abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105569051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 04:35 schreef Mainport het volgende:
Wat is dit voor achterlijk gedoe. Ik kom hier voor de filmrecensies. Als ik een domme discussie wil horen die zo oud is als de weg naar Rome ga ik wel naar college. Een beetje schoolcijfers geven aan films en daarover ruzie maken... o tempora, o mores
Dit is Fok.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 14 december 2011 @ 12:19:12 #252
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105570925
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:12 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nu ben ik toch wel beniuwd, waarom Mysterious Skin een 3.0? :P Dat is bijzonder laag.
ASO en Irreversible ook. Maar iig geen 1 :') Het is natuurlijk ook erg rebels om hoog aangeschreven films zomaar een laag cijfer te geven ;)
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_105572003
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:16 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dit is Fok.
Dat is geen excuus om je als een kleuter te gedragen.
Weet je wat het is, dit was een van de weinige topics waar het generale niveau nog niet neergedaald was tot een willekeurig KLB topic, met bijbehorende debiele kutpubers.

Maar goed:

Contagion

De film begint met Beth (Gwen Paltrow) die terug komt van een zakenbezoek aan China. Ze voelt zich niet lekker en draagt blijkbaar een virus. Het CDC begint onderwijl een onderzoek en stuurt Dr. Mears (Winslet) het veld in om te onderzoeken met wie Beth contact heeft gehad, hoe en hoe snel deze ziekte zich verspreid. Een ware epidemie lijkt onafkeerbaar.

Erg strakke en realistische (althans zo voelde hij aan) film over hoe een snel een virus epidemie geboren kan worden en wat de gevolgen zijn. Acteerwerk was prima in orde, het script was goed geschreven met hier en daar scenes die niet zo lekker liepen of die een beetje irrilevant waren, maar voor de rest prima in orde. Kijkt goed weg.

Ik: 7.5
Imdb: 7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_105576839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:57 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat is geen excuus om je als een kleuter te gedragen.
Weet je wat het is, dit was een van de weinige topics waar het generale niveau nog niet neergedaald was tot een willekeurig KLB topic, met bijbehorende debiele kutpubers.

Het begint idd steeds meer door alle topics heen een kutforum te worden.. Iedereen schijnt zich idd als een domme debiele kutpuber te moeten gedragen.. :X
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 14 december 2011 @ 15:29:05 #255
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_105577569
Amen. En nu weer naar de reviews.
pi_105579450
De laatste tijd helaas een hoop trage of matige films gezien.

Texas killing fields
In the Texas bayous, a local homicide detective teams up with a cop from New York City to investigate a series of unsolved murders.

Trage film waarin weinig gebeurt en het einde is ook een anticlimax. Vooral het onderzoek wordt belicht in de film, wat het er niet boeiender op maakt. Voor mijn gevoel stonden ze veel te lang bij elk lijk. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, dus als dat verhaal je interesseert is het misschien wel boeiend om te kijken. Voor spanning hoef je het in ieder geval niet te doen.
Een aantal scenes waren ook nogal onlogisch en blijkbaar mag je als agent verdachten in elkaar slaan in Texas, zonder goede aanleiding. Ik snap eigenlijk niet waarom de film gemaakt is.

The rum diary
American journalist Paul Kemp takes on a freelance job in Puerto Rico for a local newspaper during the 1950s and struggles to find a balance between island culture and the expatriates who live there.

Eigenlijk gaat de film meer over een dronkaard die zichzelf nogal in de problemen werkt.

Wel geteld misschien twee grappige scenes, maar het verhaal kon totaal niet boeien, zelfs niet met Depp in de hoofdrol. Ik heb op geen enkel moment tijdens het kijken het gevoel gehad dat ik wilde weten wat er zou gebeuren, waar de film naartoe zou werken. Misschien omdat veel scenes nogal random zijn, de film kabbelt wat voort, het werkt niet echt naar een climax toe.

Ook dit was een trage film, geen hoogstandje. Het is niet grappig genoeg voor een komedie en een ander genre heeft het ook niet echt. De romantiek in deze film is matig. De film is gemaakt ter ere van Hunter S. Thompson, vandaar dat het misschien geen echt verhaal vertelt, maar meer het leven van deze man illustreert tijdens zijn verblijf in Puerto Rico.

Tinker Tailor Soldier Spy
In the bleak days of the Cold War, espionage veteran George Smiley is forced from semi-retirement to uncover a Soviet agent within MI6's echelons.

Ondanks een aantal goeie recensies gelezen te hebben en een 7,7 op IMDB kon deze film mijn aandacht niet vasthouden. Hele scenes waarin nauwelijks gepraat wordt en niets dat je als kijker uitdaagt om mee te denken of op te letten. Er gebeurt op een scene in het begin na gewoon niets. Ik heb het een uur de kans gegeven, maar ben daarna toch maar de bioscoopzaal uitgelopen.

Acteerprestaties zijn verder uitstekend, daar niets op aan te merken. Maar een film over het ontdekken van een mol zou toch boeiender moeten zijn. Te veel scene's met oude mannen die met elkaar praten maar waar weinig tot niets uitkomt waar de film mee verder kan. Voelde me na een uur nog met geen enkel personage echt verbonden. Dan wordt het ook niks meer.

Killers Elite
When his mentor is taken captive, a retired member of Britain's Elite Special Air Service is forced into action. His mission: kill three assassins dispatched by their cunning leader.

Keiharde actiefilm, niets meer en niets minder. Goed vermaak zoals verwacht kan worden van een film met Jason Statham en Robert De Niro in de hoofdrol.

Don't be afraid of the dark
A young girl sent to live with her father and his new girlfriend discovers creatures in her new home who want to claim her as one of their own.

Meisje en haar familie zijn verhuisd naar een nieuwe woonplek. Al snel blijken daar monsters te wonen, ratachtige beesten die leven van de tanden en botten van kinderen. Maar ze kunnen niet tegen licht. En het bekende cliché: meisje vertelt haar vader over de wezens, maar hij gelooft haar niet en denkt zelfs dat ze psychisch niet in orde is.

Het is een film die zichzelf qua spanning en engheid buitenspel zet op het moment dat bekend wordt hoe de wezentjes eruit zien. Daarna is het niet eng meer en eigenlijk voornamelijk lachwekkend. De scene waarin de ratachtige beesten rondlopen met scharen doet het 'm. Zit wel een goeie schrikscene in en het einde is erg naar, maar het is voornamelijk een slechte griezelfilm.

Nova Zembla
Iedereen weet inmiddels wel waar de film over gaat. Tevens eerste nederlandse 3D film.

Maar geloof de hype niet. Behalve mooie natuurbeelden en 3Deffecten, is het qua uitvoering van het verhaal erg matig. Vrijwel elke enigszins spannende scene komt door de dreiging van een ijsbeer. Kort samengevat is het daarnaast een hoop gehoest en gebibber. De scene's met Doutzen Kroes waren nogal overbodig. Haar tieten komen vaker in beeld dan haar gezicht. Ik had van deze film meer verwacht.

New years eve
Een film als love actually en valentines day, met een grote sterrencast en groot aantal verhaallijntjes. Helaas doet deze film dat wat minder goed. De verhaallijnen zijn niet boeiend genoeg, maar door de sterrencast is het wel kijkbaar. Gewoon een lekkere feelgood movie waar meer ingezeten had. Verwacht er dus niet te veel van.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 14-12-2011 16:23:13 ]
pi_105593272
film marathon gehouden...

Puss in boots
de spin off van de shrek films, waar ik best hoge verwachtingen van had..
en hoewel hij prima is, waren mijn verwachtingen toch te hoog, helaas.
7,5/10

Carnage
ugh.. wat een slaapverwekkende film.. en ben er nog bijna bij in slaap gevallen ook :')
4/10 voor de acteer prestatie's

Drive
de film die hier zo de hemel ingeprezen wordt

en nee, dat volg ik niet.. hij was niet slecht, maar echt goed vond ik em ook niet, soms echt tenenkrommende scene's/dialogen tussen 'mooiboy' Ryan Gosling en Carey Mulligan.
nee, bij lange na niet een fatsoenlijke film..
5,9/10 (6 vind ik te hoog, maar lager is ook weer beetje mwha, dus dan maar de psychologische net geen 6 grens..)

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 15-12-2011 00:21:51 ]
pi_105600633
Drive

Lang niet zo'n toffe film gezien. Geniale dialogen of het gebrek eraan, plus dope soundtrack.

8.5/10
  woensdag 14 december 2011 @ 23:41:56 #259
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105600795
The prestige

Sja, als je al weet hoe hij in elkaar steekt, dan is ie een 7,3 waard. Kijk je hem voor de eerste keer dan vind ik hem wel een 8,4 waard!!!
pi_105602359
A Very Harold & Kumar 3D Christmas

Verenigde Staten
Komedie

90 minuten

geregisseerd door Todd Strauss-Schulson
met John Cho, Kal Penn en Neil Patrick Harris

Zes jaar na Guantanamo Bay leven Harold en Kumar ver van elkaar bij twee heel verschillende families. Tot Harold plots tijdens de vakantieperiode voor de deur van Kumar staat met een mysterieus pakje in de hand. Vanaf dan lijkt alles weer in orde. Tot Harold de kerstboom van Kumars schoonvader per ongeluk in brand steekt. De twee willen het probleem oplossen en reizen door New York om de perfecte kerstboom te vinden waardoor ze opnieuw in de meest hilarische situaties terechtkomen.

coole en erg vermakelijke film! leuke coole humor heb echt paar keer goed kunnen lachen en me geen seconde verveeld.
en leuk ook dat kerstsfeertje erbij, zeker een aanrader om te zien.. en al helemaal nu het kerst is
7.5
  donderdag 15 december 2011 @ 00:31:46 #261
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105602808
Primer (2004, VS, Shane Carruth)
Wat een ongelofelijk vage onduidelijke film. In het begin wordt constant vaag gehouden waar de karakters mee bezig zijn. Ze praten in allemaal technische taal over één of andere machine waar ze een experiment mee aan het doen zijn, maar wat dat dan is blijft te lang onduidelijk. Op een gegeven moment wordt het nut van die machine duidelijk. Maar dan nog blijft de film vaag. Helft van de tijd begreep ik niet waar ze het over hadden. Dat is niet omdat ik dom ben, maar omdat Carruth niet instaat is om goed een verhaal te vertellen.
Maar die vaagheid zou te vergeven kunnen zijn als de karakters mijn sympathie konden krijgen. Echter die zelf worden ook veel te vaag gehouden in het begin. Niet alleen wat er gebeurt is onduidelijk, ook waarom het gebeurt. Het was me compleet niet duidelijk waarom ik me zou moeten interesseren in deze mensen. Waardoor de film al snel mijn aandacht verloor.
Dan is dit misschien een film die je pas echt kan begrijpen na meerdere keren kijken. Maar met totaal oninteressante karakters zie ik niet in waarom ik de film meerdere keren zou kijken en willen begrijpen.
cijfer: 4.5
pi_105603068
quote:
13s.gif Op donderdag 15 december 2011 00:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Primer (2004, VS, Shane Carruth)
Wat een ongelofelijk vage onduidelijke film. In het begin wordt constant vaag gehouden waar de karakters mee bezig zijn. Ze praten in allemaal technische taal over één of andere machine waar ze een experiment mee aan het doen zijn, maar wat dat dan is blijft te lang onduidelijk. Op een gegeven moment wordt het nut van die machine duidelijk. Maar dan nog blijft de film vaag. Helft van de tijd begreep ik niet waar ze het over hadden. Dat is niet omdat ik dom ben, maar omdat Carruth niet instaat is om goed een verhaal te vertellen.
Maar die vaagheid zou te vergeven kunnen zijn als de karakters mijn sympathie konden krijgen. Echter die zelf worden ook veel te vaag gehouden in het begin. Niet alleen wat er gebeurt is onduidelijk, ook waarom het gebeurt. Het was me compleet niet duidelijk waarom ik me zou moeten interesseren in deze mensen. Waardoor de film al snel mijn aandacht verloor.
Dan is dit misschien een film die je pas echt kan begrijpen na meerdere keren kijken. Maar met totaal oninteressante karakters zie ik niet in waarom ik de film meerdere keren zou kijken en willen begrijpen.
cijfer: 4.5
:o Ik vond die echt geweldig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_105603337

Drive
Plot is al een aantal keer voorbijgekomen in dit topic, dus dit ga ik niet nog eens herhalen.

Mening:
Vermakelijke film, niet al te veel diepgang maar wel lekker wegkijkend en toch net even wat realistischer dan bijvoorbeeld Fast and Furious reeks. Zaten wel wat foutjes in de film en wat cliches maar best goed te doen!
cijfer: 6,8

Christmas with the Kranks

Een echtpaar besluit kerstmis over te slaan om zo geld te besparen om een droomcruise te maken.

Mening:
Leuker dan ik dacht, vooral Tim Allen speelt een leuke rol, hij draaft helemaal door in zijn "skip chrismas" idee. Genoeg om te lachen. Het einde is wel erg cliche en amerikaans, maar dat had ik wel verwacht bij dit soort film. Stiekem gewoon een leuke film om samen op de bank te kijken met de kerst :)
cijfer: 7,0

Midnight in Paris

Een koppel met relatieproblemen gaat naar parijs en elke nacht om 00.00 uur veranderd het naar parijs naar de twintigerjaren. zoiets.

Mening:
Saai en warrig, en de vrouwelijke lead speelt een bitch waar je je aan ergers, maar ook wel begrijpt omdat de mannelijke lead (owen wilson) gewoon een wazig figuur is. Na 45 minuten afgezet omdat wij het niet meer trokken. Ik ga geen cijfer geven omdat ik hem dus niet heb afgekeken maar ik vond het helemaal niets.
cijfer: --

Pearl Jam 20 (PJ20)

Documentaire over grungeband Pearl Jam die 20 jaar bestaan.

Mening:
Redelijke interessant, vooral het eerst half uur waar je te weten komen hoe Pearl Jam ontstaan is en wat de voorgeschiedenis is. Daarna slapt het wat af op een ingrijpend stukje over Roskilde na waar tijdens een concept enkele doden vielen. Al met al een redelijke documentaire, maar meer voor de echte fan dan voor muziekliefhebbers. Tevens met de nodige Nirvana verwijzingen.
cijfer: 6,5

Dodgeball: a true underdog story

Een eigenaar van een kleine gymclub doet mee aan een dodgeball tournooi om zo genoeg geld te verdienen om zijn club van de ondergang te behoeden voor de veel grotere gymclub aan de overkant van de straat.

Mening:
Geweldige humor. heerlijk droog en over the top. Hier hou ik wel van. de ster van de film is toch echt Ben Stiller terwijl hij niet de hoofdrol heeft, steelt hij elke scene. Het plot stelt niet veel voor maar de humor is hilarisch, denk ala Anchorman.
cijfer: 8,0

[ Bericht 0% gewijzigd door Dawnbreaker op 15-12-2011 01:02:16 ]
<hr>
pi_105603342
Ik vond primer ook erg vet! Wel een die ik binnekort nog eens ga kijken.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_105605640
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:19 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

ASO en Irreversible ook. Maar iig geen 1 :') Het is natuurlijk ook erg rebels om hoog aangeschreven films zomaar een laag cijfer te geven ;)
Mysterious Skin en Irreversible :r omdat het ranzige films zijn. Ik kijk niet voor mijn lol 1,5 uur naar homo's respectievelijk homoverkrachtingen. Niks tegen homo's maar het hoeft voor mij niet zo in beeld.

A Space Odyssey vond ik saai en zwaaaar overschat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 15 december 2011 @ 10:00:46 #266
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_105607952
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2011 05:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mysterious Skin en Irreversible :r omdat het ranzige films zijn. Ik kijk niet voor mijn lol 1,5 uur naar homo's respectievelijk homoverkrachtingen. Niks tegen homo's maar het hoeft voor mij niet zo in beeld.
Ik vond Irreversible een erg indrukwekkende film, en niet vanwege die ene verkrachtingsscene. Als je de hele film kijkt, zie het dat het een rechte lijn is van hel waar je bijna misselijk van wordt (stroboscoop licht etc) naar lieflijk kabbelend verhaaltje op het einde.

De homo's in de film heb ik niet echt gezien, behalve het begin in de homo club. Maar dat was maar kort en weinig van invloed op de film. Homoverkrachtingen heb ik al helemaal nergens gezien in de film - of vind je anale seks alleen voor homo's? :?

quote:
Dat ben ik dan weer helemaal met je eens.
Overal verstand van.
  donderdag 15 december 2011 @ 10:37:32 #267
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105608808
quote:
6s.gif Op donderdag 15 december 2011 05:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah op die manier.... ik ben een groot horror liefhebber, en tijdens mijn ideale film voel ik mij zeer ongemakkelijk. Irreversible slaagt daar op overtiugende wijze in, helemaal tijdens de verkrachtingsscene. Vandaar dat ik het wel een zeer geslaagde film vond.

ASO vind ik gewoon geweldig, iedere minuut van die film is voor mij puur genot maar ik ben dan ook een Kubrick fanboy.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 15 december 2011 @ 14:19:29 #268
286575 Roces18
Chef de party
pi_105615458
Hier ook gister The Prestige op net5 gekeken waarin 2 illusionisten het tegen elkaar opnemen en alles er aan doen om elkaar af te troeven.

Je moet de hele film lang erg goed opletten wat er allemaal gebeurt want als je tien minuten mist kan je net zo goed stoppen met kijken door alle flashbacks. Een grauwe film die juist de andere kant van het illusionisme laat zien en dit neergezet in een goede setting met een goede cast zorgt ervoor dat het onderhoudend blijft. Alleen het einde kon me niet bekoren. Het mistte impact en emotie dus ik blijf op een 7,5

(The illusionist is trouwens een aanrader als je dit een leuke film vond)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_105622183
Dog Pound (2010)

Frankrijk / Canada / Verenigd Koninkrijk
Drama
91 minuten

geregisseerd door Kim Chapiron
met Adam Butcher, Shane Kippel en Mateo Morales

De drie jonge wetsovertreders Butch, Davis en Angel arriveren in de jeugdgevangenis Maplewood, onder het toeziend oog van Goodyear, een strenge maar meelevende bewaker. Butch, overgeplaatst uit een andere instelling voor mishandeling, wacht zijn tijd af tot hij naar een normale gevangenis wordt gestuurd. Hij en Davis worden al vrij snel het slachtoffer van Banks, de meest gevreesde jongen van het instituut. Beiden willen niets over de gebeurtenis kwijt, en belanden daarom in de isoleercel. Eenmaal terug verslaat Butch Banks en claimt de positie van "Top Dog".

Heftige en grauwe film zeg!
Prima film waarin de personages op zo'n manier worden gebracht dat je wel met ze mee moet leven, ondanks hun criminele achtergrond. Ik heb 91 minuten geboeid gekeken, en dat had ik van te voren niet verwacht. Aanrader deze film.
  donderdag 15 december 2011 @ 18:03:25 #270
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105623188

Don't Be Afraid of the Dark (2011)

Verhaal: Klein meisje komt bij haar vader en zijn vriendin te wonen. Vader en vriendin knappen samen een groot oud huis op om het weer te verkopen. Het huis kent echter een geheim. Het is gebouwd op een diepe put. Als het nieuwsgierige meisje een deurtje in de kelder weet opentekrijgen. Komen kleine wezentjes vrij. En er is maar één ding dat zij willen. Een offer, het kleine meisje, en haar tanden.

Oordeel: Ik heb de film net gezien. Naarmate de film vordert wordt hij wat 'leuker' maar veel is het niet. Achteraf bedenk ik me dat het een leuk verhaal is dat beter uitgewerkt had kunnen worden. Ik ken de naam guillermo del torro van horen zeggen. Maar ben niet bekend met zijn werk. Tenzij 'From Dawn Till Dusk 3" daartoe behoort?

Als griezelfilm is vind ik hem niet geslaagd. En dat is wel jammer.

Mijn cijfer: 5.5
iMDB: 5.9

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 15-12-2011 18:28:28 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 15 december 2011 @ 18:08:29 #271
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105623338
Verder snapte ik het einde niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_105625122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Verder snapte ik het einde niet.

SPOILER
Dat snapte ik ook niet helemaal. Ik denk inderdaad dat zij ook een van die wezens is geworden.
pi_105633366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:19 schreef Roces18 het volgende:
(The illusionist is trouwens een aanrader als je dit een leuke film vond)
ik vond the prestige echt tof maar the illusionist zeer matig. sowieso dat ze doen alsof ze een fantastische truc laten zien en dat je dan gewoon gare CGI ziet die op geen enkele manier echt kan zijn :')
  donderdag 15 december 2011 @ 21:39:40 #274
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105633469
Immortals (2011)

Oordeel: Ik vond deze film heul erg saai. Een raar lopend verhaal dat van de hak op de tak springt. Irritante geluids-effecten en vieze kleuring. Kwa uiterlijk is het- maar wat betreft uitwerking is het weer niet te vergelijken met '300'. Best zonde.

Cijfer: rubbish for the $2 Dollar bin.
pi_105635154
Ik heb gisteren een legendarische film gezien.

Singham
Had al wat korte stukjes op youtube gekeken maar niks kon me voorbereiden op wat ik uiteindelijk meemaakte.
De hoofdrolspeler, Singham, is misschien wel de grootste eindbaas ooit op film vastgelegd. Hij is een simpele politieagent in zijn geboortedorp. Iedereen houdt van hem en alles is er vredig en rustig totdat hij een corrupte politicus kwaad maakt en als straf wordt overgeplaatst naar de grote stad.
Dit alles duurt ongeveer een uur en ondertussen hebben we slechts een glimp opgevangen van wat voor man Singham eigenlijk is...
Na wat pesterijtjes van de politicus en het besef dat het hele politiekorps corrupt is neemt hij het heft in eigen handen en gaat hij los. En hoe.
Singham kan met 1 hand een lantaarnpaal losrukken, hij kan mensen zo hard tegen de grond slaan dat ze weer omhoog stuiteren en over hem heen vliegen, als hij mensen slaat dan hoor je zijn ring echo-en, bijna alles wat hij doet doet hij in slow motion, hij trekt mensen uit auto's die door de lucht vliegen en hij deelt bitchslaps uit bij de vleet. Er zit zelfs een vliegende bitchslap in.
Tel daar nog de epische themesong bij op, waarin ze dingen zingen als "he's so great, he's so pure, his hart is big, Singham!", het feit dat je telkens als hij zich omdraait een tijger hoort brullen EN het feit dat hij een van de meest krachtige snorren uit de filmgeschiedenis heeft en je hebt de beste film van 2011 en misschien wel deze eeuw.
10/10

Ook grappig om te zien dat ze in India een andere opvatting hebben van wat gerechtigheid is :P
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door jimjim1983 op 15-12-2011 22:19:20 ]
pi_105635363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Immortals (2011)

Oordeel: Ik vond deze film heul erg saai. Een raar lopend verhaal dat van de hak op de tak springt. Irritante geluids-effecten en vieze kleuring. Kwa uiterlijk is het- maar wat betreft uitwerking is het weer niet te vergelijken met '300'. Best zonde.

Oh ja, die heb ik ook nog gezien. Wel redelijk vermakelijk met verstand op 0.
pi_105647455
quote:
Immortals (2011)

Je moet ook wachten op een betere kwaliteit :D Of je moet deze in de bios kijken ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 09:53:56 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105647813
Gisteren The squid and the whale gezien. Wat een kutfilm. "We gooien er wat bizarre dingen in en dan wordt het vanzelf wel een cultfilm." :')
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:49:07 #279
286575 Roces18
Chef de party
pi_105649184
Warrior 2011

Een zeer vermakelijke vechtfilm met onder andere Tom Hardy die we kennen van het briljante "The Take". Drama gecombineerd met actie, een soort "The Fighter" alleen dan wat coolere actie. Zeker een aanrader , gewoon kijken dus.

8!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:59:09 #280
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_105649446
Juno op RTL5 gisteren, wat blijft dat toch een fijne film. O+
pi_105650531
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Juno op RTL5 gisteren, wat blijft dat toch een fijne film. O+
ja dat was inderdaad een erg leuke film :)
pi_105650981
gisteren de 1e helft van contagion gekeken maar vond er niet heel veel aan, weinig spanning.. alleen beetje drama
tot nu toe een 5je...
pi_105650986
12 Angry Men

Een 12 koppige jury moet beslissen of een jongen schuldig is voor de moord op zijn vader. In het begin zijn 11 man ervan overtuigd dat hij schuldig is, wat volgt is een spel waarbij verklaringen en bewijzen aan de kaak gesteld worden waardoor er meer en meer gaan twijfelen. Deze klassieker had ik al een behoorlijke tijd liggen maar nooit aan begonnen. Onnodig want hij kijkt lekker weg, niet alle argumenten vond ik overtuigend en het eind zelfs een tikkeltje goedkoop maar toch genoten.

8.5

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 16-12-2011 12:09:34 ]
pi_105651444
Ook Juno (2007) gezien.

Ondankt dat ik de films op een aantal punten wel heel lichtvoetig over onderwerpen heen walste en ook een tikkeltje ongeloofwaardig was (maar dat relativeer ik met het feit dat een film, een film is) moet ik wel herkennen dat ik het een leuke film vond, vooral Ellen Page zorgde daarvoor.
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 12:46:31 #285
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_105652678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:53 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren The squid and the whale gezien. Wat een kutfilm. "We gooien er wat bizarre dingen in en dan wordt het vanzelf wel een cultfilm." :')
Ik vond die juist hartstikke leuk! Het gebeurt niet zo vaak, maar deze film dacht ik 'duurde-ie nog maar wat langer!'.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_105653575
quote:
13s.gif Op woensdag 14 december 2011 03:57 schreef El_Matador het volgende:

• 2001: A Space Odyssey 4.5
Dude :{

Je kan sommige films van vroegâh ook niet vergelijken met de films van tegenwoordig die veel sneller en gelikter zijn.
pi_105660073
Space Odyssey is ook gewoon een kutfilm.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:18:06 #288
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_105662400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:49 schreef Roces18 het volgende:
Warrior 2011
[ afbeelding ]

Een zeer vermakelijke vechtfilm met onder andere Tom Hardy die we kennen van het briljante "The Take". Drama gecombineerd met actie, een soort "The Fighter" alleen dan wat coolere actie. Zeker een aanrader , gewoon kijken dus.

8!
Veel stoere praat en onbegrijpelijke drama. Ik vond de film hierom verschrikkelijk saai. Rocky is beter :P
pi_105669583
Is het wellicht een idee om een soortgelijk topic aan te maken voor afleveringen van TV-series?
pi_105669605
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:30 schreef Nickske1912 het volgende:
Is het wellicht een idee om een soortgelijk topic aan te maken voor afleveringen van TV-series?
tvserie's kan je hier toch ook wel vermelden?
  vrijdag 16 december 2011 @ 20:41:38 #291
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_105670081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:30 schreef mschol het volgende:

[..]

tvserie's kan je hier toch ook wel vermelden?
Ik zou liever geen losse afleveringen van series in dit topic zien.

Of een soortgelijk topics voor afleveringen van series een succes wordt weet ik niet. Het lijkt me nogal spoilergevoelig. Daarnaast zijn er voor de meeste (populaire) series, goedlopende topics waarin de afleveringen besproken worden.

Je kunt altijd een topic te openen en kijken of het een succes wordt.
pi_105670134
quote:
Immortals (2011)

Dat vergelijk met ''300'' komt me ook de strot uit, ze marketen het dan wel als ''Van de makers van 300'', maar het enige verband tussen 300 en Immortals is dat er 2 van de 10 producers ook producer waren bij 300 :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:12:22 #293
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_105671673
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:41 schreef Gorro het volgende:

[..]

Of een soortgelijk topics voor afleveringen van series een succes wordt weet ik niet. Het lijkt me nogal spoilergevoelig. Daarnaast zijn er voor de meeste (populaire) series, goedlopende topics waarin de afleveringen besproken worden.
Verder kan je je afvragen hoeveel objectieve reviews je daadwerkelijk krijgt, het fanboy gehalte rond televisie series is nogal groot in vergelijking met films.
  vrijdag 16 december 2011 @ 21:26:42 #294
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105672473
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dat vergelijk met ''300'' komt me ook de strot uit, ze marketen het dan wel als ''Van de makers van 300'', maar het enige verband tussen 300 en Immortals is dat er 2 van de 10 producers ook producer waren bij 300 :')
Qua inhoud en stijl zijn er toch ook een hoop overeenkomsten. Mannen met zwaarden die in het oude Griekenland wat in slow-motion op elkaar staan in te hakken met een sepia-filter eroverheen, maar dan met matige acteurs en een flutverhaaltje.

Singh is altijd al style-over-substance geweest, maar zijn vorige films hadden tenminste nog een ziel, nu leek hij gewoon de Snyder-stijl te imiteren en dat vind ik geen goede zaak (zeker omdat Snyder zelf ook al te ver is doorgeschoten qua herhaling van steeds weer diezelfde truukjes).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105672695
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Verder kan je je afvragen hoeveel objectieve reviews je daadwerkelijk krijgt, het fanboy gehalte rond televisie series is nogal groot in vergelijking met films.
ik snap sowieso het nut ervan niet echt. denk niet dat mensen een aflevering van hun favoriete serie gaan skippen omdat er een slechte recensie staat. denk dat uberhaupt niemand t zal lezen :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 23:46:30 #296
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_105679172

Rare Exports

Wat een ongelofelijk leuke Kerstfilm....
Gaat dit zien, gaat dit zien...!!
Alleen niet met de allerkleinsten, ze zouden er maar nachtmerries van krijgen.
pi_105679429
quote:

[..]

daarom zei ik ook specifiek serie's en niet losse afleveringen ;)
pi_105680365
Contagion

Venigde Staten / Verenigde Arabische Emiraten
Thriller / Sciencefiction

105 minuten

geregisseerd door Steven Soderbergh
met Matt Damon, Marion Cotillard en Kate Winslet

In deze film volgen we de razendsnelle verspreiding van een dodelijk virus. Een paar dagen na de besmetting volgt de dood. Terwijl deze pandemie groeit, is de hele medische wereld in rep en roer om een geneesmiddel te vinden en om de paniek onder de mensen te bedwingen. Aan de andere kant zien we de mensen die voor hun overleving vechten en voor hun geliefden zorgen. Een totaalbeeld van een gemeenschap die totaal ineenklapt door dit luchtgedragen virus.

De film kwam moeilijk op gang, maar kreeg toen een erg sterk middenstuk waardoor ik bleef kijken en (tijdelijk) helemaal in de film kwam maar het einde was weer teleurstellend. Jammer van al die goeie acteurs die erin spelen. Film is zeker geen thriller te noemen meer een drama film.
zou de film een 5 geven, tegenvaller
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:37:45 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105687837
American Wedding
Het niveautje gaat met de volgende American Pie-sequel weer een stapje lager, maar leuk blijft het nog steeds. De Stiff-Meister haalt nog steeds het bloed onder ieders nagels vandaan en is ondanks zijn hoge irritatiefactor, het leukste personage, ook in dit deel :Y. Cijfer: 6

Rio
Lekker kleurrijk met al die vogels en het zomerse sfeertje slaat ook nog wel aan. De avontuurlijke verhaallijn rond Blu, de vogel die maar niet kan vliegen, gaat nog wel. Niet dat ik stijl achterover sloeg van de originaliteit, maar de verschillende dieren die de revue passeerden, waren nog allerlaardigst om te zien! De menselijke verhaallijn is te cliché voor woorden helaas. Al met al een krappe voldoende dus. Cijfer: 6

Rush Hour 3
Laat ik deze film maar als gelegenheid gebruiken om de loftrompet uit te steken voor Max von Sydow. Jackie Chan was verveeld en Chris Tucker irritant. De anti-Europese stemming vond ik vervelend en laat ik maar over het standaardplot maar zwijgen. Alle credits gaan dus naar Von Sydow. Want wat een geniale gast is dat!. Hij duikt in allerlei films op: Shutter Island, zware Bergman-drama's, Conan the Barbarian, The Exorcist, Le scaphandre et le papillon, Hannah and Her Sisters en ook in dit allermatigste vehikel. Zelden zo'n gevarieerd oeuvre gezien! Nergens voelt ie zich te goed, hij is nu al weer 82 jaar en still going strong. Duidelijk een man die van zijn metier houdt! Max von Sydow _O_. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:38:37 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105687858
quote:

[..]

Je kunt altijd een topic te openen en kijken of het een succes wordt.
Sowieso kunnen die aparte serie-reviews in een ander topic. Ik sla die seriereviews in dit topic altijd standaard over.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')