Niemand had ooit gedacht dat de Afghaanse moslims de reusachtige, eeuwenoude Boeddhabeelden bij Kaboel op zouden blazen.quote:Op maandag 5 december 2011 13:21 schreef Elfletterig het volgende:
Piramides opblazen zal niet gebeuren, maar de kans dat het toerisme een deuk oploopt, lijkt me zeker reëel. Islamisten hangen de politieke islam aan. Dat betekent dus dat opvattingen uit de koran worden vertaald naar daadwerkelijke wet- en regelgeving.
Waar zou je als toerist zelf liever op vakantie gaan: in een modern en vrij land, of in een land dat geloofsregels uit de 6e eeuw hanteert? Ik denk dat heel wat toeristen zich nog wel eens flink achter de oren krabben.
Ik mag toch hopen dat die moslims niet zo achterlijk zijn om het toerisme de nek om te draaien.quote:Op maandag 5 december 2011 13:21 schreef Elfletterig het volgende:
Piramides opblazen zal niet gebeuren, maar de kans dat het toerisme een deuk oploopt, lijkt me zeker reëel. Islamisten hangen de politieke islam aan. Dat betekent dus dat opvattingen uit de koran worden vertaald naar daadwerkelijke wet- en regelgeving.
Waar zou je als toerist zelf liever op vakantie gaan: in een modern en vrij land, of in een land dat geloofsregels uit de 6e eeuw hanteert? Ik denk dat heel wat toeristen zich nog wel eens flink achter de oren krabben.
Nee joh, die nooit achtelijke zaken.quote:Op maandag 5 december 2011 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die moslims niet zo achterlijk zijn om het toerisme de nek om te draaien.
Ik las dat de Moslimbroeders de economie nieuw leven in willen blazen. Dat doe je niet door het toerisme om zeep te helpen.quote:Op maandag 5 december 2011 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee joh, die nooit achtelijke zaken.
Kabul jaren 60 en 70quote:Op maandag 5 december 2011 20:18 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Niemand had ooit gedacht dat de Afghaanse moslims de reusachtige, eeuwenoude Boeddhabeelden bij Kaboel op zouden blazen.
Maar die goddeloze beelden zijn toch ook netjes ontploft.
Ze zullen wel met de Sfinx, die ongeveer zo groot is als een Boeddhabeeld, beginnen om eerst wat te oefenen.
Moet je vooral alcohol gaan verbieden: http://www.rtl.nl/xl/#/u/ade3f86e-7f90-4ba2-973e-a96edb6c468f/quote:Op maandag 5 december 2011 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las dat de Moslimbroeders de economie nieuw leven in willen blazen. Dat doe je niet door het toerisme om zeep te helpen.
In Cairo is het sowieso al lastig om een biertje te scoren. Je moet echt goed zoeken. De jeugd zuipt daar bijna niet.quote:Op maandag 5 december 2011 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moet je vooral alcohol gaan verbieden: http://www.rtl.nl/xl/#/u/ade3f86e-7f90-4ba2-973e-a96edb6c468f/
Pffft. Nou mijn stad is het dan zeker niet.quote:Op maandag 5 december 2011 20:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Cairo is het sowieso al lastig om een biertje te scoren. Je moet echt goed zoeken. De jeugd zuipt daar bijna niet.
In restaurants althans. Supermarktjes verkopen meestal wel pint.quote:Op maandag 5 december 2011 20:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pffft. Nou mijn stad is het dan zeker niet.
Cairo is natuurlijk sowieso geen leuke toeristenstad en het overgrote gedeelte vd toeristen gaat toch richting Pyramides en/of resorts. Als ze die droog gaan leggen dan kunnen die resorts wel gaan sluiten. Niemand gaat all-in in de woestijn liggen zonder eens flink aan de zuup te kunnen gaan.quote:Op maandag 5 december 2011 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In restaurants althans. Supermarktjes verkopen meestal wel pint.
Zodat jij het snapt bedoel je..quote:Op maandag 5 december 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het mooie van moslimlanden is dat ze weten hoe het hoort; vrouwen ondergeschikt aan de man, homo's hebben een ziekte. het wordt hoog tijd dat we in het westen weer teruggaan naar dit soort eenvoudigere normen en waarden.
Nee liever niet ik mijd zulke landen altijd met geloof aan de machtquote:Op maandag 5 december 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het mooie van moslimlanden is dat ze weten hoe het hoort; vrouwen ondergeschikt aan de man, homo's hebben een ziekte. het wordt hoog tijd dat we in het westen weer teruggaan naar dit soort eenvoudigere normen en waarden.
Tja, het toont wel aan dat 'modernisering' geen eenduidige en onvermijdelijke ontwikkeling is. De hele boel kan zo omslaan en dan zit je met de Nazi's of de Taliban. Geen enkel land is daar immuun voor, of het nu het filosofisch en artistiek ontwikkelde Duitsland is of het marginaal gelegen Afghanistan.quote:Op maandag 5 december 2011 20:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kabul jaren 60 en 70
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Teheran jaren 70
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moderner dan Cairo nu.
Mensen als jij weten niets van de Europese beschaving en geschiedenis.quote:Op maandag 5 december 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
goede onderbouwing. jij komt er niet.quote:Op maandag 5 december 2011 22:39 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Mensen als jij weten niets van de Europese beschaving en geschiedenis.
Nah, te complex. Het is veel beter om gewoon iedereen die het met mij oneens is dood te martelen. Dan zijn er ook geen ruzies en meningsverschillen meer. Goed en kwaad zijn absoluut en duidelijk voor iedereen. Simpeler kan het niet.quote:Op maandag 5 december 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Klopt. Het is hetzelfde als er gebeurde na de val van het Romeinse Rijk: een teloorgang van beschaving, kennis en een verlies van de drang om voorwaarts te gaan en dus een retour richting religieuze duisternis...quote:Op maandag 5 december 2011 23:07 schreef De_Nuance het volgende:
In de jaren '70 liep de halve moslimwereld er zo bij. Er is iets gebeurd in de jaren '80 '90
Ik ga t een keer goed onderzoeken
Nee dat is het helaas zeker niet. En zeker geen lineair proces.quote:Op maandag 5 december 2011 22:37 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Tja, het toont wel aan dat 'modernisering' geen eenduidige en onvermijdelijke ontwikkeling is. De hele boel kan zo omslaan en dan zit je met de Nazi's of de Taliban. Geen enkel land is daar immuun voor, of het nu het filosofisch en artistiek ontwikkelde Duitsland is of het marginaal gelegen Afghanistan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |