Ja ja, dat hebben we in Algarije wel gezien..quote:Op zondag 4 december 2011 21:59 schreef Aloulou het volgende:
Noord-Afrikaanse landen zullen nooit de kant van Iran opgaan en het huidige regime daar.
U bedoelt natuurlijk CDA-SGP-CU.quote:Op zondag 4 december 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
70% van de zetels gewonnen? Draai het eens om: zouden wij blij zijn als een coalitie PVV-CDA-SGP-CU een zetelwinst van 70% (!) had behaald?
Naar mijn mening bagatelliseren sommige mensen deze zetelverdeling en staan er niet bij stil dat de minderheden het mogelijk moeilijker zullen krijgen. Terwijl diezelfde mensen meteen (terecht)moord en brand zouden roepen als een PVV-SGP kabinet de meerderheid zou behalen en de minderheden in een hoekje zou drukken.
De PVV omdat deze nogal hard op minderheden inzet.quote:Op zondag 4 december 2011 23:43 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
U bedoelt natuurlijk CDA-SGP-CU.
Waarom betrekt u de PVV er in vredesnaam bij.
Of heeft u wellicht een aan de PVV gelinkte afwijking.
Ik zie dat de democratie weer benut en verder ontwikkeld wordt. Dat acht ik wenselijk. De exacte richting die ze momenteel opgaan is daaraan ondergeschikt. Welke richting het ook is, het volk heeft haar soevereiniteit weer terug en ze gebruiken het om hun samenleving verder naar hun wensen te verfijnen. Dat is beter dan leven onder een absoluut dictatoriaal regime.quote:Op zondag 4 december 2011 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
Jij vindt een zetelaantal van 70% in die hoek niet onwenselijk?
Dat hangt ervan af vanuit welke hoek je het bekijkt. Als de Moslimbroeders en de salafisten met 70% aan de macht komen, dan zullen de minderheden het mogelijk moeilijker krijgen, ondanks dat een dictatuur ook geen pretje is.quote:Op maandag 5 december 2011 00:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik zie dat de democratie weer benut en verder ontwikkeld wordt. Dat acht ik wenselijk. De exacte richting die ze momenteel opgaan is daaraan ondergeschikt. Welke richting het ook is, het is beter dan leven onder een absoluut dictatoriaal regime.
Onwenselijk wel ja. Maar op Al Jazeera website las ik dat het aantal iets minder is al die de Moslimbroeders zouden krijgen. Er is nog niets definitiefs volgens mij. Sowieso zullen ze de grote winnaar worden en dat was al vrij lang bekend. Mensen die echt dachten dat liberalen daar de verkiezingen zouden winnen hadden totaal geen realiteitszin. Het zal wel los lopen en de winnende partijen zullen merken dat het gigantisch moeilijk is om het leven van de gemiddelde Egyptenaar in een tijdsbestek van vier/vijf jaar echt aanzienlijk te verbeteren. Men zal of gedesillusioneerd zijn bij een volgende verkiezing of de partij erop afrekenen. Dit laatste hangt ook van de alternatieven af overigens. In ieder geval is de almacht van de staat gebroken met het gedwongen aftreden van mubarak. En ook het leger merkte afgelopen week in Tahrir dat zij de massademonstraties niet neer kunnen slaan. Dat die almacht van de staat is gebroken is wat mij betreft iets positiefs.quote:Op zondag 4 december 2011 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
Jij vindt een zetelaantal van 70% in die hoek niet onwenselijk?
Ja, daarom dus. Net zoals een kabinet PVV-SGP geen vertrouwen op zal wekken (ze kunnen niet eens de crisis oplossen) en de kiezers de PVV bij de volgende verkiezingen op af zouden rekenen. Zo'n kabinet alsmede de verwachte verkiezingsuitslag in de Egypte is onwenselijk, zoals je zelf al beaamt, en daarom vind ik het bagetalliseren ervan onnodig.quote:Op maandag 5 december 2011 00:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Onwenselijk wel ja. Maar op Al Jazeera website las ik dat het aantal iets minder is al die de Moslimbroeders zouden krijgen. Er is nog niets definitiefs volgens mij. Sowieso zullen ze de grote winnaar worden en dat was al vrij lang bekend. Mensen die echt dachten dat liberalen daar de verkiezingen zouden winnen hadden totaal geen realiteitszin. Het zal wel los lopen en de winnende partijen zullen merken dat het gigantisch moeilijk is om het leven van de gemiddelde Egyptenaar in een tijdsbestek van vier/vijf jaar echt aanzienlijk te verbeteren. Men zal of gedesillusioneerd zijn bij een volgende verkiezing of de partij erop afrekenen. Dit laatste hangt ook van de alternatieven af overigens.
Dus u gaat er vanuit dat in Egypte ook de paar % seculiere partijen samen met de Islamisten, op de 20% minderhede, zoals de oorspronkelijke bewoners van dat land, de Kopten, hard in zal hakken.quote:Op zondag 4 december 2011 23:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De PVV omdat deze nogal hard op minderheden inzet.
Ho ho ho. Het Syrische regime, de seculiere baath-partij, werkt zelf een burgeroorlog actief in de hand. Men doet er ook niet geheimzinnig over overigens en geeft duidelijk aan dat "als Assad verdwijnt het land en de hele regio in een sektarisch conflict eindigt". Die wijzende vinger moet in eerste instantie naar de (nog) huidige machthebber in Syrie dus en dat is Assad en zijn criminele familie. Terwijl demonstrerende Syriers en oppositieleden met alle macht proberen zo'n burgeroorlog te voorkomen en die verdeeldheid die het regime zaait tegen te gaan. Zoals blijkt uit verschillende statements van oppositieleiders en slogans van demonstranten etc.quote:Op zondag 4 december 2011 16:04 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren in Syrië als de Baath partij wegvalt? Krijg je situaties als in Libanon of Irak met extreem sektarisch geweld. Het schijnt trouwens dat er buitenlands getrainde militanten naar het land gestuurd zijn, met steun van de Saoedi's en mogelijk de VS (als zet tegen Iran).
Och, hier heb je ook groepen mensen die met de PVV in de gedoogconstructie het een nieuw soort Nazi-Duitsland noemen. Bruin I weet je wel.quote:Op maandag 5 december 2011 00:19 schreef Aloulou het volgende:
Het bagatelliseren is waarschijnlijk (van mijn kant dan) op de reacties dat Egypte een tweede Iran wordt.
Al was het maar om het alcoholverbod, wie wil er nou op vakantie zonder biertje.quote:Op maandag 5 december 2011 13:21 schreef Elfletterig het volgende:
Piramides opblazen zal niet gebeuren, maar de kans dat het toerisme een deuk oploopt, lijkt me zeker reëel. Islamisten hangen de politieke islam aan. Dat betekent dus dat opvattingen uit de koran worden vertaald naar daadwerkelijke wet- en regelgeving.
Waar zou je als toerist zelf liever op vakantie gaan: in een modern en vrij land, of in een land dat geloofsregels uit de 6e eeuw hanteert? Ik denk dat heel wat toeristen zich nog wel eens flink achter de oren krabben.
Dat zal zo'n vaart niet lopen.quote:Op maandag 5 december 2011 14:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Al was het maar om het alcoholverbod, wie wil er nou op vakantie zonder biertje.
Mwah het stond in het verkiezingsprogramma.quote:
De praktijk is vaak sterker dan de leer. Ik denk niet dat de Beach Resorts zitten te wachten op een alcoholverbod. In het ergste geval komt er een soort gedoogconstructie voor toeristen.quote:Op maandag 5 december 2011 15:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah het stond in het verkiezingsprogramma.
Ze kijken naar een gedoogconstructie geloof ik, maar zal toch wel doorgevoerd worden, die mensen met een Koran in de hand zijn toch niet te stoppen in die idioterie.
Ja dan nog, wat is er leuk aan concentratiekampen als resort, of beter gezegd gated communities.quote:Op maandag 5 december 2011 15:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
De praktijk is vaak sterker dan de leer. Ik denk niet dat de Beach Resorts zitten te wachten op een alcoholverbod. In het ergste geval komt er een soort gedoogconstructie voor toeristen.
Dat is toch vrij standaard in de meeste Islamitische landen?quote:Op maandag 5 december 2011 15:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
De praktijk is vaak sterker dan de leer. Ik denk niet dat de Beach Resorts zitten te wachten op een alcoholverbod. In het ergste geval komt er een soort gedoogconstructie voor toeristen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |