Zienswijze
quote:
Dat lijkt mij ook een beetje veel. Dat is een volledige Europese werkweek. En buiten die uren moet je nog je huiswerk maken.
Niet 40 uren maar 40 lesuren! Dat scheelt 25%.
Als je 8 lesuur per dag hebt dan heb je dus 6 uur les per dag, met 2 uur huiswerk kom je op 40 uur uit. Beginnen om 9 uur, eindigen om 16u30 en dus 1,5 uur pauze tussendoor. Niet alle lesuren hoeven natuurlijk even intensief te zijn maar ik denk dat het goed is als je al een goed ritme aanleert, daar heb je later veel profijt van.
Die 2 uur is gemiddeld, wat je doordeweeks niet haalt (sporten, baaldag) haal je in het weekend in. Als middelbare-schoolleerling heb je nog veel weken vakantie waarin je kan bijkomen, waarin je alleen maar leuke dingen hoeft te doen (behalve misschien een enkele huishoudelijke klus) en waarin je je kan vervelen.
In de jaren 50 en 60 was het nog normaal dat je 6 dagen per week naar school ging (zondagsschool) en als je pech had moest je in je vrije tijd nog helpen op het land of iets dergelijks. In vergelijking daarmee is 40 uur per week, verdeeld over 7 dagen, en minstens zo'n 14 weken vakantie niet zielig.
quote:
Een paar cursusjes? Je denkt dat je met een paar cursjes na je middelbare school vloeiend Frans en Duits kunt spreken?
Een beetje een intelligent iemand leert snel zo'n taal, maar dan moet je wel de beproefde traditionele methode gebruiken: woordjes stampen en grammatica drillen. Niet de taalvariant van het realistische rekenen of de Freudenthalwiskunde.
Wat taal betreft vind ik het jammer dat ik niet in Delft studeer, daar weten ze wel raad met het leren van vreemde talen aan bètastudenten.
quote:
Ik heb niet gezegd dat je verplicht 8 uur per week wiskunde moet krijgen. Ik zei dat je naast het verplichte deel van 3 of 4 uur wiskunde per week, je, als je daar interesse in hebt, extra wiskundelessen als keuzevak kan opteren.
Je leest niet goed, ik ging van het optimum uit, van die leerlingen die het maximale aantal uren wiskunde kiezen aangezien jij klaagde dat je beter meer wiskunde zou kunnen leren.
1 uur echte wiskunde is tig keer zo veel waard en tig keer zo zwaar als tig uur wiskundemeuk op het VWO.
Iedereen die eens een wiskundedictaat van een wiskundefaculteit (of sommige buitenlandse ingenieursfaculteiten) heeft bestudeerd zal dit bevestigen.
quote:
Wat mij betreft zijn Duits en Frans al onzinvakken.
Ik moet me helaas aansluiten bij RM-rf. Pas wanneer je op een bepaald niveau een vreemde taal beheerst kan je de toegevoegde waarde inzien van het beheersen van vreemde talen.
"het spijt me maar Taal gaat wat verder dan enkel de juiste woorejes 'leren'.....
Het is tekenend voor het gebrekkige 'taalgevoel' van veel nederlanders dat ze niet doorhebben dat praten in een 'moederstaal' (mother tongue, first language) de grootste 'gevoelswaarde' heeft, en ook iemands identiteit grotendeels bepaald..."
[ Bericht 45% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-11-2011 15:49:00 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL