Stoudemire stond vorig jaar volgens mij top-5 als het gaat om blocked shots. Dan moet je defensief toch wel iets in huis hebben, lijkt me.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:47 schreef DUK het volgende:
Je hebt wel een punt maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat Amare 0.0% defense speelt. Over Melo zijn we het eens.
Ja, daar heb je wel een punt. Maar misschien komt het ook wel doordat hij een beetje een showmannetje is, dat maakt dat hij meer opvalt door zijn aanvallende spel waardoor zijn defensieve spel ondersneeuwt. Als je snapt wat ik probeer te bedoelenquote:Op donderdag 1 december 2011 10:50 schreef TheGOAT het volgende:
Nouja dan speelt Amare 50% defense, maar het gaat om de intensiteit, de mindset, de constantheid. Hij hoeft geen KG te worden, maar bij Phoenix waren er twijfels over zijn algehele atitude, z'n demeanor (heerlijk Amerikaans woord haha), z'n eogistische speelstijl, z'n me-first attitude, etc. Met zo'n franchise speler zal je het nooit ver schoppen, helemaal niet als Melo je teamgenoot is. Wat niet betekent dat ik niet van deze Knicks hou, ik vind ze heerlijk om naar te kijken. Ze zijn zo streaky, kunnen opeens on fire raken.
Vlak na de Melo trade heb ik veel games gezien van ze (werkte overdag, had league pass, had dus veel tijd). Ze wonnen in Miami, wonnen thuis van Orlando dacht ik. Verliezen ze van de Timberwolves, van Milwaukee. Zoiets. Consistency, en dat is iets wat je krijgt on the defensive end, your main guys gotta set the tone, blabla maar het is allemaal wel waar
Blocked shots zeggen helemaal niets over iemands verdedigende kwaliteiten. Het is niet, zoals bij Howard, dat hij veel shots changed. Dat terzijde, want defense is wel iets anders dan alleen maar blocked shots en steals. Allen Iverson, my favourite player of all-time, was altijd top 5 in steals in de league. Maar was hij een goede verdediger? Uhm, nee, eigenlijk niet, echt niet. Hij ging altijd voor de steal, als je mist is het opeens 5-4, rotations, open shots. Zelfde met blocked shots. Als jij keer op keer voor het block gaat, laat je je man alleen, je boxt hem niet uit, veeeel meer kans op een offensive rebound. Offensive rebounds will kill your teamquote:Op donderdag 1 december 2011 10:50 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Stoudemire stond vorig jaar volgens mij top-5 als het gaat om blocked shots. Dan moet je defensief toch wel iets in huis hebben, lijkt me.
Ik snap het, en ik overdrijf misschien als ik zeg dat Amare geen defense speelt, maar hij zit bij mij echt niet in de hoogste categorien.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:53 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel een punt. Maar misschien komt het ook wel doordat hij een beetje een showmannetje is, dat maakt dat hij meer opvalt door zijn aanvallende spel waardoor zijn defensieve spel ondersneeuwt. Als je snapt wat ik probeer te bedoelen
Ja, zo hoog rank ik hem inderdaad ook weer nietquote:Op donderdag 1 december 2011 10:54 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Ik snap het, en ik overdrijf misschien als ik zeg dat Amare geen defense speelt, maar hij zit bij mij echt niet in de hoogste categorien.
Zeg eerlijk, het zou toch shocking zijn als Amare ooit een All-defensive team zou maken?
Da's nou juist een hele belangrijke reden voor heel veel spelers.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:56 schreef TheGOAT het volgende:
anders dan money en fame en glitter en glamour kan hij daar niets vinden op basketbalgebied.
Rik Smitsquote:Op donderdag 1 december 2011 15:43 schreef popolon het volgende:
Rik Smits.
Rik Smits finds a home away from hoops … on a dirt bike?
Dat waren pas NBA jaren, de jaren '90.
Goddamnit die op 1.35quote:Op donderdag 1 december 2011 15:49 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Rik SmitsJaren '90 NBA
![]()
Herinner je je deze nog, deze nog...
Shawn Kemp, in your face!
Niet voor iemand die al jaren zeurt dat hij een kampioen-waardig team om zich heen wil.. Bijdehandjequote:Op donderdag 1 december 2011 15:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's nou juist een hele belangrijke reden voor heel veel spelers.
Dan heeft ie weinig keus imo. Er zijn maar vier echte kandidaten wat mij betreft. Chicago is al voorzien. OKC eigenlijk ook (al blijf ik Westbrook overschat vinden én is Paul veel beter). En dan blijven alleen de Lakers en Miami nog over. En daar zie ik hem liever niet bijquote:Op donderdag 1 december 2011 18:53 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Niet voor iemand die al jaren zeurt dat hij een kampioen-waardig team om zich heen wil.. Bijdehandje
Hij kan toch met Dwight teamen ergens waar al wat talent is? Zelfde als wat Bosh en James deden, Miami was ook echt geen contender afgelopen jaar... Ze zouden bijv. naar Portland kunnen (salary-cap-wise kan dat niet, maar bij wijze van spreke..)quote:Op donderdag 1 december 2011 19:32 schreef Djokotron het volgende:
[..]
Dan heeft ie weinig keus imo. Er zijn maar vier echte kandidaten wat mij betreft. Chicago is al voorzien. OKC eigenlijk ook (al blijf ik Westbrook overschat vinden én is Paul veel beter). En dan blijven alleen de Lakers en Miami nog over. En daar zie ik hem liever niet bij
Milwaukee of Washington(al weet ik niet hoe de salary cap er daar voor staat)quote:Op donderdag 1 december 2011 21:52 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Hij kan toch met Dwight teamen ergens waar al wat talent is? Zelfde als wat Bosh en James deden, Miami was ook echt geen contender afgelopen jaar... Ze zouden bijv. naar Portland kunnen (salary-cap-wise kan dat niet, maar bij wijze van spreke..)
LA past alleen totaal niet bij hemquote:Op donderdag 1 december 2011 21:59 schreef popolon het volgende:
Paul wordt NY of LA. En niks anders denk ik.
Dat is ook mijn droom, maar volgens mij heeft geen team de mogelijkheden om hen beide aan te trekken. Maar goed we zullen zien. Zie ook net dat Paul om een trade naar NY heeft gevraagd.. pffquote:Op donderdag 1 december 2011 21:52 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Hij kan toch met Dwight teamen ergens waar al wat talent is? Zelfde als wat Bosh en James deden, Miami was ook echt geen contender afgelopen jaar... Ze zouden bijv. naar Portland kunnen (salary-cap-wise kan dat niet, maar bij wijze van spreke..)
Begrijp ik je post goed en je ziet alleen deze 4 als contenders? Geen Dallas, de regerend kampioen .... al hebben ze een geweldige guard (maar bijna retired).quote:Op donderdag 1 december 2011 19:32 schreef Djokotron het volgende:
[..]
Dan heeft ie weinig keus imo. Er zijn maar vier echte kandidaten wat mij betreft. Chicago is al voorzien. OKC eigenlijk ook (al blijf ik Westbrook overschat vinden én is Paul veel beter). En dan blijven alleen de Lakers en Miami nog over. En daar zie ik hem liever niet bij
Nelson is inderdaad zwaar overschat, Howard is echt de enige die Orlando draagt en Nelson denkt dat hij nummer 2 is, maar het probleem is, Orlando heeft alleen maar role-players en geen goede wingman voor Howard.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:43 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Dallas lijkt mij een beetje oud, ze hebben die 'bullseye', weten niet of Chandler terug komt, Barea... Lijkt me lastig, al is Cuban natuurlijk niet flauw en wil hij best iemand halen, ook al zit hij over de cap.
Verder bedacht ik laatst de volledig uit de lucht gegrepen Beasley & Ricky Rubio voor Rajon Rondo: Wie zegt daar nee tegen? Garnett wordt oud, Beasley was goed vorig jaar, en Rubio kan verdedigen en passen, en niet schieten. Rondo-light, dus.
Chris Paul zou ik graag onder d'Antoni zien spelen. Niet omdat ik denk dat het
de Knicks een contender maakt (om de genoemde redenen, 'Melo moet veruit de slechtste verdediger van de topspelers zijn), maar omdat ik Paul wil zien rennen zonder te verdedigen. Verder moet een CP3 naar Orlando ook mogelijk zijn, als Otis Smith een beetje creatief is en a) Gilbert Arenas de Amnesty Waive geeft
en b) iemand bereid vindt Jameer Nelson over te nemen. Nelson vind ik overigens zwááááááár overschat, denk dat het nog moeilijk is GM's te overtuigen.
Ook weer zoiets, ze halen Arenas(met een gigantisch salaris, een goed speler met inderdaad veel potentie als wingman van Howard. Maar ze gebruiken hem hopeloos...quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:27 schreef Omega het volgende:
Arenas is in potentie een goede wing man. Maar hij wordt in Orlando niet gebruikt zoals Arenas gebruikt moet worden. Vraag me af wat Howard gaat opleveren voor de Magic, want hij wordt bijna zeker getrade voor het begin van het seizoen.
Min of meer wel ja. Dallas heeft vorig jaar geluk gehad dat alles op zijn plek viel voor hun. En bij de tegenstanders net weer wat mis was. Lakers in een beroerde situatie, OKC geeft 3 games in de series weg in de laatste minuten door hun onervarenheid en in de finals Miami waar Lebron het weer liet afweten toen het er op aan kwam. Ze hebben dat geluk gehad, mooi voor hen, maar zie het dit jaar niet weer allemaal goed gaan voor hun. Plus dat Chandler ook voor 99% weg is. Toch defensief een heel belangrijk deel van hun team.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:31 schreef Omega het volgende:
[..]
Begrijp ik je post goed en je ziet alleen deze 4 als contenders? Geen Dallas, de regerend kampioen .... al hebben ze een geweldige guard (maar bijna retired).
Lebron het liet af weten? Hij heeft ze door de series met de Bulls heen geloosd, anders waren ze niet eens in de Finals. Dallas is gewoon goed, ze miste zelfs nog Caron Butler (die ook FA is). Nee Dallas is zeker contender, al zijn ze niet de favoriet.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:35 schreef Djokotron het volgende:
[..]
Min of meer wel ja. Dallas heeft vorig jaar geluk gehad dat alles op zijn plek viel voor hun. En bij de tegenstanders net weer wat mis was. Lakers in een beroerde situatie, OKC geeft 3 games in de series weg in de laatste minuten door hun onervarenheid en in de finals Miami waar Lebron het weer liet afweten toen het er op aan kwam. Ze hebben dat geluk gehad, mooi voor hen, maar zie het dit jaar niet weer allemaal goed gaan voor hun. Plus dat Chandler ook voor 99% weg is. Toch defensief een heel belangrijk deel van hun team.
Paul naar Orlando zal wel geniaal zijn, maar zie dat ook niet gebeuren. Ze hebben daar vrij weinig te bieden, qua spelers en qua geld.
Zeg toch in de finals.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:37 schreef Omega het volgende:
[..]
Lebron het liet af weten? Hij heeft ze door de series met de Bulls heen geloosd, anders waren ze niet eens in de Finals. Dallas is gewoon goed, ze miste zelfs nog Caron Butler (die ook FA is). Nee Dallas is zeker contender, al zijn ze niet de favoriet.
Portland lijkt inderdaad ook wel een goed team te hebben. Geen echte vedetten, maar wel een uitgebalanceerd geheel. Daardoor blijven ze qua media-aandacht onder de radar, wat voor zo'n team wel lekker is. Als Miami 3 wedstrijden achter elkaar verliest, springt de hele pers er op. In Portland kan men dan rust bewaren en verder ontwikkelen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:40 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar Portland
Vorig jaar in de Play-offs zag het er wel veelbelovend uit
Het ging me inderdaad om het woordje "weer" die ik dan weer niet in mijn post zet. Je hebt gelijkquote:
haha ja, dat is wel de bedoeling! Heb de afgelopen weken ook verschillende analyses/videos van NCAA Basketball voorbereid, maar tegen de tijd dat ik die kon maken, waren de games niet meer relevant. Maar denk dat ik vóór de kerst al uitgebreid een stukje van Duke Blue Devils beschouw, aangezien ik daar de meeste gametape van hebquote:Op vrijdag 2 december 2011 12:21 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Nelson is inderdaad zwaar overschat, Howard is echt de enige die Orlando draagt en Nelson denkt dat hij nummer 2 is, maar het probleem is, Orlando heeft alleen maar role-players en geen goede wingman voor Howard.
Ga je trouwens weer van die analyses maken
Omdat hij gewoon geen goede verdediger is. Zijn kwaliteiten liggen in het aanvallende gedeelte van het spelletje. Daar wordt hij ook alom voor geprezen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:05 schreef JayJay8 het volgende:
Waarom doet iedereen alsof Melo een dramatische verdediger is?
Dat ben ik niet met je eens, omdat je franchise player, je superstar altijd de toon moet zetten. Van de true greats is alleen Bird geen goede verdediger, maar zelfs hij was beter dan Melo, hij begreep het spel tenminste nog, kon nog helpside geven, vanwege z'n inzicht en slimme steals etc. Melo is an offensive genius, als ik moet scoren met nog een minuut te gaan, dan wil ik hem als no. 1 option. Kan zoveel creeren, dodelijke jumper. Maar z'n verdediging en inzicht is echt dramatisch.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:28 schreef Omega het volgende:
CP3 heeft aangegeven dat hij een trade naar de NY Knicks wil. Ik ben het met The Goat eens dat een team met Melo en Amare heel weinig kans heeft om kampioen te worden, wel zullen ze met CP3 door hun firepower wel vaak 1 of zelfs 2 rondes overleven in de play off. CP3 is echt geniaal in het in stelling brengen van andere spelers. Als de Knicks dan defensive minded players er omheen zetten, dan zou het nog iets kunnen worden.
Nee hoor je superster moet de dingen doen waarvoor hij in het veld staat. Iverson, slechte verdediger, maar ze hadden o.a. de Davissen. Dirk Nowitzki is ook een slechte verdediger, toch kampioen geworden. Het kan wel. En het voorbeeld dat je geeft tegen de Celtics gaat niet over verdedigen maar over basketball IQ, dat Melo niet foult is basketball IQ.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:38 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, omdat je franchise player, je superstar altijd de toon moet zetten. Van de true greats is alleen Bird geen goede verdediger, maar zelfs hij was beter dan Melo, hij begreep het spel tenminste nog, kon nog helpside geven, vanwege z'n inzicht en slimme steals etc. Melo is an offensive genius, als ik moet scoren met nog een minuut te gaan, dan wil ik hem als no. 1 option. Kan zoveel creeren, dodelijke jumper. Maar z'n verdediging en inzicht is echt dramatisch.
Iverson en de Davissen? Bedoel je niet Reggie? Maar dan again, ze zijn nooit kampioen geworden, net zoals Iverson dat ook nooit geworden is.. Dirk was afgelopen jaar geen slechte verdediger, gewoon, niet goed maar zeker ook niet slecht... Chris Bosh heeft-ie een aantal keer verdedigd, toch ook Pau Gasol, en dat heeft hij goed gedaan. En nu hebben we het over die ene franchise player die dan middelmatig is. Niet over 2 franchise players, niet over al die andere franchise players die nooit wat gewonnen hebben. Niet over een abominabele verdediger als Melo.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:17 schreef Omega het volgende:
[..]
Nee hoor je superster moet de dingen doen waarvoor hij in het veld staat. Iverson, slechte verdediger, maar ze hadden o.a. de Davissen. Dirk Nowitzki is ook een slechte verdediger, toch kampioen geworden. Het kan wel. En het voorbeeld dat je geeft tegen de Celtics gaat niet over verdedigen maar over basketball IQ, dat Melo niet foult is basketball IQ.
Daarbij als CP3 erbij komt, wie is dan de superster? Ik denk namelijk CP3. Alles heeft met match ups te maken in de NBA, als de Knicks kunnen oplossen om 2 hele goede verdedigers op 2 en 4/5 en van de bank ook, dan zouden ze best een keer ver kunnen komen. Maar favoriet zullen altijd de teams zijn die verdedigend altijd top zijn.
Inderdaad Miller en de Davissen. Iverson kwam ook gewoon in de Finals.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:47 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Iverson en de Davissen? Bedoel je niet Reggie? Maar dan again, ze zijn nooit kampioen geworden, net zoals Iverson dat ook nooit geworden is.. Dirk was afgelopen jaar geen slechte verdediger, gewoon, niet goed maar zeker ook niet slecht... Chris Bosh heeft-ie een aantal keer verdedigd, toch ook Pau Gasol, en dat heeft hij goed gedaan. En nu hebben we het over die ene franchise player die dan middelmatig is. Niet over 2 franchise players, niet over al die andere franchise players die nooit wat gewonnen hebben. Niet over een abominabele verdediger als Melo.
In the end everything comes down to defense.
Ja maar dat kan toch nooit je doel zijn? De Finals halen? The goal is to win it all...quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:21 schreef Omega het volgende:
[..]
Inderdaad Miller en de Davissen. Iverson kwam ook gewoon in de Finals.
En ja het komt wel neer op defense, maar wel op team defense, en hoe moeilijk ook maar je kan wel 1 slechte verdediger hebben. Verder is Amare een betere verdediger dan Dirk. Amare is namelijk niet zo heel slecht in verdedigen vind ik. Zal geen all defensive team halen, maar dat zal Bosh en Gasol ook niet halen (toch????)
Dat kan je absoluut niet op melo leggen, het hele defensieve schema klopt niet. Waarom moet melo een snelle guard dekken? Melo was al moe, zet dan Bill Walker op hem. Dit is het probleem met D'Antoni, die man snapt geen snars van defense. Gelukkig zal dat dit seizoen hopelijk verbeteren met Mike Woodson als defensive coach. Ik ben het eens dat melo niet altijd zijn best doet met defense, maar die situatie kan je hem niet de schuld geven.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:38 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, omdat je franchise player, je superstar altijd de toon moet zetten. Van de true greats is alleen Bird geen goede verdediger, maar zelfs hij was beter dan Melo, hij begreep het spel tenminste nog, kon nog helpside geven, vanwege z'n inzicht en slimme steals etc. Melo is an offensive genius, als ik moet scoren met nog een minuut te gaan, dan wil ik hem als no. 1 option. Kan zoveel creeren, dodelijke jumper. Maar z'n verdediging en inzicht is echt dramatisch.
Game 2, afgelopen jaar tegen de Celtics. Amare geblesseerd, valt halverwege uit. Carmelo neemt z'n team op z'n rug zoals ik dat vrijwel niemand heb zien doen. Ongelooflijke schoten maakt hij, fade-aways, pakt rebounds. Defense maakte hij geen grote fouten (dat is al een prestatie voor hem, dat je het zo zegt lijkt me al genoeg te zeggen, maargoed.) Uiteindelijk staan ze 1 punt achter, 4,1 sec. te gaan, Boston heeft de bal, inbounds. De ball gaat in de backcourt, je moet gelijk foulen. Wat doet Melo? HIJ BLIJFT STAAN, foult pas met nog 0,6 seconden te gaan. Dan ben je zo briljant, hou je je team zo in de race, en dan geef je het zo weg. Het is de play-offs verdomme.
Kijk maar op 54:28. D'Antoni word gek, en ik viel echt van m'n stoel toen ik de game zat te kijken de dag erna.
Maargoed, genoeg over Melo, ik geniet altijd wel van hem. Tegen LeBron @ Cleveland, epic was dat, en dan die game-winner. Tegen Memphis, toen was hij net bij NY, gelijk game-winner, of dat 3'tje tegen Philly, zo clutch. Z'n jumper is so quick, so sweet, love it.
Ik hoop dat Chandler bij Dallas blijft, dat zal wel niet helaas, en dan zal Butler ook weggaan. Hopen dat hij naar Chicago gaat, zal de 2-guard zijn die ze nodig hebben. Stiekem hoop ik nog altijd dat Vince Carter naar Chicago gaat, niet dat hij ze zal helpen denk ik, maar ik hoop op één laste revival van z'n carriere.
Dat heeft hij vaker gezegd, zoveel spelers hebben dat gezegd. Heeft Iverson niet talloze keren gezegd niet voor off-court problemen te zorgen, voor goede practice habbits, een rol als 6th man te accepteren? Hoeveel spelers zeggen dit soort dingen en komen ze niet na? Ik denk dat je op basis van zijn 1e 7, of 8 seizoen niet het vertrouwen kunt uitspreken dat hij dit seizoen gaat laten zien dat hij kan verdedigen. Hij heeft ooit een jaar redelijk verdedigd, 08 was dat, toen ze met AI en hem het de Lakers in de WCF moeilijk maakten, die series waarin de Nuggets game 1 of 2 in LA pakten dacht ik, met clutch steals van K-Mart, waarin Kobe een.. 48?-point game had. Dat seizoen. Verder niet. Maar nogmaals, genoeg Melo. Iedereen weet dat de Knicks geen contender zijn en geen contender zullen worden met deze 2 spelers als front runnersquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:21 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Oh en Amar'e is echt 10x slechter in defense dan Carmelo. Voor Amar'e is geen hoop, die snapt er gewoon niets van, kan niet positioneren en zal nooit rotations snappen. Het probleem met Carmelo is dat hij lui is defensief, maar als hij zijn best doet kan hij absoluut defense spelen. Ik heb er genoeg vertrouwen in dat hij dat dit seizoen gaat laten zien, defense wordt ook een focus punt dit seizoen heeft hij gezegd.
dude, je zegt het zelf al: Carmelo is fucking lui in de defense. En de nummer één eigenschap die je moet hebben voor D, is activiteit. Amare hosselt af en toe nog een beetje. Carmelo is lui, traag én heeft weinig inzicht in de verdediging. En dan helpt het echt niet als je door d'Antoni gecoacht wordt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:21 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Oh en Amar'e is echt 10x slechter in defense dan Carmelo. Voor Amar'e is geen hoop, die snapt er gewoon niets van, kan niet positioneren en zal nooit rotations snappen. Het probleem met Carmelo is dat hij lui is defensief, maar als hij zijn best doet kan hij absoluut defense spelen. Ik heb er genoeg vertrouwen in dat hij dat dit seizoen gaat laten zien, defense wordt ook een focus punt dit seizoen heeft hij gezegd.
2008 was het seizoen met billups volgens mij, toen was iverson al weg. Maargoed het punt is dat hij dus wel heeft laten zien dat hij het kan. George Karl is echt een tiran van een coach, denk je dat het toeval is dat Chandler, K Mart en JR Smith in china spelen? (tevens ook een van de meest overrated coaches, enige wat hij bereikt heeft is de finals met de sonics, maar dat terzijde.). In een situatie waar hij zich meer comfortabel voelt geloof ik wel dat carmelo betere defense gaat spelen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 02:30 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Dat heeft hij vaker gezegd, zoveel spelers hebben dat gezegd. Heeft Iverson niet talloze keren gezegd niet voor off-court problemen te zorgen, voor goede practice habbits, een rol als 6th man te accepteren? Hoeveel spelers zeggen dit soort dingen en komen ze niet na? Ik denk dat je op basis van zijn 1e 7, of 8 seizoen niet het vertrouwen kunt uitspreken dat hij dit seizoen gaat laten zien dat hij kan verdedigen. Hij heeft ooit een jaar redelijk verdedigd, 08 was dat, toen ze met AI en hem het de Lakers in de WCF moeilijk maakten, die series waarin de Nuggets game 1 of 2 in LA pakten dacht ik, met clutch steals van K-Mart, waarin Kobe een.. 48?-point game had. Dat seizoen. Verder niet. Maar nogmaals, genoeg Melo. Iedereen weet dat de Knicks geen contender zijn en geen contender zullen worden met deze 2 spelers als front runners
Dat was Nuggets - Cavs voor het grootste deel, waar de situatie nu heeeeel anders is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:04 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
2008 was het seizoen met billups volgens mij, toen was iverson al weg. Maargoed het punt is dat hij dus wel heeft laten zien dat hij het kan. George Karl is echt een tiran van een coach, denk je dat het toeval is dat Chandler, K Mart en JR Smith in china spelen? (tevens ook een van de meest overrated coaches, enige wat hij bereikt heeft is de finals met de sonics, maar dat terzijde.). In een situatie waar hij zich meer comfortabel voelt geloof ik wel dat carmelo betere defense gaat spelen.
De knicks zijn zeker een contender als CP3, of een defensive center ala Chandler + Nash in 2012 komen. In de East zijn maar twee andere contenders, Miami en Chicago + mogelijk Nyets als Howard daar met Williams komt spelen. Tot nu toe heeft Carmelo 9 van de 13 wedstrijden in zijn carierre tegen LeBron gewonnen. Chicago is ook te verslaan, dat hebben ze bewezen in het reguliere seizoen. Het zal niet makkelijk worden nee, maar ze zijn zeker een contender.
@Amerikaanse topsport, een paar blocks van Amar'e staat niet gelijk aan defense. Plus het plaatje dat ik probeerde te illustreren is dat Amar'e waarschijnlijk altijd een drama blijft in defense en Carmelo nog kan verbeteren. We zullen zien hoe hij zich inzet in een nieuwe omgeving waar hij zelf wilt zijn en hij een goede kans heeft om mee te doen voor een titel.
Carmelo zet zich wel in hoor toen hij bij de knicks zat, maar dat was meestal alleen tegen grote tegenstanders zoals de heat. Tegen de cavs doet hij inderdaad geen flikker en dan verliezen ze en dat is heel frustrerend. Maargoed deze discussie kunnen we wel weer houden als het seizoen begonnen is, dan kunnen we allemaal zien wat melo dit seizoen doet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Dat was Nuggets - Cavs voor het grootste deel, waar de situatie nu heeeeel anders is.
Ik denk dat hij vorig jaar dan al begonn had moeten zijn. Als je naar je werk gaat, een nieuwe baan, zet je toch vanaf dag 1 je beste beentje voor?
Luister, ik probeer Melo niet af te schilderen als een bad man die niks van basketbal weet. Ik probeer alleen maar uit te leggen waarom de Knicks, zelfs met Paul, geen contender zijn.
Over de 'franchise player = slechte verdediger' discussie; Melo is zo ontzettend slecht in defense, ik heb nog nooit een speler die zo slecht is, een titel zien winnen of ver zien komen. En al helemaal niet als je 2 beste spelers niet al te best zijn.
Bird heeft nog 2 of 3 all-defense team gemaakt dacht ik, tussen 84-87 ofzo?
20 miljoen voor Chandler, wie de fuck gaat dat nou weer betalen?quote:According to sources, Nene, Chandler and Gasol all set their early asking prices in the neighborhood of maximum-contract territory, starting at $14.8 million for Gasol, $17.7 annually for Nene, and $20.7 million for Chandler.
Geloof er geen kut van, Nene en Chandler zijn allebei zo'n 10-12 mil. waard maar niemand gaan een van deze 3 20 mil geven, zelfs Gasol niet. Met de nieuwe cap, nieuwe cap rules zijn heel weinig teams die dat kunnen. Of gaat het om Marc? dan is het helemaal krankzinnig. Wrs heeft iemand dit gewoon bedacht johquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:40 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Carmelo zet zich wel in hoor toen hij bij de knicks zat, maar dat was meestal alleen tegen grote tegenstanders zoals de heat. Tegen de cavs doet hij inderdaad geen flikker en dan verliezen ze en dat is heel frustrerend. Maargoed deze discussie kunnen we wel weer houden als het seizoen begonnen is, dan kunnen we allemaal zien wat melo dit seizoen doet.
Ik kwam dit trouwens tegen:
[..]
20 miljoen voor Chandler, wie de fuck gaat dat nou weer betalen?
Haten op Shaqquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:07 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
http://www.nba.com/video/(...)1/se_div_preview.nba
Shaqkutanalyst
Best episch, howard, cp3 en kobe vs dwade, lebron en bosh vs stoudemire, carmelo en billupsquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:30 schreef Multiply het volgende:
Leest net dat de Lakers achter Howard EN CP3 aanzitten. Aardig gek.
Ik vind het nog steeds jammer dat Felton en Co. wegzijn...quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:51 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Volgens mij wordt er door de media héél veel geroepen, zonder dat er ook maar iets 'sense' maakt.
CP3 en Dwight naar L.A.? Hoe dan? Dan nemen New Orleans en Orlando Artest, Odom, Gasol en Bynum wel even over? En welke spelers halen ze dan voor vervanging, in LA? En hoe ver zijn ze van plan boven de tax te gaan? Onder de nieuwe regels gaan de Lakers straks vier dollar (ongeveer) betalen voor elke dollar die ze boven de cap zitten. Dat is zelfs voor hen veel.
Net als de -random name naar NY- verhalen. Wie geeft de Knicks op, die
een ander team wil hebben? Straks met free agency kun je daar inhoudelijk over praten, nu lijkt het me nogal voorbarig. Al hebben ze wel vervanging voor Billups nodig.
Melo is in potentie helemaal niet zo'n slechte verdediger, hij doet er alleen totaal geen moeite voor.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:09 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds jammer dat Felton en Co. wegzijn...
Ze hadden beter even kunnen wachten tot deze zomer en dan een goede versterking halen. Er is ongetwijfeld nagedacht over de Melo trade... Maar Melo werkt alleen goed als je een heel team achter hem staat dat alle rebs pakt en Defense speelt...
Billups, douglas?quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:39 schreef TheGOAT het volgende:
CP3 naar New York gaat niet via een trade gebeuren, NY heeft NIEMAND waarmee de trade ook maar een béétje waarschijnlijk zou worden. Orlando kan Gasol/Odom voor Dwight/Hedo's big contract traden en dan Bynum voor CP3. New Orleans krijgt waarschijnlijk niets beters dan wat ze van de Lakers kunnen krijgen..
Alleen Howard zou al mooi zijnquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:30 schreef Multiply het volgende:
Leest net dat de Lakers achter Howard EN CP3 aanzitten. Aardig gek.
En wat moeten de Hornets met Billups??quote:
Hahaha, nee zo komen ze er welquote:Op dinsdag 6 december 2011 23:25 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Jared Jeffries to re-sign with Knicks for 1 year
Clippers/Warriors hebben wel meer te bieden dan Bynum. Is alleen de vraag hoe concreet deze twee worden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:39 schreef TheGOAT het volgende:
CP3 naar New York gaat niet via een trade gebeuren, NY heeft NIEMAND waarmee de trade ook maar een béétje waarschijnlijk zou worden. Orlando kan Gasol/Odom voor Dwight/Hedo's big contract traden en dan Bynum voor CP3. New Orleans krijgt waarschijnlijk niets beters dan wat ze van de Lakers kunnen krijgen..
Die zag ik niet aankomen..., beste deal voor CP3 tot nu toe, Golden State wordt ook gevaarlijk als ze Chandler signen, line-up van Paul/Ellis/Wright/Lee/Chandler. Moet het zeker wel tot de WCF schoppen.quote:Chris Paul will likely be traded to the Golden State Warriors within the next few days according to sources within the Hornets organization. Wonder why I say that? Among other reasons (Mr. Sources told me), they have supposedly been preparing biographies for players who would not be inbound if Paul weren’t on the trading block. Why do that if you aren’t preparing a trade?
The most likely team to acquire CP3, the Warriors, will reportedly offer Stephen Curry, Ekpe Udoh, and Klay Thompson as primary pieces of a deal regardless of whether or not their ownership is guaranteed that Chris Paul will re-sign. As Michael said, the Hornets are and should be very high on Curry.
Tering, als ze dan nog Chandler hebben ookquote:Op woensdag 7 december 2011 10:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Die zag ik niet aankomen..., beste deal voor CP3 tot nu toe, Golden State wordt ook gevaarlijk als ze Chandler signen, line-up van Paul/Ellis/Wright/Lee/Chandler. Moet het zeker wel tot de WCF schoppen.
Dat wordt inderdaad een leuk team op die manier.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Die zag ik niet aankomen..., beste deal voor CP3 tot nu toe, Golden State wordt ook gevaarlijk als ze Chandler signen, line-up van Paul/Ellis/Wright/Lee/Chandler. Moet het zeker wel tot de WCF schoppen.
En over Paul:quote:The Magic remain in a holding pattern until management hears definitively on Dwight Howard's desires. The Bulls would inquire if a sweepstakes begins. However, all indications are Howard wants to land with the Lakers, join the Nets' move to Brooklyn or possibly play in Dallas.
Chicago Tribune
quote:Independent of the Paul situation, the Warriors are among the teams with the most serious interest in free-agent center Tyson Chandler, and the interest is mutual. Paul reportedly has let it be known that a team like the Warriors or Clippers signing Chandler, his former teammate in New Orleans, would enhance its chances of getting a long- term commitment from him -- a scenario confirmed by front office executives Tuesday.
CBSSports.com
Ik snap van dat hele traden en free agents niet zoveel. Maar deze maakt het er niet echt duidelijker op, als ze worden geruild is het toch klaar, dan kan Paul vervolgens niet ergens anders z'n handtekening zetten?quote:Op woensdag 7 december 2011 10:55 schreef danusz1986 het volgende:
Ik zou het risico niet willen lopen door Curry te traden met Paul en dat Paul dan ergens anders tekent. Wat er dik inzit!
Maar het jaar erna kan hij wel weg want hij heeft nog maar 1 jaar. Het zou dus niet verstandig zijn van GSW als ze Paul traden zonder dat hij direct bijtekend, zodat ze geen speler ruilen tegen eentje die het jaar erna weggaatquote:Op woensdag 7 december 2011 16:09 schreef Tompsen het volgende:
[..]
Ik snap van dat hele traden en free agents niet zoveel. Maar deze maakt het er niet echt duidelijker op, als ze worden geruild is het toch klaar, dan kan Paul vervolgens niet ergens anders z'n handtekening zetten?
Heb je The Book of Basketball gelezen? Een aanraderquote:Op woensdag 7 december 2011 18:06 schreef Rienks het volgende:
http://www.grantland.com/columnists/billsimmons
Leuke columns over de NBA van Bill Simmons
Hij krijgt dus bij een nieuwe club niet automatisch een nieuw contract?quote:Op woensdag 7 december 2011 16:23 schreef peasant het volgende:
[..]
Maar het jaar erna kan hij wel weg want hij heeft nog maar 1 jaar. Het zou dus niet verstandig zijn van GSW als ze Paul traden zonder dat hij direct bijtekend, zodat ze geen speler ruilen tegen eentje die het jaar erna weggaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |