Mij gaf het troost toen mijn lieve poezel Loelaquote:Op zaterdag 3 december 2011 05:04 schreef PiepZeiDeMuis het volgende:
[..]
Ja die bullshit hebben ze mij ook wijsgemaakt toen een konijn van me is doodgegaan ivm castratie,
waar ik zeer op tegen was
Hebben in het christendom dieren een ziel (is dat niet 1 van de dingen die een mens van dieren zou onderscheiden het hebben van een ziel?)quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, de Regenboogbrug![]()
@Daniel: doe maar de Christelijke hemel.
Ik las ooit een stukje van mensen wiens dochter overleed. Ze lag in bed. Vlak voordat ze heenging, veerde ze op, wees naar haar voeteneind en riep blij verrast de naam van haar overleden hond.
Vond ik erg mooi.
Nou volgens mij hebben ze zéker een ziel. Maar is de plek waar ze terechtkomen hetzelfde?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Hebben in het christendom dieren een ziel (is dat niet 1 van de dingen die een mens van dieren zou onderscheiden het hebben van een ziel?)
Als ze geen ziel hebben is er niks wat naar een hemel kan gaan.
dan is er nog het probleem van zondequote:Op zaterdag 3 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou volgens mij hebben ze zéker een ziel. Maar is de plek waar ze terechtkomen hetzelfde?
Hebben muggen en kakkerlakken ook een ziel?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou volgens mij hebben ze zéker een ziel. Maar is de plek waar ze terechtkomen hetzelfde?
En nog kleiner?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Hebben muggen en kakkerlakken ook een ziel?
Ja dat is nog lastiger he, want ze was nog niet dood, hoogst waarschijnlijk was ze aan het hallucineren. Net als een bijna dood ervaring. Het is voor ons mensen nu nog heel moeilijk vast te stellen wanneer iemand dood is. Ik denk dat de juiste definitie is, als de hersens afgestorven zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, de Regenboogbrug![]()
@Daniel: doe maar de Christelijke hemel.
Ik las ooit een stukje van mensen wiens dochter overleed. Ze lag in bed. Vlak voordat ze heenging, veerde ze op, wees naar haar voeteneind en riep blij verrast de naam van haar overleden hond.
Vond ik erg mooi.
Volgens mij zeker.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Hebben muggen en kakkerlakken ook een ziel?
Nou, je lichaam is in ieder geval dood. Je lichaam doet het niet meer.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Overigens iets van je- zoals een ziel - wat na je dood dood verder zou leven, is paradoxaal aan het woord dood.
wat is dan nog het verschil tussen mensen en de rest van de dieren?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt ze pijn doen bijvoorbeeld.
Ik heb teveel gediscussieerd vandaag, ik kan moeilijk meer denkenquote:Op zaterdag 3 december 2011 18:09 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
wat is dan nog het verschil tussen mensen en de rest van de dieren?
en hebben dieren bijvoorbeeld een vrije wil?
Volgens mij wel.. een plek waar je al je huisdieren weer terug zietquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, ik vraag me af of dieren en mensen in hetzelfde hiernamaals komen. Is er één hemel, zeg maar.
Ja... dat zou mooi zijn...quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Volgens mij wel.. een plek waar je al je huisdieren weer terug ziet
Ach voor een inhoudelijke discussie ben ik altijd te porren.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, je lichaam is in ieder geval dood. Je lichaam doet het niet meer.
Maar over die andere zaken, maar niet discussiéren hé... gaat niet goed
Ik heb sowieso moeite met 'naar de hel gaan'. Ik weet het niet hoor... ik kan daar zelf niet zo veel mee, ook al zal het in de Bijbel staan. En dieren die naar de hel zouden gaan... ach die dieren handelen zoals je zegt instinctief, wat kun je die nou verwijten? Nee, kan het me niet voorstellen. Dus dan zullen ze inderdaad gewoon in de hemel komen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar ik heb er nog wel een paar, volgens de christelijke definitie is er een hemel en een hel.
Zijn er dan ook dieren die naar de hel gaan? En op grond waarvan komt zo'n dier in de hemel of in de hel?
Volgens het Christelijk geloof gaan dieren niet naar de hemel omdat ze geen ziel hebben.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach voor een inhoudelijke discussie ben ik altijd te porren.
Ik vind het al jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vragen.
Maar ik heb er nog wel een paar, volgens de christelijke definitie is er een hemel en een hel.
Zijn er dan ook dieren die naar de hel gaan? En op grond waarvan komt zo'n dier in de hemel of in de hel?
Dat doen mensen (soms) ook.quote:De Prefrontal cortex is bij dieren lang niet zo ontwikkeld als bij mensen. Daardoor handelen ze puur instinctief.
Je vroeg het niet aan mij maar ik kon het niet laten daar antwoord op te geven.quote:Ook bij deze vragen ben ik erg benieuwd naar jouw antwoorden.
Dieren geen ziel? Staat dat er?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:25 schreef Ratelslangetje het volgende:
Volgens het Christelijk geloof gaan dieren niet naar de hemel omdat ze geen ziel hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |