quote:Op woensdag 30 november 2011 22:51 schreef mr-green het volgende:
Even spammen (voor beginners)
[TK] Les Paul Elektrische starter gitaar
Deze mag je me even uitleggen.quote:Ik doe de gitaar weg omdat ik toe ben aan een kwalitatief duurdere gitaar.
quote:Op woensdag 30 november 2011 23:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Deze mag je me even uitleggen.
Ok, en deze dan?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:36 schreef mr-green het volgende:
[..]dat moet natuurlijk betere zijn
Pups die bijdragen aan de sustain?quote:De speciaal in China ontworpen humbucker pickups dragen bij aan een volumineuze sound en een excellente sustain.
Ik ben van plan lessen te nemen maar ik zou willen weten hoeveel moeite het ongeveer kost om het te beheersen. Het lijkt me wel iets waarbij je geen haast moet hebben.quote:Op woensdag 30 november 2011 07:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb en boekje gekocht waarmee ik de beginselen een beetje probeer te leren, zou daar erg graag wat beter in worden.![]()
Ik denk wel dat, mocht ik er echt wat van willen maken, les nemen wel een goed idee is, want er zijn zoveel verschillende technieken...
Ach ja, 'volumineuze sound' verkoopt beter dan 'vet geluid'.quote:
Ik vind het hele nummer nogal schel eigenlijk. Je gitaar in het begint klinkt beter als je de bass er ook al onder hebt zoals op 1/3 van het nummer. Vooral je hi-hats/cymbals knallen er nogal doorheen in het hoog vind ik Zelf staan ook wel erg veel naar links vind ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 01:23 schreef Dribbel_ het volgende:
En een nieuwe opzet voor de mix van Whiskey & Cocaine:
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-mixdown
De toms wat er beter uit te laten knallen. Goed zo of staan ze nu net iets teveel op de voorgrond ?
Ik speel de laatste week weer ènorm veel gitaar juist, nu ik 2 gitaren heb met beide een .011 set èn de GT-6 heb ik echt uren speel plezier.. heb me vanmiddag wel 1,5 uur vermaakt met de backingtrack van Comfortably Numb(De Pulse solo van 6 minuten..) steeds weer wat nieuwe truukjes proberen, en het gaat steeds beter(Al ben ik nog steeds niet zo van de akkoorden)quote:Op woensdag 30 november 2011 22:56 schreef -Menn0- het volgende:
Pfft ik speel zo weinig gitaar de laatste 4 maanden. Eigenlijk gewoon totaal niet..
De toms klinken lekker in het nummer, de hi-hat+cymbals ligt er iets te bovenop. gitaar in het begin klinkt te schel, misschien dat stukje nog een gitaar eronder zetten met iets meer bas in het geluid, welke zodra de bas invalt wegblijft. Verder klinkt het begin nogal gehaast, of zoals coilive zegt: chaotisch. Maar blijft een lekker nummerquote:Op donderdag 1 december 2011 01:23 schreef Dribbel_ het volgende:
En een nieuwe opzet voor de mix van Whiskey & Cocaine:
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-mixdown
De toms wat er beter uit te laten knallen. Goed zo of staan ze nu net iets teveel op de voorgrond ?
Ik ook maar een keer per week in de oefenruimte. Slechte zaak.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:56 schreef -Menn0- het volgende:
Pfft ik speel zo weinig gitaar de laatste 4 maanden. Eigenlijk gewoon totaal niet..
Ik in ieder geval welquote:
Ja, het zijn de toetsenisten die je in de gaten moet houden.quote:
En vergeet niet de mensen die een blaasinstrument bespelen..quote:Op donderdag 1 december 2011 12:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, het zijn de toetsenisten die je in de gaten moet houden.
Geen dank, kan je vragen of hij voor mij m'n topkam al binnen heeft voor m'n LTD H500 die hij zou bestellen ?quote:Op donderdag 1 december 2011 12:39 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik in ieder geval wel
Maar je weet het soms nooit met sommige mensen.
Maar wel echt topservice zegGewoon bellen en dan wss de volgende dag op kunnen halen
Dankje dribbel![]()
als ik dit weekend daarheen moet vraag Ik dat welquote:Op donderdag 1 december 2011 13:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geen dank, kan je vragen of hij voor mij m'n topkam al binnen heeft voor m'n LTD H500 die hij zou bestellen ?
Of je kijkt even naar de linkjes van de mixes die hij de laatste dagen post.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:22 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
als ik dit weekend daarheen moet vraag Ik dat wel
Dm of pm maar je naam dan weet hij wel wie
Ik moet 2 uur en een kwartier reizen om er te komenquote:Op donderdag 1 december 2011 13:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Nouja als je alleen naar die topkam vraagt is het ook wel goed. Misschien dat ik eerder nog in de buurt zelf ben
Nouja in de buurt, ik woon er 2 km vandaan
mierenneukmodequote:Op donderdag 1 december 2011 13:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee volgende mix. Weer naar jullie geluisterd. Heb nu even in de intro ook de bas er onder zitten. Een low pass filter over de hoogste frequenties van de drums om dat irritante schelle eruit te halen. Gitaren qua schelheid ook wat omlaag. En zo zit het nu :
http://soundcloud.com/martijnbosma100/whiskey-cocaine-mixdown-2
Ja dat is eigenlijk ook het idee van dat stuk, weer dat riffje wat wat terug zakt zodat het volgende stuk er weer inknalt. Maar om het niet hetzelfde te maken zit er een andere lead gitaar doorheen. Het is dus niet echt een solo die moet knallen.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
mierenneukmode
intro klinkt zo al wel stuk vetter. alleen stuk van 1.56 tot 2.14 valt het een beetje stil als het ware, denk als je daar nog een distorted gitaar onderzet zoals in het stuk ervoor dat het nog beter overkomt, en de 'solo' dar mag er ietsjes meer uitknallen
dan is het wel geslaagdquote:Op donderdag 1 december 2011 15:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is eigenlijk ook het idee van dat stuk, weer dat riffje wat wat terug zakt zodat het volgende stuk er weer inknalt. Maar om het niet hetzelfde te maken zit er een andere lead gitaar doorheen. Het is dus niet echt een solo die moet knallen.
Dunlop heeft nu ook de Tortex III, een combinatie van de Tortex en de Jazz III.quote:
10 euro per maand kwijt aan plectrumsquote:Op vrijdag 2 december 2011 13:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
Heb wel die hele dunne omdat die fijn spelen. Maar ben momenteel een tienje per maand kwijt aan alleen plectra
Vraag meteen even of hij ook een Ibanez AS73L in transparent cherry kan leverenquote:Op vrijdag 2 december 2011 15:35 schreef stefanhaan het volgende:
Gitaar is binnennu in de trein naar delft Ben er als het goed is om kwart over 5. Net voor sluitingstijd
Lijkt me niet handig...quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:18 schreef mr-green het volgende:
Bah mijn hoge E snaar is gebroken van mijn akoestische gitaar (Elixer snaren). Ik heb mij laten vertellen dat ze Elixer snaren niet per stuk verkopen. Kan ik er ook een lage E snaar van ander merk op doen?
quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:21 schreef brother52 het volgende:
Met het volume ook dicht klinkt het vast nog een stuk beter.
Duuudeee.... Iedereen speelt gitaar op z`n eigen manier/niveau...quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:21 schreef brother52 het volgende:
Jezus man. Neem alles toch niet zo ontzettend serieus...quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Duuudeee.... Iedereen speelt gitaar op z`n eigen manier/niveau...
quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:21 schreef brother52 het volgende:
Jawel.... wordt door *vrienden* ook afgezeken om m`n gitaarspel... dusja, dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jezus man. Neem alles toch niet zo ontzettend serieus...
Bij Braddie blijft het het leukste, hij hapt zo lekker.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:04 schreef The_Dean het volgende:
Haha, brother zou tegen iedereen van ons datzelfde grapje maken
Iedereen heeft ook een eigen definitie van 'spelen'quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Duuudeee.... Iedereen speelt gitaar op z`n eigen manier/niveau...
Nou? Waar blijven ze?quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:46 schreef stefanhaan het volgende:
Inclusief ibanez schroeevendraaier/zakmes ding![]()
Pics komen om 8 uur
Dat kan een C-akkoord ineens erg lastig zijn...quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:28 schreef Niles-Crane het volgende:
Ik zou 3 vingers aan mijn linkerhand opgeven om zo goed te kunnen spelen als Django Reinhardt
Django speelde anders wel C-akkoorden hoorquote:Op zaterdag 3 december 2011 02:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat kan een C-akkoord ineens erg lastig zijn...
Wacht, met links heb ik toch alleen maar mijn plectrum vast.
quote:
ik mis een snaarquote:Op zaterdag 3 december 2011 08:39 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die pickups heZe klinken zo facking goed. De actie is echt extreem laag. Ik krijg bij deze pickups geen enkele vorm van feedback tijdens het spelen. Geen rare bijgeluiden.
En jengelstengel
Ze hebben ook een 7 snarige variant van dit model, alleen die komt allleen in de rode uitvoering.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik mis een snaar
maar leuk ding
Maar ik heb geen gitaar erbij nodigquote:Op zaterdag 3 december 2011 09:43 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ze hebben ook een 7 snarige variant van dit model, alleen die komt allleen in de rode uitvoering.
Die 7 snarige kost ook 740 euro ofso dusquote:Op zaterdag 3 december 2011 10:00 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Maar ik heb geen gitaar erbij nodig
kost niks dusquote:Op zaterdag 3 december 2011 10:01 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Die 7 snarige kost ook 740 euro ofso dus
Nouquote:
Ander werk zoekenquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:10 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Noudat is toch 3 maanden werken voor me
Ik studeer nogquote:
quote:
3 maanden sparen voor mij, ongeveer, maar dat is dan een moment opnamen voor tijdens mijn studie, na me studie zou dat korter moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:10 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Noudat is toch 3 maanden werken voor me
Voor mij ook wel, na mijn studie kan ik zoiets ook wel na 1 maand kopen als het goed is.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
3 maanden sparen voor mij, ongeveer, maar dat is dan een moment opnamen voor tijdens mijn studie, na me studie zou dat korter moeten zijn.
afhankelijk van je inkomen, woonsituatie e.d.quote:Op zondag 4 december 2011 11:28 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Voor mij ook wel, na mijn studie kan ik zoiets ook wel na 1 maand kopen als het goed is.
Goeie baan, thuiswonendquote:Op zondag 4 december 2011 11:29 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
afhankelijk van je inkomen, woonsituatie e.d.
dan wel, maar zodra je op jezelf gaat wonen, wordt het lastiger, best duur, dat op jezelf wonen.quote:
Kloptquote:Op zondag 4 december 2011 11:31 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dan wel, maar zodra je op jezelf gaat wonen, wordt het lastiger, best duur, dat op jezelf wonen.
Geen idee, voorlopig nog niet denk ik hoewel hij eigenlijk al bijna helemaal af is (alleen de zang nog). Ik denk dat van mijn andere bandje het album eerder uit is.quote:Op zondag 4 december 2011 12:06 schreef Aresdreams het volgende:
Maar Cynic, wanneer komt nou jullie nieuw album eens uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |