abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:54:48 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_105133651
quote:
http://www.nu.nl/lifestyle/2684093/gelovigen-vinden-atheisten-onbetrouwbaar.html

Gelovigen vinden atheïsten onbetrouwbaar

Religieuze mensen wantrouwen atheïsten, zo blijkt uit een studie van de universiteit in het Canadese Vancouver.

''Gelovigen vinden de houding van de atheïsten een bedreiging voor samenwerking en eerlijkheid'', aldus onderzoekster Ara Norenzayan over de studie die vrijdag is gepubliceerd.

Gelovigen menen dat mensen zich beter gedragen als ze voelen dat God hen volgt.

De 770 onderzochte Amerikanen en Canadezen werden om beschrijvingen gevraagd van onbetrouwbare personen. De 500 miljoen mensen op aarde die het bestaan van God ontkennen, kwamen daarbij op een vergelijkbaar laag niveau als verkrachters.

Hetzelfde nivo als verkrachters, whoaah, da's heftig.

Misschien is het meer de afwezigheid van een fundamenteel uitgangspunt (geloof in God) wat maakt dat de gelovigen de niet-gelovigen onbetrouwbaar vinden. Want op zich: het zijn allemaal mensen, je gaat toch op iemands karakter af.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 14:56:04 #2
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105133683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zijn ook net mensen, hè.
Zeker. Daarom is dat verheven voelen boven elke kuffar/kafir een wassen neus en kun je ze vierkant uitlachen.
Mee eens? ( :') )
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105133708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zeker. Daarom is dat verheven voelen boven elke kuffar/kafir een wassen neus en kun je ze vierkant uitlachen.
Mee eens? ( :') )
Je verheven voelen boven (on)gelovigen. Ook zoiets menselijks. ;(
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 14:57:45 #4
341203 3-voud
pi_105133733
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je verheven voelen boven (on)gelovigen. Ook zoiets menselijks. ;(
Vandaar die smilie. Ik voelde al aan dat je hem probeerde te ontwijken.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:57:51 #5
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105133734
Ben christelijk opgevoed en bericht komt me vrij bekend voor ja. :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105133754
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vandaar die smilie. Ik voelde al aan dat je hem probeerde te ontwijken.
Waar precies antwoord ik ontkennend? Goed zo, nergens.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 14:59:23 #7
341203 3-voud
pi_105133764
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar precies antwoord ik ontkennend? Goed zo, nergens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

.... ontwijken.
Helaas.
pi_105133820
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:18 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Ja dat zie ik als een vrijheid. Ik heb meer rechten dan jij, want ik kan die zaken wel doen, en ik hoef me niet aan al mijn geloofsregels houden, ik kan ook alcohol drinken als ik dat wil, maar ik kies er voor om dat niet te doen. Jij kunt er niet voor kiezen om Mekka te bezoeken, want je mag dat niet doen tenzij je een moslim wordt.
Ik kan daar echt wel voor kiezen. Er zit dan een risico aan vast, maar het zou kunnen want ik kan ervoor kiezen schijt te hebben aan het religieuze gebod dat ik er niet mag komen en het toch proberen. Ik kan op de weg naar Mekka door de relipolitie onderschept worden, jij kunt in landen als Maleisië gestraft worden voor jouw keuze lekker toch wel te drinken/met een man te vrijen/te godslasteren.

De keuze om een regel te overschrijden betekent niet meer vrijheid dan niet-gelovigen maar een mogelijkheid om wat terrein te herwinnen met als bonus een mogelijke consequentie die atheisten niet kennen. Ik vind het trouwens nogal raar om een restrictie voor een ander te zien als een vrijheid of recht voor jezelf.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105133831
quote:

Dat zegt natuurlijk voldoende over de karakters van die gelovigen. Als je je alleen goed gedraagt door angst voor straf dan ben je nogal een zwak ende waardeloos mens.
pi_105133862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:52 schreef 3-voud het volgende:
Je hebt dus de vrijheid om te zondigen.
Wat stelt die hele kermis dan nog voor?
Je wilt namelijk niet in de hel eindigen, ook niet tijdelijk vanwege het drinken van alcohol. Maar het niet erkennen van het bestaan van 1 God bezorgt je een permanente plek in de hel. Dat is het verschil tussen het ontkennen van God en het erkennen van God maar zondes begaan terwijl je een gelovige bent.

We zijn allemaal zwakke mensen die soms zondes begaan, vandaar dat één van de 99 namen van Allah "ar-Rahim / de Meest Genadevolle" is. De beste mensen zijn diegenen die erkennen tegenover God dat ze (verleidt door satan) zondes hebben begaan en om vergiffenis vragen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:03:41 #11
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105133874
3-Voud; als hypocriet heb ik het niet ervaren. Wel over gepraat want ik had dezelfde mening als jou maar zij heeft voor zichzelf bepaalt wat ze belangrijk vond. Meer dan prima want op die manier viel er ook een stuk beter over te praten. Erg streng gelovig was zij toch niet. Had wel bepaalde zaken binnen de Islam waar zij voor stond en wat ze belangrijk vond maar ook zaken waar ze minder mee had. Voor mij, als opgevoed atheist, een hele aangename opvatting van haar geloof.
pi_105133882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:01 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk voldoende over de karakters van die gelovigen. Als je je alleen goed gedraagt door angst voor straf dan ben je nogal een zwak ende waardeloos mens.
En ben je geen goed gelovige.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:04:55 #13
341203 3-voud
pi_105133906
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:03 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Je wilt namelijk niet in de hel eindigen, ook niet tijdelijk vanwege het drinken van alcohol. Maar het niet erkennen van het bestaan van 1 God bezorgt je een permanente plek in de hel. Dat is het verschil tussen het ontkennen van God en het erkennen van God maar zondes begaan terwijl je een gelovige bent.

We zijn allemaal zwakke mensen die soms zondes begaan, vandaar dat één van de 99 namen van Allah "ar-Rahim / de Meest Genadevolle" is. De beste mensen zijn diegenen die erkennen tegenover God dat ze (verleidt door satan) zondes hebben begaan en om vergiffenis vragen.
Achzo... je leeft erop los en aan het einde vergiffenis vragen is voldoende om er 1x overheen te vegen en weg is je blaam.
Das me toch ook maar een zooi van lik-me-versje.
pi_105133935
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

[..]

Helaas.
Helaas; ik ben het met je eens, maar voeg daar meteen aan toe dat gelovigen daarin geen uitzonderingspositie hebben.
pi_105133941
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:03 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

En ben je geen goed gelovige.
Hoe kan het van invloed zijn op het wel of niet zijn van een goede gelovige? Het is juist 1 van de dingen die inherent zijn aan vele geloven. Als op de waarom vraag het antwoord niet het ontwijken van straf zou zijn dan zou het een antwoord zijn dat beredeneerd werd, met het gezond verstand, en zou het dus geen geloof meer zijn in zekere zin.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:07:57 #16
341203 3-voud
pi_105133987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:03 schreef Keltie het volgende:
3-Voud; als hypocriet heb ik het niet ervaren. Wel over gepraat want ik had dezelfde mening als jou maar zij heeft voor zichzelf bepaalt wat ze belangrijk vond. Meer dan prima want op die manier viel er ook een stuk beter over te praten. Erg streng gelovig was zij toch niet. Had wel bepaalde zaken binnen de Islam waar zij voor stond en wat ze belangrijk vond maar ook zaken waar ze minder mee had. Voor mij, als opgevoed atheist, een hele aangename opvatting van haar geloof.
Dan ben je dus de beste blaadjes van de sla eruit aan het vissen. Je wuift datgene wat je behoeften belet, weg, en loopt in de pas met de rest die je behoeften niet in de weg liggen.

Selectief. Je ondermijnd het geloof uit eigen belang. Als ik God of Allah was, was je voor mij geen knip voor de neus waard. Wat ik opgeschreven heb neemt iedereen voor zich tot een mate serieus. Wat een warboel.
pi_105133988
quote:

[..]

Nee, de beste mensen in mijn ogen zijn mensen die hun eigen aandeel in fouten erkennen en deze niet proberen af te schuiven op Satan of wat voor omstandigheid dan ook.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105133996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kan daar echt wel voor kiezen.
Ik ook, ik wilde alleen maar aantonen dat het simpelweg niet waar is dat atheïsten over meer vrijheid beschikken dan gelovigen. Al is het wel waar dat deze wereld met alle verleidingen die het bevat een "paradijs op aarde" is voor atheïsten vergeleken met de strikte gelovigen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:08:45 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105134007
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Achzo... je leeft erop los en aan het einde vergiffenis vragen is voldoende om er 1x overheen te vegen en weg is je blaam.
Das me toch ook maar een zooi van lik-me-versje.
agh, in de maatschappij is het gebruikelijker om te proberen onder de consequenties van je slechte daad uit te komen. Of ze op een ander te schuiven :')
Dan is erkennen en om vergiffenis vragen mannelijker.
pi_105134015
quote:

[..]

Dus als je af en toe alcohol drinkt wordt dat op termijn vergeven?
Waarom zou je het dan niet doen?
Het heeft wel overeenkomsten met het christendom, daar worden zonden ook uiteindelijk vergeven. Een paar weesgegroetjes en klaar is kees.
pi_105134047
Zucht. Een discussie over religie. Daar voelde ik mij na mijn tienerjaren al te intelligent voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105134048
Echt ongelooflijk hoe mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.
Jaa drinken mag soms wel natuurlijk he, want dan kom je niet in de hel.

Zo zie je maar wat brainwashing kan doen bij kinderen en wat het al eeuwen lang doet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_105134054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dan ben je dus de beste blaadjes van de sla eruit aan het vissen. Je wuift datgene wat je behoeften belet, weg, en loopt in de pas met de rest die je behoeften niet in de weg liggen.

Selectief. Je ondermijnd het geloof uit eigen belang. Als ik God of Allah was, was je voor mij geen knip voor de neus waard. Wat ik opgeschreven heb neemt iedereen voor zich tot een mate serieus. Wat een warboel.
Dit is sowieso een probleem met geloof praktizeren omdat er geen eenduidige standaard is qua uitleg van geboden. Er zijn niet voor niets een triljoen ahadith, schriftgeleerden en imams nodig om het in praktijk te brengen en dan nog zit je met duizenden stromingen en een aantal interpretaties die een kwadraat daarvan vormen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:10:39 #24
341203 3-voud
pi_105134060
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:06 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hoe kan het van invloed zijn op het wel of niet zijn van een goede gelovige? Het is juist 1 van de dingen die inherent zijn aan vele geloven. Als op de waarom vraag het antwoord niet het ontwijken van straf zou zijn dan zou het een antwoord zijn dat beredeneerd werd, met het gezond verstand, en zou het dus geen geloof meer zijn in zekere zin.
Is het ook niet. Men maakt er maar wat van uit eigen behoeften.
Maar als je dat als buitenstaander betwist, ben je respectloos. Niet echt respectloos, ze willen er eigenlijk niet mee geconfronteerd worden.
pi_105134072
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:10 schreef MouzurX het volgende:
Echt ongelooflijk hoe mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.
Jaa drinken mag soms wel natuurlijk he, want dan kom je niet in de hel.
Volgens mij heeft het wel of niet drinken van alcohol daar voor een gelovige bijzonder weinig mee te maken.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:11:10 #26
341203 3-voud
pi_105134073
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Zucht. Een discussie over religie. Daar voelde ik mij na mijn tienerjaren al te intelligent voor.
Dus dit was weer zon zinloze scheet van je...
pi_105134076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, kssst dan :W
En neem je intelligentie mee }:|
pi_105134088
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, de beste mensen in mijn ogen zijn mensen die hun eigen aandeel in fouten erkennen en deze niet proberen af te schuiven op Satan of wat voor omstandigheid dan ook.
Goed dat je erbij zegt "in mijn ogen", ik had het namelijk over de Islamitische opvatting.
pi_105134131
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:08 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Ik ook, ik wilde alleen maar aantonen dat het simpelweg niet waar is dat atheïsten over meer vrijheid beschikken dan gelovigen. Al is het wel waar dat deze wereld met alle verleidingen die het bevat een "paradijs op aarde" is voor atheïsten vergeleken met de strikte gelovigen.
Dat is dan niet gelukt, ik ben niet overtuigd door jouw argument dat de keuze om geboden te overtreden betekent dat gelovigen net zoveel vrijheid kennen.
pi_105134145
Zijn er hier gelovigen bij die niet-gelovig zijn opgevoed en daarnaast ook niet gelovig zijn geworden na eerst een overdosis te hebben gehad of iets in die trend?
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:14:25 #31
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105134170
quote:

[..]

Dat maakt jou even dom en kortzichtig als een extremist :)
Mensen die denken dat geloven het tot de letter volgen van de geschriften is, enge lui.
pi_105134187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is dan niet gelukt, ik ben niet overtuigd door jouw argument dat de keuze om geboden te overtreden betekent dat gelovigen net zoveel vrijheid kennen.
We beschikken allemaal over een vrije wil, ik kan doen en laten wat ik wil als moslim zijnde, maar daar zitten consequenties aan verbonden.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:15:44 #33
341203 3-voud
pi_105134205
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:14 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat maakt jou even dom en kortzichtig als een extremist :)
Mensen die denken dat geloven het tot de letter volgen van de geschriften is, enge lui.
Vertel dat die mensen die met zwaard en kanonnen verdedigen dat elke letter letterlijk van God/Allah komt.
Dat ik dit aankaart maakt me dus een extremist?
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:16:23 #34
341203 3-voud
pi_105134223
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:14 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

We beschikken allemaal over een vrije wil, ik kan doen en laten wat ik wil als moslim zijnde, maar daar zitten consequenties aan verbonden.
Welke dan precies?
Je drinkt en vliegt zo nu en dan de pan uit met drugs. Wat zijn letterlijk de consequenties?
pi_105134225
quote:

[..]

Oftewel ik kan als niet-gelovige ook mekka in.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:16:46 #36
341203 3-voud
pi_105134236
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

_O-
pi_105134243
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:09 schreef Lavenderr het volgende:
Dus als je af en toe alcohol drinkt wordt dat op termijn vergeven?
Waarom zou je het dan niet doen?
Je hebt grote zondes (het ontkennen van het bestaan van de enige echte God) en kleine zondes.

Waarom zou ik het niet doen? Omdat alcohol drinken schadelijk voor jezelf is (en voor de maatschappij).

quote:
Het heeft wel overeenkomsten met het christendom, daar worden zonden ook uiteindelijk vergeven. Een paar weesgegroetjes en klaar is kees.
Overeenkomsten maar ook belangrijke verschillen.
pi_105134246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Goed dat je erbij zegt "in mijn ogen", ik had het namelijk over de Islamitische opvatting.
Dat is een mooi punt om op in te haken wat betreft mijn opvatting over betrouwbare mensen. Ik vind mensen die dingen altijd op hun geloofsovertuiging en diens beperkingen en geboden moeten gooien en daar hun verantwoordelijkheid op afschuiven minder betrouwbaar dan mensen die hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Natuurlijk beoordeel ik mensen in de eerste plaats op hun persoonlijkheid, maar dit is een deel daarvan dat bij bepaalde geloofsbelevingen dan echt een dealbreaker is voor mij.
pi_105134261
quote:

[..]

Vrouwen in Afghanistan kunnen ook doen en laten wat ze willen als je zo redeneert.
pi_105134292
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Welke dan precies?
Je drinkt en vliegt zo nu en dan de pan uit met drugs. Wat zijn letterlijk de consequenties?
Het is schadelijk voor jezelf en je omgeving. God heeft het beste voor met Zijn schepping, vandaar dat wij geen alcohol mogen drinken. Kijk naar het grotere plaatje, pak de statistieken erbij en dan kun je met je eigen ogen aanschouwen hoe schadelijk alcohol is voor de maatschappij.
pi_105134313
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:16 schreef MouzurX het volgende:
Dat is mogelijk en is ook al eens gedaan in het verleden (ook door een Nederlander). :)
pi_105134316
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:19 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Het is schadelijk voor jezelf en je omgeving. God heeft het beste voor met Zijn schepping, vandaar dat wij geen alcohol mogen drinken. Kijk naar het grotere plaatje, pak de statistieken erbij en dan kun je met je eigen ogen aanschouwen hoe schadelijk alcohol is voor de maatschappij.
Is het schadelijk?

Alcohol -> mensen eerder dood -> minder mensen op aarde -> minder vervuiling.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:22:37 #43
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105134351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vertel dat die mensen die met zwaard en kanonnen verdedigen dat elke letter letterlijk van God/Allah komt.
Dat ik dit aankaart maakt me dus een extremist?
nee, hoe jij in dat stukje tekst je mening verkondigde maakte je in mijn ogen even dom en kortzichtig als een extremist. Maar dat stond er toch?
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:22:41 #44
341203 3-voud
pi_105134353
quote:

[..]

Op die fiets. Maar Allah neemt het je dus niet kwalijk dat je zijn gebod negeert.
Het is dus een advies en geen gebod.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:23:49 #45
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105134374
quote:

[..]

Alcohol is ook goed. Gezelligheid bijvoorbeeld.
opgezegd@fok.nl
pi_105134376
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:

Vrouwen in Afghanistan kunnen ook doen en laten wat ze willen als je zo redeneert.
En dat doen sommige vrouwen toch ook? Het loopt alleen soms niet zo goed af voor hen, maar ze hebben toch gedaan wat God had verboden. Vrije wil die ze van Allah hebben gekregen, staat ook in de Koran.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:25:34 #47
341203 3-voud
pi_105134420
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:23 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

En dat doen sommige vrouwen toch ook? Het loopt alleen soms niet zo goed af voor hen, maar ze hebben toch gedaan wat God had verboden. Vrije wil die ze van Allah hebben gekregen, staat ook in de Koran.
Uhu, dat zijn de mannen die dat doen. Niet allah.
Diezelfde mannen die ook dat boekje schreven.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:25:40 #48
137949 Disana
pi_105134423
quote:

[..]

Dus jij vindt het wel terecht dat ze gestenigd worden.
pi_105134437
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:21 schreef MouzurX het volgende:
Is het schadelijk?

Alcohol -> mensen eerder dood -> minder mensen op aarde -> minder vervuiling.
Vertel dat maar aan mensen die hun geliefden zijn verloren omdat een dronkaard achter het stuur hen heeft vermoord.
pi_105134497
quote:

[..]

Nou, het gaat mij een beetje te ver om de samenleving in Afghanistan te zien als functionerend volgens de regels van "de" islam. Het ging mij meer om het feit dat vrouwen er nauwelijks rechten hebben (door een achterlijke misogyne stammencultuur die zich probeert te rechtvaardigen middels de islam) maar ze volgens jouw redenering wel vrijheid hebben.

Laat ik een ander voorbeeld proberen dan: in die trant zou je kunnen zeggen dat slaven net zoveel vrijheid hebben als vrije mensen.
pi_105134498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:23 schreef FoXje het volgende:

[..]

Alcohol is ook goed. Gezelligheid bijvoorbeeld.
God heeft dan ook het beste soort wijn beschikbaar gemaakt in het paradijs voor zijn beste dienaren.
pi_105134532
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:28 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

God heeft dan ook het beste soort wijn beschikbaar gemaakt in het paradijs voor zijn beste dienaren.
Waarom zouden mensen in het Paradijs behoefte hebben aan alcohol? Het is er toch perfect?
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:30:14 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105134534
quote:

[..]

Iedereen gelooft (of niet) op zijn eigen manier. Op een of andere manier zijn het vooral atheisten die schijnen te denken dat alleen radicalen en extremisten die elke regel volgen en letterlijk nemen echt geloven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_105134572
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:

Waarom zouden mensen in het Paradijs behoefte hebben aan alcohol? Het is er toch perfect?
God weet het beste wat goed is voor Zijn dienaren.
pi_105134582
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, kssst dan :W
En neem je intelligentie mee }:|
Wij intelligentsia houden ons bij voorkeur ook verre van NWS.
pi_105134591
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Net hadden die dienaren nog een vrije wil.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:32:38 #57
341203 3-voud
pi_105134599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat je hier dagelijks bent en jezelf als intelligent beschouwd, zegt dan weer meer dan genoeg.
pi_105134617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Iedereen gelooft (of niet) op zijn eigen manier. Op een of andere manier zijn het vooral atheisten die schijnen te denken dat alleen radicalen en extremisten die elke regel volgen en letterlijk nemen echt geloven.
Dat is nogal een boude stelling. Juist atheisten zijn zich ervan bewust dat er net zoveel interpretaties zijn als mensen en dat mensen daarom niet in te delen zijn als per definitie goed, beter of slecht door dat etiketje van hun geloof.

"Ik ben christen" zegt mij niks. Ik ken iemand als die jongen die opstond in de trein voor die zwangere vrouw of als die vrouw die beweert dat het kind van haar echtgenoot is terwijl het van de tuinman is.
pi_105134619
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:25 schreef Disana het volgende:
Dus jij vindt het wel terecht dat ze gestenigd worden.
Alleen als dat een opdracht is van God, heeft God aangegeven dat ze gestenigd moeten worden, en leeft die vrouw in een Islamitische staat, wie ben ik dan om in opstand te komen tegen God's regels? God zegt in de Koran dat er bepaalde zaken zijn in deze wereld die wij mensen erg leuk vinden (terwijl het schadelijk is voor ons), en er zijn zaken die wij als slecht ervaren (terwijl het juist goed is voor ons), God weet het beste wat goed of slecht is, wij zijn Zijn dienaren die zich aan Zijn wetten moeten houden.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:33:51 #60
341203 3-voud
pi_105134622
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:32 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Ja, nee... jawel... moment... nee... of...
pi_105134639
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

En dus schiep hij een Paradijs waar mensen genotsmiddelen nodig hebben om het nog leuker te maken?
pi_105134645
Nog iets: er is op dit moment geen enkele Islamitische staat in de wereld. Ik vind het dan ook een slechte zaak dat Saoedi-Arabië mensen onthoofd op chop chop square... laat die koning maar eerst het goede voorbeeld geven voordat ie de Islamitische regels toepast op de simpele mensen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:34:55 #63
341203 3-voud
pi_105134646
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:33 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Alleen als dat een opdracht is van God, heeft God aangegeven dat ze gestenigd moeten worden, en leeft die vrouw in een Islamitische staat, wie ben ik dan om in opstand te komen tegen God's regels?
Oke, dit doet de deur dicht.
Frappant dat jij hier nog mag posten met je radicale opvattingen.
pi_105134685
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Er zit toch een duidelijk verschil tussen de diverse geloven. Het belijden ervan bedoel ik.
Je hebt er heel rigide bij, zoals de islam in sommige landen. Het is minder vrijblijvend dan Ned. Hervormd bijvoorbeeld. Of de roomse kerk.
Ik weet niet of je islamiet kunt zijn op een vrijblijvende manier.
pi_105134690
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:32 schreef Gattaca het volgende:

[..]

En dat hebben die dienaren nog steeds hoor. Ik kan nu een biertje drinken, maar dat doe ik niet. Ik kies er zelf voor om het niet te doen, en het is ook nog eens een advies van de Schepper van de hemelen en aarde wat mij een extra goed gevoel bezorgt.
pi_105134714
quote:

[..]

Alleen als dat een opdracht is van God, heeft God aangegeven dat ze gestenigd moeten worden, en leeft die vrouw in een Islamitische staat, wie ben ik dan om in opstand te komen tegen God's regels? God zegt in de Koran dat er bepaalde zaken zijn in deze wereld die wij mensen erg leuk vinden (terwijl het schadelijk is voor ons), en er zijn zaken die wij als slecht ervaren (terwijl het juist goed is voor ons), God weet het beste wat goed of slecht is, wij zijn Zijn dienaren die zich aan Zijn wetten moeten houden.
Dat is toch alleen maar de Pashto-interpretatie van vrouwenrechten overgoten met een pseudo-islamitisch sausje? Waarom hebben vrouwen in Afghanistan anders minder rechten dan die in Saudi-Arabië? Welke regels zijn nou van God en wie heeft het fout?
pi_105134737
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Oke, dit doet de deur dicht.
Frappant dat jij hier nog mag posten met je radicale opvattingen.
Wil je mij de mond snoeren, 3-voud, of heb je liever dat ik je Breivik noem? :D
pi_105134747
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou dan :(
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:39:32 #69
137949 Disana
pi_105134750
quote:

[..]

Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Vind je het niet op zijn minst een beetje frappant dat mannen in zulke staten veel meer mogen dan vrouwen, en zelden gestenigd of zelfs maar gewoon gestraft worden? Dat er al vrouwen gestenigd worden omdat mannen iets fout deden, zoals verkrachting?
pi_105134770
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:36 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

En dat hebben die dienaren nog steeds hoor. Ik kan nu een biertje drinken, maar dat doe ik niet. Ik kies er zelf voor om het niet te doen, en het is ook nog eens een advies van de Schepper van de hemelen en aarde wat mij een extra goed gevoel bezorgt.
Waarom schept Hij jou dan niet op zo'n manier dat je het überhaupt niet doet? Waarom heeft hij überhaupt alcohol geschapen?
pi_105134775
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is toch alleen maar de Pashto-interpretatie van vrouwenrechten overgoten met een pseudo-islamitisch sausje? Waarom hebben vrouwen in Afghanistan anders minder rechten dan die in Saudi-Arabië? Welke regels zijn nou van God en wie heeft het fout?
We moeten cultuur idd niet verwarren met de Islam. Zowel Afghanistan als Saoedi-Arabië zijn geen Islamitische staten, maar het zijn wel moslimstaten waar overwegend moslims wonen.
pi_105134799
Is ook wel zo. Hoe kan je nou iemand geloven die nergens in gelooft, dus ook zichzelf niet?
pi_105134819
Hoe kun je trouwens weten of God goed is of niet als het God is die alleen beslist wat goed is en wat niet?

Oftewel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Euthyphro_dilemma
pi_105134827
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:40 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Waarom schept Hij jou dan niet op zo'n manier dat je het überhaupt niet doet? Waarom heeft hij überhaupt alcohol geschapen?
Dit leven is een test.
pi_105134851
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:43 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Dit leven is een test.
Dat zeggen de christenen ook.

Straks ben ik bezig met de verkeerde test!
pi_105134937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:39 schreef Disana het volgende:
Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Vind je het niet op zijn minst een beetje frappant dat mannen in zulke staten veel meer mogen dan vrouwen, en zelden gestenigd of zelfs maar gewoon gestraft worden? Dat er al vrouwen gestenigd worden omdat mannen iets fout deden, zoals verkrachting?
Natuurlijk is het frappant wanneer het Saoedische regime mensen onthoofd en kruisigt en vrouwen verbied om auto te rijden terwijl de koning in zijn paleis Oost-Europese prostituees heeft uitgenodigd en als een beest tekeer gaat.

Ik beoordeel de Islam dan ook op basis van de Islamitische geschriften, de Koran, de overleveringen van de profeet etc. en niet op basis van het gedrag van het beest van Saoedi-Arabië of op basis van het gedrag van "moslims".

Wist je bijvoorbeeld dat profeet Mohammed (vrede zij met hem) het volgende heeft gezegd over een deel van Saoedi-Arabië waar op dit moment de tiran in zijn paleis zit: "from there arises the horn of Satan".

Zoals ik al zei, alleen een Islamitische staat mag de Islamitische regels toepassen, en niet achterlijke mannen die de Islam selectief toepassen om hun vrouwen te onderdrukken in hun pseudo-Islamitische staat die in werkelijkheid niets meer dan een clientstaat is van de Verenigde Staten.
pi_105135040
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:40 schreef Gattaca het volgende:
Omdat wij mensen zijn en geen engelen. God heeft de engelen op zo'n manier geschapen dat ze niet over een vrije wil beschikken en alles doen wat God hen heeft opgedragen.

Wij mensen zijn Zijn beste creatie, wij beschikken over een vrije wil, als jij uit vrije wil de Schepper van de hemelen en aarde aanbidt dan ben je beter bezig dan een engel die niet over een vrije wil beschikt en God aanbidt.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:53:36 #78
341203 3-voud
pi_105135090
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:43 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Dit leven is een test.
En de uitkomst maakt niets uit, de/het hemel/paradijs wacht toch wel op je.
Ff een vergiffenisje aan het einde van de rit en de deur staat open.
pi_105135166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:53 schreef 3-voud het volgende:

Ff een vergiffenisje en de deur staat open.
Was het maar zo simpel, we weten alleen niet wanneer we doodgaan, je moet dan ook voor je dood (oprecht) om vergiffenis vragen en tot inkeer komen, en dan is het ook nog maar de vraag of je vergeven zult worden of niet.

De ongelovigen zijn niet degenen die het hardste zullen branden in de hel volgens de Islam, maar dat zijn de hypocrieten die zichzelf moslim noemen maar in werkelijkheid hypocrieten zijn. Dat is toch wel anders en logischer dan het christendom waar Jezus zogenaamd voor onze zondes is gestorven.
pi_105135207
quote:

[..]

Is er zwaartekracht in dat paradijs?
pi_105135226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik kan daar echt wel voor kiezen. Er zit dan een risico aan vast, maar het zou kunnen want ik kan ervoor kiezen schijt te hebben aan het religieuze gebod dat ik er niet mag komen en het toch proberen. Ik kan op de weg naar Mekka door de relipolitie onderschept worden,
Nog beter je kan als atheïst alle nodige gebruiken en de juiste handelingen uitvoeren zonder dat je geloofd en zo niet te onderscheiden bent van een moslim.
Wij als atheist hebben de vrijheid om met de juiste voorbereiding richting Mekka te gaan zonder dat er verdere consequenties aan zijn te verbinden
quote:
jij kunt in landen als Maleisië gestraft worden voor jouw keuze lekker toch wel te drinken/met een man te vrijen/te godslasteren.

De keuze om een regel te overschrijden betekent niet meer vrijheid dan niet-gelovigen maar een mogelijkheid om wat terrein te herwinnen met als bonus een mogelijke consequentie die atheisten niet kennen. Ik vind het trouwens nogal raar om een restrictie voor een ander te zien als een vrijheid of recht voor jezelf.
pi_105135460
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ff een vergiffenisje aan het einde van de rit en de deur staat open.
Indien je intentie juist is, ja.
pi_105135557
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:40 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

We moeten cultuur idd niet verwarren met de Islam. Zowel Afghanistan als Saoedi-Arabië zijn geen Islamitische staten, maar het zijn wel moslimstaten waar overwegend moslims wonen.
Dat is dus mijn punt. Hoe kun jij dan concluderen dat die vrouwen gestenigd worden omdat ze de regels van God hebben overtreden?
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:08:53 #84
341203 3-voud
pi_105135568
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:05 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Indien je intentie juist is, ja.
Sja, dat kom je nooit te weten.
Zon vent kan jou met puppie-ogen aankijken, hij kan het wss goed spelen. Wat er daarna gebeurd is het grote ledige bij God/Allah, weet jij niet. Dat merk je pas na de dood.
Maar dan heb je al al die tijd in de veronderstelling geleefd dat het voor die ene knaap werkte. Terwijl je daar geen enkel bewijs van hebt. Laat staan dat Allah bestaat, of het paradijs wat mij betreft.
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:12:56 #85
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105135692
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er zit toch een duidelijk verschil tussen de diverse geloven. Het belijden ervan bedoel ik.
Je hebt er heel rigide bij, zoals de islam in sommige landen. Het is minder vrijblijvend dan Ned. Hervormd bijvoorbeeld. Of de roomse kerk.
Ik weet niet of je islamiet kunt zijn op een vrijblijvende manier.
Ja hoor, dat kan. Ik ken er meer dan genoeg, Turken, Marokkanen, Soedanezen, Iraniers en anderen. Wel gelovig, maar op hun eigen manier en vrijblijvend.

En in de roomse kerk is ook lang niet iedereen even vrijblijvend. Ik ken vrij radicale katholieken, net als ik ook vrijblijvende ken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_105135747
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat je hier dagelijks bent en jezelf als intelligent beschouwd, zegt dan weer meer dan genoeg.
Hoe oud was je ook alweer?

Whaha.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:15:24 #87
341203 3-voud
pi_105135765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan. Ik ken er meer dan genoeg, Turken, Marokkanen, Soedanezen, Iraniers en anderen. Wel gelovig, maar op hun eigen manier en vrijblijvend.

En in de roomse kerk is ook lang niet iedereen even vrijblijvend. Ik ken vrij radicale katholieken, net als ik ook vrijblijvende ken.
Die generatie maakt ook langzaam de gang naar atheïsme. Zo begon dat hier ook met de Christenen ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:16:47 #88
341203 3-voud
pi_105135811
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe oud was je ook alweer?

Whaha.
41, met een leven.
Jij bent mid-twintig en vult je leven met een forum. Zelfs in het weekend. Hoe triest is dat? :')
pi_105135819
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt. Hoe kun jij dan concluderen dat die vrouwen gestenigd worden omdat ze de regels van God hebben overtreden?
Niet. Aangezien men niet met God kan overleggen over de strafmaat.
pi_105135837
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

41, met een leven.
Jij bent mid-twintig en vult je leven met een forum. Zelfs in het weekend. Hoe triest is dat? :')
Want jij bent hier nu niet aan het posten? _O-
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:18:02 #91
341203 3-voud
pi_105135847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want jij bent hier nu niet aan het posten? _O-
Zo, dat is eruit. Het kereltje heeft even geblaft.
Nu ff terug en mondje dicht, grote mensen zijn aan het woord.
pi_105135911
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zo, dat is eruit. Het kereltje heeft even geblaft.
Nu ff terug en mondje dicht, grote mensen zijn aan het woord.
Maar ik begrijp dat jij hier nu eigenlijk niet bent? De ironie, iemand triest noemen omdat hij 's weekends op een forum post, terwijl je zelf hier al de hele dag hangt.
pi_105135938
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat jij hier nu eigenlijk niet bent? De ironie, iemand triest noemen omdat hij 's weekends op een forum post, terwijl je zelf hier al de hele dag hangt.
Het gaat over religie Koos, doe een bijdrage of hou je waffel.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:22:08 #94
341203 3-voud
pi_105135964
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wauw, paar uurtjes op een zaterdag. Nou, je hebt me hoor, 24/7 fokkende journalist.
pi_105135995
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wauw, paar uurtjes op een zaterdag. Nou, je hebt me hoor, 24/7 fokkende journalist.
Ik ben toch werkloos?
pi_105136176
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:56 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel, we weten alleen niet wanneer we doodgaan, je moet dan ook voor je dood (oprecht) om vergiffenis vragen en tot inkeer komen, en dan is het ook nog maar de vraag of je vergeven zult worden of niet.

De ongelovigen zijn niet degenen die het hardste zullen branden in de hel volgens de Islam, maar dat zijn de hypocrieten die zichzelf moslim noemen maar in werkelijkheid hypocrieten zijn. Dat is toch wel anders en logischer dan het christendom waar Jezus zogenaamd voor onze zondes is gestorven.
Dat is op zich weer interessant genoeg voor de vraag waarom gelovigen dan atheisten meer wantrouwen dan andere gelovigen? De kans dat iemand van die laatste groep hypocriet te beschouwen is lijkt me aanzienlijker bij een wereldbeeld waarin er maar een gelijk is.
pi_105136302
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is op zich weer interessant genoeg voor de vraag waarom gelovigen dan atheisten meer wantrouwen dan andere gelovigen? De kans dat iemand van die laatste groep hypocriet te beschouwen is lijkt me aanzienlijker bij een wereldbeeld waarin er maar een gelijk is.
Dat lijkt mij ook een logischer gedachtengang. Vooral omdat die laatste groep beter weet en er dus op aangesproken kan worden. Een atheist niet.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:35:28 #98
341203 3-voud
pi_105136354
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben toch werkloos?
Exactly, je komt er zelf wel mee.
Nu opbokken met dat getroll.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 16:36:30 #99
341203 3-voud
pi_105136396
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Juiste constatering.
pi_105137481
Wat is nou eigenlijk de mening van de islam/christendom over agnosten?
pi_105138425
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:10 schreef MouzurX het volgende:
[Centraal] Bijbel en christendom #7

[Centraal] Vragen over de Islam #11
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:49:36 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105138638
3-voud, het is best intiem om over je geloofsbeleving te praten. Je lijkt het maar nauwelijks te kunnen verdragen, de andersdenkenden.

Dingen waar ik niks mee heb, daar maak ik me niet druk om. Als je niks met het geloof hebt, zoals je zelf zegt, waarom maak je je dan zo druk? Enkel omdat je het raar vindt dat anderen jouw 'logica' niet volgen?
pi_105138667
quote:

[..]

Wat ik altijd zo extreem lachwekkend vind is dat allah blijkbaar zo oppermachtig was dat hij alleen in staat was 1 arabier zijn boodschap in het Arabisch op te laten schrijven :')

En dat nu, als om het even wie zich bekeerd tot de islam, die eigenlijk een Arabische naam aan moet nemen. Want god houdt immers alleen van de arabieren :')
Oh en natuurlijk een stuk van je lul eraf hakken, want god heeft toch wel eens een foutje in zijn ontwerp gemaakt.

Maar verder is het helegaar geen Arabische culturele uiting hoor! Maar echt het woord van de oppermachtige creator van de realiteit!

En dat die nu een voorkeur voor arabieren heeft, so what?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105138690
quote:

[..]

Dat is NOG hypocrieter! Hier iets verbieden want het is slecht maar in het paradijs mag het allemaal wel hoor _O-

Sinterklaas is nog geloofwaardiger. :')
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:52:19 #105
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105138709
Als dit nu een uitlach-topic wordt, of met-woorden-klem-zet-topic, doe ik niet meer mee.
pi_105138759
quote:

[..]

Kijk, hier komt je echte, extreem-radicale kant omhoog. Hoe ziek ben je wel niet en hoe DURF je andere mensen de maat te nemen als je dit goedkeurt? :N

Je laat gewoon weer de echte aard zien van die doodscultus.

Even resume: jij vindt dat deze vrouw voor bv een kus geven aan de buurman of bv zeggen dat ze niet gelooft in jouw sprookjesboek DIT moet ondergaan:

Als dat de wetten van jouw god zijn, dan kan zelfs die zogenaamde duivel van jou alleen maar beter zijn.
pi_105138875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:38 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Wil je mij de mond snoeren, 3-voud, of heb je liever dat ik je Breivik noem? :D
Breivik is een doetje vergeleken met die god van jou, die heeft er miljarden op zijn naam staan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:57 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Is er zwaartekracht in dat paradijs?
Blijkbaar. En ook een tijdsverloop, aarde, water en zon want anders wordt het lastig fruit te telen, te fermenteren en te distilleren.

Oh en de mensen aldaar hebben blijkbaar ook een lichaam, een slokdarm, een bloedsomloop, een tong, smaakpapillen en hersens! _O-

Je hebt hier een ijzersterk punt aangesneden!
Het is zo lachwekkend dat het niet normaal meer is. Leg mij nml. maar eens uit waarom je als eeuwig levend wezen überhaupt de vorm zou hebben van een zoogdier op een planeet? Waarom heb ik hersens/handen/bloedsomloop/mond/slokdarm etc nodig als ik een eeuwig levende entiteit ben in een walhalla? Wat moet ik dan met een gegist drankje gemaakt van fruit die mijn hersenactiviteit beïnvloed?
pi_105138902
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Als dit nu een uitlach-topic wordt, of met-woorden-klem-zet-topic, doe ik niet meer mee.
Sorry hoor maar ik vertel toch geen enkele onwaarheid?

Jullie claimen bepaalde zaken en als die dan gepareerd worden, tja. Dan moet je ook niet kleinzielig gaan doen hoor.
pi_105138918
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je hebt hier een ijzersterk punt aangesneden!
Het is zo lachwekkend dat het niet normaal meer is. Leg mij nml. maar eens uit waarom je als eeuwig levend wezen überhaupt de vorm zou hebben van een zoogdier op een planeet? Waarom heb ik hersens/handen/bloedsomloop/mond/slokdarm etc nodig als ik een eeuwig levende entiteit ben in een walhalla? Wat moet ik dan met een gegist drankje gemaakt van fruit die mijn hersenactiviteit beïnvloed?
Dat je nog moeite doet om gelovigen te begrijpen. Het bord voor je kop is wellicht nog groter dan die van een refo in Staphorst.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:01:45 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105138933
x-ray zet weer een topic naar zijn hand.... bravo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_105138934
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jullie claimen bepaalde zaken en als die dan gepareerd worden, tja. Dan moet je ook niet kleinzielig gaan doen hoor.
Iets met 'c'est le ton qui fait la musique'.
pi_105138979
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:01 schreef Re het volgende:
x-ray zet weer een topic naar zijn hand.... bravo
Maar geen woord gelogen dan wel onzin verteld.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:03:59 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105138991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik snap de heftigheid van jouw posts niet.

Realiseer je je wel hoe kwetsbaar gelovigen zich opstellen als ze het over hun eigen persoonlijke geloofsbeleving hebben? Weet wel hoe makkelijk het is om iemand uit te lachen. En dan wordt het geloofs-bashen. Hou nou toch eens op met dat heftige gedoe.

Lavender bijvoorbeeld, doet ook mee in deze discussie. Maar die hákt niet, die zegt rustig haar mening.

Is dat nou écht teveel gevraagd? Gewoon, met wat respect je mening geven?

Allemachtig!
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:05:10 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105139020
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar geen woord gelogen dan wel onzin verteld.
true... maar soms moet je makkelijke slachtoffers gewoon laten liggen
pi_105139131
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:05 schreef Re het volgende:

[..]

true... maar soms moet je makkelijke slachtoffers gewoon laten liggen
Och. Ik vind het wel typerend dat jij eerder valt over mijn objectieve en realistische tegengeluid tegen extreme religieuze radicalen dan over de moorddadige shit die die religieuze radicalen met droge ogen goedpraten.

Vrij typerend zelfs.
pi_105139165
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik snap de heftigheid van jouw posts niet.

Realiseer je je wel hoe kwetsbaar gelovigen zich opstellen als ze het over hun eigen persoonlijke geloofsbeleving hebben? Weet wel hoe makkelijk het is om iemand uit te lachen. En dan wordt het geloofs-bashen. Hou nou toch eens op met dat heftige gedoe.

Lavender bijvoorbeeld, doet ook mee in deze discussie. Maar die hákt niet, die zegt rustig haar mening.

Is dat nou écht teveel gevraagd? Gewoon, met wat respect je mening geven?

Allemachtig!
Kom op. Ik reageer puur en alleen heftig op iemand die met droge ogen goedpraat dat je mensen tot de borst ingraaft en dan met stenen dood gooit voor triviale dingen (zoals het ontkennen van de goddelijkheid van de koran). Daar mag je heftig op reageren. Sterker nog, dat moet je.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:11:02 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105139184
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Och. Ik vind het wel typerend dat jij eerder valt over mijn objectieve en realistische tegengeluid tegen extreme religieuze radicalen dan over de moorddadige shit die die religieuze radicalen met droge ogen goedpraten.

Vrij typerend zelfs.
Edit: foutje hier
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:12:33 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105139235
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kom op. Ik reageer puur en alleen heftig op iemand die met droge ogen goedpraat dat je mensen tot de borst ingraaft en dan met stenen dood gooit voor triviale dingen (zoals het ontkennen van de goddelijkheid van de koran). Daar mag je heftig op reageren. Sterker nog, dat moet je.
Oké, oké ik snap 't wel.

Toch: heftig reageren is wat anders dan bashen en uitlachen, oké?
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:13:43 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105139270
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vrij typerend zelfs.
er is niets objectief aan jou...
pi_105139289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oké, oké ik snap 't wel.

Toch: heftig reageren is wat anders dan bashen en uitlachen, oké?
Oh uiteraard. Maar ik vind een religieuze onderbouwing geen excuus om ronduit moorddadige zaken goed te praten. En dat is dus wel zo, want de grootste ellende wordt opeens salonfähig als het een religieus sausje heeft.

Zie hier hoe die adam gezellig goedpraat dat je gestenigd mag worden en dat dat prima is.
pi_105139325
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:13 schreef Re het volgende:

[..]

er is niets objectief aan jou...
Nee en aan geen enkel mens bla bla. Neemt niet weg dat ik geen onzin hier uitkraam maar puur logisch beredeneer.

Maar goed, zoals gewoonlijk ga jij dan weer suffe off-topic on-liners eruit pleuren.
pi_105139342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh uiteraard. Maar ik vind een religieuze onderbouwing geen excuus om ronduit moorddadige zaken goed te praten. En dat is dus wel zo, want de grootste ellende wordt opeens salonfähig als het een religieus sausje heeft.

Zie hier hoe die adam gezellig goedpraat dat je gestenigd mag worden en dat dat prima is.
Dat was inderdaad schokkend. Kan me echt niet voorstellen dat mensen hier zo denken.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:17:42 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105139402
Gewoon niet in discussie gaan met gelovigen, vergeefse moeite.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:21:03 #124
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_105139491
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:17 schreef eriksd het volgende:
Gewoon niet in discussie gaan met gelovigen, vergeefse moeite.
Mee eens, want zelfs thuis heb ik al moeite om mijn ouders te van overtuigen dat ik niet geloof in god. Ik denk dat ze nogal moeite hebben om te accepteren dat ik niet geloof in god.
pi_105139588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Mee eens, want zelfs thuis heb ik al moeite om mijn ouders te van overtuigen dat ik niet geloof in god. Ik denk dat ze nogal moeite hebben om te accepteren dat ik niet geloof in god.
Ja, hen daarvan overtuigen is bij voorbaat al een vergeefse zaak. Het enige wat je kunt proberen is ze in te laten zien dat ze dat hebben te accepteren. Ik spreek uit ervaring. :')
pi_105139738
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zucht, daar heb je hem weer. :')

Misschien moet je toch mijn post beter lezen, aangezien ik heb aangegeven dat Islamitische staten de enigen zijn die zo'n straf mogen toepassen en dat er op dit moment 0 Islamitische staten zijn, en dus niemand het recht heeft om zo'n straf toe te passen en ik het dus niet eens ben met de pseudo-Islamitische staten die veroordeelden stenigen. En als je nog beter leest, dan zei ik toch echt: "heeft God aangegeven dat ze gestenigd moeten worden?"... en dit zei ik met een reden, aangezien steniging welgeteld 0 keer voorkomt in de Koran, het boek dat het Woord van God bevat.

quote:
In het Oude Testament wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat.
pi_105139885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:30 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Zucht, daar heb je hem weer. :')

Misschien moet je toch mijn post beter lezen, aangezien ik heb aangegeven dat Islamitische staten de enigen zijn die zo'n straf mogen toepassen en dat er op dit moment 0 Islamitische staten zijn, en dus niemand het recht heeft om zo'n straf toe te passen en ik het dus niet eens ben met de pseudo-Islamitische staten die veroordeelden stenigen. En als je nog beter leest, dan zei ik toch echt: "heeft God aangegeven dat ze gestenigd moeten worden?"... en dit zei ik met een reden, aangezien steniging welgeteld 0 keer voorkomt in de Koran, het boek dat het Woord van God bevat.

[..]

Ho ho ho: dus volgens jou is steniging geen straf die in de islam gerechtvaardigd is?

En je truukje om het neer te laten komen op letterlijk in de koran staan trap ik ook niet in, of wil je soms beweren dat je geen hadith volgt?
pi_105140165
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat ik altijd zo extreem lachwekkend vind is dat allah blijkbaar zo oppermachtig was dat hij alleen in staat was 1 arabier zijn boodschap in het Arabisch op te laten schrijven :')
Daarvoor kregen de Joden de taak om Zijn boodschap over te brengen. Profeet Mohammed (vzmh) was een nakomeling van Abraham (vzmh)... wat is je punt, is de werkelijke reden dat je de Islam basht omdat je Arabieren haat en minderwaardig vindt?

quote:
En dat nu, als om het even wie zich bekeerd tot de islam, die eigenlijk een Arabische naam aan moet nemen. Want god houdt immers alleen van de arabieren :')
Dat maak jij ervan. Ik heb eerder in dit topic 1 van de 99 namen van Allah genoemd: ar-Rahim / de Meest Genadevolle. Als een Nederlander zich tot de Islam bekeert, en zijn naam verandert in Abdul-Rahim dan doet ie dat voornamelijk omdat het woord Rahim in de Koran wordt genoemd en het woord Abdul betekent weer "servant of"... jij als buitenstaander denkt dat die Nederlander nu een Arabier is terwijl hij voornamelijk voor die naam heeft gekozen omdat het een mooie betekenis heeft: Servant of Allah.

En je zegt: "god houdt immers alleen van de arabieren"....

1) Ik ben geen Arabier.
2) De profeet Mohammed (vzmh) heeft het volgende gezegd: "No Arab is superior over a non-Arab, and no white is superior over black and superiority is by righteousness and God-fearing alone".
3) Misschien moet je de Koran toch maar een keer lezen i.p.v. net te doen alsof je het gelezen hebt, dan zou je namelijk een paar anti-Arabische versen tegenkomen die bepaalde Arabieren als hypocrieten neerzet. En zoals ik al eerder zei, hypocrieten zijn erger dan ongelovigen in de Islam!

quote:
Oh en natuurlijk een stuk van je lul eraf hakken, want god heeft toch wel eens een foutje in zijn ontwerp gemaakt.
Jij bent consistent en scheert je okselhaar ook nooit?

quote:
Maar verder is het helegaar geen Arabische culturele uiting hoor! Maar echt het woord van de oppermachtige creator van de realiteit! En dat die nu een voorkeur voor arabieren heeft, so what?
Je Arabierenhaat zorgt er dus voor dat je niet verder kijkt dan je neus lang is, en dat is vooral jammer voor jezelf aangezien ieder mens op zijn eigen daden beoordeeld zal worden door de Schepper van de hemelen en aarde, ik ben niet degene die verantwoordelijk is voor datgene wat jij of mijn mede-moslims doen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:44:44 #129
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105140215
Adam is net zoals alle andere gelovigen: het is alsof je tegen een muur praat. Argumenten of een discussie heeft geen zin, het gaat om een geloof wat niet ontkracht kan worden, het is immers een geloof. Bespaar je dus gewoon de irritatie, laat hem lekker geloven.

Het wordt pas een probleem als men er fanatiek naar gaat handelen.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:45:45 #130
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105140245
Overigens vind ik het wel een mooie cirkelredenering: ooit zal de aarde vergaan. Ja, dat klopt. Door geloof. Dat is de grootste bedreiging voor mensen, een inherente zwakte.
Bis bis bis
pi_105140268
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:45 schreef eriksd het volgende:
Overigens vind ik het wel een mooie cirkelredenering: ooit zal de aarde vergaan. Ja, dat klopt. Door geloof. Dat is de grootste bedreiging voor mensen, een inherente zwakte.

pi_105140303
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:43 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Jij bent consistent en scheert je okselhaar ook nooit?

Je vindt het scheren/knippen van haar echt vergelijkbaar met het afsnijden van een stuk vlees?
pi_105140334
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:45 schreef eriksd het volgende:
De aarde zal vergaan als de zon opgebrand is en de boel op zal slokken. Jaartje of 5 miljard nog.

Tenzij de aarde al eerder door een andere oorzaak vergaan is natuurlijk...
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:49:29 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105140352
quote:
Ik heb de eerste bekeken. Heb geen inhoudelijke argumenten gehoord, wat logisch is: het gaat om een geloof. De redenering is: er zijn ook nog andere kwaden. Dat klopt. Doet niets af aan de ellende van geloof.

Ander bezwaar tegen geloof is dat het mensen dom houdt.

Maar nogmaals: je gelooft maar waar je zin in hebt.
Bis bis bis
pi_105140368
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:50:50 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105140393
en ja als je constant door de atheistenfundamentalisten wordt aangevallen op je standpunten kan ik me voorstellen dat je ze onbetrouwbaar vindt
pi_105140428
Helemaal gelijk heb je daar. Zo word ik constant door anti-smurffundamentalisten aangevallen op mijn smurfstandpunten.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:52:08 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105140435
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:50 schreef Re het volgende:
en ja als je constant door de atheistenfundamentalisten wordt aangevallen op je standpunten kan ik me voorstellen dat je ze onbetrouwbaar vindt
Daarom moet je mensen ook gewoon lekker laten geloven waar ze zin in hebben.
Bis bis bis
pi_105140879
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:52 schreef eriksd het volgende:
Prima, menigeen zegt ook dat het puur iets persoonlijks is en dat ze er niemand mee lastig vallen. Maar dan moet je ook niet SGP etc. stemmen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:11:33 #140
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105140997
Realiteitsontkenners :')
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:12:21 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105141021
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:07 schreef Modus het volgende:

[..]

Prima, menigeen zegt ook dat het puur iets persoonlijks is en dat ze er niemand mee lastig vallen. Maar dan moet je ook niet SGP etc. stemmen.
Idealiter zouden dat soort partijen dan ook niet gekozen moeten bestaan.
Bis bis bis
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:12:50 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105141038
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan mogen we ook geen mensen opsluiten omdat ze een andere visie hebben dan jouzelf.
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:19:11 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105141228
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:10 schreef MouzurX het volgende:
Heb je het dan over gelovige agnosten of atheïstische agnosten?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105145060
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb je het dan over gelovige agnosten of atheïstische agnosten?
Agnostische agnosten.

Je kan het niet weten, dus waarom zou je geloven/er mee bezig zijn.
Gelovige agnost heb ik nog nooit van gehoord.
(Atheistische agnost -> je kan het niet weten dus je moet niet geloven)
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:14:06 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105145216
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:10 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Agnostische agnosten.

Gelovige agnost heb ik nog nooit van gehoord.
(Atheistische agnost -> je kan het niet weten dus je moet niet geloven)
1. Wat jij als "agnostische agnost" aanduid is in werkelijkheid een (impliciet) atheïstisch standpunt.
2. Er zijn wel degelijk agnostische theïsten. :Y

niet-theistische agnosten zijn atheisten en de meeste atheisten zijn ook agnost (met uitzondering van expliciete atheisten).

Conclusie is dus dat je minachting mag verwachten van een hoop mensen volgens het onderzoek uit de OP
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:28:39 #146
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_105145884
atheïst

..
10 geboden (soit).
..
Heb ik nu een god nodig..... nee niet echt... Als ik kijk naar het universum geloof ik wel in een kleinere hogere macht. Maar een semi-god die van van vlees en bloed is weiger ik.
pi_105146287
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1. Wat jij als "agnostische agnost" aanduid is in werkelijkheid een (impliciet) atheïstisch standpunt.
2. Er zijn wel degelijk agnostische theïsten. :Y

niet-theistische agnosten zijn atheisten en de meeste atheisten zijn ook agnost (met uitzondering van expliciete atheisten).

Conclusie is dus dat je minachting mag verwachten van een hoop mensen volgens het onderzoek uit de OP
Ehm ... zeggen dat je het niet kan weten is geen atheistisch standpunt? Een atheistisch standpunt is zeggen dat er geen is. Ala een claim leggen net als een gelovige doet.
pi_105146346
Normaal agnost:
Het agnosticisme is een filosofische positie die geen bevestigende of ontkennende uitspraken doet over het bestaan van bovennatuurlijke verschijnselen.

"atheistische agnost"
Tegelijkertijd kan een agnosticus vinden dat het bestaan van God, hoewel niet onmogelijk, zeer onwaarschijnlijk is; hij kan het zelfs zo onwaarschijnlijk vinden dat het niet de moeite waard is dit in de prakijk te overwegen. In dat geval is hij niet ver verwijderd van atheïsme
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:43:18 #149
89730 Drugshond
pi_105146553
Een jaar of 5 geleden was er een discussie over intelligent design.... Treffend voorbeeld tussen wetenschap en ideologie.
Iedereen zelfs Maria van der Hoeve (CDA) ging zover dat dit klassikaal onderwezen moest worden.
Nu is dit ouwe koeien... en een verkeerde (verdelgende) reflex.
Wetenschap <> ideologie. ... Maar als je iets verder gaat kijken zijn die paar mensen die wetenschap bedrijven op de uiterste grens van bevattingsvermogen toch een tikkie religieus. Toeval ?!
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:46:17 #150
89730 Drugshond
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:59:51 #151
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105147198
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:38 schreef MouzurX het volgende:
Normaal agnost:
Het agnosticisme is een filosofische positie die geen bevestigende of ontkennende uitspraken doet over het bestaan van bovennatuurlijke verschijnselen.

"atheistische agnost"
Tegelijkertijd kan een agnosticus vinden dat het bestaan van God, hoewel niet onmogelijk, zeer onwaarschijnlijk is; hij kan het zelfs zo onwaarschijnlijk vinden dat het niet de moeite waard is dit in de prakijk te overwegen. In dat geval is hij niet ver verwijderd van atheïsme
quote:
an atheist is an agnostic who's thought about it.
Stellen dat god kan bestaan is hetzelfde als stellen dat zwaartekracht enkel een hypothese is
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:17:35 #152
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105148009
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ehm ... zeggen dat je het niet kan weten is geen atheistisch standpunt? Een atheistisch standpunt is zeggen dat er geen is. Ala een claim leggen net als een gelovige doet.
Fout. Wat jij beschrijft is expliciet atheïsme.
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:25:48 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105148423
Het is grappig hoe veel agnosten niet weten dat ze atheïst zijn trouwens. Eerst denken dat je buiten de discussie staat. Lekker afgeven op die brutale atheïsten. En er dan uiteindelijk zelf eentje blijken te zijn.
pi_105148677
Ik ben zelf gelovig maar niet dat god mij gaat straffen voor wat ik doe.
Maar heb een tijdje rondgehangen bij zeer Christelijke mensen omdat ik wilde weten hoe die mensen dachten.
En ja, ze vertrouwen je niet zomaar. Een heel religieus meisje wilde zelfs zorgen dat de duivel uit mij verdreven kon worden...
Saying what? _O- :') 't arme kind deelde ook in opdracht van d'r vader mini bijbels uit voor het ROC ;(
Twiddel
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:10:50 #155
89730 Drugshond
pi_105150279
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:30 schreef summer2bird het volgende:
En ja, ze vertrouwen je niet zomaar. Een heel religieus meisje wilde zelfs zorgen dat de duivel uit mij verdreven kon worden...
Wat dacht je.... ik heb een staaf.... en ik neuk beter dan god (/ Turks Fruit).
pi_105151570
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat dacht je.... ik heb een staaf.... en ik neuk beter dan god (/ Turks Fruit).
eh, ze is nostatusF.png ? :')
pi_105151701
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Fout. Wat jij beschrijft is expliciet atheïsme.
Bron?

Aangezien wikipedia dus niet zegt wat jij zegt. Niet dat wikipedia alles is, maar het is 1 bron meer dan jij hebt aangekaart.
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:49:35 #158
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105151778
pi_105151831
Wat onverwachts. Wereldschokkend.
pi_105151842
ag·nos·tic (g-nstk)
n.
1.
a. One who believes that it is impossible to know whether there is a God.
b. One who is skeptical about the existence of God but does not profess true atheism.
http://www.thefreedictionary.com/agnostic

The primary difference between an atheist and an agnostic is that the atheist does not believe God or gods exist whereas the agnostic is not sure either way because existence of God or gods, they say, cannot be proven. The atheist may be a weak atheist or strong atheist. The weak atheist may say, “I’m not sure whether gods exist so I don’t worship any. “ The strong atheist comments: “There is no God or gods.”
http://www.wisegeek.com/w(...)-and-an-agnostic.htm

Oftewel agnostisch -> je kan niet weten of er een god is, dus hij zegt niet "er is geen god" of "ik geloof in dit"

quote:
Valt toch echt onder agnostisme, aangezien zwak atheistisme het gewoon niet weet, maar niet claimt dat je het niet zeker kan weten.

[ Bericht 12% gewijzigd door MouzurX op 03-12-2011 23:57:09 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:57:49 #161
89730 Drugshond
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:59:48 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105152149
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:51 schreef MouzurX het volgende:
ag·nos·tic (g-nstk)
n.
1.
a. One who believes that it is impossible to know whether there is a God.
b. One who is skeptical about the existence of God but does not profess true atheism.
http://www.thefreedictionary.com/agnostic

The primary difference between an atheist and an agnostic is that the atheist does not believe God or gods exist whereas the agnostic is not sure either way because existence of God or gods, they say, cannot be proven. The atheist may be a weak atheist or strong atheist. The weak atheist may say, “I’m not sure whether gods exist so I don’t worship any. “ The strong atheist comments: “There is no God or gods.”
http://www.wisegeek.com/w(...)-and-an-agnostic.htm

Oftewel agnostisch -> je kan niet weten of er een god is, dus hij zegt niet "er is geen god" of "ik geloof in dit"
Jij denkt dat de termen naast elkaar staan. Dat iemand in het ene of andere hokje valt zodra iemands standpunt genuanceerd wordt. Dat is fout. Agnosticisme is een constructie op een epistemologisch niveau. Atheïsme en theïsme zitten een abstractieniveau hoger en gaan niet over het wel of niet KUNNEN weten van iets maar over jouw uiteindelijke conclusie over dit concept.

Nadat je voor jezelf wel of niet hebt besloten dat het bestaand van een god wel of niet kenbaar is heb je voor jezelf nog steeds geen antwoord gegeven op een weer heel andere vraag.

"Geloof jij in het bestaan van een god?"

Je hebt dan 2 opties:
- Ja (je bent een theïst die agnost is)
- Nee (je bent een atheïst die agnost is)
  zondag 4 december 2011 @ 00:02:05 #163
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105152234
Oh en als je antwoord dan is "ik kan het niet weten" dan ben je geen agnost maar een ignost of wel een theologische noncognitivist.
  zondag 4 december 2011 @ 00:07:36 #164
181126 MouzurX
Misschien?
pi_105152446
Oke helder.

Alhoewel ik mijn twijfels dan wel zet bij een theistische agnost.
Als ik gelovigen altijd hoor komt het over alsof je zeker moet weten dat het de waarheid is, niet "geloven" dat het de waarheid is. Wanneer je begint de twijfelen aan die waarheid kom je meteen eigenlijk uit op mensen die niet enorm veel meer doen aan hun geloof, en dan kan je je afvragen hoe theistisch die mensen nou zijn.
  zondag 4 december 2011 @ 00:10:14 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105152541
QualiaSoup legt mijn punt iets beter uit dan ik dat kan, MouzurX.

Daarnaast zullen agnostische theisten inderdaad niet vaak van die zelfverzekerde gelovigen zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door SpecialK op 04-12-2011 00:35:01 ]
pi_105158177
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

[..]

Stellen dat god kan bestaan is hetzelfde als stellen dat zwaartekracht enkel een hypothese is
Als ik nu mijn mok met thee laat vallen, knettert ie op de grond. Tastbaar bewijs van een kracht die Isaac Newton formuleerde als zwaartekracht na een vergelijkbaar incident met een appel. Het is te voelen en meten. Kun jij voor mij even meten hoe heilig de kerk hier op de hoek is?
  zondag 4 december 2011 @ 09:33:32 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105158337
en daarbij, zwaartekracht bestond nog niet voordat Newton het ontdekte 8-)
pi_105158362
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 00:10 schreef SpecialK het volgende:
QualiaSoup legt mijn punt iets beter uit dan ik dat kan, MouzurX.

Daarnaast zullen agnostische theisten inderdaad niet vaak van die zelfverzekerde gelovigen zijn.
Bedankt, die zocht ik al een tijdje! Stukje over accountability op het eind vind ik mooi.
pi_105159849
Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen. :{
pi_105160002
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 09:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Bedankt, die zocht ik al een tijdje! Stukje over accountability op het eind vind ik mooi.
Hij heeft nog wel meer mooie filmpjes.
pi_105196613
Religie = hypocrisie.
Laat dat als eerste gezegd zijn.

Hoewel het mij verder koud laat, valt toch op dat gelovigen ergens in hun sprookjesboek zoiets als "heb uw naaste lief gelijk u zelf" hebben staan. Als puntje bij paaltje komt, komt daar weinig van terecht.
  maandag 5 december 2011 @ 10:34:32 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105200760
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 01:50 schreef Elfletterig het volgende:
Religie = hypocrisie.
Laat dat als eerste gezegd zijn.

Oké, we zijn eruit. Slotje, opgelost. :(
  maandag 5 december 2011 @ 10:38:18 #173
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_105200872
quote:
Ik hoop dat deze mensen voor altijd blijven geloven in god. :r

Stel je voor dat er bewezen wordt dat god niet bestaat, dan gaan deze mensen massaal aan het plunderen, moorden en verkrachten. ;(

Droeftoeters. Maar goed, Amerikaanse Christenen. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 5 december 2011 @ 11:41:27 #174
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105202613
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik hoop dat deze mensen voor altijd blijven geloven in god. :r

Stel je voor dat er bewezen wordt dat god niet bestaat, dan gaan deze mensen massaal aan het plunderen, moorden en verkrachten. ;(

Droeftoeters. Maar goed, Amerikaanse Christenen. :')
Ja, ik ben gelovig en dat is het enige wat mij er van weerhoudt om eens lekker aan het moorden en plunderen te slaan :P
  maandag 5 december 2011 @ 11:47:28 #175
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_105202771
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, ik ben gelovig en dat is het enige wat mij er van weerhoudt om eens lekker aan het moorden en plunderen te slaan :P
Ietwat gechargeerd is dat natuurlijk wel wat ze zeggen.

Ik vertrouw jou niet/ jij bent minder geloofwaardig, want jij gelooft niet dat god over je schouder meekijkt.

Triest.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_105204894
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Oké, we zijn eruit. Slotje, opgelost. :(
Ik zou niet van een "oplossing" willen spreken nadat blijkt dat gelovigen atheïsten ongeveer net zo zien als verkrachters. Ik vraag me af wat gelovigen ervan zouden vinden als ze omgekeerd op zo'n manier werden afgeschilderd en behandeld.

Het is nogal wat namelijk...
  maandag 5 december 2011 @ 13:04:45 #177
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_105205343
quote:

[..]

Zo? Waarom bestaat alcohol dan? Waarom heeft God/Allah/Otti-Batti de kunst van het distilleren en bierbrouwen dan aan de mensheid geleerd?
pi_105209478
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou niet van een "oplossing" willen spreken nadat blijkt dat gelovigen atheïsten ongeveer net zo zien als verkrachters. Ik vraag me af wat gelovigen ervan zouden vinden als ze omgekeerd op zo'n manier werden afgeschilderd en behandeld.

Het is nogal wat namelijk...
Scheer alle katholieken over een kam wat betreft het verkrachten van kleine jongetjes of noem islam een godsdienst van een pedo-profeet en daar heb je je antwoord. En dat is dan nog meer op historische feiten gestoeld (en uiteraard geen enkele gelovige behalve de schuldigen aan te rekenen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')