Te laat komen was altijd een klein probleem bij mij.
In het begin moest je je dan bij de conciërge melden en een briefje halen, die zei foei en dan mocht je naar je les. Toen bleek dat dat dus niet echt hielp introduceerde ze de te laat kaart. Je moest je melden bij het secretariaat, die schreven de datum op, de reden van te laat komen en hoe veel te laat je was gekomen en als het de derde keer was moest je voorblijven. Ik geloof half 8 op school in plaats van 8.15 uur. En dan moest je huiswerk maken.
Onwijs handig natuurlijk, ik maakte thuis geen huiswerk meer omdat ik toch regelmatig aan het voorblijven was. Dus dat kwam me best goed uit. Had er intussen een sport van gemaakt om mn kaart vol te krijgen met de meest briljante te laat-smoezen.
Daar kwam verandering in toen ze doorhadden dat iedereen het wel een handig uurtje vond om huiswerk te maken, toen moesten we ineens het schoolregelement gaan overschrijven. Nou dat heb ik een paar keer gedaan en toen ging ik toch iets beter mn best doen om op tijd te komen

Oh en we moesten een keer collectief nablijven omdat iemand een punaise op de stoel van de leraar had gelegd (nouja één...het was praktisch een heel doosje). Woedend was ie. En toen moesten we dus blijven zitten tot we vertelden wie het had gedaan. Uiteindelijk hebben we niet lang gezeten, d'r was weer één miepje-dit-heeft-een-negatieve-weerklank-op-mijn-schoolcarrière die zo nodig moest vertellen wie het was. Alsof ie ons echt oneindig vast ging houden in dat lokaal