Nou ik geef de euro in Nederland nog een maand hooguitquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:52 schreef fedsingularity het volgende:
Wel grappige uitzending net op rtlz, donderdag kom het AAA-team bij elkaar om over de eurocrisis te praten.
Opvallend dat Frankrijk niet in het AAA-rijtje staat
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zouden ze ook een mooi busje hebben? Zwart met een rode streep lijkt mij wel passend.
quote:
Ik wilde Merkel achter het stuur zetten maar het lukte nietquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]![]()
Eigenlijk moet je de koppen van Sarkozy en Merkel en consorten op de lichamen van B.A. e.d. plakken!
quote:Federal Reserve Chairman Ben Bernanke's apologetic take on the Fed's negative role in causing the Great Depression may translate into a willingness to bail out Europe, writes economics blogger James Pethokoukis.
Bernanke will not be willing to let the European Central Bank's ineffectiveness infect U.S. banks and destroy the global economy.
He points to statements from well-known independent economist Ed Yardeni to elaborate on that idea:
Given the ECB’s reluctance to act, I suspect that the Fed will spearhead the formation of a Global Liquidity Facility (GLF) to avert a global financial meltdown. Fed Chairman Ben Bernanke demonstrated that he is a master at putting together such emergency measures back in 2008. In effect, it would act as the world’s central bank. Mr. Bernanke is clearly very worried about the prospect that the European sovereign debt crisis is a contagion that could spread to the US, as evidenced by his bizarre town hall meeting with troops returning from Iraq on November 10. The GLF would receive deposits from the Fed and other participating central banks, including the ECB. The funds would be used to buy the bonds of debt-challenged governments that would be required to accept strict supervision of their fiscal and regulatory policies by the IMF.
Regardless of Bernanke's avowed commitment to save the United States from a repeat of the Great Depression, the political will to truly prop up the rest of the world doesn't seem to exist in the U.S.
If Congress is breathing down the Fed's neck, just wait until the "U.S. taxpayer" is absorbing the fiscal profligacy of Italy and Greece.
Bron: http://www.businessinside(...)l-out-europe-2011-11
Straks eens een poging wagen, ga nu even onbezorgd een biertje doen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:55 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ik wilde Merkel achter het stuur zetten maar het lukte niet![]()
Leef je uit zou ik zeggen
Ik denk niet dat Sarkozy nog lang deel uitmaakt van het AAA-teamquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]![]()
Eigenlijk moet je de koppen van Sarkozy en Merkel en consorten op de lichamen van B.A. e.d. plakken!
Het single- A team is ook heel goed.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Sarkozy nog lang deel uitmaakt van het AAA-team
Inderdaad, want er zijn slechts 2 mogelijkheden:quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
ga nu even onbezorgd een biertje doen.
Nu het nog kan
Die neger heeft in elk geval nog goud om z'n nek hangen. Volgens sommigen hier kun je daar straks een klein land mee kopen. Of een biertje.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het single- A team is ook heel goed.
[ afbeelding ]
quote:wo 23 nov 2011, 08:25
Europa fors lager
AMSTERDAM - Angela Merkels financiële woordvoerder stelt dat Duitsland geen nieuwe Bazooka uit de hoge hoed kan toveren.
De grootste bank van Amerika stelt in een analyse dat er een 50 procent kans is op een Europese meltdown.
Het totale politieke vacuüm waarin we verkeren zonder constructieve oplossingen voor de diepe schuldencrisis vertaalt zich elke dag in verder dalende aandelenkoersen. Europas leidende beurs, de Duitse DAX, verliest al bijna 10 procent in de afgelopen 7 handelsdagen.
Zaken verslechteren in een ongekend rap tempo in Europa. Er komen steeds meer signalen dat de liquiditeit aan het opdrogen is. De kansen op een serieuze liquiditeitscrisis nemen hand over hand toe. Europese banken repatriëren steeds meer geld vanuit overal ter wereld om hun kapitaalsbasis te versterken.
Wereldwijd zijn er dit jaar al meer dan 200.000 ontslagen gevallen in de financiële industrie. De kredietcrisis van 2008/2009 koste totaal 174.000 banen. De huidige diepe soevereine schuldencrisis is echter nog ver van over. De huidige diepe soevereine schuldencrisis hakt er dan ook behoorlijk in de financiële industrie.
Wall Street wist gisterenavond de verliezen nog enigszins te beperken ondanks een forse verlaging van het Amerikaanse GDP over het derde kwartaal tot een groei van 2,0 procent waar een 2,5 procent groeicijfer werd verwacht.
Dit kwam hoofdzakelijk doordat beleggers positief reageerden op twee nieuwe leenfaciliteiten van het IMF speciaal bedoelt om de eurozone soevereine schuldenlanden van dienst te kunnen zijn.
Één kredietlijnfaciliteit van het IMF voorziet in de mogelijkheid dat landen van het IMF voor een beperkte periode 10 keer zoveel kunnen lenen van het bedrag dat zij als lid van het IMF bijdragen. De marktreactie was echter dat dit te weinig zal blijken te zijn om maar enigszins de zware schuldenlasten te verminderen.
De Aziatische beurzen handelen vanochtend fors lager in reactie op de flash voorafgaande HSBCs Manufacturing PMI index voor China die in november scherp gedaald blijkt te zijn tot 48,0 van 51,0 over oktober. Contractie of krimp in de zeer belangrijke Chinese verwerkende industrie.
Europa bestelt niks meer in China. De Europese economie staat stil en holt achteruit. Ook zijn er vanochtend nieuwe zeer nerveuze berichten over een aanstaande neerwaartse kredietwaardigheidbijstelling van Frankrijk die in de afgelopen weken alles uit de kast heeft gehaald om de AAA status te kunnen behouden.
De zenuwen van beleggers worden vanochtend verder op de proef gesteld door berichtgeving uit België in dagblad de Standaard dat het vorige maand overeengekomen reddingsplan voor Belgisch grootste bank Dexia onwerkbaar blijkt te zijn voor België. Onze zuiderburen kunnen niet voldoen aan de overeengekomen financiële verplichtingen waardoor Frankrijk zal worden gedwongen om meer bij te dragen.
We spreken over tientallen miljarden wat met de redding is gemoeid. Wie gaat wat betalen en tegen welke percentage zal geld moeten worden geleend. De staatsschuld van België is toch al precair en zonder de Dexia steun al euro 350 miljard wat bijna 100 procent van haar GDP is.
Het wachten is op een echte liquiditeitscrisis in Europa. Politiek is het al crisis, langzaam verwordt het tot systeemcrisis met een liquiditeitscrisis.
Net nu de liquiditeit steeds verder opdroogt en landen worden geforceerd om steeds meer rente te betalen op hun staatsleningen. In Duitsland verschijnen rapporten dat Commerzbank euro 5 miljard tekort aan kapitaal heeft. Commerzbank was in de afgelopen dagen al een zeer forse daler binnen de DAX.
Al deze nieuwe negatieve marktinvloeden zorgen voor een scherp lagere opening vanochtend voor de Europese beurzen. De Duitse DAX wordt maar liefst 70 punten of 1,26 procent lager verwacht te openen. De AEX wordt 2 tot 4 punten lager verwacht. Het lijkt wel of het luik nu pas echt open gaat voor de Europese beurzen.
quote:wo 23 nov 2011, 09:46
Griekenland stelt begrotingsdoelen scherper
ATHENE (AFN) - De Griekse regering mikt voor 2012 op een lager begrotingstekort dan eerder werd aangenomen. Dit meldde het Griekse ministerie van Financiën woensdag in een persbericht.
Volgens de ontwerpbegroting voor 2012, die momenteel in het Griekse parlement wordt behandeld, zal de centrale overheid volgend jaar een begrotingstekort van 5,4 procent hebben. Eerder werd nog uitgegaan van een tekort van 6,7 procent. Als de uitgaven aan rente en aflossing van de staatsschuld niet worden meegerekend, is zelfs sprake van een overschot van 1,1 procent.
Het ministerie maakte verder bekend dat Griekenland in de eerste 10 maanden van dit jaar een tekort van 20,36 miljard euro heeft opgebouwd.
De belastinginkomsten van de staat lagen met 39,27 miljard euro 4 procent lager dan in dezelfde periode in 2010.
Het ministerie wijt de lagere inkomsten met name aan de dieper dan verwachte recessie en stakingen van belastinginspecteurs.
Ondanks de immense druk van zijn Europese schuldeisers op Griekenland om de overheidsuitgaven terug te brengen, gaven de Grieken in de eerste 10 maanden van het jaar toch weer meer uit.![]()
![]()
![]()
![]()
De uitgaven, verminderd met rentelasten, namen met bijna 1 miljard euro toe doordat de overheid meer geld besteedde aan de sociale zekerheid en gezondheidszorg.
Het is gewoon het kleren van de keizer syndroom, de Euro is een zegen, omdat men zegt dat het een zegen is, en dat blijft tot we er kapot aan gaanquote:Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef SemperSenseo het volgende:
Okee, als ik de verhalen mag geloven willen De Jagers, de Merkels vooral "tough" doen of etaleren. In werkelijkheid zijn ze vooral passief, en willen vooral niet het probleem oplossen. Als ze al door de werkelijkheid gedwongen worden dan is hun handelen too little too late. Er is echt sprake van chronische onwil. Het kan mij niet schelen wat hun agenda is, maar ze moeten nu 'ns constructieve daadkracht gaan tonen en niet blijven doormodderen voor nog 'ns een jaar. Door hun passiviteit hebben ze de schade vele malen groter gemaakt
De bal ligt toch echt bij Griekenland.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef SemperSenseo het volgende:
Okee, als ik de verhalen mag geloven willen De Jagers, de Merkels vooral "tough" doen of etaleren. In werkelijkheid zijn ze vooral passief, en willen vooral niet het probleem oplossen.
nee dat kan niet, dan gaan er vreselijk veel banken en prive personen failliet, Griekenland mag niet failliet gaan dat snap ik welquote:Op woensdag 23 november 2011 10:45 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
De bal ligt toch echt bij Griekenland.
Ik zie de Grieken wel uit de eurozone geknikkerd worden als ze zo doorgaan.
Niet zo zenuwachtig.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:33 schreef SemperSenseo het volgende:
Okee, als ik de verhalen mag geloven willen De Jagers, de Merkels vooral "tough" doen of etaleren. In werkelijkheid zijn ze vooral passief, en willen vooral niet het probleem oplossen. Als ze al door de werkelijkheid gedwongen worden dan is hun handelen too little too late. Er is echt sprake van chronische onwil. Het kan mij niet schelen wat hun agenda is, maar ze moeten nu 'ns constructieve daadkracht gaan tonen en niet blijven doormodderen voor nog 'ns een jaar. Door hun passiviteit hebben ze de schade vele malen groter gemaakt
Fine. Maar ze moeten nu knopen doorhakken en niet zo "mushy mushy" gedrag vertonen, van half wel half niet, en vooral achter de feiten aanlopen.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet zo zenuwachtig.Het gaat niet om "tough" doen mijns inziens, de optie die door sommigen voorgesteld worden, namelijk ECB die geld gaat printen en de Eurobonds zijn beide zeer onverstandige stappen. Ik denk dat De Jager en Merkel oprecht tegen zijn, en ik vind dat zij dat mogen zijn. Een constructieve zet zou ik vinden een voorstel om de Eurozone te doen afslanken en deze zodoende evenwichtiger te maken en beter beheersbaar. Accepteer dat de huidige situatie niet meer te redden is en zet in op een effectief plan om tot een splitsing te komen. Ik vind monetaire samenwerking nog steeds een goed uitgangspunt, maar zoals het nu gaat gaat het echt niet meer.
Volgens mij wordt er achter de schermen verre van passief gedaan. Maar ik zie dit wel als een spelletje "chicken": zo lang mogelijk op je koers blijven want diegene die zenuwachtig wordt en wijkt, betaalt...........quote:Op woensdag 23 november 2011 11:45 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit wat ze doen, maar ze moeten niet meer zo passief doen.
De burger... linksom of rechtsom... dat maakt niet uit. Dat inmiddels toch wel duidelijk?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:55 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er achter de schermen verre van passief gedaan. Maar ik zie dit wel als een spelletje "chicken": zo lang mogelijk op je koers blijven want diegene die zenuwachtig wordt en wijkt, betaalt...........
Wat je wel mag concluderen is dat als er een "eenvoudige" oplossing was geweest, we die allang hadden gezien. Links om of rechtsom gaat het bakken met geld kosten en zullen er verliezers zijn.
Alleen is de vraag, wie neemt de verliezen......
Dat dusquote:Op woensdag 23 november 2011 11:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een constructieve zet zou ik vinden een voorstel om de Eurozone te doen afslanken en deze zodoende evenwichtiger te maken en beter beheersbaar. Accepteer dat de huidige situatie niet meer te redden is en zet in op een effectief plan om tot een splitsing te komen. Ik vind monetaire samenwerking nog steeds een goed uitgangspunt, maar zoals het nu gaat gaat het echt niet meer.
Het punt is wat ik o.a. probeer duidelijk te maken is doordat lieden als Merkel en co zulk ontwijkend NIMBY gedrag hebben vertoond de laatste jaren, het probleem in Europa vele malen is gegroeid. Hadden ze een paar jaar geleden meer actief gedrag vertoond en bereid om verliezen te nemen dan had het nu niet zo veel bakken met geld gekost. Maar ja, Merkel is geen leider, maar een technocraat die geen constructieve doch onpopulaire beslissingen durft te nemen.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:55 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er achter de schermen verre van passief gedaan. Maar ik zie dit wel als een spelletje "chicken": zo lang mogelijk op je koers blijven want diegene die zenuwachtig wordt en wijkt, betaalt...........
Wat je wel mag concluderen is dat als er een "eenvoudige" oplossing was geweest, we die allang hadden gezien. Links om of rechtsom gaat het bakken met geld kosten en zullen er verliezers zijn.
Alleen is de vraag, wie neemt de verliezen......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |