Dan is de discussie snel afgelopenquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:41 schreef JaIkbenPro het volgende:
[..]
Nee bedankt, daar moet je maar zelf achter komen.
Mooi verwoord. Nee, het Sinterklaasfeest is niet racistisch.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eerder een probleem van New York dan van enig racisme.
[..]
Van voor de tijd dat slaven okay waren (1250, die kant op, slavernij duurde nog wel een paar honderd jaar). En altijd het gehak op negerslaven terwijl er genoeg blanken de slavernij in gestuurd werden..
[..]
Volgens mij is het eerder dat Sinterklaas een oude beetje verwarde man is terwijl de hele toko gerunned wordt door de pieten.
[..]
Het waren pas negers na WO2, daarvoor was het een eeuwtje een moor en daarvoor niets.
[..]
Ik nog nooit en het pesten hoor ik ook nooit iets over.
[..]
Tja, ze flippen ook van het drugsgedoogbeleid, homohuwelijken, abortus en euthanasie. Boeiend.
[..]
Absoluut niet.
Het afschaffen was ook bij wijze van spreken hoor ;-) Ik gun alle mensen hun plezier bij de feestdagen. Maar voor mij hoeft het niet.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lekker! Net zo lekker als oliebollen in mei!
Waarom zou je een feestdag afschaffen? Als je niet mee wil doen dwingt niemand je tenslotte en het geeft de winkeliers een broodnodige boost.
Makkelijk, iets quoten, zeggen dat het fout is maar niet zeggen wát er fout is.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:41 schreef JaIkbenPro het volgende:
[..]
Nee bedankt, daar moet je maar zelf achter komen.
Dat jij het niet lust, betekent niet meteen dat anderen het ook niet lekker vinden. Al liggen er het hele jaar door 'kerstsnoepjes' in het rek, boeiend.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:44 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Het afschaffen was ook bij wijze van spreken hoor ;-) Ik gun alle mensen hun plezier bij de feestdagen. Maar voor mij hoeft het niet.
Dat is zo ;-) Al vangen ze van mij niets extra's. Ja behalve kerstsnoepjes, die zijn goddelijk. Maar sinterklaassnoep lust ik niet en oliebollen enzo al helemaal niet!
Er zijn serieus wel 10 soorten Sinterklaassnoep.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:44 schreef kruidkoekje het volgende:
. Maar sinterklaassnoep lust ik niet en oliebollen enzo al helemaal niet!
Al zien ze er wel een neger in, dan nog. Volledig correct aan het tijdsbeeld zijn het volwaardige werknemers zonder wie het feest geen doorgang zou kunnen vinden. Ze krijgen net zoveel erkenning.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:44 schreef WSquater het volgende:
[..]
Mooi verwoord. Nee, het Sinterklaasfeest is niet racistisch.
Iemand is pas racistisch als ze er juist zwarte mensen in zien. Als ik aan "zwarte Piet" denk, dan denk ik niet aan een persoon met een zwarte huidskleur. Nee, dan denk ik simpelweg aan "Piet" (die we "zwarte Piet") noemen, die samen met andere Pieten Sinterklaas helpt.
Zwarte Piet is een echte kindervriend!
Als de vraag er is komt het aanbod vanzelf.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:40 schreef kruidkoekje het volgende:
[..]
Nee zo bedoel ik het niet. Maar ik bedoel dat ook om zulke redenen feestdagen niet worden afgeschaft. kijk wat er uitgegeven word met de feestdagen door sommige mensen.
Het word met de jaren meer en meer. Nog even en we vieren heel het jaar door sinterklaas. In juli/augustus liggen de pepernoten al in het schap..
Inderdaad, net zoals in Canada waar ze dit jaar geen intocht hebben (wat elk jaar georganiseerd werd door en voor Nederlandse Canadezen). Er werd daar ook geklaagd over dat 'zwarte Pieten' racistisch waren. Er is toen maar besloten geen intocht te houden, omdat je dan simpelweg geen Sinterklaasfeest meer hebt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Al zien ze er wel een neger in, dan nog. Volledig correct aan het tijdsbeeld zijn het volwaardige werknemers zonder wie het feest geen doorgang zou kunnen vinden. Ze krijgen net zoveel erkenning.
En dan die kinderen die zelf zwart zijn? Die voelen zich toch ook gediscrimineerd? Wat vind je van hun dan? Ik heb het zelf aan hun gevraagd en ja ze voelden zich gediscrimineerd, zelfs op het basischool!quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Makkelijk, iets quoten, zeggen dat het fout is maar niet zeggen wát er fout is.
on topic: je bent een huilie!quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:50 schreef JaIkbenPro het volgende:
[..]
En dan die kinderen die zelf zwart zijn? Die voelen zich toch ook gediscrimineerd? Wat vind je van hun dan? Ik heb het zelf aan hun gevraagd en ja ze voelden zich gediscrimineerd, zelfs op het basischool!
Iedereen staat te juichen als die pieten weer opduiken, ze voelen zich vast erg gediscrimineerd ja.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:50 schreef JaIkbenPro het volgende:
[..]
En dan die kinderen die zelf zwart zijn? Die voelen zich toch ook gediscrimineerd? Wat vind je van hun dan? Ik heb het zelf aan hun gevraagd en ja ze voelden zich gediscrimineerd, zelfs op het basischool!
Kijk wat jij zegt, wanneer heb je dat gezien dan? zit jij nog op de basischool dan?quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:52 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Iedereen staat te juichen als die pieten weer opduiken, ze voelen zich vast erg gediscrimineerd ja.
Kinderen op de basisschool die zich gediscrimineerd voelen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:50 schreef JaIkbenPro het volgende:
[..]
De intentie tegenwoordig is niet racistisch en dus is het dat ook niet. Dat het dat vroeger mogelijk wel was is daarbij totaal niet interessant, want we leven nu, en niet toen. Dat er mensen zijn die het wel als racistisch ervaren is hun probleem, that doesn't make it so.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:23 schreef JaIkbenPro het volgende:
Mijn vraag is wat vind jij hierop, is het racistisch ja of nee?
Nee, maar daar heb ik wel op gezeten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:53 schreef JaIkbenPro het volgende:
[..]
Kijk wat jij zegt, wanneer heb je dat gezien dan? zit jij nog op de basischool dan?
Wacht maar tot je kinderen hebtquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:32 schreef kruidkoekje het volgende:
vind dat het sowieso afgeschaft mag worden. Snap de toegevoegde waarde er niet van. Waarom zou je kids de eerste paar jaar van hun leven blij moeten maken met cadeautjes in de schoen en daarna zeggen "Hij bestaat niet"
Waarom is hun verjaardag vieren niet voldoende ?!
Ja doe maar, we hebben deze flauwekul al veel te veel gehad.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:58 schreef JaIkbenPro het volgende:
Zoals ik al zei, het punt is dat het racistisch is maar niet iedereen het wil toegeven.
Ik zou graag willen dat deze topic nu gesloten wordt.
Ik heb genoeg gehoord.
Ik zeg nergens dat andere mensen dat ook niet lusten dan.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:45 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat jij het niet lust, betekent niet meteen dat anderen het ook niet lekker vinden. Al liggen er het hele jaar door 'kerstsnoepjes' in het rek, boeiend.
Hoezo? Ik heb het vroeger ook nooit leuk gevonden hoor.Was ik blijkbaar een uitzondering in danquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Wacht maar tot je kinderen hebt
Het is niet racistisch, racistisch zou het zijn als het negatief was. Bijv dat zwarte pieten auto's jatten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:58 schreef JaIkbenPro het volgende:
Zoals ik al zei, het punt is dat het racistisch is maar niet iedereen het wil toegeven.
Ik heb genoeg gehoord.
Je wil graag alleen maar preken voor eigen parochie?quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:58 schreef JaIkbenPro het volgende:
Ik heb genoeg gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |