abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:54:48 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_105133651
quote:
http://www.nu.nl/lifestyle/2684093/gelovigen-vinden-atheisten-onbetrouwbaar.html

Gelovigen vinden atheïsten onbetrouwbaar

Religieuze mensen wantrouwen atheïsten, zo blijkt uit een studie van de universiteit in het Canadese Vancouver.

''Gelovigen vinden de houding van de atheïsten een bedreiging voor samenwerking en eerlijkheid'', aldus onderzoekster Ara Norenzayan over de studie die vrijdag is gepubliceerd.

Gelovigen menen dat mensen zich beter gedragen als ze voelen dat God hen volgt.

De 770 onderzochte Amerikanen en Canadezen werden om beschrijvingen gevraagd van onbetrouwbare personen. De 500 miljoen mensen op aarde die het bestaan van God ontkennen, kwamen daarbij op een vergelijkbaar laag niveau als verkrachters.

Hetzelfde nivo als verkrachters, whoaah, da's heftig.

Misschien is het meer de afwezigheid van een fundamenteel uitgangspunt (geloof in God) wat maakt dat de gelovigen de niet-gelovigen onbetrouwbaar vinden. Want op zich: het zijn allemaal mensen, je gaat toch op iemands karakter af.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 14:56:04 #2
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105133683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zijn ook net mensen, hè.
Zeker. Daarom is dat verheven voelen boven elke kuffar/kafir een wassen neus en kun je ze vierkant uitlachen.
Mee eens? ( :') )
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105133708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zeker. Daarom is dat verheven voelen boven elke kuffar/kafir een wassen neus en kun je ze vierkant uitlachen.
Mee eens? ( :') )
Je verheven voelen boven (on)gelovigen. Ook zoiets menselijks. ;(
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 14:57:45 #4
341203 3-voud
pi_105133733
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je verheven voelen boven (on)gelovigen. Ook zoiets menselijks. ;(
Vandaar die smilie. Ik voelde al aan dat je hem probeerde te ontwijken.
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:57:51 #5
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105133734
Ben christelijk opgevoed en bericht komt me vrij bekend voor ja. :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105133754
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vandaar die smilie. Ik voelde al aan dat je hem probeerde te ontwijken.
Waar precies antwoord ik ontkennend? Goed zo, nergens.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 14:59:23 #7
341203 3-voud
pi_105133764
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar precies antwoord ik ontkennend? Goed zo, nergens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

.... ontwijken.
Helaas.
pi_105133820
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:18 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Ja dat zie ik als een vrijheid. Ik heb meer rechten dan jij, want ik kan die zaken wel doen, en ik hoef me niet aan al mijn geloofsregels houden, ik kan ook alcohol drinken als ik dat wil, maar ik kies er voor om dat niet te doen. Jij kunt er niet voor kiezen om Mekka te bezoeken, want je mag dat niet doen tenzij je een moslim wordt.
Ik kan daar echt wel voor kiezen. Er zit dan een risico aan vast, maar het zou kunnen want ik kan ervoor kiezen schijt te hebben aan het religieuze gebod dat ik er niet mag komen en het toch proberen. Ik kan op de weg naar Mekka door de relipolitie onderschept worden, jij kunt in landen als Maleisië gestraft worden voor jouw keuze lekker toch wel te drinken/met een man te vrijen/te godslasteren.

De keuze om een regel te overschrijden betekent niet meer vrijheid dan niet-gelovigen maar een mogelijkheid om wat terrein te herwinnen met als bonus een mogelijke consequentie die atheisten niet kennen. Ik vind het trouwens nogal raar om een restrictie voor een ander te zien als een vrijheid of recht voor jezelf.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105133831
quote:
Gelovigen menen dat mensen zich beter gedragen als ze voelen dat God hen volgt.

Dat zegt natuurlijk voldoende over de karakters van die gelovigen. Als je je alleen goed gedraagt door angst voor straf dan ben je nogal een zwak ende waardeloos mens.
pi_105133862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:52 schreef 3-voud het volgende:
Je hebt dus de vrijheid om te zondigen.
Wat stelt die hele kermis dan nog voor?
Je wilt namelijk niet in de hel eindigen, ook niet tijdelijk vanwege het drinken van alcohol. Maar het niet erkennen van het bestaan van 1 God bezorgt je een permanente plek in de hel. Dat is het verschil tussen het ontkennen van God en het erkennen van God maar zondes begaan terwijl je een gelovige bent.

We zijn allemaal zwakke mensen die soms zondes begaan, vandaar dat één van de 99 namen van Allah "ar-Rahim / de Meest Genadevolle" is. De beste mensen zijn diegenen die erkennen tegenover God dat ze (verleidt door satan) zondes hebben begaan en om vergiffenis vragen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:03:41 #11
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105133874
3-Voud; als hypocriet heb ik het niet ervaren. Wel over gepraat want ik had dezelfde mening als jou maar zij heeft voor zichzelf bepaalt wat ze belangrijk vond. Meer dan prima want op die manier viel er ook een stuk beter over te praten. Erg streng gelovig was zij toch niet. Had wel bepaalde zaken binnen de Islam waar zij voor stond en wat ze belangrijk vond maar ook zaken waar ze minder mee had. Voor mij, als opgevoed atheist, een hele aangename opvatting van haar geloof.
pi_105133882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:01 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk voldoende over de karakters van die gelovigen. Als je je alleen goed gedraagt door angst voor straf dan ben je nogal een zwak ende waardeloos mens.
En ben je geen goed gelovige.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:04:55 #13
341203 3-voud
pi_105133906
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:03 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Je wilt namelijk niet in de hel eindigen, ook niet tijdelijk vanwege het drinken van alcohol. Maar het niet erkennen van het bestaan van 1 God bezorgt je een permanente plek in de hel. Dat is het verschil tussen het ontkennen van God en het erkennen van God maar zondes begaan terwijl je een gelovige bent.

We zijn allemaal zwakke mensen die soms zondes begaan, vandaar dat één van de 99 namen van Allah "ar-Rahim / de Meest Genadevolle" is. De beste mensen zijn diegenen die erkennen tegenover God dat ze (verleidt door satan) zondes hebben begaan en om vergiffenis vragen.
Achzo... je leeft erop los en aan het einde vergiffenis vragen is voldoende om er 1x overheen te vegen en weg is je blaam.
Das me toch ook maar een zooi van lik-me-versje.
pi_105133935
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

[..]

Helaas.
Helaas; ik ben het met je eens, maar voeg daar meteen aan toe dat gelovigen daarin geen uitzonderingspositie hebben.
pi_105133941
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:03 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

En ben je geen goed gelovige.
Hoe kan het van invloed zijn op het wel of niet zijn van een goede gelovige? Het is juist 1 van de dingen die inherent zijn aan vele geloven. Als op de waarom vraag het antwoord niet het ontwijken van straf zou zijn dan zou het een antwoord zijn dat beredeneerd werd, met het gezond verstand, en zou het dus geen geloof meer zijn in zekere zin.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:07:57 #16
341203 3-voud
pi_105133987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:03 schreef Keltie het volgende:
3-Voud; als hypocriet heb ik het niet ervaren. Wel over gepraat want ik had dezelfde mening als jou maar zij heeft voor zichzelf bepaalt wat ze belangrijk vond. Meer dan prima want op die manier viel er ook een stuk beter over te praten. Erg streng gelovig was zij toch niet. Had wel bepaalde zaken binnen de Islam waar zij voor stond en wat ze belangrijk vond maar ook zaken waar ze minder mee had. Voor mij, als opgevoed atheist, een hele aangename opvatting van haar geloof.
Dan ben je dus de beste blaadjes van de sla eruit aan het vissen. Je wuift datgene wat je behoeften belet, weg, en loopt in de pas met de rest die je behoeften niet in de weg liggen.

Selectief. Je ondermijnd het geloof uit eigen belang. Als ik God of Allah was, was je voor mij geen knip voor de neus waard. Wat ik opgeschreven heb neemt iedereen voor zich tot een mate serieus. Wat een warboel.
pi_105133988
quote:

[..]

Nee, de beste mensen in mijn ogen zijn mensen die hun eigen aandeel in fouten erkennen en deze niet proberen af te schuiven op Satan of wat voor omstandigheid dan ook.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105133996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kan daar echt wel voor kiezen.
Ik ook, ik wilde alleen maar aantonen dat het simpelweg niet waar is dat atheïsten over meer vrijheid beschikken dan gelovigen. Al is het wel waar dat deze wereld met alle verleidingen die het bevat een "paradijs op aarde" is voor atheïsten vergeleken met de strikte gelovigen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:08:45 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105134007
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Achzo... je leeft erop los en aan het einde vergiffenis vragen is voldoende om er 1x overheen te vegen en weg is je blaam.
Das me toch ook maar een zooi van lik-me-versje.
agh, in de maatschappij is het gebruikelijker om te proberen onder de consequenties van je slechte daad uit te komen. Of ze op een ander te schuiven :')
Dan is erkennen en om vergiffenis vragen mannelijker.
pi_105134015
quote:

[..]

Dus als je af en toe alcohol drinkt wordt dat op termijn vergeven?
Waarom zou je het dan niet doen?
Het heeft wel overeenkomsten met het christendom, daar worden zonden ook uiteindelijk vergeven. Een paar weesgegroetjes en klaar is kees.
pi_105134047
Zucht. Een discussie over religie. Daar voelde ik mij na mijn tienerjaren al te intelligent voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105134048
Echt ongelooflijk hoe mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.
Jaa drinken mag soms wel natuurlijk he, want dan kom je niet in de hel.

Zo zie je maar wat brainwashing kan doen bij kinderen en wat het al eeuwen lang doet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_105134054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dan ben je dus de beste blaadjes van de sla eruit aan het vissen. Je wuift datgene wat je behoeften belet, weg, en loopt in de pas met de rest die je behoeften niet in de weg liggen.

Selectief. Je ondermijnd het geloof uit eigen belang. Als ik God of Allah was, was je voor mij geen knip voor de neus waard. Wat ik opgeschreven heb neemt iedereen voor zich tot een mate serieus. Wat een warboel.
Dit is sowieso een probleem met geloof praktizeren omdat er geen eenduidige standaard is qua uitleg van geboden. Er zijn niet voor niets een triljoen ahadith, schriftgeleerden en imams nodig om het in praktijk te brengen en dan nog zit je met duizenden stromingen en een aantal interpretaties die een kwadraat daarvan vormen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:10:39 #24
341203 3-voud
pi_105134060
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:06 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hoe kan het van invloed zijn op het wel of niet zijn van een goede gelovige? Het is juist 1 van de dingen die inherent zijn aan vele geloven. Als op de waarom vraag het antwoord niet het ontwijken van straf zou zijn dan zou het een antwoord zijn dat beredeneerd werd, met het gezond verstand, en zou het dus geen geloof meer zijn in zekere zin.
Is het ook niet. Men maakt er maar wat van uit eigen behoeften.
Maar als je dat als buitenstaander betwist, ben je respectloos. Niet echt respectloos, ze willen er eigenlijk niet mee geconfronteerd worden.
pi_105134072
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:10 schreef MouzurX het volgende:
Echt ongelooflijk hoe mensen zichzelf voor de gek kunnen houden.
Jaa drinken mag soms wel natuurlijk he, want dan kom je niet in de hel.
Volgens mij heeft het wel of niet drinken van alcohol daar voor een gelovige bijzonder weinig mee te maken.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:11:10 #26
341203 3-voud
pi_105134073
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Zucht. Een discussie over religie. Daar voelde ik mij na mijn tienerjaren al te intelligent voor.
Dus dit was weer zon zinloze scheet van je...
pi_105134076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, kssst dan :W
En neem je intelligentie mee }:|
pi_105134088
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, de beste mensen in mijn ogen zijn mensen die hun eigen aandeel in fouten erkennen en deze niet proberen af te schuiven op Satan of wat voor omstandigheid dan ook.
Goed dat je erbij zegt "in mijn ogen", ik had het namelijk over de Islamitische opvatting.
pi_105134131
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:08 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Ik ook, ik wilde alleen maar aantonen dat het simpelweg niet waar is dat atheïsten over meer vrijheid beschikken dan gelovigen. Al is het wel waar dat deze wereld met alle verleidingen die het bevat een "paradijs op aarde" is voor atheïsten vergeleken met de strikte gelovigen.
Dat is dan niet gelukt, ik ben niet overtuigd door jouw argument dat de keuze om geboden te overtreden betekent dat gelovigen net zoveel vrijheid kennen.
pi_105134145
Zijn er hier gelovigen bij die niet-gelovig zijn opgevoed en daarnaast ook niet gelovig zijn geworden na eerst een overdosis te hebben gehad of iets in die trend?
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:14:25 #31
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105134170
quote:

[..]

Dat maakt jou even dom en kortzichtig als een extremist :)
Mensen die denken dat geloven het tot de letter volgen van de geschriften is, enge lui.
pi_105134187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is dan niet gelukt, ik ben niet overtuigd door jouw argument dat de keuze om geboden te overtreden betekent dat gelovigen net zoveel vrijheid kennen.
We beschikken allemaal over een vrije wil, ik kan doen en laten wat ik wil als moslim zijnde, maar daar zitten consequenties aan verbonden.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:15:44 #33
341203 3-voud
pi_105134205
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:14 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat maakt jou even dom en kortzichtig als een extremist :)
Mensen die denken dat geloven het tot de letter volgen van de geschriften is, enge lui.
Vertel dat die mensen die met zwaard en kanonnen verdedigen dat elke letter letterlijk van God/Allah komt.
Dat ik dit aankaart maakt me dus een extremist?
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:16:23 #34
341203 3-voud
pi_105134223
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:14 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

We beschikken allemaal over een vrije wil, ik kan doen en laten wat ik wil als moslim zijnde, maar daar zitten consequenties aan verbonden.
Welke dan precies?
Je drinkt en vliegt zo nu en dan de pan uit met drugs. Wat zijn letterlijk de consequenties?
pi_105134225
quote:

[..]

Oftewel ik kan als niet-gelovige ook mekka in.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:16:46 #36
341203 3-voud
pi_105134236
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

_O-
pi_105134243
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:09 schreef Lavenderr het volgende:
Dus als je af en toe alcohol drinkt wordt dat op termijn vergeven?
Waarom zou je het dan niet doen?
Je hebt grote zondes (het ontkennen van het bestaan van de enige echte God) en kleine zondes.

Waarom zou ik het niet doen? Omdat alcohol drinken schadelijk voor jezelf is (en voor de maatschappij).

quote:
Het heeft wel overeenkomsten met het christendom, daar worden zonden ook uiteindelijk vergeven. Een paar weesgegroetjes en klaar is kees.
Overeenkomsten maar ook belangrijke verschillen.
pi_105134246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Goed dat je erbij zegt "in mijn ogen", ik had het namelijk over de Islamitische opvatting.
Dat is een mooi punt om op in te haken wat betreft mijn opvatting over betrouwbare mensen. Ik vind mensen die dingen altijd op hun geloofsovertuiging en diens beperkingen en geboden moeten gooien en daar hun verantwoordelijkheid op afschuiven minder betrouwbaar dan mensen die hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Natuurlijk beoordeel ik mensen in de eerste plaats op hun persoonlijkheid, maar dit is een deel daarvan dat bij bepaalde geloofsbelevingen dan echt een dealbreaker is voor mij.
pi_105134261
quote:

[..]

Vrouwen in Afghanistan kunnen ook doen en laten wat ze willen als je zo redeneert.
pi_105134292
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Welke dan precies?
Je drinkt en vliegt zo nu en dan de pan uit met drugs. Wat zijn letterlijk de consequenties?
Het is schadelijk voor jezelf en je omgeving. God heeft het beste voor met Zijn schepping, vandaar dat wij geen alcohol mogen drinken. Kijk naar het grotere plaatje, pak de statistieken erbij en dan kun je met je eigen ogen aanschouwen hoe schadelijk alcohol is voor de maatschappij.
pi_105134313
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:16 schreef MouzurX het volgende:
Dat is mogelijk en is ook al eens gedaan in het verleden (ook door een Nederlander). :)
pi_105134316
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:19 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Het is schadelijk voor jezelf en je omgeving. God heeft het beste voor met Zijn schepping, vandaar dat wij geen alcohol mogen drinken. Kijk naar het grotere plaatje, pak de statistieken erbij en dan kun je met je eigen ogen aanschouwen hoe schadelijk alcohol is voor de maatschappij.
Is het schadelijk?

Alcohol -> mensen eerder dood -> minder mensen op aarde -> minder vervuiling.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:22:37 #43
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_105134351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vertel dat die mensen die met zwaard en kanonnen verdedigen dat elke letter letterlijk van God/Allah komt.
Dat ik dit aankaart maakt me dus een extremist?
nee, hoe jij in dat stukje tekst je mening verkondigde maakte je in mijn ogen even dom en kortzichtig als een extremist. Maar dat stond er toch?
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:22:41 #44
341203 3-voud
pi_105134353
quote:

[..]

Op die fiets. Maar Allah neemt het je dus niet kwalijk dat je zijn gebod negeert.
Het is dus een advies en geen gebod.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:23:49 #45
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105134374
quote:

[..]

Alcohol is ook goed. Gezelligheid bijvoorbeeld.
opgezegd@fok.nl
pi_105134376
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:

Vrouwen in Afghanistan kunnen ook doen en laten wat ze willen als je zo redeneert.
En dat doen sommige vrouwen toch ook? Het loopt alleen soms niet zo goed af voor hen, maar ze hebben toch gedaan wat God had verboden. Vrije wil die ze van Allah hebben gekregen, staat ook in de Koran.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:25:34 #47
341203 3-voud
pi_105134420
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:23 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

En dat doen sommige vrouwen toch ook? Het loopt alleen soms niet zo goed af voor hen, maar ze hebben toch gedaan wat God had verboden. Vrije wil die ze van Allah hebben gekregen, staat ook in de Koran.
Uhu, dat zijn de mannen die dat doen. Niet allah.
Diezelfde mannen die ook dat boekje schreven.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:25:40 #48
137949 Disana
pi_105134423
quote:

[..]

Dus jij vindt het wel terecht dat ze gestenigd worden.
pi_105134437
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:21 schreef MouzurX het volgende:
Is het schadelijk?

Alcohol -> mensen eerder dood -> minder mensen op aarde -> minder vervuiling.
Vertel dat maar aan mensen die hun geliefden zijn verloren omdat een dronkaard achter het stuur hen heeft vermoord.
pi_105134497
quote:

[..]

Nou, het gaat mij een beetje te ver om de samenleving in Afghanistan te zien als functionerend volgens de regels van "de" islam. Het ging mij meer om het feit dat vrouwen er nauwelijks rechten hebben (door een achterlijke misogyne stammencultuur die zich probeert te rechtvaardigen middels de islam) maar ze volgens jouw redenering wel vrijheid hebben.

Laat ik een ander voorbeeld proberen dan: in die trant zou je kunnen zeggen dat slaven net zoveel vrijheid hebben als vrije mensen.
pi_105134498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:23 schreef FoXje het volgende:

[..]

Alcohol is ook goed. Gezelligheid bijvoorbeeld.
God heeft dan ook het beste soort wijn beschikbaar gemaakt in het paradijs voor zijn beste dienaren.
pi_105134532
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:28 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

God heeft dan ook het beste soort wijn beschikbaar gemaakt in het paradijs voor zijn beste dienaren.
Waarom zouden mensen in het Paradijs behoefte hebben aan alcohol? Het is er toch perfect?
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:30:14 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105134534
quote:

[..]

Iedereen gelooft (of niet) op zijn eigen manier. Op een of andere manier zijn het vooral atheisten die schijnen te denken dat alleen radicalen en extremisten die elke regel volgen en letterlijk nemen echt geloven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_105134572
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Mwanatabu het volgende:

Waarom zouden mensen in het Paradijs behoefte hebben aan alcohol? Het is er toch perfect?
God weet het beste wat goed is voor Zijn dienaren.
pi_105134582
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, kssst dan :W
En neem je intelligentie mee }:|
Wij intelligentsia houden ons bij voorkeur ook verre van NWS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105134591
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

God weet het beste wat goed is voor Zijn dienaren.
Net hadden die dienaren nog een vrije wil.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:32:38 #57
341203 3-voud
pi_105134599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wij intelligentsia houden ons bij voorkeur ook verre van NWS.
Dat je hier dagelijks bent en jezelf als intelligent beschouwd, zegt dan weer meer dan genoeg.
pi_105134617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Iedereen gelooft (of niet) op zijn eigen manier. Op een of andere manier zijn het vooral atheisten die schijnen te denken dat alleen radicalen en extremisten die elke regel volgen en letterlijk nemen echt geloven.
Dat is nogal een boude stelling. Juist atheisten zijn zich ervan bewust dat er net zoveel interpretaties zijn als mensen en dat mensen daarom niet in te delen zijn als per definitie goed, beter of slecht door dat etiketje van hun geloof.

"Ik ben christen" zegt mij niks. Ik ken iemand als die jongen die opstond in de trein voor die zwangere vrouw of als die vrouw die beweert dat het kind van haar echtgenoot is terwijl het van de tuinman is.
pi_105134619
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:25 schreef Disana het volgende:
Dus jij vindt het wel terecht dat ze gestenigd worden.
Alleen als dat een opdracht is van God, heeft God aangegeven dat ze gestenigd moeten worden, en leeft die vrouw in een Islamitische staat, wie ben ik dan om in opstand te komen tegen God's regels? God zegt in de Koran dat er bepaalde zaken zijn in deze wereld die wij mensen erg leuk vinden (terwijl het schadelijk is voor ons), en er zijn zaken die wij als slecht ervaren (terwijl het juist goed is voor ons), God weet het beste wat goed of slecht is, wij zijn Zijn dienaren die zich aan Zijn wetten moeten houden.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 15:33:51 #60
341203 3-voud
pi_105134622
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:32 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Net hadden die dienaren nog een vrije wil.
Ja, nee... jawel... moment... nee... of...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')