abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2011 @ 13:39:55 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104758253
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

het 'moesjes' kussen van trovey (en haar honden)

cupcake van serinde:

sjaal van holyme:

blommetje van trui:

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 24-11-2011 13:58:50 ]
in de haak.
pi_104758406
Lol er zijn nog meer centrale haak topics dan game topics haha.

have fun
  donderdag 24 november 2011 @ 14:02:40 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104759213
ja moet je ook eens proberen joh! :)
in de haak.
pi_104759455
Wauw, wat gaat het hard! :D Als je ff niet oplet, zitten jullie alweer een topic verder!

Geweldige TT trouwens! ;)

Ik zou zeggen: hook on! :P
M'n Upproject vordert nog steeds gestaag; ik hoop 'm vandaag nog helemaal in elkaar te krijgen :)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104759480
Nah stel je voor dat ik het leuk ga vinden. ;)
pi_104759501
Zijn er trouwens kerels die haken?
pi_104759748
Die zijn er wel ja, maar zoals je zou verwachten zijn die wel in de minderheid ;)
Tijd terug postte er hier ook eentje mee, maar op het moment zijn er hier volgens mij geen mannen...
pi_104759890
Foto!

Zo lijkt ie niet zo groot, maar zn hoofd is 81 steken.
En had geen zin om een goede foto te maken :P
Oh en het moet een of andere uil voorstellen.
En hij kijkt zo een beetje zielig maar in het echt valt dat wel mee geloof ik.
pi_104760070

Kadootje!
pi_104760380
Wel mooi gemaakt hoor.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:36:43 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104760399
wow, cw, veel!!

en whoop, leuk! is het een uilskuiken?

camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd. :)
in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:40:59 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104760758
@Whoopdidoo: hij is echt schattig!! O+ O+

@crochetwitch: wauw, wat een mooi mandje zo bij elkaar! :D Heel leuk!!
pi_104760988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:36 schreef trui het volgende:
wow, cw, veel!!

en whoop, leuk! is het een uilskuiken?

camelNLD er zijn wel jongens en mannen die haken hoor. maar ze zijn wel in de minderheid idd. :)
Hij is hiervan, tvshow in amerika denk ik, kwam hem tegen op ravelry. Maar mn moeder zei meteen, in het geel is het net een kuikentje, dus die wilde ik ook gaan maken, hadden we geen geel meer :(

@crochetwitch, wat een leuk cadeautje!
  donderdag 24 november 2011 @ 14:56:43 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104761068
een uilskuiken dus indeed! leuk! :)

ik heb zo'n zin om wat dingen af te maken, heb deze week nauwelijks haaktijd gehad wegens erg druk op m'n werk. in het weekend ga ik 't weer even goedmaken hoor!

[ Bericht 40% gewijzigd door trui op 24-11-2011 15:39:43 ]
in de haak.
pi_104764030
Leuk whoop!

En dat mandje met groente is ook erg gaaf :D.

Ik heb net het boekje Superlieve figuurtjes zelf haken van Ana Paula Rimoli bij Boekenvoordeel gehaald. En 2 bolletjes katoen. Ik had hem alleen op mijn pc in het Engels :)
pi_104765789
Zo, nu al weer een nieuw topic!
Ik had laatst voor het dochtertje (1,5 jaar) een collega een leuk roze mutje gemaakt:

Ze vroeg gelijk of ik ook een sjaal met deze wol kon maken :D
Het mutsje was alleen te klein, dus nu heeft een andere collega deze mee genomen voor haar dochtertje (2 jaar) en moet ik een groter mutsje maken voor de andere collega.
Nou vroeg ik mij alleen af, hoe groot moet een sjaal voor een kindje van 1,5 zijn, het is wel een groot kindje? (het kindje is groter dan het kindje van 2 jaar) :P

Wat een gaaf fruitmandje en een schattig uiltje (?) O+

[ Bericht 4% gewijzigd door SunshineFlower op 24-11-2011 17:15:43 ]
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_104768506
Uiltje, groentemandje en cupcake ^O^

M'n dochter is 2,5 en heeft een sjaal van 1.30. Die is iets aan de lange kant, maar dat vind ik zelf wel lekker voor haar. Ter vergelijking: m'n dochter van 6mnd heeft een sjaal van 1m. Dus daar dan ergens tussen in gok ik zo! ;)

(ohja: TT= _O_ )
pi_104769015
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
pi_104769097
Trui, ik las je opmerking over uittrekken... ik ga van het weekend eerst kijken of ik het met natmaken en uitrekken misschien toch nog beetje recht kan krijgen.
Maar ik heb sowieso niet genoeg garen enzo, dus moet wat bestellen.
Met wat voor haaknaald zet je die steken op dan, en met welk nr haak je verder?

Iemand een idee hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb als ik een sprei oid voor over een normaal 1 persoonsbed wil maken? (dat is dan eh... 150 bij 200?) grannystripes en op welk nr haaknaald baseer je dat dan? Ik ga van het weekend even kleuren uitzoeken, denk roze, paars en wit of iets in die richting.

Mn olifant is bijna af, nog de achterpoten, als hij/zij af is zal ik een foto komen showen.

Gek joh, een paar weken terug had ik geen idee van haken, maar inmiddels ben ik om...
Heerlijk om voor de tv te doen ;). Ik kijk meestal toch maar half naar de tv.
Fake it till you make it...
  donderdag 24 november 2011 @ 19:38:51 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104771831
Wow, die fruitmand is geniaal!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104772561
quote:
3s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:26 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]

Kadootje!
Echt tof!! ^O^

Trui, ik wil zelf ook geen tientje aan het boekje uitgeven maar schoonmams vindt het leuk om wat cadeautjes onder de kerstboom te doen en dan vind ik het wel leuk om dat soort dingen te vragen :)

Leuk uilskuiken trouwens, Whoop.
pi_104773207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb besloten om ook te leren haken. Heb bij de Hema een haakpakketje gehaald waarmee ik Rudolph the red-nosed reindeer kan maken. Het leek me echter verstandig om eerst te oefenen met andere wol, omdat ik de bijgeleverde wol niet wilde verpesten. Nu snap ik alle basissteken inmiddels wel, maar het gaat zo lastig! De wol splijt al snel en zie de steken niet zo goed zodat het lastig is om te tellen. Nu heb ik het vermoeden komt dat het door de wolsoort komt. Het is 100% acrylwol. Klopt het dat het daarmee lastiger is om te 'priegelen' dan met 100% katoenwol? M.a.w., is het makkelijker om beestjes te haken met katoenwol?
ik vin juist katoen meer splijten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104773785
Dank! _O_ _O_
  donderdag 24 november 2011 @ 20:13:28 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104773975
Cinnamongirl, het hangt erg af van het garen dat je hebt. Maar ik had precies hetzelfde in het begin. Ook een of ander cheapo acrylletje om het te proberen en dat werkte echt vreselijk. Maar er zijn ook wel katoenen garens die erg splijten. Ik vind zelf softfun van scheepjeswol heel fijn. Dat is katoen met wat acryl erdoor.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')