Drie ratten Ten Have, Olfers, Romer en Edgar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:47 schreef michaelmoore het volgende:
Wat ik ervan begrijp is dat de RvC de zaak zo ingewikkeld mogelijk wil maken en Cruijff zoveel mogelijk zwart maken dat men gaat twijfelen
Crujff en zijn zaakwaarnemer hebben dat door en doen vrolijk mee, zodat de puinhoop zo groot mogelijk wordt.
Maar de rode draad is dat die twee ratten weg moeten en Edgar ook uiteraard
Ik denk dat dit zwart maken nog wel eens in het voordeel van Cruyff kan uitvallen, nu dat het overduidelijk is dat Ten Have een smerig spel speelt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:58 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Drie ratten Ten Have, Olfers, Romer en Edgar.
Cruyff speelt niet op de man, dat spreekt voor hem. De rest van het RvC is alleen maar bezig met het zwart maken van kamp Cruyff.
Bij welk ander bedrijf zie je dat de werknemers mogen bepalen wie de directeur wordt?quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:19 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Het technische hart, Jonk, Bergkamp en de Boer. Die drie bepalen in overleg wie er komt.
Zo heb ik het iig begrepen van Cruyff net bij VI.
quote:Van der Wiel vraagteken voor CL-treffen met Lyon
Het is nog onzeker of Gregory van der Wiel dinsdagavond zijn opwachting maakt in het Champions League-duel met Lyon. De rechtsback van Ajax kampt met lichte liesklachten en trainde maandag individueel.
De door blessures geteisterde selectie van de Amsterdammers beschikt over maar weinig spelers met de nodige ervaring. Na Theo Janssen (30), Kenneth Vermeer (25) en Jan Vertonghen (24) is de Belg Toby Alderweireld de oudste Ajacied uit het keurkorps van trainer Frank de Boer.
'Deze dagen zeker', onderschrijft Alderweireld zijn rol. 'Ik zit nu voor het derde jaar bij de A-selectie en heb inmiddels aardig wat internationale ervaring. Dat moet ik nu op de jonge jongens in onze groep overbrengen', vertelt hij op de clubwebsite.
Ondanks het nodige blessureleed wil De Boer in Frankrijk van eigen kracht uitgaan. 'Bovendien heb ik een goed gevoel aan de thuiswedstrijd tegen Lyon overgehouden. Hoewel ze bij momenten in de omschakeling aardig gevaarlijk waren. Ze hebben net als wij geen beste reeks wedstrijden achter de rug. Vorig seizoen tegen Spartak Moskou hadden we met een vergelijkbare situatie te maken. Thuis (0-0) speelden we goed, terwijl we uit niets konden uitrichten (3-0). We zijn dus gewaarschuwd.'
Hij heeft het over transferbeleid he, het plan van Cruijff zegt dat er geen TD meer is en het technisch hart (de Boer, Jonk en Bergkamp) verantwoordelijk zijn voor de transfers.quote:Op dinsdag 22 november 2011 01:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij welk ander bedrijf zie je dat de werknemers mogen bepalen wie de directeur wordt?
We verloren 0-1quote:Vorig seizoen tegen Spartak Moskou hadden we met een vergelijkbare situatie te maken. Thuis (0-0)
Blind is nu TD, maar wie gaat nu over transfers? Heeft het technisch hart gezegd dat Blind dat nu gaat doen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 01:47 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij heeft het over transferbeleid he, het plan van Cruijff zegt dat er geen TD meer is en het technisch hart (de Boer, Jonk en Bergkamp) verantwoordelijk zijn voor de transfers.
Nu is Blind ineens TD, dat klopt voor geen ene meter.
Lijkt me van niet. BLind is ook één flikker ouwe.quote:Op dinsdag 22 november 2011 01:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Blind is nu TD, maar wie gaat nu over transfers? Heeft het technisch hart gezegd dat Blind dat nu gaat doen?
Blind was tot vandaag Technische manager, hij deed de contract verlengingen en het onderhandelen met spelers (Ziggy b.v.) Dan behoorde o.a. tot zijn taken. Per vandaag is Blind ad-interim Technische Directeur en dus is nu ook initiator en verantwoordelijke persoon wat betreft transfers. Kortom Ten Have heeft ook al het technische hart wbt aankoopbeleid verder buitenspel gezet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 01:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Blind is nu TD, maar wie gaat nu over transfers? Heeft het technisch hart gezegd dat Blind dat nu gaat doen?
Ik bedoel, hecht niet teveel waarde aan het woord Technisch Directeur. Bij PSV zat ook een tijdje Adrie van Kraaij als TD, die had geen flikker te vertellen en deed alleen de administratieve en zakelijke afhandeling van transfers.
oke duidelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2011 02:11 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Blind was tot vandaag Technische manager, hij deed de contract verlengingen en het onderhandelen met spelers (Ziggy b.v.) Dan behoorde o.a. tot zijn taken. Per vandaag is Blind ad-interim Technische Directeur en dus is nu ook initiator en verantwoordelijke persoon wat betreft transfers. Kortom Ten Have heeft ook al het technische hart wbt aankoopbeleid verder buitenspel gezet.
quote:
Alsof je Greg gaat missen. Sowieso denk ik dat Ajax geen CL 1/8 finale haaltquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:01 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Dat is toch echt niet normaal, dat moet tussen de oren zitten, alles en iedereen is opeens stuk.
Nee?quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:12 schreef mash_ het volgende:
Anyway het zou me niks verbazen als je vanaaf opeens wel wint.
Nee.quote:
de aandeelhouders gaan dat bepalen, dat is onder meer de ledenraad (73%)quote:Op dinsdag 22 november 2011 01:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij welk ander bedrijf zie je dat de werknemers mogen bepalen wie de directeur wordt?
quote:Olfers: Ik kreeg dreigbrieven
Marjan Olfers heeft als gevolg van de machtsstrijd binnen Ajax dreigbrieven ontvangen. Dat verklaarde het lid van de raad van commissarissen van de Amsterdamse club maandagavond voor de camera van PowNews. Ze had de brieven op haar thuisadres ontvangen. „Ik heb brieven gekregen dat ik mijn taak moest neerleggen. Als ik dat niet zou doen, dan zou dat persoonlijke en zakelijke gevolgen hebben. Er wordt op een bepaalde manier een hetze gevoerd”, zei Olfers.
Olfers gaf aan dat ze niet de enige is geweest die dreigbrieven heeft ontvangen. „Een van de brieven aan mij was ook gericht aan andere leden van de raad van commissarissen.” Het is niet duidelijk op Olfers aangifte heeft gedaan. Binnen de raad van commissarissen vechten vier leden een machtsstrijd uit met het vijfde lid, Johan Cruijff.
quote:Cruijff: Weer achter mijn rug
Johan Cruijff neemt in zijn column in De Telegraaf afstand van de insinuaties van rvc-voorzitter Steven ten Have en Ajax-commissaris Edgar Davids dat hij een racistische opmerking richting de ex-international zou hebben gemaakt. Het gaat om de opmerking ’Je zit alleen in de rvc omdat je zwart bent’.
Cruijff: „Ajax is een multiculturele club en we hebben geconstateerd dat rond de puberteit veel allochtone talenten afhaken. Daarom wilden we dit probleem tackelen door iemand met dezelfde achtergrond, die de opleiding wel had afgerond. Dat was dus Edgar Davids. Tijdens één van onze ruzies heb ik hem daarop gewezen. Dat zal best op een duidelijke manier zijn gebeurd. Maar dat had niets met zijn huidskleur te maken, maar alles met zijn taak binnen de rvc.”
De versie van Cruijff wordt bevestigd door Rob Been jr, voorzitter van de ledenraad van de Amsterdamse club. „Eind juli ging het gerucht, dat Cruijff een kwetsende opmerking zou hebben gemaakt. Ik heb direct bij Ten Have geïnformeerd en die zei me dat de uitspraak van Johan onhandig was, maar in de context niet veel bijzonders. Ook zei hij, dat Davids er geen moeite mee had, omdat voetballers onder elkaar goed kunnen incasseren.”
Lees de volledige column van Johan Cruijff in de betaalde online versie van De Telegraaf (gratis voor abonnees of eenmalig voor 1,10 euro).
quote:Ten Have vond Cruijff 'onhandig'
De voorzitter van de rvc van Ajax, Steven ten Have, vond de vermeende racistische uitspraak van Johan Cruijff richting Edgar Davids aanvankelijk 'onhandig, maar in de context niet veel bijzonders'. Dat stelt ledenraadsvoorzitter Rob Been junior.
Been over de gang van zaken indertijd: ,,Eind juli of begin augustus ging al het gerucht dat Johan een kwetsende opmerking zou hebben gemaakt en een journalist vroeg mij of dit klopte”, aldus Been. ,,Ik heb direct bij Steven geïnformeerd en die zei me dat de uitspraak van Johan onhandig was, maar in de context niet veel bijzonders”, aldus Been. ,,En dat Davids er totaal geen moeite mee had, omdat voetballers onder elkaar goed kunnen incasseren. De precieze tekst kreeg ik zelfs niet eens te horen.”
Andere lading
Inmiddels, nu de strijd op het scherpst van de snede wordt gevoerd en Johan Cruijff de stekker uit de rvc heeft getrokken, denkt Ten Have heel anders over de gebeurtenissen van vier maanden geleden en geeft hij er een volledig andere lading aan. ,,Ik beschouw die beledigingen als een van de weinige echte dieptepunten in het proces tot nu toe", liet de president-commissaris zondagavond optekenen.
Met direct de waarschuwing dat hij alles op band had staan. Met andere woorden, dat ontkennen geen zin had. Dat er opnames van rvc-vergaderingen worden gemaakt, is overigens niet bijzonder omdat ze vaak worden gebruikt voor de op te stellen notulen.
quote:Spanning op De Toekomst
Op hun eerste werkdag als algemeen directeur ad-interim en technisch directeur ad-interim nodigden Martin Sturkenboom en Danny Blind als eerste Wim Jonk en Dennis Bergkamp uit om te praten over de te volgen lijn.
Jonk en Bergkamp hebben als technisch hart de technische leiding bij Ajax – samen met Frank de Boer – maar Blind is technisch directeur. Uiteraard viel de spanning direct te snijden omdat het gaat om wie welke bevoegdheden krijgt en wie welke verantwoordelijkheden draagt.
Zowel Jonk als Bergkamp hebben contractueel laten vastleggen dat zij de baas zijn, maar ook Blind heeft dit afgesproken met de rvc. Vooralsnog willen beide partijen niet wijken. Uit die opstelling blijkt direct al dat er chaos is gecreëerd door de totaal onverwachte directeursbenoemingen door president-commissaris Steven ten Have en zijn companen Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer.
Ook Cruijff liet gisteren nogmaals weten dat een technisch directeur niet welkom is in de technische organisatie omdat deze positie juist was afgezworen bij het aannemen van zijn technisch plan door de ledenraad van Ajax. Jonk en Bergkamp willen de huidige lijn, die is ingezet door en met het technisch hart, continueren en rekenen erop dat Blind hun met rust laat en zich eventueel alleen bezighoudt met organisatorische zaken buiten de ‘techniek’.
Plan ten Have mislukt, Blind doet dus niks.quote:Blind strandt
Danny Blind reist vandaag, een dag later dan gepland, naar Lyon. De technisch directeur ad interim zou gisteravond naar Frankrijk vliegen, maar zijn vlucht werd vanwege de mist geannuleerd.
"Daarom vertegenwoordigden Jeroen Slop en ik Ajax tijdens het diner met Olympique Lyon”, zei Henri van der Aat. "Geen van de commissarissen is aanwezig. Het was een hectisch weekje”, aldus de commercieel directeur. "Marjan Olfers en Steven ten Have zouden wel komen, maar besloten vanwege alle drukte thuis te blijven.” Hun namen werden op het laatste moment van de passagierslijst gehaald.
Blind is gewoon een eerste klas hufter die alleen naar zichzelf kijkt, hij is echt wel gekend in het beleidsplan en heeft dus bewust deze baan geaccepteerd om dit om te gooien en Cruijff, Jonk en Bergkamp buitenspel te zettenquote:Op dinsdag 22 november 2011 09:53 schreef Neuroscience het volgende:
Hopelijk luistert Blind naar Cruijff, Jonk en Bergkamp. Maar ik heb daar mijn twijfels over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |