Mij gaf het troost toen mijn lieve poezel Loelaquote:Op zaterdag 3 december 2011 05:04 schreef PiepZeiDeMuis het volgende:
[..]
Ja die bullshit hebben ze mij ook wijsgemaakt toen een konijn van me is doodgegaan ivm castratie,
waar ik zeer op tegen was
Hebben in het christendom dieren een ziel (is dat niet 1 van de dingen die een mens van dieren zou onderscheiden het hebben van een ziel?)quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, de Regenboogbrug![]()
@Daniel: doe maar de Christelijke hemel.
Ik las ooit een stukje van mensen wiens dochter overleed. Ze lag in bed. Vlak voordat ze heenging, veerde ze op, wees naar haar voeteneind en riep blij verrast de naam van haar overleden hond.
Vond ik erg mooi.
Nou volgens mij hebben ze zéker een ziel. Maar is de plek waar ze terechtkomen hetzelfde?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Hebben in het christendom dieren een ziel (is dat niet 1 van de dingen die een mens van dieren zou onderscheiden het hebben van een ziel?)
Als ze geen ziel hebben is er niks wat naar een hemel kan gaan.
dan is er nog het probleem van zondequote:Op zaterdag 3 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou volgens mij hebben ze zéker een ziel. Maar is de plek waar ze terechtkomen hetzelfde?
Hebben muggen en kakkerlakken ook een ziel?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou volgens mij hebben ze zéker een ziel. Maar is de plek waar ze terechtkomen hetzelfde?
En nog kleiner?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Hebben muggen en kakkerlakken ook een ziel?
Ja dat is nog lastiger he, want ze was nog niet dood, hoogst waarschijnlijk was ze aan het hallucineren. Net als een bijna dood ervaring. Het is voor ons mensen nu nog heel moeilijk vast te stellen wanneer iemand dood is. Ik denk dat de juiste definitie is, als de hersens afgestorven zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, de Regenboogbrug![]()
@Daniel: doe maar de Christelijke hemel.
Ik las ooit een stukje van mensen wiens dochter overleed. Ze lag in bed. Vlak voordat ze heenging, veerde ze op, wees naar haar voeteneind en riep blij verrast de naam van haar overleden hond.
Vond ik erg mooi.
Volgens mij zeker.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Hebben muggen en kakkerlakken ook een ziel?
Nou, je lichaam is in ieder geval dood. Je lichaam doet het niet meer.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Overigens iets van je- zoals een ziel - wat na je dood dood verder zou leven, is paradoxaal aan het woord dood.
wat is dan nog het verschil tussen mensen en de rest van de dieren?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt ze pijn doen bijvoorbeeld.
Ik heb teveel gediscussieerd vandaag, ik kan moeilijk meer denkenquote:Op zaterdag 3 december 2011 18:09 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
wat is dan nog het verschil tussen mensen en de rest van de dieren?
en hebben dieren bijvoorbeeld een vrije wil?
Volgens mij wel.. een plek waar je al je huisdieren weer terug zietquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, ik vraag me af of dieren en mensen in hetzelfde hiernamaals komen. Is er één hemel, zeg maar.
Ja... dat zou mooi zijn...quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Volgens mij wel.. een plek waar je al je huisdieren weer terug ziet
Ach voor een inhoudelijke discussie ben ik altijd te porren.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, je lichaam is in ieder geval dood. Je lichaam doet het niet meer.
Maar over die andere zaken, maar niet discussiéren hé... gaat niet goed
Ik heb sowieso moeite met 'naar de hel gaan'. Ik weet het niet hoor... ik kan daar zelf niet zo veel mee, ook al zal het in de Bijbel staan. En dieren die naar de hel zouden gaan... ach die dieren handelen zoals je zegt instinctief, wat kun je die nou verwijten? Nee, kan het me niet voorstellen. Dus dan zullen ze inderdaad gewoon in de hemel komen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar ik heb er nog wel een paar, volgens de christelijke definitie is er een hemel en een hel.
Zijn er dan ook dieren die naar de hel gaan? En op grond waarvan komt zo'n dier in de hemel of in de hel?
Volgens het Christelijk geloof gaan dieren niet naar de hemel omdat ze geen ziel hebben.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach voor een inhoudelijke discussie ben ik altijd te porren.
Ik vind het al jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vragen.
Maar ik heb er nog wel een paar, volgens de christelijke definitie is er een hemel en een hel.
Zijn er dan ook dieren die naar de hel gaan? En op grond waarvan komt zo'n dier in de hemel of in de hel?
Dat doen mensen (soms) ook.quote:De Prefrontal cortex is bij dieren lang niet zo ontwikkeld als bij mensen. Daardoor handelen ze puur instinctief.
Je vroeg het niet aan mij maar ik kon het niet laten daar antwoord op te geven.quote:Ook bij deze vragen ben ik erg benieuwd naar jouw antwoorden.
Dieren geen ziel? Staat dat er?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:25 schreef Ratelslangetje het volgende:
Volgens het Christelijk geloof gaan dieren niet naar de hemel omdat ze geen ziel hebben.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dieren geen ziel? Staat dat er?
Nou als ik aan honden denk, dan heb ik daar grote moeite mee. Ik ben er van overtuigd dat mensen overleden honden toch nog kunnen ervaren, al zijn ze overleden. En ik heb dezelfde ervaringen. Dus dat is wel heel vreemd dan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]![]()
Hoewel daar ook weer verschil zit tussen katholieken en protestantse.
Er staat iets over in de bijbel, maar katholieken negeren dat als ze weer eens een mis hebben waarbij ze huisdieren zegenen.
Wat heeft de christelijke visie er mee te maken?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach voor een inhoudelijke discussie ben ik altijd te porren.
Ik vind het al jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vragen.
De Prefrontal cortex is bij dieren lang niet zo ontwikkeld als bij mensen. Daardoor handelen ze puur instinctief.
Ook bij deze vragen ben ik erg benieuwd naar jouw antwoorden.
Ja, ik heb hetzelfde ervaren. En nog steeds trouwens.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
En tóch zweer ik dat in de weken na het overlijden van Loela, ze elke avond nog even langskwam.
Ik rook haar geur en mijn kater ging net zo geflipt rennen als toen Loelie nog leefde.
Dat heeft Boca_Raton bepaald hierboven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat heeft de christelijke visie er mee te maken?
Het is 'een' manier om er naar te kijken..
Dat kan en zo zullen we vast nog wel 4 miljard andere versies hebben.quote:Ik zie meer een hemel in sferen, lagere sferen, hogere sferen waarin je huisdieren aanwezig zijn als je dat zou willen. Ik denk niet dat ze er echt zijn, maar wel de herrinering zoals je graag zou willen kun je oproepen.
Het dierenrijk leeft meer met een gedeelde ziel, 1 ziel waaruit vele schepsels uit voortkomen. Een mierenhoop bouwt 1 groot mierennest en iedereen kent zijn taak omdat 1 ziel weet wat de taak is.
Vogels in een groep of vissen in scholen die in een fractie van een seconde, een nanoseconde, kunnen beslissen als groep, we gaan nu allemaal 'die' kant op word gestuurd door net zo'n energie, 1 massa.
Dit staat niet in de bijbel. Dit is een andere visie.
Eh... waar 'claim' ik iets...?quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:24 schreef Daniel1976 het volgende:
Daarom ben ik altijd benieuwd met welke autoriteit iemand iets claimt.
Er is geen werkelijkheid.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat heeft Boca_Raton bepaald hierboven.
En ja verder kun je zoveel verzinnen als je zelf wil. Maar dan is het iedereen met zijn eigen geloof. Daarom ben ik altijd benieuwd met welke autoriteit iemand iets claimt.
[..]
Dat kan en zo zullen we vast nog wel 4 miljard andere versies hebben.
Of dat iets met de werkelijkheid te maken heeft is een 2e natuurlijk.
Nee nee, voel je even niet aangevallen dat sloeg niet op jou in het speciaal ofzo.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh... waar 'claim' ik iets...?
Dat valt te bezien.quote:
Jouw werkelijkheid houdt dan misschien op met bestaan bij je directe lichaam misschien. Natuurlijk doe je er wat mee, je lichaam ervaart een prikkel die ervaren word als pijn, daar doe je wat mee.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat valt te bezien.
als ik een mes in jouw arm zet (puur hypothetisch) dan voel je toch echt pijn.
Je kunt de werkelijkheid ontkennen maar je moet het er wel mee doen.
Of in andere woorden, je kunt de zwaartekracht best ontkennen maar dat wil niet zeggen dat je gaat zweven.
Niet? ooit weleens een hersenscan gezien?quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jouw werkelijkheid houdt dan misschien op met bestaan bij je directe lichaam misschien. Natuurlijk doe je er wat mee, je lichaam ervaart een prikkel die ervaren word als pijn, daar doe je wat mee.
Maar daarbuiten word die pijn niet waargenomen, op zielsniveau bestaat niet werkelijk die pijn, er bestaat alleen de gebeurtenis.
Wat mensen ervaren als ze uittreden.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jouw werkelijkheid houdt dan misschien op met bestaan bij je directe lichaam misschien. Natuurlijk doe je er wat mee, je lichaam ervaart een prikkel die ervaren word als pijn, daar doe je wat mee.
Maar daarbuiten word die pijn niet waargenomen , op zielsniveau bestaat niet werkelijk die pijn, er bestaat alleen de gebeurtenis.
Een hersenscan geeft niet alles bloot.quote:Op zondag 4 december 2011 00:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Niet? ooit weleens een hersenscan gezien?
En de ziel, daar geloof ik al helemaal niet in. Dat is niet meer dan een aantoonbare hallucinatie een evolutionair bijproduct van je bewustzijn net als spirituele gevoelens.
Je onbewustzijn is briljant in je bewustzijn dingen te laten geloven die er niet zijn.
Denk jij bijvoorbeeld dat je bewust keuzes maakt? Guess again...
Zeker niet, maar dat is wat anders dan claimen dat pijn niet door anderen waargenomen kan worden.quote:Op zondag 4 december 2011 00:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Een hersenscan geeft niet alles bloot.
Tsja het mag duidelijk zijn dat ik hetzelfde denk. als je dood gaat, gaat het licht uit.quote:Op zondag 4 december 2011 01:15 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat men maar 1 keer leeft en dat men dan ook alles uit het leven moet halen wat erin zit. Vind het dan ook ontzettend zonde als ik mensen hoor over het 'leven na de dood' - leef nu! Nu het nog kan.
Niet mee eens, dood is een deel van het leven en een belangrijk deel ook.quote:Op zondag 4 december 2011 01:23 schreef Tinos85 het volgende:
Daar moet je ook zeker niet teveel over nadenken. Dat is zo vreemd.
Ik bedoel met 'buiten' je lichaam inderdaad op zielsniveau, daar word het niet waargenomen. Een scan inderdaad mooi de lichamelijke activiteiten tonen ja.quote:Op zondag 4 december 2011 00:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Niet? ooit weleens een hersenscan gezien?
En de ziel, daar geloof ik al helemaal niet in. Dat is niet meer dan een aantoonbare hallucinatie een evolutionair bijproduct van je bewustzijn net als spirituele gevoelens.
Je onbewustzijn is briljant in je bewustzijn dingen te laten geloven die er niet zijn.
Denk jij bijvoorbeeld dat je bewust keuzes maakt? Guess again...
Dat heeft een beetje 2 kanten. Je zou ook kunnen denken dat als er een systeem is, een grotere zin is van het leven waarin je kan groeien op zielsniveau, een weg van 'verlichting' die je volgt, dat maakt het leven dan heel bijzonder en iedere keer weer een kans om te groeien en het beste te wezen wat je als mens zou kunnen betekenen.quote:Op zondag 4 december 2011 01:15 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat men maar 1 keer leeft en dat men dan ook alles uit het leven moet halen wat erin zit. Vind het dan ook ontzettend zonde als ik mensen hoor over het 'leven na de dood' - leef nu! Nu het nog kan.
Maar alles is ook het gevolg van onze focus. Focus je op iets specifieks, dan is dat jouw werkelijkheid.quote:Op zondag 4 december 2011 09:09 schreef Summers het volgende:
Alles is 1 dus we zijn eigenlijk al onderdeel van de hemel .
Hetzelfde geld voor jouw waarneming van wat jij werkelijkheid noemt , dat is ook 1 uit de 4 miljard versies .quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat kan en zo zullen we vast nog wel 4 miljard andere versies hebben.
Of dat iets met de werkelijkheid te maken heeft is een 2e natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |