abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105216621
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10
Depressie & Angst #11
Depressie & Angst #12
Depressie & Angst #13

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 05-12-2011 17:52:35 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105216659
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 17:41 schreef summer2bird het volgende:
En dan het communisme! *O*
Van de film Das Leben der Anderen word ik niet bepaald vrolijk. En van het communisme an sich ook niet.
  maandag 5 december 2011 @ 17:51:38 #3
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105216844
Zou je deel 13 nog even in de OP kunnen zetten?

Je hebt helaas ook van die domme figuren die zeggen dat als je veel kunt FOK!ken, je ook kunt werken/studeren.
Want dat is natuurlijk precies hetzelfde. :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105216901
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 17:51 schreef Madame_Paon het volgende:
Zou je deel 13 nog even in de OP kunnen zetten?

Je hebt helaas ook van die domme figuren die zeggen dat als je veel kunt FOK!ken, je ook kunt werken/studeren.
Want dat is natuurlijk precies hetzelfde. :')
Done.

Fok! is niet verplicht en kun je uitzetten als je wilt, studie en werk niet....
pi_105216947
Positieve noot: ik heb mijn kerstboom opgezet en mijn krabpaal gepimpt. Mijn huis is in kerstsfeer nu. O+
  maandag 5 december 2011 @ 17:56:18 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105217025
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Done.

Fok! is niet verplicht en kun je uitzetten als je wilt, studie en werk niet....
ligt eraan, er zijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt voor dergelijke flexibel inzetbare mensen. dan werk je vanuit huis en doe je bijv. dingen inpakken of mensen enqueteren vanuit huis. Daarnaast is er natuurlijk legio mogelijk qua vrijwilligerswerk. Je moet beseffen dat mensen dat niet voor niets zeggen, ze spreken vanuit hun ervaring op de arbeidsmarkt. Ervaring die mensen die nooit gewerkt hebben, niet hebben :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 december 2011 @ 17:57:53 #7
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105217080
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ligt eraan, er zijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt voor dergelijke flexibel inzetbare mensen. dan werk je vanuit huis en doe je bijv. dingen inpakken of mensen enqueteren vanuit huis. Daarnaast is er natuurlijk legio mogelijk qua vrijwilligerswerk. Je moet beseffen dat mensen dat niet voor niets zeggen, ze spreken vanuit hun ervaring op de arbeidsmarkt. Ervaring die mensen die nooit gewerkt hebben, niet hebben :).
Ik doe 2 uur per week vrijwilligerswerk en wil er eigenlijk nog 2 of 3 uur bij, maar dat duurt wel een tijdje om te regelen.
En ik heb een schriftelijke opleiding, maar ik kan me gewoon heel slecht concentreren en raak heel snel gestresst.
pi_105217082
Ik zie iemand die psychotisch is niet enquêteren of inpakken eerlijk gezegd Maanvis. Ik ben er wel voor dat men zich, naar kunnen nuttig maakt voor de maatschappij. Alleen maar niksdoen is volgens mij ook niet goed voor mensen. En of dat nu vrijwilligerswerk of een betaalde baan is maakt me niet eens zo heel veel uit.
pi_105217264
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Van de film Das Leben der Anderen word ik niet bepaald vrolijk. En van het communisme an sich ook niet.
Och..
Twiddel
pi_105217531
Mooie titel! ^O^

@ Cafpow: wat vervelend dat het weer wat minder gaat en vooral ook dat je niet zo goed weet waardoor dat komt! Hopelijk is het een tijdelijk dipje :Y

@ Dolfijn; Fijn dat je steun hebt aan je familie en lief ook dat ze dan nog uitleggen waarom ze dan even zo gereageerd hebben! En wat betreft die vriendin vind ik het heel goed van je dat je haar gaat bellen en hopelijk kan je het haar een beetje uitleggen. Ik merk ook dat anderen het maar heel lastig te begrijpen vinden.

@ Murmeli: jij van de Zoloft, ik aan de Zoloft :D En ik wil ook zondag beginnen :)

Ik was dus net voor het eerst bij de psychiater. Nog steeds vond ik het een hele stap, maar een tijd met die man zitten praten. Omdat het niet de eerste keer is dat ik me zo voel en nooit eerder medicatie heb gehad, stelde hij voor om nu toch al met AD te beginnen. Hij heeft me sertraline voorgeschreven (of hij zei Zoloft, maar op het briefje staat sertraline). Ik ben echt heel erg benieuwd en vind het toch ook wel spannend. Daarom wil ik ook pas zondag beginnen: ik heb donderdag en zaterdag nog etentjes en voel er weinig voor om dan daar opeens leip te zitten doen (want je weet toch niet hoe je er op reageert...).

De psychiater was er zelf behoorlijk nuchter onder, over bijwerkingen enzo, hoewel ik toch veel anders heb gelezen over het beginnen met die dingen. Ik begin in ieder geval met een halve tablet en na een week als het goed gaat een hele.

Ik hoop echt dat het een beetje gaat.
pi_105217555
Alcohol gaat hard aankomen, dus als je nog wil drinken: grijp je kans! :P
  maandag 5 december 2011 @ 18:12:39 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105217613
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 17:57 schreef Ewelina het volgende:
Ik zie iemand die psychotisch is niet enquêteren of inpakken eerlijk gezegd Maanvis.
Het was ook meer bedoeld als tip voor mensen die een andere stoornis hebben waardoor ze wel kunnen enqueteren. Maar dat begreep je vast weer niet :D.

quote:
Ik ben er wel voor dat men zich, naar kunnen nuttig maakt voor de maatschappij. Alleen maar niksdoen is volgens mij ook niet goed voor mensen. En of dat nu vrijwilligerswerk of een betaalde baan is maakt me niet eens zo heel veel uit.
Precies.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105217703
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het was ook meer bedoeld als tip voor mensen die een andere stoornis hebben waardoor ze wel kunnen enqueteren. Maar dat begreep je vast weer niet :D.

[..]

Precies.
Ik denk dat het systeem dit over het algemeen prima uitfiltert. Je wordt echt niet zomaar afgekeurd. Helaas zijn er altijd types die er misbruik van maken.

Ik ben overigens wel voor uitkeringen als dat mensen kan helpen om therapie te volgen zodat ze later beter kunnen reintegreren.
  maandag 5 december 2011 @ 18:17:42 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105217786
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik denk dat het systeem dit over het algemeen prima uitfiltert. Je wordt echt niet zomaar afgekeurd. Helaas zijn er altijd types die er misbruik van maken.

Ik ben overigens wel voor uitkeringen als dat mensen kan helpen om therapie te volgen zodat ze later beter kunnen reintegreren.
Nou nee, het systeem keurt mensen af die wel kunnen werken maar voor wie het te duur is om ze de juiste begeleiding te geven. Het UWV heeft niet genoeg budget om iedereen die een afstand tot de arbeidsmarkt heeft op de juiste manier te helpen.
Een gedicht over Maanvis
pi_105217856
Ja, ach, je zou je ook kunnen afvragen of het niet meer kost om iemand zijn leven lang een uitkering te geven ipv te helpen integreren waardoor iemand weer kan gaan werken... |:(
pi_105217890
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:11 schreef Ewelina het volgende:
Alcohol gaat hard aankomen, dus als je nog wil drinken: grijp je kans! :P
Ik had dat net nog expliciet gevraagd... Hij zei dat ik dan nu misschien na een drankje al zou denken: phoe, maar ik moest het maar gewoon uitproberen. Het was niet dat ik helemaal niet zou kunnen drinken...

Daarom wil ik ook zondag pas beginnen ;)
pi_105217978
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik had dat net nog expliciet gevraagd... Hij zei dat ik dan nu misschien na een drankje al zou denken: phoe, maar ik moest het maar gewoon uitproberen. Het was niet dat ik helemaal niet zou kunnen drinken...

Daarom wil ik ook zondag pas beginnen ;)
Er staat niet voor niets een gele sticker op het doosje... ;) Uitproberen idd, maar bij mij komt drank echt veel harder aan. Na 2-3 glazen ben ik al teut.
pi_105218009
Phoe,
ben ik even blij dat alles voor mij betaald word.
School word betaald vanwege cluster 4,
ik woon nog bij mijn ouders,
en mocht het werken niet lukken kan ik altijd nog terugvallen op de Wajong.
Twiddel
pi_105218052
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Er staat niet voor niets een gele sticker op het doosje... ;) Uitproberen idd, maar bij mij komt drank echt veel harder aan. Na 2-3 glazen ben ik al teut.
Ik stond na 2 breezers al zingend door de straat te lopen :')
Maar dat was godzijdank op vakantie :')
Twiddel
pi_105218174
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet opgehaald, dus nog geen sticker gezien...Met zo'n sticker is autorijden toch ook geen goed idee trouwens. Dat is helemaal niet handig... :(

En ik hoop dat een goed glas rode wijn me ook niet zingend de straat op jaagt... :')
pi_105218229
Ik weet niet of je de eerste weken er ook kalmeringspillen bij slikt, maar als je die ook krijgt zou ik helemaal uitkijken met drank. :')
pi_105218378
Nee, verder niets. Lekker Jip & Janneke champagne met oud & nieuw.
pi_105219025
Nyota, ik slik ook Sertraline en had meteen last van een droge mond en de eerste 2 weken voelde ik me nog slechter. Maar daarna geen last meer van bijwerkingen gehad.

Ik stond na 1 glas alcohol ook op mijn kop, maar autorijden deed ik nog wel. Nu ik nog meer medicijnen heb doe ik het niet meer.

Na mijn verhuizing naar de andere afdeling toch helaas alweer een paar dagen een terugval. Heb weer last van nachtmerries, zelfmoordgedachten, veel piekeren, nergens zin in en weer veel last van stem in mijn hoofd :(

Zaterdag viert vriendlief zijn verjaardag en als ik me dan wat beter voel ga ik proberen een nachtje thuis slapen. Maar dan moet het dus wel beter dan nu gaan...
pi_105219388
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:53 schreef Sylvana het volgende:
Nyota, ik slik ook Sertraline en had meteen last van een droge mond en de eerste 2 weken voelde ik me nog slechter. Maar daarna geen last meer van bijwerkingen gehad.

Ik stond na 1 glas alcohol ook op mijn kop, maar autorijden deed ik nog wel.
Niet tegelijkertijd toch? :D

quote:
Na mijn verhuizing naar de andere afdeling toch helaas alweer een paar dagen een terugval. Heb weer last van nachtmerries, zelfmoordgedachten, veel piekeren, nergens zin in en weer veel last van stem in mijn hoofd :(

Zaterdag viert vriendlief zijn verjaardag en als ik me dan wat beter voel ga ik proberen een nachtje thuis slapen. Maar dan moet het dus wel beter dan nu gaan...
Ik hoop het voor je, kunnen jullie lekker samen zijn O+

Is het nu heel anders op die afdeling?
  maandag 5 december 2011 @ 19:17:30 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105219975
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:28 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet opgehaald, dus nog geen sticker gezien...Met zo'n sticker is autorijden toch ook geen goed idee trouwens. Dat is helemaal niet handig... :(

En ik hoop dat een goed glas rode wijn me ook niet zingend de straat op jaagt... :')
Ik kreeg het advies om niet te rijden zolang de bijwerkingen nog heel heftig zijn. Als je ze een paar weken slikt en je weet hoe je je er bij voelt en wanneer je je er zo bij voelt mocht ik dan weer rijden.
En met alcohol zou ik hetzelfde doen. de eerste 2 weekjes even niet, en daarna kan je het voorzichtig proberen. Dus ik zou zeggen: met oud en nieuw gewoon een glaasje champagne! Doe ik gezellig met je mee.

Ik ga trouwens niet aan de zoloft maar aan de paroxetine/seroxat. in het kader van de angststoornis :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou nee, het systeem keurt mensen af die wel kunnen werken maar voor wie het te duur is om ze de juiste begeleiding te geven. Het UWV heeft niet genoeg budget om iedereen die een afstand tot de arbeidsmarkt heeft op de juiste manier te helpen.
Ik heb dit inderdaad wel vaker gehoord en daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De mensen die de regeltjes bepalen zijn over het algemeen de mensen die wat hoger in de boom zitten, meestal dus mannen die genoeg verdienen, een vrouw hebben die voor het huishouden en het andere regelwerk zorgen, en die, omdat ze op dergelijke functies zitten, nog nooit iemand hebben gezien die echt psychisch niet ok is (om welke reden dan ook). Dus die ervaring waar zij uit spreken daar geloof ik totaal niet in.
Ik denk dat ik meer ervaring heb en meer kennis heb om dergelijke dingen te bepalen dan zij. (en niet omdat ik zo geweldig ben, maar gewoon omdat ik denk dat elke persoon die een normale baan heeft (gehad) en met 2 benen in het leven staat, meer weet dan dergelijke personen.)

Overigens ben ik er ook voorstander van om zoveel mogelijk te zoeken naar mogelijkheden voor mensen, ook mensen met beperkingen. Wat mij betreft ga ik dus over een tijdje gewoon weer lekker aan het werk :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105220824
Wat een heerlijke OP!

Hier heb ik weer eens even een paar stappen teveel gezet, en moet er nu dus even 1 terug! Vandaag labiel, moe en misselijk, ach ja... hoort erbij!

Mijn vrijwilligers werk gaat goed, ik ben gewild, en al 'geboekt' tot 5 januari, En ik vind het echt heel leuk om te doen! Ik krijg er ook nieuwe ideeen van, zo heb ik een handtastaart gemaakt voor mijn zus die er weer erg blij mee was!

Nu pakjesavond vieren, fijne avond allemaal! :*
S. 2014
J. 2016
pi_105221278
@Nyota Haha nee niet tegelijkertijd :D

En nee het is niet heel anders op die afdeling en volg ook gewoon het programma van oude afdeling. Maar punt was dat ik door slechte communicatie me onder druk gezet voelde, dacht dat het was omdat ze dachten dat het goed met me ging en ik andere afdeling en het programma daar wel aankon.

Maar er was gewoon druk op de voordeur omdat er mensen van gesloten naar open afdeling moesten. Is later allemaal wel uitgepraat, maar heeft bij mij een voor veel stress gezorgd.
pi_105231169
Iedereen een leuke pakjesavond gehad? Ik vier al jaren geen sinterklaas meer en ik mis het ook totaal niet. Heb er slechte herinneringen aan en ben maar wat blij dat we kunnen vooruit kijken naar de kerstdagen O+
Zo mijn bed opzoeken, want ik ben gebroken :O
pi_105240817
Dat ge-emmer van het kabinet...

Hoe zou men reageren als je met je gebroken been op de eerste hulp komt ...
"Ja sorry mevrouw er is een eigen bijdrage verplicht... als u dat niet kan betalen moet u nog maar even doorlopen met dat been, dat kan best... " 8)7

Maar ja psychisch ziek zijn is niet echt natuurlijk en veel mensen die opgenomen worden of psychische hulp zoeken zwemmen immers in het geld... :? Kan best die eigen bijdrage... :r
Als je kanker hebt dan ben je echt ziek, dat snapt iedereen, maar als het tussen je oren niet goed zit dan heb je gewoon pech :{w .

Ik wens het kabinet een zware depressie :W
Fake it till you make it...
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:59:12 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105244492
En daarna zelfmoord omdat ze de hulp niet kunnen betalen! Teringeikels!
pi_105244766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 07:48 schreef Nijna het volgende:
Dat ge-emmer van het kabinet...

Hoe zou men reageren als je met je gebroken been op de eerste hulp komt ...
"Ja sorry mevrouw er is een eigen bijdrage verplicht... als u dat niet kan betalen moet u nog maar even doorlopen met dat been, dat kan best... " 8)7

Maar ja psychisch ziek zijn is niet echt natuurlijk en veel mensen die opgenomen worden of psychische hulp zoeken zwemmen immers in het geld... :? Kan best die eigen bijdrage... :r
Als je kanker hebt dan ben je echt ziek, dat snapt iedereen, maar als het tussen je oren niet goed zit dan heb je gewoon pech :{w .

Ik wens het kabinet een zware depressie :W
Jaaa, veel mensen verdienen vaak al minder... :W

En die depressie zal komen voor het kabinet, let maar op >:)
pi_105248272
Ik zou ze idd wel willen zien ja, zwaar depressief. En dan zeggen; 'he, valt allemaal best wel mee, niet zeiken en hup, aan het werk'! Zeggen ze tegen ons ook..ik zou zo graag meer willen werken of iig een vast contract hebben, maar dat kan niet. Ik kan het gewoon niet aan, maar ik zou er een moord voor doen.
pi_105250264
Het beste medicijn volgens onze vriend Rutte is dan ook op bij de buurvrouw op de koffie gaan...

Net m'n ad's opgehaald: uiteraard niet het officiele Zoloft, maar Rabaxy sertraline gekregen. Nu ga ik er een paar dagen naar kijken en er dan maar mee beginnen.

Overigens voel ik me al een paar dagen eigenlijk best prima en denk dan ook: Moet ik er wel aan beginnen...
En dan bedenk ik me dat ik al een tijdje niet heel erg met mezelf bezig ben en alles weer een beetje weg duw. Ik kan niet wachten totdat ik weer wekelijks naar m'n psycholoog kan (dat was namelijk wat onregelmatig de afgelopen tijd)...
pi_105252100
Laatste tijd een grote chaos geweest. Wil nu alles stap voor stap op een rijtje zetten.

Heb in ieder geval een eigen huisje gekregen. Krijg binnen 3 weken de sleutel.
Vind het allemaal wel behoorlijk spannend. Voor het eerst alleen wonen enzo..
pi_105252524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:49 schreef Nyota het volgende:
Het beste medicijn volgens onze vriend Rutte is dan ook op bij de buurvrouw op de koffie gaan...

Net m'n ad's opgehaald: uiteraard niet het officiele Zoloft, maar Rabaxy sertraline gekregen. Nu ga ik er een paar dagen naar kijken en er dan maar mee beginnen.

Overigens voel ik me al een paar dagen eigenlijk best prima en denk dan ook: Moet ik er wel aan beginnen...
En dan bedenk ik me dat ik al een tijdje niet heel erg met mezelf bezig ben en alles weer een beetje weg duw. Ik kan niet wachten totdat ik weer wekelijks naar m'n psycholoog kan (dat was namelijk wat onregelmatig de afgelopen tijd)...
Rabaxy.... hmmz, die kreeg ik ook. Ipv ratiopharm, het origineel. Origineel wel beter trouwens. Ranbaxy werkt ook, maar heeft naar mijn idee meer bijwerkingen (en het smaakt viezer).
pi_105252584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Rabaxy.... hmmz, die kreeg ik ook. Ipv ratiopharm, het origineel. Origineel wel beter trouwens. Ranbaxy werkt ook, maar heeft naar mijn idee meer bijwerkingen (en het smaakt viezer).
Oh, meer bijwerkingen, net waar ik op zit te wachten... Wat was dat bij jou zoal?
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:48:08 #37
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105254994
@summer2bird: Ik las in Hoe voel je je nu? dat je een diagnose hebt gekregen.

Welke diagnose heb je gekregen?
pi_105255093
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:48 schreef Madame_Paon het volgende:
@summer2bird: Ik las in Hoe voel je je nu? dat je een diagnose hebt gekregen.

Welke diagnose heb je gekregen?
Autisme.
Twiddel
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:52:43 #39
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105255187
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Autisme.
Die diagnose had je toch al?
pi_105255237
Vandaag een gesprek gehad met de specialist in autisme, de afdelingsarts, een verpleegster en mijn moeder.

School zit er niet meer in dit jaar zei die specialist vandaag. Zeker geen eindexamen.
Voor mij kan tijdsdruk nu funest zijn.
Eerst moet ik naar een speciaal team die mij gaan uitleggen wat autisme is en mij gaan begeleiden hoe ik daarmee kan leven.

Aan ontslag van het ziekenhuis moet ik voorlopig maar niet denken,
ik heb enorme stemmingswisselingen. Zo ben ik extreem vrolijk en dan zo verdrietig.

Mijn moeder gaat een Wajong uitkering voor mij aanvragen.
Omdat ik voorlopig ook niet kan werken.

Misschien vrijwilligerswerk omdat daar het heel laagdrempelig is, en bij het verzorgingstehuis kennen ze me en ze zijn altijd zo blij met vrijwilligers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:52 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Die diagnose had je toch al?
Nog niet officieel ;)
Hij dacht toen aan autisme, de arts op de afdeling dacht het ook en de verpleegsters ook :P
Twiddel
pi_105257532
@summer2bird Ben je eigenlijk in een gewoon ziekenhuis opgenomen of in een psychiatrisch?
pi_105257597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:46 schreef Sylvana het volgende:
@summer2bird Ben je eigenlijk in een gewoon ziekenhuis opgenomen of in een psychiatrisch?
psychiatrisch.
Twiddel
pi_105284284
Ik zit hier verdomme voor mijn rust. Niet om agressief te worden van medeclienten. Het zal wel het slechte weer zijn. |:(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105285222
Ik heb vanochtend mn psychologisch diagnostisch onderzoek. Net 3 kwartier gesprek gehad en zo vragenlijsten invullen. En volgende week weer. Erg intensief dus, maar hopelijk komt er wat uit.
pi_105285308
Hoi.
Heb een hele zware nacht achter de rug.

Mijn moeder had met mij afgesproken dat ik vandaag om 12 uur opgehaald werd.
Smst ze me ineens om half 12 s'avonds (gisteren) dat het 15 uur word.
Ik schiet helemaal in de stress en raak in paniek en word verdrietig en al.
Dus ik mijn moeder bellen. Hoor ik op de achtergrond mijn vader geirriteerd zeggen dat hij me wel ophaalt.

Ik was helemaal overstuur en stuur mijn vader allemaal smsjes met sorry dat ik jullie dit aandoe enzo op.

Mijn vader stuurt terug van wtf heb je het over?
En ik maar doorsmsen dat het mijn schuld is.

Uiteindelijk heb ik tot half 2 in de huiskamer van de afdeling gezeten omdat ik die stomme nachtdienst niet kon vinden (die was van de afdeling af)

Ik was echt helemaal in paniek en heb echt lopen janken en hyperventileren.

Tot die verpleegster kwam en vroeg wat er aan de hand was.
Ik uitleggen.
Zij zei dat ik gewoon rustig moest worden omdat ik anders niet kon slapen. Kreeg een Oxazepam extra en werd naar bed gestuurd.

Heb op mijn kamer nog een half uur hysterisch liggen snikken en huilen en mijn moeder smste ik iets van slaap lekker mama.
En mijn moeder terugsmsen van wtf doe jij nog wakker?

Op een gegeven moment belde ze me op. Toen werd ik pas rustiger. Heb ook even mijn vader aan de lijn gehad en die zei ook dat er niks aan de hand was.

Had namelijk ook al ruzie met mijn zusje lopen maken eerder die dag.

Heb heel slecht geslapen s'nachts.
Ik werd wakker van de koppijn en misselijkheid en het paniek gevoel.

En ik zie er niet uit man, alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden :')

Zometeen een gesprek met de verpleegkundige hierover.
Heb gevraagt of ze aan de arts hier konden vragen of ik wat kon krijgen voor mijn stemmingswisselingen.

Ik schaam me nu echt voor gisteren, Jezus wat was ik in paniek. :@ :')
Twiddel
pi_105285609
Weet je summer, als ik je verhaal zo lees, kan ik denken: jeetje wat zit je nou moeilijk te doen over zoiets? Echter, feit blijft dat jij het daar wel moeilijk mee hebt om wat voor reden dan ook. Dan is heel de reden natuurlijk ook waarom je daar zit.
Schaam je dus vooral niet (maar dat is makkelijk gezegd hoor, ik weet het, ik herken het ook wel). Je doet er alles aan om je beter te gaan voelen en ook met zulke situaties om te gaan.

Je bent goed bezig.

Hoe lang mag je naar huis?
pi_105286442
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:07 schreef Nyota het volgende:
Weet je summer, als ik je verhaal zo lees, kan ik denken: jeetje wat zit je nou moeilijk te doen over zoiets? Echter, feit blijft dat jij het daar wel moeilijk mee hebt om wat voor reden dan ook. Dan is heel de reden natuurlijk ook waarom je daar zit.
Schaam je dus vooral niet (maar dat is makkelijk gezegd hoor, ik weet het, ik herken het ook wel). Je doet er alles aan om je beter te gaan voelen en ook met zulke situaties om te gaan.

Je bent goed bezig.

Hoe lang mag je naar huis?
Dank je :)
Ik mag straks om 12 uur naar huis tot morgenochten 10 uur :D

Heb net een gesprek gehad met de verpleegster.
We hebben wat duidelijke afspraken gemaakt en zij gaat mijn moeder bellen om uit te leggen wat er precies is gebeurt.

Fijne dag iedereen :)
Twiddel
  woensdag 7 december 2011 @ 12:03:29 #48
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105289287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:11 schreef seasushi het volgende:
Ik zit hier verdomme voor mijn rust. Niet om agressief te worden van medeclienten. Het zal wel het slechte weer zijn. |:(
Ben jij ineens opgenomen dan? hoe zit dat?
pi_105290163
l
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ben jij ineens opgenomen dan? hoe zit dat?
Lang niet leuk verhaal en niet geschikt voor alle FOK! ertjes. Pm je nog wel
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 7 december 2011 @ 12:46:56 #50
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105290813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:29 schreef seasushi het volgende:
l

[..]

Lang niet leuk verhaal en niet geschikt voor alle FOK! ertjes. Pm je nog wel
dat goed meis!
ik schrik er wel van en wil je in ieder geval veel sterkte wensen. en PB hoeft alleen als je het zelf wilt hoor :) dikke knuf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')