volgens mij valt het wel mee omdat er natuurlijk alleen mensen komen die opzoek zijn naar een relatie en die nog niet eerder gevonden hebben en dus zelf waarschijnlijk ook geen helden zijn op dat gebiedquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:27 schreef formerjellybean het volgende:
ik denk als je moeite met versieren hebt, juist speeddaten best wel moeilijk is.
Ik zou die vragen ook wel willen stellen, maar ik doe het niet want dan heb ik weer het idee dat als je de vraag moet stellen, het hoe dan ook niet goed zitquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan niet aflezen wat iemand van me vind. Meestal stel ik dan ook een vraag in die richting, zodat ik feedback krijg waar ik de volgende keer eventueel iets mee kan
Dat oogcontact maken vind ik niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Handig dat ik ook oogcontact niet durf te maken
Hoiquote:
Je moet niet steeds alles daarop gooien, man.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Bij mij speelt natuurlijk dat autisme ook een niet al te goeie rol
Ik maak nooit oogcontact dat vind ik engquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat oogcontact maken vind ik niet zo'n probleem.
Het is heel gek wat flirten en zo betreft:
Ik kijk wel maar ik zie niks!
Ik stel die vraag wel, ik ben niet bang om "fout" over te komen met die vraag. Ik ben ook altijd eerlijk als het om m'n autisme gaat dus de ander weet waar die aan toe isquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:30 schreef Capstan het volgende:
[..]
Ik zou die vragen ook wel willen stellen, maar ik doe het niet want dan heb ik weer het idee dat als je de vraag moet stellen, het hoe dan ook niet goed zit
Waarom?quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik maak nooit oogcontact dat vind ik eng
Onbetaald en afgewezen worden. Dat is inderdaad erg knap.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:28 schreef Heathcliff80 het volgende:
Daarom heb ik het ooit voor elkaar gekregen om bij een sollicitatie voor een onbetaalde stage waar ik ook nog de enige kandidate was, afgewezen te worden.
inderdaad. anders kan het ook een self fulfilling prophecy worden. "ik ben autistisch dus..."quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Je moet niet steeds alles daarop gooien, man.
Als je twintig jaar eerder was geboren had je gewoon een verlegen nerd geheten en had je ook niet steeds autisme erbij kunnen slepen.
Zie jezelf los van je etiketje, jij bent gewoon jij!
Het speelt wel degelijk een rol, ik zie het hele process wat je hebt met nonverbale communicatie niet. Het is alsof ik blind ben en dat is altijd ook zo geweestquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Je moet niet steeds alles daarop gooien, man.
Als je twintig jaar eerder was geboren had je gewoon een verlegen nerd geheten en had je ook niet steeds autisme erbij kunnen slepen.
Zie jezelf los van je etiketje, jij bent gewoon jij!
ogen stralen heel veel emoties uit en daar kan ik weinig mee. Ik begrijp dat niet. En maakt sociaal contact nog ingewikkelder dan het al is.quote:
Inderdaadquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef dawg het volgende:
[..]
inderdaad. anders kan het ook een self fulfilling prophecy worden. "ik ben autistisch dus..."
Ja he? Dat om aan te geven waarom speeddating niks voor mij is.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:32 schreef hasjman het volgende:
[..]
Onbetaald en afgewezen worden. Dat is inderdaad erg knap.
Wellicht verklaart dat ook dat het voor jou handig is om mensen wel uitdrukkelijk om feedback te vragen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het speelt wel degelijk een rol, ik zie het hele process wat je hebt met nonverbale communicatie niet. Het is alsof ik blind ben en dat is altijd ook zo geweest
Dat is niet het geval geweest. Ik had al moeite met versieren nog voor ik überhaubt af wist van dat etiketje.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef dawg het volgende:
[..]
inderdaad. anders kan het ook een self fulfilling prophecy worden. "ik ben autistisch dus..."
Ja precies!quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef dawg het volgende:
[..]
Dat kan ik me dan goed voorstellen ja. Wat uiteindelijk draait het bij het versieren natuurlijk allemaal om oogcontact.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
ogen stralen heel veel emoties uit en daar kan ik weinig mee. Ik begrijp dat niet. En maakt sociaal contact nog ingewikkelder dan het al is.
Ik vind het op zich ook wel "eng", maar ik doe het toch gewoon. Alleen weet ik niet het verschil tussen gewoon oogcontact maken en flirtenquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik maak nooit oogcontact dat vind ik eng
Dat lijkt me frustrerend..quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
ogen stralen heel veel emoties uit en daar kan ik weinig mee. Ik begrijp dat niet. En maakt sociaal contact nog ingewikkelder dan het al is.
Ik zou ook niet willen weten wat voor etiketjes er allemaal op mij van toepassing zijn dat ik met bijna dertig jaar nog geen enkele ervaring hebquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is niet het geval geweest. Ik had al moeite met versieren nog voor ik überhaubt af wist van dat etiketje.
Mbv dat etiketje kan ik dingen wel makkelijker plaatsen dan vroeger. Toen was dit alles voor mij onbegrijpelijk en een annoniem gevoel
Natuurlijk speelt het rol. Maar iedereen heeft dingen die een rol spelen. Ik heb ook een etiketje, maar noem dat nooit, omdat ik bang ben dan dat etiketje te worden. Ik noem gewoon de kenmerken als het ter sprake komt, zonder de titel van dat etiket te noemen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het speelt wel degelijk een rol, ik zie het hele process wat je hebt met nonverbale communicatie niet. Het is alsof ik blind ben en dat is altijd ook zo geweest
Zie het als een kans om te oefenen. Je hebt toch niets te verliezen. Zo zie ik het ook.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Ja he? Dat om aan te geven waarom speeddating niks voor mij is.
Precies. Ik vraag mensen direct wat ze van me vonden. Zo is er geen onduidelijkheid wat betreft de indruk die ik maakte.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef Capstan het volgende:
[..]
Wellicht verklaart dat ook dat het voor jou handig is om mensen wel uitdrukkelijk om feedback te vragen.
dat geloof ik, maar bij jou heb ik weleens het idee dat je er net iets teveel mee bezig bent. tenminste die indruk laat je op me achter.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is niet het geval geweest. Ik had al moeite met versieren nog voor ik überhaubt af wist van dat etiketje.
Mbv dat etiketje kan ik dingen wel makkelijker plaatsen dan vroeger. Toen was dit alles voor mij onbegrijpelijk en een annoniem gevoel
Ik kijk naar iemands ogen maar ik kan ze toch bijna niet aflezen. Het is alsof ik niets zie.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zei al eerder, het is geen self-fullfilling prophecy want ik had al moeite met versieren voor ik gediagnostiseerd was! -_-quote:
Ik kan dat ook niet, kijk mensen ook zelden aanquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kijk naar iemands ogen maar ik kan ze toch bijna niet aflezen. Het is alsof ik niets zie.
Ik kan aan iemands ogen moeilijk zien of die persoon me leuk vind of niet. Dat lukt wel beter als ik in een gesprek zit van een uurtje of 2, maar niet binnen een minuut of zo. Dat is voor me gewoon niet te doen
Dat is voor niemand te zien, vrouwen zijn zo subtiel dat je echt niet weet wat hun ogen zeggen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kijk naar iemands ogen maar ik kan ze toch bijna niet aflezen. Het is alsof ik niets zie.
Ik kan aan iemands ogen moeilijk zien of die persoon me leuk vind of niet. Dat lukt wel beter als ik in een gesprek zit van een uurtje of 2, maar niet binnen een minuut of zo. Dat is voor me gewoon niet te doen
Daarom is speeddaten dus een ideale oefening voor mij.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:35 schreef SiIk het volgende:
[..]
Dat kan ik me dan goed voorstellen ja. Wat uiteindelijk draait het bij het versieren natuurlijk allemaal om oogcontact.
Oh daar ga ik mij niets wagen om over na te denken.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het op zich ook wel "eng", maar ik doe het toch gewoon. Alleen weet ik niet het verschil tussen gewoon oogcontact maken en flirten
Tsja het is niet anders. Ik weet niet beter dan dat ik het alleen mensen aankijk en oogcontact maak als ze het vragen anders doe ik het gewoon nietquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:36 schreef Sinji het volgende:
[..]
Dat lijkt me frustrerend..
Oogcontact is erg belangrijk bij versieren en emoties overbrengen.
Goede vraag.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:41 schreef formerjellybean het volgende:
Niet beledigend bedoeld hoor magnetron maar je bent je zo vaak op de minpunten van jezelf aan het storten , zie je nog wel positieve punten bij jezelf ??
Bij mannen zie ik het ook nooit aan de ogen hoorquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:41 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Dat is voor niemand te zien, vrouwen zijn zo subtiel dat je echt niet weet wat hun ogen zeggen.
Zeker voor mij als vrouw is dat moeilijk te zien. Glimlacht een vrouw naar me omdat ze me aardig vindt, omdat ze vriendinnen met me zijn of flirt ze met me? Kijkt ze indringend omdat ze blij is met de vriendschap of flirt ze met me? Dat is volgens mij als vrouw die een vrouw zoekt nog moeilijker te zien, dan als man die een vrouw zoekt...
Ik heb aan veel bepaalde tips gewoon niks omdat die voor mij niet opgaan. Om dat begrijpelijk te maken voor anderen is het veel makkelijker om gewoon te vertellen wat er aan de hand is in plaats van er uren lang omheen te lullen, want ik kan het vaak niet eens uitleggen wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:36 schreef formerjellybean het volgende:
Ja maar ik loop toch ook niet van he , ik ben borderliner dus daten gaat voor mij moeilijk
Ik bedoel het goed! Maar het kan mensen afschrikken als je dat etiket noemt. Bij mijn etiket denken mensen ook dat het iets extreems is, net als dat bij autisme vaak aan Rainman gedacht wordt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zei al eerder, het is geen self-fullfilling prophecy want ik had al moeite met versieren voor ik gediagnostiseerd was! -_-
Na de diagnose had het nog een half jaar geduurd voor ik het überhaubt zeg maar eens was met de diagnose, al had ik het achteraf gezien wel gewoon kunnen verwachten
quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:41 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Dat is voor niemand te zien, vrouwen zijn zo subtiel dat je echt niet weet wat hun ogen zeggen.
Zeker voor mij als vrouw is dat moeilijk te zien. Glimlacht een vrouw naar me omdat ze me aardig vindt, omdat ze vriendinnen met me zijn of flirt ze met me? Kijkt ze indringend omdat ze blij is met de vriendschap of flirt ze met me? Dat is volgens mij als vrouw die een vrouw zoekt nog moeilijker te zien, dan als man die een vrouw zoekt...
Tijn serieus over dat speeddaten ik zeg doen!!quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daarom is speeddaten dus een ideale oefening voor mij.
[..]
Oh daar ga ik mij niets wagen om over na te denken.
[..]
Tsja het is niet anders. Ik weet niet beter dan dat ik het alleen mensen aankijk en oogcontact maak als ze het vragen anders doe ik het gewoon niet
Haha, nou dan zie je het tenminste nog ergens aan!quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Bij mannen zie ik het ook nooit aan de ogen hoor
meer aan het kwijl in hun mondhoeken![]()
Waarheid. Dit is in dit topic ontelbaar vaak aangegevenquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:41 schreef SiIk het volgende:
[..]
Goede vraag.
Als je niet van jezelf houdt, hoe verwacht je dan dat een ander ooit van je kan houden?
Ik ben iemand die heel direct is. Als ik zeg dat iets niet het geval was, dan was dat ook niet zo.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef dawg het volgende:
[..]
dat geloof ik, maar bij jou heb ik weleens het idee dat je er net iets teveel mee bezig bent. tenminste die indruk laat je op me achter.
ik ben er een keer op gewezen dat ik nooit personen aan kijk. ben er nu bewuster mee bezig. ik merk toch dat mensen die je niet aan kijken ongeinteresseerd overkomen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan dat ook niet, kijk mensen ook zelden aan
het is niet altijd liegenquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben iemand die heel direct is. Als ik zeg dat iets niet het geval was, dan was dat ook niet zo.
Ik ben wel eerlijk naar mezelf toe omdat tegen jezelf liegen 1 van de meest zinloze dingen is die je jezelf kunt aandoen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |