maar ik twijfel best vaak bij de vragen over gevaarherkenning (met die vragen van; Remmen, gas loslaten en niets)

Er zijn een paar regeltjes daarvoor, weet niet meer precies waar ze staan. Zo moet je bij een kind altijd remmen ect...

Ik had heel vragen in een woonerf en met situaties waar kinderen betrokken waren. Dus veel remmen moeten intikken. Had maar 4 fout.
pi_105394064
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:57 schreef Jeffrey_San het volgende:

Er vanuit gaan dat elke andere weggebruiker, op welke manier zij zich ook voortbewegen, enkel en alleen op de weg is om zich voor jouw auto te werpen :').

Maar serieus, wat mij hielp was heel veel oefenvragen maken. Dan ga je de logica van het CBR een beetje begrijpen. En goed opletten of je iets ziet in de achteruitkijkspiegel en hoe je snelheid is.

En als laatste tip: als er een bal midden op de weg is gephotoshopt is het altijd remmen :')
pi_105402593
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:40 schreef denkel het volgende:

[..]

Hoop het :P Nee precies dat dacht ik ook.

[..]

Haha geloof ik best :P Kijk er ook naar uit om lekker zelf op pad te kunnen met de auto :D

Ik zal mn best doen :D Vorige keer was ik wel ontspannen bij het examen. Alleen maakte ik een dom foutje :( Haha ik zal het doen, als ik hem dan nog niet haal is het jou schuld :( :D
Ik probeerde ook altijd maar te denken dat het CBR bestaat uit lieve mensen die het je gunnen en willen dat je het haalt. Ook al lijkt het soms anders:+
En misschien ook hopen dat je een lkkr korte rit hebt:p
pi_105409641
baggerles. Begon leuk, gezellig... maar dat terugschakelen heb ik gewoon problemen mee. En het werkt niet motiverend als ik word verteld dat het niet eens zo'n slecht idee is om het maar in een automaat te leren. }:| Ja, het zal een stuk relaxter zijn: remmen, gassen en klaar.

Misschien moet ik toch maar es overstappen. Niet naar een automaat maar naar een andere rijschool. Deze kerel werkt me op de zenuwen. Als je je er aan stoort dat ik dat terugschakelen nog steeds niet onder de knie kan krijgen. Ik doe mn best. Meer kan ik niet doen
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_105409744
Als het niet klikt met je instructeur helpt dat niet echt nee. Balen.
pi_105410981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 11:36 schreef Apotheose het volgende:
baggerles. Begon leuk, gezellig... maar dat terugschakelen heb ik gewoon problemen mee. En het werkt niet motiverend als ik word verteld dat het niet eens zo'n slecht idee is om het maar in een automaat te leren. }:| Ja, het zal een stuk relaxter zijn: remmen, gassen en klaar.

Misschien moet ik toch maar es overstappen. Niet naar een automaat maar naar een andere rijschool. Deze kerel werkt me op de zenuwen. Als je je er aan stoort dat ik dat terugschakelen nog steeds niet onder de knie kan krijgen. Ik doe mn best. Meer kan ik niet doen
Wat gaat er mis dan tijdens het terugschakelen?
pi_105411378
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:26 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Wat gaat er mis dan tijdens het terugschakelen?
nou t punt is: ik kan opschakelen want dat hoor ik. En bij het terugschakelen denk ik er dan niet zo snel aan. Zit met het verkeer waar ik op moet letten. En ik weet dan niet zo goed wanneer ik moet gaan schakelen (ja bij snelheid minderen.) Dat gevoel ofzo komt maar niet.... :@ En dan schakel ik uiteindelijk en ben ik weer te laat }:|
pi_105411849
Dus wat is het?
Heb je problemen met het terugschakelen zelf, of vergeet je óm terug te schakelen.

Overigens kun je mijn boekje niet te laat terugschakelen, behalve dat je wel moet terugschakelen vóór een bocht. Zodat je daarna direct kunt accelereren.

Bij stoplichten e.d. lekker uit laten rollen, en als je stilstaat in de 1 zetten. Als je verder moet terwijl je nog rolt bijna altijd in de 2 zetten! Boven de 40kmh -> 3, boven 60kmh in de 4. :P Boven 80kmh in 5.

Maarja, wta heb je nodig?
Gevoel voor snelheid, zodat je zonder te kijken op de teller op jouw snelheidsgevoel je versnelling kunt kiezen.
Gevoel voor de motor op welke snelheid.

[ Bericht 39% gewijzigd door Glijdt_licht op 10-12-2011 13:04:23 ]
pi_105412259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:42 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nou t punt is: ik kan opschakelen want dat hoor ik. En bij het terugschakelen denk ik er dan niet zo snel aan. Zit met het verkeer waar ik op moet letten. En ik weet dan niet zo goed wanneer ik moet gaan schakelen (ja bij snelheid minderen.) Dat gevoel ofzo komt maar niet.... :@ En dan schakel ik uiteindelijk en ben ik weer te laat }:|
Maar ben jij niet al minstens 20 lessen bezig ?:O Ik weet nog wel dat wij tegelijk begonnen, dus je zou al verder moeten zijn... Niet meteen van rijschool veranderen, dat je niet kan terugschakelen kunnen zij waarschijnlijk niet veel aan doen, je moet gewoon even aangeven dat je dat goed wil oefenen en dan zal jouw leraar je situaties geven waar je moet terugschakelen.

Zoals de andere al zeiden, er zijn bepaalde punten waar je moet terugschakelen (een bocht in zijn twee, en voor een stoplicht uit laten rollen, remmen+koppeling intrappen en bij stilstand in zijn 1, als hij nog niet stilstaat en je kan weer rijden dan meestal in zijn 2, ligt aan je snelheid). Toch zal je hier aan gaan wennen, maar het kost de een wat meer tijd dan de ander.

Zou zeker niet met een automaat gaan lessen, want iedereen kan gewoon autorijden. Het duurt de een alleen wat langer dan de ander. Gewoon even goed focussen en lekker relaxt lessen, je hoeft echt niet perfect te rijden.
pi_105414298
Ik moest ook een tijdje wennen aan het terugschakelen... Hoe helpt jouw instructeur je daarmee? Ik moest tot in den treuren talloze bochten oefenen om het schakelwerk op peil te krijgen.
pi_105415204
Ik zou er nog niet naar streven om terugschakelen op gevoel te doen, maar kijken naar je snelheid, zoals hierboven vermeld. Op gevoel komt dan later wel als je de basis onder de knie hebt
En sommige mensen krijgen dat schakelen inderdaad niet onder de knie, dat kan. Maar ik vind het persoonlijk wat vroeg om daar vanuit te gaan, zeker als opschakelen wel lukt.
pi_105415334
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:14 schreef Hartigan het volgende:
Ik moest ook een tijdje wennen aan het terugschakelen... Hoe helpt jouw instructeur je daarmee? Ik moest tot in den treuren talloze bochten oefenen om het schakelwerk op peil te krijgen.
Bij mij gaven ze gewoon overal een naam voor, bijvoorbeeld het terugschakelen voor een bocht was "Het Ritueel" en wanneer je het dreigde te vergeten dan zei ze "vergeet het ritueel niet hé" en dan wist je meteen wat je moest doen, en daarom kon je het ook rustig uitvoeren ipv dat ze als een gek loopt te schreeuwen "Rem, koppeling, terugschakelen, koppeling, rem"

Dat soort benamingen hebben mij tijdens het lessen in ieder geval goed geholpen, na 2x vergeet het je nooit meer.
pi_105415514
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus wat is het?
Heb je problemen met het terugschakelen zelf, of vergeet je óm terug te schakelen.

Overigens kun je mijn boekje niet te laat terugschakelen, behalve dat je wel moet terugschakelen vóór een bocht. Zodat je daarna direct kunt accelereren.

Bij stoplichten e.d. lekker uit laten rollen, en als je stilstaat in de 1 zetten. Als je verder moet terwijl je nog rolt bijna altijd in de 2 zetten! Boven de 40kmh -> 3, boven 60kmh in de 4. :P Boven 80kmh in 5.

Maarja, wta heb je nodig?
Gevoel voor snelheid, zodat je zonder te kijken op de teller op jouw snelheidsgevoel je versnelling kunt kiezen.
Gevoel voor de motor op welke snelheid.
Dat verschilt per auto. Bij een diesel is de 1 over het algemeen een echte versnelling terwijl die bij een benzine echt de opstartversnelling is. Met mijn lesauto (diesel) moest ik gewoon in de 1 door mijn buurt rijden (krappe straatjes, bochten niet goed te doorzien ed). Met de auto's die ik nu rijd is het gewoon in zijn 1 wat gas geven en hup meteen door naar de 2 (en daar kan je bij een klein beetje rollen ook gewoon weer mee optrekken). Met een diesel moet je wel weer in z'n 1 optrekken als je bij wijze van met 5km/u voor een stoplicht rolt.
pi_105415651
Bij mij hielp het vooral hij even zei dat je in een lagere versnelling sneller kan optrekken. Onbewust weet je dat natuurlijk al lang, maar ik legde de link nog niet echt. Het was meer van 'oh nou moet ik terugschakelen omdat dat zo hoort bij een drempel/bocht'. Maar nu schakel ik terug omdat ik daarna weer snel verder wil rijden.
pi_105415690
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:00 schreef .aeon het volgende:
Bij mij hielp het vooral hij even zei dat je in een lagere versnelling sneller kan optrekken. Onbewust weet je dat natuurlijk al lang, maar ik legde de link nog niet echt. Het was meer van 'oh nou moet ik terugschakelen omdat dat zo hoort bij een drempel/bocht'. Maar nu schakel ik terug omdat ik daarna weer snel verder wil rijden.
Mede daardoor is een toerenteller voor mij onmisbaar in een auto :P
pi_105415988
Haha ja inderdaad, de combinatie 1000 toeren (verschilt wel wat per auto) en brommende auto zou je toch wel een signaal geven dat je of moet gassen of moet terugschakelen :D
pi_105416520
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:56 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Dat verschilt per auto. Bij een diesel is de 1 over het algemeen een echte versnelling terwijl die bij een benzine echt de opstartversnelling is. Met mijn lesauto (diesel) moest ik gewoon in de 1 door mijn buurt rijden (krappe straatjes, bochten niet goed te doorzien ed). Met de auto's die ik nu rijd is het gewoon in zijn 1 wat gas geven en hup meteen door naar de 2 (en daar kan je bij een klein beetje rollen ook gewoon weer mee optrekken). Met een diesel moet je wel weer in z'n 1 optrekken als je bij wijze van met 5km/u voor een stoplicht rolt.
Euh, juist bij diesels zijn de 1e versnelling erg kort. Iig in de Focus loop ik tegen de limter met 25/30kmh.. In mijn lesauto (Golf 4 tdi) moest ik 30kmh in de 3 doen :P Maar sowieso bij stoplichten wi je 1 versnelling lager zitten omdat je wel goed trekkracht wil hebben om snel weg te zijn,
pi_105424032
Terugschakelen gaat naar mijn weten toch meer "op het gevoel" dan volgens het boekje, natuurlijk neem je een bochtje in zn 2 en een rotonde ook.

Kijk gewoon een beetje op je snelheidsmeter, stel je rijdt in zn 5 maar je moet remmen en dus terugschakelen. Als je de meter rond de 60 ziet ga je naar zn 4, bij 40 naar zn 3 en bij 20 naar zn 2 en pas als je bijna stilstaat naar zn 1.

Makkelijk zat, kan moeilijk begrijpen dat je 20 lessen nodig hebt om enkel te kunnen schakelen. :')
pi_105424337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:23 schreef Mandéra het volgende:
Terugschakelen gaat naar mijn weten toch meer "op het gevoel" dan volgens het boekje, natuurlijk neem je een bochtje in zn 2 en een rotonde ook.

Kijk gewoon een beetje op je snelheidsmeter, stel je rijdt in zn 5 maar je moet remmen en dus terugschakelen. Als je de meter rond de 60 ziet ga je naar zn 4, bij 40 naar zn 3 en bij 20 naar zn 2 en pas als je bijna stilstaat naar zn 1.

Makkelijk zat, kan moeilijk begrijpen dat je 20 lessen nodig hebt om enkel te kunnen schakelen. :')
75 lessen hier. En nu ik 500 km per week maak gaat het de laatste tijd beter :')
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 10 december 2011 @ 19:37:49 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105424624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

75 lessen hier. En nu ik 500 km per week maak gaat het de laatste tijd beter :')
75 lessen? :o Van hoelang per les?
pi_105424784
quote:

[..]

Hier 33 lessen en alles in 1x gehaald. :P Shit man, nu snap ik wel dat mensen rijbewijs halen duur gaan vinden. :p
pi_105438203
quote:

Euhm nee?
Rotondes neem ik altijd in z'n 3 :).

Overigens 32 lessen :P alles in 1 keer
pi_105438835
Thx voor tips. :) Zal de toerenteller dan maar weer es wat meer in de gaten moeten houden... See if that works hehe

quote:

tsja, de een leert makkelijker en sneller dan de ander. Kan er ook niks aan doen. Ik doe mn best maar het wil nog niet vlotten. Zelfs nog niet na 20+ lessen. Niet iedereen is een natuurtalent. Als je het kan - ja dan is het appeltje eitje. Opschakelen is geen punt. Vind het gewoon ook vervelend dat dat niet begrepen wordt.
quote:

[..]

ow dat ga ik ook makkelijk halen, gok ik: de 75 lessen :') Zit nu bijna op een derde daarvan... Vandaag was het echt weer een shitty les. Demotiverend. 3 weken geleden ging het nog vooruit, volgens de instructeur. En vandaag was het een tegenovergesteld verhaal. :?
pi_105438902
Met les zeggen ze geloof ik altijd rotonde in z'n 2...
pi_105439006
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:41 schreef Apotheose het volgende:
Thx voor tips. :) Zal de toerenteller dan maar weer es wat meer in de gaten moeten houden... See if that works hehe

[..]

tsja, de een leert makkelijker en sneller dan de ander. Kan er ook niks aan doen. Ik doe mn best maar het wil nog niet vlotten. Zelfs nog niet na 20+ lessen. Niet iedereen is een natuurtalent. Als je het kan - ja dan is het appeltje eitje. Opschakelen is geen punt. Vind het gewoon ook vervelend dat dat niet begrepen wordt.

[..]

ow dat ga ik ook makkelijk halen, gok ik: de 75 lessen :') Zit nu bijna op een derde daarvan... Vandaag was het echt weer een shitty les. Demotiverend. 3 weken geleden ging het nog vooruit, volgens de instructeur. En vandaag was het een tegenovergesteld verhaal. :?
Volgens mij hebben de meeste mensen wel even zo'n mindere periode tijdens rijles. Misschien ook omdat je in het begin best wel veel dingen leert en vooruit gaat en dan je dan opeens langzamer vooruit gaat enzo. Maar meestal heb je dan wel zo'n punt dat het opeens allemaal beter lukt en 'klikt' zegmaar.
pi_105439365
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:43 schreef H-D het volgende:
Met les zeggen ze geloof ik altijd rotonde in z'n 2...
Ja ok. met les wel. maar dat komt ook omdat je met les de rotonde nog zo traag neemt als een slak ;).
Terwijl je later, na het rijlessen pas echt doorkrijgt hoe je een rotonde moet overzien, :) Waardoor je veel sneller kunt.

Bij rijlessen denk je nog echt op het moment zelf. terwijl je na een tijdje alleen rijden opzich op rotondes enkele seconden vooruit kunt denken :).
pi_105439433
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 00:46 schreef H-D het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de meeste mensen wel even zo'n mindere periode tijdens rijles. Misschien ook omdat je in het begin best wel veel dingen leert en vooruit gaat en dan je dan opeens langzamer vooruit gaat enzo. Maar meestal heb je dan wel zo'n punt dat het opeens allemaal beter lukt en 'klikt' zegmaar.
Ik heb zelf enkele slechte lessen gehad. Zo komt me les 3 nog boven. Ineens mocht ik langs het universiteitsgebouw van Groningen.. My god, wat een hel als je net hebt geleerd hoe de koppeling goed te gebruiken.

Maar ook later, heb je soms van die lessen dat je echt met een kutgevoel wegkruipt.
pi_105446134
quote:
19s.gif Op zondag 11 december 2011 00:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik heb zelf enkele slechte lessen gehad. Zo komt me les 3 nog boven. Ineens mocht ik langs het universiteitsgebouw van Groningen.. My god, wat een hel als je net hebt geleerd hoe de koppeling goed te gebruiken.

Maar ook later, heb je soms van die lessen dat je echt met een kutgevoel wegkruipt.
Ja ik had ook van die lessen inderdaad. Dat werkte zoo demotiverend :X Maar ik denk dat je toch dan gewoon even moet doorzetten want er komt gewoon een moment dat je ineens denkt van Hé zo moet het!
pi_105446290
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja ik had ook van die lessen inderdaad. Dat werkte zoo demotiverend :X Maar ik denk dat je toch dan gewoon even moet doorzetten want er komt gewoon een moment dat je ineens denkt van Hé zo moet het!
ja idd!! En dat duurt gewoon bij mij wat lang... Mn rijinstructeur heeft de moed opgegeven geloof ik. Vind het ook ietsje verdacht dat volgende week net mijn afspraak is geannuleerd... Maar goed, weet niet of ie heel erg toevallig net dat ene uurtje een andere afspraak heeft staan...

Ik kap er wel gewoon mee. Ik zoek wel een ander. Ik heb de moed nog niet verloren en ik denk toch dat dat het belangrijkst is
pi_105446387
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

75 lessen? :o Van hoelang per les?
Een uur. Wel in een keer geslaagd bij theorie, TTT en examen. Winning mood, top of the world toen ik dat pampiertje had natuurlijk. En toen moest ik leren rijden in een grote(re) benzine-VW in plaats van dat fijne lichte Ford-dieseltje. Sinds een paar weken is ie niet meer afgeslagen nu :')
pi_105446440
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja idd!! En dat duurt gewoon bij mij wat lang... Mn rijinstructeur heeft de moed opgegeven geloof ik. Vind het ook ietsje verdacht dat volgende week net mijn afspraak is geannuleerd... Maar goed, weet niet of ie heel erg toevallig net dat ene uurtje een andere afspraak heeft staan...

Ik kap er wel gewoon mee. Ik zoek wel een ander. Ik heb de moed nog niet verloren en ik denk toch dat dat het belangrijkst is
Nja sowieso als je geen klik hebt met je instructeur kun je beter gewoon wisselen. Je moet je tenslotte wel op gemak voelen bij hem/haar:O..anders leer je ook gewoon veel minder goed denk ik.
pi_105446463
Ik ben trouwens op 3 oktober geslaagd...

Maar even serieus 75 uur rijles?
Rustig aan.
pi_105446576
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:25 schreef kingtoppie het volgende:
Ik ben trouwens op 3 oktober geslaagd...

Maar even serieus 75 uur rijles?
Yup. 72 lessen met hier en daar wat anderhalve uren was het geloof ik. En ik heb elke minuut nodig gehad. Gewoon geen talent, verstokte fietser, echte vrouw qua ruimtelijk inzicht en richtinggevoel, zeg het maar. Zal ook meegespeeld hebben dat ik vaak weken van 60 uur draaide dus als ik dan 's avonds in die lesauto zat was ik bekaf en dan neem je dingen ook niet zo snel op.

Ironisch gezien nam ik rijlessen om wat meer tijd over te hebben (ben van een reistijd van soms wel 2 uur naar krap 45 minuten gegaan, dat scheelt echt) en werd ik dus enorm belemmerd door het feit dat ik zoveel uren draaide. Beetje een vicieuze cirkel dus.

Enfin, 3000 euro en anderhalf jaar verder ben ik er nu en het levert me per week iets van 7 tot 10 uur aan extra tijd op en ik heb weer een leuk verhaal om mezelf in de zeik te zetten, wat zal mij het *O*
pi_105446751
Ach, ik denk dat mensen spontaan allemaal medelijden met je krijgen en je willen knuffelen (ik wel in ieder geval) :*

Een werkweek van 60 uur ook :S Dawm! Ben je baas (CEO) van een grote NV ofzo
Rustig aan.
pi_105446773
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Yup. 72 lessen met hier en daar wat anderhalve uren was het geloof ik. En ik heb elke minuut nodig gehad. Gewoon geen talent, verstokte fietser, echte vrouw qua ruimtelijk inzicht en richtinggevoel, zeg het maar. Zal ook meegespeeld hebben dat ik vaak weken van 60 uur draaide dus als ik dan 's avonds in die lesauto zat was ik bekaf en dan neem je dingen ook niet zo snel op.

Ironisch gezien nam ik rijlessen om wat meer tijd over te hebben (ben van een reistijd van soms wel 2 uur naar krap 45 minuten gegaan, dat scheelt echt) en werd ik dus enorm belemmerd door het feit dat ik zoveel uren draaide. Beetje een vicieuze cirkel dus.

Enfin, 3000 euro en anderhalf jaar verder ben ik er nu en het levert me per week iets van 7 tot 10 uur aan extra tijd op en ik heb weer een leuk verhaal om mezelf in de zeik te zetten, wat zal mij het *O*
waar had jij dan het meest moeite mee?

Ikhad een heel pakket gekocht van 1500 euro . Afspraak , zo staat ook op de site, is dat als je minder dan 30 lessen nodig hebt dat je dan het overige geld terugkrijgt. Het lijkt me dan niet meer dan logisch dat als je stopt , om wat voor reden dan ook, dat je dan de lessen en examens ook in geld terugkrijgt... Anders is het een dure grap geweest

[ Bericht 11% gewijzigd door Apotheose op 11-12-2011 11:50:00 ]
pi_105447143
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:39 schreef Apotheose het volgende:

[..]

waar had jij dan het meest moeite mee?
Waar moet ik beginnen? Voertuigbeheersing, versnelling sprong er wel uit, motor af laten slaan, geen idee hebben waar in de ruimte de auto zich bevond (handig bij parkeren). Maar inzicht was ook dramatisch, heb echt centimeter voor centimeter verder vooruit leren kijken.

Al die details ook waar ik over struikelde die gewoon niet logisch waren in mijn ogen. Welke rijstrook na een bocht, hoe voor te sorteren bij van die allemaal-tegelijk-kruispunten, verkeerspleinen nemen zodat je uitkomt waar je wilt zijn...gek werd ik ervan. Oh ja, en dan ook nog even borden lezen onderweg terwijl de motor begon te hikken omdat filerijden in zijn 2 niet echt handig is maar ik niet kon onthouden in welke versnelling ie stond (en trouwens, naar die pook kijken mag dus niet :') )

Maar overkoepelend gaat je zelfvertrouwen er ook wel aan na een les of 30 als je merkt dat het niet echt lekker gaat. Nog nooit meegemaakt had ik dat. Normaal pik ik alles wel even op, leer snel en anders deed ik mijn best extra tot het wel lukte. Frustratie alom natuurlijk, helemaal als mensen gaan vragen wanneer je nu eens afrijdt. En dan moest ik een andere leerling ophalen en dat bleek dan zo'n jochie van 18 te zijn die zijn 5e les ging volgen en vol gogme weg spoot en het 3x beter deed dan ik. Om te gillen _O-
pi_105447719
ow herkenbaar haha :D En heb je alles bij 1 rijschool geleerd? of ben je ook gewisseld?
pi_105452221
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Ik heb tot zo ongeveer de laatste les gedacht dat ik het nooit zou kunnen :'). En dat wordt ook niet beter door mensen die blijven benadrukken dat het zo simpel is en die mooie verhalen vertellen over hoe zij het in les 2 al konden en dat ze hun rijbewijs in 20 lessen hebben gehaald (zoals je ze hier ook hebt zitten, heel motiverend :')).

Ik had ook goede en slechte lessen, momenten dat het goed ging en momenten dat ik dacht dat ik het allemaal nooit zou leren. En het lijkt allemaal zo simpel, je weet wat je moet doen, maar het lukt je gewoon niet. Heel frustrerend. Maar geef jezelf de tijd, het komt vanzelf (desnoods nadat je je rijbewijs al gehaald hebt ;)). Of je dit bij een andere instructeur zou moeten doen, kan alleen jij beoordelen. Doe waar jij je goed bij voelt zou ik zeggen.
Maar wel erbij gezegd dat ik denk dat het wel toeval is dat hij de afspraak geannuleerd heeft en dat hij geen hekel aan je heeft. Als dit namelijk niet het geval is, is hij bijzonder onprofessioneel en zou hij zich moeten afvragen of dit wel het goede beroep voor hem is.

Ik heb trouwens 43 lessen gehad.
pi_105457257
Ik heb 45 uur gelest.. Maar dat komt omdat ik 2x gezakt was en mijn theorie wat laat haalde. Anders was het met mijn pakket van 30 wel gelukt
  zondag 11 december 2011 @ 17:16:15 #108
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_105459231
Afgelopen vrijdag mijn intake gehad en een advies gekregen van 20 lessen van een uur. 29 december theorie halen en dan word mijn praktijkexamen aangevraagd, waarschijnlijk ergens begin maart. Spannend :). De les zelf ging boven verwachting goed. Van de lente had ik een te lompe auto waar ik niet goed mee overweg kon. Dit Peugeootje 207 is een stuk compacter en ik stuur hem zonder nadenken alle hoeken in. Een paar oefeningen gedaan, hellingproef, bochtje achteruit en straatje keren. Ik merk dat de ervaring met de motor een groot voordeel is nu. Volgens de instructeur hoef ik alleen nog te werken aan vooruitkijken en plannen van de te volgen weg / voorsorteer vakken, zoeken naar oplossingen etc.. Heb er nu echt weer het volste vertrouwen in gekregen dat het gaat lukken :)

Groupon is trouwens niets geworden, heb mijn geld terug gevraagd en dit ging zonder problemen.
pi_105471562
Er komt me zelfs nog 1x op dat ik bij een kruising van 4 rijstroken elke kant op bijna ging spookrijden, omdat ik toen totaal niet kon zien waar ik heen moest.. Moest naar links afslaan, en ging bijna voór de vluchtheuvel langs :P.

Tegen mijn zus is ooit gezegd door haar instructeur:
Jij leert het nooit.

:P
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 december 2011 @ 08:16:35 #110
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105483087
Morgen afrijden in de regen en storm *O*.
pi_105483298
quote:
19s.gif Op zondag 11 december 2011 21:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Er komt me zelfs nog 1x op dat ik bij een kruising van 4 rijstroken elke kant op bijna ging spookrijden, omdat ik toen totaal niet kon zien waar ik heen moest.. Moest naar links afslaan, en ging bijna voór de vluchtheuvel langs :P.

Tegen mijn zus is ooit gezegd door haar instructeur:
Jij leert het nooit.

:P
en je zus heeft nu haar rijbewijs, neem ik aan? :P
  maandag 12 december 2011 @ 10:14:18 #112
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_105485106
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Idd,, Ik heb er ook veel teveel tijd en geld in gestoken..(40+ rijlessen en redelijk wat examens).
Maar nu ik dat maffe pasje heb boeit het me echt niets meer *O*
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_105485893
Is iemand hier wel s overgestapt naar andere rijschool terwijl je n pakket van zoveel lessen, een TTT en praktijkexamen heeft gekocht? En je nog niet alle lessen had verbruikt en dus ook geen examen.

De afspraak is dat als je minder lessen nodig hebt, dan krijg je de ongebruikte lessen terug. Maar das dan toch ook zo als je wilt stoppen? Hij heeft me zelf aangemoedigd om te stoppen (' je kunt t beter maar in een automaat leren.') En ik kan m toch ook wel ff n mail sturen met tekst en uitleg of moet ik bellen? :{
pi_105486854
Als hij het zelf aanraadt lijkt het mij dat je het geld van de resterende lessen terug zou moeten krijgen.
Ik zou dit wel per mail proberen af te handelen zodat je eea zwart op wit hebt.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 december 2011 @ 11:33:55 #115
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105487191
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:48 schreef Apotheose het volgende:
Is iemand hier wel s overgestapt naar andere rijschool terwijl je n pakket van zoveel lessen, een TTT en praktijkexamen heeft gekocht? En je nog niet alle lessen had verbruikt en dus ook geen examen.

De afspraak is dat als je minder lessen nodig hebt, dan krijg je de ongebruikte lessen terug. Maar das dan toch ook zo als je wilt stoppen? Hij heeft me zelf aangemoedigd om te stoppen (' je kunt t beter maar in een automaat leren.') En ik kan m toch ook wel ff n mail sturen met tekst en uitleg of moet ik bellen? :{
Autorijden leren in een automaat? :')
En wat als je later in een auto komt met schakelbak? Dan kan je daar dus niet in rijden?
pi_105487306
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 11:33 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Autorijden leren in een automaat? :')
En wat als je later in een auto komt met schakelbak? Dan kan je daar dus niet in rijden?
ik zeg ook niet dat ik dat wil. Ik zeg dat die instructeur dat aangaf. Zelf wil ik 't wel in een schakel leren maar dan bij een andere rijschool
pi_105491923
Ff vraagje:
Als je vrijstelling dankzij je TTT hebt, maar je slaag niet voor je examen. Ben je dan je TTT kwijt?
  maandag 12 december 2011 @ 14:12:39 #118
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_105491985
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 14:11 schreef Keskiyo het volgende:
Ff vraagje:
Als je vrijstelling dankzij je TTT hebt, maar je slaag niet voor je examen. Ben je dan je TTT kwijt?
Ja.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105492238
Oke kwam ik dus vandaag achter nadat ik gezakt was. -.-
pi_105492337
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 08:38 schreef Apotheose het volgende:

[..]

en je zus heeft nu haar rijbewijs, neem ik aan? :P
Ja, al een jaar of 13 a 14 :p
pi_105498752
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 08:16 schreef Pino112 het volgende:
Morgen afrijden in de regen en storm *O*.
Hoe laat moet je? :o Ik heb morgen laatste blokuur les voor mn 2de examen volgende week dinsdag. Ook lekker in de storm en spits morgenavond :D
pi_105498922
Blij dat ik nooit zoiets heb gehad als een TTT, mijn rij-instructeur vond dat ook onzin :P
pi_105499660
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2011 17:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
Blij dat ik nooit zoiets heb gehad als een TTT, mijn rij-instructeur vond dat ook onzin :P
Maar dan kan je wel alvast je examen beetje oefenen enzo. Voor sommige mensen is dat wel heel fijn :P
pi_105499912
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:23 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar dan kan je wel alvast je examen beetje oefenen enzo. Voor sommige mensen is dat wel heel fijn :P
Een examenroute en -volgorde uitstippelen kan je instructeur ook voor je doen. Daar heb je geen TTT bij nodig.
pi_105500153
Gister rijles gehad, ging heul erg goed! :D
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_105502261
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2011 17:30 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Een examenroute en -volgorde uitstippelen kan je instructeur ook voor je doen. Daar heb je geen TTT bij nodig.
Ja, maar je instructeur zit al vele lessen naast je en je mag wat foutjes maken, daardoor zit hij naast je.
Als je een grove fout maakt zal hij als het goed is opletten en je fout verbeteren, dit is natuurlijk heel jammer, maar van die ene fout hangt je rijbewijs niet af.
Als je een grove fout maakt met een examinator naast je zul je gegarandeerd gezakt zijn.
Ik vond het ook fijn dat ik wel TTT gehad heb, hierdoor heb je eigenlijk al een examen, en als het goed gaat heb je ook nog vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen, altijd handig meegenomen.
pi_105502607
Oeii, 17januari afrijden! Dodelijk!
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 december 2011 @ 18:47:26 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105502708
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:03 schreef denkel het volgende:

[..]

Hoe laat moet je? :o Ik heb morgen laatste blokuur les voor mn 2de examen volgende week dinsdag. Ook lekker in de storm en spits morgenavond :D
8.55u in Zwolle, dus alle fietsers en voetgangers wegwezen :+
  maandag 12 december 2011 @ 18:56:50 #129
30252 Soempie
Procreating
pi_105503093
quote:

[..]

Ik vond de sfeer en het rjiden bij de TTT toch wel heel anders. Had echt een chagrijn van een examinator op dat moment en was achteraf blij dat ik dat in elk geval een keer gehad had. Vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen was ik ook blij mee op m'n examen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105503321
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 18:47 schreef Pino112 het volgende:

[..]

O+
pi_105503454
quote:

[..]

Maar het maakt wel verschil of je instructeur naast je zit of een examinator.
  maandag 12 december 2011 @ 19:12:28 #132
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_105503673
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar het maakt wel verschil of je instructeur naast je zit of een examinator.
Dat. Het is gewoon een keertje voor spek en bonen examen doen, voor de een totaal overbodig, voor een heleboel anderen een fijne ervaring. Ook omdat je redelijk een idee hebt van wat je goed doet en wat beter moet volgens CBR-maatstaven.

En soms heb je er extreem mazzel mee, fijne examinator bij m'n TTT en bij m'n examen had ik dezelfde. (En ik heb het idee dat die vooral gekeken heeft naar de dingen die ze toen als verbeterpunt aangaf. :+)

Oh, en ik zou juist zaterdag even uit Alkmaar wegblijven. Rijden zonder iemand die in kan grijpen. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105504330
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:35 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Ja, maar je instructeur zit al vele lessen naast je en je mag wat foutjes maken, daardoor zit hij naast je.
Als je een grove fout maakt zal hij als het goed is opletten en je fout verbeteren, dit is natuurlijk heel jammer, maar van die ene fout hangt je rijbewijs niet af.
Als je een grove fout maakt met een examinator naast je zul je gegarandeerd gezakt zijn.
Ik vond het ook fijn dat ik wel TTT gehad heb, hierdoor heb je eigenlijk al een examen, en als het goed gaat heb je ook nog vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen, altijd handig meegenomen.
En waarom zou je instructeur niet naar CBR=maatstaven kunnen beoordelen? Hij moet je nota bene daartoe opleiden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vond de sfeer en het rjiden bij de TTT toch wel heel anders. Had echt een chagrijn van een examinator op dat moment en was achteraf blij dat ik dat in elk geval een keer gehad had. Vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen was ik ook blij mee op m'n examen.
Ik denk dat een instructeur dat ook wel voor je kan naspelen. of desnoods zorgen dat je even die keer een andere instructeur krijgt.

En je laatste reden.. Meh, vind ik zelfs een beetje fout eigenlijk. Want speciale verrichtingen moet je gewoon op elk moment goed kunnen doen.

Ik kreeg zo nu en dan de vrouw van mijn instructeur als instructrice.. Dat was ook wel heel anders. :P Zij was veel strenger en kletste veel te veel :r.
pi_105504450
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik heb tot zo ongeveer de laatste les gedacht dat ik het nooit zou kunnen :'). En dat wordt ook niet beter door mensen die blijven benadrukken dat het zo simpel is en die mooie verhalen vertellen over hoe zij het in les 2 al konden en dat ze hun rijbewijs in 20 lessen hebben gehaald (zoals je ze hier ook hebt zitten, heel motiverend :')).
Mja les 5 krijg je een beetje controle over het vehikel. Na 20 lessen gaat het meestal goed als je het structureel doet en heb je wel kans van slagen denk ik... Ik deed er 31 lessen over.. Maar de laatste 10x waren chaotisch ingeplant en je merkt het echt als je een week niet rijd... Neem dat van mij aan.
Rustig aan.
pi_105504752
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mja les 5 krijg je een beetje controle over het vehikel. Na 20 lessen gaat het meestal goed als je het structureel doet en heb je wel kans van slagen denk ik... Ik deed er 31 lessen over.. Maar de laatste 10x waren chaotisch ingeplant en je merkt het echt als je een week niet rijd... Neem dat van mij aan.
Op dat moment in je 'rij-carrière' wel. Als ik het nu na 6 jaar, 1 week zou missen, zou ik het niet merken denk ik :).
Ik denk dat afhankelijk van je talent je tussen 15 en 60 uur nodig hebt om slaagvaardig te zijn.

Ik had het in minder dan 32 lessen kunnen doen, alleen was mijn instructeur mijn papieren enkele weken kwijt, waardoor er geen examendatum ingepland kon worden. :( . (Piepkleine rijschool, daardoor geen 'ingekochte' examenplaatsen.). Ik denk dat ik het in 24-26 lessen had kunnen halen als hij mijn papieren niet kwijt was geweest Dat zou betekenen 3-4 weken eerder.. :P
pi_105506305
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 18:47 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ha, fijne stad om af te rijden :P
Ik zit morgenochtend om die tijd allang veilig 50 km verderop dus zet m op! ^O^
  maandag 12 december 2011 @ 20:08:23 #137
30252 Soempie
Procreating
pi_105506316
G_L, je hebt gelijk hoor. Alleen de rest van de instructeurs kende ik ook al wel en dan is dat toch anders. Heb vaak genoeg anderen weggebracht of met iemand anders gereden. Voor mij voelde het gewoon fijn om het eens meegemaakt te hebben met een echte examinator, dat voelt toch echt anders dan een soort rollenspel voor mij. En tuurlijk moeten die verrichtingen altijd kunnen, ze gingen/ gaan ook altijd prima. Maar voor het echte examen neemt het toch wel wat 'druk' weg.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_105507069
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En dat is dus persoonlijk, het werkt niet voor iedereen zo.
En juist dit soort posts, van "hoe het zou moeten kunnen" zijn heel demotiverend voor mensen die er langer over doen. -O-
pi_105508042
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:20 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

En dat is dus persoonlijk, het werkt niet voor iedereen zo.
En juist dit soort posts, van "hoe het zou moeten kunnen" zijn heel demotiverend voor mensen die er langer over doen. -O-
Sorry :*
Rustig aan.
pi_105509019
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Sorry :*
Het is je vergeven ;)

O en trouwens, ik had vandaag een ongelooflijke faalrit: Af laten slaan omdat de handrem er nog op stond, stoplicht over het hoofd zien (=behoorlijk hard remmen), Stoplicht dat op rood springt en te laat beslissen dat ik het toch niet haal (= weer behoorlijk hard remmen), verkeerd rijden, via de verkeerde kant terug op de weg proberen te komen en dus spookrijden (gelukkig wel op een verlaten parkeerterrein, dus niet gevaarlijk. Alleen dom.) en 3 keer insteken voor een parkeerplaats waar niemand voor stond omdat ik de afstand tot de stoep verkeerd inschatte.

En ja, ik heb m'n rijbewijs al :').

Dus mensen die bij les 20 nog niet het gevoel hebben dat ze het goed kunnen hoeven zich niet te schamen :').
pi_105509252
Haha, ik wil een keer bij jou in de auto :P Hoef ik niet meer in de botsauto'tjes bij de kermis :)
Rustig aan.
pi_105509421
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
Haha, ik wil een keer bij jou in de auto :P Hoef ik niet meer in de botsauto'tjes bij de kermis :)
En dat alles in een rit van pakweg 5 km :')

Dit was wel heel dramatisch moet ik zeggen. Het parkeren is standaard redelijk dramatisch, maar het rijden gaat meestal redelijk soepel :') .
pi_105509762
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:57 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

En dat alles in een rit van pakweg 5 km :')

Dit was wel heel dramatisch moet ik zeggen. Het parkeren is standaard redelijk dramatisch, maar het rijden gaat meestal redelijk soepel :') .
Ik had rijles in een klein autotje... Maar mijn ouders hebben een bus, dus ik rij alleen in een bus, is toch wel lastiger parkeren! Moet je steeds steken enzo...
Rustig aan.
pi_105510147
quote:
stoplicht over het hoofd zien (=behoorlijk hard remmen)
:D Dat had ik vorig weekend ook nog.. moest de bob spelen maar wist bij god niet waar ik heen moest rijden dus de gozer naast mij gaf elke keer instructies.

Maar je snapt het al, volle auto iedereen is druk aan het ouwehoeren met elkaar.. en op een gegeven moment schreeuwde hij in een keer keihard: "HIER LINKS".

Ik was al bijna voorbij dat kruispunt dus ik knal hem keihard op de rem en gooi het stuur om, ging allemaal mooi. Maar toen ik naar rechts keek om ff aan te geven dat hij ook een beetje op de route moet letten schreeuwt hij in een keer "STOPLICHT" :') Kon ik weer keihard op de rem.

Maarja, was wel zo'n plek waar normaal nooit een stoplicht staat, maar ze zijn er nu met de weg bezig.. en het was half 9 savonds dus geen hond te bekennen aan de andere kant.
pi_105516428
Ik baal er nu ook van dat ik TTT heb gedaan, 100 euro weg. Mij was niet verteld dat je nadat je voor je examen gezakt bent je vrijstelling kwijtraakt. Dacht geslaagd te zijn voor bijzondere verrichtingen, begrijp ook eigenlijk niet waarom je die nu kwijt zou zijn. Zouden ze op zijn minst op de CBR site kunnen vermelden, mja parkeren en keren is simpel, zenuwen hebben mij de nek om gedaan tijdens het examen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 december 2011 @ 23:31:10 #146
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105518914
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:03 schreef Apotheose het volgende:

[..]

O+
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ha, fijne stad om af te rijden :P
Ik zit morgenochtend om die tijd allang veilig 50 km verderop dus zet m op! ^O^
Ik doe mijn best :D ^O^
pi_105519559
Het enige dat ik weleens meemaak is dat ik een fietser over het hoofd zie of dat die ineens voor je langs schiet.. Maar met stoplichten nooit echt problemen, rij verder vrij rustig denk ik.

En ja.. ambulances hoor ik niet :P, maar ik zie ze wel snel. Tijdje terug dacht ik handig te zijn voor de ambu, door op de busstop te gaan staan zodat de ambu er langs kon. Bleek dat de ambu daar juist langs moest om rechtsaf te gaan :'(
pi_105520310
Morgen laatste blokuur voor herexamen volgende week dinsdag :D
Dan dinsdag nog een uurtje en gelijk examen D :
Hoop dat het goed gaat morgen, heb er zin an :D
pi_105520576
Is dat wel slim? Vóór je rij-examen nog een uurtje lessen? Het lijkt mij dat, zeker in het begin je na het eerste uur rijden vermoeider wordt en dan fouten gaat maken. Dit is ook uit eigen ervaring.
pi_105521592
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 december 2011 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is dat wel slim? Vóór je rij-examen nog een uurtje lessen? Het lijkt mij dat, zeker in het begin je na het eerste uur rijden vermoeider wordt en dan fouten gaat maken. Dit is ook uit eigen ervaring.
Ja hoor, dat doen de meeste. Met mijn vorig examen ook gedaan. 0,0 last gehad van concentratieproblemen. Ik heb ook alleen maar lessen van 2 uur gehad. Dus ben het wel gewend. Vind het juist fijn om van tevoren alvast even in te rijden, dan zit je er weer lekker in. Daarna even bakje koffie drinken bij het CBR :D en dan hopen dat het gaat lukken :{
pi_105522688
En er zit sowieso tussen de rijles en het examen nog een flinke wachttijd, waardoor je gewoon weer uitgerust in de auto stapt :)
pi_105524090
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2011 23:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het enige dat ik weleens meemaak is dat ik een fietser over het hoofd zie of dat die ineens voor je langs schiet.. Maar met stoplichten nooit echt problemen, rij verder vrij rustig denk ik.

En ja.. ambulances hoor ik niet :P, maar ik zie ze wel snel. Tijdje terug dacht ik handig te zijn voor de ambu, door op de busstop te gaan staan zodat de ambu er langs kon. Bleek dat de ambu daar juist langs moest om rechtsaf te gaan :'(
Ik had gisteren een hartverzakking van jewelste die inderdaad gelukkig net goed ging doordat ik het rustig aan deed. Ik zweer dat ik ontzettend goed gekeken had omdat ik nogal een rotpunt moest nemen: afslaan naar links met tegemoetkomend verkeer, over een fietspad met twee richtingen heen een kloteweggetje in. Geen auto's, fietspad gecontroleerd aan beide kanten, langzaam indraaien, nog een keer kijken, en dan eroverheen. Rent er ineens een voetganger voor de motorkap langs :o

Het was donker, ze was donker gekleed, donker haar en zoals gezegd, ik had goed gekeken maar ik was toch weer even goed kwaad op mezelf dat ik r toch gemist had :(

En over fietsers zonder licht in deze tijd (spookrijdend op rotondes en al) gaan we het maar niet hebben want die moeten gewoon dood :( :(
pi_105524815
Die hebben volgens mij ook een death wish. Net als de door jou genoemde voetganger.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 december 2011 @ 10:22:35 #154
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105526900
Helaas, gezakt ;( :'( :(
Kijken was bij de TTT ook al een punt, tis wel beter geworden maar nog niet goed genoeg.
En voor het gevoel: ik had een examinator in opleiding, en zijn coach zat achterin. Instructeur mocht dus niet mee.

3 januari weer twee uurtjes les, en mss in dezelfde week nog examen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:07:55 #155
355225 Voodoo_Doll
Wetenschappertje spelen.
pi_105528150
Geslaagd! *O*

Gisteren om 9:50 afgereden in Arnhem. De zenuwen gierden door m'n lijf, des te meer omdat de examinator z'n eigen examinator mee had die hem moest controleren. M'n instructeur kon dus niet mee, want er mogen maximaal 3 mensen in de auto..

Maar goed, de situatie had ook voordelen: de examinator moest natuurlijk extra lief zijn ivm zijn controleur en we maakten een dealtje: omdat de instructeur niet mee kon, hoefde ik niet met GPS te rijden. Hoera *)

Goed, toen kreeg ik de opdracht, 'rij maar naar je huis en bepaal zelf de route, let goed op de borden'. Dus ik van het CBR, via de snelweg, door het centrum, naar de Steenstraat. Ging prima. Daar aangekomen kreeg ik de opdracht om de weg naar Nijmegen te vinden en die te volgen. Ja, okay, doen we. Examinator en ik zitten over onzinnige dingen te kletsen, en vlak voor de afslag naar Nijmegen (tevens de snelweg op) roept hij "Hooo dit is wel ver genoeg! Als we echt naar Nijmegen rijden zijn we niet terug voor het avondeten" :D

Daarna was het tijd om de richtlijnen van de instructeur te volgen. Hier rechts, daar links.. afijn, we komen dus in een straat aan waar we een bijzondere verrichting gingen doen, ik mocht kiezen tussen stop opdracht of achteruit file parkeren. Die straat had dus geen stoeprand, dus file parkeren werd 'm sowieso niet (geen richtpunt voor terugdraaien), dus dan maar de stop opdracht. De zenuwen waren natuurlijk weer helemaal terug, en dus koos ik een auto die achteraf gezien niet de makkelijkste was |:( Ik heb de opdracht wel goed uitgevoerd, maar kreeg wel de opmerking van de examinator dat ik het mezelf echt niet moeilijk hoefde te maken..

Weer verder rijden, volgend straatje, 'probeer hier maar om te keren, en daarna gaan we terug naar het CBR'. Stonden er parkeervakken aan de zijkant van dat straatje, een auto geparkeerd, 4 vrije vakken, kies er maar een uit, dus, eitje! Maak ik het mezelf weer moeilijk door naast die auto te gaan staan ipv een vak ofzo verderop. :') Maar goed, omgekeerd, ging weer okay, dus ik wil terug keren naar het CBR, zegt de examinator, ja, ga maar ergens langs de weg stil staan, dan bespreken we de situatie even. Scheet zowat in m'n broek natuurlijk..

Kreeg een gezellige preek dat, hoewel de opdrachten voldoende uitgevoerd waren, ik het mezelf niet moeilijk moest maken, want dat leek op weinig inzicht in de situatie. Heb de examinator gelijk gegeven, en uitgelegd dat ik zo zenuwachtig was dat ik gelijk de eerste mogelijkheid tot 'iets doen' pakte omdat ik bang was anders de mogelijkheid zou missen (wat in de rijles heel veel gebeurde, dan begon ik te twijfelen of die mogelijkheid wel goed genoeg was en of ik niet moest door rijden voor een makkelijkere optie, en dan was ik de straat uit en had ik 3 a 4 mogelijkheden niet benut).

Okay, als ik in het CBR 'goed' (als in, technisch juist en de makkelijkste mogelijkheid) zou parkeren, dan zou ie 't vergeten. Dus bij het CBR aangekomen, rijdt er net een auto weg uit een vak aan de linkerkant, waardoor er 2 vrije vakken ontstonden naast elkaar. Dus ik blij tegen de examinator "Die auto daar gaat vertrekken, dat kan je zien aan 'n achteruit rij lichten, dus ik wacht tot die auto vertrokken is en neem dan lekker zijn plaats in." Kreeg een ^O^ van de examinator.

Terug binnen kreeg ik de hand van de examinator met felicitaties.

Ik ben dolgelukkig. Voor de statistieken, ongeveer 50 rijlessen gehad in totaal. Ongeveer 30 bij m'n oude rijschool in Alkmaar (+2 examens waar ik voor gezakt was), daarna gestopt; dat was in januari. Eind september weer begonnen bij nieuwe rijschool in Arnhem, daar 20 rijlessen gehad en geslaagd.
pi_105528292
Gefeliciteerd!

@Pino: balen:( maar volgende keer lukt het vast!
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:11:29 #157
309946 Ricksnor
pi_105530056
Woooh! Net mijn rijbewijs opgehaald. Superblij! :D
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 december 2011 @ 16:26:27 #158
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105539437
Vrijdag de 13e herexamen, alsof dat wel goed gaat komen.. _O-
pi_105539676
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:26 schreef Pino112 het volgende:
Vrijdag de 13e herexamen, alsof dat wel goed gaat komen.. _O-
Misschien juist daarom! :P Dat je extra alert bent ofzo Xd
pi_105540348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 06:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik had gisteren een hartverzakking van jewelste die inderdaad gelukkig net goed ging doordat ik het rustig aan deed. Ik zweer dat ik ontzettend goed gekeken had omdat ik nogal een rotpunt moest nemen: afslaan naar links met tegemoetkomend verkeer, over een fietspad met twee richtingen heen een kloteweggetje in. Geen auto's, fietspad gecontroleerd aan beide kanten, langzaam indraaien, nog een keer kijken, en dan eroverheen. Rent er ineens een voetganger voor de motorkap langs :o

Het was donker, ze was donker gekleed, donker haar en zoals gezegd, ik had goed gekeken maar ik was toch weer even goed kwaad op mezelf dat ik r toch gemist had :(

En over fietsers zonder licht in deze tijd (spookrijdend op rotondes en al) gaan we het maar niet hebben want die moeten gewoon dood :( :(
vreselijk idd, fietsers zonder licht :r
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:30:10 #161
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105549057
Mag ik hier een vraag stellen? :@
pi_105549106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:30 schreef glasbak het volgende:
Mag ik hier een vraag stellen? :@
Dat doe je al, nietwaar? :Y
pi_105549124
Vragen mag altijd lijkt me :P
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:34:15 #164
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105549276
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat doe je al, nietwaar? :Y
Ik ben nieuwsgierig naar de lessende fokkers hoeveel ze tijdens het lessen meekrijgen (theorie en praktijk) over hoe je met vrachtwagens in het verkeer om moet gaan.

Ik wil wel eens weten of dit echt een aandachtspunt is tijdens de lessen of juist niet.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:53:11 #165
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_105550318
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:34 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik ben nieuwsgierig naar de lessende fokkers hoeveel ze tijdens het lessen meekrijgen (theorie en praktijk) over hoe je met vrachtwagens in het verkeer om moet gaan.

Ik wil wel eens weten of dit echt een aandachtspunt is tijdens de lessen of juist niet.
Tijdens mijn lessen is er niet expliciet aandacht aan besteed, maar (en vooral in het begin, lijkt me dat dat verschilt per leerling) wel dingen als "nu niet te abrupt remmen, want dan ben je plat." Zal ook gerust nog wel meer gezegd zijn, maar ik weet nu niet meer of dat al bekende dingen waren of niet. :+

Maar in mijn geval geen expliciete aandacht voor vrachtwagens dus. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105550583
Mijn instructeur gaf het altijd aan als ik op dat moment in de dooie hoek van een vrachtwagen zat en gaf ook mee dat je er het beste vlot voorbij kunt gaan, niet in moet voegen tussen twee van die bakbeesten en dat het ook niet handig is om er te dicht op te zitten i.v.m. overzicht en dingen die eraf kunnen lazeren.
pi_105550622
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:22 schreef Pino112 het volgende:
Helaas, gezakt ;( :'( :(
Kijken was bij de TTT ook al een punt, tis wel beter geworden maar nog niet goed genoeg.
En voor het gevoel: ik had een examinator in opleiding, en zijn coach zat achterin. Instructeur mocht dus niet mee.

3 januari weer twee uurtjes les, en mss in dezelfde week nog examen.
Jammer joh! Je weet in ieder geval waar je nog aan moet werken dus dat komt vast helemaal goed in januari :Y
pi_105550677
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:07 schreef Voodoo_Doll het volgende:
Geslaagd! *O*

-verslag-
Gefeliciteerd! *O* Klinkt als een zwaarbevochten eerlijk verdiende zege!
pi_105550708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn instructeur gaf het altijd aan als ik op dat moment in de dooie hoek van een vrachtwagen zat en gaf ook mee dat je er het beste vlot voorbij kunt gaan, niet in moet voegen tussen twee van die bakbeesten en dat het ook niet handig is om er te dicht op te zitten i.v.m. overzicht en dingen die eraf kunnen lazeren.
Ja die van mij zei inderdaad ook dit soort dingen m.b.t. vrachtwagens en bussen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:20:00 #170
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105551849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Staat er iets over in je theorieboeken?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 13 december 2011 @ 21:24:29 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105552114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:20 schreef glasbak het volgende:

[..]

Staat er iets over in je theorieboeken?
Nee, niet dat ik weet.
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:29:40 #172
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105552387
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:24 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nee, niet dat ik weet.
Ik kan het mij ook niet herinneren dat het er in zou staan maar er zijn mensen die beweren van wel :')

Maar goed, ik dacht.. laat ik het eens vragen want voor mij is het al 20 jaar terug dat ik mijn B-theorie heb gehaald :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:31:27 #173
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_105552484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:29 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik kan het mij ook niet herinneren dat het er in zou staan maar er zijn mensen die beweren van wel :')

Maar goed, ik dacht.. laat ik het eens vragen want voor mij is het al 20 jaar terug dat ik mijn B-theorie heb gehaald :)
Misschien dat het er nu in staat in de oefenboekjes bij gevaarherkenning. De mensen die 'm recent gehaald hebben zullen zich vast wel de vraag met sneeuw en een vrachtwagen in je achteruitkijkspiegel herinneren. :+ (En achterin dan de uitleg waarom het geen best idee is om in de ankers te gaan.)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:36:30 #174
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105552769
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Misschien dat het er nu in staat in de oefenboekjes bij gevaarherkenning. De mensen die 'm recent gehaald hebben zullen zich vast wel de vraag met sneeuw en een vrachtwagen in je achteruitkijkspiegel herinneren. :+ (En achterin dan de uitleg waarom het geen best idee is om in de ankers te gaan.)
Misschien wel ja, maar het is volgens mij nog steeds geen stof voor het officiële examen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:49:33 #175
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_105553506
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:36 schreef glasbak het volgende:

[..]

Misschien wel ja, maar het is volgens mij nog steeds geen stof voor het officiële examen.
Naja, door die vraag voor te kunnen laten komen wordt er wel íets aan aandacht aan geschonken. Maar niet bijster veel.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105554986
hallo, even een vraagje: je proefles, dan zit je alleen met je instructeur of met nog een andere lesser erbij?
pi_105555100
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:13 schreef krokdown het volgende:
hallo, even een vraagje: je proefles, dan zit je alleen met je instructeur of met nog een andere lesser erbij?
Proefles of intake? Dat verschilt denk ik sowieso per rijschool.
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:18:01 #178
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105555282
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Hoi Anne :W

Ik zie jou ook overal he :')
pi_105555411
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:18 schreef glasbak het volgende:

[..]

Hoi Anne :W

Ik zie jou ook overal he :')
Ja, ik ben moderator van PTA, flapdrol :D. Dus da's niet zo gek.
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:24:11 #180
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105555739
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:19 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, ik ben moderator van PTA, flapdrol :D. Dus da's niet zo gek.
Oh jah :')

Ik ben aan m'n bed toe denk ik :+

Ging je nog eens mee op de truck? :P

[ontopic]Kan ik jou daar eens een rijles op geven >:) [/ontopic]
pi_105555865
Deal :Y).
pi_105555961
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:15 schreef Anne het volgende:

[..]

proefles, dus dat ze je pakket bepalen aan de hand van die les. wat is een intake?
pi_105556182
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:27 schreef krokdown het volgende:

[..]

proefles, dus dat ze je pakket bepalen aan de hand van die les. wat is een intake?
Oh, hetgeen wat jij beschrijft noemde ze bij mij een intake B-). Die heb ik gedaan bij de ANWB en ik zat gewoon in mijn uppie (met de rijinstructeur uiteraard) in de auto.
pi_105556284
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Oh, hetgeen wat jij beschrijft noemde ze bij mij een intake B-). Die heb ik gedaan bij de ANWB en ik zat gewoon in mijn uppie (met de rijinstructeur uiteraard) in de auto.
ok thanks!
pi_105556488
Vandaag laatste les van 2 uur gehad vóór mijn herkansing volgende week dinsdag :D

Ging weer lekker, lekker gezellig gereden en lol gemaakt zoals altijd :') :D liet hem alleen 1x stilvallen :') Gebeurt me normaal ook nooit. Maar voorderest eigenlijk vrijwel foutloos( geen gevaar veroorzaakt ) gereden :)

Mn instructrice heeft er ook weer alle vertrouwen in dat ik ga slagen :D Nu maar hopen dat ik me niet weer laat opfokken en een foutje maak. Maar daar ga ik mn best op doen.

Dus nu maar hopen dat ik over een weekje dolblij ben dat ik geslaagd ben :{
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:52:40 #186
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105557481
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:26 schreef Anne het volgende:
Deal :Y).
Zorg maar dat je om 4 uur in de morgen in Amsterdam staat :P
pi_105562449
Mijn proefles was alleen :).
pi_105562632
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:34 schreef glasbak het volgende:

[..]

Er is zeker aandacht aan besteed.
1. Bij het invoegen liever niet tussen twee vrachtwagens door ivm veiligheidsmarge.
2. Hetzelfde liever bij het uitvoegen.
3. Ga niet als een idioot een vrachtwagen inhalen zodat je de afrit op 5 meter kunt halen. Nee, dat had je maar eerder moeten besluiten naar rechts te gaan.
4. Als een vrachtwagen van een rotonde afkomt, of uit een scherpe bocht komt, moet je inzien dat je soms even 5-10 meter voor de rotonde even moet wachten tot de vrachtwagen de bocht heeft gehaald.
5. Niet dicht erachter rijden, qua luchtweerstand win je niet zoveel, terwijl je het voor jezelf extreem gevaarlijk maakt.
6. Als er bij een kruising een vrachtwagen van links komt, moet je er niet voorlangs schieten, want mogelijk is er een inhalende autorijder die je niet kunt zien.

Dat soort zaken.
pi_105566525
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:35 schreef denkel het volgende:
Vandaag laatste les van 2 uur gehad vóór mijn herkansing volgende week dinsdag :D

Ging weer lekker, lekker gezellig gereden en lol gemaakt zoals altijd :') :D liet hem alleen 1x stilvallen :') Gebeurt me normaal ook nooit. Maar voorderest eigenlijk vrijwel foutloos( geen gevaar veroorzaakt ) gereden :)

Mn instructrice heeft er ook weer alle vertrouwen in dat ik ga slagen :D Nu maar hopen dat ik me niet weer laat opfokken en een foutje maak. Maar daar ga ik mn best op doen.

Dus nu maar hopen dat ik over een weekje dolblij ben dat ik geslaagd ben :{
1 foutje op je examen zak je niet op, tenzij het levensgevaarlijk is. :P Stilvallen mag ook, laat het alleen geen 10x gebeuren.

Succes! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mandéra op 14-12-2011 09:37:44 (schrijfvout) ]
pi_105566915
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:13 schreef krokdown het volgende:
Ik had 'm alleen. Was ook al zenuwachtig genoeg lol :')
  woensdag 14 december 2011 @ 10:59:57 #191
355225 Voodoo_Doll
Wetenschappertje spelen.
pi_105568593
quote:
19s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Er is zeker aandacht aan besteed.
1. Bij het invoegen liever niet tussen twee vrachtwagens door ivm veiligheidsmarge.
2. Hetzelfde liever bij het uitvoegen.
3. Ga niet als een idioot een vrachtwagen inhalen zodat je de afrit op 5 meter kunt halen. Nee, dat had je maar eerder moeten besluiten naar rechts te gaan.
4. Als een vrachtwagen van een rotonde afkomt, of uit een scherpe bocht komt, moet je inzien dat je soms even 5-10 meter voor de rotonde even moet wachten tot de vrachtwagen de bocht heeft gehaald.
5. Niet dicht erachter rijden, qua luchtweerstand win je niet zoveel, terwijl je het voor jezelf extreem gevaarlijk maakt.
6. Als er bij een kruising een vrachtwagen van links komt, moet je er niet voorlangs schieten, want mogelijk is er een inhalende autorijder die je niet kunt zien.

Dat soort zaken.
Inderdaad. Maar ik denk dat het aan de omgeving ligt hoeveel aandacht er aan besteed wordt. Ik leste in Arnhem en daar rijden veel trolleybussen en ook veel vrachtwagens, maar daarvoor leste ik in Alkmaar en daar kwam het totaal niet aan bod.

Verder:
- Bij invoegen liever vóór de vrachtwagen langs, dus hard optrekken, want die vrachtwagens schieten niet op. Dat is goed voor doorstroming.
- Ver vooruit kijken op de snelweg en ver op voorhand gaan zoeken of je de vrachtwagen kan inhalen. Weer doorstroming verhaal.
- Als er een vrachtwagen zelf wil invoegen op de snelweg, ga dan naar de linkerbaan zodat hij alle ruimte heeft om in te voegen op de rechter.
- Vrachtwagens en bussen hebben veel ruimte nodig, dus zoals gezegd wacht ver van te voren bij een kruising of rotonde, want ze zwiepen nogal uit, en laat ze ook passeren als er een dunne straat door gewoon even aan de kant van de weg te wachten ivp langs elkaar heen proberen te wringen.
- Als jij staat te wachten om een kruising of rotonde op te rijden, en een vrachtwagen de kruising dicht rijdt omdat hij af slaat, kan je dit juist wel mooi gebruiken om snel de kruising op te rijden: er kan toch niemand langs :D
- Als je een vrachtwagen inhaalt op de snelweg (met 120) en het waait nogal, houdt je stuur goed vast want je krijgt toch een zwieper van de wind!
- Als je niet zeker weet of een bus of vrachtwagen je gezien heeft ivm zijn dode hoek, zwaai dan naar de chauffeur, als hij terug zwaait dan is het goed.
- En de belangrijkste: Niet op de busbaan rijden O-)

Mijn proefles was trouwens ook alleen.
pi_105573610
Hmm ik geloof juist dat mijn instructeur liever had dat je achter de vrachtwagen invoegde, want anders was het gevaarlijk als iemand de vrachtwagen inhaalde. Die had niet gezien dat jij weleens voor de vrachtwagen in kon voegen, wat een botsing tussen jou en de ingehaalde kan betekenen.

Overigens rijden hier in de regio vrachtwagens weleens op de vluchtstrook van een oprit om zo auto's te laten passeren. (opritten zijn lang, breed en snel) :)
pi_105580581
Voor degene die gezakt zijn, hoelang moesten jullie op herexamen datum wachten? Ik ben 8 december gezakt en volgens mijn rijschool, kunnen ze pas na 15 dagen een nieuwe reservering maken bij het cbr. Vind het nogal vervelend dat ik ruim 2 weken op een nieuwe datum moet wachten, waardoor herexamen op zijn vroegst eind Januari zal zijn..
pi_105580726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:43 schreef Mlijntje het volgende:
Voor degene die gezakt zijn, hoelang moesten jullie op herexamen datum wachten? Ik ben 8 december gezakt en volgens mijn rijschool, kunnen ze pas na 15 dagen een nieuwe reservering maken bij het cbr. Vind het nogal vervelend dat ik ruim 2 weken op een nieuwe datum moet wachten, waardoor herexamen op zijn vroegst eind Januari zal zijn..
Bij mij vroegen ze een nieuwe aan de dag na ik gezakt was (29 november) en kreeg ik te horen dat ik 20 december opnieuw op mag. Maar mijn rijschool koop examens in van tevoren. Anders had ik ook tot januari moeten wachten.

Maar dat ze pas na 15 dagen kunnen aanvragen is volgens mij bullshit?
pi_105581006
Ze hebben mij wijsgemaakt dat ze niet eerder een reservering kunnen maken voor herexamen, zo zit dat in het cbr systeem (die laat dat pas na 15 dagen toe)... Of het komt omdat ik bij een kleine rijschool zit en niet bij een grote?
pi_105582171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:54 schreef Mlijntje het volgende:
Ze hebben mij wijsgemaakt dat ze niet eerder een reservering kunnen maken voor herexamen, zo zit dat in het cbr systeem (die laat dat pas na 15 dagen toe)... Of het komt omdat ik bij een kleine rijschool zit en niet bij een grote?
Zover ik weet is het voordeel van een grote rijschool dat zijn plaatsen vooraf in mogen kopen en uiterlijk 48 uur van tevoren de naam van de leerling door moeten geven.

Kleine rijscholen mogen dit niet of doen dit niet( weet niet). Maar volgens mij mogen beide gewoon al de dag na het examen weer reserveren hoor :{
pi_105582961
Om even op het vrachtwagen verhaal door te gaan, vanmiddag reed ik op de snelweg, waar ik uit ging voegen op een stuk waar ik 100 mocht, echter zat er op de rechter rijbaan nog een vrachtwagen nu was het een lange uitvoegstrook 800m+, maar ik wist niet zeker of ik de vrachtwagen nu rechts over de uitvoegstrook voorbij mocht. (wist niet dat de uitvoegstrook zo lang was) heb het maar niet gedaan omdat je normaal ook niet rechts in mag halen en er toch niemand achter me zat.
  woensdag 14 december 2011 @ 18:23:37 #198
309946 Ricksnor
pi_105584241
Volgens mij mag dat mits je je knipperlicht aan heb staan.
Mischien ook zelfs zonder.
pi_105584671
Je mag op een in- en uitvoegstrook rechts inhalen. :) Bij een blokmarkering mag je zowel links als rechts inhalen.
pi_105585522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:54 schreef Mlijntje het volgende:
Je moet veel op f5 klikken (refresh) Dan komen de annuleringen naar boven steeds... dat zijn er best veel, en als je niet al te gierig bent qua plaats waar je theorie wilt halen kan je de dag erop gewoon je theorie maken :P

O maar praktijk was iets van 2 weken sowieso... dacht ik.
Rustig aan.
pi_105586213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 18:23 schreef Ricksnor het volgende:
Volgens mij mag dat mits je je knipperlicht aan heb staan.
Mischien ook zelfs zonder.
Rechts inhalen langs een blokmarkering mag inderdaad, maar volgens mij alleen met de intentie om inderdaad uit te voegen, niet om later vrolijk naar links te gaan.
pi_105589980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 19:15 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Rechts inhalen langs een blokmarkering mag inderdaad, maar volgens mij alleen met de intentie om inderdaad uit te voegen, niet om later vrolijk naar links te gaan.
Correct.
  woensdag 14 december 2011 @ 20:32:05 #203
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105590591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:59 schreef Voodoo_Doll het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik denk dat het aan de omgeving ligt hoeveel aandacht er aan besteed wordt. Ik leste in Arnhem en daar rijden veel trolleybussen en ook veel vrachtwagens, maar daarvoor leste ik in Alkmaar en daar kwam het totaal niet aan bod.

Verder:
- Bij invoegen liever vóór de vrachtwagen langs, dus hard optrekken, want die vrachtwagens schieten niet op. Dat is goed voor doorstroming.
Dit punt zitten voor en nadelen aan. Op zich lijkt het wel logisch dat het beter zou zijn voor de doorstroming maar je moet op een paar punten letten.

Wees er 100% zeker van dat er voor de vrachtwagen minstens 80 meter ruimte is om in te voegen. Want als die ruimte er niet is dan is de kans zeer groot dat je hoogstwaarschijnlijk dwars door z'n dooie hoek heen voor hem gaat rijden.

Daarmee ga je waarschijnlijk ook veel te dicht voor hem rijden zodat zijn remweg totaal verdwenen is. Hou er rekening mee dat een vrachtwagen bij 80 km/u minimaal 50 meter afstand moet houden tot zijn voorganger.
Het gebeurt heel vaak dat mensen zo'n groot gat een mooie gelegenheid vinden om op in te voegen en zolang er niets geks aan de hand is gaat dat meestal wel goed. Totdat het een keertje fout gaat, dan staat er weer in de krant dat er een vrachtwagen achterop een auto is gedoken terwijl de vrachtwagenchauffeur er in die situatie weinig aan kon doen. Ga ook niet 'even' op je rem staan als je voor hem zit want daar houden wij ook niet van. Wij kunnen namelijk ook schrikken :+

quote:
- Ver vooruit kijken op de snelweg en ver op voorhand gaan zoeken of je de vrachtwagen kan inhalen. Weer doorstroming verhaal.
- Als er een vrachtwagen zelf wil invoegen op de snelweg, ga dan naar de linkerbaan zodat hij alle ruimte heeft om in te voegen op de rechter.
- Vrachtwagens en bussen hebben veel ruimte nodig, dus zoals gezegd wacht ver van te voren bij een kruising of rotonde, want ze zwiepen nogal uit, en laat ze ook passeren als er een dunne straat door gewoon even aan de kant van de weg te wachten ivp langs elkaar heen proberen te wringen.
- Als jij staat te wachten om een kruising of rotonde op te rijden, en een vrachtwagen de kruising dicht rijdt omdat hij af slaat, kan je dit juist wel mooi gebruiken om snel de kruising op te rijden: er kan toch niemand langs :D
Dat kan, zolang je hem maar niet voor de voeten gaat rijden.
quote:
- Als je een vrachtwagen inhaalt op de snelweg (met 120) en het waait nogal, houdt je stuur goed vast want je krijgt toch een zwieper van de wind!
- Als je niet zeker weet of een bus of vrachtwagen je gezien heeft ivm zijn dode hoek, zwaai dan naar de chauffeur, als hij terug zwaait dan is het goed.
- En de belangrijkste: Niet op de busbaan rijden O-)

Mijn proefles was trouwens ook alleen.
Oh, nog iets.. Als je zo vriendelijk ben om een vrachtwagen de gelegenheid te geven van baan te veranderen (met andere woorden als jij je gas loslaat zodat hij voor je kan gaan rijden) zorg er dan voor dat het voor de chauffeur duidelijk is dat jij hem die gelegenheid geeft. Even (kort) seinen met je groot licht (mag officieel niet dus doe dat niet op een examen :+) is voor ons een teken dat we van baan kunnen wisselen.
pi_105599601
@Glasbak
Op sommige plekken zijn die in- en uitvoegregels haast onmogelijk te volgen..
Ik noem:

1. Knooppunt Heerenveen met zijn idiote weefstroken
2. idem voor knooppunt Drachten
3. Oprit A27 bij oosterhout die maar 80 meter lang is. :P
pi_105627141
Hoi,

Ik heb inmiddels 15 uurtjes gereden, en ik mag nu de tussentijdse toets doen als ik dat wil.
Zouden jullie mij adviseren dit te doen of is dit niet perse nodig..?
  donderdag 15 december 2011 @ 20:30:36 #206
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105629954
quote:
19s.gif Op woensdag 14 december 2011 23:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
@Glasbak
Op sommige plekken zijn die in- en uitvoegregels haast onmogelijk te volgen..
Ik noem:

1. Knooppunt Heerenveen met zijn idiote weefstroken
2. idem voor knooppunt Drachten
3. Oprit A27 bij oosterhout die maar 80 meter lang is. :P
Dan is het beter om achter de vrachtwagen in te voegen :Y
pi_105631856
Heb in augustus m'n rijbewijs gehaald, maar sindsdien niet meer gereden. Ik ga binnenkort een auto kopen, maar ben eigenlijk best zenuwachtig om weer voor de 1e keer te rijden sinds mn examen. Verleer je het snel?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  donderdag 15 december 2011 @ 21:18:12 #208
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105632369
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:07 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Heb in augustus m'n rijbewijs gehaald, maar sindsdien niet meer gereden. Ik ga binnenkort een auto kopen, maar ben eigenlijk best zenuwachtig om weer voor de 1e keer te rijden sinds mn examen. Verleer je het snel?
Niet als het om een paar maanden gaat. Als je het over jaren gaat hebben zal je in het begin misschien wat onzeker zijn maar dat gaat snel over..
pi_105632746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:07 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Die eerste paar maanden zal wel niet heel veel uitmaken dan inderdaad :P
Watvoor auto ga je kopen eigenlijk? :)
pi_105632878
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:26 schreef H-D het volgende:

[..]

Die eerste paar maanden zal wel niet heel veel uitmaken dan inderdaad :P
Watvoor auto ga je kopen eigenlijk? :)
Ik hoop het niet nee :P Nieuwe Renault Twingo gaat het waarschijnlijk worden.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_105633204
Ik word zenuwachtig D:
Dinsdag 2de poging praktijk examen
vorige keer was ik helemaal niet zenuwachtig maar maakte ik een grote fout doordat ik bleef denken over een klein foutje die ik gemaakt had :(

Ik wil zo graag me rijbewijsje :D lekker rondtouren met kerst en chauffeurtje spelen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door denkel op 15-12-2011 21:36:06 (ik wordt is zonder t :)) ]
pi_105645755
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:34 schreef denkel het volgende:
Ik word zenuwachtig D:
Dinsdag 2de poging praktijk examen
vorige keer was ik helemaal niet zenuwachtig maar maakte ik een grote fout doordat ik bleef denken over een klein foutje die ik gemaakt had :(

Ik wil zo graag me rijbewijsje :D lekker rondtouren met kerst en chauffeurtje spelen :D
Ik ben ook iemand die heel erg blijft hangen in haar fouten bij het rijden, maar tijdens het examen was ik zó zenuwachtig dat het niet meer uitmaakte denk ik op het geheel. Ik bedoel, als je toch al een hartslag van 180 hebt en hij gaat even omhoog naar 200 dan maakt dat niet zoveel uit :P
pi_105652134
Na heel wat lessen te hebben gehad en nadat mijn vader naar de rij-instructeur heeft gebeld is het praktijkexamen eindelijk ingepland. Ik heb hem dus op 23 januari. Maar ik vind dus dat mijn rij-instructeur nogal een mierenneuker af en toe is. Zo zegt ie vaker wanneer ik een stoplicht nader die op rood staat, rij nog wat door je remt te vroeg af je belemmerd de doorstroming. En als ik dan vaker nog wat doorrij is het weer, "je remt te laat je moet vroegtijdig beginnen met remmen." Dan heb ik zo iets van, dude WTF :')? Als ik de dingen niet op het moment doe timen zoals hij dat wilt terwijl het veilig blijft dan klaagt ie toch steeds weer. Zo voeg ik dus van de snelweg uit en nader een stoplicht die op rood staat. Dan ga ik dus weer te vroeg remmen, hij zegt dus "waarom rijd je al 80 terwijl je daarachter (50-100 meter) dat ook kunt doen. Dan rem je maar een beetje harder af maar dan belemmer je niet de doorstroming." Maar ik heb dus zoiets van, het is toch rood dus wat maakt het uit wanneer ik al gas ga loslaten en ga remmen. Maar blijkbaar hinder ik dus dan mensen achter mij :'(. Of wanneer ik een clusteropdracht niet goed uitvoer, de rij-instructeur dan gelijk "je moet beter luisteren! Ik heb het je 3x verteld maar als je het zelf niet herhaalt dan is er een grote kans dat het mis gaat ja." Maar als ik dat zo allemaal hier lees dan lijkt het geen ramp te zijn als je de cluster niet goed uitvoert, als je maar veilig zelfstandig kunt rijden. Maar ja, de rij-instructeur zegt, "je moet op alles voorbereid zijn je weet maar nooit hoe streng je examinator is."

[ Bericht 0% gewijzigd door Coca_Cola op 16-12-2011 12:34:27 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:34:24 #214
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_105652285
Dadelijk les 2! :) @ Coca Cola ik ken dat gedrag en mij irriteerde het danig dat ik gewoon naar een andere rijschool ben gegaan. Ik wil het gevoel krijgen dat je opbouwend bezig bent en niet na 30 lessen nog dat gezanik.
pi_105652428
TTT in Utrecht om 15:50, hopelijk net voor de spits :')
pi_105652493
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:38 schreef Daantke het volgende:
Volgens mij komt de spits dan al aardig op gang, en al helemaal op een vrijdag. ;(

Maar succes!
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:42:01 #217
154407 Rucky
pi_105652536
quote:
Succes, de spits begint wel vroeger vandaag.

Ik ga plots verhuizen en moet dus een andere rijschool zoeken. Dat vind ik wel jammer want ik heb een goede instructeur. Het voordeel is dan wel dat ik meerdere lessen per week kan nemen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_105652588
quote:
Komt wel goed! Ik had maandag om 8.55 TTT en dacht dus ook dat ik last ging hebben van de ochtendspits. Maar de examinator snapt ook wel dat je niet in de file wilt rijden dus zal je wel voornamelijk buiten en binnen de bebouwde kom gaan rijden.
pi_105652852
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:43 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Komt wel goed! Ik had maandag om 8.55 TTT en dacht dus ook dat ik last ging hebben van de ochtendspits. Maar de examinator snapt ook wel dat je niet in de file wilt rijden dus zal je wel voornamelijk buiten en binnen de bebouwde kom gaan rijden.
Ja ik vind het ook niet heel erg, dan kan ik lekker met de rest meerijden :) Alleen invoegen op de snelweg etc. is dan wel kut.
pi_105653012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 06:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben ook iemand die heel erg blijft hangen in haar fouten bij het rijden, maar tijdens het examen was ik zó zenuwachtig dat het niet meer uitmaakte denk ik op het geheel. Ik bedoel, als je toch al een hartslag van 180 hebt en hij gaat even omhoog naar 200 dan maakt dat niet zoveel uit :P
Haha xD maar bij mij is het zo dat ik anders ga rijden zodat ik niet weer dezelfde fout maak wat ik met het vorige examen had, daardoor maakte ik namelijk een andere fout D : waar ik op zakte.
Dus ik moet gewoon een deurtje in mn hoofd hebben waar ik mijn fouten achter kan stoppen :D dan komt het vast wel goed :)
pi_105653083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:52 schreef Daantke het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook niet heel erg, dan kan ik lekker met de rest meerijden :) Alleen invoegen op de snelweg etc. is dan wel kut.
Vergeet niet, bij het invoegen tijdens een file van te voren al de richting aangeven. Zo geef je een seintje dat je wilt invoegen en kunnen mensen in de file rekening met je houden en geven ze je uiteindelijk een gaatje om in te voegen. Verder natuurlijk altijd wanneer je pas de invoegstrook op bent gereden richting aangeven wanneer je gaat en kunt invoegen.

Klinkt natuurlijk allemaal heel logisch! Maar het kan dat je juist tijdens een toets het voor een keer andersom doet of fout doet ofzo. Iig veel succes!
pi_105660264
quote:
Hoe ging de TTT?

Heb je vrijstelling gekregen voor bijzondere verrichtingen?
pi_105663263
Hallo lessertjes, binnenkort heb ik ook weer rijles :)
Alleen niet voor rijbewijs B, want die heb ik al een paar jaar, maar voor rijbewijs D (bus). Zijn er meer hier deze rij-opleiding volgen of hebben gevolgd?
pi_105668801
Bij een file zo laat mogelijk invoegen. Dan gebruik je namelijk de hele rijbaan, en dus heeft de weg dan meer capaciteit. Teveel Nederlanders denken van : Zo vroeg mogelijk invoegen, want achteraan aansluiten.. Terwijl daarmee veel wegcapaciteit verloren gaat. Daardoor ontstaan vaak ook files op toegangswegen.

Dan aan het einde tussen twee auto's in richtingaanwijzer aan en vrijwel altijd gaat de achterste dan even remmen.
pi_105668939
Vanochtend mijn tussentijdse toets gehad.

Begon heel lekker, eerste 20 min/half uur had ik het idee nog niets fout gedaan te hebben, alles ging gewoon perfect. Op de snelweg wou ik een vrachtwagen inhalen nadat we waren ingevoegd, maar toen kreeg ik een stuuringreep; doorgetrokken streep.

Ik heb het zeer ruim gehaald, zoals mijn instructeur al verwachtte. Nu echte examen aanvragen.
pi_105669735
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:15 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Hoe ging de TTT?

Heb je vrijstelling gekregen voor bijzondere verrichtingen?
Vond het zelf prima gaan. Maar examinator zei dat ik een keer geen voorrang had verleend (ik had de lange bocht en de andere auto de korte...) en ik draaide een keer een T-splitsing op terwijl een auto iets te hard aan kwam rijden. (had m wel gezien maar ik vond zelf dat het nog wel kon)

Verder zei hij dat ik meer moet kijken: onder andere dus om bovenstaande redenen, maar ook bv. eerder je gas los laten bij verkeerslichten. Had zelf niet het idee dat ik dat niet doe, maar hij zal het vast beter weten..

Vrijstelling wel gehaald ja. Maar ik vind dat soort dingen ook niet lastig, de examinator zei ook dat ik de auto verder echt prima onder controle heb.

Voor de statistieken: heb 21 uur les gehad, vandaag TTT dus, de komende twee weken 7 uur les en dan op 3 januari al examen.
pi_105672893
Ik doe ook mee :D :D

Dinsdag eerste les gehad, 3 uur. Alleen sturen/gas/rem gedaan toen.
Vandaag 2e les gehad van 2 uur. Koppeling er bij.

Heb wel echt ontzettend het idee dat ik veel te veel tegelijk moet doen, bijvoorbeeld bij aankomst op een rotonde:

Eventueel links knipperen, gas los, koppeling in, remmen, kan ik door?, koppeling half, gas half, koppeling omhoog, gas vol, rotonde op sturen, eventueel gas los en koppeling in zodat hij omhoog kan schakelen, kijken of er fietsers op de rotonde aankomen, naar rechts knipperen, rotonde af..

PFFFFFFFFFFFF

En dan schakel ik nog niet eens zelf haha wat een werk. Hoop dat het later wat meer automatisch gaat allemaal. Nu denk ik zoveel na bij alles dat ik nog wel eens te veel of te weinig stuur omdat ik met de andere dingen bezig ben...

Vandaag ging hij ineens keihard op de rem staan btw, had ik de bocht naar links flink afgesneden in een woonwijk ghehe ik dacht echt wat doet hij nou?! Wel effectief om te laten merken dat je iets fout doet.

Mijn leraar heeft wel lef btw, eerste les ging ik al de snelweg op :P

[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 16-12-2011 21:39:58 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_105676066
Elke rij-instructeur heeft zijn eigen volgorde.

Ik mocht bij mijn 3e les de snelweg op. Maar moest wel meteen in de eerste les schakelen tot de 4e versnelling. Alleen schakelde ik toen meteen op naar de 5 toen we 80 reden.

De eerste twee lessen vooral op gevaarlijke landbouwwegen gereden waar net 2 auto's elkaar kunnen passeren. En toen de snelweg op, en de binnenstad van Groningen in.
pi_105676234
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 december 2011 22:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Elke rij-instructeur heeft zijn eigen volgorde.

Ik mocht bij mijn 3e les de snelweg op. Maar moest wel meteen in de eerste les schakelen tot de 4e versnelling. Alleen schakelde ik toen meteen op naar de 5 toen we 80 reden.

De eerste twee lessen vooral op gevaarlijke landbouwwegen gereden waar net 2 auto's elkaar kunnen passeren. En toen de snelweg op, en de binnenstad van Groningen in.
Maar toch, invoegen op een snelweg en van baan wisselen met 120km enz is niet iets wat je in de eerste les verwacht (ik stuurde bijna te hard de vangrail in)

Maar toch, hij zal wel weten wat hij doet. Nu gaat alles lekker, afgezien van het multitasken dan :P (zie bovenstaande) O-)
pi_105678108
Autorijden terwijl iemand iemand anders schakelt (en jij dus de koppeling doet blijkbaar?) lijkt me echt kut, juist dan moet je daar ook nog eens op letten. Als je gewoon zelf schakelt kan je dat veel meer op je eigen moment doen. Ik mocht bij mijn eerste les gelijk wegrijden, dat vond ik wel chill. De snelweg op was in mijn derde les van 2 uur, maar moest er ook gelijk weer af om iemand thuis af te zetten :'). Snelweg is eitje, gewoon lekker doorkachelen. Ik vind het echt prima rijden.

Rotondes nemen is toch niet heel moeilijk? Als je gaat remmen laat je ook automatisch je gas los, dus dat lijkt me makkelijk :P Nja het is gewoon remmen, koppelen naar 2, koppeling op laten komen, en rotonde op. Al vond ik dat in het begin ook wel lastig, tijdens het sturen en kijken ook nog eens je knipperlicht aan, etc. :+
pi_105678860
Ik mocht tijdens de eerste les ook gewoon alles doen en schakelen tot 4. Lijkt mij het belangrijkste dat je leert werken met de koppeling en de versnellingen om de auto zo snel mogelijk goed te kunnen besturen.
Snelweg deed ik mijn zesde lesuurtje, en eigenlijk is daar niet zo veel bijzonders aan. Alleen even leren invoegen en het gaat een beetje harder.
Overigens nog mijn vraag of een tussentijdse toets een aanrader is of niet?
pi_105679136
Het grootste nadeel is dat een tussentijdse toets veel geld kost, maar bij mij betaalde mijn instructeur een gedeelte omdat hij het erg belangrijk vindt. Het kan zonder, maar het was voor mij erg handig om te checken waar mijn zwakke punten lagen, en hoe je rijdt als er iemand van het CBR naast je zit. Plus je kan er een vrijstelling mee krijgen, mocht je bijzondere verrichtingen lastig vinden.

Ik zou het zelf aanraden, zeker als je denkt dat je al wel een examen aankan: dan kan je de uurtjes les die je na je TTT nog hebt besteden aan die aandachtspunten zodat je veel meer kans van slagen hebt.
pi_105687337
Ik heb het ook stap voor stap geleerd.
Van alleen sturen, naar gas geven en remmen, naar koppeling, naar schakelen.
Ik vond dit wel prettig, Gaf me de tijd om even te wennen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:34 schreef delano.888 het volgende:

Eventueel links knipperen, gas los, koppeling in, remmen, kan ik door?, koppeling half, gas half, koppeling omhoog, gas vol, rotonde op sturen, eventueel gas los en koppeling in zodat hij omhoog kan schakelen, kijken of er fietsers op de rotonde aankomen, naar rechts knipperen, rotonde af..

Bedenk dat de doorgestreepte elementen uiteindelijk automatisme worden en dan ziet het er een stuk overzichtelijker uit toch?
Schakelen op een rotonde heb ik trouwens nog nooit gedaan, neem de hele rotonde in zijn twee (of eventueel in zijn drie, maar dat doe ik eigenlijk pas sinds ik mijn rijbewijs al heb)

Ik heb het al vaker aangevoerd (omdat de vraag of een TTT nuttig is al vaak is langsgekomen), maar ik had een pakket inclusief rijbewijsgarantie. Ik betaalde dus een vast bedrag en de instructeur had er dus baat bij als ik zo goedkoop mogelijk kon afrijden. In dit pakket zat een TTT. Als het geen nut zou hebben, neem ik aan dat hij zichzelf deze kosten wel had bespaard. Ik vond het prettig omdat je daarna heel gericht kan gaan werken aan je fouten.
pi_105688845
Maar is het niet zo dat je rijinstructeur zelf ook wel weet welke punten je echt dient te verbeteren om een kans van slagen te hebben..
Daarnaast is de prijs vrij hoog en zou ik die liever op zak houden voor een eventuele herkansing.
pi_105689371
Ik heb 24 januari m'n TTT. Ik heb er dan een les of 25 - 30 op zitten. Heb een pakket van 35 lessen. Hopelijk een week of twee weken na m'n TTT afrijden..
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:26:18 #236
154407 Rucky
pi_105692339
Ik heb mijn lessen opgezegt omdat ik ga verhuizen wel een fijne laatste les gehad. Maar ik vind het wel jammer dat ik een andere rijschool moet zoeken daar ik het een fijne rij instructeur vind.
Als iemand nog een goede rijschool in Rotterdam weet dan houd ik mij aanbevolen.
pi_105693471
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:22 schreef jeroentje93 het volgende:
Maar is het niet zo dat je rijinstructeur zelf ook wel weet welke punten je echt dient te verbeteren om een kans van slagen te hebben..
Daarnaast is de prijs vrij hoog en zou ik die liever op zak houden voor een eventuele herkansing.
Tsja, ik vind hetzelfde als jij. Ik heb dan ook nooit een TTT gehad, en mijn instructeur vond het zelfs dure onzin. Daarnaast in 1 keer gehaald, dus ik ben blij dat niet betaald te hebben.

Je instructeur weet precies hoe het CBR rekent, en die weet dus ook wat jij wel en niet moet kunnen om te slagen.

Daarnaast vind ik ook dat je die bijzondere verrichtingen altijd moet kunnen als ze je het opdragen. Dus niet alleen op een TTT, maar ook gewoon op het examen.

Bij achteruit inparkeren vroeg de examinatrice of ik ervaring op tractors had :').
  zondag 18 december 2011 @ 14:51:32 #238
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_105724766
Bij mijn rijschool is een TTT bijna verplicht. Het examen zonder bijzondere verrichtingen en weten waar je nog aan moet werken was heel belangrijk volgens hun..

Achja, we zullen zien. 9 januarie TTT na 25 lessen ongeveer. Hoop 2 weekjes daarna te mogen afrijden!
pi_105734482
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:26 schreef Rucky het volgende:
Ik heb mijn lessen opgezegt omdat ik ga verhuizen wel een fijne laatste les gehad. Maar ik vind het wel jammer dat ik een andere rijschool moet zoeken daar ik het een fijne rij instructeur vind.
Als iemand nog een goede rijschool in Rotterdam weet dan houd ik mij aanbevolen.
betaalde je los voor de lessen?
pi_105739499
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:51 schreef Repeating het volgende:
Bij mijn rijschool is een TTT bijna verplicht. Het examen zonder bijzondere verrichtingen en weten waar je nog aan moet werken was heel belangrijk volgens hun.
idd extra geld vangen is belangrijk. Als je instructeur niet weet wat jij zou moeten verbeteren en het niet zegt is ie imo ongeschikt...
pi_105739778
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

idd extra geld vangen is belangrijk. Als je instructeur niet weet wat jij zou moeten verbeteren en het niet zegt is ie imo ongeschikt...
Inderdaad.. en een examen zonder bijzondere verrichtingen rijden zorgt echt niet voor meer slaagkans. Tenzij je ze écht absoluut niet kan. Maar dan schort er wel meer aan je rijvaardigheid.
pi_105760949
Maar als jullie argument is dat een TTT alleen maar is om extra geld te ontvangen, wat is dan jullie verklaring voor mijn geval? Waarin ik een vast bedrag betaalde, of er nou een ttt bij zat of niet. En de instructeur koos er toch voor om een ttt er bij te doen.

Dit is trouwens één van de redenen dat ik voor een vast pakket inclusief garantie koos, zodat ik nooit hoefde te twijfelen of mijn instructeur me niet nog wat extra lesjes gaf om extra geld te vangen of iets dergelijks.

Ik wil hiermee niet zonder meer zeggen dat een ttt zeker zinvol is voor iedereen. Maar ik vind het ook te ver gaan om te zeggen dat het alleen maar is om extra geld te vangen en voor niemand zin heeft. De waarheid zal in het midden liggen. Ik heb er wel wat aan gehad. (Enige nadeel vind ik dat ik sinds september niet meer geparkeerd heb, omdat ik de vrijstelling haalde. Omdat het nu al even geleden is heb ik met parkeren veel meer moeite dan met het rijden zelf)
pi_105775164
Ik denk ook dat het zeker nuttig is als je zon ttt wel doet, het is toch anders met een examinator van het cbr naast je dan je instructeur, maar als je kijkt naar de prijs die je ervoor moet betalen is het ook wel een beetje geldklopperij.
pi_105779577
GESLAAGD *O*

op nog geen 100 meter van het examencentrum al een ingreep,
zag een andere auto over het hoofd, of te laat.

maargoed, de examinator raadde mij aan de hoop vooraal niet op te geven.
Vervolgens, de hele stad door, van noord tot zuid,
parkeer- en keeropdracht.
(parkeren bij een Leen Bakker waar geen reet te doen is op maandagochtend)
als einde, een aantal kilometers op de snelweg en weer terug naar het examencentrum.

auto geparkeerd daar, ( wederom keer goed geparkeerd overigens, en dat terwijl het bij aankomst bij het examencentrum rete slecht ging, maargoed, daar was de examinator nog niet bij)

weer aan het tafeltje vroegen ze mij hoe ik het vond gaan:

onvoorstelbare vraag natuurlijk, je zou maar eens achteroverzittend zeggen dat het als een speer ging, waarna de examinator zegt: vond ik niet, je bent gezakt.
dus ik hield het wat in het midden.

'je wilt natuurlijk nu weten of je geslaagd bent. Nou je bent geslaagd hoor'

toch een klein beetje geluk gehad. ;)
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_105779903
Ik dacht dat een ingreep automatisch zakken betekende. Gefeliciteed natuurlijk!
pi_105779966
Wow. dan had je meer geluk dan mij :o Ik mag morgen weer proberen..
Maar gefeliciteerd in ieder geval!
pi_105780081
Schade. Dubbel.
pi_105792573
Ik heb morgen TTT :'(
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_105795111
Ik examen :( ik ben zenuwachtig :'(
pi_105795635
Van Fok! af en slapen dan!
pi_105796080
Nee ik slaap altijd laat :P heb me laten vertellen dat je niet expres vroeger moet gaan slapen dan normaal. Heb het ook pas om tien voor 4 en ben hard aan het werk voor school :(
Projectgroepje doet niets :'(
pi_105797796
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 18:09 schreef jeroentje93 het volgende:
Ik dacht dat een ingreep automatisch zakken betekende. Gefeliciteed natuurlijk!
dankjewel.

normaliter zou je al meteen zakken, maar als je de draad daarna weer oppakt en het verder goed doet..

hij zei over de ingreep iets in de trant: ik twijfelde of het ook echt een ongeluk zou zijn geweest, dus laat maar waaien
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_105797957
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:34 schreef denkel het volgende:
Nee ik slaap altijd laat :P heb me laten vertellen dat je niet expres vroeger moet gaan slapen dan normaal. Heb het ook pas om tien voor 4 en ben hard aan het werk voor school :(
Projectgroepje doet niets :'(
Inderdaad, gewoon naar bed gaan als je moe bent.

anders lig je alleen maar te woelen in je bed, en slaap je helemaal niet.

verder geldt ook gewoon, als je in paniek bent, geen krimp geven en rustig blijven.
Bij het examen wilde ik invoegen, kon haast niet, invoegstrook werd steeds korter, maar gewoon geen krimp geven. Uiteindelijk loste de auto's het om mij heen op.
pi_105799223
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:05 schreef houtjetouwtjejas het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon naar bed gaan als je moe bent.

anders lig je alleen maar te woelen in je bed, en slaap je helemaal niet.

verder geldt ook gewoon, als je in paniek bent, geen krimp geven en rustig blijven.
Bij het examen wilde ik invoegen, kon haast niet, invoegstrook werd steeds korter, maar gewoon geen krimp geven. Uiteindelijk loste de auto's het om mij heen op.
Precies. Samen met de projectstress slaap ik nu toch al slecht.. maargoed dat ik hem niet om 8 uur smorgens heb.

Ja dat is het punt waar ik de vorige keer een fout door maakte. Door in te zitten over een andere fout. Dus nu mijn uiterste best doen dat niet te doen. Dan moet het gewoon goed komen! Ben wel stuk zenuwachtiger dan vorige keer..
pi_105800889
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:28 schreef denkel het volgende:

[..]

Precies. Samen met de projectstress slaap ik nu toch al slecht.. maargoed dat ik hem niet om 8 uur smorgens heb.

Ja dat is het punt waar ik de vorige keer een fout door maakte. Door in te zitten over een andere fout. Dus nu mijn uiterste best doen dat niet te doen. Dan moet het gewoon goed komen! Ben wel stuk zenuwachtiger dan vorige keer..
Ja, gewoon een kwestie van doorgaan en het vooral vergeten. Ga niet hypercorrigeren, en alles overdreven goed willen doen, want dan faal je alsnog.
pi_105802951
Nou ik heb afgelopen vrijdag mijn theorie gehaald.
Werd wel tijd want ik zit op 25 lessen (45 min, en ik doe 2 achter elkaar)
Eerste keer gezakt voor mn theorie, daarom liep ik een beetje achter ivm praktijk
Maar nu dat binnen is, maar snel kijken wanneer ik kan afrjiden!
Alle dingens als parkeren, stopopdracht en straatje keren al meerdere keren gedaan
pi_105803892
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 08:47 schreef Nagelschaartje het volgende:
Maar als jullie argument is dat een TTT alleen maar is om extra geld te ontvangen, wat is dan jullie verklaring voor mijn geval? Waarin ik een vast bedrag betaalde, of er nou een ttt bij zat of niet. En de instructeur koos er toch voor om een ttt er bij te doen.

Dit is trouwens één van de redenen dat ik voor een vast pakket inclusief garantie koos, zodat ik nooit hoefde te twijfelen of mijn instructeur me niet nog wat extra lesjes gaf om extra geld te vangen of iets dergelijks.

Ik wil hiermee niet zonder meer zeggen dat een ttt zeker zinvol is voor iedereen. Maar ik vind het ook te ver gaan om te zeggen dat het alleen maar is om extra geld te vangen en voor niemand zin heeft. De waarheid zal in het midden liggen. Ik heb er wel wat aan gehad. (Enige nadeel vind ik dat ik sinds september niet meer geparkeerd heb, omdat ik de vrijstelling haalde. Omdat het nu al even geleden is heb ik met parkeren veel meer moeite dan met het rijden zelf)
Omdat die lespakketten natuurlijk zo gemaakt zijn dat alles al kostendekkend is.
Ik weet niet hoeveel jij hebt betaald voor hoeveel uren. maar ik weet vrijwel zker dat die 150euro (die het mij zou hebben gekost) er al bij in zit verwerkt ;).
Ik betaalde gewoon per les. :)

maargoed, ook op mijn examen 1 ingreep gehad en toch geslaagd (Iets met een smalle 1 richtingsstraat en een veel te brede vrachtwagen die daar stilstaat....)
Zoals zo vaak gezegd: Foutloos rijden is niet nodig. Laten zien dat je de wagen onder controle hebt wel. Ik heb namelijk daarna nog een foutje gemaakt. Af laten slaan voor een spoorweg.
pi_105818797
Wordt over een paar minuutjes opgehaald. Superenorm blij opgelucht verhaal of superteleurgesteld boos niet blij verhaal komt vanavond D:
pi_105818918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:18 schreef denkel het volgende:
Wordt over een paar minuutjes opgehaald. Superenorm blij opgelucht verhaal of superteleurgesteld boos niet blij verhaal komt vanavond D:
Succes! ^O^
pi_105824377
TTT ging wel redelijk...
Rondje rijden, en op een gegeven moment moest ik parkeren op een parkeerterrein zo groot als een voetbalveld, waar maar 1 auto stond :')
Daarna verder, met +/- 80 over een landweggetje, komt er zo'n half busje aanrijden. Daar remde ik te laat, en vervolgens in een bocht zat ik daar te dicht bij de rand van de weg (stom :|W )
Verder nog een keer, dat ik teveel achterom keek, waardoor ik een beetje afweek.
Die vrouw was zo druk met mijn instructeur aan het praten dat ik pas mijn omkeeropdracht moest doen op de eindbestemming (parkeerplaats :') )

Ik kreeg het advies om meer vooruit te kijken/redeneren, maar dat wist ik al lang dat dat juist niet pluis zat. Iemand tips hiervoor, wordt er een beetje zat van :'(
Verder moet ik iets meer mijn binnenspiegel gebruiken.

Dusja, of ik nu negatief/positief erop terug moet kijken ??? I don't know.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_105824835
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:32 schreef Swomp het volgende:
TTT ging wel redelijk...
Rondje rijden, en op een gegeven moment moest ik parkeren op een parkeerterrein zo groot als een voetbalveld, waar maar 1 auto stond :')
Daarna verder, met +/- 80 over een landweggetje, komt er zo'n half busje aanrijden. Daar remde ik te laat, en vervolgens in een bocht zat ik daar te dicht bij de rand van de weg (stom :|W )
Verder nog een keer, dat ik teveel achterom keek, waardoor ik een beetje afweek.
Die vrouw was zo druk met mijn instructeur aan het praten dat ik pas mijn omkeeropdracht moest doen op de eindbestemming (parkeerplaats :') )

Ik kreeg het advies om meer vooruit te kijken/redeneren, maar dat wist ik al lang dat dat juist niet pluis zat. Iemand tips hiervoor, wordt er een beetje zat van :'(
Verder moet ik iets meer mijn binnenspiegel gebruiken.

Dusja, of ik nu negatief/positief erop terug moet kijken ??? I don't know.
Je hebt er iig van geleerd toch? En aandachtspunten gekregen enzo. Dus dan kan je er gewoon positief op terug lijken lijkt me :P
pi_105826177
IK BEN GESLAAAAAAAAAAAAAAAGD :D IK BEN HEEL BLIJ :D

Mijn examinator was een supergezellige kerel! Lekker mee zitten grappen xD Alles ging goed :D loste alles mooi op ook al was het superdruk met fietsers en auto's (spits).

Hij had mijn instructrice al 3 jaar niet meer gezien :o dus die hebben gezellig bij zitten kletsen xD Heb maar 20 minuten gereden ongeveer. 2 situatiebevragingen gehad en voorderest vroeg die helemeaal niets :D

Bijzondere verrichtingen heb ik ook moeten doen. Parkeren en keren ging goed, heb ook nog stopopdracht moeten doen xD Ik was te lui om te wachten op fietsers aan de rechterkant. Dus ging naar een plek achter een auto aan de linkerkant :P Dat had die niet verwacht, hij vond dat ik wel even had moeten wachten op de fietsers, ook al reed er voorderest niemand op de weg.

Maar maakt niet uit :D Ik ben geslaagd :D

Morgen aanvragen met spoed en dan heb ik hem donderdag! Weet iemand trouwens of je 1 of 2 pasfoto's mee moet nemen. Heb er namelijk nog maar 1, en op de site van mijn gemeente ( halderberge ) staat er een beetje onduidelijk dat je er maar 1 mee moet nemen. Dus weet het nog niet 100% zeker D:

BLIJBLIJBLIJBLIJ :D
pi_105826295
Feli nogmaals! :P Chille examinator dn!
Ik hoefde er maar 1..dus zal bij jou ook wel 1ntje zijn dan denk ik :P
pi_105826336
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:17 schreef H-D het volgende:
Feli nogmaals! :P Chille examinator dn!
Ik hoefde er maar 1..dus zal bij jou ook wel 1ntje zijn dan denk ik :P
hehe dankje :D Ah okee! Mooi dan vraag ik hem aan voordat ik naar school ga hehe :D
pi_105827465
Lekker hoor, gefeliciteerd!! Ik net weer een lesje gehad en meteen gezegd datk het geld van een ttt op zak houd. Dus nu afwachten wanneer die het examen wil aanvragen.
Maar mijn probleem is kruispunten, hij zegt dat ik geen plan heb als ik kom aanrijden en daardoor alles op het laatste moment moet doen.. iemand tips daarvoor??
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:54:57 #266
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_105827886
Gefeliciteerd kerel ^O^
AFC AJAX
pi_105828902
Gratssss, een foto is genoeg :)
pi_105830405
Gefeliciteerd Denkel. Waarom neem je spoed, is toch zonde van je geld? Hij is er sowieso in 3 werkdagen meestal wel (bij mij woensdag aangevraagd, vrijdag opgehaald. Geen spoed)

Jeroentje, ik denk dat hij bedoeld dat je het kruispunt van te voren moet inschatten. Dus van te voren bedenken: waar ga ik heen?
Met wie krijg ik dan te maken?
Wat rijdt er achter mij?
Als ik een bocht om ga, moet ik dan tegemoet komende auto's voor laten?
Zijn er aparte fietsstroken waar het ook groen is? (deze en vorige kan je van te voren zien door het stoplicht: bolletjes of pijltjes)
Als je een fietspad kruist, komt er een club fietsers aan waarvan je er rekening mee moet houden dat die rood soms niet goed begrijpen?
Waar ga je uitkomen?
Hoeveel rijstroken zijn daar en kan je nu al door borden zien dat de linkerstrook misschien handiger is?

Dat soort dingen. En ondertussen natuurlijk ook zorgen dat je versnelling en richtingaanwijzer goed staan. :)
Dit is volgens mij vooral een kwestie van oefenen, je wordt er vanzelf handig in welke punten je gelijk kan wegstrepen en waar je dus op moet letten.
pi_105831122
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:52 schreef Nagelschaartje het volgende:
Gefeliciteerd Denkel. Waarom neem je spoed, is toch zonde van je geld? Hij is er sowieso in 3 werkdagen meestal wel (bij mij woensdag aangevraagd, vrijdag opgehaald. Geen spoed)
Dankje :D :D
Omdat ik geen zin heb om het risico te nemen dat die er vrijdag nog niet is :P En omdat ik geen dag langer wil wachten en het geld ervoor heb. Dus waarom niet :D Vrijdag zou ik hem ook sowieso niet op kunnen halen.
pi_105831136
Sjonge jonge weer dubbel. Ik moet beter kijken waar ik klik :')
pi_105833005
Ik ben inmiddels gelukkig wel in het stadium dat kijken( binnen buiten schouder richting ) een automatisme is en het zien of ik voorrang heb of dien te geven zie. Alleen zegt mijn instructeur dat ik te gehaast de kruising dus nader, wellicht ook te hard rijd. Nja gelukkig is dat nog maar het enige pijnpunt:P
pi_105833782
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:48 schreef jeroentje93 het volgende:
Ik ben inmiddels gelukkig wel in het stadium dat kijken( binnen buiten schouder richting ) een automatisme is en het zien of ik voorrang heb of dien te geven zie. Alleen zegt mijn instructeur dat ik te gehaast de kruising dus nader, wellicht ook te hard rijd. Nja gelukkig is dat nog maar het enige pijnpunt:P
Eens proberen om eerder je gas wat los te laten (of remmen) voordat je bij het kruispunt komt misschien?
Ik had dit eerst ook bij rotondes, waardoor ik alles op het laatste moment moest doen, remmen, knipperlicht aan, kijken dit was gewoon té veel, toen ik een andere instructeur kreeg moest ik eerder afremmen van hem zodat ik tijd genoeg had voor het kijken wat goed werkte voor mij :D.
pi_105836060
Idd eerder gas los en eventueel bijremmen. Op papier klinkt het allemaal heel logisch maar in praktijk is het lastigP|:
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:52:11 #274
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_105839847
Er is mij op de vrachtwagen destijds geleerd om helemaal klaar te zijn voor een bocht voordat je met insturen moet beginnen. Dus op tijd de juiste snelheid aanhouden en juiste versnelling kiezen zodat je op je gemak de bocht kunt nemen. Als je te hard aan komt rijden dan moet je inderdaad alles tegelijk doen, remmen, sturen, schakelen, kijken, richting aangeven.

Goed voorbereid de bocht ingaan dus...
pi_105843285
Congrats Denkel! *O*

Mocht ik donderdag mijn rijbewijs halen, dan gaat dat ook met een spoedaanvraag hoor. Wat is die 3 tientjes extra nou op die honderden euro's die je al uit hebt gegeven? ;)
En met de feestdagen zo vlak voor de deur is dat natuurlijk helemaal makkelijk te relativeren :)

Veel rijplezier!
pi_105843955
Wat ben ik blij dat toen ik hem haalde het nog een papiertje was n ik dezelfde middag in de auto van mn ouders reed :P
pi_105845510
Haha doe maar zo :P
pi_105882899
Morgenochtend om 9:20 wordt ik opgehaald door mijn instructeur om naa het CBR te gaan voor mijn rijexamen, ik heb 3 punten waar ik echt op moet letten, dus die ga ik zoveel mogelijk onthouden.
- zo vaak mogelijk nacontrole
- veel kijken en van te voren situaties inschatten
- minder praten, elke keer dat ik flink aan het lullen ben zie ik auto's van rechts niet ofzo, dus daar ga ik echt op letten

Iemand nog tips voor me?
  woensdag 21 december 2011 @ 20:56:17 #279
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_105883335
Heb geen tips sorry, maar heel veel succes!
AFC AJAX
pi_105885502
Als je goed tegen redbull kunt (dus geen maagpijn oid) dan helpt het best wel om een blikje van te voren te drinken!
pi_105885837
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:29 schreef Oberonn het volgende:
Als je goed tegen redbull kunt (dus geen maagpijn oid) dan helpt het best wel om een blikje van te voren te drinken!
Want? Omdat je meer energie hebt let je beter op ofzo?

Kan je ook een dextro nemen toch ;)
pi_105886154
Ja precies, het geeft mij in ieder geval een veel beter reactievermogen

Dextro kan dan ook wel.. maar dat werkt bij mij niet zo goed :p
pi_105886312
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:36 schreef Oberonn het volgende:
Ja precies, het geeft mij in ieder geval een veel beter reactievermogen

Dextro kan dan ook wel.. maar dat werkt bij mij niet zo goed :p
Ahzo.
Volgens mij is dextro beter voor je, werkt volgens mij ook langer, Redbull is bij mij heel snel uitgewerkt.
pi_105901501
Om 9 uur morgenochtend sta ik bij het gemeentehuis om m'n rijbewijs op te halen :D dan is die er al :D daarna school :( en dan savonds lekker touren yeaah.
Weltrusten! En succes met rij-examen trinitro!
pi_105905609
Thanks, vreemd is dat ik nu op zich helemaal niet meer zenuwachtig ben, gewoon de knop omzetten en rijden maar, ik hoop iig wel dat ik niet drie kwartier in de auto zit, ben liever 20 mins aan het rijden ofzo, heb tenminste al vrijstelling.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 22 december 2011 @ 08:35:46 #286
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105905818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 22:55 schreef Hartigan het volgende:
Congrats Denkel! *O*

Mocht ik donderdag mijn rijbewijs halen, dan gaat dat ook met een spoedaanvraag hoor. Wat is die 3 tientjes extra nou op die honderden euro's die je al uit hebt gegeven? ;)
Wat zijn nou die paar dagen extra wachten ten op zichte van de jaren die je nog mag rijden?
pi_105909112
Gezakt, slaat nergens op, heb nieteens een ingreep gehad (op verbaal na dan >.>), enige wat ik fout deed volgens examinator is dat ik 2 a 3 keer te dicht op de voorganger pas remde als die stilstond voor een rotonde. Om daar nou op te zakken, gaat nergens over.
pi_105909502
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:35 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wat zijn nou die paar dagen extra wachten ten op zichte van de jaren die je nog mag rijden?
Ieder zijn eigen beslissing toch? En voor mij kwam het mooi uit dat ik van het weekend al kan rijden :) Overigens had ik hem pas eind volgende week gehad ivm kerst.
pi_105909992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:57 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Gezakt, slaat nergens op, heb nieteens een ingreep gehad (op verbaal na dan >.>), enige wat ik fout deed volgens examinator is dat ik 2 a 3 keer te dicht op de voorganger pas remde als die stilstond voor een rotonde. Om daar nou op te zakken, gaat nergens over.
Kut man, dat is idd nogal onredelijk. Wat was de verbale ingreep dan?
Hopelijk heb je de volgende keer een toffere examinator..
pi_105910178
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:35 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Als je geslaagd bent wil je toch altijd zo snel mogelijk zelf rijden? Ik had ook spoed aangevraagd. Kun je bijna meteen rijden.
pi_105910250
Volgens mij ben ik echt de enige hier die het rijbewijs haalt alleen maar om een rijbewijs te hebben..

Ik ga geen auto kopen, fiets al jaren 45 minuten heen en 45 terug naar mn werk, ga echt niet ineens keiveel per maand betalen voor een auto terwijl ik het niet nodig heb.
pi_105910366
Voor sommige mensen is een auto meer dan een ding om van A naar B te gaan ^^
pi_105910569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:36 schreef H-D het volgende:
Voor sommige mensen is een auto meer dan een ding om van A naar B te gaan ^^
Precies :P
pi_105911101
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:33 schreef delano.888 het volgende:
Volgens mij ben ik echt de enige hier die het rijbewijs haalt alleen maar om een rijbewijs te hebben..

Ik ga geen auto kopen, fiets al jaren 45 minuten heen en 45 terug naar mn werk, ga echt niet ineens keiveel per maand betalen voor een auto terwijl ik het niet nodig heb.
Dat was ook mijn insteek, maar mijn ouders hebben me overgehaald om er nú een te kopen vs. ooit, want rijervaring opdoen. Dus nu staat er een koekblik voor de deur. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105911222
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 11:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Kut man, dat is idd nogal onredelijk. Wat was de verbale ingreep dan?
Hopelijk heb je de volgende keer een toffere examinator..
Ingreep sloeg op de fouten die ik net zei, hij zei 'kijk uit voor die auto voor je'... Thats it.
  donderdag 22 december 2011 @ 13:25:33 #296
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_105913945
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:00 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Ingreep sloeg op de fouten die ik net zei, hij zei 'kijk uit voor die auto voor je'... Thats it.
Kun je geen verklaring eisen of zo? Ik weet niet wat de eisen zijn voor het voldoen van je praktijkexamen, maar als dit echt onredelijk is moet je toch wat te zeggen kunnen hebben lijkt mij :?
AFC AJAX
pi_105914744
Mijn tip voor concentratie ipv red bull of dextro: Banaan :). Ik deed het de laatste rijlessen ook en bij mij werkte het leuk. Kan ook psychisch zijn, maar zit tenminste minder troep in dan red bull.

En mijn plan was ook niet direct om een auto te kopen, maar inderdaad ik wilde ervaring opdoen, dus heb het toch gelijk gedaan. En blij toe, het is zo'n lekker gevoel om zelf rond te tuffen in je eigen blik O+
pi_105924148
Over n maandje ongeveer ook afrijden! nog even de puntjes op de i zetten, en veel geluk vrees ik.
pi_105925259
Een auto geeft juist zoveel vrijheid. Zeker als je zoals ik, in een klein dorpje woont met alleen een supermarkt en een schoenenwinkel en dus niet de mogelijkheden van een grote stad hebt.

Balen voor jou Trinito. Zeker als je het gevoel hebt dat het onterecht is.
pi_105926677
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:46 schreef xliefs. het volgende:
Over n maandje ongeveer ook afrijden! nog even de puntjes op de i zetten, en veel geluk vrees ik.
Zelfde hier, alleen nog eerst ff theorie halen, dat heb ik echt al veuls te lang uitgesteld :P
pi_105943600
Vanavond lekker rondgetoert vanuit het gat waar ik woon :D
Vriendin opgehaald en naar huis gebracht, bij me oma langs geweest :') En me ma opgehaald bij dr werk haha. Morgen lekker naar de stad :D
Heerlijk als je van niemand afhankelijk bent ( Behalve dan van de auto, die moet wel thuis staan :') )

Het rijdt echt super in ieder geval, zo zonder iemand naast je die je constant controleert. Hoewel ik wel de eerste rit met me pa heb gereden, die wou natuurlijk wel even weten of de auto wel écht aan mij toevertrouwd was :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')