en moet de moeder ook zeker blijven als het kind mag blijven ? En de rest van de familie ook maar gelijk importeren want daarbij maakt het niets uit of ze de taal niet kennen.quote:Op zondag 27 november 2011 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat het om Eritrea gaat en waarschijnlijk geen veilig land is, heeft niks te maken met de leeftijd van het kind en de duur dat hij al hier woont.
Wat Eritrea betreft, kun je niemand terugsturen.
De discussie gaat echter alleen over het feit dat hij 9 is en al 8 jaar hier woont en DUS niet meer kan wennen aan een ander land. En dat is onzin.
Ingewikkelde problemen vragen om simpele oplossingen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:25 schreef De_Nuance het volgende:
Het is hoe dan ook een situatie waar geen simpele oplossingen voor bestaan. Het vreemdelingenbeleid
te weinig als je ziet wat we hier binnen krijgen. Probeer het maar in Nederland, dat zijn toch de sukkeltjes van Europa wat betreft asielbeleid.quote:Op zondag 27 november 2011 15:09 schreef klipper het volgende:
Misschien kunnen we beter een uitzwaaiteam opzetten, blijkbaar gaan er heel wat terug de komende tijd.
Dus? Moet ik daarom vinden dat alle moeders en kindjes uit de arme landen maar hier moeten komen wonen?quote:
Ik geloof dat jij niet doorhebt dat ik voor de uitzetting ben?quote:Op zondag 27 november 2011 12:52 schreef macca728 het volgende:
en moet de moeder ook zeker blijven als het kind mag blijven ? En de rest van de familie ook maar gelijk importeren want daarbij maakt het niets uit of ze de taal niet kennen.
Kan die moeder trouwens ook zo goed Nederlands ?
Ja sorry heb ik wel door haha.quote:Op maandag 28 november 2011 07:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij niet doorhebt dat ik voor de uitzetting ben?
Op grond van leeftijd van het kind en verblijfsduur vind ik het onnodig om ze hier te laten blijven.
En op grond van de situatie in Eritrea is de moeder uitgeprocedeerd.
Een beetje empathisch vermogen mag je dan wel verwachten inderdaad.quote:Op maandag 28 november 2011 07:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus? Moet ik daarom vinden dat alle moeders en kindjes uit de arme landen maar hier moeten komen wonen?
waarom emoties bij een zakelijke beslissing ?quote:Op maandag 28 november 2011 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje empathisch vermogen mag je dan wel verwachten inderdaad.
Ik denk persoonlijk ook dat het niet veilig is in Eritrea.quote:Op maandag 28 november 2011 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
Een beetje empathisch vermogen mag je dan wel verwachten inderdaad.
Het is denk ik ook geen argument maar een handvat om de aandacht te vragen voor deze zaak. We weten het fijne niet van deze zaak inderdaad, en misschien blijkt uiteindelijk dat er fouten zijn gemaakt maar aangezien deze vrouw uitgeprocedeerd is, is dit misschien nog de enige weg om het publiek en daardoor hopelijk ook het juridisch apparaat hierop te wijzen.quote:Op maandag 28 november 2011 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk ook dat het niet veilig is in Eritrea.
Heb het er alleen over dat het argument: "Ja maar dat kind kan daar nooit meer wennen", onzin is.
Hoe het in Eritrea is, of het veilig is enz....zal heus wel aan bod zijn gekomen bij de rechtszaken die de advocaat van deze vrouw gevoerd heeft. We weten het fijne niet van deze zaak en dus ook niet het waarom deze vrouw wordt teruggestuurd. Maar de leeftijd van het kind en de tijd die het hier gewoond heeft, blijft m.i. geen argument.
maar gebruik dan geen kind hiervoor, zeker niet om geld te verdienen, want dat is gewoon verwerpelijk.quote:Op maandag 28 november 2011 19:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is denk ik ook geen argument maar een handvat om de aandacht te vragen voor deze zaak. We weten het fijne niet van deze zaak inderdaad, en misschien blijkt uiteindelijk dat er fouten zijn gemaakt maar aangezien deze vrouw uitgeprocedeerd is, is dit misschien nog de enige weg om het publiek en daardoor hopelijk ook het juridisch apparaat hierop te wijzen.
Ach als je deze regels opvolgt is het prima te doen, en bijkomend voordeel is dat zij daar geen toeristen zijn.quote:Op maandag 28 november 2011 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk ook dat het niet veilig is in Eritrea.
Heb het er alleen over dat het argument: "Ja maar dat kind kan daar nooit meer wennen", onzin is.
Hoe het in Eritrea is, of het veilig is enz....zal heus wel aan bod zijn gekomen bij de rechtszaken die de advocaat van deze vrouw gevoerd heeft. We weten het fijne niet van deze zaak en dus ook niet het waarom deze vrouw wordt teruggestuurd. Maar de leeftijd van het kind en de tijd die het hier gewoond heeft, blijft m.i. geen argument.
Eritrea is niet onveilig, volgens de IND.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nope. Vreselijke organisatie. Ben nog nooit zo vaak uitgemaakt voor hoer waarna een fossiel/collega me weer De Preek gaf over hoe andere culturen gerespecteerd dienden te worden.
Ik doe alleen nog inburgeren helpen, dan heb je een "buddy" waarmee je een keer per week een uurtje Nederlands praat of soms iets leuks doet. Op dit moment toevallig een Eritrese man, die morgen dus zijn familie weer gaat zien die hier mogen komen omdat...het daar zo onveilig is.
quote:Op maandag 28 november 2011 19:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar gebruik dan geen kind hiervoor, zeker niet om geld te verdienen, want dat is gewoon verwerpelijk.
a ze deporteren niet en b ze zetten geen kind uit maar een volwassen vrouw.quote:Op maandag 28 november 2011 22:53 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Eritrea is niet onveilig, volgens de IND.
En die lui liegen daar echt niet over.
Bovendien geilen ze er op als ze kinderen kunnen deporteren.
Dus is Eritrea veilig.
krant wil scoren met het uizetten van een kind, terwijl het kind gewoon met de moeder meegaat.quote:
Ben echt blij dat mensen als jij er niets over te zeggen hebben.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
krant wil scoren met het uizetten van een kind, terwijl het kind gewoon met de moeder meegaat.
Maak dan een artikel over de moeder, maar dat scoort niet want niet zielig en moeder kan geen Nederlands.
maar je moeder verliezen omdat die teruggaat naar Eritrea is niet traumatisch ?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:21 schreef DustPuppy het volgende:
Met alle respect, maar als je denkt dat een overgang van Nederland naar Eritrea bij een 9-jarige die niks anders kent geen traumatische ervaring is, dan heb je volgens mij een flink bord voor je kop.
Ook, maar er wordt hier door sommigen net gedaan alsof dat geen enkel probleem zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar je moeder verliezen omdat die teruggaat naar Eritrea is niet traumatisch ?
het gaat natuurlijk niet om het feit of het erg is voor iemand. Je weet bij voorbaat wat de consequenties kunnen zijn en je maakt zelf de keuze om in Nederland asiel aan te vragen, waarbij het nog maar de vraag is waarom ze afgewezen is. Dat doen ze niet zomaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ook, maar er wordt hier door sommigen net gedaan alsof dat geen enkel probleem zou moeten zijn.
Laten we inderdaad het kind maar straffen voor de fouten van zijn moeder.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
het gaat natuurlijk niet om het feit of het erg is voor iemand. Je weet bij voorbaat wat de consequenties kunnen zijn en je maakt zelf de keuze om in Nederland asiel aan te vragen, waarbij het nog maar de vraag is waarom ze afgewezen is. Dat doen ze niet zomaar natuurlijk.
Het lijkt mij namelijk net zo traumatisch om op jonge leeftijd naar een ander land mee te worden genomen.
En om dan als krant actie te gaan voeren vanuit het standpunt van het kind vind ik verwerpelijk en goedkoop scoren. Breng dan het hele verhaal.
Het gaat om 70-100 gevallen, een zeer zware last me dunktquote:Op dinsdag 29 november 2011 12:56 schreef Truffelvarken het volgende:
Als ik veel argumenten hierboven bekijk is Nederland de hemel en de rest van de aarde de hel.
Dan moet ook de rest van de wereldbevolking hier ook maar komen wonen.
Maar er is wel kans dat Nederland door het enorme gewicht zinkt.
Dat gebeurt standaard al, bijv. bij mensen met kinderen die door eigen schuld diep in de schulden/ schuldsanering zitten. Ook allemaal schulden kwijt schelden? De kinderen worden immers ook gestraft door de fouten van de ouders?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Laten we inderdaad het kind maar straffen voor de fouten van zijn moeder.
Meer net zoiets als het generaal pardon?quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:58 schreef Re het volgende:
[..]
Het gaat om 70-100 gevallen, een zeer zware last me dunkt
In andere gevallen waar ouders fouten maken waar kinderen ernstig onder lijden, worden de kinderen uit huis geplaatst. Vind jij dat dit hier dan ook maar moet gebeuren?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:49 schreef DustPuppy het volgende:
Laten we inderdaad het kind maar straffen voor de fouten van zijn moeder.
Hoe zit het met expats met kleine kinderen?quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:24 schreef Gia het volgende:
Dat kind is 9. Genoeg mensen die met oudere kinderen naar Nederland komen, en die hier gewoon kunnen wennen. Dan kan het andersom ook.
Nogmaals, hoe de toestand in dat land is en of het veilig is staat los van het wel of niet kunnen wennen van een 9-jarige in een ander land.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |