True, die uitspraak vind ik ook veel te zwart-witquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef hexta het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, maar het is altijd makkelijk lullen als je je goed voelt.
Welnee, ben je mal. Absoluut niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar dit klinkt ook wel eng, alsof je al helemaal uitgedacht hebt hoe je zelfmoord wilt plegen als die dag zou komen....
quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Welnee, ben je mal. Absoluut niet.
Maar ik ga het ook niet noemen omdat ik daar mijn handen niet aan wil branden omdat je nooit weet wie dit topic ook gezellig zitten mee te lezen en evt. met vage plannen rondlopen.
ik ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen voor wie zelfmoord een goede oplossing is. ik ga sowieso die docu die Daniel1976 aanraadde kijken !quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef hexta het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, maar het is altijd makkelijk lullen als je je goed voelt.
Tsja als je chronisch 5 of 10 jaar depressief bent en dat als enige uitweg ziet dan is het leven zulk lijden. Dan moeten die mensen verlost mogen worden uit hun lijden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen voor wie zelfmoord een goede oplossing is. ik ga sowieso die docu die Daniel1976 aanraadde kijken !
Het kan prima een luxe zijn... die dure operatie is dan een stap luxueuzer..quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:44 schreef Staal het volgende:
Snap je punt maar er zit een een manco in die vergelijking. Er zijn ook baasjes die geen dure operaties voor hun huisdieren kunnen betalen en dan maar besluiten een dier te laten inslapen.
Ja dat vind ik even een zijspoor. Dat is niet de essentie van wat ik de luxe vind. Dat is een beetje de pest van onze maatschappij omdat alle dierenartsen voor prive personen uitzuigers zijn. Dat is big business.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:44 schreef Staal het volgende:
Snap je punt maar er zit een een manco in die vergelijking. Er zijn ook baasjes die geen dure operaties voor hun huisdieren kunnen betalen en dan maar besluiten een dier te laten inslapen.
Het gaat me te ver dat mensen over jou beslissen, maar wat nou als je zelf niet meer in staat bent om te beslissen..............quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik even een zijspoor. Dat is niet de essentie van wat ik de luxe vind. Dat is een beetje de pest van onze maatschappij omdat alle dierenartsen voor prive personen uitzuigers zijn. Dat is big business.
Het gaat mij om de echte situaties. Paard breekt 2 poten (ik geloof niet in edele dieren) en dat wordt een lijdensweg voor dat beest. Dan is een kogel door zijn kop wel zo humaan.
Echt ik vind het een luxe positie. Bij mensen gaat het altijd maar om blijven leven in zo'n geval zelfs als kasplantje. Je moet zelfs speciaal aangeven dat je niet gereanimeerd wil worden.
En dat reanimeren doen ze, zelfs al ben je 80. En dat gaat me wel te ver.
Dat is waar. Maar nu is het de omgekeerde wereld. Zelfs al draag je een verklaring op zak dat je niet gereanimeerd wil worden, dan nog wordt die per ongeluk wel eens vergeten of niet opgespoord.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het gaat me te ver dat mensen over jou beslissen, maar wat nou als je zelf niet meer in staat bent om te beslissen..............
Dat vind ik toch wel een interessante discussie.
Ik wil zoiets begrijpen maar ik kan er nog niet echt over uit wat voor leven zo'n persoon dan heeft zegmaar, en wat zijn/haar leven dan zo ondraaglijk maakt. Ik lees hier wel eens wat verhalen op R&P maar dat lijken meer fases in iemands leven of situaties waarvan je als gewone man denkt 'waar maak je je druk om, het leven is te leuk om je zo te voelen'. Ik denk dat je een depressie pas echt kunt begrijpen als je zelf depressief bent geweest. Nu zullen er wel weer mensen over me heen vallen en zeggen dat mensen die er voor doorgeleerd hebben het wel begrijpen, maar dan nog weten ze niet hoe het voelt. (zelfde als je liefde of klaarkomen wetenschappelijk benadert, dan nog weet je niet waar je het over hebt als je met iemand praat die verliefd is als je zelf nog nooit verliefd bent geweest)quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja als je chronisch 5 of 10 jaar depressief bent en dat als enige uitweg ziet dan is het leven zulk lijden. Dan moeten die mensen verlost mogen worden uit hun lijden.
Ik heb zelf nog geen tijd gehad om te kijken of dit echt de docu is die ik bedoelde. (ik ga zo kijken even met wat andere dingen bezig) Maar het geeft zo'n druk op die persoon en op hun partner e.d.
Ik zou zeggen, in dat geval maar een spuitje.
Ik ben in het geval van chronisch lichamelijk lijden ook voor keuze om een einde aan je leven te maken.quote:In geval van chronische lichamelijke ziekten zonder psychische klachten, ben ik helemaal voor.
Ik vind het nog altijd een groot goed dat dat je een dier kunt laten afspuiten als het lijdt.
Ik zie dat als een enorme vorm van luxe die wij als mensen niet hebben.
Ik ken zo'n verhaal. Een vrouw die zich aan heeft gemeld voor euthanasie, maar ik denk dat het misschien te herkenbaar is om hier zonder toestemming neer te zetten. Sorry.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen voor wie zelfmoord een goede oplossing is. ik ga sowieso die docu die Daniel1976 aanraadde kijken !
Mijn ouders hadden daar laatst een discussie over, als je iemand reanimeert telt elke seconde. Dan heb je niet eerst de tijd om te kijken of iemand zo'n verklaring heeft. Een oplossing is er ook al, zo'n ding dat je om je nek moet hangen met je handtekening en foto. Dan wordt het iig altijd opgespoord.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar nu is het de omgekeerde wereld. Zelfs al draag je een verklaring op zak dat je niet gereanimeerd wil worden, dan nog wordt die per ongeluk wel eens vergeten of niet opgespoord.
En de vraag is of je hele oude mensen sowieso moet reanimeren. De kans dat er voor altijd iets goed mis blijft met je als je het haalt is redelijk groot.
Ik denk dat ik als ik kids krijg ik het er wel met ze over ga hebben dat ik euthanasie wil krijgen zodra ik niet meer lijk te leven... Als je constant enorm verward bent etc... god wat is dat eigenlijk wel niet inhumaan als ik erover nadenk, gewoon iemand laten leven omdat? Ja waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden daar laatst een discussie over, als je iemand reanimeert telt elke seconde. Dan heb je niet eerst de tijd om te kijken of iemand zo'n verklaring heeft. Een oplossing is er ook al, zo'n ding dat je om je nek moet hangen met je handtekening en foto. Dan wordt het iig altijd opgespoord.
http://www.nvve.nl/assets/nvve/nieuws/2010/nrpenning2.jpg
Als de arts aan jou toestemming zou vragen om haar te mogen doden dmv een spuit, zou jij dan, op basis van haar verhaal, daarvoor toestemming geven? Denk je dat haar leven echt uitzichtloos is? Denk je dat haar pijn echt altijd zal blijven bestaan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:03 schreef hexta het volgende:
[..]
Ik ken zo'n verhaal. Een vrouw die zich aan heeft gemeld voor euthanasie, maar ik denk dat het misschien te herkenbaar is om hier zonder toestemming neer te zetten. Sorry.
Omdat anderen om je heen bang zijn dat ze het naar vinden als jij er niet meer bent, en ze hebben dan liever dat je door gaat met leven in die hel, dan dat je waardig kan sterven?quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als ik kids krijg ik het er wel met ze over ga hebben dat ik euthanasie wil krijgen zodra ik niet meer lijk te leven... Als je constant enorm verward bent etc... god wat is dat eigenlijk wel niet inhumaan als ik erover nadenk, gewoon iemand laten leven omdat? Ja waarom eigenlijk?
Ja en dan moeten die kids dat wel willen laten uitvoeren. EN de dokters moeten LUISTEREN.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als ik kids krijg ik het er wel met ze over ga hebben dat ik euthanasie wil krijgen zodra ik niet meer lijk te leven... Als je constant enorm verward bent etc... god wat is dat eigenlijk wel niet inhumaan als ik erover nadenk, gewoon iemand laten leven omdat? Ja waarom eigenlijk?
In dit geval wel ja..quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:08 schreef Maanvis het volgende:
Denk je dat haar leven echt uitzichtloos is? Denk je dat haar pijn echt altijd zal blijven bestaan?
Kun je een tipje van de sluier oplichten over haar problematiek?quote:
Dit is denk ik wel vergelijkbaar met alles wat hexta kan schrijven:quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kun je een tipje van de sluier oplichten over haar problematiek?
Nog niet helemaal, maar een erg goede site!quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit is denk ik wel vergelijkbaar met alles wat hexta kan schrijven:
En aangezien deze persoon het zelf schrijft hebben we ook geen toestemming nodig:
http://www.euthanasieinde(...)?option=com_easybook
Psychische problemen vanaf d'r 18e en ze is nu 44....
Ehh....quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en dan moeten die kids dat wel willen laten uitvoeren. EN de dokters moeten LUISTEREN.
Ik zie al 2 problemen daar.
In het algemeen zou je kunnen zeggen dat de meeste kinderen hun ouders het liefst bij zich houden...
dat is voor mij een twijfelgeval idd. maar er staan ook verhalen op waarbij ik denk 'stel je niet aan' bijv. van mensen die gescheiden zijn en daarom meteen er een einde aan willen maken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit is denk ik wel vergelijkbaar met alles wat hexta kan schrijven:
En aangezien deze persoon het zelf schrijft hebben we ook geen toestemming nodig:
http://www.euthanasieinde(...)?option=com_easybook
Psychische problemen vanaf d'r 18e en ze is nu 44....
Die verantwoordelijkheid zou ik bij psychisch lijden niet willen hebben. Ik maak namelijk ook deel uit van dat psychische en sociale leven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom ook mijn idee om familieleden soort van toestemming te laten geven.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Precies, of andere mensen die dicht bij je staan en kunnen oordelen of je leven echt onleefbaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |