Ik ben nogal een control freak.

Bovendien vind ik het niet erg om alles op te ruimen en te regelen, dus doe ik dat lekker.

We hebben eerste Kerstdag een late brunch met ouders en kinders, dan gaan we denk ik een stuk wandelen met een aantal (mijn vader zit aan de zuurstof, wandelen is niet echt zijn ding

) om daarna weer op te warmen! Dan ga ik beginnen aan het eten, wat an sich wel uitgebreid is, maar zeker geen vreetfestijn.
Voorgerecht: Carpaccio op een bedje van rucola, met pijnboompitjes, parmazaan en een vinegrette.
Tussengerechtje: Kerriesoep met garnalen
Hoofdgerecht: Geroosterde aardappelen, gepureerde aardappelen, stoofperen, cranberry compote, spruiten (ik ben half Brits, daar zijn ze gek op spruiten!), sla. Beef stroganof en een kleine kalkoen uit de oven, gevuld met knoflook en uien en bedekt met iets van bacon (of in die trant)
Nagerecht: Zelfgemaakte pure chocolade pudding met een frambozensaus en een schijfje witte chocola OF zelfgemaakte griesmeelpudding met gedroogd fruit en cranberry saus.
Het klinkt allemaal veel, maar dat is het zeker niet. We zijn met zijn dertienen en het doel is om voor iedereen wat lekkers te hebben. Dus in plaats van 3 grote dingen, doen we veel kleinere dingen.

De brunch is een luxe assortiment broodje en beleg.
Tweede kerstdag gourmetten we met zijn viertjes (nou ja drieetjes, de jongste kan het nog niet echt

) En dan ben ik nog niet van de masale hoeveelheden! En ik heb er altijd graag groente en vis bij. Dus al met al niet vreselijk slecht voor Kerst.
Oud en Nieuw is veeeeeel erger....
Oliebollen, zelfgemaakt slaatje, toastjes, kaasjes, salades etc. We eten nooit echt avondeten dan, gewoon allemaal dingen tussendoor. Ach das ook maar 1 keer per jaar dat we dat doen.