Zo raar is dat niet hoor, het is vaak Jezus dit en Jezus dat. Kent u Jezus al? Jezus Redt. Heel veel kinderliedjes over Jezus, bijna nooit over God.quote:Op maandag 5 december 2011 09:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is een rare uitspraak, want veel Christenen geloven in de 3-eenheid, waarin Jezus een openbaringsvorm van God aan de mens is.
Dat het Christendom christocentrisch is, dat ben ik met je eens, maar daarom heet het ook Christendom. Het hangt er dus van af wat je onder "belangrijk" verstaat.
hangt af van welke kerk stroming je lid bent. De pinkster gemeente bijvoorbeeld richt zich meer op de heilige geest.quote:Op maandag 5 december 2011 09:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet hoor, het is vaak Jezus dit en Jezus dat. Kent u Jezus al? Jezus Redt. Heel veel kinderliedjes over Jezus, bijna nooit over God.
Christocentrisch, mooi woord.
ja mooi he? God "openbaart" zich in "Zijn Woord" op zo'n wijze dat zijn schepselen elkaar de hersens inslaan bij de uitleg ervan.quote:Op maandag 5 december 2011 10:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
hangt af van welke kerk stroming je lid bent. De pinkster gemeente bijvoorbeeld richt zich meer op de heilige geest.
En ik zeg niet dat het allemaal goed is of niet goed is.
Helaas vatten sommige mensen de bijbel net iets anders op.
Waardoor er dus helaas kerkscheuringen ontstaan.
In plaats van dat men zich op het belangrijkste richt (God, Jezus, en de Heilige Geest)
Richt men zich dus vaak op de "bijzaken" in de bijbel.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op maandag 5 december 2011 10:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
hangt af van welke kerk stroming je lid bent. De pinkster gemeente bijvoorbeeld richt zich meer op de heilige geest.
En ik zeg niet dat het allemaal goed is of niet goed is.Helaas vatten sommige mensen de bijbel net iets anders op.
Waardoor er dus helaas kerkscheuringen ontstaan.
In plaats van dat men zich op het belangrijkste richt (God, Jezus, en de Heilige Geest)Richt men zich dus vaak op de "bijzaken" in de bijbel.
Omdat Jezus de Goddelijke openbaring was in menselijke vorm op aarde.quote:Op maandag 5 december 2011 09:39 schreef hoatzin het volgende:
Zo raar is dat niet hoor, het is vaak Jezus dit en Jezus dat. Kent u Jezus al? Jezus Redt. Heel veel kinderliedjes over Jezus, bijna nooit over God.
Iedereen vat de bijbel anders op. De bijbel is niet een boek waar je 1 duidelijk theologisch wereldbeeld uit kunt halen. Dat kun je wel pretenderen, maar de praktijk spreekt het kristalhelder tegenquote:Op maandag 5 december 2011 10:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
Helaas vatten sommige mensen de bijbel net iets anders op.
mag je niet tanken op Sabbath? Ook niet bij een servicepomp?quote:Op maandag 5 december 2011 12:01 schreef falling_away het volgende:
Vraag aan Ali Kanibali en anderen die zich nu nog aan de Sabbath houden.
Gaan jullie ook nooit boodschappen doen, tanken etc. op zaterdag?
Nee ik vermijd die dingen.quote:Op maandag 5 december 2011 12:01 schreef falling_away het volgende:
Vraag aan Ali Kanibali en anderen die zich nu nog aan de Sabbath houden.
Gaan jullie ook nooit boodschappen doen, tanken etc. op zaterdag?
Veel Christenen zijn het niet met je eens, oa. door Handelingen 15:28, 29.quote:Op maandag 5 december 2011 12:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Gods wet verandert niet vanaf creatie tot einde, en elke christen is nog steeds gebonden aan die wet, al heeft hij voor het overtreden ervan een mediator, Jezus Christus, ter vervegeving van die overtredingen.
Ook jij overtreedt Gods heilige wetten vriend. Wat jij doet in is tegenspraak met: Ieder moet op zijn plaats blijven! Niemand mag er op de zevende dag vanuit zijn verblijfplaats opuit gaan!quote:Op maandag 5 december 2011 12:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik vermijd die dingen.
Voor mij is de zaterdag een dag apart waarop ik me niet bezig houd met dat soort dingen maar waar ik volop van probeer te profiteren. Daar is ie voor bedoeld. De sabbath is voor de mens, niet de mens voor de sabbath.
De joden hebben stapels aan regels omdat ze absoluut willen vermijden te werken, uit godsvrezendheid, maar hebben wat mij betreft het punt daarmee een beetje gemist. In de bijbel zijn er niet zo heel veel regels gegeven. Ook de noodzakelijke dingen van het leven (je beesten te eten en drinken geven enz.) is volgens Jezus geen probleem. Maar het punt is niet het een dag moet zijn waarop je gebonden bent aan vanalles, maar waarop je echt een dag apart zet om je te verversen, fysiek, emotioneel, spiritueel, door communie met God en medegelovigen. Ik kijk elke week uit naar die dag, in plaats van te mokken 'kan ik niet dit en dat doen'. Die noodzakelijke dingen doe ik zoveel mogelijk door de weeks, zodat ik de zaterdag rust heb en niks tekort kom en niet vanalles hoef te regelen.
In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’?quote:Op maandag 5 december 2011 12:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
Veel Christenen zijn het niet met je eens, oa. door Handelingen 15:28, 29.
Zij houden zich dan daar aan, samen met de gulden regel van Christus.
Wat valt er te snappen? Er staat vrij duidelijk dat dit de hoofdzaken zijn waar een Christen zich aan moet houden en er verder geen verplichtingen zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 12:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’?
ik niet snap
De kwestie was steeds of heidenen die zich bekeerden nog moesten laten besnijden, de voedselwetten observeren, en alle andere joodse wetten. Uiteindelijk besloot men dat wat daar beschreven wordt.quote:Op maandag 5 december 2011 12:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
Veel Christenen zijn het niet met je eens, oa. door Handelingen 15:28, 29.
Zij houden zich dan daar aan, samen met de gulden regel van Christus.
De joden hebben de sabbath(zaterdag) als hun heilige dag.quote:Op maandag 5 december 2011 12:27 schreef falling_away het volgende:
Nou ja uit Numeri 15:32-36 blijkt dat god nogal strikt is met wat je wel/niet mag doen, en als takjes rapen al niet mag om een vuurtje te stoken mag (bijvoorbeeld) tanken ook niet denk ik dan.
Ik vraag me dus af hoe strikt men zich tegenwoordig nog aan de Sabbath houdt.
Jezus stierf op vrijdagavond.quote:Op maandag 5 december 2011 13:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De joden hebben de sabbath(zaterdag) als hun heilige dag.
Maar wij christenen zien de zondag als een rustdagen omdat jezus gestorven is op een zondag.
En jezus was ook een jood dus daarom hield hij ook de sabbat.
De christenen zijn ook pas na zijn overlijden ontstaan door zijn dicipelen.
Omdat de meeste joden nog geloven dat jezus geboren moet worden.
Weet je ook nog welk merk kleding hij aanhad toevallig?quote:Op maandag 5 december 2011 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jezus stierf op vrijdagavond.
Zaterdag verbleef hij in het graf.
Zondagochtend herrees hij.
quote:Op maandag 5 december 2011 13:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De joden hebben de sabbath(zaterdag) als hun heilige dag.
Maar wij christenen zien de zondag als een rustdagen omdat jezus op gestaan is op een zondag.
En jezus was ook een jood dus daarom hield hij ook de sabbat.
De christenen zijn ook pas na zijn overlijden ontstaan door zijn dicipelen.
Omdat de meeste joden nog geloven dat jezus geboren moet worden.
sorry, het moest opgestaan zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jezus stierf op vrijdagavond.
Zaterdag verbleef hij in het graf.
Zondagochtend herrees hij.
Wat maakt dat nou uitquote:Op maandag 5 december 2011 13:29 schreef Modus het volgende:
[..]
Weet je ook nog welk merk kleding hij aanhad toevallig?.
Het is voor veel Joden vooral een manier om bewust te leven, en niet zozeer "God straft me als ik malachah uitvoer op Shabbath". Dat dat soms op het neurotische af is (gloeilampjes uit de kast draaien etc.) ben ik dan wel weer met je eens.quote:Op maandag 5 december 2011 12:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De joden hebben stapels aan regels omdat ze absoluut willen vermijden te werken, uit godsvrezendheid, maar hebben wat mij betreft het punt daarmee een beetje gemist.
Jawel hoor. Jew-Shirts. Kleding van 1 soort stofquote:Op maandag 5 december 2011 13:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit![]()
In die tijd hadden ze gelukkig nog helemaal geen merk kleding.
You're missing the point. Nou ja, wel meer dan 1 eik.quote:Op maandag 5 december 2011 13:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat maakt dat nou uit![]()
In die tijd hadden ze gelukkig nog helemaal geen merk kleding.
ja maar dat is in volstrekte tegenspraak met zijn eerdere bewering dat geen tittel of jota van de oude wet (van Mozes) ongeldig is....quote:Op maandag 5 december 2011 13:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wat valt er te snappen? Er staat vrij duidelijk dat dit de hoofdzaken zijn waar een Christen zich aan moet houden en er verder geen verplichtingen zijn.
slechts anderhalve dag in't graf....quote:Op maandag 5 december 2011 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
sorry, het moest opgestaan zijn.
hij is inderdaad overleden op goede vrijdag.
Serieus? Dat klinkt heel naar, heb je ergens een bron van zulks soort marteling.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:57 schreef mvdejong het volgende:
Besnijdenis staat ook in het OT, dus waarom doen ze dat niet meer ?
Trouwens, echte ongelovigen werden gedood door ze gesmolten metaal in de strot te gieten.
en daarbij droegen ze zekers nike air jeruzalem?quote:Op maandag 5 december 2011 13:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jawel hoor. Jew-Shirts. Kleding van 1 soort stof
Dat metaal was niet heet. Het verslag staat in Exodus 32:20.. Het ging over het gouden kalf dat de Joden hadden laten maken toen Mozes iets op zich liet wachten (compleet ongeloofwaardig verhaal trouwens).quote:Op maandag 5 december 2011 14:01 schreef DonJoris het volgende:
[..]
Serieus? Dat klinkt heel naar, heb je ergens een bron van zulks soort marteling.
goud verbranden.quote:Op maandag 5 december 2011 15:15 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat metaal was niet heet. Het verslag staat in Exodus 32:20.. Het ging over het gouden kalf dat de Joden hadden laten maken toen Mozes iets op zich liet wachten (compleet ongeloofwaardig verhaal trouwens).
20: En hij nam dat kalf, dat zij gemaakt hadden, en verbrandde het in het vuur, en vermaalde het, totdat het klein werd, en strooide het op het water, en deed het den kinderen Israels drinken.
tjonge. dat zal wel fijn voelen, die zekerheid. net zoals de zekerheid die de oude grieken voelden toen ze zeus aanbaden, of de noormannen, toen ze middels gebeden zeker stelden dat ze thor zouden volgen in het valhalla. of misschien, zoals de moslims? of zoals al die andere 38000 geloven, die allemaal mutually exclusive zijn en prediken dat je alleen in de hemel komt als je hun specifieke smaakje van het sprookje aanhangt?quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Omdat ik tenminste wel een zekerheid als de eindtijd komt
Ik denk dat het hetzelfde is als waarom ze Gods naam niet uitspreken, uit voorzorg om het derde gebod niet te breken.quote:Op maandag 5 december 2011 13:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het is voor veel Joden vooral een manier om bewust te leven, en niet zozeer "God straft me als ik malachah uitvoer op Shabbath". Dat dat soms op het neurotische af is (gloeilampjes uit de kast draaien etc.) ben ik dan wel weer met je eens.
In hoeverre het uit "Godsvrezendheid" is weet ik niet.
Desondanks is dat geen goede reden om de zaterdag te negeren.quote:Op maandag 5 december 2011 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
sorry, het moest opgestaan zijn.
hij is inderdaad overleden op goede vrijdag.
In de hebreeuwse gedachtengang telt elk deel van een dag of nacht als 1 dag.quote:Op maandag 5 december 2011 13:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
slechts anderhalve dag in't graf....
(dat zouden toch 3 dagen en nachten moeten zijn volgens "de voorspelling"?)
Die vallen niet puur alleen onder de Mozaische wet hequote:Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus stelen is oke? Liegen ook? Moorden? God heeft daar geen problemen meer mee?
Nee hoor daar behoor ik helemaal niet toequote:Op maandag 5 december 2011 09:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hij is van mening dat hij tot een select clubje behoort. Iets van 144.000?
Zoiets heet een discussie en niet arrogantie,quote:Op maandag 5 december 2011 09:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hier, een stukje bergrede:
[..]
[..]
Ik heb dat nooit zo begrepen, Christenen die vol arrogantie andere mensen en public moeten vertellen hoe ze falen. Zal de puberteit zijn.
Onzin!quote:Op maandag 5 december 2011 10:48 schreef hoatzin het volgende:
[..]
ja mooi he? God "openbaart" zich in "Zijn Woord" op zo'n wijze dat zijn schepselen elkaar de hersens inslaan bij de uitleg ervan.
Ik ben bang dat er meer rottigheid dan moois uit voortgekomen is.
Jezus is Gods zoon en niet de Goddelijke openbaring op aarde hoor??quote:Op maandag 5 december 2011 11:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Omdat Jezus de Goddelijke openbaring was in menselijke vorm op aarde.
Het is zoiets zeggen als "in de winter praten mensen altijd over ijs, nooit over water."
Doe jij serieus nog aan de Sabbat?quote:Op maandag 5 december 2011 12:18 schreef hoatzin het volgende:
[..]
mag je niet tanken op Sabbath? Ook niet bij een servicepomp?
Waar staat dat?
Inderdaad deed Jezus aan de sabbat.quote:Op maandag 5 december 2011 13:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe wandelde Jezus? Hij gehoorzaamde de geboden van God, inclusief de sabbath. Hij is ons voorbeeld. De christen die de sabbath verwerpt en de zondag aanneemt, gehoorzaamt de geboden van mensen, namelijk de rooms katholieke kerk, en niet God.
De tien geboden vallen niet onder de Mozaische wet.quote:Op maandag 5 december 2011 21:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Inderdaad deed Jezus aan de sabbat.
Echter vergeet jij 1 heel belangrijk punt:
Door Jezus' bloed verviel de mozaische wet, waaronder ook de sabbat valt.
Dus pas NA Jezus verviel deze wet, NA Jezus dus ook de sabbat.
Iemand die de sabbat nog navolgt geloofd niet in het offer van Jezus.
Jezus als avatar is een vrij gangbare interpretatie hoor. De heilige drie-eenheid (vader, zoon, heilige geest) bijvoorbeeld. Je hebt neem ik aan de verschillende stromingen van het christendom toch wel bestudeerd ?quote:Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jezus is Gods zoon en niet de Goddelijke openbaring op aarde hoor??
Waar heb je die fabel nou weer vandaan?
Discussieren doe je met argumenten, niet door wilde, niet onderbouwde claims te doen en je gedragen als een arrogante, betweterige idioot zoals jij continu doet.quote:Op maandag 5 december 2011 21:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoiets heet een discussie en niet arrogantie,
als jij iets zegt wat een ander dus niet vindt en wat niet zo is, is het dan direct arrogantie?
Nou echt niet hoor
Klopt niet hoorquote:Op maandag 5 december 2011 21:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De tien geboden vallen niet onder de Mozaische wet.
De sabbat bestond al voordat Mozes er was, en voordat Mozes de tien geboden en de Mozaische wet ontving. Zie exodus 16, en genesis 2:
2 Als nu God op den zevenden dag volbracht had Zijn werk, dat Hij gemaakt had, heeft Hij gerust op den zevenden dag van al Zijn werk, dat Hij gemaakt had.
3 En God heeft den zevenden dag gezegend, en dien geheiligd; omdat Hij op denzelven gerust heeft van al Zijn werk, hetwelk God geschapen had, om te volmaken.
Iedere zevende dag is vanaf het begin af aan sabbat geweest en zal dat ook blijven tot het eind.
Alsof ik niets onderbouwd heb, zie bv me vorige postquote:Op maandag 5 december 2011 21:55 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Discussieren doe je met argumenten, niet door wilde, niet onderbouwde claims te doen en je gedragen als een arrogante, betweterige idioot zoals jij continu doet.
*PROEST* Iets over pot verwijt de ketel. (mister Watchtower Library)quote:Op maandag 5 december 2011 22:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar wacht maar tot je bericht krijgt van die vriend ofzo van je
Meneer zogenaamd intellectueel
Wetenschappelijk boek over evolutie? Laat me niet lachen man!quote:Op maandag 5 december 2011 22:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
*PROEST* Iets over pot verwijt de ketel. (mister Watchtower Library)
Durf je trouwens nog de uitdaging aan om een echt wetenschappelijk boek over evolutie te lezen?
Dat klopt, er waren nog geen geboden of wetten gegeven, zoals na de zonde. Echter illustreert de tekst dat de zevende dag al heilig was vanaf het begin, en niet vanaf het moment dat Mozes de stenen tafelen ontving.quote:Op maandag 5 december 2011 22:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt niet hoor
Ten 1e staat er niet dat God dat als gebod voor ons heeft ingesteld.
Het hebreeuwse 'yom' kan een letterlijke dag betekenen. In Genesis wordt gesproken over 'morgen en avond'. Dit zijn letterlijke dagen, blijkend uit de tekst en context.quote:Ten 2e zijn het geen letterlijke dagen
De sabbat heeft inderdaad 2 redenen om gevierd te worden: schepping en verlossing.quote:Ten 3e: Deut 5:15 zegt op het eind: ''Daarom heeft Jehovah, uw God, u geboden de sabbatdag te vieren. Aangehaald dus wat in 1e deel van 5:15 staat: Bevrijding uit Egypte.
Dit lijkt mij dus niet te stroken met de bovenstaande teksten.quote:Dit laat zien dat de sabbatswet niet van de vroege tijd komt(Adam) maar pas uit latere tijd met Mozes.
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.quote:Maar wacht maar tot je bericht krijgt van die vriend ofzo van je
Meneer zogenaamd intellectueel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |