Leef jij om je medemens gelukkig te houden? Wow. Je moet voor jezelf leven. Als iemand het leven niet ziet zitten, dan mag hij imho zelf bepalen over of hij dat leven nog wil leven of niet. Jíj bent de gene die met jouw problemen zit, niet een ander.quote:Op zaterdag 3 december 2011 01:37 schreef Re.active het volgende:
Ik ben voor maar dat maakt weinig verschil. Heb al aardig wat leesvoer over dit onderwerp doorgenomen maar het feit blijft: jij moet blijven leven zodat de ander gelukig door kan blijven leven. Recht op zelfmoord zou toch wel wat inbreuk maken op het gelukkige leven van de ander
best een koude reactie voor iemand die haar vrienden on fire setquote:Op zaterdag 3 december 2011 01:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Leef jij om je medemens gelukkig te houden? Wow. Je moet voor jezelf leven. Als iemand het leven niet ziet zitten, dan mag hij imho zelf bepalen over of hij dat leven nog wil leven of niet. Jíj bent de gene die met jouw problemen zit, niet een ander.
Dat vind ik ook wel wat kort door de bocht..quote:Op zaterdag 3 december 2011 02:44 schreef Metalfrost het volgende:
Mensen die om hulp vragen willen het juist niet doen, maar van de gedachten af komen. Degenen die het wel echt willen zijn allang overleden.
Hoe weet jij dat ze 'te trots was' om hulp te vragen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 03:05 schreef MoggyCat het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel wat kort door de bocht..
Ik ken ook een geval van iemand die zichzelf impulsief van de flat heeft geworpen toen de deurwaarder voor de deur stond. Ze had blijkbaar schulden waar niemand wat van wist en ze was te trots om hulp te vragen, die ze echt wel gekregen zou hebben van verschillende mensen. Ze had 'n mooie toekomst en was gek op haar kinderen en kleinkinderen.
Dat vertelde haar zoon, een heel goede vriend van mij. Het was een trotse vrouw die liever geen hulp vroeg.quote:Op zaterdag 3 december 2011 03:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze 'te trots was' om hulp te vragen?
Dat volg ik even niet.. mag je alleen met toestemming van je familie jezelf mollen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:47 schreef Maanvis het volgende:
Als er een pil van Drion komt (die is er nu nog niet) dan vind ik dat je het wel zou moeten mogen doen, onder strikte regels, dus bijv. dat je de handtekeningen van 3 familieleden moet hebben.
Precies, of andere mensen die dicht bij je staan en kunnen oordelen of je leven echt onleefbaar is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat volg ik even niet.. mag je alleen met toestemming van je familie jezelf mollen?
Want die kunnen daar inderdaad een objectief oordeel over vellen. Zonder een spoortje van emotie en eigenbelang.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:50 schreef Maanvis het volgende:
Precies, of andere mensen die dicht bij je staan en kunnen oordelen of je leven echt onleefbaar is.
Dat moet dan maar hè, het gaat hier niet over de kat zijn kut. Je kunt niet hebben dat iemand in een opwelling er een einde aan maakt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want die kunnen daar inderdaad een objectief oordeel over vellen. Zonder een spoortje van emotie en eigenbelang.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:54 schreef Maanvis het volgende:
Dat moet dan maar hè, het gaat hier niet over de kat zijn kut. Je kunt niet hebben dat iemand in een opwelling er een einde aan maakt.
pil van drion is voornamelijk voor de oudjes he... die of geen familie meer hebben of familie hebben die die oudjes ver hebben weggestopt in een aftands verzorgingstehuisquote:Op zaterdag 3 december 2011 10:47 schreef Maanvis het volgende:
Als er een pil van Drion komt (die is er nu nog niet) dan vind ik dat je het wel zou moeten mogen doen, onder strikte regels, dus bijv. dat je de handtekeningen van 3 familieleden moet hebben.
Verplichte opname in een kliniek als je zelfmoordneigingen hebt moet van mij nog steeds blijven. Later ben je dankbaar dat je opgenomen bent.
Eens, maar dan niet 2 evaluaties, maar misschien wel 10 verspreid over een jaar ofzoquote:Op zaterdag 3 december 2011 05:05 schreef twiFight het volgende:
Ik vind wel dat het moet mogen, maar het liefst na 2 (?) psychische evaluaties - zodat het geen impulsmoment is van iemand die bv net ontslagen is of zo - en waarbij de persoon 'helder' (dus bv niet onder de invloed van medicijnen of het gebrek daar aan) aangeeft uit het leven te willen stappen.
Maar ja, we leven in een zelfingenomen maatschappij. Men noemt mensen die zelfmoord plegen egoistisch.. want ja, mensen moeten maar elke seconde van hun leven lang in pijn en kwelling leven omdat een familielid of buurvrouw in de straat wel eens geschokt zou kunnen zijn. Dat is natuurlijk helemaaaal niet egoistisch![]()
Doe het liever met en pilletje of in een kliniek oid. Klinkt cru maar een treinstation vol mensen die het ziet gebeuren of kinderen die een van hun ouders aan een touw aan het plafond zien hangen is nog veel erger.
Dan kan de directe verzorger er wellicht een oordeel over vellen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:55 schreef Re het volgende:
[..]
pil van drion is voornamelijk voor de oudjes he... die of geen familie meer hebben of familie hebben die die oudjes ver hebben weggestopt in een aftands verzorgingstehuis
eentje met winstoogmerk?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan kan de directe verzorger er wellicht een oordeel over vellen.
het idee erachter is dat die personen met een betoog komen waardoor waaruit blijkt dat zijn/haar leven echt niets meer waard is. of juist wel.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:55 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Wat moet dan maar? Toch objectief zijn? Hoe zie je dat voor je?
Als hulp bij zelfdoding legaal zou zijn zou je ook op een veel goedkopere manier er een einde aan kunnen maken, gewoon met een pilletje bijv. in plaats van 'dure' methodes zoals voor een trein springen. Ook zijn jarenlange opnames in psychiatrische klinieken veel duurder dan dat.quote:Op zaterdag 3 december 2011 01:36 schreef BBQSausage het volgende:
En wij als belastingbetalers moeten dan maar opdraaien voor de kosten van alles wat die persoon achterlaat.
Dahag.
10 evaluaties verspreid over een jaar? En dan maar afwachten of het mag, terwijl je ligt te zieltogen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:56 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Eens, maar dan niet 2 evaluaties, maar misschien wel 10 verspreid over een jaar ofzo
Dit. Leven is een recht, niet een plicht.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:41 schreef Molurus het volgende:
Eens met TS. Evaluaties zijn voor mij niet eens nodig, mensen hebben het recht op zelfbeschikking. Het is niet een psycholoog die voor jou zou moeten bepalen of jij wel of niet dood wilt.
Tsja en die mensen die zelfmoordpogingen doen uit liefdesverdriet enzo dan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:41 schreef Molurus het volgende:
Eens met TS. Evaluaties zijn voor mij niet eens nodig, mensen hebben het recht op zelfbeschikking. Het is niet een psycholoog die voor jou zou moeten bepalen of jij wel of niet dood wilt.
Juist.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:59 schreef Maanvis het volgende:
het idee erachter is dat die personen met een betoog komen waardoor waaruit blijkt dat zijn/haar leven echt niets meer waard is. of juist wel.
Ik denk erover om het idee te verkopen aan RTL zodat ze er een show van kunnen maken, met john williams.quote:
Weet je als ik de behoefte zou hebben om zelfmoord te plegen dan lukt me dat. Daar komt geen ander bij kijken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 01:34 schreef JohannesKozijn het volgende:
Er is in Nederland geen recht op zelfmoord: als de overheid door heeft dat je "een gevaar voor jezelf bent" wordt je door de overheid tegengehouden en in een psychiatrisch ziekenhuis opgesloten.
Als je ze wel zelfmoord had laten plegen hadden ze ook geen spijt gehad.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja en die mensen die zelfmoordpogingen doen uit liefdesverdriet enzo dan?
Die hebben later echt wel spijt als ze uit de dip zijn.
Maar dit klinkt ook wel eng, alsof je al helemaal uitgedacht hebt hoe je zelfmoord wilt plegen als die dag zou komen....quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Weet je als ik de behoefte zou hebben om zelfmoord te plegen dan lukt me dat. Daar komt geen ander bij kijken.
Ik ken iemand die had een beetje een domme psychiater. Hij had al een paar pogingen gedaan. Blijkbaar was hij er niet zo handig in. De laatste keer had hij zijn polsen doorgesneden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Weet je als ik de behoefte zou hebben om zelfmoord te plegen dan lukt me dat. Daar komt geen ander bij kijken.
Daarom lukken zoveel zelfmoorden ook. De gene die opvallen met hele toestanden daarvan blijkt ook dat het meestal een schreeuw om hulp is en niet dat ze daadwerkelijk dood willen.
Kostbaar voor je? Dat leven?quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef Rijst het volgende:
Niet mee eens. Zelfmoord is nooit de juiste oplossing.
klopt,als je bijv. door omstandigheden 3 dagen niet slaapt kan je al zover zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Mijn belangrijkste argument blijft dat zo'n dip met zulke ideeën vaak tijdelijk is.
Ja mee eens. En die spijt van die mensen later en het plezier dat ze dan in het leven hebben brengt mij tot die mening. En dat toch echt terwijl ik zelfbeschikking het hoogste goed vind.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt,als je bijv. door omstandigheden 3 dagen niet slaapt kan je al zover zijn.
Voor jou misschien niet, maar het is altijd makkelijk lullen als je je goed voelt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef Rijst het volgende:
True, die uitspraak vind ik ook veel te zwart-witquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef hexta het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, maar het is altijd makkelijk lullen als je je goed voelt.
Welnee, ben je mal. Absoluut niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar dit klinkt ook wel eng, alsof je al helemaal uitgedacht hebt hoe je zelfmoord wilt plegen als die dag zou komen....
quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Welnee, ben je mal. Absoluut niet.
Maar ik ga het ook niet noemen omdat ik daar mijn handen niet aan wil branden omdat je nooit weet wie dit topic ook gezellig zitten mee te lezen en evt. met vage plannen rondlopen.
ik ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen voor wie zelfmoord een goede oplossing is. ik ga sowieso die docu die Daniel1976 aanraadde kijken !quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef hexta het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, maar het is altijd makkelijk lullen als je je goed voelt.
Tsja als je chronisch 5 of 10 jaar depressief bent en dat als enige uitweg ziet dan is het leven zulk lijden. Dan moeten die mensen verlost mogen worden uit hun lijden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen voor wie zelfmoord een goede oplossing is. ik ga sowieso die docu die Daniel1976 aanraadde kijken !
Het kan prima een luxe zijn... die dure operatie is dan een stap luxueuzer..quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:44 schreef Staal het volgende:
Snap je punt maar er zit een een manco in die vergelijking. Er zijn ook baasjes die geen dure operaties voor hun huisdieren kunnen betalen en dan maar besluiten een dier te laten inslapen.
Ja dat vind ik even een zijspoor. Dat is niet de essentie van wat ik de luxe vind. Dat is een beetje de pest van onze maatschappij omdat alle dierenartsen voor prive personen uitzuigers zijn. Dat is big business.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:44 schreef Staal het volgende:
Snap je punt maar er zit een een manco in die vergelijking. Er zijn ook baasjes die geen dure operaties voor hun huisdieren kunnen betalen en dan maar besluiten een dier te laten inslapen.
Het gaat me te ver dat mensen over jou beslissen, maar wat nou als je zelf niet meer in staat bent om te beslissen..............quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik even een zijspoor. Dat is niet de essentie van wat ik de luxe vind. Dat is een beetje de pest van onze maatschappij omdat alle dierenartsen voor prive personen uitzuigers zijn. Dat is big business.
Het gaat mij om de echte situaties. Paard breekt 2 poten (ik geloof niet in edele dieren) en dat wordt een lijdensweg voor dat beest. Dan is een kogel door zijn kop wel zo humaan.
Echt ik vind het een luxe positie. Bij mensen gaat het altijd maar om blijven leven in zo'n geval zelfs als kasplantje. Je moet zelfs speciaal aangeven dat je niet gereanimeerd wil worden.
En dat reanimeren doen ze, zelfs al ben je 80. En dat gaat me wel te ver.
Dat is waar. Maar nu is het de omgekeerde wereld. Zelfs al draag je een verklaring op zak dat je niet gereanimeerd wil worden, dan nog wordt die per ongeluk wel eens vergeten of niet opgespoord.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het gaat me te ver dat mensen over jou beslissen, maar wat nou als je zelf niet meer in staat bent om te beslissen..............
Dat vind ik toch wel een interessante discussie.
Ik wil zoiets begrijpen maar ik kan er nog niet echt over uit wat voor leven zo'n persoon dan heeft zegmaar, en wat zijn/haar leven dan zo ondraaglijk maakt. Ik lees hier wel eens wat verhalen op R&P maar dat lijken meer fases in iemands leven of situaties waarvan je als gewone man denkt 'waar maak je je druk om, het leven is te leuk om je zo te voelen'. Ik denk dat je een depressie pas echt kunt begrijpen als je zelf depressief bent geweest. Nu zullen er wel weer mensen over me heen vallen en zeggen dat mensen die er voor doorgeleerd hebben het wel begrijpen, maar dan nog weten ze niet hoe het voelt. (zelfde als je liefde of klaarkomen wetenschappelijk benadert, dan nog weet je niet waar je het over hebt als je met iemand praat die verliefd is als je zelf nog nooit verliefd bent geweest)quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja als je chronisch 5 of 10 jaar depressief bent en dat als enige uitweg ziet dan is het leven zulk lijden. Dan moeten die mensen verlost mogen worden uit hun lijden.
Ik heb zelf nog geen tijd gehad om te kijken of dit echt de docu is die ik bedoelde. (ik ga zo kijken even met wat andere dingen bezig) Maar het geeft zo'n druk op die persoon en op hun partner e.d.
Ik zou zeggen, in dat geval maar een spuitje.
Ik ben in het geval van chronisch lichamelijk lijden ook voor keuze om een einde aan je leven te maken.quote:In geval van chronische lichamelijke ziekten zonder psychische klachten, ben ik helemaal voor.
Ik vind het nog altijd een groot goed dat dat je een dier kunt laten afspuiten als het lijdt.
Ik zie dat als een enorme vorm van luxe die wij als mensen niet hebben.
Ik ken zo'n verhaal. Een vrouw die zich aan heeft gemeld voor euthanasie, maar ik denk dat het misschien te herkenbaar is om hier zonder toestemming neer te zetten. Sorry.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen voor wie zelfmoord een goede oplossing is. ik ga sowieso die docu die Daniel1976 aanraadde kijken !
Mijn ouders hadden daar laatst een discussie over, als je iemand reanimeert telt elke seconde. Dan heb je niet eerst de tijd om te kijken of iemand zo'n verklaring heeft. Een oplossing is er ook al, zo'n ding dat je om je nek moet hangen met je handtekening en foto. Dan wordt het iig altijd opgespoord.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar nu is het de omgekeerde wereld. Zelfs al draag je een verklaring op zak dat je niet gereanimeerd wil worden, dan nog wordt die per ongeluk wel eens vergeten of niet opgespoord.
En de vraag is of je hele oude mensen sowieso moet reanimeren. De kans dat er voor altijd iets goed mis blijft met je als je het haalt is redelijk groot.
Ik denk dat ik als ik kids krijg ik het er wel met ze over ga hebben dat ik euthanasie wil krijgen zodra ik niet meer lijk te leven... Als je constant enorm verward bent etc... god wat is dat eigenlijk wel niet inhumaan als ik erover nadenk, gewoon iemand laten leven omdat? Ja waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden daar laatst een discussie over, als je iemand reanimeert telt elke seconde. Dan heb je niet eerst de tijd om te kijken of iemand zo'n verklaring heeft. Een oplossing is er ook al, zo'n ding dat je om je nek moet hangen met je handtekening en foto. Dan wordt het iig altijd opgespoord.
http://www.nvve.nl/assets/nvve/nieuws/2010/nrpenning2.jpg
Als de arts aan jou toestemming zou vragen om haar te mogen doden dmv een spuit, zou jij dan, op basis van haar verhaal, daarvoor toestemming geven? Denk je dat haar leven echt uitzichtloos is? Denk je dat haar pijn echt altijd zal blijven bestaan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:03 schreef hexta het volgende:
[..]
Ik ken zo'n verhaal. Een vrouw die zich aan heeft gemeld voor euthanasie, maar ik denk dat het misschien te herkenbaar is om hier zonder toestemming neer te zetten. Sorry.
Omdat anderen om je heen bang zijn dat ze het naar vinden als jij er niet meer bent, en ze hebben dan liever dat je door gaat met leven in die hel, dan dat je waardig kan sterven?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als ik kids krijg ik het er wel met ze over ga hebben dat ik euthanasie wil krijgen zodra ik niet meer lijk te leven... Als je constant enorm verward bent etc... god wat is dat eigenlijk wel niet inhumaan als ik erover nadenk, gewoon iemand laten leven omdat? Ja waarom eigenlijk?
Ja en dan moeten die kids dat wel willen laten uitvoeren. EN de dokters moeten LUISTEREN.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als ik kids krijg ik het er wel met ze over ga hebben dat ik euthanasie wil krijgen zodra ik niet meer lijk te leven... Als je constant enorm verward bent etc... god wat is dat eigenlijk wel niet inhumaan als ik erover nadenk, gewoon iemand laten leven omdat? Ja waarom eigenlijk?
In dit geval wel ja..quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:08 schreef Maanvis het volgende:
Denk je dat haar leven echt uitzichtloos is? Denk je dat haar pijn echt altijd zal blijven bestaan?
Kun je een tipje van de sluier oplichten over haar problematiek?quote:
Dit is denk ik wel vergelijkbaar met alles wat hexta kan schrijven:quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kun je een tipje van de sluier oplichten over haar problematiek?
Nog niet helemaal, maar een erg goede site!quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit is denk ik wel vergelijkbaar met alles wat hexta kan schrijven:
En aangezien deze persoon het zelf schrijft hebben we ook geen toestemming nodig:
http://www.euthanasieinde(...)?option=com_easybook
Psychische problemen vanaf d'r 18e en ze is nu 44....
Ehh....quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en dan moeten die kids dat wel willen laten uitvoeren. EN de dokters moeten LUISTEREN.
Ik zie al 2 problemen daar.
In het algemeen zou je kunnen zeggen dat de meeste kinderen hun ouders het liefst bij zich houden...
dat is voor mij een twijfelgeval idd. maar er staan ook verhalen op waarbij ik denk 'stel je niet aan' bijv. van mensen die gescheiden zijn en daarom meteen er een einde aan willen maken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit is denk ik wel vergelijkbaar met alles wat hexta kan schrijven:
En aangezien deze persoon het zelf schrijft hebben we ook geen toestemming nodig:
http://www.euthanasieinde(...)?option=com_easybook
Psychische problemen vanaf d'r 18e en ze is nu 44....
Die verantwoordelijkheid zou ik bij psychisch lijden niet willen hebben. Ik maak namelijk ook deel uit van dat psychische en sociale leven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom ook mijn idee om familieleden soort van toestemming te laten geven.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Precies, of andere mensen die dicht bij je staan en kunnen oordelen of je leven echt onleefbaar is.
Dat laatste lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja en die mensen die zelfmoordpogingen doen uit liefdesverdriet enzo dan?
Die hebben later echt wel spijt als ze uit de dip zijn.
De mensen die daadwerkelijk zelfmoord plegen hebben nooit spijt, de enige mensen die 'spijt hebben' zijn de mensen bij wie het mislukt is, maar er is niets om spijt van te hebben, het is immers niet gelukt. Ze zijn blij dat het niet gelukt is omdat ze nu weer plezier hebben in het leven. Maar waar wou je dat mee vergelijken? Met het niet-meer-zijn en niet-meer-voelen van de mensen bij wie het wel gelukt is? Dat lijkt me een onmogelijke vergelijking.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja mee eens. En die spijt van die mensen later en het plezier dat ze dan in het leven hebben brengt mij tot die mening. En dat toch echt terwijl ik zelfbeschikking het hoogste goed vind.
Ik heb altijd grote moeite om zelfmoordpogingen die niet lukken erg serieus te nemen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:43 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
PogingEr staat niet dat het is gelukt .
Het kan best lastig zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:48 schreef Molurus het volgende:
Ik heb altijd grote moeite om zelfmoordpogingen die niet lukken erg serieus te nemen.
Hier op FOK! postte een jongen die pillen had geslikt en dat live kwam melden. Toen heeft yvonne de polizei ingeschakeld, daarom lukte het uiteindelijk niet. Later kreeg ie ruzie met een wethouder in limburg en toen heeft ie het alsnog gedaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb altijd grote moeite om zelfmoordpogingen die niet lukken erg serieus te nemen.
Ja we willen het ook gewoon niet (meer) op FOK!, FOK! is geen zelfmoordforum.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier op FOK! postte een jongen die pillen had geslikt en dat live kwam melden. Toen heeft yvonne de polizei ingeschakeld, daarom lukte het uiteindelijk niet. Later kreeg ie ruzie met een wethouder in limburg en toen heeft ie het alsnog gedaan.
Edit: Ik zie dat je een woordgrapje maakt. Sorry dat ik hem niet begrijp.
iig weet ik nu dankzij die docu die Daniel1976 postte wat de meest effectieve humane manier is. Dat wist ik eigenlijk al overigens, maar nu werd het dus nogmaals bevestigd. Het CBS oordeelt hier overigens anders over. Volgens het CBS komt ophanging als eerste doodsoorzaak ruim naar boven. Maargoed, aangezien we de mislukte pogingen daar niet bij hebben kun je dat soort cijfers niet als wet gebruiken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:49 schreef hexta het volgende:
[..]
Het kan best lastig zijn.![]()
Ik heb eerder een stukje geschreven over problemen met bepaalde manieren, er zijn nog best wat dingen die je in acht moet nemen.
Tips&Tricks kan iemand overal vinden en daar heeft men FOK! echt niet voor nodig.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja we willen het ook gewoon niet (meer) op FOK!, FOK! is geen zelfmoordforum.
Zoiets heeft impact op heel het forum en het andere gevaar is dat mensen hier tips gaan delen etc. We moeten er niet aan denken.
Dus bannen we de user en gaat het topic weg.
Zo iemand krijgt een PM of een DM dat hij echte hulp moet gaan zoeken.
Zoiets is veel te serieus voor FOK!
Ik heb vrijdag 2 uur in een trein gezeten waar iemand voor was gesprongen. Kut voor de machinist, conducteur en het team dat de shit moest opruimen. Voor mij was het slechts wat vertraging, maar ik zou zeggen dat sommige mensen beter hulp kunnen krijgen dan het op deze manier te doen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef Rijst het volgende:
Dan zie het als bescherming van onze andere users hier.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:19 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Tips&Tricks kan iemand overal vinden en daar heeft men FOK! echt niet voor nodig.
User bannen, ach, die voelde zich waarschijnlijk al totaal onbegrepen dus dat extra duwtje kan hem/haar nét helpen om het te doen.
Je helpt een twijfelaar dus indirect wél
Dat is ook een zeer egoïstische manier van zelfmoord plegen, misschien wel een van de ergste.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag 2 uur in een trein gezeten waar iemand voor was gesprongen. Kut voor de machinist, conducteur en het team dat de shit moest opruimen. Voor mij was het slechts wat vertraging, maar ik zou zeggen dat sommige mensen beter hulp kunnen krijgen dan het op deze manier te doen.
Maar als er een pil zou zijn waarop deze persoon zelfmoord had kunnen plegen, zou je het dan wel een goede zaak vinden?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag 2 uur in een trein gezeten waar iemand voor was gesprongen. Kut voor de machinist, conducteur en het team dat de shit moest opruimen. Voor mij was het slechts wat vertraging, maar ik zou zeggen dat sommige mensen beter hulp kunnen krijgen dan het op deze manier te doen.
Hangt van de situatie af he. Zoals vaker ben ik het weer eens met jouw bovenstaande post eens.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar als er een pil zou zijn waarop deze persoon zelfmoord had kunnen plegen, zou je het dan wel een goede zaak vinden?
Ik vind het geen goede zaak, maar feit is dat je mensen niet kan tegenhouden. Geef ze dan in godsnaam goede begeleiding en daarmee kun je mensen wellicht afhouden van het plegen van zelfmoord. Mochten mensen toch doorwillen, geef ze dan gewoon een fatsoenlijk eind eaan hun leven. Dat wij het leven zien zitten, wil niet zeggen dat we anderen het leven moeten opdringen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar als er een pil zou zijn waarop deze persoon zelfmoord had kunnen plegen, zou je het dan wel een goede zaak vinden?
Niet mee eens. Zelfmoorden mislukken ook als degene echt dood wil. Je hebt veel mensen die in zeer veel ellende leven, maar niet genoeg moed hebben om zelfmoord te plegen. Deze worden in psychiatrische ziekenhuizen opgesloten en geïndoctrineerd door de overheid met het niet dood willen, waardoor diegene in de wereld der ellende moet blijven. Dit gaat bovendien te koste van de vrijheid van gedachte.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Daarom lukken zoveel zelfmoorden ook. De gene die opvallen met hele toestanden daarvan blijkt ook dat het meestal een schreeuw om hulp is en niet dat ze daadwerkelijk dood willen.
Er zijn genoeg tieners die vaak roepen ik wil zelfmoord plegen, Nou die duw ik gewoon een mes in de handen en zeg gewoon doe maar in alle gevallen en dat zijn er genoeg gaven het mes terug. Een persoon die zelfmoord wil plegen kondigt dit vrijwel nooit aan en die ervaring heb ik ook genoeg.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:08 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zelfmoorden mislukken ook als degene echt dood wil. Je hebt veel mensen die in zeer veel ellende leven, maar niet genoeg moed hebben om zelfmoord te plegen. Deze worden in psychiatrische ziekenhuizen opgesloten en geïndoctrineerd door de overheid met het niet dood willen, waardoor diegene in de wereld der ellende moet blijven. Dit gaat bovendien te koste van de vrijheid van gedachte.
Ellende die doodswens veroorzaakt kun je niet oplossen. Daarom is zelfmoord geen schreeuw om hulp: mensen hadden anders wel "ik wil hulp" gezegd.
Ik had ook niet gezegd dat mensen aankondigen dat ze dood willenquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:15 schreef ayumu het volgende:
[..]
Er zijn genoeg tieners die vaak roepen ik wil zelfmoord plegen, Nou die duw ik gewoon een mes in de handen en zeg gewoon doe maar in alle gevallen en dat zijn er genoeg gaven het mes terug. Een persoon die zelfmoord wil plegen kondigt dit vrijwel nooit aan en die ervaring heb ik ook genoeg.
Juist maar even verduidelijken op mijn manier, psychiatrische ziekenhuizen houden patiënten met zelfmoordklachten echt geen jaren vast misschien enkele tijd daarna moeten ze weer op eigen benen verder staan hoe moeilijk ook.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:17 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Ik had ook niet gezegd dat mensen aankondigen dat ze dood willen
Ik heb vanwege een zelfmoordpoging zo'n driekwart jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gezeten en ik heb het daar vreselijk gevonden. Die gekken, werknemers binnen de psychiatrie, hebben mij echt niet geholpen. Nergens mee.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:22 schreef ayumu het volgende:
[..]
Juist maar even verduidelijken op mijn manier, psychiatrische ziekenhuizen houden patiënten met zelfmoordklachten echt geen jaren vast misschien enkele tijd daarna moeten ze weer op eigen benen verder staan hoe moeilijk ook.
Je hebt het daar vreselijk gevonden dat mag en kan maar wat dacht je van die ''gekken'' zijn ook gewoon mensen met een psychische stoornis die daar met een reden zitten net als jij in die tijd. Kijk de werknemers binnen de psychiatrie geven jou hulpstukken om je te helpen de rest zal toch echt vanuit je eigen moeten komen. Jij bent de persoon om samen met de aangeboden hulpstukken iets te veranderen hoe moeilijk ook, En zelfmoord is nooit DE oplossing van een bepaald lijden en de werknemers die jij zo mooi noemt werken daar voor meestal met een reden jij zat daar om de problemen binnen jou leven op te lossen en niemand anders dan jij kan dat oplossen met de hulp van mensen als hun die jou hulpstukken geven om jou leven te verbeteren.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:26 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Ik heb vanwege een zelfmoordpoging zo'n driekwart jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gezeten en ik heb het daar vreselijk gevonden. Die gekken, werknemers binnen de psychiatrie, hebben mij echt niet geholpen. Nergens mee.
Ik noem de werknemers binnen de psychiatrie gekken, niet de patientenquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:38 schreef ayumu het volgende:
[..]
Je hebt het daar vreselijk gevonden dat mag en kan maar wat dacht je van die ''gekken'' zijn ook gewoon mensen met een psychische stoornis die daar met een reden zitten net als jij in die tijd. Kijk de werknemers binnen de psychiatrie geven jou hulpstukken om je te helpen de rest zal toch echt vanuit je eigen moeten komen. Jij bent de persoon om samen met de aangeboden hulpstukken iets te veranderen hoe moeilijk ook, En zelfmoord is nooit DE oplossing van een bepaald lijden en de werknemers die jij zo mooi noemt werken daar voor meestal met een reden jij zat daar om de problemen binnen jou leven op te lossen en niemand anders dan jij kan dat oplossen met de hulp van mensen als hun die jou hulpstukken geven om jou leven te verbeteren.
En zelfmoord ken ik al te goed sterker maak het genoeg mee binnen de kringen het begint bij jezelf en eindigt bij jezelf om het zo maar te noemen.
Als je dood wilt, dan lukt je dat. En als je niet genoeg moed hebt dan doe je ook geen halfslachtige poging. Er zijn talloze mogelijkheden om een eind aan je leven te maken. Iemand die zover is weet ze zelf wel te vinden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:08 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zelfmoorden mislukken ook als degene echt dood wil. Je hebt veel mensen die in zeer veel ellende leven, maar niet genoeg moed hebben om zelfmoord te plegen. Deze worden in psychiatrische ziekenhuizen opgesloten en geïndoctrineerd door de overheid met het niet dood willen, waardoor diegene in de wereld der ellende moet blijven. Dit gaat bovendien te koste van de vrijheid van gedachte.
Ellende die doodswens veroorzaakt kun je niet oplossen. Daarom is zelfmoord geen schreeuw om hulp: mensen hadden anders wel "ik wil hulp" gezegd.
Dat zegt ook iets over jouzelf wist je dat? en geloof me ik heb het helemaal niet hoog op met hulpverleners en ken de in en outs van de hulpverlening.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:11 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Ik noem de werknemers binnen de psychiatrie gekken, niet de patienten
Helaas wat je zegt is waarheid staalquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Als je dood wilt, dan lukt je dat. En als je niet genoeg moed hebt dan doe je ook geen halfslachtige poging. Er zijn talloze mogelijkheden om een eind aan je leven te maken. Iemand die zover is weet ze zelf wel te vinden.
Niet mee eensquote:Op zaterdag 3 december 2011 23:22 schreef ayumu het volgende:
[..]
Dat zegt ook iets over jouzelf wist je dat? en geloof me ik heb het helemaal niet hoog op met hulpverleners en ken de in en outs van de hulpverlening.
[..]
Helaas wat je zegt is waarheid staal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |