Zow. eindelijk thuis, malend hoofd, ik stink als een bunzing naar de benzine, mijn kleding onder de bagger, en nu nog zien te slapen
SD reed vanmorgen na een nachtje buffelen samen met zijn maat in de botsabsorber over de N229 richting de zaak, nachtje remplace zat er weer op. Ergens halverwege kwamen we een auto tegen die overdwars op de weg stond, en all over the place lag glas en plastic, één man stond een metertje of 50 verderop in de berm, de andere stond zwaaiend met zijn armen op de rijbaan.. looked like trouble, verder was er niets of niemand te zien, alleen een auto die op de parallelweg geparkeerd stond, maar daar zat geen schade aan zo te zien. voor de zekerheid maar even de zwaailichten en knipperzooi achterop aangegooid en de auto's op de busbaan gezet en uitgestapt om te kijken watsgeburt en of iedereen nog heel was en of we wat konden doen.. De meneer die op de weg stond was de bestuurder van de beschadigde auto, en die zie dat er verderop een motorrijder in de sloot lag, even slikken en die kant op gehold, de man die verderop stond, stond dus bij die motorrijder, en in de 'sloot' (bijna droogstaande greppel) zat nog een man, die samen met die andere in de auto op de parallelweg te hulp waren geschoten net voordat wij aankwamen. De motorrijder had duidelijk een ernstige beenfractuur, verder was hij wel ok, goed bij de tijd, hij wist hoe hij heette, waar hij op weg naartoe was en wat er was gebeurd, dus dat zat wel snor verder. Hij had het koud, dus ik heb mijn fleecejack uitgetrokken en afgestaan. 112 was al gebeld, en waren onderweg.
Daarna hebben ik en mijn maat allebei een kant van de rijbaan afgesloten; ik met de hoogwerker waar een flinke bak oranje geflits en geflikker op zit, en hij met zijn botsabsorber, die daar eigenlijk voor gemaakt is, de andere kant, en vervolgens met pionnen van mijn auto een verdrijvingsvlak gemaakt om het verkeer over de busbaan te leiden. Ondertussen kwam er al een kudde politie aan, die konden mooi het verkeer gaan regelen en verklaringen opnemen. Even later kwam ook de gele blauw/blauw al aan, dus zijn wij maar een beetje stukken gaan rapen, en hebben we op een afstandje gekeken hoe de ambubroeders hun werk deden. Na een tijdje was de motorrijder 'gestabiliseerd, voor zover dat gaat in een modderige greppel, en moest hij op een backboard geparkeerd worden, dus met een mannetje of 8 allemaal een stukkie, en op aangeven van de ambubroeder stukje bij beetje die kerel op de plank geschoven, ik mocht zijn gebroken onderbeen 'doen', samen met een broeder, voelt erg jakkie

Vervolgens met plank en al op de brancard, vast'sjorren' en de ambu in. Daarna met de berger nog de motor uit de greppel gevist, waardoor ik ongemerkt onder de benzine kwam te zitten, dus ik stink als een mongeaul nu
Al met al toch zomaar anderhalf uur in touw geweest; leuk dat je effe de afzetting regelt, maar dan kun je natuurlijk pas weg als alles klaar is, dus om kwart over 6 ofzo reden we pas weg vanaf daar; werd een lekker latertje dus, maja, voor een 'goed doel' lawe maar zeggen
Wel tig keer bedankt door de hermandad voor de geweldige afzetting en de hulp; een tegoedbon voor een keertje vrij scheuren zonder te betalen zat er niet in, maar ze zouden een mailtje naar de zaak sturen om onze uurtjes te verantwoorden en te bedanken. Ik ben benieuwd
Heel verhaal, maar ik moest het effe kwijt voor ik ga maffen
Voor de tl;dr knuppels: SD en zijn collega zijn goed bezig geweest vanmorgen volgens oom agent.
En ja Alexxxxx, het was Jos
Owja:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ga ik
(proberen te) maffen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden