abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105148210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

Bianconeri is volgens mij Jehovah's getuige en die geloven niet in de drie-eenheid.
Doet verder niets af aan punt 2 natuurlijk.

Maar hij doet wat alle creationisten doen. Ipv in te gaan op alle goede argumenten in dit topic grijpt hij een detail aan en probeert daar zijn gelijk te halen.
Dat dacht ik ook inderdaad, maar dat neemt niet weg dat zijn claim bullshit is.
Het is nou eenmaal zo dat vele christenen wel degelijk in de drie-eenheid geloven en hij impliceert dat dat dan geen christenen zouden zijn, het neigt naar een true scotsman drogredenatie.
pi_105148258
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:05 schreef falling_away het volgende:

Maar hij doet wat alle creationisten doen. Ipv in te gaan op alle goede argumenten in dit topic grijpt hij een detail aan en probeert daar zijn gelijk te halen.
Denkt toch niet serieus dat ik dit hele topic helemaal ga doorlezen uit het niets?
Lees gewoon 1e post(de vraag dus) en daar reageer ik op.
En in dit geval keek ik ook ff klein stukje door.

Maar heb wel wat beters te doen dan alles doorlezen
pi_105148322
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:21 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook inderdaad, maar dat neemt niet weg dat zijn claim bullshit is.
Het is nou eenmaal zo dat vele christenen wel degelijk in de drie-eenheid geloven en hij impliceert dat dat dan geen christenen zouden zijn, het neigt naar een true scotsman drogredenatie.
Volgens de Bijbel, het boek dat voor een Christen het belangrijkste is(Gods woord)
is Jezus niet God. Een ware christen volgt de Bijbel(en daarmee God) en gelooft dus niet in de 3-eenheid.

Valse christenen, verblindt door Satan volgen de Bijbel niet en geloven dus in een 3-eenheid.
pi_105148536
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Volgens de Bijbel, het boek dat voor een Christen het belangrijkste is(Gods woord)
is Jezus niet God. Een ware christen volgt de Bijbel(en daarmee God) en gelooft dus niet in de 3-eenheid.

Valse christenen, verblindt door Satan volgen de Bijbel niet en geloven dus in een 3-eenheid.
Daar was ie al, de true scotsman in al zijn glorie.
pi_105148604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:23 schreef bianconeri het volgende:
Een ware christen volgt de Bijbel(en daarmee God) en gelooft dus niet in de 3-eenheid.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:21 schreef TerryStone het volgende:
...het neigt naar een true scotsman drogredenatie.
pi_105157876
quote:
Bepaalde delen van het OT geldt ook voor ons als christenen.
Maar 1 belangrijk ding wordt vaak vergeten: de wet van de Christus(Jezus dus)
verving een andere wet. Deze wet is de Mozaische wet, die is dus wel vervallen.
Waaronder bv de sabbat.
Nee hoor. De Sabbat is nooit afgeschaft. De Sabbat geld voor altijd.
quote:
27 En Hij zei tegen hen: De sabbat is gemaakt ter wille van de mens, niet de mens ter wille van de sabbat.
28 Daarom, de Zoon des mensen is Heere, óók van de sabbat.
Wel zijn de ceremoniele wetten afgeschaft. Oftewel de wet van Mozes.
De Bijbel beschrijft 2 wetten. Je hebt de wet van God. Dat zijn die 10 geboden,En je hebt de wet van Mozes. De wet van Mozes is afgeschaft na de kruisiging van Christus. De 10 geboden gelden altijd.
quote:
1 Want de wet, die slechts een schaduw heeft van de toekomstige heilsgoederen en niet het wezen van de dingen zelf, kan nooit met dezelfde offers, die zij jaar in jaar uit ononderbroken brengen, hen die naderen tot volmaaktheid brengen.
pi_105160593
Alleen is de sabbat voor het gemak van de mensheid wel even van zaterdag naar zondag verplaatst. :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_105160838
quote:
Ik had eens begrepen van een leraar godsdienst dat de sabbat er was om de mensen in Israël toch een dag per week rust te geven en ook hun slaven. Terwijl de volkeren daaromheen dit niet kenden (zal wel een praatje zijn geweest om de god van de joden op de borst te kloppen, als iemand weet hoe het zat met de volkeren daaromheen hoor ik dat graag), die moesten zeven op zeven werken.

Nou, wij hebben het weekend en mensen die in het weekend werken zijn op andere dagen vrij. Vijf dagen in de week gemiddeld werk.
Dus eigenlijk heeft sabbat haar werk gedaan, en kunnen de joden en moslims en christenen zich eens aanpassen aan de huidige tijd.

quote:
De Bijbel beschrijft 2 wetten. Je hebt de wet van God. Dat zijn die 10 geboden,En je hebt de wet van Mozes. De wet van Mozes is afgeschaft na de kruisiging van Christus. De 10 geboden gelden altijd.
Zo zie je maar dat twee christenen drie meningen hebben over wat nou werkelijk de geboden zijn.
pi_105160918
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:05 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

[..]

Zo zie je maar dat twee christenen drie meningen hebben over wat nou werkelijk de geboden zijn.
Dat dus.. er is dus bijna geen normale discussie mogelijk omdat de christenen het onderling totaal niet eens zijn over de meest fundamentele zaken. En weet je, als je de bijbel als absolute waarheid zou zien (ik zet even die bril op) dan hebben ze stuk voor stuk ook nog goede argumenten voor hun zaak, zowel degenen die zich niet aan de sabbath houden als degenen die zich er wel aan houden. Wie heeft dan gelijk?

Wat heeft die almachtige god toch een heerlijk duidelijk boek laten optekenen.
Alpha kenny one
pi_105160945
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Denkt toch niet serieus dat ik dit hele topic helemaal ga doorlezen uit het niets?
Lees gewoon 1e post(de vraag dus) en daar reageer ik op.
En in dit geval keek ik ook ff klein stukje door.

Maar heb wel wat beters te doen dan alles doorlezen
Waarom ? Is je geloof zo onbelangrijk voor je dat je je niet wil verdiepen in de achtergronden en de wereld eromheen ?

Thought not. Net zoals je je uitgebreid verdiept hebt in de historische context van de Bijbel, de religies van die tijd en hun invloeden op Joden- en Christendom, de geschiedenis van de Bijbel zelf en onze kennis van het heelal en de natuur kan je God ook eren door gewoon hier 10 paginatjes te lezen.
pi_105162214
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:54 schreef UltraR het volgende:
Alleen is de sabbat voor het gemak van de mensheid wel even van zaterdag naar zondag verplaatst. :')
Nee dat heeft de katholieke kerk voor het gemak gedaan. Overegings op eigen authoriteit en niet op authoriteit van God.De Sabbat zou altijd op een zaterdag blijven.
pi_105162431
quote:
Ik had eens begrepen van een leraar godsdienst dat de sabbat er was om de mensen in Israël toch een dag per week rust te geven en ook hun slaven. Terwijl de volkeren daaromheen dit niet kenden (zal wel een praatje zijn geweest om de god van de joden op de borst te kloppen, als iemand weet hoe het zat met de volkeren daaromheen hoor ik dat graag), die moesten zeven op zeven werken.
Nee de Sabbat is gemaakt voor de mens als teken van God. Zodat je je God niet vergeet.
Onze God is de God van de sabbat en niet die van een maandag of zondag. Overegings zijn de namen van de dagen ook niet Bijbels. Een Bijbelse dag werd dag 1, dag 2, enzovoort genoemd. En de laatste dag was sabbat.
Ook waren de tijden heel anders. Een Bijbelse dag begon met het aanbreken van het licht en eindigte als het donker werdt. Tegenwoordig begint de nieuwe dag om 24:00 uur. Oftewel midden in de nacht.

quote:
13 U dan, spreek tot de Israëlieten en zeg: U moet zeker Mijn sabbatten in acht nemen, want dat is een teken tussen Mij en u, al uw generaties door, zodat men weet dat Ik de HEERE ben, Die u heiligt.
pi_105162523
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:55 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Nee dat heeft de katholieke kerk voor het gemak gedaan. Overegings op eigen authoriteit en niet op authoriteit van God.De Sabbat zou altijd op een zaterdag blijven.
De protestantse kerk heeft haar rustdag anders ook op zondag.
Tja, dan moet je toch constateren dat de Moslims zich netter aan het woord van God houden. Dat wordt een enkeltje hel voor alle Christenen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_105162691
Ja maar ook de protestanten hebben het verkeerd. Wist je trouwens dat de sabbat vroeger al een heibel punt was tijdens de reformatie. De katholieken hadden de zondag terwijl de protestanten dus de zaterdag als rustdag wilde. De sabbat is op een zaterdag en nergens in de Bijbel staat sdat die dag veranderd is na een zondag. Dat dat uiteindelijk toch gebeurt is zegt niets over de Bijbel maar des te meer over de mens zelf en hoe ze tegen het woord van God aankijken.
pi_105163341
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:11 schreef Robmeister het volgende:
Ja maar ook de protestanten hebben het verkeerd. Wist je trouwens dat de sabbat vroeger al een heibel punt was tijdens de reformatie. De katholieken hadden de zondag terwijl de protestanten dus de zaterdag als rustdag wilde. De sabbat is op een zaterdag en nergens in de Bijbel staat sdat die dag veranderd is na een zondag. Dat dat uiteindelijk toch gebeurt is zegt niets over de Bijbel maar des te meer over de mens zelf en hoe ze tegen het woord van God aankijken.
Wist je dat alle religies in de wereld aan elkaar hangen van de heikele punten en dat dat niet alleen iets zegt over de mens en hoe ze tegen het woord van hun goden aankijken, maar daarmee ook heel veel zegt over hun heilige boeken, die dermate vaag en multi-interpretabel zijn dat werkelijk een ieder die meent 'de enige juiste interpretatie van het enige juiste geloof' te hebben niets anders mega-arrogant en/of onwetend/achterlijk is?
pi_105186405
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 07:59 schreef Robmeister het volgende:

[..]

[..]

[..]

Faal!

De 10 geboden en alles waar sabbat onder valt valt ook onder de Mozaische wet.
De 10 geboden komen niet voor niets via Mozes he, wellicht vandaar die naam???
Echt niet omdat het van David ofzo komt.

Sabbat is allang niet meer nodig, vanaf het moment dat Jezus aan de martelpaal(ja idd niet gekruisigd zoals jij zegt=je leugen nummer 2) werd gedoodt.
pi_105186950
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Faal!

Sabbat is allang niet meer nodig, vanaf het moment dat Jezus aan de martelpaal(ja idd niet gekruisigd zoals jij zegt=je leugen nummer 2) werd gedoodt.
Zie hier een pissing contest tussen 2 christenen, ik pak de popcorn erbij.
pi_105187954
quote:

[..]

Faal!

Dus stelen is oke? Liegen ook? Moorden? God heeft daar geen problemen meer mee?
pi_105189642
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus stelen is oke? Liegen ook? Moorden? God heeft daar geen problemen meer mee?
Volgens mij doe je die dingen al niet als je je aan de gulden regel houdt ;)

En dat is overgens een regel die al vóór Christus bestond (buiten de bijbel om).
Alpha kenny one
pi_105194336
quote:
Dat is één vorm van kruisigen
Dus ook aan enkel een paal is Jezus door kruisiging gedood.
pi_105195137
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. Hahaha uberfail hihihihihihi
Jezus is God helemaal niet hahahaha, lees de Bijbel eens voordat je gaat roepen.
Nou zet je jezelf weer voor schut.

uit exodus
"4 Toen de HEERE zag dat hij ging kijken, riep God tot hem uit het midden van de doornstruik en zei: Mozes, Mozes! Hij zei: Zie, hier ben ik! 5 En Hij zei: Kom hier niet dichterbij. Doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats waarop u staat, is heilige grond. 6 Hij zei verder: Ik ben de God van uw vader, de God van Abraham, de God van Izak en de God van Jakob. En Mozes bedekte zijn gezicht, want hij was bevreesd God aan te kijken. "

uit Johannes
"57 De Joden dan zeiden tegen Hem: U bent nog geen vijftig jaar en hebt U Abraham gezien? 58 Jezus zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Vóór Abraham geboren was, ben Ik. 59 Zij namen dan stenen op om ze op Hem te werpen. Maar Jezus verborg Zich en ging de tempel uit; Hij ging midden tussen hen door en zo ging Hij weg. "

Dat ben ik deel wordt door een deel van de christenen niet alleen geïnterpelleerd als Jezus die altijd bestaan heeft maar nu in menselijke vorm op aarde loopt, maar dat Jezus hier aangeeft God te zijn, wat nogal godslasterlijk zou zijn voor de gemiddelde Jood die de referentie begrijpt.
  maandag 5 december 2011 @ 08:49:43 #247
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105198606
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha dubbele faal:

1. God is de Almachtige, niemand is hoger dan God! Ook Gods Zoon Jezus niet.
Voor een Christen is Jezus erg belangrijk maar nooit hoger of gelijk aan God, altijd de mindere.

2. Jezus heeft nooit gezegd dat alle wetten uit OT geldig zijn!
Sterker nog door zijn bloed en verbond verviel juist 1 grote wet uit het OT: De Mozaische wet.
Hoezo dubbele faal? Je leest niet wat ik zeg.

Voor veel christenen is Jezus veel belangrijker dan God. Voor veel christenen is Maria belangrijker dan God. Voor mijn oude moeder bijvoorbeeld is Jezus nummer 1. Ze weet wel dat God de baas is maar Jezus is haar held die haar redt.

Veel katholieken zijn bijna louter met Maria bezig.

2. Dat heeft Jezus wel gezegd. Geen tittel en jota betekent alles. En waar haal jij in vredesnaam vandaag dat de Mozaische wet "vervallen" is?
pi_105199090
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 08:49 schreef hoatzin het volgende:
Voor veel christenen is Jezus veel belangrijker dan God.
Dat is een rare uitspraak, want veel Christenen geloven in de 3-eenheid, waarin Jezus een openbaringsvorm van God aan de mens is.

Dat het Christendom christocentrisch is, dat ben ik met je eens, maar daarom heet het ook Christendom. Het hangt er dus van af wat je onder "belangrijk" verstaat.
pi_105199174
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha dubbele faal:

Hier, een stukje bergrede:
quote:
‘Gelukkig wie nederig van hart zijn,
want voor hen is het koninkrijk van de hemel.
quote:
Let op dat jullie de gerechtigheid niet beoefenen voor de ogen van de mensen, alleen om door hen gezien te worden. Dan beloont jullie Vader in de hemel je niet. 2 Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 3 Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet. 4 Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.
Ik heb dat nooit zo begrepen, Christenen die vol arrogantie andere mensen en public moeten vertellen hoe ze falen. Zal de puberteit zijn.
  maandag 5 december 2011 @ 09:34:13 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_105199343
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hier, een stukje bergrede:

[..]

[..]

Ik heb dat nooit zo begrepen, Christenen die vol arrogantie andere mensen en public moeten vertellen hoe ze falen. Zal de puberteit zijn.
Hij is van mening dat hij tot een select clubje behoort. Iets van 144.000?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')