abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2011 @ 09:39:26 #251
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105199463
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is een rare uitspraak, want veel Christenen geloven in de 3-eenheid, waarin Jezus een openbaringsvorm van God aan de mens is.

Dat het Christendom christocentrisch is, dat ben ik met je eens, maar daarom heet het ook Christendom. Het hangt er dus van af wat je onder "belangrijk" verstaat.
Zo raar is dat niet hoor, het is vaak Jezus dit en Jezus dat. Kent u Jezus al? Jezus Redt. Heel veel kinderliedjes over Jezus, bijna nooit over God.

Christocentrisch, mooi woord.
pi_105200891
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet hoor, het is vaak Jezus dit en Jezus dat. Kent u Jezus al? Jezus Redt. Heel veel kinderliedjes over Jezus, bijna nooit over God.

Christocentrisch, mooi woord.
hangt af van welke kerk stroming je lid bent. De pinkster gemeente bijvoorbeeld richt zich meer op de heilige geest.
En ik zeg niet dat het allemaal goed is of niet goed is.
Helaas vatten sommige mensen de bijbel net iets anders op.
Waardoor er dus helaas kerkscheuringen ontstaan.
In plaats van dat men zich op het belangrijkste richt (God, Jezus, en de Heilige Geest)
Richt men zich dus vaak op de "bijzaken" in de bijbel.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 5 december 2011 @ 10:48:00 #253
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105201139
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:38 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

hangt af van welke kerk stroming je lid bent. De pinkster gemeente bijvoorbeeld richt zich meer op de heilige geest.
En ik zeg niet dat het allemaal goed is of niet goed is.
In plaats van dat men zich op het belangrijkste richt (God, Jezus, en de Heilige Geest)
Richt men zich dus vaak op de "bijzaken" in de bijbel.
ja mooi he? God "openbaart" zich in "Zijn Woord" op zo'n wijze dat zijn schepselen elkaar de hersens inslaan bij de uitleg ervan.

Ik ben bang dat er meer rottigheid dan moois uit voortgekomen is. :|W
pi_105202007
quote:
En ik zeg niet dat het allemaal goed is of niet goed is.Helaas vatten sommige mensen de bijbel net iets anders op.
In plaats van dat men zich op het belangrijkste richt (God, Jezus, en de Heilige Geest)Richt men zich dus vaak op de "bijzaken" in de bijbel.
Je spreekt jezelf tegen.
pi_105202181
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:39 schreef hoatzin het volgende:
Omdat Jezus de Goddelijke openbaring was in menselijke vorm op aarde.

Het is zoiets zeggen als "in de winter praten mensen altijd over ijs, nooit over water."
pi_105202215
quote:
Iedereen vat de bijbel anders op. De bijbel is niet een boek waar je 1 duidelijk theologisch wereldbeeld uit kunt halen. Dat kun je wel pretenderen, maar de praktijk spreekt het kristalhelder tegen :)
pi_105203149
Vraag aan Ali Kanibali en anderen die zich nu nog aan de Sabbath houden.
Gaan jullie ook nooit boodschappen doen, tanken etc. op zaterdag?
Alpha kenny one
  maandag 5 december 2011 @ 12:18:09 #258
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105203753
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:01 schreef falling_away het volgende:
mag je niet tanken op Sabbath? Ook niet bij een servicepomp?

Waar staat dat?
pi_105204045
Nou ja uit Numeri 15:32-36 blijkt dat god nogal strikt is met wat je wel/niet mag doen, en als takjes rapen al niet mag om een vuurtje te stoken mag (bijvoorbeeld) tanken ook niet denk ik dan.

Ik vraag me dus af hoe strikt men zich tegenwoordig nog aan de Sabbath houdt.
Alpha kenny one
pi_105204573
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:01 schreef falling_away het volgende:
Nee ik vermijd die dingen.

Voor mij is de zaterdag een dag apart waarop ik me niet bezig houd met dat soort dingen maar waar ik volop van probeer te profiteren. Daar is ie voor bedoeld. De sabbath is voor de mens, niet de mens voor de sabbath.

De joden hebben stapels aan regels omdat ze absoluut willen vermijden te werken, uit godsvrezendheid, maar hebben wat mij betreft het punt daarmee een beetje gemist. In de bijbel zijn er niet zo heel veel regels gegeven. Ook de noodzakelijke dingen van het leven (je beesten te eten en drinken geven enz.) is volgens Jezus geen probleem. Maar het punt is niet het een dag moet zijn waarop je gebonden bent aan vanalles, maar waarop je echt een dag apart zet om je te verversen, fysiek, emotioneel, spiritueel, door communie met God en medegelovigen. Ik kijk elke week uit naar die dag, in plaats van te mokken 'kan ik niet dit en dat doen'. Die noodzakelijke dingen doe ik zoveel mogelijk door de weeks, zodat ik de zaterdag rust heb en niks tekort kom en niet vanalles hoef te regelen.
pi_105204775
De sabbath bestaat trouwens al sinds genesis en ook de joden hielden hem al voor de mozaische wet. Het manna viel namelijk op vrijdag dubbel zoveel, en verrotte pas na 2 dagen, in plaats van meteen, zodat ze de zaterdag niet hoefden te verzamelen. Dit was voordat Mozes de wet kreeg.

Exodus 16
22 Op de zesde dag gebeurde het dat zij een dubbele hoeveelheid brood verzamelden, twee gomers voor één persoon. Al de leiders van de gemeenschap kwamen dat aan Mozes vertellen.
23 Hij zei toen tegen hen: Dat is het wat de HEERE gesproken heeft. Morgen is het de rustdag, de heilige sabbat voor de HEERE! Wat u bakken wilt, bak het, en kook wat u koken wilt, en laat alles wat er overblijft voor uzelf liggen om het tot de volgende morgen te bewaren.
24 Zij lieten het staan tot de volgende morgen, zoals Mozes geboden had, en nu stonk het niet en waren er geen maden in.
25 Toen zei Mozes: Eet dit vandaag, want vandaag is het de sabbat voor de HEERE. U zult het vandaag buiten niet vinden.
26 Zes dagen moet u het verzamelen, maar op de zevende dag is het sabbat. Dan zal het er niet zijn.
27 Het gebeurde echter op de zevende dag dat sommigen van het volk eropuit gingen om brood te verzamelen, maar zij vonden niets.
28 Toen zei de HEERE tegen Mozes: Hoelang weigert u nog Mijn geboden en Mijn wetten in acht te nemen?
29 Zie, omdat de HEERE u de sabbat gegeven heeft, daarom geeft Hij u op de zesde dag brood voor twee dagen. Ieder moet op zijn plaats blijven! Niemand mag er op de zevende dag vanuit zijn verblijfplaats opuit gaan!
30 Zo rustte het volk op de zevende dag.

Mozes ontvangt de wet pas op Sinai in hoofdstuk 20

Gods wet bestond daarvoor dus al, inclusief de sabbath. Het is alleen dat ie toen in stenen tafelen gegeven werd, en Mozes' wet geschreven in boeken. Gods wet verandert niet vanaf creatie tot einde, en elke christen is nog steeds gebonden aan die wet, al heeft hij voor het overtreden ervan een mediator, Jezus Christus, ter vervegeving van die overtredingen.
pi_105204935
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Gods wet verandert niet vanaf creatie tot einde, en elke christen is nog steeds gebonden aan die wet, al heeft hij voor het overtreden ervan een mediator, Jezus Christus, ter vervegeving van die overtredingen.
Veel Christenen zijn het niet met je eens, oa. door Handelingen 15:28, 29.
Zij houden zich dan daar aan, samen met de gulden regel van Christus.
Alpha kenny one
  maandag 5 december 2011 @ 12:57:28 #263
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105205104
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee ik vermijd die dingen.

Voor mij is de zaterdag een dag apart waarop ik me niet bezig houd met dat soort dingen maar waar ik volop van probeer te profiteren. Daar is ie voor bedoeld. De sabbath is voor de mens, niet de mens voor de sabbath.

De joden hebben stapels aan regels omdat ze absoluut willen vermijden te werken, uit godsvrezendheid, maar hebben wat mij betreft het punt daarmee een beetje gemist. In de bijbel zijn er niet zo heel veel regels gegeven. Ook de noodzakelijke dingen van het leven (je beesten te eten en drinken geven enz.) is volgens Jezus geen probleem. Maar het punt is niet het een dag moet zijn waarop je gebonden bent aan vanalles, maar waarop je echt een dag apart zet om je te verversen, fysiek, emotioneel, spiritueel, door communie met God en medegelovigen. Ik kijk elke week uit naar die dag, in plaats van te mokken 'kan ik niet dit en dat doen'. Die noodzakelijke dingen doe ik zoveel mogelijk door de weeks, zodat ik de zaterdag rust heb en niks tekort kom en niet vanalles hoef te regelen.
Ook jij overtreedt Gods heilige wetten vriend. Wat jij doet in is tegenspraak met: Ieder moet op zijn plaats blijven! Niemand mag er op de zevende dag vanuit zijn verblijfplaats opuit gaan!

Zo duidelijk als wat he?
  maandag 5 december 2011 @ 12:58:16 #264
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105205127
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’?

ik niet snap :?
pi_105205323
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’?

ik niet snap :?
Wat valt er te snappen? Er staat vrij duidelijk dat dit de hoofdzaken zijn waar een Christen zich aan moet houden en er verder geen verplichtingen zijn.
Alpha kenny one
pi_105205551
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

De kwestie was steeds of heidenen die zich bekeerden nog moesten laten besnijden, de voedselwetten observeren, en alle andere joodse wetten. Uiteindelijk besloot men dat wat daar beschreven wordt.

Nooit sprak men echter over het afschaffen of ongeldig verklaren van de tien geboden. Dat blijkt uit praktisch alle brieven van het nieuwe testament. Die wet dient om te laten zien wat zonde is, als een spiegel waar je in kijkt waardoor je ziet 'ik ben een overtreder en heb vergeving nodig'. Steeds wordt men opgeroepen zich te bekeren, dat is te stoppen met zondigen. Indien er geen wet is, is er ook geen zonde. Als er geen wet is, en dus geen zonde meer, had Jezus ook niet hoeven te sterven voor het vergeven van zonden. De christen die zegt dat de wet geannuleerd is, heeft helemaal geen Jezus nodig, hij zondigt immers nooit. Dit idee, anomie, hangt van tegenstrijdigheden aan elkaar.

Openbaringen 14:12 12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

1 Johannes 2:1 Mijn lieve kinderen, ik schrijf u deze dingen, opdat u niet zondigt. En als iemand gezondigd heeft: wij hebben * een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de Rechtvaardige.
2 En Hij is * een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden * van de hele wereld.
3 En hierdoor weten wij dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden in acht nemen.
4 * Wie zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet in acht neemt, is een leugenaar en in hem is de waarheid niet.
5 Maar ieder die Zijn woord in acht neemt, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. * Hierdoor weten wij dat wij in Hem zijn.
6 Wie zegt in Hem te blijven, * moet ook zelf zo wandelen als Hij gewandeld heeft.

Hoe wandelde Jezus? Hij gehoorzaamde de geboden van God, inclusief de sabbath. Hij is ons voorbeeld. De christen die de sabbath verwerpt en de zondag aanneemt, gehoorzaamt de geboden van mensen, namelijk de rooms katholieke kerk, en niet God. Geheel protestantisme heeft het jammergenoeg al honderden jaren fout. Een bijzonder interessante studie hiernaar is deze: http://www.truthontheweb.org/cthlcmrr.htm Waarin de katholieke kerk zelf aantoont dat de bijbel nergens de sabbath afschaft voor de christen, en dat de zondag een zuiver katholieke creatie is, met trots, om haar superioriteit over de geschriften te laten zien. De sabbath, en Gods wet, is tevens Gods teken aan het hand en in het voorhoofd. Het teken van het beest zijn de wetten van de katholieke kerk, inclusief de zondag, en dit zal uiteindelijk voor 2 groepen aanbidders zorgen, zij die de geboden van God en het geloof van Jezus bewaren, en zij die dat niet doen. Dit zal voor een verschil zorgen dat voor iedereen te observeren valt, en zal tot de laatste vervolging leiden. De zondag is een aanval op Gods autoriteit over het leven van de gelovige door mensen die zelf voor god willen spelen. Of eerder, Satan zelf, die deze mensen inspireert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 05-12-2011 13:20:33 ]
pi_105205959
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:27 schreef falling_away het volgende:
Nou ja uit Numeri 15:32-36 blijkt dat god nogal strikt is met wat je wel/niet mag doen, en als takjes rapen al niet mag om een vuurtje te stoken mag (bijvoorbeeld) tanken ook niet denk ik dan.

Ik vraag me dus af hoe strikt men zich tegenwoordig nog aan de Sabbath houdt.
De joden hebben de sabbath(zaterdag) als hun heilige dag.
Maar wij christenen zien de zondag als een rustdagen omdat jezus opgestaan is op een zondag.
En jezus was ook een jood dus daarom hield hij ook de sabbat.
De christenen zijn ook pas na zijn overlijden ontstaan door zijn dicipelen.
Omdat de meeste joden nog geloven dat jezus geboren moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjoemie1985 op 05-12-2011 13:31:38 ]
I am a child of God
God is not dead.
pi_105205991
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:21 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar wij christenen zien de zondag als een rustdagen omdat jezus gestorven is op een zondag.
Jezus stierf op vrijdagavond.

Zaterdag verbleef hij in het graf.

Zondagochtend herrees hij.
pi_105206288
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Weet je ook nog welk merk kleding hij aanhad toevallig? :').
pi_105206319
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:21 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar wij christenen zien de zondag als een rustdagen omdat jezus op gestaan is op een zondag.
I am a child of God
God is not dead.
pi_105206350
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

sorry, het moest opgestaan zijn.
hij is inderdaad overleden op goede vrijdag.
I am a child of God
God is not dead.
pi_105206416
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:29 schreef Modus het volgende:

[..]

Weet je ook nog welk merk kleding hij aanhad toevallig? :').
Wat maakt dat nou uit :?
In die tijd hadden ze gelukkig nog helemaal geen merk kleding.
I am a child of God
God is not dead.
pi_105206539
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De joden hebben stapels aan regels omdat ze absoluut willen vermijden te werken, uit godsvrezendheid, maar hebben wat mij betreft het punt daarmee een beetje gemist.
Het is voor veel Joden vooral een manier om bewust te leven, en niet zozeer "God straft me als ik malachah uitvoer op Shabbath". Dat dat soms op het neurotische af is (gloeilampjes uit de kast draaien etc.) ben ik dan wel weer met je eens. :P

In hoeverre het uit "Godsvrezendheid" is weet ik niet. :)
pi_105206593
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Jew-Shirts. Kleding van 1 soort stof :Y
pi_105206739
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
You're missing the point. Nou ja, wel meer dan 1 eik. :+.
  maandag 5 december 2011 @ 13:57:08 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105207457
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:04 schreef falling_away het volgende:

[..]

Wat valt er te snappen? Er staat vrij duidelijk dat dit de hoofdzaken zijn waar een Christen zich aan moet houden en er verder geen verplichtingen zijn.
ja maar dat is in volstrekte tegenspraak met zijn eerdere bewering dat geen tittel of jota van de oude wet (van Mozes) ongeldig is....
  maandag 5 december 2011 @ 13:58:15 #277
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105207505
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

slechts anderhalve dag in't graf....

(dat zouden toch 3 dagen en nachten moeten zijn volgens "de voorspelling"?)
pi_105207598
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:57 schreef mvdejong het volgende:
Besnijdenis staat ook in het OT, dus waarom doen ze dat niet meer ?
Trouwens, echte ongelovigen werden gedood door ze gesmolten metaal in de strot te gieten.
Serieus? Dat klinkt heel naar, heb je ergens een bron van zulks soort marteling.
pi_105207773
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jawel hoor. Jew-Shirts. Kleding van 1 soort stof :Y
en daarbij droegen ze zekers nike air jeruzalem? :+
I am a child of God
God is not dead.
pi_105210551
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2011 14:01 schreef DonJoris het volgende:

[..]

Serieus? Dat klinkt heel naar, heb je ergens een bron van zulks soort marteling.
Dat metaal was niet heet. Het verslag staat in Exodus 32:20.. Het ging over het gouden kalf dat de Joden hadden laten maken toen Mozes iets op zich liet wachten (compleet ongeloofwaardig verhaal trouwens).

20: En hij nam dat kalf, dat zij gemaakt hadden, en verbrandde het in het vuur, en vermaalde het, totdat het klein werd, en strooide het op het water, en deed het den kinderen Israels drinken.
Alpha kenny one
  maandag 5 december 2011 @ 16:02:04 #281
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105212431
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:15 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dat metaal was niet heet. Het verslag staat in Exodus 32:20.. Het ging over het gouden kalf dat de Joden hadden laten maken toen Mozes iets op zich liet wachten (compleet ongeloofwaardig verhaal trouwens).

20: En hij nam dat kalf, dat zij gemaakt hadden, en verbrandde het in het vuur, en vermaalde het, totdat het klein werd, en strooide het op het water, en deed het den kinderen Israels drinken.
goud verbranden.

yeah right.
pi_105213122
Dat gouden kalf was een afgodsbeeld.
Want God Duld geen andere (af)goden naast zich.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 5 december 2011 @ 16:31:52 #283
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_105213655
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Omdat ik tenminste wel een zekerheid als de eindtijd komt ^O^
tjonge. dat zal wel fijn voelen, die zekerheid. net zoals de zekerheid die de oude grieken voelden toen ze zeus aanbaden, of de noormannen, toen ze middels gebeden zeker stelden dat ze thor zouden volgen in het valhalla. of misschien, zoals de moslims? of zoals al die andere 38000 geloven, die allemaal mutually exclusive zijn en prediken dat je alleen in de hemel komt als je hun specifieke smaakje van het sprookje aanhangt?

wat heb jij toch een geluk dat je net op die ene plek en tijd geboren bent waar mensen de Enige Echte Juiste god aanbidden. anders had je toch mooi staan te kijken straks.

een dikke |:( is het enige dat hier past lijkt me
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_105220475
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is voor veel Joden vooral een manier om bewust te leven, en niet zozeer "God straft me als ik malachah uitvoer op Shabbath". Dat dat soms op het neurotische af is (gloeilampjes uit de kast draaien etc.) ben ik dan wel weer met je eens. :P

In hoeverre het uit "Godsvrezendheid" is weet ik niet. :)
Ik denk dat het hetzelfde is als waarom ze Gods naam niet uitspreken, uit voorzorg om het derde gebod niet te breken.
pi_105220545
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Desondanks is dat geen goede reden om de zaterdag te negeren.

Het is zowel een wet als een zegen als je de sabbath viert. Er is geen enkele tekst die aangeeft waarom het gebod genegeerd of veranderd zou zijn, ook al beweert het grootste deel van de christelijke wereld van wel. De katholieke kerk, die met de zondag begon, bevestigt dit zelf.
pi_105220753
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

slechts anderhalve dag in't graf....

(dat zouden toch 3 dagen en nachten moeten zijn volgens "de voorspelling"?)
In de hebreeuwse gedachtengang telt elk deel van een dag of nacht als 1 dag.

Een nieuwe dag begint bij zonsondergang en eindigt bij zonsondergang.

Dus vrijdagavond voor zonsondergang, zaterdag, en zaterdagnacht wat dus al zondag was voor de joden, maakt 3 dagen.
pi_105225907
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus stelen is oke? Liegen ook? Moorden? God heeft daar geen problemen meer mee?
Die vallen niet puur alleen onder de Mozaische wet he ;)
pi_105225957
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hij is van mening dat hij tot een select clubje behoort. Iets van 144.000?
Nee hoor daar behoor ik helemaal niet toe ;)
pi_105226010
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hier, een stukje bergrede:

[..]

[..]

Ik heb dat nooit zo begrepen, Christenen die vol arrogantie andere mensen en public moeten vertellen hoe ze falen. Zal de puberteit zijn.
Zoiets heet een discussie en niet arrogantie,
als jij iets zegt wat een ander dus niet vindt en wat niet zo is, is het dan direct arrogantie?
Nou echt niet hoor
pi_105226122
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ja mooi he? God "openbaart" zich in "Zijn Woord" op zo'n wijze dat zijn schepselen elkaar de hersens inslaan bij de uitleg ervan.

Ik ben bang dat er meer rottigheid dan moois uit voortgekomen is. :|W
Onzin!

De Bijbel is hartstikke duidelijk, Satan echter verblindt vele mensen met o.a. Babylonische praktijken. 3-eenheid is ook een Babylonisch iets en niet Bijbels.
pi_105226277
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Omdat Jezus de Goddelijke openbaring was in menselijke vorm op aarde.

Het is zoiets zeggen als "in de winter praten mensen altijd over ijs, nooit over water."
Jezus is Gods zoon en niet de Goddelijke openbaring op aarde hoor??
Waar heb je die fabel nou weer vandaan?

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:18 schreef hoatzin het volgende:

[..]

mag je niet tanken op Sabbath? Ook niet bij een servicepomp?

Waar staat dat?
Doe jij serieus nog aan de Sabbat?
Ben je een jood ofzo? Sabbat wordt tegenwoordig alleen nog door joden gedaan(aangezien die niet in het NT geloven en daarmee het vervallen zijn van de sabbat)
pi_105226459
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoe wandelde Jezus? Hij gehoorzaamde de geboden van God, inclusief de sabbath. Hij is ons voorbeeld. De christen die de sabbath verwerpt en de zondag aanneemt, gehoorzaamt de geboden van mensen, namelijk de rooms katholieke kerk, en niet God.
Inderdaad deed Jezus aan de sabbat.
Echter vergeet jij 1 heel belangrijk punt:

Door Jezus' bloed verviel de mozaische wet, waaronder ook de sabbat valt.
Dus pas NA Jezus verviel deze wet, NA Jezus dus ook de sabbat.

Iemand die de sabbat nog navolgt geloofd niet in het offer van Jezus.
pi_105227272
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Inderdaad deed Jezus aan de sabbat.
Echter vergeet jij 1 heel belangrijk punt:

Door Jezus' bloed verviel de mozaische wet, waaronder ook de sabbat valt.
Dus pas NA Jezus verviel deze wet, NA Jezus dus ook de sabbat.

Iemand die de sabbat nog navolgt geloofd niet in het offer van Jezus.
De tien geboden vallen niet onder de Mozaische wet.

De sabbat bestond al voordat Mozes er was, en voordat Mozes de tien geboden en de Mozaische wet ontving. Zie exodus 16, en genesis 2:

2 Als nu God op den zevenden dag volbracht had Zijn werk, dat Hij gemaakt had, heeft Hij gerust op den zevenden dag van al Zijn werk, dat Hij gemaakt had.
3 En God heeft den zevenden dag gezegend, en dien geheiligd; omdat Hij op denzelven gerust heeft van al Zijn werk, hetwelk God geschapen had, om te volmaken.

Iedere zevende dag is vanaf het begin af aan sabbat geweest en zal dat ook blijven tot het eind.
pi_105228084
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jezus is Gods zoon en niet de Goddelijke openbaring op aarde hoor??
Waar heb je die fabel nou weer vandaan?
Jezus als avatar is een vrij gangbare interpretatie hoor. De heilige drie-eenheid (vader, zoon, heilige geest) bijvoorbeeld. Je hebt neem ik aan de verschillende stromingen van het christendom toch wel bestudeerd ?

Het maakt het offer ook iets betekenisvoller. In plaats van dat God zijn zoon laat martelen laat Hij zichzelf martelen, zodat Hij de zonde kan wegnemen.
Een beetje omslachtig en stompzinnig als Hij werkelijk Almachtig was natuurlijk; maar als we uitgaan van een zeer machtige, liefhebbende - maar niet ALmachtige god is het een nobel gebaar; waar het laten martelen van Zijn zoon simpelweg een sadistische kutstreek was ;)
pi_105229275
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoiets heet een discussie en niet arrogantie,
als jij iets zegt wat een ander dus niet vindt en wat niet zo is, is het dan direct arrogantie?
Nou echt niet hoor
Discussieren doe je met argumenten, niet door wilde, niet onderbouwde claims te doen en je gedragen als een arrogante, betweterige idioot zoals jij continu doet.
pi_105229701
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De tien geboden vallen niet onder de Mozaische wet.

De sabbat bestond al voordat Mozes er was, en voordat Mozes de tien geboden en de Mozaische wet ontving. Zie exodus 16, en genesis 2:

2 Als nu God op den zevenden dag volbracht had Zijn werk, dat Hij gemaakt had, heeft Hij gerust op den zevenden dag van al Zijn werk, dat Hij gemaakt had.
3 En God heeft den zevenden dag gezegend, en dien geheiligd; omdat Hij op denzelven gerust heeft van al Zijn werk, hetwelk God geschapen had, om te volmaken.

Iedere zevende dag is vanaf het begin af aan sabbat geweest en zal dat ook blijven tot het eind.
Klopt niet hoor ;)

Ten 1e staat er niet dat God dat als gebod voor ons heeft ingesteld.
Ten 2e zijn het geen letterlijke dagen

Ten 3e: Deut 5:15 zegt op het eind: ''Daarom heeft Jehovah, uw God, u geboden de sabbatdag te vieren. Aangehaald dus wat in 1e deel van 5:15 staat: Bevrijding uit Egypte.

Dit laat zien dat de sabbatswet niet van de vroege tijd komt(Adam) maar pas uit latere tijd met Mozes.

Maar wacht maar tot je bericht krijgt van die vriend ofzo van je ;)
Meneer zogenaamd intellectueel
pi_105229727
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 21:55 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Discussieren doe je met argumenten, niet door wilde, niet onderbouwde claims te doen en je gedragen als een arrogante, betweterige idioot zoals jij continu doet.
Alsof ik niets onderbouwd heb, zie bv me vorige post ;)
pi_105230879
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

*PROEST* Iets over pot verwijt de ketel. (mister Watchtower Library)
Durf je trouwens nog de uitdaging aan om een echt wetenschappelijk boek over evolutie te lezen?
Alpha kenny one
pi_105231172
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:22 schreef falling_away het volgende:

[..]

*PROEST* Iets over pot verwijt de ketel. (mister Watchtower Library)
Durf je trouwens nog de uitdaging aan om een echt wetenschappelijk boek over evolutie te lezen?
Wetenschappelijk boek over evolutie? Laat me niet lachen man!
Heb al zoveel over evolutie enzo gezien, heb het jaren zelf geloofd.
Tot ik door had dat het 1 grote misleiding was.

Mister watchtower library? Ja handig hulpmiddel he!!
Heb je snel een overzicht van alle bijbelse teksten over een onderwerp.
pi_105231547
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Klopt niet hoor ;)

Ten 1e staat er niet dat God dat als gebod voor ons heeft ingesteld.
Dat klopt, er waren nog geen geboden of wetten gegeven, zoals na de zonde. Echter illustreert de tekst dat de zevende dag al heilig was vanaf het begin, en niet vanaf het moment dat Mozes de stenen tafelen ontving.

quote:
Ten 2e zijn het geen letterlijke dagen
Het hebreeuwse 'yom' kan een letterlijke dag betekenen. In Genesis wordt gesproken over 'morgen en avond'. Dit zijn letterlijke dagen, blijkend uit de tekst en context.

quote:
Ten 3e: Deut 5:15 zegt op het eind: ''Daarom heeft Jehovah, uw God, u geboden de sabbatdag te vieren. Aangehaald dus wat in 1e deel van 5:15 staat: Bevrijding uit Egypte.
De sabbat heeft inderdaad 2 redenen om gevierd te worden: schepping en verlossing.

8 Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
9 Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
10 Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
11 Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

Dus God als eerste is onze schepper. Na zonde is hij ook onze verlosser. De verlossing van de joden uit Egypte is een symbool voor de verlossing van ieder individu en Gods volk als geheel uit de wereld van zonde onder leiding van de mediator Jezus Christus, welke voor werd gesteld door Mozes. Zoals we allemaal uit zonde moeten komen, door tests en beproevingen moeten gaan om het koninkrijk van God in te gaan, zo werden de joden uit Egypte verlost, onder leiding van Mozes door de woestijn geleid, om het beloofde land in te gaan. De verlossing uit egypte ondergaat de christen ook, spiritueel gezien, en uit dankbaarheid daarvoor gehoorzaamt hij Gods geboden, waarvan de sabbat het teken is welke God hij dient.

Door Mozes werd men slechts herinnerd aan de wet van God, die bestond al voor Mozes, en was men vergeten door 400 jaar in Egypte te hebben verbleven en al hun gebruiken over te nemen. Zo gehoorzaamde Abraham ook Gods wet, en Abraham was toch echt lang voor Mozes:

Genesis 26:5 Daarom dat Abraham Mijn stem gehoorzaam geweest is, en heeft onderhouden Mijn bevel, Mijn geboden, Mijn inzettingen en Mijn wetten.

Er zijn nergens wetten, geboden, inzettingen beschreven in Genesis voor Abraham, afgezien van het eten van sommige dieren na de zondvloed. Toch gehoorzaamde Abraham Gods wetten. God gaf zijn wet door aan zijn dienaars, ook al werden ze pas aan Mozes in tafelen gegraveerd gegeven. Daarvoor vierde men echter al de sabbat:

Exodus 16:Mozes.
23 Hij dan zeide tot hen: Dit is het, dat de HEERE gesproken heeft: Morgen is de rust, de heilige sabbat des HEEREN! wat gij bakken zoudt, bakt dat, en ziedt, wat gij zieden zoudt; en al wat over blijft, legt het op voor u in bewaring tot den morgen.
24 En zij leiden het op tot den morgen, gelijk als Mozes geboden had; en het stonk niet, en er was geen worm in.
25 Toen zeide Mozes: Eet dat heden, want het is heden de sabbat des HEEREN; gij zult het heden op het veld niet vinden.
26 Zes dagen zult gij het verzamelen; doch op den zevenden dag is het sabbat, op denzelven zal het niet zijn.
27 En het geschiedde aan den zevenden dag, dat sommigen van het volk uitgingen, om te verzamelen; doch zij vonden niet.
28 Toen zeide de HEERE tot Mozes: Hoe lang weigert gijlieden te houden Mijn geboden en Mijn wetten?
29 Ziet, omdat de HEERE ulieden den sabbat gegeven heeft, daarom geeft Hij u aan den zesden dag voor twee dagen brood; een ieder blijve in zijn plaats! dat niemand uit zijn plaats ga op den zevenden dag!
30 Alzo rustte het volk op den zevenden dag.

Dit is dus exodus 16, voor het ontvangen van de stenen tafelen in exodus 20. De sabbat begon niet bij de wet van Mozes, maar was er al.

quote:
Dit laat zien dat de sabbatswet niet van de vroege tijd komt(Adam) maar pas uit latere tijd met Mozes.
Dit lijkt mij dus niet te stroken met de bovenstaande teksten.

quote:
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')