Inderdaad Miller en de Davissen. Iverson kwam ook gewoon in de Finals.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:47 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Iverson en de Davissen? Bedoel je niet Reggie? Maar dan again, ze zijn nooit kampioen geworden, net zoals Iverson dat ook nooit geworden is.. Dirk was afgelopen jaar geen slechte verdediger, gewoon, niet goed maar zeker ook niet slecht... Chris Bosh heeft-ie een aantal keer verdedigd, toch ook Pau Gasol, en dat heeft hij goed gedaan. En nu hebben we het over die ene franchise player die dan middelmatig is. Niet over 2 franchise players, niet over al die andere franchise players die nooit wat gewonnen hebben. Niet over een abominabele verdediger als Melo.
In the end everything comes down to defense.
Ja maar dat kan toch nooit je doel zijn? De Finals halen? The goal is to win it all...quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:21 schreef Omega het volgende:
[..]
Inderdaad Miller en de Davissen. Iverson kwam ook gewoon in de Finals.
En ja het komt wel neer op defense, maar wel op team defense, en hoe moeilijk ook maar je kan wel 1 slechte verdediger hebben. Verder is Amare een betere verdediger dan Dirk. Amare is namelijk niet zo heel slecht in verdedigen vind ik. Zal geen all defensive team halen, maar dat zal Bosh en Gasol ook niet halen (toch????)
Dat kan je absoluut niet op melo leggen, het hele defensieve schema klopt niet. Waarom moet melo een snelle guard dekken? Melo was al moe, zet dan Bill Walker op hem. Dit is het probleem met D'Antoni, die man snapt geen snars van defense. Gelukkig zal dat dit seizoen hopelijk verbeteren met Mike Woodson als defensive coach. Ik ben het eens dat melo niet altijd zijn best doet met defense, maar die situatie kan je hem niet de schuld geven.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:38 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, omdat je franchise player, je superstar altijd de toon moet zetten. Van de true greats is alleen Bird geen goede verdediger, maar zelfs hij was beter dan Melo, hij begreep het spel tenminste nog, kon nog helpside geven, vanwege z'n inzicht en slimme steals etc. Melo is an offensive genius, als ik moet scoren met nog een minuut te gaan, dan wil ik hem als no. 1 option. Kan zoveel creeren, dodelijke jumper. Maar z'n verdediging en inzicht is echt dramatisch.
Game 2, afgelopen jaar tegen de Celtics. Amare geblesseerd, valt halverwege uit. Carmelo neemt z'n team op z'n rug zoals ik dat vrijwel niemand heb zien doen. Ongelooflijke schoten maakt hij, fade-aways, pakt rebounds. Defense maakte hij geen grote fouten (dat is al een prestatie voor hem, dat je het zo zegt lijkt me al genoeg te zeggen, maargoed.) Uiteindelijk staan ze 1 punt achter, 4,1 sec. te gaan, Boston heeft de bal, inbounds. De ball gaat in de backcourt, je moet gelijk foulen. Wat doet Melo? HIJ BLIJFT STAAN, foult pas met nog 0,6 seconden te gaan. Dan ben je zo briljant, hou je je team zo in de race, en dan geef je het zo weg. Het is de play-offs verdomme.
Kijk maar op 54:28. D'Antoni word gek, en ik viel echt van m'n stoel toen ik de game zat te kijken de dag erna.
Maargoed, genoeg over Melo, ik geniet altijd wel van hem. Tegen LeBron @ Cleveland, epic was dat, en dan die game-winner. Tegen Memphis, toen was hij net bij NY, gelijk game-winner, of dat 3'tje tegen Philly, zo clutch. Z'n jumper is so quick, so sweet, love it.
Ik hoop dat Chandler bij Dallas blijft, dat zal wel niet helaas, en dan zal Butler ook weggaan. Hopen dat hij naar Chicago gaat, zal de 2-guard zijn die ze nodig hebben. Stiekem hoop ik nog altijd dat Vince Carter naar Chicago gaat, niet dat hij ze zal helpen denk ik, maar ik hoop op één laste revival van z'n carriere.
Dat heeft hij vaker gezegd, zoveel spelers hebben dat gezegd. Heeft Iverson niet talloze keren gezegd niet voor off-court problemen te zorgen, voor goede practice habbits, een rol als 6th man te accepteren? Hoeveel spelers zeggen dit soort dingen en komen ze niet na? Ik denk dat je op basis van zijn 1e 7, of 8 seizoen niet het vertrouwen kunt uitspreken dat hij dit seizoen gaat laten zien dat hij kan verdedigen. Hij heeft ooit een jaar redelijk verdedigd, 08 was dat, toen ze met AI en hem het de Lakers in de WCF moeilijk maakten, die series waarin de Nuggets game 1 of 2 in LA pakten dacht ik, met clutch steals van K-Mart, waarin Kobe een.. 48?-point game had. Dat seizoen. Verder niet. Maar nogmaals, genoeg Melo. Iedereen weet dat de Knicks geen contender zijn en geen contender zullen worden met deze 2 spelers als front runnersquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:21 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Oh en Amar'e is echt 10x slechter in defense dan Carmelo. Voor Amar'e is geen hoop, die snapt er gewoon niets van, kan niet positioneren en zal nooit rotations snappen. Het probleem met Carmelo is dat hij lui is defensief, maar als hij zijn best doet kan hij absoluut defense spelen. Ik heb er genoeg vertrouwen in dat hij dat dit seizoen gaat laten zien, defense wordt ook een focus punt dit seizoen heeft hij gezegd.
dude, je zegt het zelf al: Carmelo is fucking lui in de defense. En de nummer één eigenschap die je moet hebben voor D, is activiteit. Amare hosselt af en toe nog een beetje. Carmelo is lui, traag én heeft weinig inzicht in de verdediging. En dan helpt het echt niet als je door d'Antoni gecoacht wordt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:21 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Oh en Amar'e is echt 10x slechter in defense dan Carmelo. Voor Amar'e is geen hoop, die snapt er gewoon niets van, kan niet positioneren en zal nooit rotations snappen. Het probleem met Carmelo is dat hij lui is defensief, maar als hij zijn best doet kan hij absoluut defense spelen. Ik heb er genoeg vertrouwen in dat hij dat dit seizoen gaat laten zien, defense wordt ook een focus punt dit seizoen heeft hij gezegd.
2008 was het seizoen met billups volgens mij, toen was iverson al weg. Maargoed het punt is dat hij dus wel heeft laten zien dat hij het kan. George Karl is echt een tiran van een coach, denk je dat het toeval is dat Chandler, K Mart en JR Smith in china spelen? (tevens ook een van de meest overrated coaches, enige wat hij bereikt heeft is de finals met de sonics, maar dat terzijde.). In een situatie waar hij zich meer comfortabel voelt geloof ik wel dat carmelo betere defense gaat spelen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 02:30 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Dat heeft hij vaker gezegd, zoveel spelers hebben dat gezegd. Heeft Iverson niet talloze keren gezegd niet voor off-court problemen te zorgen, voor goede practice habbits, een rol als 6th man te accepteren? Hoeveel spelers zeggen dit soort dingen en komen ze niet na? Ik denk dat je op basis van zijn 1e 7, of 8 seizoen niet het vertrouwen kunt uitspreken dat hij dit seizoen gaat laten zien dat hij kan verdedigen. Hij heeft ooit een jaar redelijk verdedigd, 08 was dat, toen ze met AI en hem het de Lakers in de WCF moeilijk maakten, die series waarin de Nuggets game 1 of 2 in LA pakten dacht ik, met clutch steals van K-Mart, waarin Kobe een.. 48?-point game had. Dat seizoen. Verder niet. Maar nogmaals, genoeg Melo. Iedereen weet dat de Knicks geen contender zijn en geen contender zullen worden met deze 2 spelers als front runners
Dat was Nuggets - Cavs voor het grootste deel, waar de situatie nu heeeeel anders is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:04 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
2008 was het seizoen met billups volgens mij, toen was iverson al weg. Maargoed het punt is dat hij dus wel heeft laten zien dat hij het kan. George Karl is echt een tiran van een coach, denk je dat het toeval is dat Chandler, K Mart en JR Smith in china spelen? (tevens ook een van de meest overrated coaches, enige wat hij bereikt heeft is de finals met de sonics, maar dat terzijde.). In een situatie waar hij zich meer comfortabel voelt geloof ik wel dat carmelo betere defense gaat spelen.
De knicks zijn zeker een contender als CP3, of een defensive center ala Chandler + Nash in 2012 komen. In de East zijn maar twee andere contenders, Miami en Chicago + mogelijk Nyets als Howard daar met Williams komt spelen. Tot nu toe heeft Carmelo 9 van de 13 wedstrijden in zijn carierre tegen LeBron gewonnen. Chicago is ook te verslaan, dat hebben ze bewezen in het reguliere seizoen. Het zal niet makkelijk worden nee, maar ze zijn zeker een contender.
@Amerikaanse topsport, een paar blocks van Amar'e staat niet gelijk aan defense. Plus het plaatje dat ik probeerde te illustreren is dat Amar'e waarschijnlijk altijd een drama blijft in defense en Carmelo nog kan verbeteren. We zullen zien hoe hij zich inzet in een nieuwe omgeving waar hij zelf wilt zijn en hij een goede kans heeft om mee te doen voor een titel.
Carmelo zet zich wel in hoor toen hij bij de knicks zat, maar dat was meestal alleen tegen grote tegenstanders zoals de heat. Tegen de cavs doet hij inderdaad geen flikker en dan verliezen ze en dat is heel frustrerend. Maargoed deze discussie kunnen we wel weer houden als het seizoen begonnen is, dan kunnen we allemaal zien wat melo dit seizoen doet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:21 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Dat was Nuggets - Cavs voor het grootste deel, waar de situatie nu heeeeel anders is.
Ik denk dat hij vorig jaar dan al begonn had moeten zijn. Als je naar je werk gaat, een nieuwe baan, zet je toch vanaf dag 1 je beste beentje voor?
Luister, ik probeer Melo niet af te schilderen als een bad man die niks van basketbal weet. Ik probeer alleen maar uit te leggen waarom de Knicks, zelfs met Paul, geen contender zijn.
Over de 'franchise player = slechte verdediger' discussie; Melo is zo ontzettend slecht in defense, ik heb nog nooit een speler die zo slecht is, een titel zien winnen of ver zien komen. En al helemaal niet als je 2 beste spelers niet al te best zijn.
Bird heeft nog 2 of 3 all-defense team gemaakt dacht ik, tussen 84-87 ofzo?
20 miljoen voor Chandler, wie de fuck gaat dat nou weer betalen?quote:According to sources, Nene, Chandler and Gasol all set their early asking prices in the neighborhood of maximum-contract territory, starting at $14.8 million for Gasol, $17.7 annually for Nene, and $20.7 million for Chandler.
Geloof er geen kut van, Nene en Chandler zijn allebei zo'n 10-12 mil. waard maar niemand gaan een van deze 3 20 mil geven, zelfs Gasol niet. Met de nieuwe cap, nieuwe cap rules zijn heel weinig teams die dat kunnen. Of gaat het om Marc? dan is het helemaal krankzinnig. Wrs heeft iemand dit gewoon bedacht johquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:40 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Carmelo zet zich wel in hoor toen hij bij de knicks zat, maar dat was meestal alleen tegen grote tegenstanders zoals de heat. Tegen de cavs doet hij inderdaad geen flikker en dan verliezen ze en dat is heel frustrerend. Maargoed deze discussie kunnen we wel weer houden als het seizoen begonnen is, dan kunnen we allemaal zien wat melo dit seizoen doet.
Ik kwam dit trouwens tegen:
[..]
20 miljoen voor Chandler, wie de fuck gaat dat nou weer betalen?
Haten op Shaqquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:07 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
http://www.nba.com/video/(...)1/se_div_preview.nba
Shaqkutanalyst
Best episch, howard, cp3 en kobe vs dwade, lebron en bosh vs stoudemire, carmelo en billupsquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:30 schreef Multiply het volgende:
Leest net dat de Lakers achter Howard EN CP3 aanzitten. Aardig gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |