Dit gevoel is wel iets om serieus samen aan te werken lijkt me. Ik weet niet of jij teveel verwacht of dat je partner te weinig geeft, maar ik kreeg echt een naar gevoel bij het lezen van deze zin (de vetgedrukte).quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:32 schreef Danbo het volgende:
Mijn partner heeft de diagnose ernstige depressie en angststoornis gekregen. Had het er erg moeilijk mee: nu is het waarheid. Begrijp nu veel gedragingen wel en heb meer geduld gekregen. Maar het is zwaar omdat het veel energie en geduld vraagt en er weinig voor terug krijgt. Gelukkig start de behandeling binnenkort en hoop dat ik mijn oude liefje weer terug krijg.
omdat hij zich waarschijnlijk schaamt voor de waarheid!quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:08 schreef DeZoektocht het volgende:
Sorry, sinds wanneer ga je van een angststoornis liegen?
Ik weet niet precies of ik begrijp wat je bedoelt, maar te veel nadenken an sich is wel bekend... Maar denk je echt dat je hier zelf uit gaat komen, want het klinkt toch dat je jezelf steeds weer behoorlijk vaster in de knoop trekt. Al is het maar even om je een klein zetje te geven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:10 schreef MarioBalotelli het volgende:
Ik zit ook regelmatig met mezelf in de knoop de laatste tijd moet ik eerlijk zeggen. Ik ben jaren lang lui geweest alleen dingen gedaan die ik leuk vind nooit verantwoording genomen en dingen gedaan die zwaar/vervelend zijn ( leren ) zo was ik de laatste tijd in een isolement gekomen merk ik nu. Ik probeer er nu uit te komen maar ik merk dat ik wel enige ''angst'' in mijn lijf voel.
Toch veel over de dood gaan ze, laat ik het zo zeggen ik ben gewend om mezelf heel erg te analyseren en ik wil ook psychologie gaan doen ( denk ik ) dus ik weet veel over angsten en dat soort onderwerpen. Constant ben ik in mijn hoofd daarover naar me zelf aan het kijken en aan het analyseren, lijkt wel angst om los te laten. Soms denk ik na, maar dat is slecht denk ik? Andere doen dit niet, het is beter als ik mij richt op posititieve dingen ( Nieuws kijken, dingen leren, sociaal, sporten ) Dat doe ik maar ik richt me meer op mijn gedachten. Want ik heb regelmatig gedachten die me bang maken dat ik gek wordt en mezelf vermoord. Ik weet het het klinkt volledig gek, want dat is mijn grootste angst. Maar die gedachten volgens iedereen hebben heel veel mensen die gedachten, toch ik accepteer niet als ik dat denk. Daar kan ik 1 week een rot gevoel aan over houden terwijl andere zeggen ga door.
Daarom denk ik ook dat ik mezelf gek maak en dat ik uiteindelijk me het spoor der vernieling in breng. Want regelmatig ben ik zo gefrustreerd dat ik denk van het hoeft niet meer ik ga nu iets doen, maar echt plannen en dat soort dingen nee nooit. Het is heel vervelend die gedachten want het maakt me bang en het laat me denken dat ik gek ben. Als ik logisch kijk denk ik: Ik ben bang dus ik doe dat niet, iedereen denkt zo dus waar maak je je druk om? Ik geniet elke dag van dingen die ik doe alleen ben ik bang voor iets wat nooit zal gebeuren? Maar ik geloof toch heel erg in die angstige gedachten en wil dat loslaten ( vandaar analyseren: Want anders los je het niet op denk ik altijd )
Maar ik wil ophouden met het bezig zijn daarmee en het loslaten zonder dat ik bang ben dat er dan iets in de toekomst gaat gebeuren. Ik heb geen hulppersoon nodig hiervoor maar wil weten of iemand anders dit ook heeft ervaard?
Sterktequote:
Dank je.quote:
Jouw berichten doen me echt veel meer denken aan McDD dan aan "normaal" autisme.quote:Op zondag 4 december 2011 17:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dank je.
Gaat alweer beter.
Ik heb van die enorme stemmingswisselingen.
Zo ben ik ubervrolijk echt op het hysteryse af en dan ben ik ineens zo verdrietig en zo sip.
Dinsdag weer een gesprek met de arts.
Vannavond moet ik weer terug. En dan moet ik uitleggen dat ik weer met zelfmoordgedachtes zat..
Kijk er nu al tegenop.
Maar ja, het is voor het beste he.
Wat was je diagnose? Dit klinkt behoorlijk bipolair die stemmingswisselingen!quote:Op zondag 4 december 2011 17:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dank je.
Gaat alweer beter.
Zo ben ik ubervrolijk echt op het hysteryse af en dan ben ik ineens zo verdrietig en zo sip.
Vannavond moet ik weer terug. En dan moet ik uitleggen dat ik weer met zelfmoordgedachtes zat..
Kijk er nu al tegenop.
Heb je ook hulp? Het klinkt alsof je ontzettend met jezelf in de knoop zit en weinig steun krijgt van je omgeving. Heb je therapie gehad? Misschien dat dat je kan helpen. En als het echt een goede vriendin is dan zal ze je heus wel begrijpen, misschien moet je het even een paar dagen rust gunnen. En dan duidelijk uitleggen waar je precies last van hebt. Als ze dat niet kan begrijpen is ze ook niet echt een goede vriendin denk ikquote:Op zondag 4 december 2011 17:42 schreef DolFijn94 het volgende:
Crisisdienst is het toch maar niet geworden, ik weet niet dan voel ik me altijd zo dom, alsof ik van een mug een olifant maak. Ik heb mijn vriendin vandaag nog geprobeerd te bellen maar ze neemt niet meer op. Ik probeer het volgende week ergens weer. Ze denkt dat ik tegen haar lieg omdat ik bijvoorbeeld wel ga sporten maar niet mee ga naar de stad. Ik heb haar uitgelegd dat ik voor dat sporten heb betaald en dat dat, hoe raar het ook klinkt, het wel een soort van "verplicht" maakt om te gaan. Net zoals op het werk en op school. Als ik met haar mee was gegaan was er niks aan de hand geweest en nu voel ik me zo stom dat ik dat niet heb gedaan. Zoals ik eerder al beschreef heb ik op school 0.0% begrip en nu ben ik mijn enige vriendin ook nog eens kwijt voor mijn gevoel.
Ben al wel een stuk rustiger, ben alleen wel misselijk, heb hoofdpijn en mijn ogen branden enorm. Ik hoop echt dat ik dit nog goed kan maken, maar het probleem is dat er eigenlijk heel veel mensen zijn die een angststoornis niet begrijpen en niet begrijpen dat ik wel ga sporten maar niet mee ga naar de supermarkt. Ik snap het zelf ook niet altijd maar het heeft gewoon met die onrust te maken die ik dan voel. Nooit gedacht dat dit mij ook nog een vriendschap zou kosten.
Sorry voor deze ontzettende "zie mij zielig zijn" post (als ik dan toch negatief bezig ben)
Herkenbaar ... helaas.quote:Op zondag 4 december 2011 22:31 schreef cafpow het volgende:
hoi..was een tijdje weg..ging stukken beter, maar nu voel ik me al een paar dagen redelijk rot. En de nieuwe onderwijsperiode is weer aangebroken en ik heb wel alles gehaald de 1e periode, maar ik heb nu geen motivatie meer, verveel me constant..zit kortom weer in een neerwaartse spiraal zonder echt aanleiding ertoeBen somber, droog, serieus en doe dingen om ze te doen, maar zonder echte motivatie die ik een paar weekjes geleden wel had
Dat kan ook horen bij bijvoorbeld de borderline persoonlijkheidsstoornis of McDD, wat ik dus heb.quote:Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat was je diagnose? Dit klinkt behoorlijk bipolair die stemmingswisselingen!
Hmm dat is wel balenquote:Op zondag 4 december 2011 22:31 schreef cafpow het volgende:
hoi..was een tijdje weg..ging stukken beter, maar nu voel ik me al een paar dagen redelijk rot. En de nieuwe onderwijsperiode is weer aangebroken en ik heb wel alles gehaald de 1e periode, maar ik heb nu geen motivatie meer, verveel me constant..zit kortom weer in een neerwaartse spiraal zonder echt aanleiding ertoeBen somber, droog, serieus en doe dingen om ze te doen, maar zonder echte motivatie die ik een paar weekjes geleden wel had
Autisme.quote:Op zondag 4 december 2011 23:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat was je diagnose? Dit klinkt behoorlijk bipolair die stemmingswisselingen!
Ah ok, met McDD ben ik niet bekend. Borderline is ook een mogelijkheid inderdaad, of 'gewoon' een depressieve stoornis waar ik last van heb. Kan van alles zijn dus eigenlijkquote:Op zondag 4 december 2011 23:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Herkenbaar ... helaas.
[..]
Dat kan ook horen bij bijvoorbeld de borderline persoonlijkheidsstoornis of McDD, wat ik dus heb.
Ja dat kan.quote:Op zondag 4 december 2011 23:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Herkenbaar ... helaas.
[..]
Dat kan ook horen bij bijvoorbeld de borderline persoonlijkheidsstoornis of McDD, wat ik dus heb.
Je bent opgenomen begrijp ik? Juist om hulp vragen, daar zijn ze juist voor! Dus spreek de nachtdienst aan. Tips heb ik niet want ik weet niet precies hoe het werkt waar je zit. Maar er zit waarschijnlijk ergens wel iemand van de nachtdienst die je aan kan spreken? En echt trek aan de bel hoor, als je je zo rot voelt is ook niet goed toch?! Sterktequote:Op zondag 4 december 2011 23:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Autisme.
Nu gaat het echt heel slecht.
Ik ben zo enorm verdrietig en alleen.
Ik kan niet slapen, ik ben bang dat ik dan weer de hele nacht lig te huilen.
Ik zou eigenlijk met de nachtdienst moeten praten nu, maar ik durf niet.
Ik heb altijd een enorm probleem met mensen aanspreken om hulp. Ik wacht wel totdat hij gaat controleren of iedereen al op zijn kamer ligt.
Iemand tips hoe ik de verpleging kan aanspreken?
laat het nou hun werk zijn. Blijven ze wakker van. Hulp vragen is stap(je) een van het genezingsproces.quote:Op zondag 4 december 2011 23:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Autisme.
Nu gaat het echt heel slecht.
Ik ben zo enorm verdrietig en alleen.
Ik kan niet slapen, ik ben bang dat ik dan weer de hele nacht lig te huilen.
Ik zou eigenlijk met de nachtdienst moeten praten nu, maar ik durf niet.
Ik heb altijd een enorm probleem met mensen aanspreken om hulp. Ik wacht wel totdat hij gaat controleren of iedereen al op zijn kamer ligt.
Iemand tips hoe ik de verpleging kan aanspreken?
Goed zo! Daar zijn ze inderdaad voor dus daar moet je gewoon lekker gebruik van makenquote:Op zondag 4 december 2011 23:11 schreef summer2bird het volgende:
Ok. Ik ga eens met die man praten.
Net met mijn moeder gesms't en die zei, als je nu niet gaat vragen dan bel ik ze op
gaan we samen. wellicht niet op dezelfde afdeling, maar ook ik vind dat ik nog een babbel, en mijn nachtdope te goed heb.quote:Op zondag 4 december 2011 23:11 schreef summer2bird het volgende:
Ok. Ik ga eens met die man praten.
Net met mijn moeder gesms't en die zei, als je nu niet gaat vragen dan bel ik ze op
Slaap lekkerquote:Op zondag 4 december 2011 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goed zo! Daar zijn ze inderdaad voor dus daar moet je gewoon lekker gebruik van makenIk ga nu slapen maar laat je nog even weten hoe het gegaan is?
Jij bent ook opgenomen?quote:Op zondag 4 december 2011 23:18 schreef seasushi het volgende:
[..]
gaan we samen. wellicht niet op dezelfde afdeling, maar ook ik vind dat ik nog een babbel, en mijn nachtdope te goed heb.
Herkenbaar, die stemmingswisselingen. Heb ze op dit moment ook behoorlijk. Paniekaanvallen en extreme waakzaamheid spelen ook op..vriend en ik hoorden een vliegtuig nogal laag over vliegen en BAM, ik dacht minimaal dat het huis opgeblazen zou worden. Zit hier ook extreem waakzaam achter de pc en als 't aan mij ligt blijf ik de hele nacht wakker. Zo maar proberen te gaan slapen, ik slik seroquel 25 mg voor de nacht en dat werkt allang niet meer. Volgend jaar naar psychiater en er maar eens over praten. Ik slaap echt waardeloos.quote:Op zondag 4 december 2011 17:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dank je.
Gaat alweer beter.
Kijk er nu al tegenop.
financieel gezien kun je beter nog dit jaar kijken of je terecht kunt....quote:Op maandag 5 december 2011 00:04 schreef sweetdancegirl het volgende:
[..]
Herkenbaar, die stemmingswisselingen. Heb ze op dit moment ook behoorlijk. Paniekaanvallen en extreme waakzaamheid spelen ook op..vriend en ik hoorden een vliegtuig nogal laag over vliegen en BAM, ik dacht minimaal dat het huis opgeblazen zou worden. Zit hier ook extreem waakzaam achter de pc en als 't aan mij ligt blijf ik de hele nacht wakker. Zo maar proberen te gaan slapen, ik slik seroquel 25 mg voor de nacht en dat werkt allang niet meer. Volgend jaar naar psychiater en er maar eens over praten. Ik slaap echt waardeloos.
Sterkte voor vannacht!
Heb ik al geprobeerd, maar dat kan helaas niet meerquote:Op maandag 5 december 2011 00:10 schreef seasushi het volgende:
[..]
financieel gezien kun je beter nog dit jaar kijken of je terecht kunt....
Ik vind dat echt zo schandalig! Moet je dan maar ongelukkig blijven omdat je de zorg niet meer kan betalen, met dank aan de heer Rutte en zijn vrienden? Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen doen! GRRRR!quote:Op maandag 5 december 2011 09:07 schreef sweetdancegirl het volgende:
Ben ik ff blij dat ik niet opgenomen zit in een psychiatrische instelling..maar kan me voorstellen dat dat voor veel mensen bijna niet meer op te hoesten is. Hoorde al dat er een aantal mensen stopten met de gesprekken omdat ze het niet meer kunnen betalen. Gelukkig kan ik dat wel, thank God!
Stigmatisering... veel mensen denken dat je het zelf veroorzaakt oid.quote:Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo schandalig! Moet je dan maar ongelukkig blijven omdat je de zorg niet meer kan betalen, met dank aan de heer Rutte en zijn vrienden? Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen doen! GRRRR!
echt? Nou ja zeg!quote:Op maandag 5 december 2011 11:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Stigmatisering... veel mensen denken dat je het zelf veroorzaakt oid.
Ik heb ook paroxetine, en ik heb afgezien van de bijwerkingen de 1e weken, eigenlijk geen last van vraatzucht of zombieheid! Ik voel mij er wel goed bij, dus ik wil eigenlijk zeggen dat het bij iedereen anders kan werkenquote:Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo schandalig! Moet je dan maar ongelukkig blijven omdat je de zorg niet meer kan betalen, met dank aan de heer Rutte en zijn vrienden? Ik begrijp niet hoe ze dit kunnen doen! GRRRR!
Ik heb net mn psych gesproken, ipv zoloft krijg ik paroxetine (=seroxat). Ze wilde dat ik vandaag zou beginnen, maar ik wil zaterdag nog sinterklaas kunnen vieren dus ik begin zondag![]()
Ik heb alleen een hekel aan paroxetine, omdat ik een vriendje heb gehad die die slikte en die werd er niet bepaald beter van. Hij was echt een zombieen baggervet
Maar ja, ff afwachten maar, misschien valt het bij mij mee. Ik ben hopelijk ook niet zo onverstandig om voor het avondeten een zak chips leeg te vreten.
maar deze zijn schijnbaar ook geregistreerd voor gegeneraliseerde angststoornis en aangezien mijn psych vindt dat ik dat heb vond ze dat wel een goed plan om me die te geven. zucht....
zondag dus beginnen...spannend.
Mja, langstudeerders dat ligt genuanceerd vind ik. Ik heb ook heeel lang gestudeerd, achteraf waarschijnlijk mede dankzij adhdquote:Op maandag 5 december 2011 12:03 schreef Ewelina het volgende:
Nope, fysieke ziektes worden niet echt gekort. Langstudeerders wel.
Helaas... ik heb er ook niet omgevraagd, mijn problemen zijn vooral veroorzaakt door anderen en dan mag ik nog eens een driedubbele rekening betalen. Letterlijk en figuurlijk.
Oh, en antidepressiva worden ook niet altijd meer vergoed.
Hey! thanks voor dit berichtje, dat stelt me wel een beetje gerust.quote:Op maandag 5 december 2011 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb ook paroxetine, en ik heb afgezien van de bijwerkingen de 1e weken, eigenlijk geen last van vraatzucht of zombieheid! Ik voel mij er wel goed bij, dus ik wil eigenlijk zeggen dat het bij iedereen anders kan werken
Bedankt voor het meedenkenquote:Op zondag 4 december 2011 23:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je ook hulp? Het klinkt alsof je ontzettend met jezelf in de knoop zit en weinig steun krijgt van je omgeving. Heb je therapie gehad? Misschien dat dat je kan helpen. En als het echt een goede vriendin is dan zal ze je heus wel begrijpen, misschien moet je het even een paar dagen rust gunnen. En dan duidelijk uitleggen waar je precies last van hebt. Als ze dat niet kan begrijpen is ze ook niet echt een goede vriendin denk ik
You read my mind, als het kabinet valt hang ik de vlag uit..quote:Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat verschrikkelijk achterlijk dat zo veel dingen niet meer vergoed worden.
Maar wel belachelijke salarissen en bonissen voor mensen in topfuncties.
Snappen ze dan niet dat sommige mensen alleen nog kunnen functioneren door medicatie en therapie? Dan heb je straks nog meer mensen met een uitkering, omdat ze de hulp niet meer kunnen betalen.
En meer zelfmoorden ...
Goed bezig, kutkabinet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |