abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105221813
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2011:
• zatoichi (10 januari)
• karton (11 januari)
• -_Guitarist_- (12 januari)
• Jappe90 (13 januari)
• MJay1 (17 januari)
• SBM22 (24 januari)
• Made-In-Holland (25 januari)
• Yuri_Boyka (4 februari)
• DombohetOlifantje1 (7 februari)
• Zjefke (10 februari)
• Robinml (2 maart)
• stefannetjuh (3 maart)
• misslady83 (4 maart)
• Sokz (12 maart)
• -tape- (14 maart)
• HalvinCarris (22 maart)
• LovelyLady (24 maart)
• FruitenCo (11 april)
• eriksd (13 april)
• ftpfreak (15 april)
• Jetfly (20 april)
• honkhonk (27 april)
• HerrFl1ck (3 mei)
• NatteBever (4 mei)
• .Neovo. (9 mei)
• Krimpen (9 mei)
• waj1 (11 mei)
• bokkepoot (11 mei)
• OomBrouwer (12 mei)
• Cortax (12 mei)
• Janeiros (16 mei)
• Yaku (17 mei)
• Fukjoeman (19 mei)
• WinnieWana (25 mei)
• blingbling11 (31 mei)
• t.coenraad (22 juni)
• Jochemz (27 juni)
• 2xuq773pps (28 juni)
• ZuidGrens (29 juni)
• Warrick21 (11 juli)
• Hitomi (14 juli)
• yosander (15 juli)
• Eva4Evah (19 juli)
• Megaman (30 juli)
• Spies (2 augustus)
• Mountman (5 augustus)
• Boterbartje (9 augustus)
• Frontrow (10 augustus)
• Dale__Cooper (12 augustus)
• Soempie (15 augustus)
• GevaarOpDeWeg (18 augustus)
• caffeinjunk (25 augustus)
• TwenteFC (1 september)
• TheHunterAmin (6 september)
• rookworst4 (14 september)
• Martijn93 (21 september)
• Mwanatabu (28 september)
• WG1122 (18 oktober)
• Xanland (5 november)
• 12345r (16 november)
• IJsdraakje (18 november)
• Niles-Crane (21 november)
• allroms (21 november)
• Haags_kwartiertje (21 november)
• Linds155 (22 november)
• Nagelschaartje (23 november)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door IJsdraakje op 05-12-2011 22:07:29 ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_105222229
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 19:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Jep. Ze kunnen je vragen wat wat is onder de motorkap (dus waar zit de accu, waar check je je olie, dat soort dingen), ze kunnen verlichting gaan checken en ze kunnen je vragen waar de lampjes in je dashboard voor dienen. Volgens mij was dat het wel.
Als het goed is legt je instructeur alles vooraf uit en geeft het niet eens als je niet alles weet!
pi_105222360
Zeker bij je TTT geeft het niet als het niet weet
pi_105222407
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Als het goed is legt je instructeur alles vooraf uit en geeft het niet eens als je niet alles weet!
Met TTT's zeker niet nee. :) Maar omdat ze het zoveel mogelijk als een "echt" examen behandelen, kan het erin zitten. Maar niks om je écht zorgen over te gaan maken.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105222447
En een aantal geslaagden toegevoegd aan de OP, maar toen had ik geen zin meer. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105225173
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:05 schreef H-D het volgende:
Zeker bij je TTT geeft het niet als het niet weet
Dus dat is niet een onderdeel dat je goed moet hebben om de vrijstelling te krijgen?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_105225244
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:47 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Dus dat is niet een onderdeel dat je goed moet hebben om de vrijstelling te krijgen?
Nee, voor vrijstelling moet je je bijzondere verrichtingen in orde hebben.
pi_105225269
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 20:06 schreef IJsdraakje het volgende:
En een aantal geslaagden toegevoegd aan de OP, maar toen had ik geen zin meer. :')
Voeg mij nog ffkes toe draak! 5 december geslaagd. :)
pi_105225493
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:47 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Nee dan moet je gewoon je bijzondere verrichtingen voldoende uitvoeren
  maandag 5 december 2011 @ 20:55:02 #10
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_105225617
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:49 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Een rijbewijs van marsepein teld niet :D
Feli ^O^
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_105225830
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:49 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Er moeten er nog meer tussen, maar ik heb geen zin meer. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105227676
Nagelschaartje klaar? Gefeliciteerd alsnog :)
pi_105228292
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:55 schreef Rucky het volgende:

[..]

Een rijbewijs van marsepein teld niet :D
Feli ^O^
FFFFUUUUUUUU!!!!! :') :')

Maar thanks :) :)
pi_105229271
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:26 schreef t.coenraad het volgende:
Nagelschaartje klaar? Gefeliciteerd alsnog :)
Ja :D
Sinds afgelopen vrijdag rijd ik zelfs in mijn eigen auto rond O+

edit: En ik ga nu door niet op te letten tot 60 in z'n 2, rijd een halve straat door in z'n 1, mijn instructeur zou geschokt zijn :'). Maar zo'n oude bak slaat wel sneller af dan de leswagen :').

O en ik heb al een halve parkeergarage doorgereden met de handrem er nog op, het is dus bevestigd dat ik echt een vrouw ben :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Nagelschaartje op 05-12-2011 22:07:19 ]
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_105229850
Even IJs wat werk uit handen nemen, ik heb hem bij mijn eigen verslag opgepakt :)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)
pi_105230032
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:04 schreef Nagelschaartje het volgende:
Even IJs wat werk uit handen nemen, ik heb hem bij mijn eigen verslag opgepakt :)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)
:*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_105243180
Om 11:10 wordt ik opgehaald om naar het CBR te gaan voor TTT, mooi dat het regent -> weinig fietsers. Ben wel een beetje zenuwachtig maar aan de andere kant denk ik gewoon stukje rijden, niets bijzonders aan :p
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_105244759
Nou, ben geslaagd hoor :D Verhaaltje komt later!
pi_105245388
Gefeliciteerd aan alle geslaagden!

Mijn vorige twee lessen gingen niet zo goed, de eerste was ik ziek en de tweede was ik gewoon stom bezig. Hoop dat a.s. woensdag beter gaat, ga proberen het als een echt examen te zien en gewoon altijd kijken, maar daar heb ik nog veel moeite mee.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_105248491
TTT gehaald :D Er gingen wel wat dingen mis, maar de bijzondere verrichtingen gingen goed *O*

Ik reed bijna een fietser aan xD En mijn grootste aandachtspunt is dat ik meer van te voren situaties moet gaan zien en niet pas erover gaan nadenken als ik er midden in zit. 22 December afrijden, hopelijk gaat het dan iets beter. Bijzondere verrichtingen zijn iig gehaald.
pi_105251848
Verhaaltje :

Eindelijk geslaagd. Ik ben sinds april bezig, en heb in die lange tijd maar 26 lessen gehad. Vandaag was dus de dag dat het zou moeten gebeuren. Man, wat was ik de avond ervoor zenuwachtig. Ik heb vannacht ook elk uur op mijn klok gezien. Helaas ben ik nou eenmaal iemand die zich snel zenuwachtig maakt.

Maar goed, deze ochtend viel het vreemd genoeg wel mee. Het plan was om 9 uur opgehaald te worden, maar kreeg een berichtje dat ik 8:45 al opgehaald zou worden. Blijkt het mijn neefje te zijn, die ook bij mijn instructeur lest. Erg grappig! Hij reed de helft van het stukje naar zijn huis, en ik de andere helft. Dat ging prima. Nadat ik hem had afgezet moest ik nog even inrijden. Dat ging niet echt van een leien dakje. Ik maakte stomme foutjes, zag een stopbord niet en ik kon mij echt wel voor de kop slaan, en mijn instructeur denk ik ook. Al met al werd ik er gelukkig niet zenuwachtiger door. Ik dacht bij mijzelf : Straks doe ik het gewoon wel foutloos!

Nou, richting CBR, geparkeerd en even met mijn instructeur basis dingen over de auto doorgenomen. Ik had gisteravond even snel mijn theorieboek er bij gepakt, dus dat wist ik allemaal prima te beantwoorden. Richting het gebouw van het CBR toe lopende, stond er een vrouw een sjekkie te roken en mijn instructeur kende haar blijkbaar. Eerste blik een hele aardige vrouw, en ze zag er ook vrolijk uit. Toen liepen we naar binnen en keek hij op de lijst wie ik als examinator had. Bleek het haar te zijn. Wat een toeval en ik was blij aangezien ze zo amicaal was. Ik heb nog even snel een kop koffie naar achter gewerkt en toen met haar aan tafel gaan zitten. Paar vragen over hoe ik denk te rijden, wat voor opdrachten ik kon verwachten etc. en we waren klaar om te vertrekken.

Ik stapte in en ze vroeg meteen na de auto op het contact te zetten naar paar betekenissen van 3 brandende lichtjes op het dashboard, en dat kon ik prima beantwoorden. Ik startte de auto, en ik reed weg. Meteen goed kijken bij de uitrit, en ik gaste gelijk goed door. Ze was heel spraakzaam en we hadden het zoal over de eurocrisis, mijn opleiding en toekomst en over ditjes en datjes. Ze stelde mij ontzettend op mijn gemak. Het autorijden vond ik ondertussen goed gaan. Ik moest gelijk richting de A44 om richting het dorp waar ik woon te rijden. Daar heb ik geluk mee, omdat het daar qua verkeer erg rustig is en ik natuurlijk de weg en situaties al goed ken. In het dorp moest ik in de woonwijk parkeren. Ik zag gelijk een plek wat mij makkelijk leek en ik twijfelde geen moment om 'm daar neer te zetten. In principe was het eigenlijk een stopopdracht wat ik uitvoerde, maar het is en blijft parkeren. Ze vond het prima. Toen netjes weggereden, de straat verderop meteen links in en daar moest ik een keeropdracht doen. Ik spotte aan mijn linkerkant een kleine inrit van een garage, en daar ging ik meteen op af. Ik heb 'm netjes gekeerd en dat vond ze ook helemaal prima. Daarna verder door het dorp gereden, wat naar mijn gevoel wel goed ging. Ik had wel een moment waar ik mijn sociale skills kon laten zien door een auto even voor te laten gaan, omdat een stilstaande vrachtauto deze in de weg stond. Achteraf bleek dat ik juist daar tuttig deed en beter eerst had kunnen gaan. Nja, verder niets bijzonders. Ik zat af en toe wel een beetje te kloten met de koppeling, maar dat kwam echt door de zenuwen, en ik denk dat zij dat ook doorhad.

Nou, het dorp uitgereden en weer richting het CBR. Ik heb niet met het navigatiesysteem gereden, maar puur als clusteropdracht zelfstandig weer terug. Ik wist het toch wel te vinden. Dat ging ook allemaal goed. Uiteindelijk weer aangekomen bij het CBR moest ik een parkeervak zoeken. Eerst wees ze er een aan vlak voor mij, maar op het laatste moment veranderde ze van gedachte en wees ze er eentje verderop aan. Dat was een rotplek en ik kon daar niet in een keer goed parkeren. Ik stond dus scheef. Dus ik wou even naar achteren om vervolgens recht te eindigen, maar ze zei dat dat niet nodig was. Ze vond het prima zo. Motor uit en terug naar het gebouw. Hoe ik geparkeerd had zag er trouwens echt NIET uit :P

Ondertussen had ik het gevoel dat ik niet geslaagd was. Waarom, geen idee, maar het voelde niet als een super rit. Misschien had zij iets opgemerkt wat ik fout deed, waar ik misschien zelf niet iets in de gaten van had.

In het gebouw aangekomen kreeg ik gelijk een hand met de mededeling dat ik geslaagd was. Ik kon het eigenlijk niet geloven, maar uit het gesprek later liet ze blijken dat ik het erg goed had gedaan met zelfs een compliment dat ze graag meer van mijn soort vandaag zou willen zien. Kan niet beter lijkt mij!

Ik ben gelijk pasfoto's gaan maken en naar het gemeentehuis gegaan om 'm aan te vragen. Ik kan 'm vrijdag ophalen, maar waarschijnlijk ligt 'ie er woensdag al. Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk :D
pi_105259502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:26 schreef WG1122 het volgende:
Verhaaltje :

Eindelijk geslaagd. Ik ben sinds april bezig, en heb in die lange tijd maar 26 lessen gehad. Vandaag was dus de dag dat het zou moeten gebeuren. Man, wat was ik de avond ervoor zenuwachtig. Ik heb vannacht ook elk uur op mijn klok gezien. Helaas ben ik nou eenmaal iemand die zich snel zenuwachtig maakt.

Maar goed, deze ochtend viel het vreemd genoeg wel mee. Het plan was om 9 uur opgehaald te worden, maar kreeg een berichtje dat ik 8:45 al opgehaald zou worden. Blijkt het mijn neefje te zijn, die ook bij mijn instructeur lest. Erg grappig! Hij reed de helft van het stukje naar zijn huis, en ik de andere helft. Dat ging prima. Nadat ik hem had afgezet moest ik nog even inrijden. Dat ging niet echt van een leien dakje. Ik maakte stomme foutjes, zag een stopbord niet en ik kon mij echt wel voor de kop slaan, en mijn instructeur denk ik ook. Al met al werd ik er gelukkig niet zenuwachtiger door. Ik dacht bij mijzelf : Straks doe ik het gewoon wel foutloos!

Nou, richting CBR, geparkeerd en even met mijn instructeur basis dingen over de auto doorgenomen. Ik had gisteravond even snel mijn theorieboek er bij gepakt, dus dat wist ik allemaal prima te beantwoorden. Richting het gebouw van het CBR toe lopende, stond er een vrouw een sjekkie te roken en mijn instructeur kende haar blijkbaar. Eerste blik een hele aardige vrouw, en ze zag er ook vrolijk uit. Toen liepen we naar binnen en keek hij op de lijst wie ik als examinator had. Bleek het haar te zijn. Wat een toeval en ik was blij aangezien ze zo amicaal was. Ik heb nog even snel een kop koffie naar achter gewerkt en toen met haar aan tafel gaan zitten. Paar vragen over hoe ik denk te rijden, wat voor opdrachten ik kon verwachten etc. en we waren klaar om te vertrekken.

Ik stapte in en ze vroeg meteen na de auto op het contact te zetten naar paar betekenissen van 3 brandende lichtjes op het dashboard, en dat kon ik prima beantwoorden. Ik startte de auto, en ik reed weg. Meteen goed kijken bij de uitrit, en ik gaste gelijk goed door. Ze was heel spraakzaam en we hadden het zoal over de eurocrisis, mijn opleiding en toekomst en over ditjes en datjes. Ze stelde mij ontzettend op mijn gemak. Het autorijden vond ik ondertussen goed gaan. Ik moest gelijk richting de A44 om richting het dorp waar ik woon te rijden. Daar heb ik geluk mee, omdat het daar qua verkeer erg rustig is en ik natuurlijk de weg en situaties al goed ken. In het dorp moest ik in de woonwijk parkeren. Ik zag gelijk een plek wat mij makkelijk leek en ik twijfelde geen moment om 'm daar neer te zetten. In principe was het eigenlijk een stopopdracht wat ik uitvoerde, maar het is en blijft parkeren. Ze vond het prima. Toen netjes weggereden, de straat verderop meteen links in en daar moest ik een keeropdracht doen. Ik spotte aan mijn linkerkant een kleine inrit van een garage, en daar ging ik meteen op af. Ik heb 'm netjes gekeerd en dat vond ze ook helemaal prima. Daarna verder door het dorp gereden, wat naar mijn gevoel wel goed ging. Ik had wel een moment waar ik mijn sociale skills kon laten zien door een auto even voor te laten gaan, omdat een stilstaande vrachtauto deze in de weg stond. Achteraf bleek dat ik juist daar tuttig deed en beter eerst had kunnen gaan. Nja, verder niets bijzonders. Ik zat af en toe wel een beetje te kloten met de koppeling, maar dat kwam echt door de zenuwen, en ik denk dat zij dat ook doorhad.

Nou, het dorp uitgereden en weer richting het CBR. Ik heb niet met het navigatiesysteem gereden, maar puur als clusteropdracht zelfstandig weer terug. Ik wist het toch wel te vinden. Dat ging ook allemaal goed. Uiteindelijk weer aangekomen bij het CBR moest ik een parkeervak zoeken. Eerst wees ze er een aan vlak voor mij, maar op het laatste moment veranderde ze van gedachte en wees ze er eentje verderop aan. Dat was een rotplek en ik kon daar niet in een keer goed parkeren. Ik stond dus scheef. Dus ik wou even naar achteren om vervolgens recht te eindigen, maar ze zei dat dat niet nodig was. Ze vond het prima zo. Motor uit en terug naar het gebouw. Hoe ik geparkeerd had zag er trouwens echt NIET uit :P

Ondertussen had ik het gevoel dat ik niet geslaagd was. Waarom, geen idee, maar het voelde niet als een super rit. Misschien had zij iets opgemerkt wat ik fout deed, waar ik misschien zelf niet iets in de gaten van had.

In het gebouw aangekomen kreeg ik gelijk een hand met de mededeling dat ik geslaagd was. Ik kon het eigenlijk niet geloven, maar uit het gesprek later liet ze blijken dat ik het erg goed had gedaan met zelfs een compliment dat ze graag meer van mijn soort vandaag zou willen zien. Kan niet beter lijkt mij!

Ik ben gelijk pasfoto's gaan maken en naar het gemeentehuis gegaan om 'm aan te vragen. Ik kan 'm vrijdag ophalen, maar waarschijnlijk ligt 'ie er woensdag al. Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk :D
Gefeliciteerd joh, hopelijk rijd ik ook zo goed als ik binnenkort moet afrijden *O*
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:49:42 #23
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_105266261
Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen TTT en examen?
pi_105267952
TTT doe je meestal rond 2/3 - driekwart van je rijopleiding.
pi_105268350
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:55 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ja :D
Sinds afgelopen vrijdag rijd ik zelfs in mijn eigen auto rond O+

edit: En ik ga nu door niet op te letten tot 60 in z'n 2, rijd een halve straat door in z'n 1, mijn instructeur zou geschokt zijn :'). Maar zo'n oude bak slaat wel sneller af dan de leswagen :').

O en ik heb al een halve parkeergarage doorgereden met de handrem er nog op, het is dus bevestigd dat ik echt een vrouw ben :')
_O-
Afslaan: check :@
Wegrijden met handrem: check :@

Parkeren bij jou ook een ramp?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105269160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

_O-
Afslaan: check :@
Wegrijden met handrem: check :@

Parkeren bij jou ook een ramp?
:Y
Heb zelfs al met m'n koplamp tegen een andere auto zijn koplamp aan gezeten :@ . Gelukkig had ik het direct door dus geen schade en was er een toevallige voorbijganger die me hielp om uit die situatie te komen :').

Het is niet eens zozeer gebrek aan inzicht naar mijn idee, maar gebrek aan vertrouwen. Ik ben bang dat ik het niet goed doe en durf dan niet door te zetten. Maar het gaat langzaam beter. Kan gewoon merken dat ik niet meer heb geparkeerd sinds m'n TTT, die was in september geloof ik :').

O en ook een leuke: Bij de parkeergarage met het halve lichaam het raampje uit omdat ik te ver van het kaartjes apparaat af sta :')
pi_105269326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:44 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Heb zelfs al met m'n koplamp tegen een andere auto zijn koplamp aan gezeten :@ . Gelukkig had ik het direct door dus geen schade en was er een toevallige voorbijganger die me hielp om uit die situatie te komen :').

Het is niet eens zozeer gebrek aan inzicht naar mijn idee, maar gebrek aan vertrouwen. Ik ben bang dat ik het niet goed doe en durf dan niet door te zetten. Maar het gaat langzaam beter. Kan gewoon merken dat ik niet meer heb geparkeerd sinds m'n TTT, die was in september geloof ik :').

O en ook een leuke: Bij de parkeergarage met het halve lichaam het raampje uit omdat ik te ver van het kaartjes apparaat af sta :')
Je weet dat je ook kan uitstappen zegmaar hè? :+
pi_105269420
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:44 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Oehhh close...geschrokken?
quote:
Hahaha ik had TTT in maart en reed eind september af. Dat was dus even diep graven van hoemoetutookalweer.
quote:
Waahahaha check :@ :')
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105269777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:47 schreef H-D het volgende:

[..]

Je weet dat je ook kan uitstappen zegmaar hè? :+
Werkt hetzelfde als als je iets moet pakken als je in bed ligt. Dan ga je er alles aan doen om met je voeten in het bed te blijven :'). Tenminste zo werkte het bij mij :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oehhh close...geschrokken?

[..]

Hahaha ik had TTT in maart en reed eind september af. Dat was dus even diep graven van hoemoetutookalweer.

[..]

Waahahaha check :@ :')
Ik schrok niet zozeer, maar ik baalde zo ontzettend van mezelf, was zo gefrustreerd. Achteraf bedacht ik me dat ik de verkeerde punten had gebruikt om te draaien (was fileparkeren). De auto ervoor stond andersom, dus met de neus richting de lege plek. Toen ben ik blijkbaar in de war geraakt en bij de spiegel gaan draaien in plaats van bij het einde van de auto. Het was dus in ieder geval geen wonder dat het mis ging :').

Ik krijg hem nu wel geparkeerd, maar recht valt het niet te noemen :'). En dat maakt me ook niet zoveel uit, ik neem goed de tijd om te parkeren en ga er vanuit dat het vanzelf soepeler zal gaan.
pi_105270227
Vanmorgen stond ik op de bus te wachten, komt er een bmw aan die voor m'n neus gaat fileparkeren. Nou lukt dat bij mij nog niet goed, dus ik aandachtig kijken op welk moment hij gaat draaien enzo. Na de eerste poging staat hij mega scheef, nog maar een keer dus. Bij de tweede poging stopt 'ie net op tijd anders was hij tegen de auto voor hem gereden. En na de derde poging staat hij nóg schever dan bij de eerste keer. Rijdt hij verder om ergens anders maar te parkeren :P
pi_105279304
Ik wil ook mijn rijbewijs :( Ik heb echt pech gehad met mijn examen als ik zo de verslagjes lees zeg.
Stomme achterlijke polen met hun busjes.

@Oberonn
Jij bent dus mooi in Roosendaal gebleven :P Ik moest en moet daar 20 december weer afrijden. Alleen mijn eerste keer ben ik buiten het CBR niet eens in Roosendaal geweest ><. Heb de eerste afslag naar Wouw moeten nemen en overal moeten rijden waar 9/10 niet komen met het afrijden xD
Hopen dat ik in mn herkansing wel in roosendaal blijf. Zal wel, aangezien ik nu ook weer moet parkeren/keren en ik in de spits zit ( :
pi_105280674
De kans dat je in Roosendaal blijft is sowieso vele malen groter dan dat je eruit moet.. dus wat dat betreft moet dat wel mee zitten (ik denk 9 staat op 1). Overigens was het grootste deel van de rit onbekend terrein en zat ik bijna alleen maar bij uitritten, 30km zones, etc.

Het zou dus niet terecht zijn om te zeggen dat ik mijn rijbewijs met geluk heb gehaald want heb echt nog wel wat lastige situaties gehad :P maar het zat op zich wel mee inderdaad :)
pi_105281905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:29 schreef Oberonn het volgende:
De kans dat je in Roosendaal blijft is sowieso vele malen groter dan dat je eruit moet.. dus wat dat betreft moet dat wel mee zitten (ik denk 9 staat op 1). Overigens was het grootste deel van de rit onbekend terrein en zat ik bijna alleen maar bij uitritten, 30km zones, etc.

Het zou dus niet terecht zijn om te zeggen dat ik mijn rijbewijs met geluk heb gehaald want heb echt nog wel wat lastige situaties gehad :P maar het zat op zich wel mee inderdaad :)
Klopt :). Wat ik hoorde van een paar instructeurs is dat de examinator die ik had bijna altijd naar Wouw en omstreken rijdt. De rit ging ook heel lekker alleen maakte ik een fout omdat ik mezelf liet opfokken door een situatie waar ik niet vlot genoeg was daarvoor ;p.

Heb 20 december met mijn herkansing wel hetzelfde tafelnummer. Dus wellicht weer dezelfde examinator.

Maar gefeliciteerd iig :) kreeg je een clusteropdracht/navigatie of wat?
pi_105290415
Nee het was allemaal erg standaard.. Gewoon rijden op nav en even zonder, hij vroeg ook geen technische dingen of situaties :p
pi_105300752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:37 schreef Oberonn het volgende:
Nee het was allemaal erg standaard.. Gewoon rijden op nav en even zonder, hij vroeg ook geen technische dingen of situaties :p
Haha nice :P Deed die bij mij ook niet. Welke examinator had je, of weet je niet meer?
pi_105301348
Weet niet :( als ik zijn naam hoor weet ik het wel, maar heb hem niet onthouden
pi_105301696
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:24 schreef Oberonn het volgende:
Weet niet :( als ik zijn naam hoor weet ik het wel, maar heb hem niet onthouden
Ik had voor mijn TTT Dekkers en voor mijn examen weet ik ook even niet meer :O ook een oudere man.
pi_105302112
Vanmiddag voor het eerst een stukje zelf gereden, je voelt je echt super vrij als je je rijbewijs hebt! :)
pi_105302179
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:44 schreef Mandéra het volgende:
Vanmiddag voor het eerst een stukje zelf gereden, je voelt je echt super vrij als je je rijbewijs hebt! :)
Haha, maak me maar jaloers! :( Nee grapje, geloof ik best! Is het wennen zo zonder iemand naast je?
pi_105326098
Morgen (vandaag) weer rijles sinds ik gezakt ben vorige week :(. Heb er wel zin in, weer lekker rijden :) Weer wat ervaring op doen. Ik ga beetje de route rijden die ik met het examen heb gereden denk ik. Aangezien mijn examinator toen zin had om ergens heen te rijden waar je normaal niet afrijdt :').

En ik ga maar weer mijn bijzondere verrichtingen oefenen... aangezien ik de volgende keer dus geen vrijstelling meer heb.
pi_105327213
Ik word zo opgehaald voor een stukje rijden voor het examen. Nou maar hopen dat ik slaag. Ik moet om 8:00 afrijden. En morgen verloopt mijn theorie. Word er een beetje misselijk van bij de gedachte dat ik mijn theorie opnieuw moet doen. Zo ik zal vandaag echt mijn best gaan doen.

Tot straks dan maar!!
pi_105331540
Gehaaaaallld ik ben geslaagd!!!!! Yoepie wat een last van mijn schouders.
Vanavond zal ik een verslagje plaatsen.
pi_105331567
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:28 schreef Tafersit het volgende:
Echt op de valreep, hé? :D

Gefeliciteerd!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105331610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 01:30 schreef denkel het volgende:
Morgen (vandaag) weer rijles sinds ik gezakt ben vorige week :(. Heb er wel zin in, weer lekker rijden :) Weer wat ervaring op doen. Ik ga beetje de route rijden die ik met het examen heb gereden denk ik. Aangezien mijn examinator toen zin had om ergens heen te rijden waar je normaal niet afrijdt :').

En ik ga maar weer mijn bijzondere verrichtingen oefenen... aangezien ik de volgende keer dus geen vrijstelling meer heb.
Eigenlijk zou die vrijstellingen gewoon langer geldig moeten zijn') zeker voor het bedrag van een TTT :o
pi_105331624
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:28 schreef Tafersit het volgende:
Gefeliciteerd!!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:09:27 #46
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_105332834
Ook geslaagd vanmorgen! ^^
Eindelijk, na 3 keer. Ik was rond 11:00 klaar. Kan ik hem dan vandaag nog aanvragen?
pi_105333007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:09 schreef Ricksnor het volgende:
Eindelijk, na 3 keer. Ik was rond 11:00 klaar. Kan ik hem dan vandaag nog aanvragen?
Ik was om 10 uur geslaagd en heb hem om 11.30 bij de gemeente aangevraagd :)

Gefeliciteerd aan de geslaagden! *O*
pi_105333177
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:09 schreef Ricksnor het volgende:
Dat kan volgens mij al direct nadat de examinator de uitslag in zijn/haar pda heeft ingevoerd.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_105340939
Gefeliciteerd alle geslaagden vandaag :D

Ik heb net weer eerste rijles gehad van 2 uur sinds ik gezakt ben. Ging wel goed. Alleen was in het begin wat twijfelachtig geworden bij kruispuntjes oversteken, ging twijfelen wanneer ik over kon.
Kwam volgens mn instructrice omdat ik daar een fout maakte waardoor ik gezakt was in mijn examen. Ze vond het overigens erg jammer dat ik gezakt was, ze gunde het me wel :( omdat ik al zo goed reed. Ook tijdens het examen, maar ik liet me gewoon van mn stuk brengen :( achja.

We hebben alle bijzondere verrichtingen ook weer gedaan. Aangezien ik die weer moet doen, maar was volgens haar eigenlijk ook wel weer een voordeel, omdat je dan weer minder kans hebt om moeilijke situaties tegen te komen.

Fileparkeren 2x gedaan, alle 2 de keren in 1x perfect :)
Stopopdrachtje gedaan, kan weinig fout aan gaan natuurlijk. Daarna in 1x gekeerd en in steken, ging ook allebei in 1x goed, net zoals het vooruit inparkeren wat we een paar keer gedaan hebben.

Daarna gingen we hetgeen doen waar ik wat minder goed in ben :') Namelijk het achteruit in parkeren. Veel mensen vinden dit makkelijk als je in de situatie bent dat je 3 lege vakken hebt :P maar ik vind dat juist lastiger omdat je dan je instuur moment op die lijnen moet gaan baseren. Op de een of andere manier zit ik de helft van de keren fout.

Daarom gingen we maar ergens achteruit inparkeren waar je een leeg vak had tussen 2 auto's. En dit ging 3x op een rij, bij verschillende vakken in 1x perfect. Dit vind ik dus een stuk makkelijker omdat je dan de hoogte van de auto kunt zien en hierop kunt inschatten wanneer je in moet sturen. Ook zie je dan makkelijker wanneer je het net niet haalt en dan dus makkelijker bij kan sturen.

Maar voorderest ging alles prima dus :) Volgende week nog 2 uur les midden in de spits. Omdat mijn examen ook in de spits is. Om 15:50, tenminste, dan begint die net goed op gang te komen.
Dus mn herkansing zou wel moeten gaan lukken. Maar je weet nooit natuurlijk.

Moest trouwens nog met een meisje van 16,5/17 mee rijden. En daar kreeg je me toch hartkloppingen van. Wist niet dat je een auto zo hard kon laten stil vallen haha, zat met mn hoofd tegen de stoel :')
Maar ik ben levend thuis gekomen :D
pi_105355586
Weer een goed dagje vandaag zo te zien, gefeliciteerd aan alle geslaagden! *O*

Ik kan pas 14 december weer lessen (nadat ik 23 november was gezakt), ik mis het toch wel een beetje dat autorijden :D

Ik heb overigens nog nooit achteruit moeten parkeren...dat is toch geen verplicht onderdeel voor het examen?
pi_105355978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:45 schreef Hartigan het volgende:
Weer een goed dagje vandaag zo te zien, gefeliciteerd aan alle geslaagden! *O*

Ik kan pas 14 december weer lessen (nadat ik 23 november was gezakt), ik mis het toch wel een beetje dat autorijden :D

Ik heb overigens nog nooit achteruit moeten parkeren...dat is toch geen verplicht onderdeel voor het examen?
Oh balen :( Ik ben 29 november gezakt. Vandaag weer gelest, dinsdag nog een keer en 20 december herkansing.

Nog nooit D: Het is niet verplicht nee. Je kan natuurlijk altijd vooruit inparkeren of fileparkeren. Maar ik heb wel een paar keer gelezen dat een examinator vraagt om achteruit in te parkeren.
pi_105361424
Heb trouwens nog een hoop rijbewijs topic gelezen :D En ik las regelmatig dat het vaak voorkomt dat mensen die smiddag's afrijden vaker zakken? :{
Klopt dit of is dit een fabeltje? Aangezien ik mijn 1ste keer om 14:55 moest en gezakt was :( en mijn herkansing om 15:50 is :{
pi_105363816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:04 schreef denkel het volgende:
Gefeliciteerd alle geslaagden vandaag :D

Ik heb net weer eerste rijles gehad van 2 uur sinds ik gezakt ben. Ging wel goed. Alleen was in het begin wat twijfelachtig geworden bij kruispuntjes oversteken, ging twijfelen wanneer ik over kon.
Kwam volgens mn instructrice omdat ik daar een fout maakte waardoor ik gezakt was in mijn examen. Ze vond het overigens erg jammer dat ik gezakt was, ze gunde het me wel :( omdat ik al zo goed reed. Ook tijdens het examen, maar ik liet me gewoon van mn stuk brengen :( achja.

We hebben alle bijzondere verrichtingen ook weer gedaan. Aangezien ik die weer moet doen, maar was volgens haar eigenlijk ook wel weer een voordeel, omdat je dan weer minder kans hebt om moeilijke situaties tegen te komen.

Fileparkeren 2x gedaan, alle 2 de keren in 1x perfect :)
Stopopdrachtje gedaan, kan weinig fout aan gaan natuurlijk. Daarna in 1x gekeerd en in steken, ging ook allebei in 1x goed, net zoals het vooruit inparkeren wat we een paar keer gedaan hebben.

Daarna gingen we hetgeen doen waar ik wat minder goed in ben :') Namelijk het achteruit in parkeren. Veel mensen vinden dit makkelijk als je in de situatie bent dat je 3 lege vakken hebt :P maar ik vind dat juist lastiger omdat je dan je instuur moment op die lijnen moet gaan baseren. Op de een of andere manier zit ik de helft van de keren fout.

Daarom gingen we maar ergens achteruit inparkeren waar je een leeg vak had tussen 2 auto's. En dit ging 3x op een rij, bij verschillende vakken in 1x perfect. Dit vind ik dus een stuk makkelijker omdat je dan de hoogte van de auto kunt zien en hierop kunt inschatten wanneer je in moet sturen. Ook zie je dan makkelijker wanneer je het net niet haalt en dan dus makkelijker bij kan sturen.

Maar voorderest ging alles prima dus :) Volgende week nog 2 uur les midden in de spits. Omdat mijn examen ook in de spits is. Om 15:50, tenminste, dan begint die net goed op gang te komen.
Dus mn herkansing zou wel moeten gaan lukken. Maar je weet nooit natuurlijk.

Moest trouwens nog met een meisje van 16,5/17 mee rijden. En daar kreeg je me toch hartkloppingen van. Wist niet dat je een auto zo hard kon laten stil vallen haha, zat met mn hoofd tegen de stoel :')
Maar ik ben levend thuis gekomen :D
Lol nu was je rit naar huis gewoon enger dan je les :p
En wel zelfvertrouwen houden hè:o je kan al vet goed rijden:p
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 december 2011 @ 01:02:33 #54
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105364033
Vanochtend mijn laatste rijles voor mn examen, ben benieuwd *O*.
pi_105364158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:48 schreef denkel het volgende:
Heb trouwens nog een hoop rijbewijs topic gelezen :D En ik las regelmatig dat het vaak voorkomt dat mensen die smiddag's afrijden vaker zakken? :{
Klopt dit of is dit een fabeltje? Aangezien ik mijn 1ste keer om 14:55 moest en gezakt was :( en mijn herkansing om 15:50 is :{
Ik ben gewoon in 1x afgereden, en moest om 14:00 t/m 14:45. 14:00 auto beetje checken, nummerbord lezen. 14:05 wegrijden. Onderweg wat speciale manoeuvres, en om 14:25 weer terug bij CBR.

maargoed, dat was 6 jaar geleden :P
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_105364289
quote:
Hmm ik vermoed dat ze je opzich niet sneller laten zakken omdat je smiddags rijdt:p. Spits kan het ook niet zijn want anders zouden smorgens ook meer mensen moeten zakken...
pi_105364297
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:08 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik ben gewoon in 1x afgereden, en moest om 14:00 t/m 14:45. 14:00 auto beetje checken, nummerbord lezen. 14:05 wegrijden. Onderweg wat speciale manoeuvres, en om 14:25 weer terug bij CBR.

maargoed, dat was 6 jaar geleden :P
Het is tegenwoordig nog steeds heel kort, ik had destijds om 9:50 examen. om 10:30 had ik mijn moeder al aan de telefoon dat ik hem had.
pi_105364368
Alleen ik kon direct mijn rijbewijs ophalen. Jullie moeten tegenwoordig een week wachten.. |:(
pi_105364381
quote:
Ikzelf slaagde negen maanden geleden in één keer. En reed af om 13:05 uur. En vanmiddag slaagde mijn broertje ook in één keer. En hij moest om 15:00 uur op. Wij hebben er dus weinig van gemerkt.
pi_105364403
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alleen ik kon direct mijn rijbewijs ophalen. Jullie moeten tegenwoordig een week wachten.. |:(
:D Dat is waar.. maar ik was 21 toen ik hem haalde dus die extra week kon er ook wel bij.
Heb mijn rijbewijs net 3 maand haha.
pi_105364534
Als 18-jarige wilde ik m zsm hebben. Zelfde middag nog met m'n ouder's auto gereden. Was best vreemd, voelde vreemd, hij was zo langzaam.. etc etc :P

Maargoed, mijn lesauto was ook een 130pk tdi Golf IV..
pi_105366527
Ik had gister mijn rijexamen (om 9:50). Ben helaas gezakt. Voor mijn gevoel reed ik goed de zenuwen waren toen ik eenmaal moest onder controle, dus had het niet echt zien aankomen.
Hij zei ook je rijdt verder prima maar keek te weinig in je binnenspiegel, dat is echt balen net dat ene kleine puntje. Over mijn schouder kijken en de buitenspiegels deed ik dan weer wel heel veel.. Maja wat ik ook wel erg rot vind is dat mijn rijschool pas over 15 dagen een herexamen kan aanvragen en dat het herexamen tussen de 5-7 weken duurt.. Een kennis van mij moet ook 2 maanden wachten op haar herexamen is dat normaal zo lang? Of kan je mazzel hebben en wel snel aan de beurt zijn? Zit nu sowieso 2-3 weken zonder rijles ook erg jammer..
pi_105370085
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:13 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig nog steeds heel kort, ik had destijds om 9:50 examen. om 10:30 had ik mijn moeder al aan de telefoon dat ik hem had.
Dat kan ook per examinator wel verschillen hr. Bij mij duurde de rit alleen al 45min en waren we net op tijd terug voor de volgende kandidaat en voor mn instructeur die haar volgende leerling weer moest ophalen :P
pi_105371023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:46 schreef denkel het volgende:

[..]

Haha, maak me maar jaloers! :( Nee grapje, geloof ik best! Is het wennen zo zonder iemand naast je?
Het is wel eens lekker zonder iemand naast je te rijden ja! Maar met iemand is ook wel leuk want dan kun je een beetje zitten ouwehoeren onderweg. :)

Gewoon je niet druk of bang maken. Goed je best doen tijdens lessen, ontspannen blijven tijdens examen en eens een paar hardop "Ik ga het halen!" zeggen. Dan heb je hem. :)
pi_105374779
Vandaag het roze pasje opgehaald en deze ochtend meteen met mijn moeder de auto in. Ik vond het stiekem een beetje eng, vooral omdat het zo'n groot lomp ding is. Dit :

Maar ging eigenlijk gewoon goed. Ik heb 'm wel 1 x uit laten vallen voor het stoplicht, maar dat was omdat ik iets te weinig gas bij gaf het omhoog laten komen van de koppeling. Benzine is toch wel iets anders dan Diesel.

Nu snel sparen voor een eigen auto. Ik heb toch liever eerst iets kleiner.

Nog gefeliciteerd aan de mensen trouwens die 'm gehaald hebben en succes voor de mensen die 'm nog moeten halen! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door WG1122 op 09-12-2011 15:19:27 ]
pi_105375439
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Hmm ik vermoed dat ze je opzich niet sneller laten zakken omdat je smiddags rijdt:p. Spits kan het ook niet zijn want anders zouden smorgens ook meer mensen moeten zakken...
Hoop het :P Nee precies dat dacht ik ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:29 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Het is wel eens lekker zonder iemand naast je te rijden ja! Maar met iemand is ook wel leuk want dan kun je een beetje zitten ouwehoeren onderweg. :)

Gewoon je niet druk of bang maken. Goed je best doen tijdens lessen, ontspannen blijven tijdens examen en eens een paar hardop "Ik ga het halen!" zeggen. Dan heb je hem. :)
Haha geloof ik best :P Kijk er ook naar uit om lekker zelf op pad te kunnen met de auto :D

Ik zal mn best doen :D Vorige keer was ik wel ontspannen bij het examen. Alleen maakte ik een dom foutje :( Haha ik zal het doen, als ik hem dan nog niet haal is het jou schuld :( :D

[ Bericht 0% gewijzigd door denkel op 09-12-2011 13:58:09 ]
pi_105384006
Fouten mag je maken. Heb ik ook gedaan bij het afrijden :) Iedereen maakt immers weleens een foutje.

Ik heb zelfs 2 fouten gemaakt bij het afrijden, en 1 voorkomen :P.

De fout die voorkomen heb, is net op tijd zeggen dat de examinatrice haar bek moest houden :'). gezien ik slechthorend ben, en destijds nog niet zo relaxt in de auto had ik geen zin in gekakel :P.

2 fouten die ik heb gemaakt:
1. Te voorzichtig een vrachtwagen gepasseerd op een smalle weg.
2. Auto laten afslaan voor een spoorwegovergang.

Verder ging alles wel perfect vond ik.

Ik blijf het nog steeds heerlijk vinden even alleen te touren. Lekker op de N369 rijden, of de N31. Beide gewoon heerlijke toerwegen. Mooi uitzicht :).
Tegenwoordig kan ik wel praten met iemand als ik rij, maar ben er geen fan van..
pi_105392690
Binnenkort moet ik mijn Theorie gaan maken.
Maar ik twijfel best vaak bij de vragen over gevaarherkenning (met die vragen van; Remmen, gas loslaten en niets)

Hebben jullie misschien tips voor dat soort vragen?
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:06:18 #69
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_105393309
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:57 schreef Jeffrey_San het volgende:
Maar ik twijfel best vaak bij de vragen over gevaarherkenning (met die vragen van; Remmen, gas loslaten en niets)

Er zijn een paar regeltjes daarvoor, weet niet meer precies waar ze staan. Zo moet je bij een kind altijd remmen ect...

Ik had heel vragen in een woonerf en met situaties waar kinderen betrokken waren. Dus veel remmen moeten intikken. Had maar 4 fout.
pi_105394064
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:57 schreef Jeffrey_San het volgende:

Er vanuit gaan dat elke andere weggebruiker, op welke manier zij zich ook voortbewegen, enkel en alleen op de weg is om zich voor jouw auto te werpen :').

Maar serieus, wat mij hielp was heel veel oefenvragen maken. Dan ga je de logica van het CBR een beetje begrijpen. En goed opletten of je iets ziet in de achteruitkijkspiegel en hoe je snelheid is.

En als laatste tip: als er een bal midden op de weg is gephotoshopt is het altijd remmen :')
pi_105402593
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:40 schreef denkel het volgende:

[..]

Hoop het :P Nee precies dat dacht ik ook.

[..]

Haha geloof ik best :P Kijk er ook naar uit om lekker zelf op pad te kunnen met de auto :D

Ik zal mn best doen :D Vorige keer was ik wel ontspannen bij het examen. Alleen maakte ik een dom foutje :( Haha ik zal het doen, als ik hem dan nog niet haal is het jou schuld :( :D
Ik probeerde ook altijd maar te denken dat het CBR bestaat uit lieve mensen die het je gunnen en willen dat je het haalt. Ook al lijkt het soms anders:+
En misschien ook hopen dat je een lkkr korte rit hebt:p
pi_105409641
baggerles. Begon leuk, gezellig... maar dat terugschakelen heb ik gewoon problemen mee. En het werkt niet motiverend als ik word verteld dat het niet eens zo'n slecht idee is om het maar in een automaat te leren. }:| Ja, het zal een stuk relaxter zijn: remmen, gassen en klaar.

Misschien moet ik toch maar es overstappen. Niet naar een automaat maar naar een andere rijschool. Deze kerel werkt me op de zenuwen. Als je je er aan stoort dat ik dat terugschakelen nog steeds niet onder de knie kan krijgen. Ik doe mn best. Meer kan ik niet doen
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_105409744
Als het niet klikt met je instructeur helpt dat niet echt nee. Balen.
pi_105410981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 11:36 schreef Apotheose het volgende:
baggerles. Begon leuk, gezellig... maar dat terugschakelen heb ik gewoon problemen mee. En het werkt niet motiverend als ik word verteld dat het niet eens zo'n slecht idee is om het maar in een automaat te leren. }:| Ja, het zal een stuk relaxter zijn: remmen, gassen en klaar.

Misschien moet ik toch maar es overstappen. Niet naar een automaat maar naar een andere rijschool. Deze kerel werkt me op de zenuwen. Als je je er aan stoort dat ik dat terugschakelen nog steeds niet onder de knie kan krijgen. Ik doe mn best. Meer kan ik niet doen
Wat gaat er mis dan tijdens het terugschakelen?
pi_105411378
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:26 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Wat gaat er mis dan tijdens het terugschakelen?
nou t punt is: ik kan opschakelen want dat hoor ik. En bij het terugschakelen denk ik er dan niet zo snel aan. Zit met het verkeer waar ik op moet letten. En ik weet dan niet zo goed wanneer ik moet gaan schakelen (ja bij snelheid minderen.) Dat gevoel ofzo komt maar niet.... :@ En dan schakel ik uiteindelijk en ben ik weer te laat }:|
pi_105411849
Dus wat is het?
Heb je problemen met het terugschakelen zelf, of vergeet je óm terug te schakelen.

Overigens kun je mijn boekje niet te laat terugschakelen, behalve dat je wel moet terugschakelen vóór een bocht. Zodat je daarna direct kunt accelereren.

Bij stoplichten e.d. lekker uit laten rollen, en als je stilstaat in de 1 zetten. Als je verder moet terwijl je nog rolt bijna altijd in de 2 zetten! Boven de 40kmh -> 3, boven 60kmh in de 4. :P Boven 80kmh in 5.

Maarja, wta heb je nodig?
Gevoel voor snelheid, zodat je zonder te kijken op de teller op jouw snelheidsgevoel je versnelling kunt kiezen.
Gevoel voor de motor op welke snelheid.

[ Bericht 39% gewijzigd door Glijdt_licht op 10-12-2011 13:04:23 ]
pi_105412259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:42 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nou t punt is: ik kan opschakelen want dat hoor ik. En bij het terugschakelen denk ik er dan niet zo snel aan. Zit met het verkeer waar ik op moet letten. En ik weet dan niet zo goed wanneer ik moet gaan schakelen (ja bij snelheid minderen.) Dat gevoel ofzo komt maar niet.... :@ En dan schakel ik uiteindelijk en ben ik weer te laat }:|
Maar ben jij niet al minstens 20 lessen bezig ?:O Ik weet nog wel dat wij tegelijk begonnen, dus je zou al verder moeten zijn... Niet meteen van rijschool veranderen, dat je niet kan terugschakelen kunnen zij waarschijnlijk niet veel aan doen, je moet gewoon even aangeven dat je dat goed wil oefenen en dan zal jouw leraar je situaties geven waar je moet terugschakelen.

Zoals de andere al zeiden, er zijn bepaalde punten waar je moet terugschakelen (een bocht in zijn twee, en voor een stoplicht uit laten rollen, remmen+koppeling intrappen en bij stilstand in zijn 1, als hij nog niet stilstaat en je kan weer rijden dan meestal in zijn 2, ligt aan je snelheid). Toch zal je hier aan gaan wennen, maar het kost de een wat meer tijd dan de ander.

Zou zeker niet met een automaat gaan lessen, want iedereen kan gewoon autorijden. Het duurt de een alleen wat langer dan de ander. Gewoon even goed focussen en lekker relaxt lessen, je hoeft echt niet perfect te rijden.
pi_105414298
Ik moest ook een tijdje wennen aan het terugschakelen... Hoe helpt jouw instructeur je daarmee? Ik moest tot in den treuren talloze bochten oefenen om het schakelwerk op peil te krijgen.
pi_105415204
Ik zou er nog niet naar streven om terugschakelen op gevoel te doen, maar kijken naar je snelheid, zoals hierboven vermeld. Op gevoel komt dan later wel als je de basis onder de knie hebt
En sommige mensen krijgen dat schakelen inderdaad niet onder de knie, dat kan. Maar ik vind het persoonlijk wat vroeg om daar vanuit te gaan, zeker als opschakelen wel lukt.
pi_105415334
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:14 schreef Hartigan het volgende:
Ik moest ook een tijdje wennen aan het terugschakelen... Hoe helpt jouw instructeur je daarmee? Ik moest tot in den treuren talloze bochten oefenen om het schakelwerk op peil te krijgen.
Bij mij gaven ze gewoon overal een naam voor, bijvoorbeeld het terugschakelen voor een bocht was "Het Ritueel" en wanneer je het dreigde te vergeten dan zei ze "vergeet het ritueel niet hé" en dan wist je meteen wat je moest doen, en daarom kon je het ook rustig uitvoeren ipv dat ze als een gek loopt te schreeuwen "Rem, koppeling, terugschakelen, koppeling, rem"

Dat soort benamingen hebben mij tijdens het lessen in ieder geval goed geholpen, na 2x vergeet het je nooit meer.
pi_105415514
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus wat is het?
Heb je problemen met het terugschakelen zelf, of vergeet je óm terug te schakelen.

Overigens kun je mijn boekje niet te laat terugschakelen, behalve dat je wel moet terugschakelen vóór een bocht. Zodat je daarna direct kunt accelereren.

Bij stoplichten e.d. lekker uit laten rollen, en als je stilstaat in de 1 zetten. Als je verder moet terwijl je nog rolt bijna altijd in de 2 zetten! Boven de 40kmh -> 3, boven 60kmh in de 4. :P Boven 80kmh in 5.

Maarja, wta heb je nodig?
Gevoel voor snelheid, zodat je zonder te kijken op de teller op jouw snelheidsgevoel je versnelling kunt kiezen.
Gevoel voor de motor op welke snelheid.
Dat verschilt per auto. Bij een diesel is de 1 over het algemeen een echte versnelling terwijl die bij een benzine echt de opstartversnelling is. Met mijn lesauto (diesel) moest ik gewoon in de 1 door mijn buurt rijden (krappe straatjes, bochten niet goed te doorzien ed). Met de auto's die ik nu rijd is het gewoon in zijn 1 wat gas geven en hup meteen door naar de 2 (en daar kan je bij een klein beetje rollen ook gewoon weer mee optrekken). Met een diesel moet je wel weer in z'n 1 optrekken als je bij wijze van met 5km/u voor een stoplicht rolt.
pi_105415651
Bij mij hielp het vooral hij even zei dat je in een lagere versnelling sneller kan optrekken. Onbewust weet je dat natuurlijk al lang, maar ik legde de link nog niet echt. Het was meer van 'oh nou moet ik terugschakelen omdat dat zo hoort bij een drempel/bocht'. Maar nu schakel ik terug omdat ik daarna weer snel verder wil rijden.
pi_105415690
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:00 schreef .aeon het volgende:
Bij mij hielp het vooral hij even zei dat je in een lagere versnelling sneller kan optrekken. Onbewust weet je dat natuurlijk al lang, maar ik legde de link nog niet echt. Het was meer van 'oh nou moet ik terugschakelen omdat dat zo hoort bij een drempel/bocht'. Maar nu schakel ik terug omdat ik daarna weer snel verder wil rijden.
Mede daardoor is een toerenteller voor mij onmisbaar in een auto :P
pi_105415988
Haha ja inderdaad, de combinatie 1000 toeren (verschilt wel wat per auto) en brommende auto zou je toch wel een signaal geven dat je of moet gassen of moet terugschakelen :D
pi_105416520
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:56 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Dat verschilt per auto. Bij een diesel is de 1 over het algemeen een echte versnelling terwijl die bij een benzine echt de opstartversnelling is. Met mijn lesauto (diesel) moest ik gewoon in de 1 door mijn buurt rijden (krappe straatjes, bochten niet goed te doorzien ed). Met de auto's die ik nu rijd is het gewoon in zijn 1 wat gas geven en hup meteen door naar de 2 (en daar kan je bij een klein beetje rollen ook gewoon weer mee optrekken). Met een diesel moet je wel weer in z'n 1 optrekken als je bij wijze van met 5km/u voor een stoplicht rolt.
Euh, juist bij diesels zijn de 1e versnelling erg kort. Iig in de Focus loop ik tegen de limter met 25/30kmh.. In mijn lesauto (Golf 4 tdi) moest ik 30kmh in de 3 doen :P Maar sowieso bij stoplichten wi je 1 versnelling lager zitten omdat je wel goed trekkracht wil hebben om snel weg te zijn,
pi_105424032
Terugschakelen gaat naar mijn weten toch meer "op het gevoel" dan volgens het boekje, natuurlijk neem je een bochtje in zn 2 en een rotonde ook.

Kijk gewoon een beetje op je snelheidsmeter, stel je rijdt in zn 5 maar je moet remmen en dus terugschakelen. Als je de meter rond de 60 ziet ga je naar zn 4, bij 40 naar zn 3 en bij 20 naar zn 2 en pas als je bijna stilstaat naar zn 1.

Makkelijk zat, kan moeilijk begrijpen dat je 20 lessen nodig hebt om enkel te kunnen schakelen. :')
pi_105424337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:23 schreef Mandéra het volgende:
Terugschakelen gaat naar mijn weten toch meer "op het gevoel" dan volgens het boekje, natuurlijk neem je een bochtje in zn 2 en een rotonde ook.

Kijk gewoon een beetje op je snelheidsmeter, stel je rijdt in zn 5 maar je moet remmen en dus terugschakelen. Als je de meter rond de 60 ziet ga je naar zn 4, bij 40 naar zn 3 en bij 20 naar zn 2 en pas als je bijna stilstaat naar zn 1.

Makkelijk zat, kan moeilijk begrijpen dat je 20 lessen nodig hebt om enkel te kunnen schakelen. :')
75 lessen hier. En nu ik 500 km per week maak gaat het de laatste tijd beter :')
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 10 december 2011 @ 19:37:49 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105424624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

75 lessen hier. En nu ik 500 km per week maak gaat het de laatste tijd beter :')
75 lessen? :o Van hoelang per les?
pi_105424784
quote:

[..]

Hier 33 lessen en alles in 1x gehaald. :P Shit man, nu snap ik wel dat mensen rijbewijs halen duur gaan vinden. :p
pi_105438203
quote:

Euhm nee?
Rotondes neem ik altijd in z'n 3 :).

Overigens 32 lessen :P alles in 1 keer
pi_105438835
Thx voor tips. :) Zal de toerenteller dan maar weer es wat meer in de gaten moeten houden... See if that works hehe

quote:

tsja, de een leert makkelijker en sneller dan de ander. Kan er ook niks aan doen. Ik doe mn best maar het wil nog niet vlotten. Zelfs nog niet na 20+ lessen. Niet iedereen is een natuurtalent. Als je het kan - ja dan is het appeltje eitje. Opschakelen is geen punt. Vind het gewoon ook vervelend dat dat niet begrepen wordt.
quote:

[..]

ow dat ga ik ook makkelijk halen, gok ik: de 75 lessen :') Zit nu bijna op een derde daarvan... Vandaag was het echt weer een shitty les. Demotiverend. 3 weken geleden ging het nog vooruit, volgens de instructeur. En vandaag was het een tegenovergesteld verhaal. :?
pi_105438902
Met les zeggen ze geloof ik altijd rotonde in z'n 2...
pi_105439006
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:41 schreef Apotheose het volgende:
Thx voor tips. :) Zal de toerenteller dan maar weer es wat meer in de gaten moeten houden... See if that works hehe

[..]

tsja, de een leert makkelijker en sneller dan de ander. Kan er ook niks aan doen. Ik doe mn best maar het wil nog niet vlotten. Zelfs nog niet na 20+ lessen. Niet iedereen is een natuurtalent. Als je het kan - ja dan is het appeltje eitje. Opschakelen is geen punt. Vind het gewoon ook vervelend dat dat niet begrepen wordt.

[..]

ow dat ga ik ook makkelijk halen, gok ik: de 75 lessen :') Zit nu bijna op een derde daarvan... Vandaag was het echt weer een shitty les. Demotiverend. 3 weken geleden ging het nog vooruit, volgens de instructeur. En vandaag was het een tegenovergesteld verhaal. :?
Volgens mij hebben de meeste mensen wel even zo'n mindere periode tijdens rijles. Misschien ook omdat je in het begin best wel veel dingen leert en vooruit gaat en dan je dan opeens langzamer vooruit gaat enzo. Maar meestal heb je dan wel zo'n punt dat het opeens allemaal beter lukt en 'klikt' zegmaar.
pi_105439365
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 00:43 schreef H-D het volgende:
Met les zeggen ze geloof ik altijd rotonde in z'n 2...
Ja ok. met les wel. maar dat komt ook omdat je met les de rotonde nog zo traag neemt als een slak ;).
Terwijl je later, na het rijlessen pas echt doorkrijgt hoe je een rotonde moet overzien, :) Waardoor je veel sneller kunt.

Bij rijlessen denk je nog echt op het moment zelf. terwijl je na een tijdje alleen rijden opzich op rotondes enkele seconden vooruit kunt denken :).
pi_105439433
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 00:46 schreef H-D het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de meeste mensen wel even zo'n mindere periode tijdens rijles. Misschien ook omdat je in het begin best wel veel dingen leert en vooruit gaat en dan je dan opeens langzamer vooruit gaat enzo. Maar meestal heb je dan wel zo'n punt dat het opeens allemaal beter lukt en 'klikt' zegmaar.
Ik heb zelf enkele slechte lessen gehad. Zo komt me les 3 nog boven. Ineens mocht ik langs het universiteitsgebouw van Groningen.. My god, wat een hel als je net hebt geleerd hoe de koppeling goed te gebruiken.

Maar ook later, heb je soms van die lessen dat je echt met een kutgevoel wegkruipt.
pi_105446134
quote:
19s.gif Op zondag 11 december 2011 00:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik heb zelf enkele slechte lessen gehad. Zo komt me les 3 nog boven. Ineens mocht ik langs het universiteitsgebouw van Groningen.. My god, wat een hel als je net hebt geleerd hoe de koppeling goed te gebruiken.

Maar ook later, heb je soms van die lessen dat je echt met een kutgevoel wegkruipt.
Ja ik had ook van die lessen inderdaad. Dat werkte zoo demotiverend :X Maar ik denk dat je toch dan gewoon even moet doorzetten want er komt gewoon een moment dat je ineens denkt van Hé zo moet het!
pi_105446290
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja ik had ook van die lessen inderdaad. Dat werkte zoo demotiverend :X Maar ik denk dat je toch dan gewoon even moet doorzetten want er komt gewoon een moment dat je ineens denkt van Hé zo moet het!
ja idd!! En dat duurt gewoon bij mij wat lang... Mn rijinstructeur heeft de moed opgegeven geloof ik. Vind het ook ietsje verdacht dat volgende week net mijn afspraak is geannuleerd... Maar goed, weet niet of ie heel erg toevallig net dat ene uurtje een andere afspraak heeft staan...

Ik kap er wel gewoon mee. Ik zoek wel een ander. Ik heb de moed nog niet verloren en ik denk toch dat dat het belangrijkst is
pi_105446387
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 19:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

75 lessen? :o Van hoelang per les?
Een uur. Wel in een keer geslaagd bij theorie, TTT en examen. Winning mood, top of the world toen ik dat pampiertje had natuurlijk. En toen moest ik leren rijden in een grote(re) benzine-VW in plaats van dat fijne lichte Ford-dieseltje. Sinds een paar weken is ie niet meer afgeslagen nu :')
pi_105446440
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja idd!! En dat duurt gewoon bij mij wat lang... Mn rijinstructeur heeft de moed opgegeven geloof ik. Vind het ook ietsje verdacht dat volgende week net mijn afspraak is geannuleerd... Maar goed, weet niet of ie heel erg toevallig net dat ene uurtje een andere afspraak heeft staan...

Ik kap er wel gewoon mee. Ik zoek wel een ander. Ik heb de moed nog niet verloren en ik denk toch dat dat het belangrijkst is
Nja sowieso als je geen klik hebt met je instructeur kun je beter gewoon wisselen. Je moet je tenslotte wel op gemak voelen bij hem/haar:O..anders leer je ook gewoon veel minder goed denk ik.
pi_105446463
Ik ben trouwens op 3 oktober geslaagd...

Maar even serieus 75 uur rijles?
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')