abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105169380
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:40 schreef TechXP het volgende:

Kom dan wel met goede argumentatie voor je bewering.

Ik vind stropers een heel goed argument om een orka die aan mensen gewend is niet terug te sturen naar zee. ):O
  zondag 4 december 2011 @ 16:27:13 #252
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105170516
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 15:59 schreef idefixo het volgende:
Ik vind stropers een heel goed argument om een orka die aan mensen gewend is niet terug te sturen naar zee. ):O
Kom maar eens met een incident van een stroper die een visje bij het water houdt en zodoende een orca vangt. Succes met zoeken!
pi_105171025
Dat vroeg ik mij ook telkens al af, en het werd maar herhaald....stropers. Na ja, het zal wel
pi_105171316
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:27 schreef TechXP het volgende:

[..]

Kom maar eens met een incident van een stroper die een visje bij het water houdt en zodoende een orca vangt. Succes met zoeken!
Nooit van de walvisjacht gehoord?

En jullie moeten voor dieren opkomen? :N
  zondag 4 december 2011 @ 17:06:22 #255
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105172065
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:47 schreef idefixo het volgende:
Nooit van de walvisjacht gehoord?
En weet jij op welke soort walvissen die vooral jacht maken? Kom op beetje meer onderbouwen... ;)

En die kan je niet stropers noemen, omdat ze volgens sommige landen een legale bezigheid zijn.

Dus nu zijn het geen stropers, maar walvisjagers waar Morgan zich zorgen om moet maken?
pi_105172875
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:06 schreef TechXP het volgende:

[..]

En weet jij op welke soort walvissen die vooral jacht maken? Kom op beetje meer onderbouwen... ;)

En die kan je niet stropers noemen, omdat ze volgens sommige landen een legale bezigheid zijn.

Dus nu zijn het geen stropers, maar walvisjagers waar Morgan zich zorgen om moet maken?
Een orka is een walvis en verboden walvisjacht is stropen maar hey, je wilt gelijk hebben, en van mij kun je het krijgen als je dat zo graag wilt; Morgan zit toch in Spanje. ;)
Ik ben er wel klaar mee. Interessant om weer eens getuige te zijn geweest van mensen die strijden met als doel het strijden. c_/
pi_105173287
Vraagje: is een aantal van jullie ook per definitie gekant tegen dierenparken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105173318
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Vraagje: is een aantal van jullie ook per definitie gekant tegen dierenparken?
Nee ik niet. Wel tegen (reizende) circussen.
pi_105173449
Dat je tegen circussen bent, kan ik mij nog wel voorstellen. Dierenparken vind ik persoonlijk een ander verhaal. Kijk bijvoorbeeld naar de Laguna in het Dolfinarium. Is toch een mooi bassin wat die dolfijnen hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 december 2011 @ 18:00:51 #260
163650 Greys
pi_105174252
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Dat je tegen circussen bent, kan ik mij nog wel voorstellen. Dierenparken vind ik persoonlijk een ander verhaal. Kijk bijvoorbeeld naar de Laguna in het Dolfinarium. Is toch een mooi bassin wat die dolfijnen hebben.
Is idd een mooi bassin, maar in de vrije natuur hadden ze het vast nog meer naar hun zin gehad. :+
Echter zijn er ook weer talloze dierenpark-dieren die in gevangenschap zijn geboren en daar gaat dat sowieso weer niet voor op, dus dat is helemaal een lastige discussie.

Snap best dat er mensen per definitie tegen dierenparken zijn, het is echter een utopie om te denken dat ze ooit niet meer zullen bestaan. Blijdorp bv daar kan je merken dat er heel veel centen in de uitbreiding van de verblijven wordt gestoken, daar worden constant verblijven vernieuwd en vergroot. Maar ook daar zitten de leeuwen (nog) op een héél klein kutstukkie grond, compleet met zo'n uitgesleten paadje waar ze heen en weer stiefelen. Het wolvenverblijf daar is helemaal niet om aan te zien. Ik snap niet dat die dieren zó gehouden mogen worden.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:38 schreef idefixo het volgende:

[..]

Nee ik niet. Wel tegen (reizende) circussen.
Eens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105174709
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:50 schreef idefixo het volgende:

[..]

Wilde je zeggen dat ik niet netjes probeer te discussieren en dat er gediscussieerd kan worden met mensen die de mening van een ander niet respecteren, belachelijk maken en grof worden (zie begin van dit topic)? Dus een discussie is mogelijk met mensen die roepen dat orka's geen walvissen zijn en dat walvisjagers geen stropers zijn?
Is de toon aan het begin van de discussie je ontgaan? ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:19 schreef idefixo het volgende:

Ik ben wel een tegenstander van dieren bij het circus. ;(
Ik snap jou niet helemaal volgens mij....geen fan zijn van circus maar LP prima vinden? mmmm ja ok. |:( Iemand die enigszins LP gelijktrekt met Pieterburen mag (van mij) inderdaad belachelijk gemaakt worden ja. En theoretisch gezien kun je zeggen dat een orka een walvis is, maar ten "eigenlijk" is het een dolfijn ;)

PS iemand ook opgevallen, tijdens het zien van de TV Gelderland docu, dat één van die zeven experts die door het dolfinarium waren aangetrokken bij Loro Parque behoort? Ach ja, zal ook wel niets meer achter zitten, wel pro-dolfinariummensen?

Koos, in principe ben ik niet tegen dierentuinen, ware het niet dat dit wel als grondslag educatief moet zijn.
pi_105174912
quote:
In het Dolfinarium ben ik nog nooit geweest. Ik heb een abonnement op Artis, daar kom ik regelmatig en daar vind het ook lastig om te zien dat die katachtigen zo klein behuisd zijn. Er komen wel steeds verbeteringen en dat doet me dan goed. Er zitten bijvoorbeeld twee apen, die hebben de beschikking over een heel eilandje. Geweldig voor die dieren maar ja, Artis zit midden in de stad en heeft minder ruimte dan veel andere dierentuin.

Morgan heeft heel veel ruimte en vriendjes gekregen en dat is fijn voor haar. *O*
pi_105175231
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:11 schreef Smeich het volgende:

[..]

[..]

Ik snap jou niet helemaal volgens mij....geen fan zijn van circus maar LP prima vinden? mmmm ja ok. |:( Iemand die enigszins LP gelijktrekt met Pieterburen mag (van mij) inderdaad belachelijk gemaakt worden ja. En theoretisch gezien kun je zeggen dat een orka een walvis is, maar ten "eigenlijk" is het een dolfijn ;)

Tja, Lenie ''t Hart redt zwakke dieren en zet ze terug. Het is een gesponsorde manier van leven.

Ik zie niet waarom de motieven van Lenie wel zuiver zouden zijn en die van de verzorgers van Morgan niet. (Of mag ik dat niet zeggen?) 8-)
pi_105175433
De verzorgers van Morgan die voor een dolfinarium werken bedoel je, die voor entertainmentwaarde gaan en dieren trainen zoals ze dat in een circus zouden doen? Tja, als je dat niet in ziet ..... sorry hoor, maar dan :') |:( :N
pi_105175914
Want die verzorgers doen het niet omdat ze die dieren leuk vinden maar enkel voor het geld en de roem.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_105175934
Oh silly me, als ze die dieren echt leuk vinden zouden ze wel met tentjes voor de hoofdingang liggen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_105175954
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:31 schreef Smeich het volgende:
De verzorgers van Morgan die voor een dolfinarium werken bedoel je, die voor entertainmentwaarde gaan en dieren trainen zoals ze dat in een circus zouden doen? Tja, als je dat niet in ziet ..... sorry hoor, maar dan :') |:( :N
Jij kent die verzorgers ook persoonlijk? Jij denkt werkelijk dat ze niets geven om die dieren?
pi_105176131
Ok laat ik het beter definieren want zo heb ik het niet willen schrijven inderdaad, maar de vergelijking dat Pieterburen (die zwakke dieren later terugzet) en het dolfinarium zelf (en dus inderdaad, NIET persoonlijk richting die verzorgers, vandaar dat ik dat erbij had genoemd) een en hetzelfde doel hebben slaat toch nergens op!
pi_105176162
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:43 schreef Cerbie het volgende:
Oh silly me, als ze die dieren echt leuk vinden zouden ze wel met tentjes voor de hoofdingang liggen.
:?
pi_105176175
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:48 schreef Smeich het volgende:
Ok laat ik het beter definieren want zo heb ik het niet willen schrijven inderdaad, maar de vergelijking dat Pieterburen (die zwakke dieren later terugzet) en het dolfinarium zelf (en dus inderdaad, NIET persoonlijk richting die verzorgers, vandaar dat ik dat erbij had genoemd) een en hetzelfde doel hebben slaat toch nergens op!
Het Dolfinarium laat elk jaar een shitload aan dieren vrij.
pi_105176233
Dat weet ik uiteraard wel, maar waarom de een wel en de andere niet? Juistem: geld (en niet het welzijn voorop)
pi_105176352
Het wordt een beetje lastig om de boel draaiende te houden zonder dieren.
  zondag 4 december 2011 @ 20:41:18 #273
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105181641
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:27 schreef idefixo het volgende:
Een orka is een walvis en verboden walvisjacht is stropen maar hey, je wilt gelijk hebben, en van mij kun je het krijgen als je dat zo graag wilt; Morgan zit toch in Spanje. ;)
Ik ben er wel klaar mee. Interessant om weer eens getuige te zijn geweest van mensen die strijden met als doel het strijden. c_/
Mss dat je er meer mee stopt omdat je het niet goed kan onderbouwen?

Wat betreft dat strijden voor het strijden. Ik vind dat je nu wat onrecht doet tegenover mensen die zich hier vol op inzetten. Ik heb eerder een burnout gehad paar jaar geleden en heb er naar mijn gevoel afgelopen tijd ook weer dicht bij gezeten. Veel drukte, stress en teleurstelling dus uiteindelijk. Ten eerste is dat niet iets waar je graag naar toe werkt. Maar voor rechtvaardigheid en het dier heb ik dat er voor over.

Ten tweede heb ik een eigen bedrijf. Ik heb minstens 8000 euro aan opdrachten misgelopen afgelopen jaar. Ik had de makkelijke keuze om daar voor te kiezen en geen tijd te steken in Morgan, maar ik vind geld minder belangrijk dan onrecht bestrijden.

En dit is dan meer mijn persoonlijk punt, want weet ook dat dit voor anderen die bezig zijn geweest voor Morgan is geweest. Deskundigen die op eigen kosten naar NL gevlogen zijn e.d.

Dus ik vind dat je m.i. onterecht doet alsof dit gaat om strijden voor het strijden. Misschien heb je zelf niet zoveel principes en idealen, maar heb dan wel respect voor dat een ander wel dat heeft en er ook voor wilt gaan.
  zondag 4 december 2011 @ 20:42:44 #274
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105181749
quote:
Dat je tegen circussen bent, kan ik mij nog wel voorstellen.
Dolfinaria zijn niet-rondreizende circussen.
pi_105182018
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dolfinaria zijn niet-rondreizende circussen.
Neem een Lagune in het Dolfinarium. Dieren hebben voldoende ruimte en hoeven slechts een keer per dag een showtje op te voeren. Nou nou, wat een ellende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')