abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105112845
Moest vandaag terug naar mijn oude hulpverlener, niet omdat het slecht gaat, maar omdat ik wil gaan samenwonen met partner en psycholoog kan beter dan ik uitleggen welke 'vangnetten' ik nodig kan hebben. Moest vandaag weer een hele reeks aan vragen beantwoorden, voelde me zo opgelucht toen ik klaar was en kon gaan. En nu stormt het in mijn hoofd, wil ik janken en de hele boel kort en klein slaan. Bah.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:23:08 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105119945
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:32 schreef Danbo het volgende:
Mijn partner heeft de diagnose ernstige depressie en angststoornis gekregen. Had het er erg moeilijk mee: nu is het waarheid. Begrijp nu veel gedragingen wel en heb meer geduld gekregen. Maar het is zwaar omdat het veel energie en geduld vraagt en er weinig voor terug krijgt. Gelukkig start de behandeling binnenkort en hoop dat ik mijn oude liefje weer terug krijg.
Dit gevoel is wel iets om serieus samen aan te werken lijkt me. Ik weet niet of jij teveel verwacht of dat je partner te weinig geeft, maar ik kreeg echt een naar gevoel bij het lezen van deze zin (de vetgedrukte).
Ik hoop sowieso voor jullie allebei dat hij/zij zicht snel beter gaat voelen en dat jullie weer samen happy kunnen zijn. Het kan even duren voordat de behandeling aanslaat, dus het zal voor jou ook nog best even pittig worden. Sterkte, en voel je vrij om wat neer te zetten hier als je daar behoefte aan hebt. :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105122308
Hij liegt tegen me over heel belangrijke dingen, nu weet ik dat het zijn angststoornis is.
Hij is passief en heeft geen sociaal leven, nu weet ik dat het zijn depressie is.
Dit was hij niet toen we elkaar leerden kennen, hij was stoer, zeker van zichzelf en vaak bij vrienden.
Weet nu ook dat ik mijn eigen leven ernaast moet houden, wel leuke dingen doen en genieten van sociale contacten.
Hoop gewoon dat hij uiteindelijk weer gelukkig is, dan ben ik het ook.
pi_105126514
Sorry, sinds wanneer ga je van een angststoornis liegen?
pi_105126822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:08 schreef DeZoektocht het volgende:
Sorry, sinds wanneer ga je van een angststoornis liegen?
omdat hij zich waarschijnlijk schaamt voor de waarheid!
ik herken het wel van mijn partner, ook dat het veel energie kost en dat je er zo verdomd weinig voor terug krijgt, de gouden tip die ik daarvoor heb, neem af en toe afstand om zelf leuke dingen te doen! tijd voor jezelf anders ga je eraan kapot!
S. 2014
J. 2016
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 12:52:50 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105130111
Ik slik nu een week Wellbutrin en het is tot noch toe geen succes. De eerste helft van de week had ik ernstige paniekaanvallen, ik durfde het huis niet meer uit en het idee dat ik bijvoorbeeld met de trein moest gaan zorgde voor hartkloppingen en huilbuien. Qua paniek gaat het nu wel beter, ik ben gisteren zelfs de stad in geweest voor Sinterklaasinkopen. Maar ik voel me nu echt zwaar beroerd, lichamelijk. Ik ben vet duizelig, als ik zit of lig heb ik nergens last van maar zodra ik opsta dan voel ik een raar gevoel in mijn hoofd (soort van watten) en val ik zowat flauw :X Dat gevoel trekt weer naar mijn buik en zorgt dat ik misselijk word. Rare omschrijving misschien, kan het niet echt goed uitleggen. Wel ben ik het echt zat nu, ik ga zo denk ik de psych bellen om te bespreken wat te doen want nog een dag zo rot voelen trek ik even niet :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_105130538
Ik zit ook regelmatig met mezelf in de knoop de laatste tijd moet ik eerlijk zeggen. Ik ben jaren lang lui geweest alleen dingen gedaan die ik leuk vind nooit verantwoording genomen en dingen gedaan die zwaar/vervelend zijn ( leren ) zo was ik de laatste tijd in een isolement gekomen merk ik nu. Ik probeer er nu uit te komen maar ik merk dat ik wel enige ''angst'' in mijn lijf voel.

Toch veel over de dood gaan ze, laat ik het zo zeggen ik ben gewend om mezelf heel erg te analyseren en ik wil ook psychologie gaan doen ( denk ik ) dus ik weet veel over angsten en dat soort onderwerpen. Constant ben ik in mijn hoofd daarover naar me zelf aan het kijken en aan het analyseren, lijkt wel angst om los te laten. Soms denk ik na, maar dat is slecht denk ik? Andere doen dit niet, het is beter als ik mij richt op posititieve dingen ( Nieuws kijken, dingen leren, sociaal, sporten ) Dat doe ik maar ik richt me meer op mijn gedachten. Want ik heb regelmatig gedachten die me bang maken dat ik gek wordt en mezelf vermoord. Ik weet het het klinkt volledig gek, want dat is mijn grootste angst. Maar die gedachten volgens iedereen hebben heel veel mensen die gedachten, toch ik accepteer niet als ik dat denk. Daar kan ik 1 week een rot gevoel aan over houden terwijl andere zeggen ga door.

Daarom denk ik ook dat ik mezelf gek maak en dat ik uiteindelijk me het spoor der vernieling in breng. Want regelmatig ben ik zo gefrustreerd dat ik denk van het hoeft niet meer ik ga nu iets doen, maar echt plannen en dat soort dingen nee nooit. Het is heel vervelend die gedachten want het maakt me bang en het laat me denken dat ik gek ben. Als ik logisch kijk denk ik: Ik ben bang dus ik doe dat niet, iedereen denkt zo dus waar maak je je druk om? Ik geniet elke dag van dingen die ik doe alleen ben ik bang voor iets wat nooit zal gebeuren? Maar ik geloof toch heel erg in die angstige gedachten en wil dat loslaten ( vandaar analyseren: Want anders los je het niet op denk ik altijd )

Maar ik wil ophouden met het bezig zijn daarmee en het loslaten zonder dat ik bang ben dat er dan iets in de toekomst gaat gebeuren. Ik heb geen hulppersoon nodig hiervoor maar wil weten of iemand anders dit ook heeft ervaard?
pi_105133947
Hoi
Gaat niet zo goed hier.
Twiddel
pi_105134918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:10 schreef MarioBalotelli het volgende:
Ik zit ook regelmatig met mezelf in de knoop de laatste tijd moet ik eerlijk zeggen. Ik ben jaren lang lui geweest alleen dingen gedaan die ik leuk vind nooit verantwoording genomen en dingen gedaan die zwaar/vervelend zijn ( leren ) zo was ik de laatste tijd in een isolement gekomen merk ik nu. Ik probeer er nu uit te komen maar ik merk dat ik wel enige ''angst'' in mijn lijf voel.

Toch veel over de dood gaan ze, laat ik het zo zeggen ik ben gewend om mezelf heel erg te analyseren en ik wil ook psychologie gaan doen ( denk ik ) dus ik weet veel over angsten en dat soort onderwerpen. Constant ben ik in mijn hoofd daarover naar me zelf aan het kijken en aan het analyseren, lijkt wel angst om los te laten. Soms denk ik na, maar dat is slecht denk ik? Andere doen dit niet, het is beter als ik mij richt op posititieve dingen ( Nieuws kijken, dingen leren, sociaal, sporten ) Dat doe ik maar ik richt me meer op mijn gedachten. Want ik heb regelmatig gedachten die me bang maken dat ik gek wordt en mezelf vermoord. Ik weet het het klinkt volledig gek, want dat is mijn grootste angst. Maar die gedachten volgens iedereen hebben heel veel mensen die gedachten, toch ik accepteer niet als ik dat denk. Daar kan ik 1 week een rot gevoel aan over houden terwijl andere zeggen ga door.

Daarom denk ik ook dat ik mezelf gek maak en dat ik uiteindelijk me het spoor der vernieling in breng. Want regelmatig ben ik zo gefrustreerd dat ik denk van het hoeft niet meer ik ga nu iets doen, maar echt plannen en dat soort dingen nee nooit. Het is heel vervelend die gedachten want het maakt me bang en het laat me denken dat ik gek ben. Als ik logisch kijk denk ik: Ik ben bang dus ik doe dat niet, iedereen denkt zo dus waar maak je je druk om? Ik geniet elke dag van dingen die ik doe alleen ben ik bang voor iets wat nooit zal gebeuren? Maar ik geloof toch heel erg in die angstige gedachten en wil dat loslaten ( vandaar analyseren: Want anders los je het niet op denk ik altijd )

Maar ik wil ophouden met het bezig zijn daarmee en het loslaten zonder dat ik bang ben dat er dan iets in de toekomst gaat gebeuren. Ik heb geen hulppersoon nodig hiervoor maar wil weten of iemand anders dit ook heeft ervaard?
Ik weet niet precies of ik begrijp wat je bedoelt, maar te veel nadenken an sich is wel bekend... Maar denk je echt dat je hier zelf uit gaat komen, want het klinkt toch dat je jezelf steeds weer behoorlijk vaster in de knoop trekt. Al is het maar even om je een klein zetje te geven.
pi_105165283
quote:
Sterkte
pi_105167750
Sorry dat ik ineens kom binnenvallen hier maar dit is echt de allerergste dag ooit. Ik heb het gevoel dat ik nu echt alles kapot heb gemaakt en mensen laten mij een voor een vallen. Ik had gezegd dat ik ergens niet mee naartoe wilde door mijn stoornis en dat heeft mij mijn enige vriendschap gekost.
Mijn ouders doen er alleen maar een schepje bovenop en maken het alleen maar erger. Ik zit hier nou al 2 uur te huilen en te hyperventileren en ik weet echt niet wat ik moet doen!
pi_105172417
Kun je de crisisdienst niet bellen? Sterkte!

Hier gaat het ook al een aantal dagen niet goed ;(
  zondag 4 december 2011 @ 17:20:22 #263
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105172596
DolFijn94, inderdaad de crisisdienst bellen.

Sylvana, wat is er aan de hand?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105172753
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:10 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Sterkte
Dank je.
Gaat alweer beter.

Ik heb van die enorme stemmingswisselingen.
Zo ben ik ubervrolijk echt op het hysteryse af en dan ben ik ineens zo verdrietig en zo sip.

Dinsdag weer een gesprek met de arts.
Vannavond moet ik weer terug. En dan moet ik uitleggen dat ik weer met zelfmoordgedachtes zat..
Kijk er nu al tegenop.
Maar ja, het is voor het beste he.
Twiddel
  zondag 4 december 2011 @ 17:30:15 #265
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105172975
quote:
15s.gif Op zondag 4 december 2011 17:24 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dank je.
Gaat alweer beter.

Zo ben ik ubervrolijk echt op het hysteryse af en dan ben ik ineens zo verdrietig en zo sip.

Vannavond moet ik weer terug. En dan moet ik uitleggen dat ik weer met zelfmoordgedachtes zat..
Kijk er nu al tegenop.
Jouw berichten doen me echt veel meer denken aan McDD dan aan "normaal" autisme.
Misschien kun je vragen om een test?
pi_105173495
Crisisdienst is het toch maar niet geworden, ik weet niet dan voel ik me altijd zo dom, alsof ik van een mug een olifant maak. Ik heb mijn vriendin vandaag nog geprobeerd te bellen maar ze neemt niet meer op. Ik probeer het volgende week ergens weer. Ze denkt dat ik tegen haar lieg omdat ik bijvoorbeeld wel ga sporten maar niet mee ga naar de stad. Ik heb haar uitgelegd dat ik voor dat sporten heb betaald en dat dat, hoe raar het ook klinkt, het wel een soort van "verplicht" maakt om te gaan. Net zoals op het werk en op school. Als ik met haar mee was gegaan was er niks aan de hand geweest en nu voel ik me zo stom dat ik dat niet heb gedaan. Zoals ik eerder al beschreef heb ik op school 0.0% begrip en nu ben ik mijn enige vriendin ook nog eens kwijt voor mijn gevoel.

Ben al wel een stuk rustiger, ben alleen wel misselijk, heb hoofdpijn en mijn ogen branden enorm. Ik hoop echt dat ik dit nog goed kan maken, maar het probleem is dat er eigenlijk heel veel mensen zijn die een angststoornis niet begrijpen en niet begrijpen dat ik wel ga sporten maar niet mee ga naar de supermarkt. Ik snap het zelf ook niet altijd maar het heeft gewoon met die onrust te maken die ik dan voel. Nooit gedacht dat dit mij ook nog een vriendschap zou kosten.

Sorry voor deze ontzettende "zie mij zielig zijn" post (als ik dan toch negatief bezig ben) :(
pi_105188873
hoi..was een tijdje weg..ging stukken beter, maar nu voel ik me al een paar dagen redelijk rot. En de nieuwe onderwijsperiode is weer aangebroken en ik heb wel alles gehaald de 1e periode, maar ik heb nu geen motivatie meer, verveel me constant..zit kortom weer in een neerwaartse spiraal zonder echt aanleiding ertoe :'( Ben somber, droog, serieus en doe dingen om ze te doen, maar zonder echte motivatie die ik een paar weekjes geleden wel had :{
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 23:01:34 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105190692
quote:

[..]

Dank je.
Gaat alweer beter.

Kijk er nu al tegenop.
Wat was je diagnose? Dit klinkt behoorlijk bipolair die stemmingswisselingen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 23:03:30 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105190818
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:42 schreef DolFijn94 het volgende:
Crisisdienst is het toch maar niet geworden, ik weet niet dan voel ik me altijd zo dom, alsof ik van een mug een olifant maak. Ik heb mijn vriendin vandaag nog geprobeerd te bellen maar ze neemt niet meer op. Ik probeer het volgende week ergens weer. Ze denkt dat ik tegen haar lieg omdat ik bijvoorbeeld wel ga sporten maar niet mee ga naar de stad. Ik heb haar uitgelegd dat ik voor dat sporten heb betaald en dat dat, hoe raar het ook klinkt, het wel een soort van "verplicht" maakt om te gaan. Net zoals op het werk en op school. Als ik met haar mee was gegaan was er niks aan de hand geweest en nu voel ik me zo stom dat ik dat niet heb gedaan. Zoals ik eerder al beschreef heb ik op school 0.0% begrip en nu ben ik mijn enige vriendin ook nog eens kwijt voor mijn gevoel.

Ben al wel een stuk rustiger, ben alleen wel misselijk, heb hoofdpijn en mijn ogen branden enorm. Ik hoop echt dat ik dit nog goed kan maken, maar het probleem is dat er eigenlijk heel veel mensen zijn die een angststoornis niet begrijpen en niet begrijpen dat ik wel ga sporten maar niet mee ga naar de supermarkt. Ik snap het zelf ook niet altijd maar het heeft gewoon met die onrust te maken die ik dan voel. Nooit gedacht dat dit mij ook nog een vriendschap zou kosten.

Sorry voor deze ontzettende "zie mij zielig zijn" post (als ik dan toch negatief bezig ben) :(
Heb je ook hulp? Het klinkt alsof je ontzettend met jezelf in de knoop zit en weinig steun krijgt van je omgeving. Heb je therapie gehad? Misschien dat dat je kan helpen. En als het echt een goede vriendin is dan zal ze je heus wel begrijpen, misschien moet je het even een paar dagen rust gunnen. En dan duidelijk uitleggen waar je precies last van hebt. Als ze dat niet kan begrijpen is ze ook niet echt een goede vriendin denk ik :)
  zondag 4 december 2011 @ 23:04:30 #270
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105190883
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:31 schreef cafpow het volgende:
hoi..was een tijdje weg..ging stukken beter, maar nu voel ik me al een paar dagen redelijk rot. En de nieuwe onderwijsperiode is weer aangebroken en ik heb wel alles gehaald de 1e periode, maar ik heb nu geen motivatie meer, verveel me constant..zit kortom weer in een neerwaartse spiraal zonder echt aanleiding ertoe :'( Ben somber, droog, serieus en doe dingen om ze te doen, maar zonder echte motivatie die ik een paar weekjes geleden wel had :{
Herkenbaar ... helaas.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat kan ook horen bij bijvoorbeld de borderline persoonlijkheidsstoornis of McDD, wat ik dus heb.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 23:04:59 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105190918
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:31 schreef cafpow het volgende:
Hmm dat is wel balen -O- Zijn er andere dingen waar je wel plezier in hebt, een hobby of sport? Die neerwaartse spiraal moet je uit zien te komen maar ik snap zelf ook hoe moeilijk dat is, ik zit er zelf ook een beetje in op het moment. Heb je mensen in je omgeving waarmee je erover kan praten? Dat helpt mij altijd wel goed. Net als een planning maken en je daaraan houden, dan voel je je ook een stuk beter :)
pi_105190999
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Autisme.

Nu gaat het echt heel slecht.
Ik ben zo enorm verdrietig en alleen.

Ik kan niet slapen, ik ben bang dat ik dan weer de hele nacht lig te huilen.

Ik zou eigenlijk met de nachtdienst moeten praten nu, maar ik durf niet.

Ik heb altijd een enorm probleem met mensen aanspreken om hulp. Ik wacht wel totdat hij gaat controleren of iedereen al op zijn kamer ligt.

Iemand tips hoe ik de verpleging kan aanspreken?
Twiddel
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 23:06:24 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105191020
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 23:04 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Herkenbaar ... helaas.

[..]

Dat kan ook horen bij bijvoorbeld de borderline persoonlijkheidsstoornis of McDD, wat ik dus heb.
Ah ok, met McDD ben ik niet bekend. Borderline is ook een mogelijkheid inderdaad, of 'gewoon' een depressieve stoornis waar ik last van heb. Kan van alles zijn dus eigenlijk ;)
pi_105191080
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 23:04 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Herkenbaar ... helaas.

[..]

Ja dat kan.
OverMorgen krijg ik de definitieve diagnose te horen.
Twiddel
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 23:07:58 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105191092
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 23:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Autisme.

Ik heb altijd een enorm probleem met mensen aanspreken om hulp. Ik wacht wel totdat hij gaat controleren of iedereen al op zijn kamer ligt.

Je bent opgenomen begrijp ik? Juist om hulp vragen, daar zijn ze juist voor! Dus spreek de nachtdienst aan. Tips heb ik niet want ik weet niet precies hoe het werkt waar je zit. Maar er zit waarschijnlijk ergens wel iemand van de nachtdienst die je aan kan spreken? En echt trek aan de bel hoor, als je je zo rot voelt is ook niet goed toch?! Sterkte :*

Edit: misschien kan je iets kalmerends krijgen voor de nacht? Het is ook niet fijn om met zo'n gevoel te gaan slapen. Temazepam werkt bij mij goed.
pi_105191210
laa
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 23:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Autisme.

laat het nou hun werk zijn. Blijven ze wakker van. Hulp vragen is stap(je) een van het genezingsproces.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105191347
Ok. Ik ga eens met die man praten.

Net met mijn moeder gesms't en die zei, als je nu niet gaat vragen dan bel ik ze op :D
Twiddel
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 23:12:44 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105191396
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 23:11 schreef summer2bird het volgende:

Net met mijn moeder gesms't en die zei, als je nu niet gaat vragen dan bel ik ze op :D
Goed zo! Daar zijn ze inderdaad voor dus daar moet je gewoon lekker gebruik van maken ;) Ik ga nu slapen maar laat je nog even weten hoe het gegaan is? :*
pi_105191707
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 23:11 schreef summer2bird het volgende:

gaan we samen. wellicht niet op dezelfde afdeling, maar ook ik vind dat ik nog een babbel, en mijn nachtdope te goed heb.
pi_105192305
@ Majo, ik kan niet echt bij veel mensen terecht, daarom gebruikte ik toen het slecht ging dit forum veel. Ik zit in een bijzondere gezins en familiesituatie, en heb ook geen vrienden ed.
Het lastige is juist dat ik mijn motivatie nu steeds verder zakt, ik slaap al 2 dagen niet echt goed.
Ik heb nog hulp bij een psycholoog, en mag daar van de week weer heen. Maar verder ga ik wel door hoor, alleen die somberheid is het zwaarste..als ik daarvan af kom, stijgt de motivatie wel weer.

Maar goed, weer even uitzitten deze "roes" en hopen dat het snel voorbij is. :)
pi_105193265
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Goed zo! Daar zijn ze inderdaad voor dus daar moet je gewoon lekker gebruik van maken ;) Ik ga nu slapen maar laat je nog even weten hoe het gegaan is? :*
Slaap lekker :*

De nachtdienst heeft even met mij gepraat en me een extra oxazepam gegeven.
Hij zei dat dat even moet inwerken en ik even afleiding moet zoeken door een boek ofzo te lezen.

Dus ik ga lezen en dan slapen.

Trusten :W :O
Twiddel
pi_105193311
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:18 schreef seasushi het volgende:

[..]

gaan we samen. wellicht niet op dezelfde afdeling, maar ook ik vind dat ik nog een babbel, en mijn nachtdope te goed heb.
Jij bent ook opgenomen?
Waar? :D
Twiddel
pi_105194078
quote:

[..]

Dank je.
Gaat alweer beter.

Kijk er nu al tegenop.
Herkenbaar, die stemmingswisselingen. Heb ze op dit moment ook behoorlijk. Paniekaanvallen en extreme waakzaamheid spelen ook op..vriend en ik hoorden een vliegtuig nogal laag over vliegen en BAM, ik dacht minimaal dat het huis opgeblazen zou worden. Zit hier ook extreem waakzaam achter de pc en als 't aan mij ligt blijf ik de hele nacht wakker. Zo maar proberen te gaan slapen, ik slik seroquel 25 mg voor de nacht en dat werkt allang niet meer. Volgend jaar naar psychiater en er maar eens over praten. Ik slaap echt waardeloos.
Sterkte voor vannacht!
pi_105194172
quoten en DM werkt niet daarom maar even PM gestuurd
pi_105194326
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Herkenbaar, die stemmingswisselingen. Heb ze op dit moment ook behoorlijk. Paniekaanvallen en extreme waakzaamheid spelen ook op..vriend en ik hoorden een vliegtuig nogal laag over vliegen en BAM, ik dacht minimaal dat het huis opgeblazen zou worden. Zit hier ook extreem waakzaam achter de pc en als 't aan mij ligt blijf ik de hele nacht wakker. Zo maar proberen te gaan slapen, ik slik seroquel 25 mg voor de nacht en dat werkt allang niet meer. Volgend jaar naar psychiater en er maar eens over praten. Ik slaap echt waardeloos.
Sterkte voor vannacht!
financieel gezien kun je beter nog dit jaar kijken of je terecht kunt.... :{
pi_105194819
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:10 schreef seasushi het volgende:

[..]

financieel gezien kun je beter nog dit jaar kijken of je terecht kunt.... :{
Heb ik al geprobeerd, maar dat kan helaas niet meer :N Maar het was toch nog niet helemaal zeker of al die plannen wel doorgingen dacht ik? Het is wel vermeld dat het eraan zou kunnen komen maar nog niet dat het zeker is. Dacht ik.
pi_105194882
Ik heb vandaag de brief gehad. bovenop eigen risico nog eens 200 euro en bij opname 145 euro per maand erbij...
pi_105198846
Ben ik ff blij dat ik niet opgenomen zit in een psychiatrische instelling..maar kan me voorstellen dat dat voor veel mensen bijna niet meer op te hoesten is. Hoorde al dat er een aantal mensen stopten met de gesprekken omdat ze het niet meer kunnen betalen. Gelukkig kan ik dat wel, thank God!
  maandag 5 december 2011 @ 11:40:26 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105202592
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:07 schreef sweetdancegirl het volgende:
Ben ik ff blij dat ik niet opgenomen zit in een psychiatrische instelling..maar kan me voorstellen dat dat voor veel mensen bijna niet meer op te hoesten is. Hoorde al dat er een aantal mensen stopten met de gesprekken omdat ze het niet meer kunnen betalen. Gelukkig kan ik dat wel, thank God!
Ik vind dat echt zo schandalig! Moet je dan maar ongelukkig blijven omdat je de zorg niet meer kan betalen, met dank aan de heer Rutte en zijn vrienden? Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen doen! GRRRR!

Ik heb net mn psych gesproken, ipv zoloft krijg ik paroxetine (=seroxat). Ze wilde dat ik vandaag zou beginnen, maar ik wil zaterdag nog sinterklaas kunnen vieren dus ik begin zondag ;)

Ik heb alleen een hekel aan paroxetine, omdat ik een vriendje heb gehad die die slikte en die werd er niet bepaald beter van. Hij was echt een zombie :( en baggervet :( Maar ja, ff afwachten maar, misschien valt het bij mij mee. Ik ben hopelijk ook niet zo onverstandig om voor het avondeten een zak chips leeg te vreten.
maar deze zijn schijnbaar ook geregistreerd voor gegeneraliseerde angststoornis en aangezien mijn psych vindt dat ik dat heb vond ze dat wel een goed plan om me die te geven. zucht....
zondag dus beginnen...spannend.
pi_105202663
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vind dat echt zo schandalig! Moet je dan maar ongelukkig blijven omdat je de zorg niet meer kan betalen, met dank aan de heer Rutte en zijn vrienden? Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen doen! GRRRR!
Stigmatisering... veel mensen denken dat je het zelf veroorzaakt oid. :r
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 5 december 2011 @ 11:54:22 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105202936
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Stigmatisering... veel mensen denken dat je het zelf veroorzaakt oid. :r
echt? Nou ja zeg!
op fok mag je schelden he? (ik zit op een ander forum waar dat niet mag....)

wat een godvergeten klootzakken!!!! Ik hoop dat die klote Rutte zelf een keer een fikse depressie krijgt, of een psychose of weet ik het wat. blijkbaar hebben ze allemaal alleen maar een antisociale persoonlijkheidsstoornis ofzo. :'(

Korten ze trouwens de mensen met fysieke ziektes ook zo? Want dat zou ik dan net zo asociaal vinden.

lullen!
pi_105203237
Nope, fysieke ziektes worden niet echt gekort. Langstudeerders wel. ;)

Helaas... ik heb er ook niet omgevraagd, mijn problemen zijn vooral veroorzaakt door anderen en dan mag ik nog eens een driedubbele rekening betalen. Letterlijk en figuurlijk. :r

Oh, en antidepressiva worden ook niet altijd meer vergoed. :{
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105203311
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik heb net mn psych gesproken, ipv zoloft krijg ik paroxetine (=seroxat). Ze wilde dat ik vandaag zou beginnen, maar ik wil zaterdag nog sinterklaas kunnen vieren dus ik begin zondag ;)

Ik heb alleen een hekel aan paroxetine, omdat ik een vriendje heb gehad die die slikte en die werd er niet bepaald beter van. Hij was echt een zombie :( en baggervet :( Maar ja, ff afwachten maar, misschien valt het bij mij mee. Ik ben hopelijk ook niet zo onverstandig om voor het avondeten een zak chips leeg te vreten.
maar deze zijn schijnbaar ook geregistreerd voor gegeneraliseerde angststoornis en aangezien mijn psych vindt dat ik dat heb vond ze dat wel een goed plan om me die te geven. zucht....
zondag dus beginnen...spannend.
Ik heb ook paroxetine, en ik heb afgezien van de bijwerkingen de 1e weken, eigenlijk geen last van vraatzucht of zombieheid! Ik voel mij er wel goed bij, dus ik wil eigenlijk zeggen dat het bij iedereen anders kan werken :)
S. 2014
J. 2016
  maandag 5 december 2011 @ 12:08:08 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105203425
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:03 schreef Ewelina het volgende:
Nope, fysieke ziektes worden niet echt gekort. Langstudeerders wel. ;)

Helaas... ik heb er ook niet omgevraagd, mijn problemen zijn vooral veroorzaakt door anderen en dan mag ik nog eens een driedubbele rekening betalen. Letterlijk en figuurlijk. :r

Oh, en antidepressiva worden ook niet altijd meer vergoed. :{
Mja, langstudeerders dat ligt genuanceerd vind ik. Ik heb ook heeel lang gestudeerd, achteraf waarschijnlijk mede dankzij adhd ;) en heb sowieso een half jaar ofzo gemist omdat ik een ruim jaar heel erg depressief ben geweest. Maar in sommige gevallen is het goed om strenger te zijn.
Al had bij mij wat meer begeleiding goed geweest. Als ik op mn 20e uitgebreid was gaan uitzoeken waarom ik me altijd zo voelde als ik voelde en waarom ik niet vooruit te branden was, dan had ik misschien eerder goede hulp gehad. Ik weet het niet. Ik vermoedde wel dat ik een concentratiestoornis had (wist nog niks over adhd toen), maar soms lukte het wel dus ik dacht dat ik dan vast niks had want ik kón het wel, als ik maar wilde (zo ben ik opgevoed en zo ben ik dus ook mezelf blijven behandelen ;) )

hoezo zijn jouw problemen veroorzaakt door andere ewelina?

in welke gevallen worden AD's niet meer vergoed?
  maandag 5 december 2011 @ 12:08:43 #295
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105203453
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb ook paroxetine, en ik heb afgezien van de bijwerkingen de 1e weken, eigenlijk geen last van vraatzucht of zombieheid! Ik voel mij er wel goed bij, dus ik wil eigenlijk zeggen dat het bij iedereen anders kan werken :)
Hey! thanks voor dit berichtje, dat stelt me wel een beetje gerust.
pi_105203689
Ja Rutten en z'n maten... Echt ongelooflijk vind ik t nog steeds. Kan me heel goed voorstellen dat mensen zulke bedragen niet kunnen opbrengen :(

Ga straks verder lezen als ik achter n pc zit (en dus niet op m'n telefoon hoef te klooien). Vanmiddag eerste afspraak met de psychiater. Het slapen gaat sinds n tijdje weer beter, en slecht slapen was nu juist de reden dat m'n therapeute me had doorverwezen...
Nou ja, vind t toch maar weer spannend en hopelijk hagelt t niet zoals toen ik net buiten was :(
pi_105215298
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heb je ook hulp? Het klinkt alsof je ontzettend met jezelf in de knoop zit en weinig steun krijgt van je omgeving. Heb je therapie gehad? Misschien dat dat je kan helpen. En als het echt een goede vriendin is dan zal ze je heus wel begrijpen, misschien moet je het even een paar dagen rust gunnen. En dan duidelijk uitleggen waar je precies last van hebt. Als ze dat niet kan begrijpen is ze ook niet echt een goede vriendin denk ik :)
Bedankt voor het meedenken :)
Ik heb al wel een tijdje therapie en ik heb vaak wat last van stemmingswisselingen eigenlijk.
Dat ik geen steun krijg uit mijn omgeving was gister wel waar maar over het algemeen is mijn familie erg begripvol en gunnen ze mij de tijd om "beter" te worden en ze geven me ook goed advies en ze pushen me ook zeker niet. Alleen op zo'n moment als gister belast ik ze dan gewoon met net wat teveel stress waardoor ze zo reageren, dat hebben ze uitgelegd en daar hebben ze ook hun excuses voor aangeboden.

Ik had inderdaad al besloten om die vriendin even met rust te laten en dan vrijdag ofzo te bellen. En anders is het inderdaad geen goede vriendin. Gister kwam alleen alles bij elkaar en ik ga het dan groter maken dan het is en oude koeien uit de sloot halen waardoor er een grote explosie volgt. Ik heb haar wel uitgelegd wat het is alleen zoals ik al eerder schreef kan ze niet begrijpen dat ik wel een hele dag naar school ga en niet naar de stad en als ik dan zeg dat het een valkuil van mij is en ik dat gewoon stap voor stap moet leren dan snapt ze niet dat ik het niet gewoon probeer. Dus er zitten bij de meeste mensen gewoon vraagtekens die ik moeilijk uit kan leggen omdat het een gevoel is, het zit in mijn hoofd en hun kunnen dat niet zo goed begrijpen.

Ik laat nog wel weten hoe het ging als ik haar gebeld heb en nogmaals bedankt voor het meedenken ;)
  maandag 5 december 2011 @ 17:17:56 #298
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105215495
Wat verschrikkelijk achterlijk dat zo veel dingen niet meer vergoed worden.
Maar wel belachelijke salarissen en bonissen voor mensen in topfuncties. :r

Snappen ze dan niet dat sommige mensen alleen nog kunnen functioneren door medicatie en therapie? Dan heb je straks nog meer mensen met een uitkering, omdat ze de hulp niet meer kunnen betalen.
En meer zelfmoorden ...

Goed bezig, kutkabinet. :r
pi_105216378
quote:
18s.gif Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat verschrikkelijk achterlijk dat zo veel dingen niet meer vergoed worden.
Maar wel belachelijke salarissen en bonissen voor mensen in topfuncties. :r

Snappen ze dan niet dat sommige mensen alleen nog kunnen functioneren door medicatie en therapie? Dan heb je straks nog meer mensen met een uitkering, omdat ze de hulp niet meer kunnen betalen.
En meer zelfmoorden ...

Goed bezig, kutkabinet. :r
You read my mind, als het kabinet valt hang ik de vlag uit..
pi_105216461
En dan het communisme! *O*
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')