Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb filmpjes gezien van mensen die al die tekst als een gek doorklikken en vervolgens hartstikke verdwaald raakte. Niet wisten waar het zwaard te halen, niet waar de vogel zat of wat te doen in de race. Echt, die tekst zit er met een reden. Voor de veteranen is het vervelend, begrijpelijk, maar Myiamoto heeft in interviews wel eens gezegd dat hij het jammer vond dat veel mensen niet de moeite namen om Ocarina of Time uit te spelen. Mensen zaten na een tijd gewoon vast, geen idee wat te doen, en gaven het op. Dus nu wordt alles uitgelegd en is er de beschikking over hulpfilmpjes in de game.quote:
Een cutscene bekijken is niet zo leuk als het spel spelen... dat is iets fundamenteels aan gamen, heeft niks met irritatie te maken. Wat wel een irritatiefactor is, is dat er ontwikkelaars zijn die denken dat een cutscene net zo leuk is als echt gamen. Nou nee dus. Van Nintendo had ik toch echt beter verwacht, maar ja, Zelda is niet echt een topfranchise meer zoals het vroeger was. In de tijd dat ze SS maakten hadden ze dus twee Zelda games kunnen uitbrengen want 5 jaar is echt belachelijk lang.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:45 schreef nomar83 het volgende:
Op z'n hoogst een kleine irritatiefactor, maar onmogelijk iets waar je je echt druk om kan maken toch?
In een game als Final Fantasy geniet ik van de cutscenes, net als in veel andere RPG's. Cutscenes horen erbij, maar zouden wel skipbaar moeten zijn voor mensen die dat willen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:13 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Een cutscene bekijken is niet zo leuk als het spel spelen... dat is iets fundamenteels aan gamen, heeft niks met irritatie te maken. Wat wel een irritatiefactor is, is dat er ontwikkelaars zijn die denken dat een cutscene net zo leuk is als echt gamen. Nou nee dus. Van Nintendo had ik toch echt beter verwacht, maar ja, Zelda is niet echt een topfranchise meer zoals het vroeger was. In de tijd dat ze SS maakten hadden ze dus twee Zelda games kunnen uitbrengen want 5 jaar is echt belachelijk lang.
Juist... en dat is in OoT 3DS al uitmuntend geregeld, hoef je niet verder voor te gaan. In Skyward Sword zijn ze niet alleen verder gegaan, ze zijn te ver gegaan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:09 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb filmpjes gezien van mensen die al die tekst als een gek doorklikken en vervolgens hartstikke verdwaald raakte. Niet wisten waar het zwaard te halen, niet waar de vogel zat of wat te doen in de race. Echt, die tekst zit er met een reden. Voor de veteranen is het vervelend, begrijpelijk, maar Myiamoto heeft in interviews wel eens gezegd dat hij het jammer vond dat veel mensen niet de moeite namen om Ocarina of Time uit te spelen. Mensen zaten na een tijd gewoon vast, geen idee wat te doen, en gaven het op. Dus nu wordt alles uitgelegd en is er de beschikking over hulpfilmpjes in de game.
ok en waarom niet?quote:Op maandag 19 december 2011 22:12 schreef speknek het volgende:
Ja hoe oppervlakkig game design is dat, daar kon je wmb in de PS1 tijd nog mee aankomen, maar nu niet meer.
Je zult Xenosaga dan geweldig vinden!quote:Op maandag 19 december 2011 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is een verschil van mening over de manier waarop een verhaal verteld wordt. Geen cutscenes wil niet zeggen dat je direct hersenloze games wil spelen.
Ik vind Final Fantasy cutscenes geweldig, echt heerlijk om even 15 minuten ofzo achterover te leunen en te genieten
Ka-ching!quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
In een game als Final Fantasy geniet ik van de cutscenes, net als in veel andere RPG's. Cutscenes horen erbij, maar zouden wel skipbaar moeten zijn voor mensen die dat willen.
Dat is in de laatste Zelda gelukkig aangepast. Bij ieder voorwerp verschijnt de tekst nog maar eenmaal per sessie. In bijvoorbeeld Wind Waker was dat iedere keerquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:19 schreef Pheno het volgende:
Ik weet na 1x een kistje te openen wel dat een groene rupee 1 waard is. Of een rode 20. Maar ik ben in tempel x en ik krijg het nog te zien. Idem met bommen etc. Gewoon jammer. Of je bent aan het vechten, er valt een golden skull en dan midden in het gevecht pakt Link die nog even op en gaat er mee showen inclusief uitleg dat ie zo zeldzaam is. Cut the crap!
Ik speel een spel niet in een ruk uit, dus ik erger me er nog steeds aanquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is in de laatste Zelda gelukkig aangepast. Bij ieder voorwerp verschijnt de tekst nog maar eenmaal per sessie. In bijvoorbeeld Wind Waker was dat iedere keer
Ik snap hem niet, Captain Falcon spuwt toch geen vuur als ie kust?quote:
Het gaat me niet om de cutscenes, het gaat me om de cutscene als beloning, hoe verrot moet je game wel niet zijn als mensen liever naar een niet-interactieve versie kijken. Het punt is dat de game je een intrinsieke motivatie moet geven om te spelen, en niet een semi-extrensieke.quote:Op maandag 19 december 2011 23:13 schreef DJ_ het volgende:
[..]
ok en waarom niet?
wtf is er mis met cutscenes ?, dat is juist het onderdeel van het verhaal.
of speel je liever hersenloze games zonder diepgang en verhaal ?
Ga je ook zeggen waar?quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:11 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
O yeah, Rayman Origins, Phineas & Ferb en Zack & Wiki besteld voor een totaal van 45 euro
Binnenkort moet ik ook echt nog even SMG2 en Donkey Kong aanschaffen, ook al heb ik nog zat te spelen en moet ook nog een heel stuk SMG uitspelen, maar goed, dan heb ik wat variatiemogelijkheden en ligt het alvast klaar voor als ik er aan toe ben
Al bij twee hartjes? Vroeger was dat drie, dus ze hebben het juist aangepastquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:35 schreef speknek het volgende:
Oh die laag qua hartjes piep is irritaaant. Maken ze de game moeilijker zodat je vaker zonder hartjes zit, begint ie al bij twee hartjes te piepen. Ik zet dan het geluid van de tv uit (of ik gebruik mijn fairy proactief, dan moet ik maar een keer heen en weer naar Skyloft voor een nieuwe potion) om er maar vanaf te zijn. Echt een gruwelijke fout van Nintendo wmb.
Vroeger kon je ook veel meer hartjes vinden heb ik het idee.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:59 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Al bij twee hartjes? Vroeger was dat drie, dus ze hebben het juist aangepast
Dat komt omdat je eerst een medal moet vinden om vaker hartjes te treffen als je gras gaat hakken. Zelfde geldt voor de rupees.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:01 schreef Aether het volgende:
[..]
Vroeger kon je ook veel meer hartjes vinden heb ik het idee.
Vinden?quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:04 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Dat komt omdat je eerst een medal moet vinden om vaker hartjes te treffen als je gras gaat hakken. Zelfde geldt voor de rupees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
Hé, spoilers!quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:04 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Dat komt omdat je eerst een medal moet vinden om vaker hartjes te treffen als je gras gaat hakken. Zelfde geldt voor de rupees.
Weet je zeker dat het niet driekwart was? In ieder geval stoort het me nu meer. Ik ben ook wel een stuk kritischer geworden, omdat dit de zoveelste Zelda is, en ik net Skyrim gespeeld heb.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:59 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt bij een bepaald percentage dat piepje gegeven want ik heb dat nu ook als ik iets van 4 of 5 hartjes over heb.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:59 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:09 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Vinden?Nee, da's wat anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
Wat is daar anders aan dan?quote:
Dat is de interpretatie van Kotaku toch?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:07 schreef Aether het volgende:
http://kotaku.com/5869993(...)icial-zelda-timeline
[ afbeelding ]
Niet zo heel zeker meer, kan het verwarren met andere titelsquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet driekwart was? In ieder geval stoort het me nu meer. Ik ben ook wel een stuk kritischer geworden, omdat dit de zoveelste Zelda is, en ik net Skyrim gespeeld heb.
Klopt, maar met interpretatie op basis van Hyrule Historia.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is de interpretatie van Kotaku toch?
Ik zie elke game eigenlijk als een hervertelling van hetzelfde sprookje, ik vind die tijdlijn een beetje raar.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
En wat vinden de spelers van de serie er zelf van? Klopt het een beetje?
Als je alle hints en historie in de games zelf volgt klopt het anders zeker wel hoorquote:Op woensdag 21 december 2011 14:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zie elke game eigenlijk als een hervertelling van hetzelfde sprookje, ik vind die tijdlijn een beetje raar.
Ik dacht oorspronkelijk ook dat het zo werkte. Maar SS is wel duidelijk een prequel.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zie elke game eigenlijk als een hervertelling van hetzelfde sprookje, ik vind die tijdlijn een beetje raar.
Met de rechtertak ben ik het wel eens, de rest kan volgens mij wel samengevoegd worden.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
En wat vinden de spelers van de serie er zelf van? Klopt het een beetje?
Precies. Ik let ook echt niet genoeg op om bijzonderheden te zien.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Neequote:Op woensdag 21 december 2011 15:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Precies. Ik let ook echt niet genoeg op om bijzonderheden te zien.
Kan Link's Awakening trouwens niet paralel aan een willekeurige Zelda lopen?
Oh, ik dacht een dromende Link kan altijd welquote:
Maar was het wel een droom?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:47 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Oh, ik dacht een dromende Link kan altijd wel
De tijdlijn split in drieën?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:07 schreef Aether het volgende:
http://kotaku.com/5869993(...)icial-zelda-timeline
[ afbeelding ]
Interessant.quote:A: Where Hero of Time Fail
B: Where Hero of Time Wins (sent 7yr back)
C: Where Hero of Time Wins (present)
And, according to one such person posting online (and helpfully translated by reader littsu), it reads like this.quote:
Ik LOL-de hèhè...quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:24 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik LOL-de hèhè...
"Excuseeeeee me Princess". Dat was uit die vervelende TLoZ tekenfilmserie die in de begin tijd van Telekids werd uitgezonden. Samen met "Captain N. -The Game Master". In die jaren stond Nintendo echt aan de top! Met hun eigen tijdschrift, spel tips hotlines van enkele guldens p.m. "Now You're Playing With Power" luidde het devies! Kun je je nu nauwelijks meer voorstellen.
YEAH! Ik heb ze allemaal op mijn HDD staan. Zoals zoveel jaren '80 tekenfilms. Kan me er alleen niet toe zetten om ze te bekijken... Vaak is de herinnering mooier dan de cartoon. Zo heb ik bijna mijn Teddy Ruxpin fantasieën om zeep geholpen...quote:
Ze zijn vaak trager/rustiger en de nasynchronisaie is slechter dan ik me herinnerquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:45 schreef CoExist het volgende:
[..]
YEAH! Ik heb ze allemaal op mijn HDD staan. Zoals zoveel jaren '80 tekenfilms. Kan me er alleen niet toe zetten om ze te bekijken... Vaak is de herinnering mooier dan de cartoon. Zo heb ik bijna mijn Teddy Ruxpin fantasieën om zeep geholpen...
Wat is precies niet goed? Pointer? Motion?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:16 schreef NatteKrant het volgende:
Ik ben niet helemaal tevreden over de nauwkeurigheid van mijn remotes. Hoe krijg ik die zo goed mogelijk ingesteld? Tips? Manuals? Heb niet veel bruikbaars kunnen vinden...
Is het allemaal Nintendo hardware, of ook 3rd party?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:34 schreef DutchSL het volgende:
Ik heb een aantal weken geleden een WiiMotion Plus blokje gekocht (eigenlijk alleen om Zelda te kunnen spelen), ging al die tijd goed. Tot gisteren.
Als ik gewoon WiiMote met de Nunchuk speel is er niets aan de hand.
Als ik WiiMote + WiiMotion Plus speel is er niets aan de hand.
Maar het moment dat ik de Nunchuk in de WiiMotion Plus steek verdwijnt opeens mijn cursor en kan ik niks meer doen. Ook als ik de Wii opnieuw opstart met de accessoires er al in gestoken, niets.
Dus de connectie tussen de Nunchuk en de MiiMotion Plus is kapot ofzo? Kent iemand dit probleem, en moet ik nu de Nunchuk vervangen of de MiiMotion Plus?
Apart, branden de LEDs op de Wiimote nog wel?quote:
Ja, lampjes branden wel.. en de home knop werkt ook nog wel, alleen de cursor is weg dus ik kan niks doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:37 schreef Aether het volgende:
[..]
Apart, branden de LEDs op de Wiimote nog wel?
Je zou kunnen proberen om de Wiimote vijf seconden met de knoppen naar beneden op een vlak oppervlak te leggen. De controller initialiseert zich dan opnieuw.
Anders Nintendo bellen?
Batterijen zijn nog vol? En niet-oplaadbare batterijen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:37 schreef DutchSL het volgende:
Als ik hem omdraai en neerleg zie ik de cursor knipperen, maar als ik hem na meer dan vijf seconden weer oppak is de cursor weer weg.
Het is niet alleen met de nunchuk, ook als ik de classic controller op de WiiMotion PLus wil aansluiten valt de cursor weg. Ik denk dat de WiiMiotion Plus gewoon kapot is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Notorious_Roy op 08-01-2012 16:13:56 (Spoiler!) ]
quote:Op zondag 8 januari 2012 16:12 schreef Oksel het volgende:
Weet je hoe je effectief met haar moet vechten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou dat namelijk niet echt een probleem moeten zijn.Het is geel en staat in mijn ondertitel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Riki en Melia zou ik volgens velen tips moeten gebruiken, maar ik krijg er maar weinig ether-attacks uitgeknald. Sowieso behoorlijk balen om over te moeten schakelen op andere karakters aangezien ik de hele game tot nu toe gespeeld heb met Shulk, Reyn en Sharla.
Tips zijn welkom!
Oh en gisteren ein-de-lijk m'n laaste ice cabbage gevonden!
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is geel en staat in mijn ondertitel!
quote:Op maandag 9 januari 2012 11:03 schreef Jesse_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks voor de reply trouwens!
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
quote:Op maandag 9 januari 2012 11:22 schreef Jesse_ het volgende:
Gelukt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:52 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Gelukt!Die combo gebruikte ik ook altijd, fire, ice, bolt en dan is er nog een die de laatste terug roept.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die deed ik dan direct na de discharge van bolt, dat is namelijk twee keer snel achter elkaar 18000+ damageDat en haar topple combo en je maakt met iedereen korte metten
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
Mooi om achteraf te lezen, want op het moment zelf heb ik alleen maar gedrukt op wat beschikbaar was en ineens was het voorbij!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Die combo gebruikte ik ook altijd, fire, ice, bolt en dan is er nog een die de laatste terug roept.
Die deed ik dan direct na de discharge van bolt, dat is namelijk twee keer snel achter elkaar 18000+ damageDat en haar topple combo en je maakt met iedereen korte metten
Zeer leuk spel idd! Voor een Mario-spel vrij serieus, vooral de modus waarin je ook met aandelen en districten aan de gang moet. Daar moet je echt tactisch spelen om te winnen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net het eerste potje Boom Street gedaan (tutorial board) en ik vond het verrassend leuk. Het is echt een Monopoly-spin-off en geen Mario Party-kloon. Geen minigames bijvoorbeeld! Ik denk dat ik er vanavond nog eens goed voor ga zitten en een echt potje ga doen.
Niks voor mij. Ik hou niet van Monopoly, dus daar ga je al.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net het eerste potje Boom Street gedaan (tutorial board) en ik vond het verrassend leuk. Het is echt een Monopoly-spin-off en geen Mario Party-kloon. Geen minigames bijvoorbeeld! Ik denk dat ik er vanavond nog eens goed voor ga zitten en een echt potje ga doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |