Mijn man zou er heel blij van worden volgens mij, haha. Die wacht zo'n beetje op mijn toestemming voor die naamquote:
moet toch ook: t kindje doet er zn hele leven mee.. sommige namen vind ik ook helemaal niet leuk voor volwassenenquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:34 schreef Fee-nix het volgende:
(Je merkt: we zijn totaal niet veeleisend)
quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:38 schreef Fee-nix het volgende:
maar wil liever geen naam uit de top5/top10.
Sorry...quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:39 schreef Cooki het volgende:
[..]hier zowel lucas als thomas in top 10 ...
thomas verder nooit meer "tegengekomen"
lucas: 4 kinderen geboren in t dorp die bij elkaar in de klas gaan komen als er niemand verhuist (2x lucas, luuk, luka)
Uhuh klopt, heel veel opties gehad. Maarja... is er dan een limiet aan opties waaruit je mag kiezen?quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:41 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik weet niet meer welke het was maar je hebt toch al meerdere opties gehad..ik dacht dat daar ook hele leuke bij waren.
hoef je geen sorry voor te zeggen , tis jouw kind hequote:Op dinsdag 27 december 2011 22:42 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Sorry...![]()
Vind het ook echt wel mooie namen hoor! En ik maak het mezelf wel moeilijk met die 'regel', i know. Daan vind ik bijv. ook erg leuk. Maarja, ik wil dus liever namen die je niet snel zal tegenkomen.
x2quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind Sebas niet af, eigenlijk... Kai vind ik dan leuker.
Jesper en Sashaquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:42 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Sorry...![]()
Vind het ook echt wel mooie namen hoor! En ik maak het mezelf wel moeilijk met die 'regel', i know. Daan vind ik bijv. ook erg leuk. Maarja, ik wil dus liever namen die je niet snel zal tegenkomen.
Ik loop wat achter, maar is Neo een jongetje of een meisje?quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:56 schreef Roönaän het volgende:
Niet dat ik nog bijzonder vaak op FOK! kom, anders dan lurkend, maar toch staan de namen van onze kleintjes nog niet op de lijst:
Evi Noa (25/5/2009)
Neo (1/11/2011)
Ja, om die reden heb ik het ook steeds tegen gehouden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind Sebas niet af, eigenlijk... Kai vind ik dan leuker.
Huh? Is aan mij voorbijgegaan denk ik?quote:Op woensdag 28 december 2011 08:36 schreef Kyara het volgende:
Ruben stond hier ook hoog op mijn lijst. Totdat dat filmpje uit draadstaal opdook....
Haha ja, ik zie het al voor mequote:Op woensdag 28 december 2011 09:47 schreef Cooki het volgende:
Fee-nix, leuke naam! ik heb n lief neefje dat zo heet![]()
krijgt jullie jongetje meer namen? dan kun je de raamsticker nog als tweede naam eronder hangen..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, als iemand nog interesse heeft in een raamsticker met de naam Alexander in gouden letters?Hihi.
staat toch in de spoiler?quote:Op woensdag 28 december 2011 12:14 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben nu heel benieuwd naar welke naam het is![]()
Jongen: Neo Johannes Valentijnquote:Op woensdag 28 december 2011 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik loop wat achter, maar is Neo een jongetje of een meisje?
Ik dacht hetl al wel, maar wilde even checken. Ik ga hem er bij zetten. Nog gefeliciteerd!quote:
waarom niet?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:23 schreef Reilain het volgende:
Jakob (Op z'n engels... nog steeds echt een favo naam.. maar met schoonvader Jaap toch maar niet)
Oja klopt idd. Elvis een meisje.... Hm. Ik vind Wolf wel leuk. De rest eigenlijk niet.quote:Op zondag 1 januari 2012 01:26 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Die is van jan rot, de andere kids heten rover, elvis (meisje) en wolf.
Ik vind de oud hollandse namen vaak heel leuk, maar ik heb er dus totaal niets mee.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:13 schreef SummerBreeze het volgende:
Het lijkt haast wel of de 'oude' Nederlandse namen steeds minder voorkomen. Vandaag van een wildvreemde vrouw nog de opmerking gehad dat ze het zo leuk vind dat onze dochter Marieke heet omdat je die naam bijna niet meer ziet tegenwoordig.
En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Steeds vaker zie je Engelse/Franse/Duitse/anderstalige namen of van die zogenaamd kunstzinnige en vrijgevochten namen als Vlinder, Bloem en Spijker. Het wachten lijkt nu te zijn op het moment dat onder het kopje 'voornamenboekjes' in de boekhandel gewoon de Dikke Van Dale staat.
Jij mag blijven!quote:Op zondag 1 januari 2012 09:00 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Hm. Ik vind Wolf wel leuk. De rest eigenlijk niet.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:13 schreef SummerBreeze het volgende:
En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Steeds vaker zie je Engelse/Franse/Duitse/anderstalige namen
Dat heb ik dus een beetje bij de naam Mees.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:29 schreef Cooki het volgende:
[..]![]()
wat ik ook nog relevant vind is: hoe is de naam voor een volwassene![]()
sommige namen zijn leuk voor een kind, maar voor n volwassene komt t me soms kinderlijk over![]()
gelukkig mag iedereen de naam van zn eigen kind uitkiezen, maar of de kinderen daar blij mee zijn
oh en ik hou wél van aparte namen, maar niet voor mn eigen kinderen![]()
Oeh! dat lijkt me leuk, ga ik eens doen xDquote:Op zondag 1 januari 2012 19:34 schreef Reilain het volgende:
Hebben jullie wel eens een namen ABC gemaakt?
Bij elke letter je favo jongens en meidennaam?
's kijken of ik de mijne nog vinden kan.
quote:Op zondag 1 januari 2012 19:47 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat heb ik dus een beetje bij de naam Mees.
Laatst een man van 31 met die naam en ik vond t zo raar staan!
Terwijl voor een 3-jarige klinkt het wel oké.
op school wel eens met de lln gedaan, leuk jaquote:Op zondag 1 januari 2012 19:34 schreef Reilain het volgende:
Hebben jullie wel eens een namen ABC gemaakt?
Bij elke letter je favo jongens en meidennaam?
's kijken of ik de mijne nog vinden kan.
ja die kindernamen die écht kindernamen zijnquote:Op zondag 1 januari 2012 19:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik bij Mees en bij Storm, maar dan vind ik Mees wel leuk voor een ukkie en Storm ook al stom
quote:Op zondag 1 januari 2012 19:55 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja van Keesje kun je tenminste nog Kees maken.
quote:Op zondag 1 januari 2012 20:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou bij de D,G,O,Q,U,W,X,Y,Z kan ik dus echt geen leuke namen verzinnen
doris <3 david <3 diede <3 Quinn Quirine Quinten Wilbur (varkentje) Wende Wiep Xander Zara Zelda Olivia Oona Olivier William Wies Wiebe Wenke Wander Walt Wolf Yfke Wynona Yael Yara Yana Yannick Yve Yenthe Yves etcquote:Op zondag 1 januari 2012 20:08 schreef SacreCoeur het volgende:
en dan heb ik nog wel jongens & meisjesnamen door elkaar
D = Damian of Diego, de G .. sjah, Geert of Gerard (naar m'n eigen zoonquote:Op zondag 1 januari 2012 20:08 schreef SacreCoeur het volgende:
en dan heb ik nog wel jongens & meisjesnamen door elkaar
Zullen we samen dan maar kindjes gaan maken Reilain?quote:Op zondag 1 januari 2012 22:34 schreef Kleurdoos het volgende:
A- Abby-Adam
B-Berber- Brynn
C-Cath-Caleb
D-Doris- Denis
E-Elin-Espen
F-Femme-Fender
G-Gaby-Gabriel
H-Harlow-Hein
I-Imogen- Ive
J-Juno-Jacob
K-Klaartje -Kasper
L-Lucy-Lex
M-Mia- Milo
N-Nora-Noah
O-Oona-Oliver
P-Penny- Pjotr
Q-Quirine-Quinn
R-Rune -Rubin
S-Sue- Seth
T-Tove-Thijmen
U-Uriah- Urkel
V- Veerle- Vince
W- Wende- Wick
X-Xenna- Xavier
Y- Yfke-Yves
Z-Zara- Ziggy
voorlopig, not sure yet!
dit was onze naam als de derde een meisje was geweest alleen waren we aan het strijden hoe we het gingen schrijven. maar was niet nodigquote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 20:17 schreef Reilain het volgende:
Cooki... Moira![]()
's eerste keuze voor Oona toen we nog in strijd waren
..
Op een of andere manier was dat nooit DE naam... maar owow wat issie mooi
thomas en lucasquote:Op maandag 2 januari 2012 20:18 schreef Fee-nix het volgende:
Cooki, ik ben nou wel benieuwd naar jouw jongensnamen hoor.
quote:Op maandag 2 januari 2012 20:15 schreef Popples het volgende:
dit was onze naam als de derde een meisje was geweest alleen waren we aan het strijden hoe we het gingen schrijven. maar was niet nodig
dat denk ik wel ns jaquote:
Ik heb dus zonder het te weten zeer populaire namen gekozen voor mijn meidenquote:Mädchen:
Mia
Emma
Hannah / Hanna
Anna
Lea / Leah
Leonie / Leoni
Lina
Marie
Sophia / Sofia
Lena
Emilie / Emily
Lilli / Lilly / Lili