Wie zegt dat er geen noten in zitten?quote:Op zondag 4 december 2011 20:31 schreef bees het volgende:
Op het etiket staat dat er stukjes noot in de pindakaas zitten. Dat is niet waar, er zitten stukjes pinda in. Pinda's zijn peulvruchten, geen noten.
Klacht: misleidende informatie.
Bewijs: [ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 december 2011 20:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen noten in zitten?
quote:Op zondag 4 december 2011 20:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De rest van het etiket.quote:Op zondag 4 december 2011 20:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef Lampenklappert het volgende:
Pauper met je paupermerk.
geen geld voor echte Calve ? Skkl
Deze vind ik lekkerder. Ik rijd speciaal 15km om met mijn yank om deze te kunnen kopen. In een gehucht woont.quote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef Lampenklappert het volgende:
Zouden die er wat mee doen?quote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef Nikmans het volgende:
Heb je Hart van Nederland al ingelicht?
Panda pindakaas is gewoon lekkerder hoorquote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef Lampenklappert het volgende:
En de Reclame Code Commissie.quote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef Nikmans het volgende:
Heb je Hart van Nederland al ingelicht?
VWA al wel.quote:Op zondag 4 december 2011 20:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En de Reclame Code Commissie.
En de Voedsel- en Warenautoriteiten.
Nee, deze is redelijk zacht. Die Calve is veel te zacht...quote:Op zondag 4 december 2011 20:38 schreef AhmedJaret het volgende:
is dit die pindakaas waar je mes in steekt, dat hij dan blijft staan en dan als je het op je brood smeert, je hele broodstructuur aan gort gaat?
+1 ik wacht op reactiequote:Op zondag 4 december 2011 20:39 schreef bees het volgende:
[..]
Nee, deze is redelijk zacht. Die Calve is veel te zacht...
[ afbeelding ]
Aangezien de pinda, een peulvrucht, een lid van de vlinderbloemenfamilie is en niet verwant is aan andere noten (zie noot (vrucht)), hoeven patiënten met een pinda-allergie niet voor andere noten allergisch zijn. Omgekeerd hoeven patiënten met een notenallergie niet voor pinda's allergisch zijn.quote:Op zondag 4 december 2011 20:39 schreef Stofzuigerzak het volgende:
TS kun je dan ook uitleggen waarom iemand met een noten allergie dan dood gaat van pinda's ?!?
Ja maar dat zeggen ze ook niet. Dat is gewoon een slecht bedachte merknaam.quote:Op zondag 4 december 2011 20:45 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Er zitten ook geen stukjes panda in (hoop ik)
Een ei is iets heel anders dan pindakaas. Zit overigens ook geen ei in de pindakaas.quote:Op zondag 4 december 2011 20:55 schreef Stofzuigerzak het volgende:
De OP is trouwens oud...
Zo kun je ook debateren over scharreleieren
[..]
Met bananenjam, jummie.quote:Op zondag 4 december 2011 21:04 schreef Panzermaus het volgende:
Nog even een paar keer grof volkoren met pindakaas klaarmaken.PANDA PINDAKAAS ORIGINAL ANNO 1997.
Maar er staat op dat er notenin zitten.quote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef bees het volgende:
[..]
De rest van het etiket.
Pinda's, pinda olie, palm olie, dextrose en dat was het.
Dat is dus de klacht...quote:Op zondag 4 december 2011 21:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar er staat op dat er notenin zitten.
Had het al geninjaedit om dit te voorkomen....quote:Op zondag 4 december 2011 20:56 schreef bees het volgende:
[..]
Een ei is iets heel anders dan pindakaas. Zit overigens ook geen ei in de pindakaas.
Heb politiek24 al opstaan voor het debat...quote:Op zondag 4 december 2011 21:10 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben benieuwd naar de reactie. Wel hier posten hè?
Wat is de klacht dan?quote:
Ja maar, die noten komen niet voor in de ingrediënten lijst ;-)quote:Op zondag 4 december 2011 21:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat is de klacht dan?
Er staat op dat er noten in zitten, en dan zeg je WAAR STAAT DAN DAT ER NOTEN INZITTEN?
Nou.. daar op de voorkant dus, ze zeggen alleen niet welke
En ook zit er pinda in, niet pinda's
Maar als dat er niet op staat, en op de voorkant MET AARBEIENquote:Op zondag 4 december 2011 21:23 schreef bees het volgende:
[..]
Ja maar, die noten komen niet voor in de ingrediënten lijst ;-)
Als je aarbeienvla koopt met stukjes aarbei, dan staat er in de ingrediëntenlijst ook aardbei vermeld.
Als die stukjes er dan ook maar echt inzitten.quote:Op zondag 4 december 2011 21:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar als dat er niet op staat, en op de voorkant MET AARBEIEN
zitten die er nog steeds in
De pinda (Arachis hypogea, ook wel aardnoot of apenoot genoemd) is geen noot, maar een ondergronds groeiende peulvrucht afkomstig uit de botanische familie van de Leguminosae (peulvruchtachtigen). Andere bekende leden uit deze familie zijn bonen, linzen, erwten, sojabonen, carobe, alfalfa, guar, tragacanth, fenegriek en sennaquote:Op zondag 4 december 2011 21:29 schreef Compliment het volgende:
Zeggen dat pinda's geen noten zijn_!
Gaat heen!
Vanochtend en daar zaten geen stukjes in.quote:Op zondag 4 december 2011 21:32 schreef Panzermaus het volgende:
Zeg bees, wanneer was eigenlijk de laatste keer dat jij een vrouw geneukt hebt?
quote:Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef CaptainCookie het volgende:
pin·da de; v(m) -’s; -daatje olierijk nootje, als lekkernij gegeten
Groetjes, Van Dale.
TS, wat is hierop uw antwoord?quote:Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef Felagund het volgende:
Hier volgen enkele voorbeelden van vruchten en zaden die als "noten" bekend staan in de culinaire betekenis, maar dat niet zijn in de botanische betekenis:
Amandel (noot), het zaad van een steenvrucht
Betelnoot, het zaad van een steenvrucht
Cashewnoot, de kern van het zaad van de cashew
Pistache, een zaad. Geen noot: het omhulsel is niet enkelvoudig.
Kokosnoot, een steenvrucht
Macadamia
Paranoot, het zaad van de Bertholletia excelsa
Pecannoot, een zaad
Pinda, een peulvrucht
Walnoot. Geen noot: het omhulsel is niet enkelvoudig.
Wiki is het met Van Dale eens. Nu is de vraag dus of je Panda pindakaas als iets culinairs beschouwd.
Ik ben geen boom, maar aan mij groeien er ook twee noten.quote:Op zondag 4 december 2011 21:50 schreef bees het volgende:
[..]
Noten groeien aan bomen, pinda's niet. Pinda's zijn dus geen noten.
fixedquote:Op zondag 4 december 2011 21:51 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik ben geen boom, maar aan mij groeien er ook twee kloten.
Dat van dale geen wetenschappelijke defintties kan gevenquote:Op zondag 4 december 2011 21:50 schreef Dartanion het volgende:
[..]
[..]
TS, wat is hierop uw antwoord?
En bonkjes?quote:Op zondag 4 december 2011 21:34 schreef bees het volgende:
[..]
Vanochtend en daar zaten geen stukjes in.
Wetenschappelijke definities horen niet op een pindakaaspotjequote:Op zondag 4 december 2011 21:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat van dale geen wetenschappelijke defintties kan geven
+1quote:Op zondag 4 december 2011 21:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat van dale geen wetenschappelijke defintties kan geven
Dus alle lekkere noten zijn eigenlijk geen noten?quote:Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef Felagund het volgende:
Hier volgen enkele voorbeelden van vruchten en zaden die als "noten" bekend staan in de culinaire betekenis, maar dat niet zijn in de botanische betekenis:
Amandel (noot), het zaad van een steenvrucht
Betelnoot, het zaad van een steenvrucht
Cashewnoot, de kern van het zaad van de cashew
Pistache, een zaad. Geen noot: het omhulsel is niet enkelvoudig.
Kokosnoot, een steenvrucht
Macadamia
Paranoot, het zaad van de Bertholletia excelsa
Pecannoot, een zaad
Pinda, een peulvrucht
Walnoot. Geen noot: het omhulsel is niet enkelvoudig.
Wiki is het met Van Dale eens. Nu is de vraag dus of je Panda pindakaas als iets culinairs beschouwd.
quote:Op zondag 4 december 2011 20:38 schreef Panzermaus het volgende:
PANDA PINDAKAAS ALL DAY ONGEKENDE PRESTATIES MAXIMALE SPIERGROEI EUFORISCH GEVOEL ONGELOFELIJKE POMP EN RESULTATEN PROFESSIONALS WETEN HET AL JAREN PANDA PINDAKAAS HOE KANKERGROOT EN STERK WIL JE WORDEN
Chevrolet Matizquote:Op zondag 4 december 2011 20:36 schreef bees het volgende:
[..]
Deze vind ik lekkerder. Ik rijd speciaal 15km om met mijn yank om deze te kunnen kopen. In een gehucht woont.
Wtf is Calve? Ik eet altijd Calvé.quote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef Lampenklappert het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
quote:Op maandag 5 december 2011 15:11 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Wtf is Calve? Ik eet altijd Calvé.ahahahahaha xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
Ik proef toch echt de smaak van panda wanneer ik het eet.quote:Op maandag 5 december 2011 14:57 schreef Wapperbaard het volgende:
Ik vind het eigenlijk veel kwalijker dat er geen panda in de panda smeerkaas zit.
quote:Op maandag 5 december 2011 15:17 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
ahahahahaha xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
Nee, een echte Chevy, geen Deawoo..quote:
quote:Op zondag 4 december 2011 20:38 schreef Panzermaus het volgende:
PANDA PINDAKAAS ALL DAY ONGEKENDE PRESTATIES MAXIMALE SPIERGROEI EUFORISCH GEVOEL ONGELOFELIJKE POMP EN RESULTATEN PROFESSIONALS WETEN HET AL JAREN PANDA PINDAKAAS HOE KANKERGROOT EN STERK WIL JE WORDEN
Palm olie. Komt dat niet van de noot van de oliepalm ?quote:Op zondag 4 december 2011 20:34 schreef bees het volgende:
[..]
De rest van het etiket.
Pinda's, pinda olie, palm olie, dextrose en dat was het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |