quote:Een 77-jarige man is zaterdag in Amsterdam in coma geschopt door een amateurvoetballer. De voetballer was kwaad omdat de bejaarde het 'terecht' vond dat hij het veld werd afgestuurd, zegt een politiewoordvoerder maandag.
De 32-jarige voetballer werd van het veld gestuurd op de Amsterdamse amateurclub OSV. Toen hij merkte dat de bejaarde het met de keuze van de scheidsrechter eens was, werd hij woest. Hij sprong over de reclameborden en deelde met twee benen een karatetrap uit tegen de borstkas van de man.
De bejaarde ligt nog in het ziekenhuis. Over zijn toestand is verder niets bekend. De voetbalvereniging OSV wil geen commentaar geven.
De voetballer zit nog vast. Hij moet zich deze week voor de rechter-commissaris verantwoorden.
quote:Update,
Als trouwe supporter stond de 77-jarige meneer Rets het derde van de club van zijn zoons zaterdagmiddag aan te moedigen. Het stond 2-1 voor thuisclub OSV toen een 32-jarige voetballer van de tegenpartij een gele kaart kreeg. Hierop volgde een enorme scheldpartij waarbij de agressieve speler door zijn teamgenoten moest worden tegengehouden om de scheidsrechter niet aan te vallen. Deze besloot hier nog eens geel voor te geven.
Toen Rets opmerkte dat hij die kaart terecht vond, rende de voetballer als een woeste op hem af sprong over de reclameborden en deelde met beide benen een karatetrap uit op zijn borstkast.
Rets' milt is gescheurd en is daarom inmiddels verwijderd en uit zijn maag is een grote hoeveelheid bloed gepompt. Hij ligt op de intensive care waar hij in slaap wordt gehouden. Zijn toestand is nog kritiek. De dader is gistermiddag aangehouden.
quote:Update:
Bejaarde fan alsnog overleden na schop voetballer
Nederland Geschreven door Novum op 05-01-2012 @ 11:18
De bejaarde toeschouwer die een maand geleden door een amateurvoetballer in Amsterdam in coma werd geschopt, is woensdag overleden. Dat laten het Openbaar Ministerie en voorzitter van voetbalclub OSV Ilona Rozendaal donderdag weten.
De 77-jarige voetbalfan was eerder bijgekomen uit zijn coma, maar heeft het ziekenhuis nooit verlaten. Het Openbaar Ministerie onderzoekt of het overlijden het gevolg is van de mishandeling. Tot daar meer over bekend is, wordt de voetballer alleen verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling.
De voetballer van Sporting Noord werd van het veld gestuurd tijdens een wedstrijd tegen OSV. Toen het slachtoffer, een supporter van OSV, liet blijken dat hij het met de beslissing van de scheidsrechter eens was, ging de voetballer door het lint. Hij sprong over de reclameborden en beukte met beide benen tegen de borstkas van de man.
Echt vet grappig man.quote:Op maandag 5 december 2011 14:54 schreef HeatWave het volgende:
En wie kan mij nu uitleggen wat er niet redelijk is aan die gast ook gewoon in coma te rammen?.
Dat kan ik best uitleggen, maar daar ga ik niet eens aan beginnen.quote:Op maandag 5 december 2011 14:54 schreef HeatWave het volgende:
En wie kan mij nu uitleggen wat er niet redelijk is aan die gast ook gewoon in coma te rammen?.
Wasquote:
quote:Welkom op de website van OSV, de Oostzaanse Sport Vereniging, die is opgericht op 13 januari 1919. Aanvankelijk was de vereniging gehuisvest op een complex aan het Zuideinde te Oostzaan, maar door annexatie in de jaren zestig van de vorige eeuw zijn de velden van OSV op Amsterdams grondgebied komen te liggen. In 1981 verhuisde OSV naar sportpark Oostzanerwerf in Amsterdam-Noord.
En nu uitademen en nog eens GOED lezenquote:
Dat je dan net zo erg bent als de dader?quote:Op maandag 5 december 2011 14:54 schreef HeatWave het volgende:
Eye for an eye heet dat.quote:Op maandag 5 december 2011 17:14 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dat je dan net zo erg bent als de dader?
Ik ben het eens dat dit het laagste van het laagste is maar om nou hetzelfde te doen?
Sylvester Mendes, fotos graag van deze lowlifequote:Op maandag 5 december 2011 19:53 schreef RedFever007 het volgende:
Sylvester M. heet die mongool dus
Wie heeft z'n complete naam
Even kijken op de care-o-meterquote:Op maandag 5 december 2011 20:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
Je verlagen tot zijn niveau heet dat.
Die van mij is stuk geloof ik; slaat totaal niet uit!quote:
Bronquote:Speler Sporting Noord had black-out'
De 32-jarige voetballer van Sporting Noord die zaterdag een 77-jarige fan van de tegenstander het ziekenhuis in schopte moet 'een black-out hebben gehad'.
Dit stelt Martin Otte, vice-voorzitter van Sporting Noord. Otte legde maandag een verklaring af tegenover de politie over de gebeurtenissen van zaterdag.
'We betreuren het ten zeerste. We zijn ook erg verbaasd over wat er gebeurd is. We kunnen er voor onszelf ook echt geen verklaring voor geven, hij moet een soort black-out hebben gehad'.
De verdachte, een 32-jarige oud-kickbokser, is volgens Otte zelf ook erg aangedaan. 'Hij is zeer geëmotioneerd en heeft ook zelf contact opgenomen met de zoon van het slachtoffer om zijn excuses aan te bieden. Maar we praten het niet goed en hebben ook onze maatregelen genomen,' stelt Otte.
een kat in het nauw (lees ge"pest" heel de wedstrijd lang door supporters misschien) je weet het niet, daarom is het zo voorbarig om te roepen " terugschoppen die gek ditdat"quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:53 schreef Karina het volgende:
Lafbek, opsluiten en de sleutel weggooien.
Blijkbaar had hij een soort blackout, tuurlijk:
[..]
Bron
En opa wordt weer beter gelukkig (of tenminste, hij is weer wakker).
Nee hoor, de dader deed het bij iemand die niets deed, het niet verdiende, (waarschijnlijk) een normale oude man was.quote:Op maandag 5 december 2011 17:14 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dat je dan net zo erg bent als de dader?
Ik ben het eens dat dit het laagste van het laagste is maar om nou hetzelfde te doen?
Nee, ik zeg dat het je verlagen is tot zijn niveau. Ik vind het net zo erg of je nou met, of zonder reden iemand in coma mept, voor mij ben je dan nog steeds (bijna) even laag.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, de dader deed het bij iemand die niets deed, het niet verdiende, (waarschijnlijk) een normale oude man was.
De dader is een randdebiel, een agressief stuk vreten dat gepensioneerde mensen die hij met 1 vinger in elkaar kan slaan het ziekenhuis in schopt, een ongewenst element in de samenleving dat morgen JOUW opa in elkaar kan slaan.
Hoezo is dat in godesnaam hetzelfde?.
Uhh.. die man heeft geen milt meer. Reken maar dat hij dat de rest van z'n leven met zich meedraagt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:53 schreef Karina het volgende:
Lafbek, opsluiten en de sleutel weggooien.
Blijkbaar had hij een soort blackout, tuurlijk:
[..]
Bron
En opa wordt weer beter gelukkig (of tenminste, hij is weer wakker).
Dan had ie 2 black-outs want hij kreeg rood omdat ie de scheids aanviel.quote:
Vandaar mijn toevoeging, dat hij gelukkig weer wakker is geworden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:15 schreef Bigs het volgende:
[..]
Uhh.. die man heeft geen milt meer. Reken maar dat hij dat de rest van z'n leven met zich meedraagt.
Rustig aan, ik snap de emotie maar geen doodverwensingen plaatsen hier.quote:Op maandag 5 december 2011 20:11 schreef TLC het volgende:
[..]
Sylvester Mendes, fotos graag van deze lowlife![]()
Ik hoop dat er ooit eens een politiekogel zo geheel toevallig en per ongeluk door zn voorhoofd raast.
Dat ie maar lang mag blijven leven in de Bijlmerbajesquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Rustig aan, ik snap de emotie maar geen doodverwensingen plaatsen hier.
Wat een hippiegelul van de bovenste plank, als je de dader helemaal afrost dan doe je dat dit keer wel met een reden, das totaal wat anders wat die gast zelf heeft gedaan.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het je verlagen is tot zijn niveau. Ik vind het net zo erg of je nou met, of zonder reden iemand in coma mept, voor mij ben je dan nog steeds (bijna) even laag.
Sowieso iemand in coma slaan / schoppen, ongeacht met of zonder reden.
Maar, niets verkeerds doen? uitlachen, zeggen dat het terecht is, misschien op een uitdagende toon, je weet het allemaal niet.
Ik bedoel alleen dat het niet verstandig is om van te voren te roepen, zonder feiten te weten, en het van twee kanten af te wegen. Probeer hier ook niet de schopper goed te praten, verre van dat.
Kijk dat zo iemand per direct uit de samenleving verwijderd moet worden, ongeacht of hij gepest is of over de rooie ging of wat dan ook vind ik een prima idee, opsluiten nooit meer vrij laten, maar om "kwaad met kwaad" te vergelden ben ik niet zo voor.
Misschien vond hij het wél een goeie reden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat een hippiegelul van de bovenste plank, als je de dader helemaal afrost dan doe je dat dit keer wel met een reden, das totaal wat anders wat die gast zelf heeft gedaan.
Ach zo'n fout zal ie niet snel meer maken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:13 schreef Jojoortje het volgende:
Holy crapHopen dat het goed komt met die man.
Reden of geen reden, iemand afrossen is een no-go. Maakt niet uit waarvoor.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat een hippiegelul van de bovenste plank, als je de dader helemaal afrost dan doe je dat dit keer wel met een reden, das totaal wat anders wat die gast zelf heeft gedaan.
Hij zou er wel met een taakstrafje of zo van afkomen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:26 schreef Paul-89 het volgende:
De man is gisteren alsnog overleden.
Lafaard met zijn karatetrap zal er wel weer met een minimaal strafje vanaf komen.
Ja echt ex-kickboxerquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:03 schreef Paul-89 het volgende:
Die gast die dit heeft gedaan is dus ook gewoon kickbokser.
Een groot percentage van dat soortquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De 32-jarige voetballer van Sporting Noord en tevens oud-kickboxer Sylvester M.
En dat is dan 32 jaar
Actiefoto's
http://i549.photobucket.c(...)d_Gestoord/IMG_199.j
pg
http://i549.photobucket.c(...)Gestoord/IMG_200.jpg
Filmpke
http://www.youtube.com/watch?
v=T027MxyYyfQ&hd=1
doe maar 50 jaar... schoffelen. Groen-onderhoudquote:Op maandag 5 december 2011 22:07 schreef PizzaGeit het volgende:
Nou, poging tot doodslag laten we maar zeggen?
Jaartje of 5-10 cel toch wel voor deze gozer.
Nou het gegeven dat wij in Nederland al eeuwen zijn opgevoed dat je compassie met je ergste vijand moet hebben waardoor je dus nooit keiharde straffen hier zult aantreffen zoals in de VS of welk ander land ook. Bij ons is het altijd straffen maar wel zo dat het niet te hard is en iemand toch nog als een comfortabel mens kan leven.quote:Op maandag 5 december 2011 14:54 schreef HeatWave het volgende:
Slecht voorbeeld. In de VS wordt relatief vele malen meer geweld gebruikt ondanks de hogere straffen. Hogere straffen schrikken in zulke gevallen niet af, omdat zoiets niet met voorbedachte rade gebeurd. Ik ben er wel voor om zulke figuren hun eigen tbs-verpleging (enkele tonnen) zelf terug te laten betalen....quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou het gegeven dat wij in Nederland al eeuwen zijn opgevoed dat je compassie met je ergste vijand moet hebben waardoor je dus nooit keiharde straffen hier zult aantreffen zoals in de VS of welk ander land ook. Bij ons is het altijd straffen maar wel zo dat het niet te hard is en iemand toch nog als een comfortabel mens kan leven.
Ik word hier zo gek van. Kijk, dat je de straffen te laag vindt, dat mag je vinden. Dat zal ik verder ook niet betwisten of ontkennen. Maar waarom doe je alsof het voorarrest er af gaat? 'Over twee jaar', ja, lekker boeiend, dan heeft de man dus drie jaar vast gezeten. Wat ook zijn straf was.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:27 schreef VMSDKR het volgende:
Even bumpen deze. Sylvester Mendes is schuldig bevonden aan zware mishandeling met de dood tot gevolg (dus geen doodslag). Hij is veroordeeld tot drie jaar cel waarvan hij er inmiddels ongeveer één in voorarrest heeft uitgezeten. Over twee jaar staat deze randdebiel dus gewoon weer naast u in de supermarkt.
Het Nederlandsche Rechtssysteem.
Heerlijk.
Ik doe niet 'alsof' het voorarrest eraf gaat. Dat is zo.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik word hier zo gek van. Kijk, dat je de straffen te laag vindt, dat mag je vinden. Dat zal ik verder ook niet betwisten of ontkennen. Maar waarom doe je alsof het voorarrest er af gaat? 'Over twee jaar', ja, lekker boeiend, dan heeft de man dus drie jaar vast gezeten. Wat ook zijn straf was.
Omdat het tijd is die de dader gewoon in de cel doorbrengt, ja. Het gaat niet van de totale straf af.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:30 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ik doe niet 'alsof' het voorarrest eraf gaat. Dat is zo.
Dat klopt. Valt ook wel weer iets voor te zeggen vind ik. Gewoon voorarrest niet meetellen en de straf pas in laten gaan op het moment van veroordeling. Overigens vind ik de straf te laag ja.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het tijd is die de dader gewoon in de cel doorbrengt, ja. Het gaat niet van de totale straf af.
Voorarrest niet meetellen?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:32 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dat klopt. Valt ook wel weer iets voor te zeggen vind ik. Gewoon voorarrest niet meetellen en de straf pas in laten gaan op het moment van veroordeling. Overigens vind ik de straf te laag ja.
Over totale straf gesproken, aangezien hij goed gedrag zal vertonen zal hij dus over slechts 1 jaar alweer vrij rondlopen.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het tijd is die de dader gewoon in de cel doorbrengt, ja. Het gaat niet van de totale straf af.
quote:Op donderdag 29 november 2012 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over totale straf gesproken, aangezien hij goed gedrag zal vertonen zal hij dus over slechts 1 jaar alweer vrij rondlopen.
Lees anders even http://www.hetmoetrechter.nl/strafv.htm voordat je jezelf als een totale mongool presenteert. Oeps, te laat.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]Gast, verdiep je anders eerst ergens in voor dit te roepen.
Die site slaat nergens op en de informatie er op klopt niet. 'Strafhalvering' bestaat niet in het Nederlandse recht, iemand die ontsnapt uit de gevangenis komt op grond van de Wet Voorwaardelijke Invrijheidsstelling vrijwel nooit meer in aanmerking voor voorwaardelijke invrijheidsstelling, Volkert van der G heeft geen 10 jaar celstraf uitgezeten, de termen voorwaardelijke invrijheidsstelling en proefverlof worden lukraak door elkaar gebruikt. Geen zin om er meer op te zoeken.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees anders even http://www.hetmoetrechter.nl/strafv.htm voordat je jezelf als een totale mongool presenteert. Oeps, te laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |